Grupy dyskusyjne   »   V12-TDI od Audi

V12-TDI od Audi



1 Data: Marzec 17 2008 13:42:36
Temat: V12-TDI od Audi
Autor: Gabriel'Varius' 

http://motoryzacja.wnp.pl/pierwszy-dwunastocylindrowiec-w-dieslu,45331_1_0_0.html
"V12 TDI o pojemności 6 litrów napędza koncepcyjne auto na bazie Audi R8. Silnik generuje 500 KM i moment obrotowy 1000 Nm.
V12-TDI to bliski krewny silnika, z którym model R10 dwukrotnie wygrał Le Mans. Bolid na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 4,2 s., a jego Vmax. znacznie przekracza 300 km/h. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 1750 obr./min."
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde



2 Data: Marzec 17 2008 14:32:35
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: LUK 

A tak z ciekawości ile taka bestia jest w stanie spalić ON na 100 km, przy powiedzmy średnim nacisku na pedał gazu?



--
Pozdrawiam
LUK
Ford Mondeo MKIII - jeszcze nie oklejony ;-)

3 Data: Marzec 17 2008 14:57:11
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: LUK 

A tak z ciekawości ile taka bestia jest w stanie spalić ON na 100 km, przy powiedzmy średnim nacisku na pedał gazu?


:-) odpowiem sam sobie cytując:
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/15605/__Flagowe-Audi-Q7-V12-TDI-quattro-na-start-.html

"Średnio zużywa on 11,9 litrów na 100 km, co - biorąc pod uwagę moc - jest zadziwiająco niską wartością. 6-litrowy TDI pozostawia daleko za sobą wszystkich swoich benzynowych konkurentów"

No cóż gdyby tylko był trochę tańszy pod paroma względami ... ;-)

--
Pozdrawiam
LUK
Ford Mondeo MKIII - jeszcze nie oklejony ;-)

4 Data: Marzec 17 2008 17:01:23
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: psi 

LUK pisze:

"Średnio zużywa on 11,9 litrów na 100 km, co - biorąc pod uwagę moc - jest zadziwiająco niską wartością. 6-litrowy TDI pozostawia daleko za sobą wszystkich swoich benzynowych konkurentów"

Oczywiście, to teraz porównaj osiągi dowolnego benzynowego 6.0 biturbo jeśli taki jest i zobaczymy kto kogo pozostawi daleko za sobą ;)
Dobry benzynowy 6.0 bez doładowania oferuje takie osiągi, o zaturbionych   mniejszej pojemności nie wspominając.

--
pozdrawiam
psi

5 Data: Marzec 17 2008 17:14:31
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: miklo 

psi pisze:

Oczywiście, to teraz porównaj osiągi dowolnego benzynowego 6.0 biturbo jeśli taki jest i zobaczymy kto kogo pozostawi daleko za sobą ;)
Dobry benzynowy 6.0 bez doładowania oferuje takie osiągi, o zaturbionych  mniejszej pojemności nie wspominając.

Że o składzie spalin nie wspomnę. Nie chciałbym być na torze, gdzie kilka takich diesli będzie pędzić. Musi boleć łeb jak nic od tego smrodu :-)

--
miklo

6 Data: Marzec 17 2008 17:30:14
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: PAndy 


"miklo"  wrote in message

Że o składzie spalin nie wspomnę. Nie chciałbym być na torze, gdzie kilka takich diesli będzie pędzić. Musi boleć łeb jak nic od tego smrodu :-)

wystarczy zalewac slonecznikowym albo sojowym i juz bedzie znacznie lepiej albo kujawski z pierwszego tloczenia

7 Data: Marzec 18 2008 11:40:10
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: komar 

LUK pisze:

"Średnio zużywa on 11,9 litrów na 100 km, co - biorąc pod uwagę moc - jest zadziwiająco niską wartością. 6-litrowy TDI pozostawia daleko za sobą wszystkich swoich benzynowych konkurentów"

chyba tylko pod wzgledem spalania, bo nie widze nic innego w czym byłby lepszy. Wolnossace jednostki o tej pojemności większe moce mogą osiągać i nie muszą mieć 28 biegów żeby sprawnie przyspieszac w tak waskim zakresie użytecznych obrotów.

8 Data: Marzec 18 2008 11:51:42
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: LUK 

chyba tylko pod wzgledem spalania, bo nie widze nic innego w czym byłby lepszy. Wolnossace jednostki o tej pojemności większe moce mogą osiągać i nie muszą mieć 28 biegów żeby sprawnie przyspieszac w tak waskim zakresie użytecznych obrotów.


Masz rację cytat dotyczył tylko spalania ;-) - bo jeżeli faktycznie spalają tyle co jest napisane to jest to tyle co moje mondeo 2l.

--
Pozdrawiam
LUK
Ford Mondeo MKIII - jeszcze nie oklejony ;-)

9 Data: Marzec 18 2008 11:49:35
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: Gabriel'Varius' 


"Średnio zużywa on 11,9 litrów na 100 km, co - biorąc pod uwagę moc - jest zadziwiająco niską wartością. 6-litrowy TDI pozostawia daleko za sobą wszystkich swoich benzynowych konkurentów"


chyba tylko pod wzgledem spalania, bo nie widze nic innego w czym byłby lepszy. Wolnossace jednostki o tej pojemności większe moce mogą osiągać i nie muszą mieć 28 biegów żeby sprawnie przyspieszac w tak waskim zakresie użytecznych obrotów.
http://motoryzacja.interia.pl/news/diesle-w-odwrocie,1077048
"Zamiast kolejnego pojedynku potężnych dieslowskich audi R10 TDi oraz peugeotów 908 HDi, z podwójnego (!) zwycięstwa cieszyć się mogła... startująca w słabszej klasie prototypów P2 ekipa Porsche!" :-)
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde

10 Data: Marzec 18 2008 11:01:43
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: Brzezi 

Wt, 18 mar 2008 o 11:40 GMT, komar napisał(a):

i nie muszą mieć 28 biegów żeby sprawnie przyspieszac w tak waskim
zakresie użytecznych obrotów.

ale chyba widzisz ze tu jest inna skala, diesel ma maksymalny zakres uzytecznych
obrotow o szerokosci 2k, powiedzmy od 2k do 4k, tyle ze jego maksymalne
obroty koncza sie na 5k, moja benzyna maks moment ma od 2k do 5k na troche ponad 6k
maksymalnych obrotow...
2/5=0,4
3/6=0,5

mimo ze szerokosc obrotow mala, to jest inna skala...
ciezarowe czy autobusy maja np. max moment obrotowy od 750 do 1500, i co z
tego gdy obroty koncza sie np. na 2krpm?

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][     problem z sukcesem polega na tym,     ]
[       Ekg: #3781111            ][     ze pewnego dnia stajesz sie tym,      ]
[ LinuxUser: #249916             ][     czego nienawidzisz.                   ]
                                  [                                           ]
                                  [              -- - Jesus Jones, "The Right  ]
                                  [              Decision"                    ]

11 Data: Marzec 19 2008 14:13:03
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: komar 

Brzezi pisze:

Wt, 18 mar 2008 o 11:40 GMT, komar napisał(a):

i nie muszą mieć 28 biegów żeby sprawnie przyspieszac w tak waskim zakresie użytecznych obrotów.

ale chyba widzisz ze tu jest inna skala, diesel ma maksymalny zakres uzytecznych
obrotow o szerokosci 2k, powiedzmy od 2k do 4k, tyle ze jego maksymalne
obroty koncza sie na 5k, moja benzyna maks moment ma od 2k do 5k na troche ponad 6k
maksymalnych obrotow...
2/5=0,4
3/6=0,5

mimo ze szerokosc obrotow mala, to jest inna skala...
ciezarowe czy autobusy maja np. max moment obrotowy od 750 do 1500, i co z
tego gdy obroty koncza sie np. na 2krpm?

masz rację - inna skala - silnik o wąskim zakresie obrotów, musi mieć większe przełożenia żeby nadazyć za silnikiem o szerokim zakresie obrotów użytecznyc - przez co właśnie taki silnik diesla 350Nm może mieć gorsze osiągi niż 200Nm benzyny, bo nie liczy się moment obrotowy silnika, tylko moment obrotowy na kołach! czyli przenoszony przez skrzynię biegów.

12 Data: Marzec 17 2008 19:55:08
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik LUK napisał:

A tak z ciekawości ile taka bestia jest w stanie spalić ON na 100 km, przy powiedzmy średnim nacisku na pedał gazu?
Lepiej pomysl ile naprawa tego potworka bedzie kosztowac jak cos padnie lub wleje sie zlej jakosci ON :-)
pozdrawia


--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

13 Data: Marzec 18 2008 09:08:38
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: LUK 

Lepiej pomysl ile naprawa tego potworka bedzie kosztowac jak cos padnie lub wleje sie zlej jakosci ON :-)

W sumie to strach jeździć a to będą chcieli ukraść, a to gdzieś obiją a to znowu nalejesz paliwo z "domieszkami" ;-) - ciekawe czy przyjemność z jazdy jest to w stanie zrównoważyć.

--
Pozdrawiam
LUK
Ford Mondeo MKIII - jeszcze nie oklejony ;-)

14 Data: Marzec 18 2008 09:34:29
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: PAndy 


"LUK"  wrote in message

Lepiej pomysl ile naprawa tego potworka bedzie kosztowac jak cos padnie lub wleje sie zlej jakosci ON :-)

W sumie to strach jeździć a to będą chcieli ukraść, a to gdzieś obiją a to znowu nalejesz paliwo z "domieszkami" ;-) - ciekawe czy przyjemność z jazdy jest to w stanie zrównoważyć.

jesli jest taka jak w S65 AMG to tak... (hint tylko musisz miec duzo kasy)

15 Data: Marzec 17 2008 14:31:45
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: miklo 

Gabriel'Varius' pisze:

"V12 TDI o pojemności 6 litrów napędza koncepcyjne auto na bazie Audi R8. Silnik generuje 500 KM i moment obrotowy 1000 Nm.
V12-TDI to bliski krewny silnika, z którym model R10 dwukrotnie wygrał Le Mans. Bolid na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 4,2 s., a jego Vmax. znacznie przekracza 300 km/h. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 1750 obr./min."

I po przejeździe przez wieś zatrute kury przestają się nieść :D

--
miklo

16 Data: Marzec 18 2008 10:17:25
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: Mlody 

Użytkownik "miklo"  napisał w wiadomości


I po przejeździe przez wieś zatrute kury przestają się nieść :D

Spokojnie :)
" Audi R8 TDI Le Mans spełnia normę emisji spalin Euro 6, która zacznie
obowiązywać prawdopodobnie dopiero w 2014 roku stawiając wysokie wymagania
odnośnie redukcji tlenków azotu."


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

17 Data: Marzec 18 2008 11:44:37
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: komar 

Mlody pisze:
> Użytkownik "miklo"  napisał w wiadomości
> >> I po przejeździe przez wieś zatrute kury przestają się nieść :D
>
> Spokojnie :)
> " Audi R8 TDI Le Mans spełnia normę emisji spalin Euro 6, która zacznie
> obowiązywać prawdopodobnie dopiero w 2014 roku stawiając wysokie wymagania
> odnośnie redukcji tlenków azotu."

jasne, to może i norme Euro 26 z 2312 roku?

do 2014 się jeszcze wszystko zdazy 5 razy znienic, łącznie z tą normą. Pewnie już standardem staną się hybrydy ewentualnie silniki elektryczne a nie śmierdzące klekoty.

18 Data: Marzec 19 2008 09:08:23
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: Mlody 

Użytkownik "komar"  napisał w wiadomości

> Spokojnie :)
> " Audi R8 TDI Le Mans spełnia normę emisji spalin Euro 6, która zacznie
> obowiązywać prawdopodobnie dopiero w 2014 roku stawiając wysokie
wymagania
> odnośnie redukcji tlenków azotu."

jasne, to może i norme Euro 26 z 2312 roku?

do 2014 się jeszcze wszystko zdazy 5 razy znienic, łącznie z tą normą.
Pewnie już standardem staną się hybrydy ewentualnie silniki elektryczne a
nie śmierdzące klekoty.

No patrzta jaki wizjoner się znalazł?
Hybrydy standardem w 2014?
Jak póki co Hybrydy są ostro niedorobione i spalają tyle benzyny co
przeciętny Diesel, a do tego cała ta ich ekologia jest mocno dyskusyjna, bo
co z tego że mniej trują, jak są bardziej toksyczne w cykli "dust to dust"
czyli od wyprodukowania do zezłomowania, ze względu na wielkie akumulatory
których wytworzenie i recycling powoduje bardzo dużo zanieczyszczeń.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

19 Data: Marzec 19 2008 14:07:14
Temat: Re: V12-TDI od Audi
Autor: komar 

Mlody pisze:
> No patrzta jaki wizjoner się znalazł?
> Hybrydy standardem w 2014?
> Jak póki co Hybrydy są ostro niedorobione i spalają tyle benzyny co
> przeciętny Diesel, a do tego cała ta ich ekologia jest mocno dyskusyjna, bo
> co z tego że mniej trują, jak są bardziej toksyczne w cykli "dust to dust"
> czyli od wyprodukowania do zezłomowania, ze względu na wielkie akumulatory
> których wytworzenie i recycling powoduje bardzo dużo zanieczyszczeń.

technika idzie do przodu i to z postepęm geometrycznym. Pomyślałbyś 6 lat temu (2014-2008), że przedmiot wielkości małego znaczka pocztowego, grubości 1mm pomieści 32GB danych? Albo, że każdy będzie miał conajmniej jeden telefon komórkowy, że w ciągu paru miesięcy Polacy ściągną z niemiec 2 mln samochodów, że nie będzie miejsc na parkingach osiedlowych bo każdy będzie miał samochód, że dolar spadnie poniżej 2 zł...? itd. Więc proponuję Ci, abyś przemyślał jeszcze raz czy aby jest sens pakować kasę w rozwój zacofanej technologii (silników spalinowych) a tym bardziej silników diesla, które to potrzebują znacznie większych nakładów na badania, są droższe w produkcji, bardziej awaryjne, słabsze (tak, tak :) od benzynowych odpowiedników (np. pod względem pojemności - i nie porównuj turbodiesla z wolnossącą benzyną bo wiem, że od razu byś chciał ;) itd. Ponieważ spora część złóz ropy nalezy do państw "niezbyt przychylnych" USA trend odchodzenia od ropy będzie się coraz bardziej nasilał. Zdecydowanie lepszą energią jest energia elektryczna, którą można mieć półdarmo (el. atomowe) i nie trzeba za nią płacic arabom.

pozdrawiam :)

V12-TDI od Audi



Grupy dyskusyjne