[Co kupic] V70 v C5 v Avensis
1 | Data: Grudzien 08 2006 13:22:09 |
Temat: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | |
Autor: Reed | Witam, 2 |
Data: Grudzien 08 2006 14:57:59 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Wojtekl | Reed wrote: Witam,ja ujezdzam Avensis 1.6 vvti z 2001 roku z przebiegiem 240 tys. i nie narzekam, malo pali w miare jedzie, nie psuje sie wersja kombi pozdrawiam Wojtek 3 |
Data: Grudzien 08 2006 15:43:02 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: A. | Rozgladam sie w poszukiwaniu autka i szukam zlotego srodka pomiedzyjakoscia, cena a wiekiem. Cena jaka chcialbym na ten cel poswiecic to okolo 28-30kPLN. Poki co skupiam sie na 3ch autkach: V70, C5 lub Avensis. Wypowiem sie o dwóch autach, którymi miałem (nie)przyjemność jeździć: 1) Ave. Polecam. W zasadzie wymiana jedynie płynów ustrojowych i poszczególnych elementów zawieszenia (drogi). Z poważniejszych rzeczy, przy 150 kkm padła cewka (ASO ~1100 zł), przy ~170 kkm, przy okazji przeglądu, wymieniłem sprzęgło - bardziej profilaktycznie, niż z konieczności. Mam wersję 2.0 (128 KM) z silnikiem z instalacją sekwencyjną. Spalanie ok. 10-12 litrów gazu przy normalnej jeździe. Przestrzegam przed wersja 1.6 (przed liftingiem). Słabe osiągi + wada fabryczna silnika objawiająca się w ogromnych ilościach spożywanego oleju (2 znajomych porusza się takimi autkami. Jeden dokonał naprawy gwarancyjnej, ale od miesiąca znowu się zaczęło). Jedyna irytująca wada to bijące kierownice (wichrujące tarcze) i wariujące centralki centralnego zamka - choć to ostatnie akurat nie jest regułą. Moga występowac problemy z automatem opuszczania szyb. Wersje Sol z reguły z klimatyzacją i 4 (lub więcej) jaskami. Hamulce średnie. Wersja 2-litrowa, przed liftingiem, z tyłu była wyposażona w... bębny (!!). 2) C5. Jeździłem Breakiem w HDI. Super silnik... jeżeli elektronika nie odmówi posłuszeństwa. Genralnie co chwila coś się sypało. Tutaj akurat nie mam skali porównawczej, ale model był naprawdę zniechęcający do przyszłych zakupów aut na C. Baaardzo duży komfort podrózowania. Silnik HDI zapewniał przyzwoite osiagi i spalania (max. 10 litrów, przy dynamicznej jeździe). Tylko ta ciagle zapalająca się kontrolka "service" ;(( 3) V70 - nie znam, nie będę się wypowiadał. Sugeruję poszukac czegoś bliżej na temat oferowanych doń dieseli. Nie pamiętam, czy były bardzo dobre, czy bardzo do d... ;)) Traf chciał, że od stycznia przesiadam się na inne autko, a na Avensisa już mam kupca. Tak więc nie traktuj(cie) powyższego jako subiektywnej reklamy auta na T. Zapraszam na www.tkp.org.pl -- Pozdrawiam, Piotr 4 |
Data: Grudzien 08 2006 20:55:40 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Bartosz Augustyniak |
Ja miałęm kupować Avensisa ale jakos nie wyszło i dochodze do wniosku że miRozgladam sie w poszukiwaniu autka i szukam zlotego srodka pomiedzyjakoscia, się w srodku nei podoba ale to argument gożej niż marny 2) C5. Jeździłem Breakiem w HDI. Super silnik... jeżeli elektronika nieMi się jakoś nie sypie na potęgę Tutaj akurat nieTrochę się już przejździło autem na C Baaardzo duży komfort podrózowania. Silnik HDI zapewniałChyba musiałeś jeździć 2.2 bo 2.0 110KMdla mnie to troche mało i spalania (max. 10 litrów, przy dynamicznej jeździe).No nawet mi tak dużo nie żlopie ale moze ty jeźdizłeś 2.2 Tylko ta ciagle zapalająca się kontrolka "service" ;((Nie tak ciągle tylko jak sie zaleje felerne paliwo. Mi się zapala po tym jak zaleję Vervę i potem wróce do tego na czym normalnei jeźdzę. Po skasowaniu moge przejechac kilka tys km na tym co zwykle do póki nie zrobie miksa z Vervą (otrzymana w prezencie).Service zapala sie dopeiro jak wróce do swojego codzinnego paliwa i przejadę ze 200-300kkm. Jedena wada świecenia sie Service że sie świeci i w nocy deski rozdzielczej nei można wygasić :( Natomiast C5 w wersji I mi się zdecydowanei nie podoba z zewnątrz,ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma Jezlei chodzi o prowadzenie to musze Ci polecić pod rozweagę Mondeo. Poza tym że trzensie jeździ jak po szynach. Jak z wytrzymałością to nie za bardzo wiem, Brat ma rocznik 2004, przebieg ok 70kkm i niestety musiał wymeinic wtryskiwacz (jeździ na Vervie którą czasem mi zprezentuje) -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak, Łódź C5 2.0 HDi 110 KM '03 145 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 146 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 5 |
Data: Grudzien 09 2006 10:10:59 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Hektor | Użytkownik "Bartosz Augustyniak" napisał Tylko ta ciagle zapalająca się kontrolka "service" ;((Nie tak ciągle tylko jak sie zaleje felerne paliwo. Mi się zapala po tym jak zaleję Vervę i potem wróce do tego na czym normalnei jeźdzę. Po skasowaniu moge przejechac kilka tys km na tym co zwykle do póki nie zrobie miksa z Vervą (otrzymana w prezencie).Service zapala sie dopeiro jak wróce do swojego codzinnego paliwa i przejadę ze 200-300kkm. Jedena wada świecenia sie Service że sie świeci i w nocy deski rozdzielczej nei można wygasić :( Sorry, ale przez takie cos klientela uprzedza sie do francuskich samochodów. Silnik zglasza blad (dosc powazny jego zdaniem skoro informuje o tym kierowce), a uzytkownik stwierdza ze ten typ tak ma i nie nalezy sie przejmowac. Balbym sie, ze któregos razu zignoruje jakis istotny komunikat i silnik skonczy na szrocie. Podobnie mialbym obawy jezdzic samochodem w którym zalanie normalnego paliwa generuje bledy ukladu paliwowego. Moze niech Citroen zalozy siec wlasnych stacji paliwowych do swoich pojazdów. No cos tu jest nie tak ... Zbigniew Kordan 6 |
Data: Grudzien 09 2006 12:17:27 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Bartosz Augustyniak | Użytkownik "Hektor" napisał w wiadomości Użytkownik "Bartosz Augustyniak" napisałJa jestem za, potem sa tańsze na rynku wtórny. Kiedys niemcy śmiali sie z xantii to były tanei jak barszcz, te z końca produkcji ceneow neiwiele odbeigały od Mondeo czy jemu podobnych Silnik zglasza blad (dosc powazny jego zdaniem skoro informuje o tymWiesz, Service to się swieci jak zostało1,5 lista płynu do spryskiwaczy. Nie wciskam wtedy hamulca na maksa zeby dolać. Jak silnik ma powazny bład to nie dość ze świeci serwice to przechodzi w tryb awaryjny i tak steruje dawka paliwa że 2,7rpm nie przekroczyć. To sie kwalifikuje pod wizytę w warsztacie. Balbym sie, ze któregos razu zignoruje jakis istotny komunikat i silnikItstone komunitaty pochodzą od uszu i ciała (dziwne dźwięki, wibracje) oraz wsakźników wskazówkowych czyli temperatury wody i oleju Xantią bez komputera przejechałem 200kkm i z silnikiem poza wymianą świec żarowych nic nei robiłem (dało się wyczuć że któras padła nawet bez meirnika) Podobnie mialbym obawy jezdzic samochodem w którym zalanie normalnegoWytarczy tankować an jednej stacji, i nic się nie dzieje. Poza tym nei trakutję tego jak bład tylko ostrzeżenie. Jak dla mnei to dość istotna róznica. Moze niech Citroen zalozy siec wlasnych stacji paliwowych do swoichNo na pewno coś jest nie tak z naszym paliwem, ale to wiem od dawna. nawet Xantiia (zwykły TD z komorą miesznania) gozej odpalała i zdecydowanie gożej jeździla po zatankowaniu na jakiejś lewej stacji Brat jeździ Mondeo TDCi i odczuwa większy wplyw paliwa na pracę silnika niż u mnie w HDi -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak, Łódź C5 2.0 HDi 110 KM '03 145 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 146 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 7 |
Data: Grudzien 09 2006 20:03:12 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: madcap | Bartosz Augustyniak wrote: Balbym sie, ze któregos razu zignoruje jakis istotny komunikat i silnik skonczy na szrocie. Tak nieco OT, ale sobie przypomnialem, jak napisales o tych swiecach. Kiedy kupowalem swoja Xantie, to dostalem od wlasciciela komplet faktur, raport z kontroli technicznej (takie przepisy we Francji) i na koniec kartke ze wskazowkami, jakie sa usterki w aucie i co trzeba zrobic (przebieg 240 kkm). I bylo napisal mi tam tak: - klocki hamulcowe - tylne opony - sfery przodu - sprawdzic zawieszenie przednie (mozliwe, ze wahacze do wymiany) - swiece zarowe *jesli bedzie pan nia jezdzil do Polski* Bardzo mnie to rozbawilo... Moze niech Citroen zalozy siec wlasnych stacji paliwowych do swoich pojazdów. No cos tu jest nie tak ... Szczerze mowiac tankowalem Xantie w Polsce nieraz i na roznych stacjach i nigdy nie zauwazylem zadnej roznicy. Co to wlasciwie jest lewa stacja ? Pozdrawiam -- Arkadiusz Kosecki madcap(at)gower(point)pl 8 |
Data: Grudzien 10 2006 11:34:59 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Bartosz Augustyniak |
Bartosz Augustyniak wrote:Wiesz świece to ze wzgledu na chłód. Pewneo przy 10stC to na jedenj dwóch odpali, a juz przy zerze odczuwąłem pad dowolnej jednej -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak, Łódź C5 2.0 HDi 110 KM '03 145 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 146 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 9 |
Data: Grudzien 10 2006 17:15:31 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: madcap | Bartosz Augustyniak wrote: - swiece zarowe *jesli bedzie pan nia jezdzil do Polski* Zgadza sie. U mnie bylo dodatkowo gorzej bo i akumulator dozywal swoich dnie. Rozbawilo mnie tylko przekonanie sprzedawcy o jakichs strasznych mrozach w Polsce. Zreszta, auto kupowalem w marcu, wiec olalem swiece i zle zrobilem, bo pierwszy przypadek niemoznosci odpalenia auta zdarzyl sie pod koniec marca, we Francji oczywiscie, zimno bylo jak cholera :)) Pozdrawiam -- Arkadiusz Kosecki madcap(at)gower(point)pl 10 |
Data: Grudzien 09 2006 10:22:01 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Leksem | Musisz miec swiadomosc, ze poziom cen V70 jest dokladnie DWA razy 11 |
Data: Grudzien 09 2006 11:56:58 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Hektor | Użytkownik "Leksem" napisał Zamiennikow do Volvo jak na lekarstwo. Naprawde nikt nie produkuje filtrów, pasków, hamulców, wahaczy czy szyb ? Zbigniew Kordan 12 |
Data: Grudzien 10 2006 00:04:27 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Michał Kuźnia |
Musisz miec swiadomosc, ze poziom cen V70 jest dokladnie DWA razy Tja... oczywiscie... bo wszystkie czesci pasuja do ufo i marsjanie przez to wykupuja zamienniki wszelkie... 13 |
Data: Grudzien 10 2006 14:38:59 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: RoB |
Musisz miec swiadomosc, ze poziom cen V70 jest dokladnie DWA razy Kto ci takich bajek naopowiadal na temat Volvo ??? Lub gdzie to wyczytales ??? Ja V70 ('99) zrobilem tylko troche ponad 200tys. km po naszych drogach, jednoczesnie uzytkujac inne marki i jakos nie widzialem wiekszych problemow z czesciami i cenami w stosunku do innych aut. Co do robocizny, nie przesadzaj, nie przesadzaj. To nie statek kosmiczny, ze musisz z byle pierdulka leciec od razu do serwisu i oprocz nich, nikt inny nie dotknie sie tego auta. Do Reed: Volvo moge smialo polecic, ale do 30 tys. zl nie znajdziesz w dobrym stanie V70 II z silnikiem diesla 163 PS. Tyle trzeba zaplacic za dobrze utrzymana i z przyzwoitym oryginalnym przebiegiem V70 I 140PS. RoB 14 |
Data: Grudzien 08 2006 15:46:27 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: GlennBp | Witam,<cut> pozdrawiam Witaj, to ja moze cos o V70 z 2,5 Tdi. Takie autko jest w rodzinie od momentu gdy stuknelo mu 30 kkm, w chwili obecnej ma 317 kkm. Z pozytywow: przyjemne i dobrze zrobione wnetrze, wygodne fotele, mala srednica zawracania niewielkie zuzycie paliwa. Z subiektywnych negatywow: -marne hamulce, kiepski i malo precyzyjny uklad kierowniczy, masakryczne wibracje silnika i hałas, no i turbo lag..masakra. Pomimo sporego przebiegu, turbo oryginalne(choc juz wydaje dzwieki) karoseria, lakier w naprawde dobrym stanie. Niestety bylo/jest z nim pare problemow, i zaczely sie one od przebiegu ok 80 km. Kolo pasowe, pompa wtryskowa, dziura w przewodzie do IC(to do 140kkm), wtryski, klimatyzacja(kompresor), klopoty ze skrzynia(do to ok 180kkm) teraz jakies vacuum pompy, pompa sprzegla i cos ze skrzynia, bo nei mozna wrzucic biegu.Popzatym sporo pierdol, ale auto ma ponad 300 kkm. W bonusie , ciezki silnik, powoduje, ze jak muchy padaja drazki kierownicze. Aha, poniewaz szukasz diesla, to w przypadku ave, i jego d4d, przed ewentualnym zakupem sprawdz kolo dwumasowe. Pzdr Łukasz -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 15 |
Data: Grudzien 09 2006 07:57:16 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Richat | ja jeżdżę ave 2.0 D-4D ( czerwone D ) 116 KM, silniczek super choć trochę głośny, spalanie średnie 6L, jak na razie nie ma się czego czepiać, jak się zdecydujesz na ave to bierz po face liftingu . 16 |
Data: Grudzien 09 2006 14:06:04 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Richat | Richat napisał(a): ja jeżdżę ave 2.0 D-4D ( czerwone D ) 116 KM, silniczek super choć trochę głośny, spalanie średnie 6L, jak na razie nie ma się czego czepiać, jak się zdecydujesz na ave to bierz po face liftingu . bierz :) -- Pozdr.Richat - Katowice Toyota avensis D-4D + CB Radio (tylko podkładki PMS) oklejony Author czerwień meksykańska 7-mio biegowy ;-) UWAGA !!! Jak chcesz do mnie napisać to w adresie zostaw tylko ksywkę 17 |
Data: Grudzien 11 2006 00:55:07 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Wujek | Użytkownik "Reed" napisał w wiadomości Witam, Kwestia priorytetów. Ostatnio zmieniałem auto i rozważałem przez moment C5. Ale coś mnie podkusiło i sprawdziłem jak wygląda ilość miejsca z tyłu po ustawieniu przeze mnie fotela z przodu (poza nielicznymi wyjątkami naprawdę dużych aut muszę mieć odsunięty fotel na maxa). I wtedy ilość z tyłu w C5 to dramat. Nie wspomnę o tym że zagłówek uwierał mnie w ... łopatki. V70 to jednak inna klasa (przynajmniej fizycznie) i gdyby nie problem ze znalezieniem egzemplarza w dobrym stanie za dobrą cenę - ogładałem kilka, tylko jeden był niezły, ale zanim się zdecydowałem to się sprzedał; to pewnie bym takim teraz jeździł). W rodzinie jeździ jedno V70 (klekot) i są bardzo zadowoleni. Aczkolwiek podobno te nowsze (od 2000) za bardzo trącą Fordem (jeśli chodzi o trwałość). Pozdrawiam Wujek 18 |
Data: Grudzien 11 2006 06:55:43 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Bartosz Augustyniak |
Witam, Kwestia priorytetów. Ostatnio zmieniałem auto i rozważałem przez moment C5.Faktycznie w C5 za przednimi fotelami nadzywczajeni nie jest. Mondeo ma trochę wiecej miejsca, ale także mniej profilowaną kanapę. V70 nie jeźdizłem, nawet dokładniej nie oglądałałem. Moze kiedyś trzeba bedzie sie zainteresować A mozna zapytać o wzrost ? W sumie C5 jest pierwsyzm autem po A100 (88 rocznik) w kórym nie odsuwam fotela na makasa do tyłu) -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak, Łódź C5 2.0 HDi 110 KM '03 145 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 146 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 19 |
Data: Grudzien 11 2006 18:38:52 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Wujek |
A mozna zapytać o wzrost ? W sumie C5 jest pierwsyzm autem po A100 (88 188 cm. Nie muszę odsuwać na maksa w Omedze i V70 (i chyba w którymś Mondeo, ale nie pamiętam czy sprzed 2000 r czy po) chociaż jest to prawie na maksa. A100 nie prowadziłem. W moim obecnym aucie na maksa jest akurat w sam raz (tyle że z tyłu wciąż jest jeszcze miejsce:-)). C5 mi się podoba z zewnątrz, szczególnie kombi. Ale ta ilość miejsca w środku rozczarowuje - w Polonezie jest luźniej z tyłu. Pozdrawiam Wujek 20 |
Data: Grudzien 11 2006 20:40:53 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Bartosz Augustyniak |
A mozna zapytać o wzrost ? W sumie C5 jest pierwsyzm autem po A100 (88 188 cm.To zaleznie od pomiarów 2 cm wiecej niż ja, albo tyle samo. Nie wiem czy zagłowek mam wysuniety na maksa, ale na pewno jest na wysokosci głowy a nie łopatek Nie muszę odsuwać na maksa w Omedze i V70 (i chyba w którymś Mondeo, aleC5 nie podoba mi się z zewnątrz szczególnie berline (hatchback), break (kombi) jeszcze uchodzi w tłoku ale akurat nie było :( Przyznaje z tyłu nie jest nadzwyczajnie z meijscem z tyłu, ale albo jeździlismy innymi C5 albo innymi Poltkami. Jednak więcej jest w C5. A moze ty innym C jeźdizłeś ? :) -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak, Łódź C5 2.0 HDi 110 KM '03 145 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 146 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 21 |
Data: Grudzien 11 2006 23:16:32 | Temat: Re: [Co kupic] V70 v C5 v Avensis | Autor: Wujek | Użytkownik "Bartosz Augustyniak" napisał > A moze ty innym C jeźdizłeś ? :) :-) Pozdrawiam Wujek |