Grupy dyskusyjne   »   VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu

VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu



1 Data: Wrzesien 09 2009 08:29:47
Temat: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Autor: Jasio 

Cze.

Okazało się, że stylizacja nowego high tech cuda hondy jest podyktowana nie tylko wymogami stylizacji na miarę XXI wieku, ale i względami bezpieczeństwa.
Ten dziwny wystający przód z podświetleniem wystaje tak bardzo, gdyż skrywa pierwsze na świecie strefy zgniotu. Patrząc z boku na rysunek motocykla widać, że "nos" wystaje mniej więcej tak jak przednie koło. I ten nos właśnie, oprócz tego, że nawiązuje do concept bike'a X-Wing, który był zaprezentowany w 1999roku.
Oto fotka, DUŻA:
http://w709.wrzuta.pl/obraz/8EQAruND3tn/dsc_4130

Pod przednimi plastikami ukryto aluminiową konstrukcję przymocowaną do przedniej części ramy za główką ramy. Konstrukcja z aluminium wystaje mniej więcej jak przednie koło, aby w razie najbardziej typowego wypadku (czyli wyjeżdżaniu z podporządkowanej i wbiciu się motocykla w bok auta) uderzyła równo z przednim kołem i przyjęła na siebie część sił uderzenia.

Oprócz tego, że przyjmie część siły uderzenia, nowy ficzer hondy przez miejsce w jakim został umieszczony - sporo powyżej środka ciężkości motocykla - zmienia zachowanie motocykla w kolizji. Bo, gdy standardowy motocykl uderzy w bok auta, tylne koło unosi się a kierowca przelatuje nad kierownicą. Tu, w nowym pomyśle hondy motocykl nie podskakuje, tylne koło zostaje, powiedzmy, na ziemi. Nie byłoby to nic dobrego  - kierowca przesuwając się dalej zgodnie z kierunkiem jazdy uderzyłby w zbiornik i kierownicę. Ale Honda razem ze strefami zgniotu zamontowała kolejną nowinkę - poduszkę powietrzną drugiej generacji.
Airbag jest odpalany przez czujniki w przednim zawieszeniu i tym systemie zgniotu.

Przy czym inaczej niż w goldwingu, w którym jest airbag pierwszego wypustu, poduszka nie jest gdzieś dalego z przodu, tylko w samym zbiorniku, tuż przy siedzeniu kierowcy.
Ergo - motocykle też staną się jednorazowe.

Oprócz tego rysunek tego podwójnego sprzęgła i skrzyni, które pozwalają komputerowi na jednoczesne zapięcie dwóch biegów. Za MCN:
http://www.motorcyclenews.com/upload/256627/images/09.jpg
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2009/September/sep0809-honda-confirms-dual-clutch-on-new-vfr1200/?&R=EPI-118268

Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z dużymi skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł nie jest dostępny w internecie.

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj



2 Data: Wrzesien 09 2009 08:36:33
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Autor: Jasio 

Tak na szybciora jeszcze produkt marketingowy Hondy, a na samym końcu dźwięk tej nowej v4:

http://www.youtube.com/watch?v=YaJcvAg07IA&feature=player_embedded

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

3 Data: Wrzesien 09 2009 00:48:32
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Autor: jeszua 

On 9 Wrz, 09:29, "Jasio"  wrote:

Ten dziwny wystający przód z podświetleniem wystaje tak bardzo, gdyż
skrywa pierwsze na świecie strefy zgniotu

e, nie takie pierwsze  ;)
na pewno wczesniej byl puchaty przedni "blotnik" w bmw c1. ale pomysl
nie byl kontynuowany
--
jeszua
ck krakoff
r1100rs & xc125

4 Data: Wrzesien 09 2009 08:57:08
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Autor: Jasio 

Użytkownik "jeszua" napisał w wiadomości On 9 Wrz, 09:29, "Jasio" wrote:

Ten dziwny wystający przód z podświetleniem wystaje tak bardzo, gdyż
skrywa pierwsze na świecie strefy zgniotu

e, nie takie pierwsze  ;)
na pewno wczesniej byl puchaty przedni "blotnik" w bmw c1. ale pomysl
nie byl kontynuowany

*** Coś jak i pasy.

--
jeszua
ck krakoff
r1100rs & xc125

5 Data: Wrzesien 09 2009 10:02:38
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Autor: CUT_INZ 

Jasio pisze:

Cze.


Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z dużymi skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł nie jest dostępny w internecie.


Działanie skrzyni:
http://www.youtube.com/watch?v=OZgOsd-O39g

6 Data: Wrzesien 09 2009 10:14:41
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Autor: Kuba (aka cita) 

CUT_INZ wydusił z siebie te słowy:

Jasio pisze:
Cze.


Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z
dużymi skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł
nie jest dostępny w internecie.


Działanie skrzyni:
http://www.youtube.com/watch?v=OZgOsd-O39g

generalnie jak ktoś jeźdzłe z DSG (VW) .. to wie jak to jest, a jest fajnie.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

7 Data: Wrzesien 09 2009 18:57:36
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
Autor: Qlfon 

Kuba (aka cita) pisze:

CUT_INZ wydusił z siebie te słowy:

Jasio pisze:
Cze.


Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z
dużymi skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł
nie jest dostępny w internecie.


Działanie skrzyni:
http://www.youtube.com/watch?v=OZgOsd-O39g

generalnie jak ktoś jeźdzłe z DSG (VW) .. to wie jak to jest, a jest fajnie.


Jest fajnie i zeby bylo smieszniej ten automat zmniejsza zuzycie paliwa. Passat z tym samycm silnikiem co Octavia przy tym samym stulu jazdy zlopie o litr mniej. Ot, ciekawostka...

--
Qlfon, Kraków

8 Data: Wrzesien 09 2009 20:54:24
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
Autor: Kuba (aka cita) 

Qlfon wydusił z siebie te słowy:



Jest fajnie i zeby bylo smieszniej ten automat zmniejsza zuzycie
paliwa. Passat z tym samycm silnikiem co Octavia przy tym samym stulu
jazdy zlopie o litr mniej. Ot, ciekawostka...



i wcale mnie to nie dziwi. Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy porządny (nowoczesny) automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny' kierowca zanotował zmniejszone zużycie paliwa.
Nie każdy bowiem wie, kiedy zmieniać biegi, a są tacy, ktorzy w ogole o tym zapominają. DSG jednak ma duzo biegów, jeszcze więcej elektroniki, a płynność przełączania między poszczególbymi przełożeniami jest naprawde "fajna"...


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

9 Data: Wrzesien 09 2009 21:05:25
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
Autor: Ivam 

"Kuba (aka cita)"  wrote in message

Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy porządny (nowoczesny) automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny' kierowca zanotował zmniejszone zużycie paliwa.

Niekoniecznie... zwroc uwage, ze sprawnosc skrzyn "automatycznych" (obiegowych) jest nizsza niz klasycznych. Stad zwykle auta z "automatami" wiecej pala.

A skrzynia DSG (albo PDK w Porsche) to tak naprawde klasyczna skrzynia, sterowana jedynie troszeczke inaczej. Ja bym ta skrzynie okreslil jako "zautomatyzowana" niz "automatyczna" ew. "z automatycznym sterowaniem".

--
pzdr:
Ivam

10 Data: Wrzesien 09 2009 22:08:51
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
Autor: zbigi 

Ivam napisał(a):

"Kuba (aka cita)"  wrote in message
Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy porządny (nowoczesny) automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny' kierowca zanotował zmniejszone zużycie paliwa.

Niekoniecznie... zwroc uwage, ze sprawnosc skrzyn "automatycznych" (obiegowych) jest nizsza niz klasycznych. Stad zwykle auta z "automatami" wiecej pala.

Sprawnosc maja nizsza ale przedpisca slusznie zauwazyl, ze porzadna automatyka przecietnie moze zmniejszyc zuzycie paliwa w porownaniu z przecietnym gownoznajacym sie na efektywnym wykorzystywaniu charakterystyki silnika uzyszkodnikiem pojazdu. Po prostu utrzymuje takie przelozenia, ktore gwarantuja prace silnika w najekonomiczniejszym zakresie obrotow/otwarcia przepustnicy.
Juz nie wspomne o tym, ze kiepska sprawnosc "klasycznych" automatow brala sie glownie z zastosowania hydrokinetycznego sprzegla, ktore z zasady zawsze troche sie "slizgalo" ;)
Od jakiegos czasu odchodzi sie od tego trendu umozliwiajac sztywne zasprzeglenie skrzyni biegow z silnikiem (jak w klasycznym - suchym sprzegle znanym z manualnej skrzyni biegow). :)

A skrzynia DSG (albo PDK w Porsche) to tak naprawde klasyczna skrzynia, sterowana jedynie troszeczke inaczej. Ja bym ta skrzynie okreslil jako "zautomatyzowana" niz "automatyczna" ew. "z automatycznym sterowaniem".

I to wlasnie automatyczne sterowanie ma byc glupotoodporne. Przecietnie (statystycznie) rzecz biorac, oczywiscie :)
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

11 Data: Wrzesien 09 2009 22:33:28
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
Autor: Qlfon 

zbigi pisze:

Ivam napisał(a):
"Kuba (aka cita)"  wrote in message
Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy porządny (nowoczesny) automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny' kierowca zanotował zmniejszone zużycie paliwa.

Niekoniecznie... zwroc uwage, ze sprawnosc skrzyn "automatycznych" (obiegowych) jest nizsza niz klasycznych. Stad zwykle auta z "automatami" wiecej pala.

Sprawnosc maja nizsza ale przedpisca slusznie zauwazyl, ze porzadna automatyka przecietnie moze zmniejszyc zuzycie paliwa w porownaniu z przecietnym gownoznajacym sie na efektywnym wykorzystywaniu charakterystyki silnika uzyszkodnikiem pojazdu. Po prostu utrzymuje takie przelozenia, ktore gwarantuja prace silnika w najekonomiczniejszym zakresie obrotow/otwarcia przepustnicy.
No to najwidoczniej nie umiem jezdzic z tym silniekiem, ew, z moja skrzynia sie nie moge dogadac:) DSG jest swietne, jezdzilem automatami od 3 biegowego civica przez rozne posrednie stadia (wlacznie z bbezstopniowa) ale to cos mnie rozwala i chce to miec w nastepnym samochodzie:)
A skrzynia DSG (albo PDK w Porsche) to tak naprawde klasyczna skrzynia, sterowana jedynie troszeczke inaczej. Ja bym ta skrzynie okreslil jako "zautomatyzowana" niz "automatyczna" ew. "z automatycznym sterowaniem".

W rzeczy samej.
I to wlasnie automatyczne sterowanie ma byc glupotoodporne. Przecietnie (statystycznie) rzecz biorac, oczywiscie :)
Ale mimo wszystko w motocyklu bym chyba raczej tego nie chcial. Niby fajne ale juz za bardzo skuterem "smierdzi". Inna sprawa ze pewnie za 20-30 lat nie uswiadczymy std. mechanicznej skrzyni biegow w motocyklu.

--
Qlfon, Kraków

12 Data: Wrzesien 09 2009 23:33:10
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
Autor: Leszek Karlik 

On Wed, 09 Sep 2009 22:33:28 +0200, Qlfon  wrote:

[...]

Ale mimo wszystko w motocyklu bym chyba raczej tego nie chcial. Niby  fajne ale juz za bardzo skuterem "smierdzi". Inna sprawa ze pewnie za  20-30 lat nie uswiadczymy std. mechanicznej skrzyni biegow w motocyklu.

Oczywiście, po co komu mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym
silnikiem, który ma moment wszędzie?

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

13 Data: Wrzesien 10 2009 07:44:46
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu wmotocyklu[NTG]
Autor: Qlfon 

Leszek Karlik pisze:

On Wed, 09 Sep 2009 22:33:28 +0200, Qlfon  wrote:

[...]
Ale mimo wszystko w motocyklu bym chyba raczej tego nie chcial. Niby fajne ale juz za bardzo skuterem "smierdzi". Inna sprawa ze pewnie za 20-30 lat nie uswiadczymy std. mechanicznej skrzyni biegow w motocyklu.

Oczywiście, po co komu mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym
silnikiem, który ma moment wszędzie?
Zgin przepadnij nocna maro! Kysz!
To juz bedzie koniec swiata, czas skupowac nowki sztuki na zapasy czy jak?

Leslie


--
Qlfon, Kraków

14 Data: Wrzesien 10 2009 13:04:39
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu wmotocyklu[NTG]
Autor: Leszek Karlik 

On Thu, 10 Sep 2009 07:44:46 +0200, Qlfon  wrote:

[...]

Oczywiście, po co komu mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym
silnikiem, który ma moment wszędzie?

Zgin przepadnij nocna maro! Kysz!
To juz bedzie koniec swiata, czas skupowac nowki sztuki na zapasy czy  jak?

Nie zapomnij o cysternie benzyny zakopanej pod ogródkiem.

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

15 Data: Wrzesien 10 2009 21:01:50
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
Autor: zbigi 

Leszek Karlik napisał(a):

On Wed, 09 Sep 2009 22:33:28 +0200, Qlfon  wrote:
[...]

Ale mimo wszystko w motocyklu bym chyba raczej tego nie chcial. Niby  fajne ale juz za bardzo skuterem "smierdzi". Inna sprawa ze pewnie za  20-30 lat nie uswiadczymy std. mechanicznej skrzyni biegow w motocyklu.

Oczywiście, po co komu mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym
silnikiem, który ma moment wszędzie?

Moze i ma wszedzie moment, ale mocy, to juz nie bardzo ;)
Co mi z momentu, gdy nie mam obrotow? :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

16 Data: Wrzesien 11 2009 01:19:29
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
Autor: Leszek Karlik 

On Thu, 10 Sep 2009 21:01:50 +0200, zbigi   wrote:

[...]

 Oczywiście, po co komu mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym
silnikiem, który ma moment wszędzie?
Moze i ma wszedzie moment, ale mocy, to juz nie bardzo ;)

A to mocno zależy od silnika. KillaCycle na brak mocy nie może narzekać.  :->

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

17 Data: Wrzesien 15 2009 20:50:15
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
Autor: zbigi 

Leszek Karlik napisał(a):

On Thu, 10 Sep 2009 21:01:50 +0200, zbigi   wrote:

[...]
 Oczywiście, po co komu mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym
silnikiem, który ma moment wszędzie?

Moze i ma wszedzie moment, ale mocy, to juz nie bardzo ;)

A to mocno zależy od silnika. KillaCycle na brak mocy nie może narzekać.  :->

Ale problem w tym, ze do jazdy z predkosciami kodeksowymi po plaskim ancfalcie wystarczy kilka kilowatow mocy. Dodatkowo producenci nie beda wsadzac duzych (mocnych) silnikow elektrycznych ze wzgledu na ograniczenia zapasow pradu. No a przeciez moze sie zdarzyc, ze bedziesz chcial wyjechac pod jakas stroma gorke albo i nawet wyjechac z podziemnego garazu - do tego wlasnie beda (sa) potrzebne skrzynie biegow w elektrycznych pojazdach. :)
No i przypomne tylko, ze moc to jest momentxobroty. Wiec nawet jezeli silnik bedzie mial fcholere momentu, to nic mu po tym, skoro nie bedzie sie mogl rozkrecic ;)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

18 Data: Wrzesien 15 2009 21:33:53
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
Autor: Leszek Karlik 

On Tue, 15 Sep 2009 20:50:15 +0200, zbigi   wrote:

[...]

Moze i ma wszedzie moment, ale mocy, to juz nie bardzo ;)
 A to mocno zależy od silnika. KillaCycle na brak mocy nie może  narzekać.  :->

Ale problem w tym, ze do jazdy z predkosciami kodeksowymi po plaskim  ancfalcie wystarczy kilka kilowatow mocy.

Do jazdy z prędkościami kodeksowymi po płaskim wystarczy również słaby
silnik spalinowy, akurat nie o kilowaty tutaj chodzi. Słaba spalinówka
będzie równie dychawiczna co słaba elektryka, tylko że słaba elektryka
nie będzie potrzebować skrzyni biegów (bo silnik tak słaby, że by nie
wyjechał z garażu nie będzie w stanie sensownie rozpędzić samochodu
więc się go nie będzie instalować) - dlatego będzie lżejsza i mniej
skomplikowana w produkcji.

Dodatkowo producenci nie beda wsadzac duzych (mocnych) silnikow elektrycznych ze wzgledu na  ograniczenia zapasow pradu. No a przeciez moze sie zdarzyc, ze bedziesz chcial wyjechac pod jakas stroma gorke albo i nawet wyjechac z  podziemnego garazu - do tego wlasnie beda (sa)  potrzebneskrzynie biegow  w elektrycznych pojazdach. :)
No i przypomne tylko, ze moc to jest momentxobroty.

Ej, IMO to się trochę kupy nie trzyma. Nie przeskoczysz ograniczenia
zapasów prądu skrzynią biegów, właśnie dlatego, że jak sam napisałeś, moc  to
moment x obroty. Jak do wyjeżdżania pod górkę czy z garażu będziesz miał
biegi, to kręcący się szybciej z mniejszym momentem silnik nadal będzie
żarł dużo mocy. Na prądzie nie zyskujesz. No to lepiej dać mocniejszy  silnik
i jedno niezmienne przełożenie. Poczytaj sobie historię developmentu
Tesla Roadstera i dlaczego przeszli z dwubiegowej skrzyni biegów na
jedno ustalone przełożenie. (A przyśpiesza nadal tak, że na światłach by  wyciął
sporo motocykli)

IMO fakt, że zarówno szybkie i mocne elektryki typu Tesla Roadster mają
jeden bieg, jak i słaba i tanie elektryki typu skuter Vectrix mają jeden
bieg pokazuje, że elektryczne silniki raczej nie potrzebują skrzyni biegów.

Z seryjnie produkowanych elektrycznych motocykli Enertia Powercycle czy  Zero
też nie mają biegów. Jakoś jestem bardziej skłonny wierzyć praktyce, że  potrafią
wyjechać z garażu, niż stwierdzeniu że bez skrzyni biegów nie dadzą rady  się
rozkręcic i z tego garażu nie wyjadą.

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

19 Data: Pa?dziernik 15 2009 10:03:28
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
Autor: zbigi 

Leszek Karlik napisał(a):

On Tue, 15 Sep 2009 20:50:15 +0200, zbigi   wrote:
[...]

Moze i ma wszedzie moment, ale mocy, to juz nie bardzo ;)

 A to mocno zależy od silnika. KillaCycle na brak mocy nie może  narzekać.  :->

Ale problem w tym, ze do jazdy z predkosciami kodeksowymi po plaskim  ancfalcie wystarczy kilka kilowatow mocy.

Do jazdy z prędkościami kodeksowymi po płaskim wystarczy również słaby
silnik spalinowy, akurat nie o kilowaty tutaj chodzi. Słaba spalinówka
będzie równie dychawiczna co słaba elektryka, tylko że słaba elektryka
nie będzie potrzebować skrzyni biegów (bo silnik tak słaby, że by nie
wyjechał z garażu nie będzie w stanie sensownie rozpędzić samochodu
więc się go nie będzie instalować) - dlatego będzie lżejsza i mniej
skomplikowana w produkcji.

Dodatkowo producenci nie beda wsadzac duzych (mocnych) silnikow elektrycznych ze wzgledu na  ograniczenia zapasow pradu. No a przeciez moze sie zdarzyc, ze bedziesz chcial wyjechac pod jakas stroma gorke albo i nawet wyjechac z  podziemnego garazu - do tego wlasnie beda (sa)  potrzebneskrzynie biegow  w elektrycznych pojazdach. :)
No i przypomne tylko, ze moc to jest momentxobroty.


Ej, IMO to się trochę kupy nie trzyma. Nie przeskoczysz ograniczenia
zapasów prądu skrzynią biegów, właśnie dlatego, że jak sam napisałeś, moc  to
moment x obroty. Jak do wyjeżdżania pod górkę czy z garażu będziesz miał
biegi, to kręcący się szybciej z mniejszym momentem silnik nadal będzie
żarł dużo mocy.

Ale wyjedzie pod te gorke czy tez z garazu :P Za to nie trzeba bedzie dawac mocniejszego a co za tym idzie wiekszego i ciezszego silnika tylko po to, by raz na jakis czas moc sie wygrzebac pod te gorke/z garazu :)

Na prądzie nie zyskujesz. No to lepiej dać mocniejszy  silnik

Nie.

i jedno niezmienne przełożenie. Poczytaj sobie historię developmentu
Tesla Roadstera i dlaczego przeszli z dwubiegowej skrzyni biegów na
jedno ustalone przełożenie. (A przyśpiesza nadal tak, że na światłach by  wyciął
sporo motocykli)

Jam nie czytaty w jezyku linglidz. Wiem, ze Tesla istnieje ale co do szczegolow konstrukcyjnych to juz nie bardzo.
Zauwaz za to, iz jest to pojazd z zalozenia sportowy a nie uzytkowy - ma przerost mocy silnika nad potrzebami, stad i niepotrzebna mu skrzynia biegow (cos jak Boss Hoss w porownaniu z przecietnym kruzerem).

IMO fakt, że zarówno szybkie i mocne elektryki typu Tesla Roadster mają
jeden bieg, jak i słaba i tanie elektryki typu skuter Vectrix mają jeden
bieg pokazuje, że elektryczne silniki raczej nie potrzebują skrzyni biegów.

Tak czy siak - czas pokaze. Ja uwazam, ze niektore pojazdy elektryczne beda mialy przekladnie a ty uwazasz, ze nie. Zobaczymy na kilkanascie lat i wtedy proponuje wrocic do tej dyskusji. :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

20 Data: Wrzesien 10 2009 21:00:56
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
Autor: zbigi 

Qlfon napisał(a):

zbigi pisze:
Ivam napisał(a):
"Kuba (aka cita)"  wrote in message
Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy porządny (nowoczesny) automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny' kierowca zanotował zmniejszone zużycie paliwa.

Niekoniecznie... zwroc uwage, ze sprawnosc skrzyn "automatycznych" (obiegowych) jest nizsza niz klasycznych. Stad zwykle auta z "automatami" wiecej pala.

Sprawnosc maja nizsza ale przedpisca slusznie zauwazyl, ze porzadna automatyka przecietnie moze zmniejszyc zuzycie paliwa w porownaniu z przecietnym gownoznajacym sie na efektywnym wykorzystywaniu charakterystyki silnika uzyszkodnikiem pojazdu. Po prostu utrzymuje takie przelozenia, ktore gwarantuja prace silnika w najekonomiczniejszym zakresie obrotow/otwarcia przepustnicy.

No to najwidoczniej nie umiem jezdzic z tym silniekiem, ew, z moja skrzynia sie nie moge dogadac:)

Moze byc, ze automatyka nie dorosla albo zle zgrali silnik ze skrzynia. Co sie dziwisz? :)

I to wlasnie automatyczne sterowanie ma byc glupotoodporne. Przecietnie (statystycznie) rzecz biorac, oczywiscie :)

Ale mimo wszystko w motocyklu bym chyba raczej tego nie chcial. Niby fajne ale juz za bardzo skuterem "smierdzi". Inna sprawa ze pewnie za 20-30 lat nie uswiadczymy std. mechanicznej skrzyni biegow w motocyklu.

Beda, beda :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

21 Data: Wrzesien 12 2009 10:00:24
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
Autor: Qlfon 

zbigi pisze:

Qlfon napisał(a):
zbigi pisze:
Ivam napisał(a):
"Kuba (aka cita)"  wrote in message
Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy porządny (nowoczesny) automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny' kierowca zanotował zmniejszone zużycie paliwa.

Niekoniecznie... zwroc uwage, ze sprawnosc skrzyn "automatycznych" (obiegowych) jest nizsza niz klasycznych. Stad zwykle auta z "automatami" wiecej pala.

Sprawnosc maja nizsza ale przedpisca slusznie zauwazyl, ze porzadna automatyka przecietnie moze zmniejszyc zuzycie paliwa w porownaniu z przecietnym gownoznajacym sie na efektywnym wykorzystywaniu charakterystyki silnika uzyszkodnikiem pojazdu. Po prostu utrzymuje takie przelozenia, ktore gwarantuja prace silnika w najekonomiczniejszym zakresie obrotow/otwarcia przepustnicy.

No to najwidoczniej nie umiem jezdzic z tym silniekiem, ew, z moja skrzynia sie nie moge dogadac:)

Moze byc, ze automatyka nie dorosla albo zle zgrali silnik ze skrzynia. Co sie dziwisz? :)

Nie nie nie:) W moim samochodzie mam ten sam silenik co szef tylko on ma DSG a ja mam manuala. Jego samochodem schodze do 5,2 (jazda do 130 bez szybkiego przyspieszania. Z manualem nie udalo mi sie zrobic mniej jak 6,4 przy takim samym stylu jazdy.
Inna sprawa ze masz racje ze zgraniem skrzyni, jedynka b. krotka (ale to jakos wiekszosc TD jakimi jezdzilem ma) a silnik tak naprawde jest uzyteczny od ok 2,2 tys obrotow - wczesniej ogromne nic co w miescie powpoduje zuzycie na poziomie 9 l. Podejrzewam ze przestrojenie silnika lub inne nastawy sprezarki moglyby pomoc. Moze sie naucze ale 10kkm w 5 tygodni i nadal brak poprawy:(
I to wlasnie automatyczne sterowanie ma byc glupotoodporne. Przecietnie (statystycznie) rzecz biorac, oczywiscie :)

Ale mimo wszystko w motocyklu bym chyba raczej tego nie chcial. Niby fajne ale juz za bardzo skuterem "smierdzi". Inna sprawa ze pewnie za 20-30 lat nie uswiadczymy std. mechanicznej skrzyni biegow w motocyklu.

Beda, beda :)

Trzymam Cie za slowo:)

--
Qlfon, Kraków

22 Data: Wrzesien 15 2009 20:51:02
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
Autor: zbigi 

Qlfon napisał(a):

zbigi pisze:

Qlfon napisał(a):
Ale mimo wszystko w motocyklu bym chyba raczej tego nie chcial. Niby fajne ale juz za bardzo skuterem "smierdzi". Inna sprawa ze pewnie za 20-30 lat nie uswiadczymy std. mechanicznej skrzyni biegow w motocyklu.

Beda, beda :)

Trzymam Cie za slowo:)

Wyjasnilem w odpowiedzi do Leszka Karlika :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

23 Data: Wrzesien 09 2009 22:44:12
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
Autor: Ivam 

"zbigi"  wrote in message

Juz nie wspomne o tym, ze kiepska sprawnosc "klasycznych" automatow brala sie glownie z zastosowania hydrokinetycznego sprzegla, ktore z zasady zawsze troche sie "slizgalo" ;)

Sugerujesz, ze przekladnia obiegowa jest sprawniejsza, albo rownie sprawna co klasyczna?

"Qlfon"  wrote in message
DSG jest swietne, jezdzilem automatami od 3 biegowego civica przez rozne posrednie stadia (wlacznie z bbezstopniowa) ale to cos mnie rozwala i chce to miec w nastepnym samochodzie:)

DSG jest swietne, bo to nie jest automat!

--
pzdr:
Ivam

24 Data: Wrzesien 10 2009 21:02:39
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
Autor: zbigi 

Ivam napisał(a):

"zbigi"  wrote in message
Juz nie wspomne o tym, ze kiepska sprawnosc "klasycznych" automatow brala sie glownie z zastosowania hydrokinetycznego sprzegla, ktore z zasady zawsze troche sie "slizgalo" ;)

Sugerujesz, ze przekladnia obiegowa jest sprawniejsza, albo rownie sprawna co klasyczna?

Nic nie sugeruje - napisalem, co napisalem i biore za to odpowiedzialnosc :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

25 Data: Wrzesien 10 2009 22:54:23
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
Autor: Ivam 

"zbigi"  wrote in message

Nic nie sugeruje - napisalem, co napisalem i biore za to odpowiedzialnosc :)

Oj podyskutowalbym, ale flejma nie bedzie bo jutro wyjezdzam i robie sobie 2 tygodnie urlopu od precli;)

--
pzdr:
Ivam

26 Data: Wrzesien 15 2009 20:54:02
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
Autor: zbigi 

Ivam napisał(a):

"zbigi"  wrote in message
Nic nie sugeruje - napisalem, co napisalem i biore za to odpowiedzialnosc :)

Oj podyskutowalbym, ale flejma nie bedzie bo jutro wyjezdzam i robie sobie 2 tygodnie urlopu od precli;)

Chyba nici z flejma i wcale nie ze wzgledu na urlop od precla :)
Zle mnie zrozumiales i probowales wlozyc w me usta (a pfuj!) teze, ktorej nawet pozawerbalnie nie przekazywalem :)
Pozwole sobie zacytowac samego siebie:

>> "zbigi"  wrote in message
>>
>>> Juz nie wspomne o tym, ze kiepska sprawnosc "klasycznych" automatow
>>> brala sie glownie z zastosowania hydrokinetycznego sprzegla, ktore z
>>> zasady zawsze troche sie "slizgalo" ;)

Napisalem, co napisalem i na ten temat moge dyskutowac - nigdzie tam nie widze nic na temat porownania sprawnosci przekladni mechanicznych roznych rozwiazan konstrukcyjnych :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

27 Data: Wrzesien 12 2009 10:13:05
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Autor: Magic 

CUT_INZ pisze:

Jasio pisze:
Cze.


Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z dużymi skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł nie jest dostępny w internecie.


Działanie skrzyni:
http://www.youtube.com/watch?v=OZgOsd-O39g

Tylko po cholerę on używa sprzęgła do wrzucania w górę ?

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

28 Data: Wrzesien 15 2009 20:54:40
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Autor: zbigi 

Magic napisał(a):

CUT_INZ pisze:

Jasio pisze:

Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z dużymi skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł nie jest dostępny w internecie.

Działanie skrzyni:
http://www.youtube.com/watch?v=OZgOsd-O39g

Tylko po cholerę on używa sprzęgła do wrzucania w górę ?

Bo umie, bo jest automatem, bo jest grzeczny? ;)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

29 Data: Wrzesien 09 2009 22:14:19
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Autor: zbigi 

Jasio napisał(a):

Okazało się, że stylizacja nowego high tech cuda hondy jest podyktowana nie tylko wymogami stylizacji na miarę XXI wieku, ale i względami bezpieczeństwa.

No i kul. Przynajmniej dla tych wszystkich, dla ktorych moto bez ABS nie hamuje i generalnie nie nadaje sie do jazdy. ;)

Ten dziwny wystający przód z podświetleniem wystaje tak bardzo, gdyż skrywa pierwsze na świecie strefy zgniotu. Patrząc z boku na rysunek motocykla widać, że "nos" wystaje mniej więcej tak jak przednie koło. I http://w709.wrzuta.pl/obraz/8EQAruND3tn/dsc_4130
Pod przednimi plastikami ukryto aluminiową konstrukcję przymocowaną do przedniej części ramy za główką ramy. Konstrukcja z aluminium wystaje mniej więcej jak przednie koło, aby w razie najbardziej typowego wypadku (czyli wyjeżdżaniu z podporządkowanej i wbiciu się motocykla w bok auta) uderzyła równo z przednim kołem i przyjęła na siebie część sił uderzenia.

IMO troche kicha, bo przeciez statystyczny wyjezdzajacy z podporzadkowanej samochod jest "nieprostopadly" do podloza, wiec i jednak pierwej uderzy przednie kolo. :)
No chyba, ze:
1. Z badan wychodzi, ze statystycznie najczesciej wymuszajacym jest "prostopadloscienny" Ford Transit ;)
lub
2. Z badan wychodzi, ze ugiecie przedniego zawieszenia kompensuje te nieprostopadlosc przeszkody i rownosilowe odksztalcanie pozniej uderzajacego dziobu motocykla :)

Oprócz tego rysunek tego podwójnego sprzęgła i skrzyni, które pozwalają komputerowi na jednoczesne zapięcie dwóch biegów. Za MCN:
http://www.motorcyclenews.com/upload/256627/images/09.jpg

Sliczny rysuneczek :)
Ciekawe, czy przypadkiem walek (a raczej tuleja) ;) biegow parzystych, nie bedzie najbardziej poszukiwana czescia zamienna tego motocykla ;)
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

30 Data: Wrzesien 17 2009 23:09:29
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Autor: Jasio 

Użytkownik "Jasio" napisał w wiadomości

Oprócz tego rysunek tego podwójnego sprzęgła i skrzyni, które pozwalają komputerowi na jednoczesne zapięcie dwóch biegów. Za MCN:
http://www.motorcyclenews.com/upload/256627/images/09.jpg
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2009/September/sep0809-honda-confirms-dual-clutch-on-new-vfr1200/?&R=EPI-118268

Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z dużymi skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł nie jest dostępny w internecie.

Pociągnę temat w tym wątku.
Honda zapowiada, że to V4 będzie w 3 modelach:
VFR 1200, taki model z ambicjami sportowymi
VFR 1200T - następca XX, do turystyki
VFR 1200X, który ma zastąpić Varadero.

A to cudo automatyczne będzie dostępne jako opcja kosztująca... powyżej 1000Ł.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu



Grupy dyskusyjne