Grupy dyskusyjne   »   VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiÄ™dzy 2000 a 3000 rpm

VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm



1 Data: Pa?dziernik 24 2011 09:10:10
Temat: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
Autor: s2k 

Witam

Mam taki problem ¿e VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiÄ™dzy 2000 a 3000 rpm.Zaczyna siÄ™ telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak ¿e ledwo idzie wytrzymać, zanika powy¿ej 100 km/h. Przy 130-140-160 nic siÄ™ nie trzÄ™sie, samochód przyspiesza p³ynnie. Nie telepie na postoju,  bez wbitego biegu w ca³ym zakresie obrotów.
Czy to poduszka silnika, ³apa skrzyni czy dwu masa?!



2 Data: Pa?dziernik 24 2011 09:34:22
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
Autor: PrzemysÅ‚aw Czaja 


U¿ytkownik "s2k"

Mam taki problem ¿e VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiÄ™dzy 2000 a 3000 rpm.Zaczyna siÄ™ telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak ¿e ledwo idzie wytrzymać, zanika powy¿ej 100 km/h. Przy 130-140-160 nic siÄ™ nie trzÄ™sie, samochód przyspiesza p³ynnie. Nie telepie na postoju,  bez wbitego biegu w ca³ym zakresie obrotów.
Czy to poduszka silnika, ³apa skrzyni czy dwu masa?!

Bardziej wyglÄ…da na luzy w zawieszeniu - mo¿e koÅ„cówki drÄ…¿ków?

3 Data: Pa?dziernik 24 2011 01:22:51
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm
Autor: Czarek Daniluk 

On 24 Pa¼, 09:34, Przemys³aw Czaja  wrote:

U¿ytkownik "s2k"

> Mam taki problem ¿e VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiêdzy
> 2000 a 3000 rpm.Zaczyna siê telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak
> ¿e ledwo idzie wytrzymaæ, zanika powy¿ej 100 km/h. Przy 130-140-160
> nic siê nie trzêsie, samochód przyspiesza p³ynnie. Nie telepie na
> postoju,  bez wbitego biegu w ca³ym zakresie obrotów.
> Czy to poduszka silnika, ³apa skrzyni czy dwu masa?!

Bardziej wygl±da na luzy w zawieszeniu - mo¿e koñcówki dr±¿ków?

Nie wydaje mi siê.
Ja bym obstawia³ na poduszki pod silnikiem.
Która¶ wybita i w pewnym przedziale obrotów uk³ad napêdowy wibruje.

Mo¿e byæ te¿ i poluzowana która¶ ³apa od poduszki - efekt bêdzie
podobny.

Du¿o rzeczy mo¿e takie zachowanie powodowaæ, trudno stwierdziæ bez
obmacania co to jest w tym przypadku.

Pozdrawiam !!

PS: Do tego wszystkiego doda³bym ³±cznik elastyczny wydechu do
sprawdzenia, i wszystkie gumy mocuj±ce wydech ;)

4 Data: Pa?dziernik 24 2011 13:11:10
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm
Autor: s2k 

W dniu 2011-10-24 10:22, Czarek Daniluk pisze:

On 24 Pa¼, 09:34, Przemys³aw   wrote:
U¿ytkownik "s2k"

Mam taki problem ¿e VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiêdzy
2000 a 3000 rpm.Zaczyna siê telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak
¿e ledwo idzie wytrzymaæ, zanika powy¿ej 100 km/h. Przy 130-140-160
nic siê nie trzêsie, samochód przyspiesza p³ynnie. Nie telepie na
postoju,  bez wbitego biegu w ca³ym zakresie obrotów.
Czy to poduszka silnika, ³apa skrzyni czy dwu masa?!

Bardziej wygl±da na luzy w zawieszeniu - mo¿e koñcówki dr±¿ków?

Nie wydaje mi siê.
Ja bym obstawia³ na poduszki pod silnikiem.
Która¶ wybita i w pewnym przedziale obrotów uk³ad napêdowy wibruje.

Mo¿e byæ te¿ i poluzowana która¶ ³apa od poduszki - efekt bêdzie
podobny.

Du¿o rzeczy mo¿e takie zachowanie powodowaæ, trudno stwierdziæ bez
obmacania co to jest w tym przypadku.

Pozdrawiam !!

PS: Do tego wszystkiego doda³bym ³±cznik elastyczny wydechu do
sprawdzenia, i wszystkie gumy mocuj±ce wydech ;)

Po dokrêcaæ ¶ruby poduszek? Jak stwierdziæ ¿e poduszka/ ³apa jest urwana/uszkodzona?! Za wiele nie pomacasz, wszystko zabudowane, ¿eby co kol wiek zobaczyæ pó³ samochodu trzeba rozkrêciæ.

5 Data: Pa?dziernik 24 2011 05:13:09
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm
Autor: Czarek Daniluk 

On 24 Pa¼, 13:11, s2k  wrote:

W dniu 2011-10-24 10:22, Czarek Daniluk pisze:









> On 24 Pa¼, 09:34, Przemys³aw   wrote:
>> U¿ytkownik "s2k"

>>> Mam taki problem ¿e VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiêdzy
>>> 2000 a 3000 rpm.Zaczyna siê telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak
>>> ¿e ledwo idzie wytrzymaæ, zanika powy¿ej 100 km/h. Przy 130-140-160
>>> nic siê nie trzêsie, samochód przyspiesza p³ynnie. Nie telepie na
>>> postoju,  bez wbitego biegu w ca³ym zakresie obrotów.
>>> Czy to poduszka silnika, ³apa skrzyni czy dwu masa?!

>> Bardziej wygl±da na luzy w zawieszeniu - mo¿e koñcówki dr±¿ków?

> Nie wydaje mi siê.
> Ja bym obstawia³ na poduszki pod silnikiem.
> Która¶ wybita i w pewnym przedziale obrotów uk³ad napêdowy wibruje.

> Mo¿e byæ te¿ i poluzowana która¶ ³apa od poduszki - efekt bêdzie
> podobny.

> Du¿o rzeczy mo¿e takie zachowanie powodowaæ, trudno stwierdziæ bez
> obmacania co to jest w tym przypadku.

> Pozdrawiam !!

> PS: Do tego wszystkiego doda³bym ³±cznik elastyczny wydechu do
> sprawdzenia, i wszystkie gumy mocuj±ce wydech ;)

Po dokrêcaæ ¶ruby poduszek? Jak stwierdziæ ¿e poduszka/ ³apa jest
urwana/uszkodzona?! Za wiele nie pomacasz, wszystko zabudowane, ¿eby co
kol wiek zobaczyæ pó³ samochodu trzeba rozkrêciæ.

Po co pó³ ?? Os³onê silnika wystarczy od spodu zdj±æ, a to nie
rozbieranie po³owy wozu ;)
Najpro¶ciej maska w górê, zaci±gasz rêczny i próbujesz ruszyæ a kto¶ z
boku obserwuje czy silnik za mocno siê nie wychyla ;) 1 - wsteczny, to
czasami wystarczy do zweryfikowania.
Je¶li s± poduszki hydrauliczne to nale¿y lukn±æ czy nic z nich nie
wycieka, jak wycieka to do wyrzucenia.

W Golfie 3 czêst± przypad³o¶ci± by³o buczenie w okolicach 3000rpm, ja
w swoim by³ym zlikwidowa³em owe buczenie (jakby mia³o co¶ za chwilê
spod deski wylecieæ) na jakie¶ ~10kkm ;) pó¼niej nie chcia³o mi siê
szukaæ czego dokrêcenie likwidowa³o ten efekt, a nawymienia³em siê
sporo.

Czasami pomaga poluzowanie ³ap i lekkie ruszenie w jedn± to w drug±
stronê, ustawienie optymalne silnika i wtedy skrêcenie.

Jak by³ bity i jest ¼le zrobiony to nic nie zrobisz, mo¿esz przyj±æ ¿e
tttm - ten typ tak ma.

Obejrzyj ³±cznik elastyczny wydechu i wieszaki, który¶ mo¿e pêk³ i
wydech le¿y na belce zawieszenia z ty³u i buczy w pewnym zakresie
obrotów, wiem ¿e potrafi buczeæ w 1,9 strasznie, a w 1,4 jako ¿e m
ajeszcze wiêksze wibracje wszak to 3 cylindry mo¿e byæ tylko jeszcze
gorzej.

Pozdrawiam !

PS:
Wiêcej nie pomogê, swoj± przygodê z TDI zakoñczy³em w kwietniu tego
roku ;)

6 Data: Pa?dziernik 24 2011 15:11:57
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm
Autor: s2k 

W dniu 2011-10-24 14:13, Czarek Daniluk pisze:

On 24 Pa¼, 13:11,   wrote:
W dniu 2011-10-24 10:22, Czarek Daniluk pisze:









On 24 Pa¼, 09:34, Przemys³aw     wrote:
U¿ytkownik "s2k"

Mam taki problem ¿e VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiêdzy
2000 a 3000 rpm.Zaczyna siê telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak
¿e ledwo idzie wytrzymaæ, zanika powy¿ej 100 km/h. Przy 130-140-160
nic siê nie trzêsie, samochód przyspiesza p³ynnie. Nie telepie na
postoju,  bez wbitego biegu w ca³ym zakresie obrotów.
Czy to poduszka silnika, ³apa skrzyni czy dwu masa?!

Bardziej wygl±da na luzy w zawieszeniu - mo¿e koñcówki dr±¿ków?

Nie wydaje mi siê.
Ja bym obstawia³ na poduszki pod silnikiem.
Która¶ wybita i w pewnym przedziale obrotów uk³ad napêdowy wibruje.

Mo¿e byæ te¿ i poluzowana która¶ ³apa od poduszki - efekt bêdzie
podobny.

Du¿o rzeczy mo¿e takie zachowanie powodowaæ, trudno stwierdziæ bez
obmacania co to jest w tym przypadku.

Pozdrawiam !!

PS: Do tego wszystkiego doda³bym ³±cznik elastyczny wydechu do
sprawdzenia, i wszystkie gumy mocuj±ce wydech ;)

Po dokrêcaæ ¶ruby poduszek? Jak stwierdziæ ¿e poduszka/ ³apa jest
urwana/uszkodzona?! Za wiele nie pomacasz, wszystko zabudowane, ¿eby co
kol wiek zobaczyæ pó³ samochodu trzeba rozkrêciæ.

Po co pó³ ?? Os³onê silnika wystarczy od spodu zdj±æ, a to nie
rozbieranie po³owy wozu ;)
Najpro¶ciej maska w górê, zaci±gasz rêczny i próbujesz ruszyæ a kto¶ z
boku obserwuje czy silnik za mocno siê nie wychyla ;) 1 - wsteczny, to
czasami wystarczy do zweryfikowania.
Je¶li s± poduszki hydrauliczne to nale¿y lukn±æ czy nic z nich nie
wycieka, jak wycieka to do wyrzucenia.

W Golfie 3 czêst± przypad³o¶ci± by³o buczenie w okolicach 3000rpm, ja
w swoim by³ym zlikwidowa³em owe buczenie (jakby mia³o co¶ za chwilê
spod deski wylecieæ) na jakie¶ ~10kkm ;) pó¼niej nie chcia³o mi siê
szukaæ czego dokrêcenie likwidowa³o ten efekt, a nawymienia³em siê
sporo.

Czasami pomaga poluzowanie ³ap i lekkie ruszenie w jedn± to w drug±
stronê, ustawienie optymalne silnika i wtedy skrêcenie.

Jak by³ bity i jest ¼le zrobiony to nic nie zrobisz, mo¿esz przyj±æ ¿e
tttm - ten typ tak ma.

Obejrzyj ³±cznik elastyczny wydechu i wieszaki, który¶ mo¿e pêk³ i
wydech le¿y na belce zawieszenia z ty³u i buczy w pewnym zakresie
obrotów, wiem ¿e potrafi buczeæ w 1,9 strasznie, a w 1,4 jako ¿e m
ajeszcze wiêksze wibracje wszak to 3 cylindry mo¿e byæ tylko jeszcze
gorzej.

Pozdrawiam !

PS:
Wiêcej nie pomogê, swoj± przygodê z TDI zakoñczy³em w kwietniu tego
roku ;)

Wszystko dzia³a³o piêknie, przejecha³em 1000 km. Ruszy³em do domu a tu takie klocki, ju¿ widzia³em lawete, jednak powy¿ej 100km/h przesta³o trzê¶æ i tak dojecha³em do domu, pilnuj±c by nie jechaæ wolniej ni¿ 100 km/h st±d w±tpie ¿e to kwestja wcze¶niejszych przej¶c samochodu.

7 Data: Pa?dziernik 24 2011 15:59:04
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm
Autor: Przemys³aw Czaja 


U¿ytkownik "Czarek Daniluk"

Bardziej wygl±da na luzy w zawieszeniu - mo¿e koñcówki dr±¿ków?

Nie wydaje mi siê.
Ja bym obstawia³ na poduszki pod silnikiem.
Która¶ wybita i w pewnym przedziale obrotów uk³ad napêdowy wibruje.

Zwróci³e¶ uwagê, ¿e w opisywanej sytuacji drgania s± zwi±zane z prêdko¶ci± a nie  obrotami silnika? Dlaczego nie trzêsie na ni¿szych biegach w okre¶lonym zakresie obrotów, tylko dok³adnie w zakresie 60-90km/h? Dok³adnie tak zachowywa³a mi siê skoda 105, gdy wytrzaska³y siê plastikowe podk³adki w dr±zkach. Po przekroczeniu pewnej prêdko¶ci ko³a siê stabilizowa³y.

8 Data: Pa?dziernik 24 2011 17:19:02
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm
Autor: s2k 

W dniu 2011-10-24 15:59, Przemys³aw Czaja pisze:


U¿ytkownik "Czarek Daniluk"

Bardziej wygl±da na luzy w zawieszeniu - mo¿e koñcówki dr±¿ków?

Nie wydaje mi siê.
Ja bym obstawia³ na poduszki pod silnikiem.
Która¶ wybita i w pewnym przedziale obrotów uk³ad napêdowy wibruje.

Zwróci³e¶ uwagê, ¿e w opisywanej sytuacji drgania s± zwi±zane z
prêdko¶ci± a nie obrotami silnika? Dlaczego nie trzêsie na ni¿szych
biegach w okre¶lonym zakresie obrotów, tylko dok³adnie w zakresie
60-90km/h? Dok³adnie tak zachowywa³a mi siê skoda 105, gdy wytrzaska³y
siê plastikowe podk³adki w dr±zkach. Po przekroczeniu pewnej prêdko¶ci
ko³a siê stabilizowa³y.

Mia³e¶ luz na kole? £apie za ko³o i próbuje lewo prawo i nie ma luzu.

9 Data: Pa?dziernik 24 2011 23:36:39
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm
Autor: Przemys³aw Czaja 


U¿ytkownik "s2k"

Mia³e¶ luz na kole? £apie za ko³o i próbuje lewo prawo i nie ma luzu.

Czyli moja teoria bierze w ³eb :) u mnie by³ luz

Pozdrówki.

10 Data: Pa?dziernik 24 2011 14:10:35
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm
Autor: to 

begin s2k

Mam taki problem ¿e VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiÄ™dzy 2000
a 3000 rpm.

To pewnie szatan.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

11 Data: Pa?dziernik 25 2011 01:15:26
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm
Autor: scobowski 

W dniu 2011-10-24 09:10, s2k pisze:

Witam

Mam taki problem ¿e VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiÄ™dzy 2000
a 3000 rpm.Zaczyna siÄ™ telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak ¿e ledwo
idzie wytrzymać, zanika powy¿ej 100 km/h. Przy 130-140-160 nic siÄ™ nie
trzÄ™sie, samochód przyspiesza p³ynnie. Nie telepie na postoju, bez
wbitego biegu w ca³ym zakresie obrotów.
Czy to poduszka silnika, ³apa skrzyni czy dwu masa?!

ale jak szatan? :D

Niewywa¿one / zab³ocone ko³a + luzy w zawieszeniu.

12 Data: Pa?dziernik 25 2011 12:48:01
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm
Autor: s2k 

W dniu 2011-10-25 01:15, scobowski pisze:

W dniu 2011-10-24 09:10, s2k pisze:
Witam

Mam taki problem ¿e VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiÄ™dzy 2000
a 3000 rpm.Zaczyna siÄ™ telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak ¿e ledwo
idzie wytrzymać, zanika powy¿ej 100 km/h. Przy 130-140-160 nic siÄ™ nie
trzÄ™sie, samochód przyspiesza p³ynnie. Nie telepie na postoju, bez
wbitego biegu w ca³ym zakresie obrotów.
Czy to poduszka silnika, ³apa skrzyni czy dwu masa?!

ale jak szatan? :D

Niewywa¿one / zab³ocone ko³a + luzy w zawieszeniu.


Zmieni³em wczoraj opony na zimowe, felgi te same. Pan wywarza³. Masakra jakaÅ›;/

13 Data: Pa?dziernik 25 2011 12:51:44
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-10-25 12:48, s2k pisze:

Niewywa¿one / zab³ocone ko³a + luzy w zawieszeniu.

Zmieni³em wczoraj opony na zimowe, felgi te same. Pan wywarza³. Masakra jakaÅ›;/

Znaczy robi³ wywar z opon czy z felg? Tak czy siak, masakra ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub ca³oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

14 Data: Pa?dziernik 25 2011 18:01:29
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm
Autor: s2k 

W dniu 2011-10-25 12:51, Jakub Witkowski pisze:

W dniu 2011-10-25 12:48, s2k pisze:

Niewywa¿one / zab³ocone ko³a + luzy w zawieszeniu.

Zmieni³em wczoraj opony na zimowe, felgi te same. Pan wywarza³.
Masakra jakaÅ›;/

Znaczy robi³ wywar z opon czy z felg? Tak czy siak, masakra ;)


W domu wszyscy zdrowi?

15 Data: Pa?dziernik 25 2011 18:02:21
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm
Autor: s2k 

W dniu 2011-10-25 12:51, Jakub Witkowski pisze:

W dniu 2011-10-25 12:48, s2k pisze:

Niewywa¿one / zab³ocone ko³a + luzy w zawieszeniu.

Zmieni³em wczoraj opony na zimowe, felgi te same. Pan wywarza³.
Masakra jakaÅ›;/

Znaczy robi³ wywar z opon czy z felg? Tak czy siak, masakra ;)

wywa¿a³ a nie wywarza³ mój b³ad
przepraszam

16 Data: Pa?dziernik 25 2011 12:57:47
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-10-24 09:10, s2k pisze:

Witam

Mam taki problem ¿e VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiÄ™dzy 2000 a 3000 rpm.Zaczyna siÄ™ telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak ¿e ledwo idzie wytrzymać, zanika powy¿ej 100 km/h. Przy 130-140-160 nic siÄ™ nie trzÄ™sie, samochód przyspiesza p³ynnie. Nie telepie na postoju, bez wbitego biegu w ca³ym zakresie obrotów.
Czy to poduszka silnika, ³apa skrzyni czy dwu masa?!

Opis jest zbyt niedok³adny.
Trzęsie pomiędzy 2 a 3krpm (dowolny bieg), czy raczej pomiędzy 60-80km/h (dowolne
obroty, równie¿ na luzie)? A mo¿e czy mo¿e tylko przy pewnej kombinacji biegu i obrotów?
Pytanie dodatkowe: jest jakaÅ› zale¿noæ od stopnia wciÅ›niÄ™cia peda³u (przyspieszanie,
hamowanie, jazda ze sta³Ä… prÄ™dkoÅ›ciÄ…?)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub ca³oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

17 Data: Pa?dziernik 25 2011 05:21:13
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm
Autor: Czarek Daniluk 

On 25 Pa¼, 12:57, Jakub Witkowski  wrote:

Opis jest zbyt niedok³adny.
Trzêsie pomiêdzy 2 a 3krpm (dowolny bieg), czy raczej pomiêdzy 60-80km/h (dowolne
obroty, równie¿ na luzie)? A mo¿e czy mo¿e tylko przy pewnej kombinacji biegu i obrotów?
Pytanie dodatkowe: jest jaka¶ zale¿no¶æ od stopnia wci¶niêcia peda³u (przyspieszanie,
hamowanie, jazda ze sta³± prêdko¶ci±?)

Wiesz, to 1,4 TDI to z samej zasady siê trzêsie. Stabilne jest tylko
jak nie pracuje ;)

Pozdrawiam !

18 Data: Pa?dziernik 25 2011 17:57:25
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm
Autor: s2k 


Wiesz, to 1,4 TDI to z samej zasady siê trzêsie. Stabilne jest tylko
jak nie pracuje ;)

Pozdrawiam !

Albo nie nie mia³e¶ takiego samochodu, albo mia³e¶ mocno dojechany z przebiegiem powy¿ej 600 000. Przed t± awari± nic siê nie trzês³o.

I ¿eby¶ mi nie mówi³ ¿e taki przebieg jest nie mo¿liwy bez kapitalki silnika to http://www.youtube.com/watch?v=4iRv1FQqVe0&feature=related
i czytaj w opisie co ch³op przez ten czas naprawia³(niewiele).

19 Data: Pa?dziernik 25 2011 23:29:56
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiêdzy 2000 a 3000 rpm
Autor: Czarek Daniluk 

On 25 Pa¼, 17:57, s2k  wrote:

> Wiesz, to 1,4 TDI to z samej zasady siê trzêsie. Stabilne jest tylko
> jak nie pracuje ;)

> Pozdrawiam !

Albo nie nie mia³e¶ takiego samochodu, albo mia³e¶ mocno dojechany z
przebiegiem powy¿ej 600 000. Przed t± awari± nic siê nie trzês³o.

I ¿eby¶ mi nie mówi³ ¿e taki przebieg jest nie mo¿liwy bez kapitalki
silnika tohttp://www.youtube.com/watch?v=4iRv1FQqVe0&feature=related
i czytaj w opisie co ch³op przez ten czas naprawia³(niewiele).

Chyba Ty nie mia³e¶ silnika 5 lub 6 cylindrowego TDI ;P
Porównuj±c nawet do 5 garnków to 3 cylinders TDI trzêsie siê ca³y
czas. Nie czu³e¶ tego bo mia³e¶ sprawne poduszki pod motorem, teraz
jak która¶ zdech³a to czujesz kulturê pracy 3 cylindrowej jednostki
bez wa³ków wyrównowa¿aj±cych ;P

To ¿e Ty tego nie czujesz to nie znaczy ¿e silnik siê nie trzêsie -
trzêsie siê bo 3 cylindrówki tak pracuj± i tyle.

Pozdrawiam !

20 Data: Pa?dziernik 25 2011 18:00:59
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm
Autor: s2k 

W dniu 2011-10-25 12:57, Jakub Witkowski pisze:

W dniu 2011-10-24 09:10, s2k pisze:
Witam

Mam taki problem ¿e VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiÄ™dzy
2000 a 3000 rpm.Zaczyna siÄ™ telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak
¿e ledwo idzie wytrzymać, zanika powy¿ej 100 km/h. Przy 130-140-160
nic siÄ™ nie trzÄ™sie, samochód przyspiesza p³ynnie. Nie telepie na
postoju, bez wbitego biegu w ca³ym zakresie obrotów.
Czy to poduszka silnika, ³apa skrzyni czy dwu masa?!

Opis jest zbyt niedok³adny.
Trzęsie pomiędzy 2 a 3krpm (dowolny bieg), czy raczej pomiędzy 60-80km/h
(dowolne
obroty, równie¿ na luzie)? A mo¿e czy mo¿e tylko przy pewnej kombinacji
biegu i obrotów?
Pytanie dodatkowe: jest jakaÅ› zale¿noæ od stopnia wciÅ›niÄ™cia peda³u
(przyspieszanie,
hamowanie, jazda ze sta³Ä… prÄ™dkoÅ›ciÄ…?)



TrzÄ™sie najmocniej pomiÄ™dzy 80 a 100 km/h. Nie zale¿nie od biegu. To jest wydaje mi siÄ™ najtrafniejszy opis.

Na luzie od 1000 rpm do czerwonego pola, nie trzęsie.
Przy hamowaniu nie przypominam sobie.
Dawanie gazu, im wiÄ™cej tym bardziej trzÄ™sie, im mniej tym mniej trzÄ™sie ale moim zdaniem i tak na tyle trzÄ™sie ¿e jest to stan nieakceptowalny!

21 Data: Pa?dziernik 28 2011 17:39:24
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3 000 rpm
Autor: s2k 

W dniu 2011-10-24 09:10, s2k pisze:

Witam

Mam taki problem ¿e VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiÄ™dzy 2000
a 3000 rpm.Zaczyna siÄ™ telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak ¿e ledwo
idzie wytrzymać, zanika powy¿ej 100 km/h. Przy 130-140-160 nic siÄ™ nie
trzÄ™sie, samochód przyspiesza p³ynnie. Nie telepie na postoju, bez
wbitego biegu w ca³ym zakresie obrotów.
Czy to poduszka silnika, ³apa skrzyni czy dwu masa?!


Dla potomnych.Rozlecia³ siÄ™ przegub wewnÄ™trzny po prawej stronie (krzy¿ak) i temu t³uk³o.

VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm



Grupy dyskusyjne