Grupy dyskusyjne   »   VW Golf 2008 crash-test 100km/h

VW Golf 2008 crash-test 100km/h



1 Data: Pa?dziernik 31 2009 20:06:11
Temat: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Michał 

test,

Czyli małymi samochodami nie jeźdizmy szybko :)

http://www.youtube.com/watch?v=_B8M_FfNw3I


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Pa?dziernik 31 2009 21:24:14
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: arekmx 

=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= wrote:

test,

Czyli małymi samochodami nie jeźdizmy szybko :)

http://www.youtube.com/watch?v=_B8M_FfNw3I

W tym video mówią, że chodzi głównie o opóźnienie typu 60G. Dużym samochodem
będzie podobnie (może nóg nie połamie itp ale mózg Ci w czaszce jak piłeczka
będzie się odbijał... podobnie reszta organów).

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

3 Data: Pa?dziernik 31 2009 20:41:38
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Michał 

W tym video mówią, że chodzi głównie o opóźnienie typu 60G. Dużym
samochodem
będzie podobnie (może nóg nie połamie itp ale mózg Ci w czaszce jak
piłeczka
będzie się odbijał... podobnie reszta organów).


60G tak to jest problem, ale duże jest długie - pomijajac że vw nie jest
bezpieczne i sie zganiata "bardziej niż inne".

tu jets filimik duży sedan vw (2.2 tony) vs małe vw polo(1.2tony?):
http://www.youtube.com/watch?v=yFMrx3BGXpQ

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Listopad 01 2009 12:02:26
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Maciej Browarczyk 

  Michał pisze:

tu jets filimik duży sedan vw (2.2 tony) vs małe vw polo(1.2tony?):
http://www.youtube.com/watch?v=yFMrx3BGXpQ

Ciekawy sedan, podobnie jak Audi A8, BMW 7 i Mercedes S :)

--
Pozdrawiam,
Maciek

5 Data: Listopad 01 2009 15:25:58
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Jan Strybyszewski 

  Michał pisze:

W tym video mówią, że chodzi głównie o opóźnienie typu 60G. Dużym
samochodem
będzie podobnie (może nóg nie połamie itp ale mózg Ci w czaszce jak
piłeczka
będzie się odbijał... podobnie reszta organów).


60G tak to jest problem, ale duże jest długie - pomijajac że vw nie jest bezpieczne i sie zganiata "bardziej niż inne".

tu jets filimik duży sedan vw (2.2 tony) vs małe vw polo(1.2tony?):
http://www.youtube.com/watch?v=yFMrx3BGXpQ


Jezdzij czolgiem. Widac na drogach iz czym wieksze auto tym wieksza wylegarnia debila.

6 Data: Listopad 02 2009 10:34:28
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Arek (G) 

  Michał pisze:

W tym video mówią, że chodzi głównie o opóźnienie typu 60G. Dużym
samochodem
będzie podobnie (może nóg nie połamie itp ale mózg Ci w czaszce jak
piłeczka
będzie się odbijał... podobnie reszta organów).


60G tak to jest problem, ale duże jest długie - pomijajac że vw nie jest bezpieczne i sie zganiata "bardziej niż inne".

Bardziej niż co?

tu jets filimik duży sedan vw (2.2 tony) vs małe vw polo(1.2tony?):
http://www.youtube.com/watch?v=yFMrx3BGXpQ

Nie dostrzegasz różnicy pomiędzy sedanem a limuzyną, tak samo jak pomiędzy prędkością 100km/h a 64km/h?

A.

7 Data: Pa?dziernik 31 2009 21:19:12
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: masti 

Dnia pięknego Sat, 31 Oct 2009 20:06:11 +0000, osobnik zwany
 Michał wystukał:

test,

Czyli małymi samochodami nie jeźdizmy szybko :)

http://www.youtube.com/watch?v=_B8M_FfNw3I


no niesamowite. "tryb nieśmiertelności" nie działa



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

8 Data: Pa?dziernik 31 2009 23:11:37
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Tomasz Pyra 

  Michał pisze:

test,

Czyli małymi samochodami nie jeźdizmy szybko :)

Dużymi tak samo lepiej nie.

W obecnej sytuacji zrobienie samochodu bezpiecznego przy 100km/h to istotny błąd.

Samochód musi oferować maksymalne bezpieczeństwo i minimalne opóźnienia działające na ludzi przy zderzeniu przy 64km/h. Niezależnie czy samochód jest duży, czy mały.

I przy tej prędkości dobrze zaprojektowany samochód zużyje już całość stref zgniotu, więc przekroczenie tej prędkości przy zderzeniu najprawdopodobniej szybko spowoduje obrażenia.

Zresztą jest na tym filmie (od 4:51) wykres dokładnie to pokazujący - do 64km/h ludzie trzymają się dobrze, po to żeby tuż powyżej nagle pojawiły się obrażenia.

Chodzi o testy EuroNCAP które przyznają popularne "gwiazdki" - tam się zderza samochód w ściśle ustalonych warunkach (czołowo przy 64km/h) więc i samochody buduje się pod te ściśle określone warunki.

Prosta zasada - what you measure is what you get .

Co do przeciążeń, nie wiem czy 60g faktycznie jest taką barierą nie do przebicia.
Samochody sportowe mają dużo sztywniejszą klatkę bezpieczeństwa, a załoga przypięta jest bardziej rozbudowanymi pasami bez żadnych ograniczników naciągu, przeciążenia zapewne ogromne, a jakoś to przeżywają.
Najwyższą zmierzoną (a w większości wypadków jednak się przeciążeń nie mierzy) wartością przeciążenia którą przeżył człowiek to 179g (173km/h do zera na drodze 66cm), a przeciążenia spowodowały tylko połamanie żeber.

9 Data: Listopad 01 2009 01:03:45
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Michał 

Dużymi tak samo lepiej nie.

W obecnej sytuacji zrobienie samochodu bezpiecznego przy 100km/h to
istotny błąd.

Samochód musi oferować maksymalne bezpieczeństwo i minimalne opóźnienia
działające na ludzi przy zderzeniu przy 64km/h. Niezależnie czy samochód
jest duży, czy mały.

I przy tej prędkości dobrze zaprojektowany samochód zużyje już całość
stref zgniotu, więc przekroczenie tej prędkości przy zderzeniu
najprawdopodobniej szybko spowoduje obrażenia.

Zresztą jest na tym filmie (od 4:51) wykres dokładnie to pokazujący - do
64km/h ludzie trzymają się dobrze, po to żeby tuż powyżej nagle pojawiły
się obrażenia.

Chodzi o testy EuroNCAP które przyznają popularne "gwiazdki" - tam się
zderza samochód w ściśle ustalonych warunkach (czołowo przy 64km/h) więc
i samochody buduje się pod te ściśle określone warunki.

Prosta zasada - what you measure is what you get .

Co do przeciążeń, nie wiem czy 60g faktycznie jest taką barierą nie do
przebicia.
Samochody sportowe mają dużo sztywniejszą klatkę bezpieczeństwa, a
załoga przypięta jest bardziej rozbudowanymi pasami bez żadnych
ograniczników naciągu, przeciążenia zapewne ogromne, a jakoś to przeżywają.
Najwyższą zmierzoną (a w większości wypadków jednak się przeciążeń nie
mierzy) wartością przeciążenia którą przeżył człowiek to 179g (173km/h
do zera na drodze 66cm), a przeciążenia spowodowały tylko połamanie żeber.


Podobno 40G jest 100% bezpieczne dla normalnego człowieka.
czyli troszkę dłuższa maska, i ze 100km/h spokojnie.

problemem są pasy i głowa, i to żeby sie zacisneły naprawdę mocno.

raz zrobiłęm "test" (nie celowo) policzyłem i mi wyszło pi*drzwi 6g
co jest wartoscią, że "średnio" da się kierownicę utrzymać - tz jeszcze
utrzymasz ale siebie już nie.

6g nie uszkadza samochodu (lanosa)- to było jakieś 6..7 ton nacisku, troszkę
się zerwało tabliczce, rerestracji i pewnie tym plastikom w środku zderzaka,
2 drzewka "się wyrwały" i auto z 35...40km/h się zatrzymało.

zresztą to nie na temat :) 35 km/h i z niecały metr to nie 100 km/h :)


co do 5*****

"to kiedyś to się robiło bezpieczne samochody" kiedy jeszcze 5 ***** żaden
nie dostał.


laguna model 2001 - 85km/h w drzewo (nawet akumulator działa dalej ;),
ciekawe czy by się navi właczyła i działała ), w każdym razie prawie
wnętrze nie drgneło:

http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE

i moje auto rozwalone o drzewo (tz podobne do tego co mam),
projekt z 1989 prod 1992..2001 pierwsze bezpieczne renault.

Podobno bylo to 100km/h już drgneła konstukcja słupków A,
czyli 105km/h było by bardzo niebezpieczne a ciekawe ile było naprawde:

http://www.youtube.com/watch?v=S_sOVNmo1mY
tylko cos chwilowo na youtube padło

http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHI
tu zderzenie ze stara lancią, koło 70km/h suma.

i porzednie 2 crashtesty z okolic 1993 wywalili :( 40km/h i 60km/h


ok, ale to już zabytkowe auta sie zaczynają robić :)
(choć jednak się nimi (niestety/stety) jeździ.... ah ten kryzys ;) )




Tak naprawde to ciekawe czy jakieś nowsze duze auto ala vw phaeton,
bmw e65, lub renault vel satis albo podobne (w221?) - koło 2 ton,
jest bezpieczne przy 100km/h, lub 110km/h w to drzewo czy ścianę.

Bo czasami ktoś w coś przywali czymś takim, i jakoś mało się dzieje
(pomijam ze jak ktoś wywala na auto 220..380kpln to idea życia nie
polega na tym zeby się zabić na drodze).

no pomijam heidera (czy jakoś tak - autryjacki "polityk") ale
pasów nie zapioł.


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

11 Data: Listopad 02 2009 13:48:16
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Wojtekk 


Użytkownik " Michał"  napisał w wiadomości

Samochody sportowe mają dużo sztywniejszą klatkę bezpieczeństwa, a
załoga przypięta jest bardziej rozbudowanymi pasami bez żadnych
ograniczników naciągu, przeciążenia zapewne ogromne, a jakoś to przeżywają.
Przyjrzyj się dokładnie jak wygląda kierowca w samochodzie na filmie. Samochód po wjechaniu w przeszkodę zwalnia prawie do zera, a kierowca przez chwilę leci dalej z prędkością prawie 100km/h. Najpierw chwila na zablokowanie pasów, później pasy trochę naciągają się (ogranicznik naciągu też robi swoje) i kierowca z dużym impetem ładuje prawie całym ciałem na deskę prawie już zatrzymanego samochodu. I właśnie opóźnienie g w czasie tego uderzenia jest zabójcze.
Sportowe pasy trzymają kierowcę na tyle mocno, że jest poddany silnemu przeciążeniu już od początku zderzenia. Dzięki temu przeciążenie jest bardziej równomiernie rozłożone w czasie.

http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHI
tu zderzenie ze stara lancią, koło 70km/h suma.

Jaka suma? Przy zderzeniu czołowym prędkości nie sumują się!

Pozdrawiam
Wojtek

13 Data: Listopad 02 2009 23:04:31
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Michał 

> http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHI
> tu zderzenie ze stara lancią, koło 70km/h suma.

Jaka suma? Przy zderzeniu czołowym prędkości nie sumują się!

czywiście że sumują
(w bardzo bardzo precyzyjnym przybliżeniu)

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

14 Data: Listopad 03 2009 11:59:46
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Wojtekk 


Użytkownik " Michał"  napisał w wiadomości

> http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHI
> tu zderzenie ze stara lancią, koło 70km/h suma.

Jaka suma? Przy zderzeniu czołowym prędkości nie sumują się!

czywiście że sumują
(w bardzo bardzo precyzyjnym przybliżeniu)

A teraz dopasuj do tej teorii prawa fizyki: zasadę zachowania pędu i zasadę zachowania energii.
Przy podobnych masach samochodów wyjdzie zastępcza prędkość zbliżona do średniej prędkości dwóch pojazdów.

Pozdrawiam
Wojtek

15 Data: Listopad 04 2009 07:10:02
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Michał 

>> > http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHI
>> > tu zderzenie ze stara lancią, koło 70km/h suma.
>>
>> Jaka suma? Przy zderzeniu czołowym prędkości nie sumują się!
>
> czywiście że sumują
> (w bardzo bardzo precyzyjnym przybliżeniu)

A teraz dopasuj do tej teorii prawa fizyki: zasadę zachowania pędu i zasadę
zachowania energii.
Przy podobnych masach samochodów wyjdzie zastępcza prędkość zbliżona do
średnie
j
prędkości dwóch pojazdów.

tak, tamten filmik pokazywał zderzenie auto o podobnej masie
(nie wiem jakie modele to były ale gdzieś od 1.5..1.75 tony vs 1.4..1.65 ?).


Tu jest dobry filmik pokazujący to na różnych masach
http://www.youtube.com/watch?v=yFMrx3BGXpQ



i tak na oko wyglądało to na 60 vs 60 km/h = 120km/h
po zderzeniu prędkości były na oko (Da się policzyć) 30km/h vs -30km/h

czyli zmiana prędkości wyniosła:
phaeton 60->30 delta=30
polo 60->-30 delata=90

gdzie się podział nadmiar energii z tego duzego auta ?
został i jedzie sobie dalej, tylko wolniej, pewnie za chwile wychmuje
oponami, lub ręczny się zaciągnoł sam, czy esp


gdyby phaeton stał a polo jechał 120 było by podobnie z róznicami prędkości -
pchnoł by phaetona do tyłu do prędkości 30km/h.

gdzyby phaeton jechał 120km/h pchnoł by polo do 90km/h.

ma sens ?


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

18 Data: Listopad 04 2009 07:13:33
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Michał 

Czołowe zderzenie dwóch identycznych samochodów, przy tej samej
prędkości, można w przybliżeniu porównać do zderzenia ze ścianą
betonową - samochody walą w przeciwne strony tej ściany.

tak, troszkę lepiej się zazębiają auta, to masz kiladziesiąt
cm więce strefy.


W efekcie - każdy z samochodów wytraca prędkość i energię na takim
samym odcinku, jakby walił ze swoją prędkością po prostu w nieruchomą
trwałą przeszkodę.

tak.


Nic się nie sumuje, taka magia, zwana fizyką.

Przekonanie o zabójczości "czołówy" bierze się stąd że często odbywa
się ona przy stosunkowo dużej prędkości.


tz. sumuja się nie ważne ile każdy z nich jechał,
przy przeciążeniach i zniszczeniach liczy się suma, nie potrzeba
prędkości poszczególnych aut.


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

20 Data: Listopad 08 2009 01:56:30
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Michał 


Skoro uparłeś się na tę sumę to uzupełnij, że dla każdego uczestnika
czołówki
liczy się suma prędkości, ale... przemnożona przez stosunek masy
przeciwnika do
 
sumy mas obydwu pojazdów.

suma prędkości i masy, poszczególne prekości nie istotne.

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

21 Data: Listopad 04 2009 13:17:14
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Massai 

 Michał wrote:

> Czołowe zderzenie dwóch identycznych samochodów, przy tej samej
> prędkości, można w przybliżeniu porównać do zderzenia ze ścianą
> betonową - samochody walą w przeciwne strony tej ściany.

tak, troszkę lepiej się zazębiają auta, to masz kiladziesiąt
cm więce strefy.

Mówimy o teoretycznej czołówie, punkt w punkt... wtedy nic się raczej
nie "zazębia".
Jesli samochód jedzie 60km/h i wali w STOJĄCY samochód, wykorzystuje
wtedy swoje i jego strefy zgniotu.
Samochód jedzie 60 i drugi też 60, czołowo się zderzają. Każdy z nich
wykorzystuje po prostu swoje strefy zgniotu.

Co innego jeśli walisz czołowo w załadowaną wywrotkę z zamontowanymi
"odbojknikami".
Twoja masa na wywrotce praktycznie nie robi wrażenia, odbojnik nic nie
pochłania, więc de facto zmieniasz prędkość z 60km/h na -59km/h
(wywrotka pcha cię w przeciwnym kierunku, bo sama też jechała 60km/h).

Wtedy tu jest w pewnym sensie "sumowanie" prędkości.


>
> W efekcie - każdy z samochodów wytraca prędkość i energię na takim
> samym odcinku, jakby walił ze swoją prędkością po prostu w
> nieruchomą trwałą przeszkodę.

tak.

>
> Nic się nie sumuje, taka magia, zwana fizyką.
>
> Przekonanie o zabójczości "czołówy" bierze się stąd że często odbywa
> się ona przy stosunkowo dużej prędkości.
>

tz. sumuja się nie ważne ile każdy z nich jechał,
przy przeciążeniach i zniszczeniach liczy się suma, nie potrzeba
prędkości poszczególnych aut.

Zdecyduj się. Powyżej piszesz że nie liczy się suma, a tutaj że jednak
się liczy.


--
Pozdro
Massai

22 Data: Listopad 08 2009 01:54:41
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Michał 

Mówimy o teoretycznej czołówie, punkt w punkt... wtedy nic się raczej
nie "zazębia".
Jesli samochód jedzie 60km/h i wali w STOJĄCY samochód, wykorzystuje
wtedy swoje i jego strefy zgniotu.
Samochód jedzie 60 i drugi też 60, czołowo się zderzają. Każdy z nich
wykorzystuje po prostu swoje strefy zgniotu.


myślę że na  te naście cm to się mogą zazębić, co trochę zwiększa strefę.


Co innego jeśli walisz czołowo w załadowaną wywrotkę z zamontowanymi
"odbojknikami".
Twoja masa na wywrotce praktycznie nie robi wrażenia, odbojnik nic nie
pochłania, więc de facto zmieniasz prędkość z 60km/h na -59km/h
(wywrotka pcha cię w przeciwnym kierunku, bo sama też jechała 60km/h).

Wtedy tu jest w pewnym sensie "sumowanie" prędkości.

Z tego co widziałem po fotkach zazwyczaj taka wywrotka jest podpijana
do góry na tym metalowym a auto wciska się gdzieś pod wycieraczki albo
go na słupkach podnosi, w niektórych słupki puszczają.

tz może  nie wywortak a takie transoprowe bo wywrotka to chyba ciężka :)

tu jeszcze jedna istotna prrawa zeby auto pochłoneło energię a nie
odbiło się.

Zdecyduj się. Powyżej piszesz że nie liczy się suma, a tutaj że jednak
się liczy.

suma, w rozumieniu nie ma znaczenia prędkość poszczególnych aut.

suma i masy.

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

23 Data: Listopad 03 2009 18:39:41
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Tomasz Pyra 

  Michał pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHI
tu zderzenie ze stara lancią, koło 70km/h suma.
Jaka suma? Przy zderzeniu czołowym prędkości nie sumują się!

czywiście że sumują
(w bardzo bardzo precyzyjnym przybliżeniu)

Można rzec że się sumują, ale zaraz potem dzielą (niekoniecznie po równo - to zależy od różnicy mas).

W każdym razie zderzenie dwóch identycznych samochodów będzie w skutkach podobne jak zderzenie jednego ze ścianą.

24 Data: Listopad 04 2009 07:17:31
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Michał 

Można rzec że się sumują, ale zaraz potem dzielą (niekoniecznie po równo
- to zależy od różnicy mas).

W każdym razie zderzenie dwóch identycznych samochodów będzie w skutkach
podobne jak zderzenie jednego ze ścianą.

tak przydład jade sobie A4, pod prąd... i cyz ma to znaczenie czy
z krakowa do wrocławia czy na odwrót ?
nie ma a ziemia kręci się nie pamiętam ile dokłądnie ale dajmy na to 600km/h
w kieruku krakowa :) więc suma i suma :)

a potem sie dzielą, w zależnpści od sprężystości i mas.


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

25 Data: Listopad 01 2009 01:05:36
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


" Michał"

Czyli małymi samochodami nie jeźdizmy szybko :)

http://www.youtube.com/watch?v=_B8M_FfNw3I

Czyli jednak Golfy mają szyberdachy... I to nawet
automatyczne -- w razie wypadku otwierają się, na
zewnątrz, aby ułatwić wysiadanie... ;)

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

26 Data: Listopad 01 2009 07:00:12
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: AL 

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:


" Michał"
Czyli małymi samochodami nie jeźdizmy szybko :)

http://www.youtube.com/watch?v=_B8M_FfNw3I

Czyli jednak Golfy mają szyberdachy... I to nawet
automatyczne -- w razie wypadku otwierają się, na
zewnątrz, aby ułatwić wysiadanie... ;)


abys raczej mogl wzywac pomocy
;)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

27 Data: Listopad 01 2009 14:37:10
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"AL"

Czyli jednak Golfy mają szyberdachy... I to nawet
automatyczne -- w razie wypadku otwierają się, na
zewnątrz, aby ułatwić wysiadanie... ;)

abys raczej mogl wzywac pomocy
;)

Strzelaniem z rac? ;)

-=-

Widzę, że te małe samochody mają jakieś niedoróbki -- jakieś
błędy konstrukcyjne... Niby podrywają się do lotu tuż po
łomotnięciu w betonowe klocki, ale szybko opadają na ziemię... ;)
To wyczyny tak zwanych niskich lotów. ;)

-=-

BTW 100 km/h -- z jaką szybkością trzeba jechać, aby łomotnąć w ścianę
z szybkością 100 km/h? Chyba, że ściana stoi za zakrętem lub wyjedzie
znienacka z bocznej drogi...

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

28 Data: Listopad 01 2009 19:44:19
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Eneuel Leszek Ciszewski"

Widzę, że te małe samochody mają jakieś niedoróbki -- jakieś
błędy konstrukcyjne... Niby podrywają się do lotu tuż po
łomotnięciu w betonowe klocki, ale szybko opadają na ziemię... ;)
To wyczyny tak zwanych niskich lotów. ;)

Ale są też konstrukcje wyższych lotów. :) I też są poddawane krasztestom. ;)

Co czuje taki modelarz, gdy jego śmigłowiec czy samolocik roztrzaskuje się o ziemię?...

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

29 Data: Listopad 01 2009 07:29:04
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: pwz 

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Czyli jednak Golfy mają szyberdachy... I to nawet
automatyczne -- w razie wypadku otwierają się, na
zewnątrz, aby ułatwić wysiadanie... ;)

Szyberdach szyberdachem, ale ciekaw jestem, w którym komisie po naszej stronie granicy będzie to auto można niedługo kupić... Oczywiście z małym przebiegiem i "prosto od starszego Niemca, który nim jeździł do kościoła i po zakupy" ;-)
pwz

30 Data: Listopad 01 2009 14:39:47
Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"pwz"

Szyberdach szyberdachem, ale ciekaw jestem, w którym komisie po naszej stronie granicy będzie to auto można niedługo kupić...

Oczywiście jako bezwypadkowe. ;)

Oczywiście z małym przebiegiem i "prosto od starszego Niemca, który nim jeździł do kościoła i po zakupy" ;-)

:) A i to unikał jeżdżenia w te dni, gdy padało... ;)

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

VW Golf 2008 crash-test 100km/h



Grupy dyskusyjne