VW Golf problem z silnikiem 1,8
1 | Data: Kwiecien 26 2007 11:42:16 |
Temat: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | |
Autor: Krzys | Witam. 2 |
Data: Kwiecien 26 2007 12:28:31 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Blyskacz | Krzys napisał(a): starych mnie mozna sie bylo "przyczepic"). Po podłączeniu na komputer ... wyszło że do wymiany jest sonda ... no i niestety po wymianie jej i wydaniu prawie 300 zł z montażem, komputerem itd. jest bez zmian....lol... ech ta wiara w komputery - wystarczy pokazac klientowi na ekranie i juz placi.. nawet jak nie ma efektow... ludzie, zacznijcie myslec. Czy ktoś możejesli masz tam instalke gazowa to sprawa prosta, oczywista i byla juz omawiana na pms ... a jak nie to warto sprawdzic druty od sondy do ECU pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 3 |
Data: Kwiecien 26 2007 12:33:15 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Krzys |
Krzys napisał(a): hehe pewnie tak... wkoncu chyba 40 zł to kosztowało... Czy ktoś możejesli masz tam instalke gazowa to sprawa prosta, oczywista i byla juz zagazowany nie jest a co do drutów to oczywiscie przekaze dzisiaj...... pozdrawiam Blyskacz dzieki 4 |
Data: Kwiecien 26 2007 12:41:56 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Fenio | Krzys wrote: zagazowany nie jest a co do drutów to oczywiscie przekaze A po wymianie sondy była resetowana pamięć ECU ? Jeśli nie to odepnij na kilka minut akumulator. -- Pozdrawiam Fenio -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 5 |
Data: Kwiecien 26 2007 14:51:54 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Blyskacz | Krzys napisał(a): hehe pewnie tak... wkoncu chyba 40 zł to kosztowało... jak sie czlowiek nie zna to tansze i lepsze jest zlecenie usuniecia usterki niz bawienie sie w diagnoste - wymiana sondy tylko na podstawie bledu w pamieci ECU to szczyt glupoty i swiadczy o braku pojecia nt ukladow wtryskowych... Blad sondy czesto wystepuje jako "wtorny" , nawala np. czujnik temp, TPS,wtryskiwacz,przeplywka ale nie w sposob jednoznaczny, tylko podaje zla wartosc, ale mieszczaca sie w mozliwym zakresie... w konsekwencji silnik dostaje zla ilosc paliwa, sklad spalin sie nie zgadza i wywala blad sondy... podobnie ma sie sprawa z drutami, ekranami, masa itd... tak czy inaczej powodzenia ;-) pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 6 |
Data: Kwiecien 26 2007 15:05:39 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: PacMan |
Witam.poprostu zrób czyszczenie przepustnicy a potem jedz na komputer żeby Ci zrobili adaptację przepustnicy i tyle, jeżeli nie chcesz robić adaptacji i płacić za podłączenie do kompa to po czyszczeniu odłącz akumulator na kilkanaście minut i po podłączeniu będzie już w miarę dobrze z tym że silnik jeszcze będzie miał za wysokie obroty. Ten objaw stopniowo zacznie zanikać w miare upływu kilometrów (około 500)-komputer wtedy sam będzie się uczył nastaw przepustnicy-jak mówiłem trwa to około 500km jazdy. Po tym czasie będzie wszystko wporządku. To częsta przypadłość golfów, sam to przerabiałem :) Pozdrawiam Kamil92 7 |
Data: Kwiecien 26 2007 15:15:01 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Kris |
poprostu zrób czyszczenie przepustnicy a potem jedz na komputer żeby Ci nie wiem jak w Golfie ale w Ibize (te same silniki) odlaczenie aku nic nie daje komputer pamieta bledy i niepowraca do stanu fabrycznego konieczny jest jednak zawsze reset spod softu 8 |
Data: Kwiecien 26 2007 15:19:56 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Fenio | Kris wrote: nie wiem jak w Golfie ale w Ibize (te same silniki) Te same czyli które ? RP, AAM, ABS, ADZ ? To że pojemność ta sama nie znaczy że silnik taki sam. -- Pozdrawiam Fenio -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 9 |
Data: Kwiecien 26 2007 15:36:10 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Kris |
Kris wrote: przeciez i tak chodzi o ECU a nie o poejmnosc silnika i model odlaczenie aku wcale go nia kasuje, natomiast kasuje wiele innych mniej uzytecznych elementow z pamieci kompa, ale napewno nie bledow sondy 10 |
Data: Kwiecien 26 2007 15:50:13 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Blyskacz | Kris napisał(a): przeciez i tak chodzi o ECU a nie o poejmnosc silnika i modeljedno z drugim jest powiazane ADZ Mono-Motronic 1.2.2/...3/1.3 - dostep i kasowanie tylko testerem.. AAM - tutaj wystepowaly dwie rodziny sterownikow - ta powyzsza oraz MA 1.2/1.2.1 - te kasowalo sie odpieciem ecu od zasilania i adoptowalo poprzez test drogowy... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 11 |
Data: Maj 05 2007 22:02:20 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Kris |
Kris napisał(a): co powiesz o SEATowskim 1.6 ALM ? bo wlasnie mam chyba to samo telepie chodzi nie rowo i gasnie na jalowym zwlaszcza przy dojezdzaniu ... (filtry itp wymienione) wymienilem swieca, palec kopulke i nic chcialem zajrzec w komputer ale okazalo sie ze ktos mi kabelek podprowadzil :( jakbys podszedl do tego? STP i inne Ceramixy zawiodly:( 12 |
Data: Kwiecien 26 2007 17:15:07 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Janusz |
Witam. Miałem to samo w swoim Golfie (95, AAM) wymieniłem świece, kable, palec zapłonu i nic. Dopiero po pewnym czasie dojrzałem ze w kopułce zapłonu jest przebicie i iskra "ucieka". Wymiana kopułki na nową rozwiązała problem. Pozdr. Janusz 13 |
Data: Kwiecien 26 2007 18:21:08 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: jasio kowalski | Janusz napisał(a):
Sprawdz czujnik temperatury plynu chlodzacego. W dwojce koloru niebieskiego w trojce pewnie innego. Wejdz na forum golfa na www.autocentrum.pl i poszukaj w archiwum i popytaj na ten temat. Byla tam podana rezystancja tegoz czujnika. PZDR -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 14 |
Data: Kwiecien 26 2007 21:46:19 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Fenio | jasio kowalski wrote: w trojce pewnie innego. Wejdz na forum golfa na www.autocentrum.pl i Dla 1.8 RP wygląda to tak: 0*C - 5600 +-600 ohm 10*C - 4000 +-500 ohm 20*C - 2500 +-500 ohm 30*C - 1750 +-250 ohm 40*C - 1250 +-250 ohm 50*C - 825 +-125 ohm 60*C - 625 +-125 ohm 70*C - 450 +- 50 ohm 80*C - 300 +- 45 ohm 90*C - 235 +-35 ohm 100*C - 200 +-25 ohm Nie wiem na 100% jak jest w innych silnikach z tej samej rodziny (RP->AAM/ABS->ADZ) ale możliwe że tak samo. -- Pozdrawiam Fenio -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 15 |
Data: Kwiecien 27 2007 10:45:46 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Krzys | wszystkim serdecznie dziekuję za odpowiedzi.... 16 |
Data: Maj 05 2007 22:04:23 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Kris |
wszystkim serdecznie dziekuję za odpowiedzi.... i rozwiazales juz ten problem? 17 |
Data: Maj 08 2007 13:01:02 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Krzys |
i rozwiazales juz ten problem? własnie rozmawiałem z ojcem ... okazało się ze pęknięty był węzyk o którym pisze Michawar "Sprawdź wężyk podciśnieniowy łączący silnik z serwem hamulców. Przy silniku ten wężyk jest w kształcie litery S i na krzywiznach lubi pękać. U mnie to się zdażyło w silniku 1.8 ABS." jeszcze raz serdecznie wszystkim dziekuje pozdrawiam 18 |
Data: Kwiecien 27 2007 08:47:00 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: michawar | Cześć. 19 |
Data: Maj 06 2007 01:11:37 | Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8 | Autor: Greg | Uszczelka podstawy korpusu wtrysku |