Grupy dyskusyjne   »   VW Passat 1,8 -potrzebna rada na temat wady silnika

VW Passat 1,8 -potrzebna rada na temat wady silnika



1 Data: Wrzesien 14 2007 23:55:12
Temat: VW Passat 1,8 -potrzebna rada na temat wady silnika
Autor: Przemek 

czesc
posiadam vw passata 1,8 (125KM) rok produkcji 98.
przebieg 100 tys km.
przy 90 wiemieniony pasek z calym osprzetem

co jakis czas slychac klekotanie ,mechanik powiedzial ze to lancuch i
napinacz ,ktory laczy walki rozrzady (jednostka 20V)


i mam pytanka?
1.czy aby to wymienic trzeba zmieniac uszczlke pod glowica??
2.czy moze ktos zna nazwy tych czesci po angielsku ,albo ma rysunki ,kiedys
widzialem takie fajne przekroje silnika ,z nazwami czesci i numerami
(dokladnie tego silnika)

Pozdrawiam



2 Data: Wrzesien 15 2007 05:23:40
Temat: Re: VW Passat 1,8 -potrzebna rada na temat wady silnika
Autor: Tomasz Śląski 

Użyszkodnik Przemek napisał:

czesc
posiadam vw passata 1,8 (125KM) rok produkcji 98.
przebieg 100 tys km.
przy 90 wiemieniony pasek z calym osprzetem

co jakis czas slychac klekotanie ,mechanik powiedzial ze to lancuch i napinacz ,ktory laczy walki rozrzady (jednostka 20V)

A kiedy słychac to klekotanie?
Przy 100 tys mało prawdopodobne, żeby łańcuch był już wywalony. Jesli przebieg jest w oklicach 300 tys, to mozliwe. Generalnie droga historia - 20V bez turbo ma jeszcze zmienne fazy rozrządu OIDP, jesli to rzeczywiście tam klekocze, to do wymiany komplecik: dwa wałki rozrządu (koła są niewymienialne) łańcuch, napinacz. Mogą klekotać również popychacze hydrauliczne - to też mało prawdopodobne przy 100 tys. Popychacze też wymienia się w komplecie, moj majster z ASO wspominał kiedyś, że próbował się bawić w wymianę pojedynczo i nigdy mu to dobrze nie wyszło.
Moje 1.8T 20V z przebiegiem 210 tys czipniete od nowości na 170KM nie wykazuje żadnych objawów zuzycia rozrządu.

--
TOM

3 Data: Wrzesien 15 2007 08:21:29
Temat: Re: VW Passat 1,8 -potrzebna rada na temat wady silnika
Autor: Przemek 


A kiedy słychac to klekotanie?

klekotanie slychac czasamy na zimnym i czsamy na  cieplym.
bylem juz w 3 warsztatach i w kazdym co innego,jeden mowil o zaworach ,2
wlasnie o lancuchu i napinaczu.
nie mowili ze trzeba wymieniac walki.

przebieg na 100% jest 100 tys.samochod z pelna ksiazka serwisowa,mieszkam w
szkocji i tu sie nie robi machlojek z przebiegiem ,bo nie ma takiej
potrzeby.

za naprawe tego zaspiewali 1600 zl.

4 Data: Wrzesien 16 2007 03:35:35
Temat: Re: VW Passat 1,8 -potrzebna rada na temat wady silnika
Autor: Tomasz Śląski 

Użyszkodnik Przemek napisał:

klekotanie slychac czasamy na zimnym i czsamy na  cieplym.


A jesteś w stanie nagrać ten dźwięk we w miarę dobrej jakości i podesłać na maila? Znam dość dobrze repertuar hałasów silników 1.8 20V, może coś wysłucham?

--
TOM

VW Passat 1,8 -potrzebna rada na temat wady silnika



Grupy dyskusyjne