Witajcie.
Przymierzam się do zakupu takiego autka w wersji Multivan.
Do czego:
zastosowanie prywatne - jako auto rodzinne ( bardzo lubię duże samochody),
na wyjazdy, na wakacje, nieraz wożę sporo bambetli na łódkę, czasami
przewieźć troche narzędzi i materiałów, czasem zjechać na drogę polną lub
leśną ( na oko jest wyżej zawieszony niz osobówki).
Jazda spokojna, bez cisnięcia. Raczej do 100-110 max 120 na trasie.
Czy ktoś mógłby sie podzielić spstrzeżeniami co do tego auta?
Myślę o wersji Allstar.
Chciałbym ABS, webasto, elektrykę szyb i lusterek.
Warto jechać samemu do niemiec czy szukać u osób które z tego żyja ???
Na co zwracać uwagę kupując?
Słabe punkty?
Które roczniki najbardziej udane?
Jak z dostępnością części???
Widzę, że po face liftingu bodajrze w 1997-98 ceny rosna bardzo. Warto? Auta
z 2,5 TDI lub 1,9 TDI bardzo drogie - warto?
Jaki silnik polecacie?
Które silniki najmniej kłopotliwe w obsłudze i najmniej kosztotwórcze???
Wiem, że są:
1,9 D -
1,9 TD
1,9 TDI
2,4 D
2,5 TDI
2,0 benzyna
2,5 benzyna
jakie jeszcze znacie w tych autach.
Jakie może byś średnie zużycie dla tych silników w tych autach?
preferuję 2,4 D (długowieczność, elastyczność) , 1,9 TDI lub 2,5 TDI.
Co radzicie?
A ciekawe jak by się sprawdzał 2,5 benzyna z gazem?
Ile by chlał?
Proszę o wszelkie sugestie.
Pozdrawiam i dziękuję, Dawid.
2 |
Data: Sierpien 24 2008 00:20:31 |
Temat: Re: VW T4 multivan - porady |
Autor: Adam Szewczak |
Użytkownik "Dawidus" napisał w wiadomości
Witajcie.
Przymierzam się do zakupu takiego autka w wersji Multivan.
Do czego:
zastosowanie prywatne - jako auto rodzinne ( bardzo lubię duże samochody), na wyjazdy, na wakacje, nieraz wożę sporo bambetli na łódkę, czasami przewieźć troche narzędzi i materiałów, czasem zjechać na drogę polną lub leśną ( na oko jest wyżej zawieszony niz osobówki).
Jazda spokojna, bez cisnięcia. Raczej do 100-110 max 120 na trasie.
Czy ktoś mógłby sie podzielić spstrzeżeniami co do tego auta?
Myślę o wersji Allstar.
Chciałbym ABS, webasto, elektrykę szyb i lusterek.
Warto jechać samemu do niemiec czy szukać u osób które z tego żyja ???
Na co zwracać uwagę kupując?
Słabe punkty?
Które roczniki najbardziej udane?
Jak z dostępnością części???
Widzę, że po face liftingu bodajrze w 1997-98 ceny rosna bardzo. Warto? Auta z 2,5 TDI lub 1,9 TDI bardzo drogie - warto?
Jaki silnik polecacie?
Które silniki najmniej kłopotliwe w obsłudze i najmniej kosztotwórcze???
Wiem, że są:
1,9 D -
1,9 TD
1,9 TDI
2,4 D
2,5 TDI
2,0 benzyna
2,5 benzyna
jakie jeszcze znacie w tych autach.
Jakie może byś średnie zużycie dla tych silników w tych autach?
preferuję 2,4 D (długowieczność, elastyczność) , 1,9 TDI lub 2,5 TDI.
Co radzicie?
A ciekawe jak by się sprawdzał 2,5 benzyna z gazem?
Ile by chlał?
Proszę o wszelkie sugestie.
Pozdrawiam i dziękuję, Dawid.
W DE sa to samochody jakos drugie czy tam trzecie w rodzinie takie fest ladne to zadko odsprzedawane, choc nie twierdze ze cos sie da trafic.
silnik 1.9TD to NIE jest TDI
g... motor ogolnie to tego samochodu
Najlepsze to 2.4 lub 2.5TDI
chyba ze ktos lubi benzyne
2.0 bylo tylko dla jakis sluzb jak juz to byl 2.5 a potem 2.8 w wersji VR6 140KM i V6 201KM
Jak ktos bardzo lubi to mozna sobie kupic 4x4 syncro ;P
Hmm z rocznikami, mnie osobiscie nie podobaja sie te <96 bo wygladaja gorzej niz T3
dopiero po 96 byl face lifting i duzo zmian, m in w zawieszeniu i takich bym szukal
czesci dostepne bez zadnego problemu (wkoncu T4 produkowali u nas)
slabe punkty hmm az tak sie nie znam na T4
przy kupnie zwracac uwage czy nie bity ;P
Ja mam Multivana ale T3 i sobie chwale.
PZDr
Adam
3 |
Data: Sierpien 24 2008 00:23:03 | Temat: Re: VW T4 multivan - porady | Autor: Adam Szewczak |
A i na marginesie nie trzeba jezdzic do DE
z Wawy do Kowna jest blizej a i mozna trafic znacznie fajniejsze wersje EuroVan z USA (tylko ze to benzyna w automacie)
PZDr
Adam
4 |
Data: Sierpien 24 2008 09:21:07 | Temat: Re: VW T4 multivan - porady | Autor: KOŁCZ |
Użytkownik "Adam Szewczak" napisał w wiadomości
A i na marginesie nie trzeba jezdzic do DE
z Wawy do Kowna jest blizej a i mozna trafic znacznie fajniejsze wersje
EuroVan z USA (tylko ze to benzyna w automacie)
PZDr
Adam
ostanio byl tam bardzo ladny TOP STAR 2.5 TDI z98 roku za niecale 10 000
euro
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
OMEGA DTI + JOHNNY II & ML-145 + TOMTOM XL navcore 8
5 |
Data: Sierpien 23 2008 15:59:52 | Temat: Re: VW T4 multivan - porady | Autor: trudny |
On 23 Sie, 23:32, "Dawidus" wrote:
Witajcie.
Przymierzam się do zakupu takiego autka w wersji Multivan.
Do czego:
zastosowanie prywatne - jako auto rodzinne ( bardzo lubię duże samochody),
na wyjazdy, na wakacje, nieraz wożę sporo bambetli na łódkę, czasami
przewieźć troche narzędzi i materiałów, czasem zjechać na drogę polną lub
leśną ( na oko jest wyżej zawieszony niz osobówki).
Jazda spokojna, bez cisnięcia. Raczej do 100-110 max 120 na trasie.
Czy ktoś mógłby sie podzielić spstrzeżeniami co do tego auta?
Myślę o wersji Allstar.
Chciałbym ABS, webasto, elektrykę szyb i lusterek.
Warto jechać samemu do niemiec czy szukać u osób które z tego żyja ???
Na co zwracać uwagę kupując?
Słabe punkty?
Które roczniki najbardziej udane?
Jak z dostępnością części???
Widzę, że po face liftingu bodajrze w 1997-98 ceny rosna bardzo. Warto? Auta
z 2,5 TDI lub 1,9 TDI bardzo drogie - warto?
Jaki silnik polecacie?
Które silniki najmniej kłopotliwe w obsłudze i najmniej kosztotwórcze???
Wiem, że są:
1,9 D -
1,9 TD
1,9 TDI
2,4 D
2,5 TDI
2,0 benzyna
2,5 benzyna
jakie jeszcze znacie w tych autach.
Jakie może byś średnie zużycie dla tych silników w tych autach?
preferuję 2,4 D (długowieczność, elastyczność) , 1,9 TDI lub 2,5 TDI.
Co radzicie?
A ciekawe jak by się sprawdzał 2,5 benzyna z gazem?
Ile by chlał?
Proszę o wszelkie sugestie.
Pozdrawiam i dziękuję, Dawid.
Zależy ile masz gotówki ;) Jak poniżej 25 tys zł to raczej bym brał
2,4D. Do stówki można go spokojnie rozbujać.Bbenzyna + gaz nie jest
bardzo złym pomysłem, ale taka kolubryna sporo spali więc nie wiem czy
to wyjdzie dużo taniej od diesla. Najlepsze rozwiązanie to 2.5 TDI.
Nawet w słabszej wersji oferuje wystarczające osiągi. W mocniejszej to
juz szybki autobus :>
1.9 TDI chyba nie występuje w tej wersji T4, ale nie jestem pewny.
Jeżeli tak to również godny polecenia silnik. 1.9 D i TD raczej bym
odrzucił. Pierwszy za słaby, a drugi nadal słaby + bardziej
skomplikowany.
6 |
Data: Sierpien 24 2008 09:06:23 | Temat: Re: VW T4 multivan - porady | Autor: Seba |
Sat, 23 Aug 2008 23:32:43 +0200, *Dawidus* napisał(a):
Jaki silnik polecacie?
Które silniki najmniej kłopotliwe w obsłudze i najmniej kosztotwórcze???
2.4 D, a jeżeli znajdziesz niezamęczonego 2.5 TDI to go weź.
2.4 daje sobie spokojnie radę z tym autem (oczywiście sprinterem nie
jest) - do normalnego, wygodnego użytkowania jest wystarczający.
2.5 TDI jest zauważalnie zrywniejszy a i pali troszkę mniej paliwa - ale
to już przecież znacznie nowocześniejszy silnik.
Spalanie w 2.4 D (w dłuższej wersji Transportera T4) w WRC baaardzo
rzadko przekraczało 10 l/100 km. W "trasie" (prędkości podróżne 110 -
130 km/h) też oscylował wokół tego wyniku - przy niższych prędkościach
potrafił spalić około 8 litrów na setkę.
--
Pozdrawiam
Sebastian S.
7 |
Data: Sierpien 24 2008 13:29:40 | Temat: Re: VW T4 multivan - porady | Autor: Maciek "Sołtys" |
Dawidus pisze:
Witajcie.
Przymierzam się do zakupu takiego autka w wersji Multivan.
U mnie w rodzinie jest Multivan w wersji 2,5 TDi. Służy jako drugie auto.
Niedawno został zaczipowany jako że kierowcy wydawał się mułowaty (przesiadka z Land Cruiser 3.0 Turbo Diesel)
PO chipie ma około 136 koni bodaj i pali na trasie 7-8 (wakacyjne przejazdy)
Całkiem całkiem super auto. jezdzi ok. WYprzedzac sie da. Predkosci do 170 osiagalne na autostradach w Europie. POdatny na wiatr ale to w końcu ciężarówka :)
Webasto jest pełna elektryka jest.
Mozliwosci aranzacyjne swietne.
--
Maciek "Sołtys"
Kraków
| | | | | |