Grupy dyskusyjne   »   VW - moc w silnikach benz.

VW - moc w silnikach benz.



1 Data: Luty 14 2010 19:27:39
Temat: VW - moc w silnikach benz.
Autor: Radarro 

Witka,
Widziałem wczoraj nowe Polo w salonie, silnik 1.4 i moc tylko 85 km...
patrze na dane techniczne i max moment tez bez szalu i dosyc wysoko...

Patrze na innych producentów podobnej klasy i wszyscy mają juz w standardzie
100 km z 1,4 litra.
Czyzby FauWe tak bardzo chcialo podkreslic swoj emerycki wizerunek, czy moze
sa inne nieznane powody? Bo 85 km to na dzisiaj slaaaaaaby wynik :)

Tak mysle, moze nie maja czasu na moda do 100km, bo pracują nad poprawa
glowic w 2.0 TDI :-)))))

Pozdrav!
Radarro i Touring

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Luty 14 2010 22:01:20
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: drill 

Tak mysle, moze nie maja czasu na moda do 100km, bo pracują nad poprawa
glowic w 2.0 TDI :-)))))

raczej chodzi o lansowanie silnikow TSI... tam z 1.4 mozesz miec i 170 kucy
:)


pzdr

3 Data: Luty 15 2010 07:16:12
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: Radarro 

drill  napisał(a):
> raczej chodzi o lansowanie silnikow TSI... tam z 1.4 mozesz miec i 170 kucy

:)

OK, ale u nas VW nie oferuje TSI :)
1,4 85 km to max co możesz mieć. Ale wiadomo, to specyficzny polski rynek.

Patrzę w DE i rzeczywiście montują TSI do Polo. Ale tylko 1,2 / 105 PS. To max
co możesz mieć, nawet w DE :)

Chyba że jeszcze zrobia jakas wercje bardziej sporty i wtedy bediez tez
mocniejsze TSI w srodku. Zobaczymy.
Pozdr!

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Luty 15 2010 07:17:06
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: Radosław Konopiński 

Radarro  napisał(a):

OK, ale u nas VW nie oferuje TSI :)
1,4 85 km to max co możesz mieć. Ale wiadomo, to specyficzny polski rynek.

Mowimy o Polo nowym oczywiscie caly czas ;)

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Luty 14 2010 22:05:15
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: onet 

Radarro pisze:

Witka, Widziałem wczoraj nowe Polo w salonie, silnik 1.4 i moc tylko 85 km... patrze na dane techniczne i max moment tez bez szalu i dosyc wysoko... Patrze na innych producentów podobnej klasy i wszyscy mają juz w standardzie 100 km z 1,4 litra. Czyzby FauWe tak bardzo chcialo podkreslic swoj emerycki wizerunek, czy moze sa inne nieznane powody? Bo 85 km to na dzisiaj slaaaaaaby wynik :) Tak mysle, moze nie maja czasu na moda do 100km, bo pracują nad poprawa glowic w 2.0 TDI :-))))) Pozdrav!
Radarro i Touring

Żyłowanie silników niekoniecznie świadczy dobrze o ich producencie, dla niektórych nabywców ważniejsza jest niezawodność i żywotność.
Poza tym trzeba zróżnicować ofertę, a taniej to uzyskać przy silnikach o jednakowej konstrukcji, a moc regulować turbodoładowaniem, liczbą zaworów, elektroniką, niż różnicując pojemność.

6 Data: Luty 15 2010 09:08:03
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: Agent 


Użytkownik "Radarro"  napisał w wiadomości

Witka,
Widziałem wczoraj nowe Polo w salonie, silnik 1.4 i moc tylko 85 km...
patrze na dane techniczne i max moment tez bez szalu i dosyc wysoko...

Patrze na innych producentów podobnej klasy i wszyscy mają juz w standardzie
100 km z 1,4 litra.
Czyzby FauWe tak bardzo chcialo podkreslic swoj emerycki wizerunek, czy moze
sa inne nieznane powody? Bo 85 km to na dzisiaj slaaaaaaby wynik :)

A w rzeczywistości efekt jest taki że mimo że teoretycznie masz pod maską 100 KM z nowoczesnego silnika 1.4 to i tak człowiek ma wrażenie że jednak starsza konstrukcja np. 1.6 100 KM ciągne o wiele lepiej. Zauważyłem to w Corsie 1.2 80 KM w porównaniu z Fabią 1.4 jak również w Toyocie 1.4 D4D 90 KM w porównaniu z 1.6 16 V 122 KM (ale to już trochę inne porówanie) Dlatego w silniach wolnossących ja kieruję się głównie pojemnością a nie mocą osiąganą przy obrotach 6000 lub większych.

7 Data: Luty 15 2010 09:56:06
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: Czarek Daniluk 

Agent pisze:

A w rzeczywistości efekt jest taki że mimo że teoretycznie masz pod maską 100 KM z nowoczesnego silnika 1.4 to i tak człowiek ma wrażenie że jednak starsza konstrukcja np. 1.6 100 KM ciągne o wiele lepiej. Zauważyłem to w Corsie 1.2 80 KM w porównaniu z Fabią 1.4 jak również w Toyocie 1.4 D4D 90 KM w porównaniu z 1.6 16 V 122 KM (ale to już trochę inne porówanie) Dlatego w silniach wolnossących ja kieruję się głównie pojemnością a nie mocą osiąganą przy obrotach 6000 lub większych.

Wcześniej miałem Polo 6N1 1,4 60KM, jeździło całkiem przyzwoicie paląc na trasie niewielkie ilości paliwa - max 6 litrów.
Pojechałem w dłuższą trasę prawie nówką Polo 9N1 teścia - 1,4 chyba właśnie 85 czy 80KM - jakoś bardziej mi odpowiadało stare 60KM, wydawało się żwawsze od nowego silnika 16V szczególnie w dolnym zakresie obrotów, i mniej paliło :) tym 9N w trasie spalałem napewno powyżej 6l jak nie w okolicach 7.
Starym silnikiem 8 zaworowym i słabszym moim zdaniem przyjemniej się jeździło. Nie wiem jaka była róznica w wadze 6n a 9N ;)ale pewnie na niekorzyść 9N :)

Pozdrawiam !!

8 Data: Luty 15 2010 12:08:28
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: J.F. 

On Sun, 14 Feb 2010 19:27:39 +0000 (UTC),  Radarro wrote:

Widziałem wczoraj nowe Polo w salonie, silnik 1.4 i moc tylko 85 km...
patrze na dane techniczne i max moment tez bez szalu i dosyc wysoko...
Patrze na innych producentów podobnej klasy i wszyscy mają juz w standardzie
100 km z 1,4 litra.
Czyzby FauWe tak bardzo chcialo podkreslic swoj emerycki wizerunek, czy moze
sa inne nieznane powody? Bo 85 km to na dzisiaj slaaaaaaby wynik :)

A po co ci wiecej po miescie ?
A jak nie tylko po miescie to kup sobie golfa :-)


Ciekawe o co tu chodzi - tak wybieraja klienci, czystosc spalin, czy
trzeba jakies korporacyjne wskazniki CO2 spelnic ..

J.

9 Data: Luty 15 2010 11:46:55
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: kamil 

"J.F."  wrote in message

Ciekawe o co tu chodzi - tak wybieraja klienci, czystosc spalin, czy
trzeba jakies korporacyjne wskazniki CO2 spelnic ..

Raczej w wielu krajach podatek drogowy zalezy od emisji CO2, a stawki ubezpieczenia od mocy.



Pozdrawiam
Kamil

10 Data: Luty 15 2010 15:18:50
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: J.F. 

On Mon, 15 Feb 2010 11:46:55 -0000,  kamil wrote:

"J.F."  wrote in message
Ciekawe o co tu chodzi - tak wybieraja klienci, czystosc spalin, czy
trzeba jakies korporacyjne wskazniki CO2 spelnic ..

Raczej w wielu krajach podatek drogowy zalezy od emisji CO2, a stawki
ubezpieczenia od mocy.

Tylko VW mial dawniej sporo wersji silnikowych do wyboru, a tu jakies
takie ograniczenia ..

J.

11 Data: Luty 15 2010 12:16:55
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: michawar 

Z czego pamiętam to już w Polo III produkowanym w latach 1994-2001 był dostępny
silnik 1.4 16V o mocy 101kM (silniki te trafiły do modeli z końcowych lat
produkcji). Niestety moc 101kM jest uzyskiwana przy 6tyś obrotów i jest to
typowa "wiertarka" która potrzebuje obrotów aby dynamicznie jechać. Pamiętajcie
nie mocą się jeździ tylko momentem obrotowym i krzywą jego poprowadzenia.
Pozdrawiam


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

12 Data: Luty 15 2010 14:40:42
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: Mihaj 


Użytkownik "michawar"  napisał w wiadomości grup

Z czego pamiętam to już w Polo III produkowanym w latach 1994-2001 był dostępny
silnik 1.4 16V o mocy 101kM (silniki te trafiły do modeli z końcowych lat
produkcji). Niestety moc 101kM jest uzyskiwana przy 6tyś obrotów i jest to
typowa "wiertarka" która potrzebuje obrotów aby dynamicznie jechać. Pamiętajcie
nie mocą się jeździ tylko momentem obrotowym i krzywą jego poprowadzenia.

Jeździ się dzięki sile napędowej na kołach. Po drodze od silnika jest jeszcze skrzynia biegów i przekładnia główna, których przełożenia mogą sporo pozmieniać w odczuwaniu "mocy" czy "momentu".
Moment obrotowy i moc to, wbrew popularnym przesądom, nie są dwa niezależne parametry. Moment można mierzyć bezpośrednio, zaś moc wylicza się z iloczynu momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej. Dlatego przebieg krzywej mocy zależy _ściśle_ od przebiegu momentu obrotowego.

Pozdrawiam
MP

13 Data: Luty 15 2010 14:20:42
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: kamil 

``

"michawar"  wrote in message

nie mocą się jeździ tylko momentem obrotowym i krzywą jego poprowadzenia.

Troche sie zapedzasz. Duze diesle nie rozpedzaja sie do setki tak samo, jak wiertarki hondy, pomimo czesto dwukrotnie wiekszych momentow.



Pozdrawiam
Kamil

14 Data: Luty 15 2010 15:36:08
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: michawar 


Troche sie zapedzasz. Duze diesle nie rozpedzaja sie do setki tak samo, jak
wiertarki hondy, pomimo czesto dwukrotnie wiekszych momentow.

Tylko że do codziennej jazdy przyspieszenie do setki ma znaczenie drugorzędne
ważniejsza jest elastyczność na poszczególnych przełożeniach.
Pozdrawiam


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

15 Data: Luty 15 2010 15:51:42
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: kamil d 

Radarro pisze:

Czyzby FauWe tak bardzo chcialo podkreslic swoj emerycki wizerunek, czy moze sa inne nieznane powody? Bo 85 km to na dzisiaj slaaaaaaby wynik :)

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ... :)

Taniej ciągnąć produkcję starego silnika niż wymyślać coś nowego. VW ma mocną markę więc może sobie pozwolić na stare rozwiązania bo ludzie i tak kupią. Nawet gdyby tam było 60KM to zawsze czymś sobie wytłumaczą, np. że mniej "wysilony" więc bardziej niezawodny albo, że "przecież jeździ się momentem".

--
kamil d
red 206

16 Data: Luty 15 2010 15:57:41
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: michawar 


Taniej ciągnąć produkcję starego silnika niż wymyślać coś nowego. VW ma
mocną markę więc może sobie pozwolić na stare rozwiązania bo ludzie i
tak kupią.

To się nazywa marketing teraz jest nowość to ludzie kupią to co jest jak
sprzedaż trochę siądzie to wtedy dajemy lepszy silnik. Zobaczysz za rok, dwa
jakie silniki będą dostępne w tym modelu.
Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

17 Data: Luty 15 2010 20:55:36
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-02-15 15:57, michawar pisze:


Taniej ciągnąć produkcję starego silnika niż wymyślać coś nowego. VW ma
mocną markę więc może sobie pozwolić na stare rozwiązania bo ludzie i
tak kupią.

To się nazywa marketing teraz jest nowość to ludzie kupią to co jest jak
sprzedaż trochę siądzie to wtedy dajemy lepszy silnik. Zobaczysz za rok, dwa
jakie silniki będą dostępne w tym modelu.
Pozdrawiam

1,2TSI ;)

Pozdrawiam !!

18 Data: Luty 16 2010 07:08:19
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: Radarro 

Czarek Daniluk  napisał(a):

1,2TSI ;)
Pozdrawiam !!

No wlasnie w DE juz jest dostepny - 1,2 TSI - 105 km.

Swoja droga, ciekawe jak to jezdzi :)
R.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

19 Data: Luty 16 2010 13:13:51
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: Czarek Daniluk 

Radarro pisze:

Czarek Daniluk  napisał(a):
1,2TSI ;)
Pozdrawiam !!

No wlasnie w DE juz jest dostepny - 1,2 TSI - 105 km. Swoja droga, ciekawe jak to jezdzi :) R.


U nas chyba też, ale nie w Polo.

Pozdrawiam !!

PS:
Napewno jeździ lepiej niż 1,2 w Clio, Corsie ;)
To 1,2 ma 4 cylindry !!

20 Data: Luty 16 2010 21:54:38
Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Czarek Daniluk pisze:

Napewno jeździ lepiej niż 1,2 w Clio, Corsie ;)
To 1,2 ma 4 cylindry !!

Z tym Clio to różnie może być. Ostatnio wpakowali tam fajne 1.2tce. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż

VW - moc w silnikach benz.



Grupy dyskusyjne