Oglądałem sobie jedną vikiC i wszystko byłoby ładnie gdyby nie dziwny
metaliczny stuk trwający około sekundy a wydobywający się po zdjęciu nogi z
gazu w w okolicach 1600-1800 obr/min Po przewertowaniu z grubsza forum VKP
nie mam odpowiedzi. Nie ma żadnych typowych objawów padniętej dwumasy czy
poduszki pod silnikiem, dość popularnych usterek w tym silniku: żadnych
stuków przy przyspieszaniu, przyspiesza płynnie bez skoków, telepania autem,
aha, przebieg 135kkm, nie kręcony
2 |
Data: Luty 23 2009 08:00:57 |
Temat: Re: Vectra C 2005, 1.9cdti 150KM - stuki przy odjęciu gazu |
Autor: dziadekJacek |
Użytkownik "qqq666" napisał w wiadomości
Oglądałem sobie jedną vikiC i wszystko byłoby ładnie gdyby nie dziwny
metaliczny stuk trwający około sekundy a wydobywający się po zdjęciu nogi
z gazu w w okolicach 1600-1800 obr/min Po przewertowaniu z grubsza forum
VKP nie mam odpowiedzi. Nie ma żadnych typowych objawów padniętej dwumasy
czy poduszki pod silnikiem, dość popularnych usterek w tym silniku:
żadnych stuków przy przyspieszaniu, przyspiesza płynnie bez skoków,
telepania autem,
aha, przebieg 135kkm, nie kręcony
Mimo wszystko sprawdź tą dwumasę. Moze dopiero pierwsze objawy się pokazują?
Ja w każdym razie miałem to samo, tyle że u mnie były jeszcze i inne objawy.
Przebieg 146.000 [to samo auto] przy wymianie koła :-/
--
dziadekJacek
www.bezwypadkowe.net
3 |
Data: Luty 23 2009 08:10:16 | Temat: Re: Vectra C 2005, 1.9cdti 150KM - stuki przy odjęciu gazu | Autor: moje_przedmioty |
Użytkownik "qqq666" napisał w wiadomości
Oglądałem sobie jedną vikiC i wszystko byłoby ładnie gdyby nie dziwny
metaliczny stuk trwający około sekundy a wydobywający się po zdjęciu nogi
z gazu w w okolicach 1600-1800 obr/min Po przewertowaniu z grubsza forum
VKP nie mam odpowiedzi. Nie ma żadnych typowych objawów padniętej dwumasy
czy poduszki pod silnikiem, dość popularnych usterek w tym silniku:
żadnych stuków przy przyspieszaniu, przyspiesza płynnie bez skoków,
telepania autem,
aha, przebieg 135kkm, nie kręcony
Nie wiem jak w Vectrze ale w Omedze po szybkim przyspieszaniu i przy
chamowaniu
głuchy stuk dochodził z uszkodzonej tulei wahacza
Foti
5 |
Data: Luty 24 2009 07:25:38 | Temat: Re: Vectra C 2005, 1.9cdti 150KM - stuki przy odjęciu gazu | Autor: qqq666 |
"moje_przedmioty" wrote in message
Użytkownik "qqq666" napisał w wiadomości
Oglądałem sobie jedną vikiC i wszystko byłoby ładnie gdyby nie dziwny
metaliczny stuk trwający około sekundy a wydobywający się po zdjęciu nogi
z gazu w w okolicach 1600-1800 obr/min Po przewertowaniu z grubsza forum
VKP nie mam odpowiedzi. Nie ma żadnych typowych objawów padniętej dwumasy
czy poduszki pod silnikiem, dość popularnych usterek w tym silniku:
żadnych stuków przy przyspieszaniu, przyspiesza płynnie bez skoków,
telepania autem,
aha, przebieg 135kkm, nie kręcony
Nie wiem jak w Vectrze ale w Omedze po szybkim przyspieszaniu i przy
chamowaniu
głuchy stuk dochodził z uszkodzonej tulei wahacza
Foti
W tym przypadku ten stuk słychać tylko gdy auto stoi a przegazujesz, tylko
gdy obroty spadają - nic nie słychać w czasie jazdy. Jednak właściciel
jeździ lekko brutalnie więc nie zdziwił bym się gdyby to jednak był dwumas.
6 |
Data: Luty 23 2009 10:41:22 | Temat: Re: Vectra C 2005, 1.9cdti 150KM - stuki przy odjęciu gazu | Autor: JG |
qqq666 pisze:
Oglądałem sobie jedną vikiC i wszystko byłoby ładnie gdyby nie dziwny metaliczny stuk trwający około sekundy a wydobywający się po zdjęciu nogi z gazu w w okolicach 1600-1800 obr/min Po przewertowaniu z grubsza forum VKP nie mam odpowiedzi. Nie ma żadnych typowych objawów padniętej dwumasy czy poduszki pod silnikiem, dość popularnych usterek w tym silniku: żadnych stuków przy przyspieszaniu, przyspiesza płynnie bez skoków, telepania autem,
aha, przebieg 135kkm, nie kręcony
W Fordzie S-Max 2.0 TDCi przy gwałtownym odpuszczaniu gazu (a na samym końcu chyba i przy przyspieszaniu) było słychać rzężenie, trwające podobnie, ok. sekundy. Okazało się, że była to dwumasówka, która padła po ok. 80000 km, na szczęście auto było jeszcze na gwarancji.
Facet w ASO pocieszył mnie, że kolejnej awarii tegoż elementu mogę się spodziewać za 60-200 tys. km w zależności od stylu jazdy.
Więc wcale bym się nie zdziwił, gdyby przy 135 tys. padała dwumasówka.
pozdrawiam,
JG
| | | |