Grupy dyskusyjne   »   ViaToll - pytanie do zorientowanych

ViaToll - pytanie do zorientowanych



1 Data: Lipiec 13 2011 06:23:25
Temat: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: venioo 

Wlasnie mnie tak naszlo na fali ogolnego wk.. na gowniana realizacje konceptu bramek na DK92 jedno pytanie.
Zbliza sie sezon zniw. Ciagnik rolniczy porusza sie wraz z 2 przyczepami snopkow, wiec zespol pojazdow o DMC>3,5t itp., do tego nie ma tablicy rejestracyjnej z przodu.
Co w takim przypadku robi ViaToll? Fotke? I co z nią dalej?
Czy od razu ITD sciaga rolnika za brak TollBoxa i kara pare tys.?? Jak jest rozwiazana ta kwestia?
--
venioo
Sprzedam Alfa Romeo 156
gg:198909



2 Data: Lipiec 13 2011 07:44:05
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: 'Tom N' 

venioo w

Wlasnie mnie tak naszlo na fali ogolnego wk.. na gowniana realizacje
konceptu bramek na DK92 jedno pytanie.
Zbliza sie sezon zniw. Ciagnik rolniczy porusza sie wraz z 2 przyczepami
snopkow, wiec zespol pojazdow o DMC>3,5t itp., do tego nie ma tablicy
rejestracyjnej z przodu.
Co w takim przypadku robi ViaToll? Fotke? I co z nią dalej?
Czy od razu ITD sciaga rolnika za brak TollBoxa i kara pare tys.?? Jak
jest rozwiazana ta kwestia?

Jest rozwiązana tak:
<cite <http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=3D2F8BC5B4346FEA98AD893504376B37?id=WDU20070190115&type=3>>
3) przejazdy po drogach krajowych pojazdów samochodowych, w rozumieniu
art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu
drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)), za które
uważa się także zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego
oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej
3,5 tony, w tym autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy
całkowitej.
</cite>

<cite <http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19970980602&type=3>>
"pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę
z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika
rolniczego;"
</cite>
--
Tomasz Nycz

3 Data: Lipiec 13 2011 09:24:38
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: venioo 

W dniu 2011-07-13 07:44, 'Tom N' pisze:

Jest rozwiązana tak:
3) przejazdy po drogach krajowych pojazdów samochodowych, w rozumieniu
art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu
drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)), za które
uważa się także zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego
oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej
3,5 tony, w tym autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy
całkowitej.

"pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę
z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika
rolniczego;"

No dobra, ale skad ta bramka bedzie wiedziala, ze jest to akurat ciagnik rolniczy z przyczepa a nie na przyklad bus z laweta?
Czy zawsze bedzie cykala zdjecie ktore ITD wrzuci od razu do kosza z racji powyzszych przepisow?

--
venioo
Sprzedam Alfa Romeo 156
gg:198909

4 Data: Lipiec 13 2011 09:39:19
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: Andrzej Ława 

W dniu 13.07.2011 09:24, venioo pisze:

No dobra, ale skad ta bramka bedzie wiedziala, ze jest to akurat ciagnik
rolniczy z przyczepa a nie na przyklad bus z laweta?
    Czy zawsze bedzie cykala zdjecie

Być może.

ktore ITD wrzuci od razu do kosza z
racji powyzszych przepisow?


Tak.

5 Data: Lipiec 13 2011 18:19:41
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "venioo"  napisał w wiadomości


No dobra, ale skad ta bramka bedzie wiedziala, ze jest to akurat ciagnik rolniczy z przyczepa a nie na przyklad bus z laweta?
Czy zawsze bedzie cykala zdjecie ktore ITD wrzuci od razu do kosza z racji powyzszych przepisow?
\

totalnie nie tym zagadnieniem sie zająłeś

Zastanów sie raczej jak ta bramka oceni który samochód osobowy z przyczepą przekracza 3,5t a który nie.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

6 Data: Lipiec 13 2011 18:22:15
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "venioo"  napisał w wiadomości


No dobra, ale skad ta bramka bedzie wiedziala, ze jest to akurat ciagnik
rolniczy z przyczepa a nie na przyklad bus z laweta?
Czy zawsze bedzie cykala zdjecie ktore ITD wrzuci od razu do kosza z racji
powyzszych przepisow?
\

totalnie nie tym zagadnieniem sie zająłeś

Zastanów sie raczej jak ta bramka oceni który samochód osobowy z przyczepą
przekracza 3,5t a który nie.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

7 Data: Lipiec 13 2011 23:35:38
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: venioo 

W dniu 2011-07-13 18:22, Kuba (aka cita) pisze:


Użytkownik "venioo"  napisał w wiadomości


No dobra, ale skad ta bramka bedzie wiedziala, ze jest to akurat ciagnik
rolniczy z przyczepa a nie na przyklad bus z laweta?
Czy zawsze bedzie cykala zdjecie ktore ITD wrzuci od razu do kosza z
racji
powyzszych przepisow?
\

totalnie nie tym zagadnieniem sie zająłeś

Zastanów sie raczej jak ta bramka oceni który samochód osobowy z przyczepą
przekracza 3,5t a który nie.



No to tez pytanie. Ale chyba wszystkie osobowe w PL nie przekraczaja 3,5t, a jesli przekraczaja to rejestruja je jako ciezarowe (via dostawczaki)

--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html

8 Data: Lipiec 14 2011 00:13:08
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "venioo"  napisał w wiadomości


No to tez pytanie. Ale chyba wszystkie osobowe w PL nie przekraczaja 3,5t, a jesli przekraczaja to rejestruja je jako ciezarowe (via dostawczaki)


mowa o zestawie samochód+przyczepa.
Samych osobówek, a dokładnie sam o DMC<3,5t bramki nie interesują, podobnie zestawa sam+przyczepa o masie DMC zestawu <3,5t.
Jednakże sytuacja sie zmienia, kiedy ten sam samochód ciągnie cięższą przyczepe i zestaw ma już >3,5t. Nadal jest osobówką, a już podlega wiatolowej opłacie.
Pytanie - jak odróżnic jednych od drugich?


ps. nie myl dostawczaka, osobówki, ciężarówki bo każdy z nich może mieć DMC<3,5t
corsa może być ciężarówką o dmc<3,5t, dostawczak może nie być ciężarówką a cieżarówka może być osobówką.
Jedno jest pewne to co ma w sumie >3,5t i nie jest ciągnikiem rolniczym podlega opłacie na bramkach... tyle, ze bramki nie mają wagi i tu mi przestaje cokolwiek pasować.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

9 Data: Lipiec 14 2011 09:04:40
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-07-13, Kuba (aka cita)  wrote:

ps. nie myl dostawczaka, osobówki, ciężarówki bo każdy z nich może mieć
DMC<3,5t
corsa może być ciężarówką o dmc<3,5t, dostawczak może nie być ciężarówką a
cieżarówka może być osobówką.
Jedno jest pewne to co ma w sumie >3,5t i nie jest ciągnikiem rolniczym
podlega opłacie na bramkach... tyle, ze bramki nie mają wagi i tu mi
przestaje cokolwiek pasować.

Nie zapominaj, że ciężko zrobić wagę która zmierzy DMC :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

10 Data: Lipiec 14 2011 17:47:37
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisał w wiadomości

On 2011-07-13, Kuba (aka cita)  wrote:

ps. nie myl dostawczaka, osobówki, ciężarówki bo każdy z nich może mieć
DMC<3,5t
corsa może być ciężarówką o dmc<3,5t, dostawczak może nie być ciężarówką a
cieżarówka może być osobówką.
Jedno jest pewne to co ma w sumie >3,5t i nie jest ciągnikiem rolniczym
podlega opłacie na bramkach... tyle, ze bramki nie mają wagi i tu mi
przestaje cokolwiek pasować.

Nie zapominaj, że ciężko zrobić wagę która zmierzy DMC :)


Good point :D


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

11 Data: Lipiec 18 2011 21:14:24
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: Bassteq 


3,5t, a jesli przekraczaja to rejestruja je jako ciezarowe (via dostawczaki)

Nawet są takie ..... Seicento VAN z ViaBoxem na alusach klima full opcja.
I tego posta przeczytaa oficer śledzący, poda do ministra i za pół roku wejdzie ustawa żeby auta z kratką obowiązkowo ViaToll bo służą do celów zarobkowych...buuchaha...  ROTFL
I jak tu być patriotą ?

Z przymróżeniem oka
pozdrawiam
Bassteq

12 Data: Lipiec 18 2011 21:08:44
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: Bassteq 

venioo wrote:

W dniu 2011-07-13 07:44, 'Tom N' pisze:
Jest rozwiązana tak:
3) przejazdy po drogach krajowych pojazdów samochodowych, w rozumieniu
art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu
drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)), za które
uważa się także zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego
oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej
3,5 tony, w tym autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy
całkowitej.

"pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę
z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika
rolniczego;"

No dobra, ale skad ta bramka bedzie wiedziala, ze jest to akurat ciagnik rolniczy z przyczepa a nie na przyklad bus z laweta?
    Czy zawsze bedzie cykala zdjecie ktore ITD wrzuci od razu do kosza z racji powyzszych przepisow?

bo nie wiem, ale przed bramkami są wagi przejazdowe ? a jak u nas (lubuskie) są bramki viatolowe to raczej też stoi znak że zakaz wjazdu traktorek, skuter, rower DK3, pozostałe DK puki co są darmowe bo nawet się drogowce nie garną lać fundamenty pod bramki.

kamery na bramownicach kolego to są do obserwacji ogólnej ruchu na trasie bo skoro brama z osprzętem stoi to kamerę na niej powiesić to mały koszt już a wiedza ogólna o stanie DK dla GDKiA zawsze istotna. Na dziś mamy dostęp do kamer montowanych na DK http://www.traxelektronik.pl/pogoda/gddkia/dat/kamery_zb12.htm
gdzie pokazuje nam na znakach pogodę. Zerknij... ja co rano sobie patrzę bo kierowca z zawodu to zimą szczególnie lubię wiedzieć gdzie  drogowce śpią a gdzie się sól skończyła ale to tylko monitoring bez rejestracji... ot kamerka i pokazuje odczyt z termometru. My userzy mamy lag 10 minut a GDKiA ma ten obraz na żywo pewnie ale wracając do tematu to traktor z dwoma przyczepami to po raz ma na DK przeważnie zakaz wjazdu a po drugie to trochę taki wolnobieżny więc nawet na podwójnej ciągłej go bierzesz jak przeszkodę stałÄ… i gra. Fakt że upierdliwe ale gra a żniwiarze raczej nie jada po DK z czerwonym numerem drogi więc też nie przesadzajmy albo się przeprowadzić trzeba w cywilizowane okolice świata skoro takie bzdety Ci  pół życia zatruwają.

Pozdrawiam serdecznie
Bassteq

ps.
W tesko też masz stresa jak kamerki wiszą przed kasą ??

My się w pracy po 10PLN złożyliśmy jest nas 25 kierowców i kierownik transportu nas próbuje screenshootem złapać na fotce takiej z kamer DGKiA. Zwycięzca za wygrana pulę kupuje flaszki i śląską na grila w najbliższą sobotę... jest zabawa z tych kamer.... a pula rośnie co miesiąc. No ale ja to truskawki cukrem posypuję, pracuję w normalnej firmie i płacone mam na godzininę a nie od kilometra.

13 Data: Lipiec 19 2011 14:20:07
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: venioo 

W dniu 2011-07-18 21:08, Bassteq pisze:


ps.
W tesko też masz stresa jak kamerki wiszą przed kasą ??

A niby czemu mam miec? Czy ja gdzies napisalem, ze mam cos przeciwko kamerkom? :)

PS. Tez czasem zima patrze na kamerki GDDKiA, jedna z madrzejszych i przydatniejszych spraw, jakie wymyslili.
--
venioo
Sprzedam Alfa Romeo 156
gg:198909

14 Data: Lipiec 14 2011 17:16:30
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: J.F 

Użytkownik "'Tom N'"  napisał w wiadomości grup

http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=3D2F8BC5B4346FEA98AD893504376B37?id=WDU20070190115&type=3

A tak przy okazji jest tu i inna problem rozwiazany

art 41.
4. Minister właściwy do spraw transportu ustala, w drodze rozporządzenia, wykaz dróg krajowych, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t, mając na uwadze stan techniczny dróg oraz ochronę dróg przed zniszczeniem.
5. Minister właściwy do spraw transportu ustala, w drodze rozporządzenia, wykaz dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t, mając na uwadze potrzebę zapewnienia ruchu tranzytowego.

6. Drogi inne niż określone na podstawie ust. 4 i 5 stanowią sieć dróg, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 t.

Pusty tir pewnie ma nadal "dopuszczalny nacisk" taki jak wpisano w dowodzie rejestracyjnym ?

J.

15 Data: Lipiec 14 2011 17:49:07
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości


Pusty tir pewnie ma nadal "dopuszczalny nacisk" taki jak wpisano w dowodzie rejestracyjnym ?

tak samo jak głównym wyznacznikiem różnych klasyfikacji jest DMC a nie masa rzeczywista tak w tym wypadku dopuszczalny nacisk na oś.
Nic nowego, nic nadzwyczajnego...


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

16 Data: Lipiec 14 2011 20:12:33
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: Cavallino 

Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości

Użytkownik "'Tom N'"  napisał w wiadomości grup

http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=3D2F8BC5B4346FEA98AD893504376B37?id=WDU20070190115&type=3

A tak przy okazji jest tu i inna problem rozwiazany

Znaczy sądziłeś że to cytowane wcześniej na stronie GDAKI rozporządzenie powstało bez ustawowej delegacji?
Nie żartuj.

17 Data: Lipiec 14 2011 22:29:39
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: venioo 

W dniu 2011-07-14 17:16, J.F pisze:

Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomości grup

http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=3D2F8BC5B4346FEA98AD893504376B37?id=WDU20070190115&type=3


A tak przy okazji jest tu i inna problem rozwiazany

art 41.
4. Minister właściwy do spraw transportu ustala, w drodze
rozporządzenia, wykaz dróg krajowych, po których mogą poruszać się
pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t,
mając na uwadze stan techniczny dróg oraz ochronę dróg przed zniszczeniem.
5. Minister właściwy do spraw transportu ustala, w drodze
rozporządzenia, wykaz dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których
mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10
t, mając na uwadze potrzebę zapewnienia ruchu tranzytowego.

6. Drogi inne niż określone na podstawie ust. 4 i 5 stanowią sieć dróg,
po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej
osi do 8 t.

Pusty tir pewnie ma nadal "dopuszczalny nacisk" taki jak wpisano w
dowodzie rejestracyjnym ?


Dlaczego w pkt.4 jest napisane "pojedynczej osi napędowej" a w innych punktach jest "pojedynczej osi"? Bo IMHO to moze oznaczac dwie rozne sprawy :) Cos jak "i czasopisma" :)

--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html

18 Data: Lipiec 19 2011 15:53:16
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: J.F 

Użytkownik "venioo"  napisał w

http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=3D2F8BC5B4346FEA98AD893504376B37?id=WDU20070190115&type=3
art 41.
4. Minister właściwy do spraw transportu ustala, w drodze
rozporządzenia, wykaz dróg krajowych, po których mogą poruszać się
pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t,
mając na uwadze stan techniczny dróg oraz ochronę dróg przed zniszczeniem.
5. Minister właściwy do spraw transportu ustala, w drodze
rozporządzenia, wykaz dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których
mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10
t, mając na uwadze potrzebę zapewnienia ruchu tranzytowego.

Dlaczego w pkt.4 jest napisane "pojedynczej osi napędowej" a w innych punktach jest "pojedynczej osi"? Bo IMHO to moze oznaczac dwie rozne sprawy :) Cos jak "i czasopisma" :)

Mozesz sie nie mylic :-)

J.

19 Data: Lipiec 18 2011 21:26:23
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: Bassteq 


mając na uwadze stan techniczny dróg oraz ochronę dróg przed zniszczeniem.

w cywilizowanym kraju ochroną drogi przed zniszczeniem zajmuje się ekipa remontowa. najbliższy nam przykład Niemcy. Pojedż sobie przez przejście graniczne Olszyna. Drą beton do samego gruntu i kładą od zera na nowo bo spękało. A od granicy tam to pierwsze co czujesz to nagle wertepy na polskiej DK i za parę minut Piip ViaToll płacimy za kocie łby pohitlerowskiej autobahny na Breslau [Wrocław]( lewym pasem trucki gonią bo prawy to 50kph szkoda auta)

20 Data: Lipiec 19 2011 16:00:09
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Autor: J.F 

Użytkownik "Bassteq"  napisał w wiadomości

mając na uwadze stan techniczny dróg oraz ochronę dróg przed zniszczeniem.

w cywilizowanym kraju ochroną drogi przed zniszczeniem zajmuje się ekipa remontowa. najbliższy nam przykład Niemcy. Pojedż sobie przez przejście

Oj, obawiam sie ze i oni znaja pojecie wagi i umieja sie nim poslugiwac, gdy o duze pieniadze chodzi.

graniczne Olszyna. Drą beton do samego gruntu i kładą od zera na nowo bo spękało.

A dlaczego spekalo ? Niemiecki robotnik zle wykonal, czy za ciezkie ciezarowki jezdzily ?

Jest jeszcze wersja ze nastepuje planowa wymiana nawierzchni, bo minelo 15 lat ..

A od granicy tam to pierwsze co czujesz to nagle wertepy na polskiej DK i za parę minut Piip ViaToll płacimy za kocie łby pohitlerowskiej autobahny na Breslau [Wrocław]

Oj tam, oj tam - dawno tam nie jechalem, ale dawniej owszem - mijasz szlaban i wiesz ze wjechales na Zachod.
Ale w przeciwna strone ? nowa autostrada konczyla sie  w polowie drogi z Berlina a dalej patataj patataj do granicy .. no i dalej az do Opola.
I tez przez wiele lat nie poprawiali.

( lewym pasem trucki gonią  bo prawy to 50kph szkoda auta)

nie wiem jak truckiem, ale osobowym rownie dobrze (a raczej rownie zle) sie po tym jedzie 150.

J.

ViaToll - pytanie do zorientowanych



Grupy dyskusyjne