Grupy dyskusyjne   »   Volvo 850 2,0 bezyna+LPG

Volvo 850 2,0 bezyna+LPG



1 Data: Kwiecien 08 2009 14:30:11
Temat: Volvo 850 2,0 bezyna+LPG
Autor: atman 

Na fali pytań o samochód proszę o opinie
na temat tego Volvo, interesuje mnie rocznik 1996/1997.
Na co zwracać uwagę.   A może zainteresować się V70 ?



2 Data: Kwiecien 08 2009 20:11:26
Temat: Re: Volvo 850 2,0 bezyna+LPG
Autor: Michał 

Na fali pytań o samochód proszę o opinie
na temat tego Volvo, interesuje mnie rocznik 1996/1997.
Na co zwracać uwagę.   A może zainteresować się V70 ?


moja opinia;) :
interesowałem sie 850, a8 i safranem - padło na safrane :)
(i jestem wciąż zadolowlony - (zaraz zaczne szukac następcy :) )
- choć więcej $$ by zostało jak by kupić A8 lub 850 :), bo safrane
się psuje ;) ).

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

3 Data: Kwiecien 08 2009 23:35:57
Temat: Re: Volvo 850 2,0 bezyna+LPG
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik " Michał"  napisał w wiadomości

Na fali pytań o samochód proszę o opinie
na temat tego Volvo, interesuje mnie rocznik 1996/1997.
Na co zwracać uwagę.   A może zainteresować się V70 ?


moja opinia;) :
interesowałem sie 850, a8 i safranem - padło na safrane :)
(i jestem wciąż zadolowlony - (zaraz zaczne szukac następcy :) )
- choć więcej $$ by zostało jak by kupić A8 lub 850 :), bo safrane
się psuje ;) ).

pozdrawiam.

    Safran sam w sobie fajny, zwlaszcza ta wersja Baccara ;P ale co potwierdzasz obiegowe opinie ?

Kiedys moj znajomy mial safrane tego przed face liftingiem, jezdzilo sie tym wysmienicie, ale samochod mial taka przypadlosc ze czesto nie z gruchy nie z pietruchy sie wspomaganie wylaczalo...

PZDr
Adam

4 Data: Kwiecien 09 2009 04:21:55
Temat: Re: Volvo 850 2,0 bezyna+LPG
Autor: Michał 

    Safran sam w sobie fajny, zwlaszcza ta wersja Baccara ;P ale co
potwierdzasz obiegowe opinie ?

Kiedys moj znajomy mial safrane tego przed face liftingiem, jezdzilo sie
tym
wysmienicie, ale samochod mial taka przypadlosc ze czesto nie z gruchy nie
z
pietruchy sie wspomaganie wylaczalo...


jest gdzieś pomiedzy mazdą xedos 9 a lancia k w psuciu się.

Ale mam wrażenie że psucie się safranów wynika z tego że tam ktoś
ostatnio panikował że amortyzator jest za 3.5k czyli coś koło ceny
samochodu :) i ludzie przestają to kupować tylko kombinują.
zresztą mój mechanik też już mowi sprzedać auto :), bo się psuć zacznie
(chyba bardziej w rozumieniu częsci przekroczą jego wartość i to bardzo).

zresztą dość solidnie auto uszkodziłem ostatnio ;)

a wspomaganie super, nie psuje się wygodne i dobre, jakieś tam
aktywne z czymś jeszcze :)

na taką przypadłość się poprostu wymienia to co popsute :) - komuter
nie zlokalizował usterki ?  i nie mówił ?


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Kwiecien 08 2009 22:49:15
Temat: Re: Volvo 850 2,0 bezyna+LPG
Autor: k. 

Na fali pytań o samochód proszę o opinie
na temat tego Volvo, interesuje mnie rocznik 1996/1997.
Na co zwracać uwagę.   A może zainteresować się V70 ?

Zapraszam na www.volvoforum.pl - temat dziesiątki razy maglowany.

A co do dylematu 850 czy V70 - w zasadzie Twoja decyzja, co Ci się bardziej
podoba. Technicznie jest to niemal to samo auto (złośliwcy mówią, że nie ma
V70 a jest 870 :)) )

Pytanie dodatkowe - 2.0 10V czy 2.0 20V? A może 2,4 10V lub 2.4 20V? To z
wolnossących. Było jeszcze kilka Turbo :) 2.0 20V, 2,4 20V i 2,3 20V plus
2.5 TDI?

--
Pozdr,
Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl
Volvo V70 TDI, '99, 225 kkm; Toyota Corolla, '04,
165 kkm;

6 Data: Kwiecien 09 2009 07:40:23
Temat: Re: Volvo 850 2,0 bezyna+LPG
Autor: atman 


Użytkownik "k."  napisał w wiadomości

Zapraszam na www.volvoforum.pl - temat dziesiątki razy maglowany.

  mało o 850-tce

A co do dylematu 850 czy V70 - w zasadzie Twoja decyzja, co Ci się bardziej podoba. Technicznie jest to niemal to samo auto (złośliwcy mówią, że nie ma V70 a jest 870 :)) )

   o, nie znałem tej opinii

Pytanie dodatkowe - 2.0 10V czy 2.0 20V? A może 2,4 10V lub 2.4 20V? To z wolnossących. Było jeszcze kilka Turbo :) 2.0 20V, 2,4 20V i 2,3 20V plus 2.5 TDI?

   coś takiego
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7607825
lub
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8173524
nie chcę turbo ani dizla

7 Data: Kwiecien 09 2009 10:29:01
Temat: Re: Volvo 850 2,0 bezyna+LPG
Autor: komos 

atman pisze:

 mało o 850-tce

Generalnie to te same samochody, ale V70 wydaje sie bardziej dopracowana: wymiana zarowki z przodu w V70 jest duzo latwiejsza niz w 850.
850 ma genialnie rozwiazany kokpit - jest super funkcjonalny.
V70 juz takie nie jest, chociaz to niby to samo.
V70 kombi ma bardzo slabe rolety - nie sciagaja sie..

Tak mozna w nieskonczonosc.

nie chcę turbo ani dizla

A masz jakis racjonalny powod?
Diesle byly b. b. dobre w tych samochodach.
Benzyna 2,0 będzie ociezala bez Turbo.
Z Turbo spalisz 1 l. wiecej  benzyny a osiagi bedziesz mial potezne.
Takie 2,0 turbo (wloskie T5) ma 211 KM, jakies 7,5 sek do setki i pali 10-11 litrow.

Moim zdaniem mozna przebolec ten 1 litr na 100 KM i miec pocisk, ktorym bez problemu wyprzedzisz wiekszosc wspolczesnych samochodow.

8 Data: Kwiecien 11 2009 16:18:35
Temat: Re: Volvo 850 2,0 bezyna+LPG
Autor: Blyskacz 

atman wrote:

Na fali pytań o samochód proszę o opinie
na temat tego Volvo, interesuje mnie rocznik 1996/1997.
Na co zwracać uwagę. 
Jak zawsze w przypadku uzywki - na stan. Jak kupisz zadbany egzemplarz, to bedziesz sie cieszyl dluga i bezproblemowa eksploatacja - jak kupisz odpicowane padlo, to wydasz majatek na naprawy, dalej bedzie to padlo i zniechecisz sie do marki...
Silnik 2,0 wolnossacy to troche nieporozumienie - toczyc sie mozna, ale o przyjemnosci z jazdy trzeba zapomniec :(
Tkz. wersje na Wlochy bym sobie odpuscil.
Turbo nie jest latwo znalezc w dobrym stanie... mi sie nie udalo, wiec kupilem wolnossacy 2435 20V ... i ten sinik bym Ci polecal, najlepiej wersja bez egr i pompy powietrza dodatkowego ( zawsze to mniej pozycji do zepsucia sie ;-) )
No chyba, ze trafi Ci sie  zadbany 2.3 T5 to sie nawet nie zastanawiaj - nie ma lepszego silnika do 850tki.
Typowe bolaczki tego modelu znajdziesz na forum, do ktorego adres juz dostales...
Z istotnych rzeczy to warto zwrocic uwage na uklad wydechowy - jak ktos nie dbal o zawieszenie silnika, to pojawialy sie pekniecia kolektora. Dalej idac  - to uklad z duzym katalizatorem, ktory po czesci pelni role tlumika srodkowego, i jednym tlumikiem - jak jest to w kiepskim stanie to nalezy sie przygotowac na spory wydatek - tanie rozwiazania nie sprawdzaja sie w tym modelu.

  A może zainteresować się V70 ?

a to juz co sie komu bardziej podoba... mechanicznie to praktycznie to samo...

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

9 Data: Kwiecien 14 2009 00:30:01
Temat: Re: Volvo 850 2,0 bezyna+LPG
Autor:

 A może zainteresować się V70 ?

Z tego co wiem, to 850 skonczyli robic w 96. Niby V70 z 97 to troche
taka przejsciowka, ale....

850 jest ponad 100 kg lzejsze, za to V70 jest o niebo lepiej
wyposażone, ładniejsze w œrodku i bardziej awaryjne.


Co do silnika 2.0 20V 125 KM, to w 850 sedanie nie jest to wcale taka
taczanka. Oczywiœcie o niebo lepszy będzie klekot 140 KM.

Silnik 170-konny to miodzio. Co do T5, to w 850 miala ona 225KM. Ten
silnik 239/240KM co byl w V70T5, w 850 wystepowal jako R (FWD ze
szpera).

Tomek

10 Data: Kwiecien 14 2009 15:24:40
Temat: Re: Volvo 850 2,0 bezyna+LPG
Autor: Blyskacz 

 wrote:

Z tego co wiem, to 850 skonczyli robic w 96.
cos kolo polowy '97 - nie pamietam dokladnie.

850 jest ponad 100 kg lzejsze, za to V70 jest o niebo lepiej
wyposażone,
a tak konkretniej ? co takiego jest w V70 czego nie ma w 850 ?
pytam z ciekawosci, bo nigdy nie porownywalem jakos blizej wyposazenia...

ładniejsze w ?rodku i bardziej awaryjne.
ladniejsze owszem...

 Co do T5, to w 850 miala ona 225KM.
To nie jest takie proste - 2.3T mialo 5 wersji od 218KM do 250KM.
Inna sprawa, ze na znaczkach na klapach to ja sie nie znam, wiec nie wiem jak to tam obklejali ;-)

Ten
silnik 239/240KM co byl w V70T5, w 850 wystepowal jako R (FWD ze
szpera).
W v70 to bylo jeszcze bardziej zamotane - w sumie to bylo tam  chyba z 7 czy 8 wypustow silnika 2.3T od 190KM do 250KM.
Tak czy inaczej jesli znadzie jakikolwiek 2.3T w przyzwoitym stanie  to bedzie zadowolony.

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

11 Data: Kwiecien 14 2009 18:13:01
Temat: Re: Volvo 850 2,0 bezyna+LPG
Autor: k. 

Z tego co wiem, to 850 skonczyli robic w 96.
cos kolo polowy '97 - nie pamietam dokladnie.
850 jest ponad 100 kg lzejsze, za to V70 jest o niebo lepiej
wyposażone,
a tak konkretniej ? co takiego jest w V70 czego nie ma w 850 ?
pytam z ciekawosci, bo nigdy nie porownywalem jakos blizej wyposazenia...

Z doświadczenia własnego (były użytkownik dwóch 850tek i dwóch V70tek I
generacji), w obu modelach było dostępne niemalże identyczne wyposażenie
(SRS, ABS, TCS, komputer itd.). Różnica mas wynika raczej ze zmian
konstrukcyjnych niż bogatszego wyposażenia.

ładniejsze w ?rodku i bardziej awaryjne.
ladniejsze owszem...

Rzecz gustu :) mi bardziej odpowiada wizualnie 850 :)

 Co do T5, to w 850 miala ona 225KM.
To nie jest takie proste - 2.3T mialo 5 wersji od 218KM do 250KM.

Dokładnie rzecz ujmując były takie wersje T5 (i pochodne) - najczęściej
spotykane:

1) 2.0T - 211 KM (T5)
2) 2,3T - 226 KM (T5)
3) 2,3T - 240 KM (T5R)
4) 2,3T - 250 KM (R)
5) 2,4t - 193 KM (soft turbo, rzadko spotykane w 850)

Inna sprawa, ze na znaczkach na klapach to ja sie nie znam, wiec nie wiem
jak to tam obklejali ;-)


Powyżej w nawiasach zaznaczyłem metodologię "oklejacza" :-)

Ten
silnik 239/240KM co byl w V70T5, w 850 wystepowal jako R (FWD ze
szpera).
W v70 to bylo jeszcze bardziej zamotane - w sumie to bylo tam  chyba z 7
czy 8 wypustow silnika 2.3T od 190KM do 250KM.

Tu faktycznie było więcej opcji i wygląda to tak:

1) 2.0T - 180 KM (T5)
2) 2.0T - 225 KM (AWD T5)
3) 2.3T - 240 KM (T5)
4) 2.3T - 250 KM (R)
5) 2.3T - 260 KM (R AWD z ASB)
6) 2.3T - 265 KM (R AWD bez ASB)
7) 2.4t - 193 KM (soft turbo)

więcej o silnikach montowanych w 850 i S/V70 znajdziesz tu:
http://zzjacek.pl/str/instrukcje/850_SV_70_silniki.jpg

Tak czy inaczej jesli znadzie jakikolwiek 2.3T w przyzwoitym stanie  to
bedzie zadowolony.

Poza jednym :-) Spalanie. Średnio musi przyjąć ok 14l/100 km (w cyklu
miejskim jeszcze więcej - nawet 17-18l/100km i to zalecanego paliwka noPb
98). W tej sytuacji szczerze polecam wolnossącą 2.4 20V 175 KM.


--
Pozdr,
Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl
Volvo V70 TDI, '99, 225 kkm; Volvo V70 T5, '97, 270 kkm; Toyota Corolla,
'04,
165 kkm;

14 Data: Kwiecien 14 2009 18:24:53
Temat: Re: Volvo 850 2,0 bezyna+LPG
Autor: k. 

wyposażone, ładniejsze w œrodku i bardziej awaryjne.
Co do silnika 2.0 20V 125 KM, to w 850 sedanie nie jest to wcale taka
taczanka.

Nie było wersji 2.0 20V 125 KM. Były za to:
2.0 10V - 126 KM lub 2.0 20V - 143KM

Pierwsze to straszna taczka :) Drugie jakoś sobie już radzi.

Oczywiœcie o niebo lepszy będzie klekot 140 KM.

Fajny (używam) ale głośny klekot jest :) Benzynowe 850 ma świetny dźwięk :)

Silnik 170-konny to miodzio. Co do T5, to w 850 miala ona 225KM. Ten
silnik 239/240KM co byl w V70T5, w 850 wystepowal jako R (FWD ze
szpera).

Szczerze mówiąc, to tylko opcje brałbym pod uwagę. Dla oszczednych - silniki
świetnie się gazują. Przy turbo będzie jednak potrzebna instalacja IV
gen.Wolne ssaki spokojnie mogą być zasilane II gen.

--
Pozdr,
Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl
Volvo V70 TDI, '99, 225 kkm; Volvo V70 T5, '97, 270 kkm; Toyota Corolla,
'04,
165 kkm;

Volvo 850 2,0 bezyna+LPG



Grupy dyskusyjne