Grupy dyskusyjne   »   Volvo 850 - Å›cina opony

Volvo 850 - ścina opony



1 Data: Pa?dziernik 23 2009 18:22:23
Temat: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Witam!

Pacjent: volvo 850 kombi.

Objawy: ¶cina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ci¶nieniem powietrza.

Co mu mo¿e byæ, co sprawdziæ?

Pozdrawiam,
Krzysiek Kie³czewski



2 Data: Pa?dziernik 23 2009 21:16:54
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor:

Krzysiek Kielczewski pisze:

Witam!

Pacjent: volvo 850 kombi.

Objawy: ¶cina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ci¶nieniem powietrza.

Co mu mo¿e byæ, co sprawdziæ?


zbie¿no¶æ/geometrie?

3 Data: Pa?dziernik 23 2009 22:24:58
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-23, K  wrote:
 

Pacjent: volvo 850 kombi.

Objawy: ¶cina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ci¶nieniem powietrza.

Co mu mo¿e byæ, co sprawdziæ?

zbie¿no¶æ/geometrie?

A nie wiesz jakie z³e ustawienie mo¿e powodowaæ takie niszczenie opon?

Krzysiek Kie³czewski

4 Data: Pa?dziernik 24 2009 11:43:33
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: V-Tec 

Krzysiek Kielczewski pisze:

On 2009-10-23, K  wrote:
 
Pacjent: volvo 850 kombi.

Objawy: ¶cina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ci¶nieniem powietrza.

Co mu mo¿e byæ, co sprawdziæ?
zbie¿no¶æ/geometrie?

A nie wiesz jakie z³e ustawienie mo¿e powodowaæ takie niszczenie opon?


Sprawd¼ zbie¿no¶æ. Mi w S70 ¶cina³o przedni± oponê na zewnêtrznym rancie, winne by³y chyba zu¿yte koñcówki dr±¿ków kierowniczych (przy okazji - nie polecam TRW - po ~40kkm i luzy) - wymieni³em, ustawi³em, jak na razie ok.

--
pozdr,
W.

5 Data: Pa?dziernik 25 2009 00:36:10
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-24, V-Tec  wrote:

Sprawd¼ zbie¿no¶æ. Mi w S70 ¶cina³o przedni± oponê na zewnêtrznym
rancie, winne by³y chyba zu¿yte koñcówki dr±¿ków kierowniczych (przy
okazji - nie polecam TRW - po ~40kkm i luzy) - wymieni³em, ustawi³em,
jak na razie ok.

Jakby ¶cina³o nierówno, zw³aszcza  z przodu, to bym pewnie wiedzia³ co i
jak. Ake mi ¶cina z ty³u - w dodatku symetrycznie. Tam dr±¿ków raczej
nie ma :)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

6 Data: Pa?dziernik 24 2009 18:03:19
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Tomasz Pyra 

Krzysiek Kielczewski pisze:

On 2009-10-23, K  wrote:
 
Pacjent: volvo 850 kombi.

Objawy: ¶cina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ci¶nieniem powietrza.

Co mu mo¿e byæ, co sprawdziæ?
zbie¿no¶æ/geometrie?

A nie wiesz jakie z³e ustawienie mo¿e powodowaæ takie niszczenie opon?

Je¿eli mowa o ¶cinaniu zewnêtrznej strony opon, to mo¿e byæ to za du¿y k±t pochylenia ko³a, albo ich zbyt zbie¿ne ustawienie.

Je¿eli obie opony zu¿ywaj± s± w ten sam sposób, to stawiam na zbie¿no¶æ.

7 Data: Pa?dziernik 25 2009 00:39:01
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-24, Tomasz Pyra  wrote:
 

A nie wiesz jakie z³e ustawienie mo¿e powodowaæ takie niszczenie opon?

Je¿eli mowa o ¶cinaniu zewnêtrznej strony opon, to mo¿e byæ to za du¿y
k±t pochylenia ko³a, albo ich zbyt zbie¿ne ustawienie.

Je¿eli obie opony zu¿ywaj± s± w ten sam sposób, to stawiam na zbie¿no¶æ.

Powtórzê: ¶cina obie krawêdzie obu opon. Na tylnych niekierowanych i
nienapêdzanych ko³ach. O ile dobrzes siê przypatrzy³em to ¶cina dok³adnie
po równo z ka¿dej strony. I ponownie dodam: to nie jest kwestia
ci¶nienia powietrza.

No co, nikt nie ma pomys³u?

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

8 Data: Pa?dziernik 25 2009 02:59:33
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Tomasz Pyra 

Krzysiek Kielczewski pisze:

On 2009-10-24, Tomasz Pyra  wrote:
 
A nie wiesz jakie z³e ustawienie mo¿e powodowaæ takie niszczenie opon?
Je¿eli mowa o ¶cinaniu zewnêtrznej strony opon, to mo¿e byæ to za du¿y k±t pochylenia ko³a, albo ich zbyt zbie¿ne ustawienie.

Je¿eli obie opony zu¿ywaj± s± w ten sam sposób, to stawiam na zbie¿no¶æ.

Powtórzê: ¶cina obie krawêdzie obu opon. Na tylnych niekierowanych i
nienapêdzanych ko³ach. O ile dobrzes siê przypatrzy³em to ¶cina dok³adnie
po równo z ka¿dej strony. I ponownie dodam: to nie jest kwestia
ci¶nienia powietrza.

No co, nikt nie ma pomys³u?

No to przecie¿ napisa³em - te objawy wskazuj± na zbie¿nie ustawione tylne ko³a.

Ewentualnie po prostu na ostry styl jazdy bez przystosowania do niego zawieszenia (jak siê je¼dzi ostro bokami to nale¿y zwiêkszyæ pochylenie kó³), ale raczej to ma³o prawdopodobne, bo raczej równie¿ by dotyczy³o przednich kó³.

9 Data: Pa?dziernik 25 2009 02:01:45
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Tomasz Pyra 

Tomasz Pyra pisze:

Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2009-10-24, Tomasz Pyra  wrote:
 
A nie wiesz jakie z³e ustawienie mo¿e powodowaæ takie niszczenie opon?
Je¿eli mowa o ¶cinaniu zewnêtrznej strony opon, to mo¿e byæ to za du¿y k±t pochylenia ko³a, albo ich zbyt zbie¿ne ustawienie.

Je¿eli obie opony zu¿ywaj± s± w ten sam sposób, to stawiam na zbie¿no¶æ.

Powtórzê: ¶cina obie krawêdzie obu opon. Na tylnych niekierowanych i
nienapêdzanych ko³ach. O ile dobrzes siê przypatrzy³em to ¶cina dok³adnie
po równo z ka¿dej strony. I ponownie dodam: to nie jest kwestia
ci¶nienia powietrza.

No co, nikt nie ma pomys³u?

No to przecie¿ napisa³em - te objawy wskazuj± na zbie¿nie ustawione tylne ko³a.

Ewentualnie po prostu na ostry styl jazdy bez przystosowania do niego zawieszenia (jak siê je¼dzi ostro bokami to nale¿y zwiêkszyæ pochylenie kó³), ale raczej to ma³o prawdopodobne, bo raczej równie¿ by dotyczy³o przednich kó³.

A teraz jeszcze ciekawostka OT - napisa³em poprzedniego posta o 2:59, a tu nagle 2:01 ;)

W ka¿dym razie czas spaæ ;)

10 Data: Pa?dziernik 25 2009 10:35:12
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-25, Tomasz Pyra  wrote:

No to przecie¿ napisa³em - te objawy wskazuj± na zbie¿nie ustawione
tylne ko³a.

A móg³by¶ mi jako¶ prosto wyt³umaczyæ jak to dzia³a (i przy okazji co by
siê dzia³o przy rozbie¿nie ustawiownych)?

Ewentualnie po prostu na ostry styl jazdy bez przystosowania do niego
zawieszenia (jak siê je¼dzi ostro bokami to nale¿y zwiêkszyæ pochylenie
kó³), ale raczej to ma³o prawdopodobne, bo raczej równie¿ by dotyczy³o
przednich kó³.

Zdecydowanie ma³oprawdopodobne :)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

11 Data: Pa?dziernik 25 2009 11:53:44
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor:

Krzysiek Kielczewski pisze:

On 2009-10-25, Tomasz Pyra  wrote:

No to przecie¿ napisa³em - te objawy wskazuj± na zbie¿nie ustawione tylne ko³a.

A móg³by¶ mi jako¶ prosto wyt³umaczyæ jak to dzia³a (i przy okazji co by
siê dzia³o przy rozbie¿nie ustawiownych)?


¶cina³o by od wewn±trz? jedz sprawd¼/ustaw zbie¿no¶æ/geometrie.

12 Data: Pa?dziernik 25 2009 12:13:00
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-25, K  wrote:
 

No to przecie¿ napisa³em - te objawy wskazuj± na zbie¿nie ustawione
tylne ko³a.

A móg³by¶ mi jako¶ prosto wyt³umaczyæ jak to dzia³a (i przy okazji co by
siê dzia³o przy rozbie¿nie ustawiownych)?


¶cina³o by od wewn±trz?

Obecnie ¶cina od wewn±trz.

jedz sprawd¼/ustaw zbie¿no¶æ/geometrie.

Wybieram sie.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

13 Data: Pa?dziernik 25 2009 12:48:07
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Tomasz Pyra 

Krzysiek Kielczewski pisze:

On 2009-10-25, K  wrote:
 
No to przecie¿ napisa³em - te objawy wskazuj± na zbie¿nie ustawione tylne ko³a.
A móg³by¶ mi jako¶ prosto wyt³umaczyæ jak to dzia³a (i przy okazji co by
siê dzia³o przy rozbie¿nie ustawiownych)?

¶cina³o by od wewn±trz?

Obecnie ¶cina od wewn±trz.

Aaaa... Skoro ¶cina od wewn±trz to sugerowa³oby ko³a tylne ustawione rozbie¿nie, lub zbyt du¿e pochylenie ko³a.

Wtedy wewnêtrzna czê¶æ opony jest bardziej obci±¿ona i siê szybciej zu¿ywa.

W niektórych konstrukcjach tylnego zawieszenia (np. w Maluchu), wystarczy ¿e ty³ siedzi zbyt nisko (np. resor siê ju¿ udepta³), i ju¿ k±ty pochylenia ko³a siê zmieniaj±. Chocia¿ Volvo 850 bym nie podejrzewa³ o takie dziwne konstrukcje.

Generalnie badanie geometrii wszystko wyja¶ni.

14 Data: Pa?dziernik 25 2009 13:09:44
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Artur Ma¶l±g 

Tomasz Pyra pisze:
(...)
> Aaaa... Skoro ¶cina od wewn±trz to sugerowa³oby ko³a tylne ustawione
> rozbie¿nie, lub zbyt du¿e pochylenie ko³a.

> Wtedy wewnêtrzna czê¶æ opony jest bardziej obci±¿ona i siê szybciej
> zu¿ywa.

No i? Nagle w zawieszeniu Delta-Link obie strony siê rozjecha³y równo?

W niektórych konstrukcjach tylnego zawieszenia (np. w Maluchu), wystarczy ¿e ty³ siedzi zbyt nisko (np. resor siê ju¿ udepta³),

Maluch nigdy nie mia³ resora z ty³u.

i ju¿ k±ty pochylenia ko³a siê zmieniaj±. Chocia¿ Volvo 850 bym nie podejrzewa³ o takie dziwne konstrukcje.

Wahacz sko¶ny to dziwna konstrukcja?

Generalnie badanie geometrii wszystko wyja¶ni.

Niekoniecznie.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

15 Data: Pa?dziernik 25 2009 14:06:55
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-25, Artur Ma¶l±g  wrote:

[ciach]

No i? Nagle w zawieszeniu Delta-Link obie strony siê rozjecha³y równo?

[ciach]

Wahacz sko¶ny to dziwna konstrukcja?

Generalnie badanie geometrii wszystko wyja¶ni.

Niekoniecznie.

A nie chcia³oby Ci siê co¶ wiêcej napisaæ?

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

16 Data: Pa?dziernik 25 2009 14:22:14
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Artur Ma¶l±g 

Krzysiek Kielczewski pisze:
(...)

A nie chcia³oby Ci siê co¶ wiêcej napisaæ?

A czego oczekujesz? Zero konkretów z Twojej strony (poza
opisem objawu), na pewn± sugestiê kolegi Lupo nie odpowiedzia³e¶.
Wró¿ki na urlopie, a teoretyzowanie o geometrii i dywagacje
o zawieszeniu w maluchu do niczego nie prowadz±.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

17 Data: Pa?dziernik 25 2009 14:36:09
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-25, Artur Ma¶l±g  wrote:

A nie chcia³oby Ci siê co¶ wiêcej napisaæ?

A czego oczekujesz? Zero konkretów z Twojej strony (poza
opisem objawu),

A jakie konkrety powinienem podaæ?

na pewn± sugestiê kolegi Lupo nie odpowiedzia³e¶.
Wró¿ki na urlopie, a teoretyzowanie o geometrii i dywagacje
o zawieszeniu w maluchu do niczego nie prowadz±.

O maluchu to nie ja.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

18 Data: Pa?dziernik 25 2009 15:13:44
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Artur Ma¶l±g 

Krzysiek Kielczewski pisze:
(...)

A jakie konkrety powinienem podaæ?

Np. po jakim przebiegu to zauwa¿y³e¶, czy wcze¶niej tego nie by³o itd.
Zauwa¿y³e¶ jakie¶ zmiany w prowadzeniu?

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

19 Data: Pa?dziernik 25 2009 15:29:31
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-25, Artur Ma¶l±g  wrote:

A jakie konkrety powinienem podaæ?

Np. po jakim przebiegu to zauwa¿y³e¶, czy wcze¶niej tego nie by³o itd.

Zuwa¿y³em po jakich¶ 20'000km od kupienia - co by³o wcze¶niej to nie
wiem.

Zauwa¿y³e¶ jakie¶ zmiany w prowadzeniu?

Jedyn± rzecz, któr± zauwa¿y³em (albo zacz±³em zwracaæ wiêksz± uwagê) to
kiepskie trzymanie siê ty³u na zakrêtach z nierówno¶ciami. Ale to ³±czê
raczej ze stanem amortyzatorów.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

20 Data: Pa?dziernik 25 2009 16:00:41
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Artur Ma¶l±g 

Krzysiek Kielczewski pisze:
(...)

Zuwa¿y³em po jakich¶ 20'000km od kupienia - co by³o wcze¶niej to nie
wiem.

D³ug± historiê ma ten samochód? Mo¿e o czym¶ nie wiesz?

Jedyn± rzecz, któr± zauwa¿y³em (albo zacz±³em zwracaæ wiêksz± uwagê) to
kiepskie trzymanie siê ty³u na zakrêtach z nierówno¶ciami. Ale to ³±czê
raczej ze stanem amortyzatorów.

To jedno - mo¿e siê oka¿e, ¿e to równie¿ stan elementów gumowych, które
decyduj± w³a¶nie o samoskrêtno¶ci tej belki? Ja bym to zweryfikowa³
u kogo¶, kto siê zna na tych zawieszeniach (niekoniecznie w ASO Volvo
:( ).

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

21 Data: Pa?dziernik 25 2009 20:35:08
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-25, Artur Ma¶l±g  wrote:

Zuwa¿y³em po jakich¶ 20'000km od kupienia - co by³o wcze¶niej to nie
wiem.

D³ug± historiê ma ten samochód? Mo¿e o czym¶ nie wiesz?

Co najmniej 250kkm, ale dzwona nie zaliczy³. Czy nie zaliczy³ np.
krawê¿ka przy du¿ej prêdko¶ci to oczywi¶cie nie wiem.

Jedyn± rzecz, któr± zauwa¿y³em (albo zacz±³em zwracaæ wiêksz± uwagê) to
kiepskie trzymanie siê ty³u na zakrêtach z nierówno¶ciami. Ale to ³±czê
raczej ze stanem amortyzatorów.

To jedno - mo¿e siê oka¿e, ¿e to równie¿ stan elementów gumowych, które
decyduj± w³a¶nie o samoskrêtno¶ci tej belki? Ja bym to zweryfikowa³
u kogo¶, kto siê zna na tych zawieszeniach (niekoniecznie w ASO Volvo
:( ).

Tylko jeszcze trzeba kogo¶ takiego znaæ (jakby co to w Wawie szukam, z
naciskiem na Grochów i ¯oliborz).

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

22 Data: Pa?dziernik 25 2009 14:43:08
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Tomasz Pyra 

Artur Ma¶l±g pisze:

Tomasz Pyra pisze:
(...)
 > Aaaa... Skoro ¶cina od wewn±trz to sugerowa³oby ko³a tylne ustawione
 > rozbie¿nie, lub zbyt du¿e pochylenie ko³a.

 > Wtedy wewnêtrzna czê¶æ opony jest bardziej obci±¿ona i siê szybciej
 > zu¿ywa.

No i? Nagle w zawieszeniu Delta-Link obie strony siê rozjecha³y równo?

W przypadku zbie¿no¶ci zawsze jest to parametr symetryczny - nawet je¿eli przestawienie nast±pi³o tylko w jednym kole.

Dlatego w³a¶nie symetria zu¿ycia wskazuje na prawdopodobny problem ze zbie¿no¶ci±, bo inne przyczyny zazwyczaj nie objawiaj± siê symetrycznie.

Je¿eli chodzi o k±t pochylenia ko³a, to ewentualnie je¿eli jest wynikiem równomiernego zu¿ycia siê jaki¶ elementów które powoduj± przestawienie k±ta pochylenia kó³, ale to IMO mniej prawdopodobne.

23 Data: Pa?dziernik 25 2009 15:12:04
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Artur Ma¶l±g 

Tomasz Pyra pisze:
(...)

W przypadku zbie¿no¶ci zawsze jest to parametr symetryczny - nawet je¿eli przestawienie nast±pi³o tylko w jednym kole.

Zmartwiê Ciebie, ale to nieprawda. Ta teoretyczna "symetryczno¶æ"
wcale nie musi byæ symetryczna - mowa tutaj jest o zawieszeniu
tylnym, a nie przednim.

Dlatego w³a¶nie symetria zu¿ycia wskazuje na prawdopodobny problem ze zbie¿no¶ci±,

Mowa o zawieszeniu tylnym, w którym ciê¿ko o tak± kompensacjê
ko³em poprawnie ustawionym, by zu¿ycie by³o równomierne na obu
ko³ach. To nie przód. Do tego dziwnym trafem na obu stronach
opon - wewnêtrznej i zewnêtrznej.

bo inne przyczyny zazwyczaj nie objawiaj± siê symetrycznie.

Symetryczne to jest podobno zu¿ycie opon, a to wcale nie ¶wiadczy
o z³ej zbie¿no¶ci.

Je¿eli chodzi o k±t pochylenia ko³a, to ewentualnie je¿eli jest wynikiem równomiernego zu¿ycia siê jaki¶ elementów które powoduj± przestawienie k±ta pochylenia kó³, ale to IMO mniej prawdopodobne.

Obejrzyj sobie najpierw zawieszenie na temat którego siê wypowiadasz
i pó¼niej siê zastanów, co mo¿e dawaæ opisywane efekty.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

24 Data: Pa?dziernik 25 2009 18:20:31
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Tomasz Pyra 

Artur Ma¶l±g pisze:

Tomasz Pyra pisze:
(...)
W przypadku zbie¿no¶ci zawsze jest to parametr symetryczny - nawet je¿eli przestawienie nast±pi³o tylko w jednym kole.

Zmartwiê Ciebie, ale to nieprawda. Ta teoretyczna "symetryczno¶æ"
wcale nie musi byæ symetryczna - mowa tutaj jest o zawieszeniu
tylnym, a nie przednim.

IMO z wykrzywionym lekko jednym ko³em, samochód pojedzie lekkim ukosem w stosunku do osi pojazdu - w osi symetrii miêdzy tymi ko³ami.

25 Data: Pa?dziernik 25 2009 19:53:14
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Artur Ma¶l±g 

Tomasz Pyra pisze:
(...)

IMO z wykrzywionym lekko jednym ko³em, samochód pojedzie lekkim ukosem w stosunku do osi pojazdu - w osi symetrii miêdzy tymi ko³ami.

To zrób sobie kiedy¶ eksperyment - mo¿esz w swojej E11, poniewa¿ tam
banalnie mo¿na zmieniæ zbie¿no¶æ ty³u - przestaw sobie jedno tylne ko³o,
za³ó¿ nowe opony by efekt by³ widoczny i sprawd¼ jak bêd± wygl±da³y
po 20kkm.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

26 Data: Pa?dziernik 25 2009 13:14:57
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Przemys³aw Bernat 

Dnia Sun, 25 Oct 2009 12:48:07 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

W niektórych konstrukcjach tylnego zawieszenia (np. w Maluchu),
wystarczy ¿e ty³ siedzi zbyt nisko (np. resor siê ju¿ udepta³),

W kwestii formalnej: maluch z ty³u mia³ sprê¿yny, a resor by³ z przodu.
Poprzeczny resor z ty³u ma³y fiaty ritmo/regata i pochodz±ce od nich seaty.


--
Pozdrawiam,

Przemek

27 Data: Pa?dziernik 25 2009 14:01:36
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Artur Ma¶l±g 

Przemys³aw Bernat pisze:
(...)

W kwestii formalnej: maluch z ty³u mia³ sprê¿yny, a resor by³ z przodu.
Poprzeczny resor z ty³u ma³y fiaty ritmo/regata i pochodz±ce od nich seaty.

Ritmo/Regata to zawieszenie wprost zaadaptowane z Fiata 128 :)

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

28 Data: Pa?dziernik 25 2009 14:05:42
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-25, Tomasz Pyra  wrote:

 
No to przecie¿ napisa³em - te objawy wskazuj± na zbie¿nie ustawione
tylne ko³a.
A móg³by¶ mi jako¶ prosto wyt³umaczyæ jak to dzia³a (i przy okazji co by
siê dzia³o przy rozbie¿nie ustawiownych)?

¶cina³o by od wewn±trz?

Obecnie ¶cina od wewn±trz.

Aaaa... Skoro ¶cina od wewn±trz to sugerowa³oby ko³a tylne ustawione
rozbie¿nie, lub zbyt du¿e pochylenie ko³a.

A podkre¶la³em: ¶cina z obu stron. Jakby ¶cina³o tylko wewnêtrzne
krawêdzie albo tylko zewnêtrzne to by by³o prostsze :) Mo¿e na wszelki
wypadek narysujê:

Powinno byæ tak:

|   |      |   |
|___|      |___|

A robi± mi siê tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

Wtedy wewnêtrzna czê¶æ opony jest bardziej obci±¿ona i siê szybciej zu¿ywa.

W niektórych konstrukcjach tylnego zawieszenia (np. w Maluchu),
wystarczy ¿e ty³ siedzi zbyt nisko (np. resor siê ju¿ udepta³), i ju¿
k±ty pochylenia ko³a siê zmieniaj±. Chocia¿ Volvo 850 bym nie
podejrzewa³ o takie dziwne konstrukcje.

Wiem, ¿e amorki powoli dogorywaj± i nied³ugo bêdê je musia³ wymieniæ.
Ale je¶li co¶ jeszcze to bym wola³ raz rozgrzebywaæ, a nie co tydzieñ.
Dlatego chcê siê dobrze przygotowaæ :)

Generalnie badanie geometrii wszystko wyja¶ni.

Mam tak± nadziejê :)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

29 Data: Pa?dziernik 25 2009 14:11:39
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Artur Ma¶l±g 

Krzysiek Kielczewski pisze:
(...)

Wiem, ¿e amorki powoli dogorywaj± i nied³ugo bêdê je musia³ wymieniæ.
Ale je¶li co¶ jeszcze to bym wola³ raz rozgrzebywaæ, a nie co tydzieñ.
Dlatego chcê siê dobrze przygotowaæ :)

A gdzie¶ na forum Volvo pyta³e¶? Zawieszenie w 850 (nie tylko) to
ca³kiem ciekawa konstrukcja samoskrêtna.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

30 Data: Pa?dziernik 25 2009 14:23:10
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-25, Artur Ma¶l±g  wrote:

Wiem, ¿e amorki powoli dogorywaj± i nied³ugo bêdê je musia³ wymieniæ.
Ale je¶li co¶ jeszcze to bym wola³ raz rozgrzebywaæ, a nie co tydzieñ.
Dlatego chcê siê dobrze przygotowaæ :)

A gdzie¶ na forum Volvo pyta³e¶?

Jeszcze nie, ale dziêki za przypomnienie.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

31 Data: Pa?dziernik 25 2009 16:37:45
Temat: Re: Volvo 850 - œcina opony
Autor: J.F. 

On Sun, 25 Oct 2009 14:05:42 +0100,  Krzysiek Kielczewski wrote:

A podkre¶la³em: ¶cina z obu stron. Jakby ¶cina³o tylko wewnêtrzne
krawêdzie albo tylko zewnêtrzne to by by³o prostsze :) Mo¿e na wszelki
wypadek narysujê:

Powinno byæ tak:

|   |      |   |
|___|      |___|

A robi± mi siê tak:
|   |      |   |
\___/      \___/


Za male cisnienie.


J.

32 Data: Pa?dziernik 25 2009 16:55:08
Temat: Re: Volvo 850 - �cina opony
Autor: Artur MaÅ›lÄ…g 

J.F. pisze:
(...)


A robiÄ… mi siÄ™ tak:
|   |      |   |
\___/      \___/


Za male cisnienie.

<cite>
Objawy: ścina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ciśnieniem powietrza.
</cite>

Message-ID: --
Jutro to dziÅ› - tyle ¿e jutro.

33 Data: Pa?dziernik 25 2009 18:03:03
Temat: Re: Volvo 850 - ?cina opony
Autor: J.F. 

On Sun, 25 Oct 2009 16:55:08 +0100,  Artur Ma¶l±g wrote:

J.F. pisze:
A robi± mi siê tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

Za male cisnienie.

<cite>
Objawy: ¶cina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ci¶nieniem powietrza.
</cite>

Jakby bardziej napompowal, to by mu srodek scinalo :-P

J.

34 Data: Pa?dziernik 25 2009 18:10:51
Temat: Re: Volvo 850 - ?cina opony
Autor: Artur Ma¶l±g 

J.F. pisze:

On Sun, 25 Oct 2009 16:55:08 +0100,  Artur Ma¶l±g wrote:
J.F. pisze:
A robi± mi siê tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

Za male cisnienie.
<cite>
Objawy: ¶cina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ci¶nieniem powietrza.
</cite>

Jakby bardziej napompowal, to by mu srodek scinalo :-P

A jak wygl±da ¶cinanie ¶rodka?

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

35 Data: Pa?dziernik 25 2009 20:32:06
Temat: Re: Volvo 850 - Âœcina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-25, J.F  wrote:

Powinno byæ tak:

|   |      |   |
|___|      |___|

A robi± mi siê tak:
|   |      |   |
\___/      \___/


Za male cisnienie.

Napompowane do 2.6 (maks wedlug instrukcji - do je¿d¿enia w pe³ni
za³adowanym z prêdkosciami >160km/h) i dalej ¶cina. Ci¶nienie sprawdzane
u gumiarza, potem na stacji benzynowej, nastêpnie dwoma prywatnymi
ci¶nieniomierzami.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

36 Data: Pa?dziernik 25 2009 18:23:09
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Tomasz Pyra 

Krzysiek Kielczewski pisze:

A podkre¶la³em: ¶cina z obu stron. Jakby ¶cina³o tylko wewnêtrzne
krawêdzie albo tylko zewnêtrzne to by by³o prostsze :) Mo¿e na wszelki
wypadek narysujê:

Powinno byæ tak:

|   |      |   |
|___|      |___|

A robi± mi siê tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

IMO to mimo wszystko jest za niskie ci¶nienie, albo przeci±¿one opony. Sk±d masz pewno¶æ ¿e ci¶nienie jest dobre?

Ewentualnie jaka¶ wada opon.

37 Data: Pa?dziernik 25 2009 20:37:36
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-25, Tomasz Pyra  wrote:
 

Powinno byæ tak:

|   |      |   |
|___|      |___|

A robi± mi siê tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

IMO to mimo wszystko jest za niskie ci¶nienie, albo przeci±¿one opony.
Sk±d masz pewno¶æ ¿e ci¶nienie jest dobre?

Sprawdzane czterema ci¶nieniomierzami po kolei i napompowane na pe³ny
za³adunek i wysokie prêdko¶ci.

Ewentualnie jaka¶ wada opon.

Zmieni³em na zimówki (tak wcze¶nie bo letnie siê skoñczy³y) i efekt
dalej wystêpuje. Fakt, ¿e po zmianie (w ¶rodê zmienia³em) ju¿ mam
"cywilne" ci¶nienie.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

38 Data: Pa?dziernik 27 2009 23:51:05
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Sun, 25 Oct 2009 14:05:42 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):

Powinno byæ tak:

|   |      |   |
|___|      |___|

A robi± mi siê tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

Hm... A nie je¼dzisz raz z zapakowanym kufrem, a raz na pusto?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

39 Data: Pa?dziernik 28 2009 00:32:32
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-27, Adam P³aszczyca  wrote:
 

|   |      |   |
|___|      |___|

A robi± mi siê tak:
|   |      |   |
\___/      \___/

Hm... A nie je¼dzisz raz z zapakowanym kufrem, a raz na pusto?

Je¿d¿ê. Ale napompowane mam pod zapakowany kufer.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

40 Data: Pa?dziernik 28 2009 01:07:57
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Wed, 28 Oct 2009 00:32:32 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):


Hm... A nie je¼dzisz raz z zapakowanym kufrem, a raz na pusto?

Je¿d¿ê. Ale napompowane mam pod zapakowany kufer.

To widaæ TTTM. Sprzedaj, kup Granade i po problemie (w Wawie jest jedna, z
automatem nawet ;) )

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

41 Data: Pa?dziernik 25 2009 08:16:36
Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony
Autor: Lupo 

Dnia 2009-10-23 18:22, U¿ytkownik Krzysiek Kielczewski napisa³:

Witam!

Pacjent: volvo 850 kombi.

Objawy: ¶cina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ci¶nieniem powietrza.

Co mu mo¿e byæ, co sprawdziæ?

Pozdrawiam,
Krzysiek Kie³czewski

Czêst przypad³o¶c zw³aszcza opon 205/55R16 .  Maj± tak Ople , Fordy ....
Jedyna rada to nie zak³adaæ opon kierunkowych . Bo tylko niektóre wzory bie¿nika maj± tendencje w³asnie do ¶cinania brzegów.
Moze byæ te¿ problem ze sprêzynami - samochód za nisko siedzi. Zw³aszcza jak ma LPG i zamontowany zbiornik w baga¿niku .

42 Data: Pa?dziernik 25 2009 14:35:05
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-25, Lupo  wrote:

Czêst przypad³o¶c zw³aszcza opon 205/55R16 .  Maj± tak Ople , Fordy ....

Mam 195/65R15...

Jedyna rada to nie zak³adaæ opon kierunkowych . Bo tylko niektóre wzory
bie¿nika maj± tendencje w³asnie do ¶cinania brzegów.

niekierunkowe...

Moze byæ te¿ problem ze sprêzynami - samochód za nisko siedzi. Zw³aszcza
jak ma LPG i zamontowany zbiornik w baga¿niku .

silnik Diesla i, jak wiêkszo¶æ, najczê¶ciej je¿d¿ê sam b±d¼ z jednym
pasa¿erem bez baga¿y.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

43 Data: Pa?dziernik 27 2009 23:50:26
Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Fri, 23 Oct 2009 18:22:23 +0200, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):

Objawy: ¶cina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane
zbyt niskim ci¶nieniem powietrza.

Co mu mo¿e byæ, co sprawdziæ?

Musi myszy....

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Volvo 850 - ścina opony



Grupy dyskusyjne