Grupy dyskusyjne   »   Volvo S40

Volvo S40



1 Data: Grudzien 10 2008 01:35:49
Temat: Volvo S40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 

Volvo S40.

Chyba (; rozwodzę się ;) z moją Mercedes 201 z 1984 roku i zamieniam
ją na inny samochód. Wybór padł na Forda. Na Forda z salonu Volvo. ;)
Nie tylko dlatego, że w Fordzie traktują mnie jak oberwańca (wiem, że
wyglądam na oberwańca, ale to nie powód do tego, aby mnie źle traktować)
ale także z powodu właściciela białostockiego sprzedawcy Forda. :)

-=-

I teraz mam pytaniem, czy raczej prośbę -- ktokolwiek wie coś złego
na temat tego (Volvo S40) samochodu, proszony jest o pomoc. :)
Zamierzam kupić Diesla z automatem w najprostszej wersji. Być może
przed upływem 5 lat samochód ten sprzedam,aby kupić inny, znowu nowy,
być może jakąś hybrydę (uważam, że czas hybryd jeszcze nie nadszedł
i nie wyrażam zgody na testowanie nowych rozwiązań na swój koszt)
lub cóż dłuższego od S40.

Zależy mi bezwzględnie na:

 -- zawieszeniu wielowahaczowym z tyłu (belka odpada)
 -- wentylowanych tarczach hamulców przednich
 -- tarczowych hamulcach tylnych
 -- całkowitej długości samochodu pomiędzy 4.2 m i 4.4 m
    (wiem, że S40 jest nieco dłuższy, ale godzę się na to)
    jako że parkingi zazwyczaj mają 5 m długości, ale także
    są dopuszczane parkingi długie zaledwie na 4.5 m,
    a zazwyczaj parkujemy w tym kraju w poprzek ulic
    czy chodników, nie wzdłuż
 -- rozstawie osi nie mniejszym niż 2.6 m (Golf ma mniej)
 -- rozsądnej cenie (do obecnej ceny Mercedesa B; Golf ma
    niby mniej, ale mimo wszystko jego obecna cena poraża!!!)
 -- ocynkowanym nadwoziu i 12 latach gwarancji na
    perforacje blach karoserii
 -- widoczności lepszej niż poprzez czołgowe peryskopy :)
    (dzień dobry :) VW Pasatowi)
 -- silniku Diesla (wiem -- jest nieekonomiczny i nie zamierzam
    o tym dyskutować!!!)
 -- automatycznej skrzyni biegów (wszelkie półautomaty czy
    manuale są nie do przyjęcia i też nie chcę o tym rozmawiać)
 -- ESP/DSTC itp., ABS, ASR itp...
 -- bezawaryjności
 -- stosunkowo małej utracie wartości (skoro mam zamiar go
    sprzedać tuż przed końcem gwarancji)
 -- wygodzie jeżdżenia: wygodnych fotelach (nie tylko w pierwszych
    dniach użytkowania, ale także później); ergonomii (nie chcę
    kaleczyć rąk źle przygotowanymi rączkami, klamkami, dźwigniami
    itp.) łatwym prowadzeniu (Mercedes 201 prowadzi się bardzo łatwo);
    małym promieniu zawracania;
 -- małym zużyciu paliwa
 -- wytrzyamałym zawieszeniu i prześwicie dobranym do naszych dróg... :)

Nie zależy mi na:

 -- poduszkach, kurtynach, pasach, napinaczach itd...
 -- biksenonach (bez względu na ich przydatność)
 -- felgach aluminiowych (lekkie powinny raczej być
    z tytanu, nie z aluminium czy choćby duraluminium)
    bo zamierzam je dopiero dokupić po kupnie samochodu
    i mieć dwa komplety kół
 -- dużym bagażniku (bo zazwyczaj wożę tam powietrze)
 -- przeciwmgielnym oświetleniu (bo go prawie nigdy
    nie używam)
 -- multimedialnej ;) kierownicy (i tak nie zamierzam zbyt
    często macać kierownicy -- teraz bardzo rzadko ją trzymam
    w czasie jeżdżenia) czy nadmiarowo wybajerowanym nagłośnieniu,
    choć chciałbym czasami słuchać muzyki także w samochodzie
 -- lakierach metalizowanych i perłowych :) (choć być może taki wybiorę)
 -- bajeranckim wyglądzie...

Wszelkie spostrzeżenia i sugestie są mile widziane. :)
Za wszystkie wiarygodne 9najlepiej z podaniem źródła
takich informacji) informacje z góry dziękuję. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....



2 Data: Grudzien 10 2008 15:18:46
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Boombastic 

-- silniku Diesla (wiem -- jest nieekonomiczny i nie zamierzam
   o tym dyskutować!!!)
-- automatycznej skrzyni biegów (wszelkie półautomaty czy
   manuale są nie do przyjęcia i też nie chcę o tym rozmawiać)

To połączenie baaardzo skutecznie ogranicza wybór. W A4 masz skrzynię multitronic, a VW są diesle ze skrzyniami DSG. W Hondzie nie ma diesli z automatami,
A co do spadku wartości to nie liczyłbym na jej trzymanie przez Volvo.

3 Data: Grudzien 18 2008 19:01:50
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Boombastic"

To połączenie baaardzo skutecznie ogranicza wybór. W A4 masz skrzynię multitronic, a VW są diesle ze skrzyniami DSG. W Hondzie nie ma diesli z automatami,
A co do spadku wartości to nie liczyłbym na jej trzymanie przez Volvo.

Samochód nie jest dobrą lokatą kapitału i nie liczę na zysk, ale chciałbym
wiedzieć, ile samochód straci. Wiem, że wróżki są na innych grupach, ale
może jednak ktoś coś może na ten temat (spadania wartości) napisać...

Mnie jakoś wychodzi 50% w czasie 5 lat, ale to strasznie zgrubny szacunek.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/...
  rezygnuję powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl

4 Data: Grudzien 18 2008 19:57:19
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości


"Boombastic"
To połączenie baaardzo skutecznie ogranicza wybór. W A4 masz skrzynię multitronic, a VW są diesle ze skrzyniami DSG. W Hondzie nie ma diesli z automatami,
A co do spadku wartości to nie liczyłbym na jej trzymanie przez Volvo.

Samochód nie jest dobrą lokatą kapitału i nie liczę na zysk, ale chciałbym
wiedzieć, ile samochód straci. Wiem, że wróżki są na innych grupach, ale
może jednak ktoś coś może na ten temat (spadania wartości) napisać...

Mnie jakoś wychodzi 50% w czasie 5 lat, ale to strasznie zgrubny szacunek.

Raczej w ciągu 3 lat. Chyba że ALfa Romeo to w ciągu 2 lat :-)

5 Data: Grudzien 18 2008 20:33:33
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Boombastic"

Mnie jakoś wychodzi 50% w czasie 5 lat, ale to strasznie zgrubny szacunek.

Raczej w ciągu 3 lat. Chyba że ALfa Romeo to w ciągu 2 lat :-)

Aha. :) Czyli po 3 latach 50%, po kolejnych 3 kolejne 50% z 50%, czyli 75?
Czy później traci mniej? W komisach raczej widywałem 10-cio letnie za 80%,
ale nie twierdzę, że mam dobry wzrok ;) w tej materii.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/...
  rezygnuję powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl

6 Data: Grudzien 19 2008 09:19:28
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości


"Boombastic"
Mnie jakoś wychodzi 50% w czasie 5 lat, ale to strasznie zgrubny szacunek.

Raczej w ciągu 3 lat. Chyba że ALfa Romeo to w ciągu 2 lat :-)

Aha. :) Czyli po 3 latach 50%, po kolejnych 3 kolejne 50% z 50%, czyli 75?
Czy później traci mniej? W komisach raczej widywałem 10-cio letnie za 80%,
ale nie twierdzę, że mam dobry wzrok ;) w tej materii.

Największy spadek to pierwszy rok, potem coraz mniejszy i po 3 latach to już rzędu 10-15%.

7 Data: Grudzien 10 2008 16:52:16
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Yacoos^ 

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

-- ocynkowanym nadwoziu i 12 latach gwarancji na
   perforacje blach karoserii

A zapytaj w Volvo o gwarancje na sprzęgło :D

Pozdrawiam
Yacoos^

P.S. Zeby była jasność .... podoba mi sie S40 (80 troche bardziej ;])

8 Data: Grudzien 10 2008 17:02:27
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Yacoos^"  napisał w wiadomości

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

-- ocynkowanym nadwoziu i 12 latach gwarancji na
   perforacje blach karoserii

A zapytaj w Volvo o gwarancje na sprzęgło :D

A jaki to problem w automacie?

9 Data: Grudzien 10 2008 17:04:36
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Yacoos^ 

Boombastic pisze:


Użytkownik "Yacoos^"  napisał w wiadomości
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

-- ocynkowanym nadwoziu i 12 latach gwarancji na
   perforacje blach karoserii

A zapytaj w Volvo o gwarancje na sprzęgło :D

A jaki to problem w automacie?

Słusznie. Moja nieuwaga ;)

Pozdrawiam
Yacoos^

10 Data: Grudzien 18 2008 19:03:16
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Boombastic"

A zapytaj w Volvo o gwarancje na sprzęgło :D

A jaki to problem w automacie?

Taki zapewne, że w tej skrzyni są aż dwa sprzęgła... ;)

Rozumiem, że coś jest nie tak ze sprzęgłami Volvo...
Można coś konkretniejszego otrzymać?

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/...
  rezygnuję powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl

11 Data: Grudzien 10 2008 17:41:30
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Arek M 


I teraz mam pytaniem, czy raczej prośbę -- ktokolwiek wie coś złego
na temat tego (Volvo S40) samochodu, proszony jest o pomoc. :)

A prosze bardzo :)
Ja przesiadlem sie na ten wynalazek z S60 T5. Po 2 miesiacach grzecznie pozbylem sie go i zanabylem pokornie kolejne S60 :)

Zamierzam kupić Diesla z automatem w najprostszej wersji.

A to Cie mocno ogranicza...
Automat montowany jest tylko do wersji z silnikiem D5 oraz do benzyniaków. Zestaw D5 + automat jest makabrycznie drogi w S40. Doplacajac niewiele wiecej masz S60 D5, ktore wyprzedza s40 o lata swietlne - zarowno w temacie komfortu jak i wykończenia. W PL sprzedano ich niewiele - jest niewiele tanszy od S60 D5, a kto sprobuje obu aut nie ma absolutnie zadnych dylematów. A do tego dosc slabo to to sie prowadzi - silnik D5 swoje wazy. Nie wiem czy nie bylo wersji AWD. Ale jesli byla - to jest to tylko haldex...




-- rozsądnej cenie (do obecnej ceny Mercedesa B; Golf ma
S40 D5 Geartronic kosztuje niewiele mniej od S60 D5 - a te samochody dzieli przepaść...


-- ocynkowanym nadwoziu i 12 latach gwarancji na
   perforacje blach karoserii

Mam teraz 4-te volvo. Wszystkie byly roznych roczników - i o blachach nie mozna zlego slowa powiedzieć.


-- silniku Diesla (wiem -- jest nieekonomiczny i nie zamierzam
   o tym dyskutować!!!)

D5 to kawał solidnego silnika. Pozostale diesle to wynalazki od PSA (2.0 i 1.6). Ja miałem dwulitrówke - i o silniku tez zlego slowa nie powiem. D5 to inna liga - ładnie gra (jak nie diesel), ma niezle parametry i nawet w s60 daje sobie z autem swietnie rade. A do tego niezle sie wirusuje.

-- automatycznej skrzyni biegów (wszelkie półautomaty czy
   manuale są nie do przyjęcia i też nie chcę o tym rozmawiać)

W volvo masz skrzynie Aisin Warner. To skrzynia geartronic, z mozliwoscia recznej zmiany biegów. Mialem ten wynalazek w S60 T5 i w porownaniu z innymi automatami jakimi jezdzilem jest naprawde niezla. Nowsze maja o ile sie nie myle 6 biegów.


-- bezawaryjności

S40 raczej nie przoduje w tych klasyfikacjach :)


-- wygodzie jeżdżenia: wygodnych fotelach (nie tylko w pierwszych
   dniach użytkowania, ale także później); ergonomii (nie chcę
   kaleczyć rąk źle przygotowanymi rączkami, klamkami, dźwigniami
   itp.) łatwym prowadzeniu (Mercedes 201 prowadzi się bardzo łatwo);
   małym promieniu zawracania;

Fotele są genialne. to rowniez zdanie innych osob ktore mialy okazje usiasc do tego auta. Zresztą volvo we wszystkich modelach pakuje naprawde wygodne kanapy :)


--
PozdrawiAM!

12 Data: Grudzien 18 2008 19:08:32
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Arek M"

Automat montowany jest tylko do wersji z silnikiem D5 oraz do

Nie. 6-ciobiegowa jest do dwulitrowego Diesla. (numer silnika 75,
niecałe 2 litry -- nie ma kacyzy, 136 KM)

benzyniaków. Zestaw D5 + automat jest makabrycznie drogi w S40. Doplacajac niewiele wiecej masz S60 D5, ktore wyprzedza s40 o lata

S60 jest o około 30% droższy od S40.



S40 D5 Geartronic kosztuje niewiele mniej od S60 D5 - a te samochody dzieli przepaść...

Mam teraz 4-te volvo. Wszystkie byly roznych roczników - i o blachach nie mozna zlego slowa powiedzieć.

Moją Mercedes należałoby codziennie pieścić pędzelkiem i sprajem. ;)

-- silniku Diesla (wiem -- jest nieekonomiczny i nie zamierzam
   o tym dyskutować!!!)

D5 to kawał solidnego silnika. Pozostale diesle to wynalazki od PSA (2.0 i 1.6). Ja miałem dwulitrówke - i o silniku tez zlego slowa nie powiem. D5 to inna liga - ładnie gra (jak nie diesel), ma niezle parametry i nawet w s60 daje sobie z autem swietnie rade. A do tego niezle sie wirusuje.

Ten w S40 jest od PSA.

-- automatycznej skrzyni biegów (wszelkie półautomaty czy
   manuale są nie do przyjęcia i też nie chcę o tym rozmawiać)

W volvo masz skrzynie Aisin Warner. To skrzynia geartronic, z mozliwoscia recznej zmiany biegów. Mialem ten wynalazek w S60 T5 i w porownaniu z innymi automatami jakimi jezdzilem jest naprawde niezla. Nowsze maja o ile sie nie myle 6 biegów.

-- bezawaryjności

S40 raczej nie przoduje w tych klasyfikacjach :)

Źle wypada na tle innych modeli Volvo czy źle na tle innych samochodów w ogóle?

-- wygodzie jeżdżenia: wygodnych fotelach (nie tylko w pierwszych
   dniach użytkowania, ale także później); ergonomii (nie chcę
   kaleczyć rąk źle przygotowanymi rączkami, klamkami, dźwigniami
   itp.) łatwym prowadzeniu (Mercedes 201 prowadzi się bardzo łatwo);
   małym promieniu zawracania;

Fotele są genialne. to rowniez zdanie innych osob ktore mialy okazje usiasc do tego auta. Zresztą volvo we wszystkich modelach pakuje naprawde wygodne kanapy :)

To baaardzo dobrze. :)
Salonowe siedzenia mogą być dobre, a po pół roku może być inaczej...

-=-

Czy dodatkowo płatna tapicerka coś wnosi ciekawego poza kosztami?

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/...
  rezygnuję powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl

13 Data: Grudzien 10 2008 23:18:48
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" 
napisał w wiadomości

Volvo S40.

Chyba (; rozwodzę się ;) z moją Mercedes 201 z 1984 roku i zamieniam
ją na inny samochód. Wybór padł na Forda. Na Forda z salonu Volvo. ;)

U mnie w rodzinie (wcześniej bliższej teraz dalszej) 190D jest od nowości w
83 roku. V50 2.4 (bliźniak S40) żona jeździ już prawie 3 lata a nowym
pofaceliftowym S40 dieslem z ręczną skrzynią ostatnio 350 km. zrobiłem. 2
lata miałem też poprzednie V40.

Jeżeli tak jak napisali przedpiścy S60 jest prawie w cenie S40 to nie ma się
nad czym zastanawiać. S40 krzyczy Focusem z każdej trzeszczącej klamki
podczas gdy S60 jest na wspólnej płycie z S80. Po prostu w tym aucie nie
czuć ani ciut ciut, że jest z wyższej półki niż tańszy bliźniak na F. Ten
diesel nawet się dosyć sprawnie odpychał, subiektywnie lepiej niż 170 konne
benzynowe 2.4, które jest jakieś wybitnie mułowate i ani nie ma momentu
nisko ani kręcić się nie lubi. Muszę przyznać, że prowadzenie tego S40 było
nawet miłe, coś tam przy okazji faceliftu popoprawiali ale S40/V50 mnie
wybitnie nie leżą. Jeśli zależy ci na widoczności to w S40 widok po skosie
do tyłu jest jak dla mnie masakrą - ten wyciąąąąągnięty w łuk ostatni słupek
sporo zasłania. Utrata wartości w takim S40 diesel automat też chyba będzie
masakryczna, poza Volvo nikt nie widzi uzasadanienia dla takich cen tych
aut. Po 40 tys. km siadły piasta, łożyska i inne pierdoły w przednim
zawieszeniu więc trwałość ciężko chwalić.

Może się uśmiejesz ale IMHO twoje warunki co do auta - diesel, automat,
niezależna zawiecha z tyłu, rozmiar, brak wodotrysków z podobną jak nie
lepszą jakością wykonania, lepszą gwarancją i dużo niższą ceną spełnia.....
Kia Ceed.

14 Data: Grudzien 18 2008 19:13:57
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Przemek V"

wybitnie nie leżą. Jeśli zależy ci na widoczności to w S40 widok po skosie

Zależy, ale musze :) wybierać spośród tego, co jest dostępne. :)

do tyłu jest jak dla mnie masakrą - ten wyciąąąąągnięty w łuk ostatni słupek sporo zasłania. Utrata wartości w takim S40 diesel automat też chyba będzie masakryczna, poza Volvo nikt nie widzi uzasadanienia dla takich cen tych

Ile spadnie wg Ciebie?

aut. Po 40 tys. km siadły piasta, łożyska i inne pierdoły w przednim zawieszeniu więc trwałość ciężko chwalić.

Może się uśmiejesz ale IMHO twoje warunki co do auta - diesel, automat, niezależna zawiecha z tyłu, rozmiar, brak wodotrysków z podobną jak nie lepszą jakością wykonania, lepszą gwarancją i dużo niższą ceną spełnia..... Kia Ceed.


Śmiać się nie będę, ale chyba już zdecydowałem się.
Zdecydowałem się na Focusa rok temu, nawet pojechałem, aby go kupić
(18 stycznia br.) ale sprzedawcy się chyba nie śpieszyło do sprzedania,
więc wyszedłem bez umowy -- zdruzgotany i zdumiony. A teraz chyba już czas
wyższy od najwyższego :) na kupno. Skoro z Fordem mi nie wyszło, chcę kupić
Volvo. :) (Forda z salonu Volvo)


--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/...
  rezygnuję powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl

15 Data: Grudzien 19 2008 11:23:57
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" 
napisał w wiadomości


"Przemek V"

wybitnie nie leżą. Jeśli zależy ci na widoczności to w S40 widok po
skosie

Zależy, ale musze :) wybierać spośród tego, co jest dostępne. :)

do tyłu jest jak dla mnie masakrą - ten wyciąąąąągnięty w łuk ostatni
słupek sporo zasłania. Utrata wartości w takim S40 diesel automat też
chyba będzie masakryczna, poza Volvo nikt nie widzi uzasadanienia dla
takich cen tych

Ile spadnie wg Ciebie?

Wg mnie po 5 latach będzie warte na dzisiejsze pieniądze ok. 25-30 tys zł.
Mniej jeśli się okaże, że Volvo kupi jakiś chiński producent i zacznie coś z
marką kombinować.

aut. Po 40 tys. km siadły piasta, łożyska i inne pierdoły w przednim
zawieszeniu więc trwałość ciężko chwalić.

Może się uśmiejesz ale IMHO twoje warunki co do auta - diesel, automat,
niezależna zawiecha z tyłu, rozmiar, brak wodotrysków z podobną jak nie
lepszą jakością wykonania, lepszą gwarancją i dużo niższą ceną
spełnia..... Kia Ceed.


Śmiać się nie będę, ale chyba już zdecydowałem się.
Zdecydowałem się na Focusa rok temu, nawet pojechałem, aby go kupić
(18 stycznia br.) ale sprzedawcy się chyba nie śpieszyło do sprzedania,
więc wyszedłem bez umowy -- zdruzgotany i zdumiony. A teraz chyba już czas
wyższy od najwyższego :) na kupno. Skoro z Fordem mi nie wyszło, chcę
kupić
Volvo. :) (Forda z salonu Volvo)

Po prostu się nakręciłeś na S40 - jak ci tak pasuje to OK. Negocjuj ostro
cenę - myślę, że w fabryce siedzą, dłubią w nosach i czekają aż jakieś
zamówienie na S40 wreszcie przyjdzie :).

16 Data: Grudzien 20 2008 21:42:13
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Przemek V"

Ile spadnie wg Ciebie?

Wg mnie po 5 latach będzie warte na dzisiejsze pieniądze ok. 25-30 tys zł.

To raczej niewiele będzie warte, skoro teraz kosztuje 86.

Mniej jeśli się okaże, że Volvo kupi jakiś chiński producent i zacznie coś z marką kombinować.

A ma kupić?

Po prostu się nakręciłeś na S40

Ford jest lepszy?

- jak ci tak pasuje to OK. Negocjuj ostro cenę

A wg Ciebie jak ostro mogę?

- myślę, że w fabryce siedzą, dłubią w nosach i czekają aż jakieś zamówienie na S40 wreszcie przyjdzie :).

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/...
  rezygnuję powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl

17 Data: Grudzien 21 2008 12:29:10
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
napisał w wiadomości


"Przemek V"

Ile spadnie wg Ciebie?

Wg mnie po 5 latach będzie warte na dzisiejsze pieniądze ok. 25-30 tys
zł.

To raczej niewiele będzie warte, skoro teraz kosztuje 86.

Zobacz ile teraz kosztują S40 pięcioletnie. Za 5 lat już też będzie następca
a to będzie poprzedni model.

Mniej jeśli się okaże, że Volvo kupi jakiś chiński producent i zacznie
coś z marką kombinować.

A ma kupić?

Volvo jest na sprzedaż. Jak nikt nie kupi to problem będzie jeszcze większy.

Po prostu się nakręciłeś na S40

Ford jest lepszy?

Za porównywalne pieniądze niekoniecznie ale jeśli porównywalny Focus będzie
tańszy to IMHO jest lepszym wyborem

- jak ci tak pasuje to OK. Negocjuj ostro cenę

A wg Ciebie jak ostro mogę?

Nie wiem jaki rocznik 2008 czy 2009? Więcej wynegocjowałbyś na aucie, które
już jest w Polsce niż zamawiane. IMHO z 10 tys zł powinno być do utargowania
w dzisiejszych czasach szczególnie jeśli kupujesz u dilera w Białymstoku,
który pewnie nie ma oszałamiającej sprzedaży ani dziesiątek klientów
flotowych i każda sprzedana sztuka się liczy. Może mu zależy żeby jakiś
target sprzedaży na 2008 rok zrobić?

18 Data: Grudzien 21 2008 18:55:02
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Przemek V"

Zobacz ile teraz kosztują S40 pięcioletnie. Za 5 lat już też będzie następca a to będzie poprzedni model.

Zobaczę, ale chyba nie w tej chwili.

Mniej jeśli się okaże, że Volvo kupi jakiś chiński producent i zacznie
coś z marką kombinować.

A ma kupić?

Volvo jest na sprzedaż.

Jest, wiem.

Jak nikt nie kupi to problem będzie jeszcze większy.

Z tym też zgadzam się. Słyszałem o BMW.
A w TV widziałem Merkel składającą autograf na egzemplarzu Mercedesa B wyprodukowanym
w Chinach -- ponoć wyłącznie na tamtejszy rynek. Rynek dotknięty kryzysem chyba lepszym
(głębszym) niż nasze.

Po prostu się nakręciłeś na S40

Ford jest lepszy?

Za porównywalne pieniądze niekoniecznie ale jeśli porównywalny Focus będzie tańszy to IMHO jest lepszym wyborem

Cennikowo na oko brak różnicy.

- jak ci tak pasuje to OK. Negocjuj ostro cenę

A wg Ciebie jak ostro mogę?

Nie wiem jaki rocznik 2008 czy 2009?

2009.

Więcej wynegocjowałbyś na aucie, które
już jest w Polsce niż zamawiane.


W Białymstoku jest auto, ale w wyższej wersji niż ja chcę.

IMHO z 10 tys zł powinno być do utargowania

10 na 89 cennikowej cenie?

w dzisiejszych czasach szczególnie jeśli kupujesz u dilera w Białymstoku, który pewnie nie ma oszałamiającej sprzedaży ani dziesiątek klientów flotowych i każda sprzedana sztuka się liczy. Może mu zależy żeby jakiś target sprzedaży na 2008 rok zrobić?

Dzięki za słowa otuchy.

-=-

Jeszcze jedno: Jak wygląda ubezpieczenie takiego salonowego samochodu?
Otrzymuję samochód ubezpieczony z dowodem rejestracyjnym i fakturą, czy
samochód plus fakturę, a dowód i ubezpieczenie jest moim kłopotem?

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/...
  rezygnuję powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl

19 Data: Grudzien 21 2008 19:08:23
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Eneuel Leszek Ciszewski"

Zobacz ile teraz kosztują S40 pięcioletnie. Za 5 lat już też będzie następca a to będzie poprzedni model.

Zobaczę, ale chyba nie w tej chwili.

Koszmarnie nie jest, o ile internetowe informacje są wiarygodne.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/...
  rezygnuję powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl

20 Data: Grudzien 12 2008 00:17:37
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Michał 


 -- wygodzie jeżdżenia: wygodnych fotelach (nie tylko w pierwszych
    dniach użytkowania, ale także później); ergonomii (nie chcę
    kaleczyć rąk źle przygotowanymi rączkami, klamkami, dźwigniami
    itp.) łatwym prowadzeniu (Mercedes 201 prowadzi się bardzo łatwo);
    małym promieniu zawracania;

Poprzedni model (ten wheelbase 2.55m ;) ) z wygoda nie miał dużo wspólnego.
może nowy ma - skrótowo - trzeba zobaczyć s60.


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

21 Data: Grudzien 12 2008 09:13:05
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Mikolaj Rydzewski 

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Zależy mi bezwzględnie na:

-- zawieszeniu wielowahaczowym z tyłu (belka odpada)

Z ciekawości: które obecnie produkowane samochody posiadają z tyłu belkę? Chodzi mi o segment 'focusa' i wyższy.

22 Data: Grudzien 12 2008 10:34:07
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Mikolaj Rydzewski"  napisał w wiadomości

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Zależy mi bezwzględnie na:

-- zawieszeniu wielowahaczowym z tyłu (belka odpada)

Z ciekawości: które obecnie produkowane samochody posiadają z tyłu belkę? Chodzi mi o segment 'focusa' i wyższy.

Civic.

23 Data: Grudzien 16 2008 13:54:27
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Mikolaj Rydzewski 

Boombastic wrote:

Z ciekawości: które obecnie produkowane samochody posiadają z tyłu belkę? Chodzi mi o segment 'focusa' i wyższy.

Civic.

Hmm... Albo zle sobie belke wyobrazam, albo cos jest nie tak. Jechalem za jedna Honda Civic wczoraj wieczorem, wiec swiecilem jej w d. ;-) Jak byk widzialem dwa wahacze. A w takim dajmy na to Matizie wyglada to zupelnie inaczej.

24 Data: Grudzien 16 2008 15:07:12
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Boombastic 

Hmm... Albo zle sobie belke wyobrazam, albo cos jest nie tak. Jechalem za jedna Honda Civic wczoraj wieczorem, wiec swiecilem jej w d. ;-) Jak byk widzialem dwa wahacze. A w takim dajmy na to Matizie wyglada to zupelnie inaczej.

Za tym nowym Cifem? Nie jestem pewny jaką w końcu ma zawiechę sedan, bo miała być jakaś modyfikacja i któryć z modeli miał miec niezalezne zawieszenie, sedan lub coupe.

25 Data: Grudzien 17 2008 01:24:45
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Eneuel Leszek Ciszewski"

Volvo S40.

Dopiero teraz odnalazłem, więc dopiero teraz odpowiadam.
Post był wysłany nieco trudną ;) drogą, nie widziałem go
pomimo szukania i uznałem w końcu, że post ten nie dotarł...

-=-

S60 kosztuje znacznie drożej i jest za długi dla mnie.
S40 z automatyczną skrzynią biegów i Dieslem kosztuje
86500 zł bez opustów i bez pakietu ubezpieczeniowego,
ale za to z rozłożeniem płatności za które nie trzeba
już dopłacać. (10%+50%+40% -- te 40% w 36 ratach)

Belkę mają niemal wszystkie samochody **w tej długości**. :)
,,Wielowahaczowe'' mają nieliczni -- Ford, Volvo, Szewrolet...
(VW, Audi itp. też)

Citroen, Peugeot, Renault, Honda, Opel -- mają belkę.
(dłuższe mają już wielowahaczowe) Nie pamiętam, jak Toyota.

Wielowahaczowe oraz Diesla wraz z automatem mają naprawdę nieliczni. :)
(w tej długości, bo z dłuższymi nie ma problemu)

-=-

Może za pięć lat sprzedam S40 i kupię coś większego.
Na samochody używane nie mam już chęci, choć Mercedes spisywała się nieźle
i dopiero rdza ją pokonała. Być może dobrze wentylowany garaż i codzienna :)
pielęgnacja (pędzelek + spray ze stosownymi preparatami) mogłyby jej pomóc,
ale chyba nie mam już na takie ,,pieszczoty'' sił. :) Jeśli mogę wybierać,
wolę samochód nowy. Ponadto Mercedes nie ma nawet ABS, nie mówiąc już
o nowszych wynalazkach. :)

No i w tym rozmiarze nie ma wielu samochodów z takim zawieszeniem,
tarczami z tyłu, wentylowanymi tarczami z przodu, Dieslem i automatem...

-=-

Ile straci taki samochód po 5 latach?
Liczę ;) na 50%. Źle liczę? Proszę o prawdziwą odpowiedź, choćby i bolącą. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/...
  rezygnuję powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl

26 Data: Grudzien 20 2008 22:41:30
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Artur  

Dodam jeszcze że nowa S40 ma zawieszenie z Focusa które zostało uznane za
najlepsze w swojej klasie w zeszłym roku.

-- -
Pozdrawiam,
Arti
http://www.forumsamochodowe.pl


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

27 Data: Grudzien 21 2008 18:57:41
Temat: Re: Volvo S40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Artur "

Dodam jeszcze że nowa S40 ma zawieszenie z Focusa które zostało uznane za
najlepsze w swojej klasie w zeszłym roku.


To mnie pociesza, że zawieszenie jest takie jak w Focusie.


(; I to, że Volvo nie koroduje, bo karoseria wykonana jest
ze szewdzkej stali, bo rudy żelaza są w Szwecji. ;)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/...
  rezygnuję powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl

Volvo S40



Grupy dyskusyjne