Grupy dyskusyjne   »   Volvo S60 - potencjalny nabywca pyta :)

Volvo S60 - potencjalny nabywca pyta :)



1 Data: Kwiecien 27 2007 12:59:22
Temat: Volvo S60 - potencjalny nabywca pyta :)
Autor: Arek M 

Witam!


Chce zamienic swoja renówke (volvo v40) na forda (volvo s60) :) . Mam
pytanie odnosnie silników jakie do tego pakowali. Na liście tech-volvo nikt jak na razie nic mi nie napisal - moze Wy cos wiecie :) O ile o silnikach z V40 cos tam wiem, to z innymi nie mialem stycznosci. Planuje kupić T5 - ale moze byc tak ze go po prostu nie znajde w rozsądnej cenie i akceptowalnym stanie....

Po pierwsze: Czy 2.4 (140 KM) + automat dają rade poruszac tak duzym autem? Chodzi mi o takie bardziej dynamiczne poruszanie sie :) 2.0 , 140 KM w obecnym aucie jakoś daje rade - choć szału nie ma. Tu jest wieksza pojemnosc wiec pewnie i moment jest przyjemniejszy.

Po drugie: Jak sie sprawują pozostale benzynówki? Ktorą z miejsca wykluczyć a ktorej sie przygladac? Czy 2.0T to ten sam silnik co siedzi w V40 T4?

Po trzecie: Jakie są opinie o dieslach D5 (163 KM)? Czy to bardzo awaryjne jednostki? Kiedys slyszalem o pekających blokach -ale nie wiem ile w tym prawdy. Czy wystarczy ze bede uważał na jakosc paliwa? Czy to jedyny diesel jaki tam byl?

Po czwarte: Czy wszystkie skrzynie biegów to produkcje volvo czy moze jakis wynalazek gebelsów lub żabojadów? O ile wiem pakowali tam trzy - reczna, zwykly automat oraz multitronic. Ktorej unikac? Preferowałbym automat ...


--
PozdrawiAM!
volvo v40 2.0 16V



2 Data: Kwiecien 27 2007 14:16:31
Temat: Re: Volvo S60 - potencjalny nabywca pyta :)
Autor: Glock 

Znajomy ma V70  z silnikiem 2,4 - 170 KM i porusza się dość żwawo. Nie
sprawia problemów. Musisz sie liczyc ze spalaniem na poziomie 12-13 l/100.

3 Data: Kwiecien 27 2007 15:24:18
Temat: Re: Volvo S60 - potencjalny nabywca pyta :)
Autor:

On Fri, 27 Apr 2007 12:59:22 +0200, Arek M
 wrote:

Witam!


Chce zamienic swoja renówke (volvo v40) na forda (volvo s60) :) . Mam
pytanie odnosnie silników jakie do tego pakowali. Na liście tech-volvo
nikt jak na razie nic mi nie napisal - moze Wy cos wiecie :) O ile o
silnikach z V40 cos tam wiem, to z innymi nie mialem stycznosci. Planuje
kupić T5 - ale moze byc tak ze go po prostu nie znajde w rozsądnej cenie
i akceptowalnym stanie....

W zasadzie masz racje. A jeszcze w wyposazeniu Optima....



Po pierwsze: Czy 2.4 (140 KM) + automat dają rade poruszac tak duzym
autem? Chodzi mi o takie bardziej dynamiczne poruszanie sie :) 2.0 , 140
KM w obecnym aucie jakoś daje rade - choć szału nie ma. Tu jest wieksza
pojemnosc wiec pewnie i moment jest przyjemniejszy.

Mul, wol. Jak mial jeszcze 144KM w S70 to byl wol, mul, oslomul. Teraz
S60 jest w tej samej wadze, mocy spadlo, spalanie czystsze, za to
skrzynia biegow (automat) o dwa nieba lepsza. Z drugiej strony tam
bylo 10V, a teraz jest 20V, ale de facto wyszlo na jeszcze gorzej --
wiec pewnie mozesz sie spodziewac ok. 13s do setki. Zadna dynamika
przy zadnych predkosciach nie jest tu mozliwa. Te zapewni dopiero
170KM.

ALE DZIEKI DURNEJ POLITYCE VOLVO oba silniki to ten sam silnik --
wystarczy zmienic chipa i masz auto bardziej dynamiczne od 170KM, za
to wolniejsze (bo jest 7% roznicy na przelozeniach), nieco bardziej
rykliwe i palace wiecej -- ot tansze-drozsze, niby normalka.




Po drugie: Jak sie sprawują pozostale benzynówki? Ktorą z miejsca
wykluczyć a ktorej sie przygladac? Czy 2.0T to ten sam silnik co siedzi
w V40 T4?

Nie ma ani jednego wspolnego silnika z V40, bo w serii 40 masz silniki
4-cylindrowe, a w 60 - 5-cylindrowe.

T4 to 1.9 200KM
2.0T zalezy od rocznika, teraz to ma chyba 180 albo 185 KM (choc jak
to nazywaja T5 w nowym C30 lub V50, to ma 225KM)


Po trzecie: Jakie są opinie o dieslach D5 (163 KM)? Czy to bardzo
awaryjne jednostki? Kiedys slyszalem o pekających blokach -ale nie wiem
ile w tym prawdy. Czy wystarczy ze bede uważał na jakosc paliwa? Czy to
jedyny diesel jaki tam byl?

Nie jedyny, tam zawsze bylo jakies stare 140KM rowniez do dyspozycji,
potem to ma chyba 136KM. Bardzo przyzwoity silnik, bardzo dynamiczny,
sluchy o awariach tylko z tej grupy dochodzily.


Automat robilo Z(ero)-Force.

Tomek

4 Data: Kwiecien 28 2007 00:52:45
Temat: Re: Volvo S60 - potencjalny nabywca pyta :)
Autor: Damian / EXCAR 


Użytkownik "Arek M"

Po drugie: Jak sie sprawują pozostale benzynówki?

Mialem sporo S60 z Silnikami 2.4 (140 i 170 PS) i oby dwa jakos dawaly rade,
ale ostatnio trafilem na 2.5T (209PS) i powiem Ci, ze uwazam ze to najlepszy
motor
do tego modelu. Kultura pracy, elastycznosc i super (stosunkowo) niskie
spalanie.
Nie wiem czy uwierzysz, ale jadac okolo 140-160 km/h przez 700km
auto w tym silniku spalilo mniej od diesla D5...

Po trzecie: Jakie są opinie o dieslach D5 (163 KM)? Czy to bardzo awaryjne
jednostki? Kiedys slyszalem o pekających blokach -ale nie wiem ile w tym
prawdy. Czy wystarczy ze bede uważał na jakosc paliwa? Czy to jedyny
diesel jaki tam byl?

Pekajace bloki w D5 to dosc czesto spotykany przeze mnie problem.
Z tego co mowia w Aso Volvo w DE to zazwyczaj odpowiada za to
"webasto silnika" (uklad, ktory po odpaleniu dogrzewa silnik).
Urzadzonko to czesto nawala (w DE zalecaja sprawdzanie tego co 50 tys.km),
nie dogrzewa silnika w zimie i potem strzela blok.
Koszt nowego bloku "nie jest" wielki, jakies 16-20 tysiecy zlotych :)

Moja rada: bierz 2.4 (170 PS) lub 2.5T (209PS).
Z T5 i T6 mam raczej niemile wspomnienia wiec nie udzielam sie.
Pozdr

5 Data: Kwiecien 28 2007 06:38:12
Temat: Re: Volvo S60 - potencjalny nabywca pyta :)
Autor: Arek M 



Troche mnie martwi te 9,6 sekundy do 100 przy automacie dla 2.4 ;-) Tyle to mam teraz przy manualu, a mam niesamowitą ochote na automat. No i zalozenie jest takie ze ma byc szybciej i dynamiczniej niz teraz :)


Z T5 i T6 mam raczej niemile wspomnienia wiec nie udzielam sie.

Niemiłe? A moze jakies szczegoly?


I troche prywaty :)
Nie masz czegos ciekawego na sprzedaz w swoich "zbiorach"? :)


--
PozdrawiAM!
volvo v40 2.9 16V

6 Data: Kwiecien 28 2007 22:56:38
Temat: Re: Volvo S60 - potencjalny nabywca pyta :)
Autor: Damian / EXCAR 


Użytkownik "Arek M" <

Z T5 i T6 mam raczej niemile wspomnienia wiec nie udzielam sie.

Niemiłe? A moze jakies szczegoly?

Nie mialem przyjemnosci jezdzic S60 z silnikami T5/T6,
ale mialem kiedys 2 sztuki S80 w T6 i dwa XC90 w T6 (w tym jeden z
chipem Heico zwiekszajacym moc do 340 PS).
I we wszystkich byl problem z automatami. Dodatkowo w S80 cholernie
siadalo zawieszenie... Stad moje jakies "anty" do serii "T"

I troche prywaty :)
Nie masz czegos ciekawego na sprzedaz w swoich "zbiorach"? :)

W chwili obecnej z S60 tylko dwie sztuki z 2003 roku w silnikach D5.

7 Data: Kwiecien 28 2007 08:31:12
Temat: Re: Volvo S60 - potencjalny nabywca pyta :)
Autor: Jarek Dabrwoski 

Damian / EXCAR napisał(a):

Użytkownik "Arek M"
Po drugie: Jak sie sprawują pozostale benzynówki?

Mialem sporo S60 z Silnikami 2.4 (140 i 170 PS) i oby dwa jakos dawaly rade,

Daj spokoj, 2,4 170KM to muł, szukaj najlepiej 2,0T

8 Data: Kwiecien 28 2007 22:58:47
Temat: Re: Volvo S60 - potencjalny nabywca pyta :)
Autor: Damian / EXCAR 


Użytkownik "Jarek Dabrwoski"

Mialem sporo S60 z Silnikami 2.4 (140 i 170 PS) i oby dwa jakos dawaly
rade,

Daj spokoj, 2,4 170KM to muł, szukaj najlepiej 2,0T

To jest moje subiektywne odczucie,wiec nie walczmy na argumenty...
 Jezdzilem pol roku w S80 2.4 170ps
i generalnie nie bylo problemow, poza szumem (powietrza) w srodku przy
predkosci
powyzej 150km/h.
Ale rozne sa oczekiwania...
Pozdr.

9 Data: Czerwiec 11 2007 20:07:26
Temat: Re: Volvo S60 - potencjalny nabywca pyta :)
Autor:

On 28 Kwi, 00:52, "Damian / EXCAR"  wrote:

Użytkownik "Arek M"

> Po drugie: Jak sie sprawują pozostale benzynówki?

Mialem sporo S60 z Silnikami 2.4 (140 i 170 PS) i oby dwa jakos dawaly rade,
ale ostatnio trafilem na 2.5T (209PS) i powiem Ci, ze uwazam ze to najlepszy
motor
do tego modelu. Kultura pracy, elastycznosc i super (stosunkowo) niskie
spalanie.
Nie wiem czy uwierzysz, ale jadac okolo 140-160 km/h przez 700km
auto w tym silniku spalilo mniej od dieslaD5...

> Po trzecie: Jakie są opinie o dieslachD5(163 KM)? Czy to bardzo awaryjne
> jednostki? Kiedys slyszalem o pekających blokach -ale nie wiem ile w tym
> prawdy. Czy wystarczy ze bede uważał na jakosc paliwa? Czy to jedyny
> diesel jaki tam byl?

Pekajace bloki wD5to dosc czesto spotykany przeze mnieproblem.
Z tego co mowia w AsoVolvow DE to zazwyczaj odpowiada za to
"webasto silnika" (uklad, ktory po odpaleniu dogrzewa silnik).
Urzadzonko to czesto nawala (w DE zalecaja sprawdzanie tego co 50 tys.km),
nie dogrzewa silnika w zimie i potem strzela blok.
Koszt nowego bloku "nie jest" wielki, jakies 16-20 tysiecy zlotych :)

Moja rada: bierz 2.4 (170 PS) lub 2.5T (209PS).
Z T5 i T6 mam raczej niemile wspomnienia wiec nie udzielam sie.
Pozdr


Raczej nie polecam. Czeste problemy z wtryskami jest ich tam 5 kazdy
koszuje okolo 1400 pln tzn 1400x5. Got th picture? czeste awaryje typu
że nie odpala sie silnik na mniejszym niż 3 stopni temperaturze.
silnik zatrzymuje sie podczas jazdy. nagle bez powodu. ja juz drugi
rok walcze tymi silnikami. nigdy wiecej.
pozdrawiam.
as

10 Data: Czerwiec 11 2007 22:29:27
Temat: Re: Volvo S60 - potencjalny nabywca pyta :)
Autor: halemba 



Raczej nie polecam. Czeste problemy z wtryskami jest ich tam 5 kazdy
koszuje okolo 1400 pln tzn 1400x5. Got th picture? czeste awaryje typu
że nie odpala sie silnik na mniejszym niż 3 stopni temperaturze.
silnik zatrzymuje sie podczas jazdy. nagle bez powodu. ja juz drugi
rok walcze tymi silnikami. nigdy wiecej.
pozdrawiam.
as


Piszesz o D5 czy 2,5T?

11 Data: Czerwiec 11 2007 22:34:37
Temat: Re: Volvo S60 - potencjalny nabywca pyta :)
Autor: Alex81 

In article 
 says...

czeste awaryje typu
że nie odpala sie silnik na mniejszym niż 3 stopni temperaturze.

O rany... A po jakiemu to? ;P

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI - patriotyczny mały czołg
Na RWD Polacy przelecieli Atlantyk! :D
http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl

Volvo S60 - potencjalny nabywca pyta :)



Grupy dyskusyjne