Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe]
1 | Data: Czerwiec 12 2007 21:46:07 |
Temat: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | |
Autor: vneb | Witam 2 |
Data: Czerwiec 13 2007 10:19:05 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: Jurand |
Witam Poza 2.0 16V wolnossącym to jedyny silnik, który moim zdaniem nadaje się do serii 40 z tych lat. stosunek korby do torby, czyli ceny do mocy, ale chcialbym poczytac Ciasny, szczególnie z tyłu, średnio porywające wykończenie wnętrza. Po A6 możesz być trochę zmiesmaczony. Drugie pytanie jest o gaz, a dokladniej jak te silniki znosza gazowanie? A bardzo dobrze, o ile będziesz miał reduktor i wtryskiwacze o odpowiedniej wydajności. Powiedzmy ze interesuje mnie sekwencja i nie oszczedzalbym na kasie, Hmm ja na silniku turbo o większym wysileniu mam instalkę na wtryskach Valtec, z kompem STAG-300 i hula bardzo dobrze. ps. Jakimi innymi autami podobnej wielkosci i o podobnych osiagach warto Chyba kupiłbym A4 1.8T quattro ;) Jurand. 3 |
Data: Czerwiec 13 2007 11:18:52 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: abo |
wg. mnie tylko nie 2.016V - głośny, spore spalanie przy osiagach niewiele lepszych od 1.8/122. Bardzo przyjemny jest 2.0T ale jesli spalanie nie gra roli i ma byc prawdziwy kop to wez 1.9T4. > stosunek korby do torby, czyli ceny do mocy, ale chcialbym poczytac Tak samo ciasny z tyłu jak A4 lub 3 z tamtych lat to da się latwo sprawdzic, podobnie z wykończeniem wnętrza za to z bezpieczenstwem 96-99 takie A4 daleeeko z tylu... > Drugie pytanie jest o gaz, a dokladniej jak te silniki znosza gazowanie? jedyna przewaga w/w to quattro. Jurand. pozdrawiam, -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 4 |
Data: Czerwiec 13 2007 13:43:12 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: Blyskacz | abo napisał(a): wg. mnie tylko nie 2.016V - głośny, spore spalanie przy osiagach niewiele lepszych od 1.8/122. Bardzo przyjemny jest 2.0T ale jesli spalanie nie gra roli i ma byc prawdziwy kop to wez 1.9T4. tyle, ze powyzsze to wszystko ten sam silnik / konstrukcyjnie /... ....a co do wolnossacej 2.0 to mam odmienne zdanie - uwazam ta jednostke za jedyny sensowny silnik / poza T / w v40... narzekac mozna jedynie na francuska skrzynie... natomiast sam silnik to jednostka konstrukcyjnie taka sama jak sprawdzone od wielu lat 5tki czy 6tki... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 5 |
Data: Czerwiec 13 2007 14:15:09 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: Arek M |
wg. mnie tylko nie 2.016V - głośny, spore spalanie przy osiagach niewiele lepszych od 1.8/122. Bardzo przyjemny jest 2.0T ale jesli spalanie nie gra roli i ma byc prawdziwy kop to wez 1.9T4. Hmm... To raczej po T4 najlepszy silnik jaki tam siedzial :) - diesel to renówka - do mało awaryjnych to on raczej nie nalezy - 1.8 to albo GDi ktory jest cholernie czuły na jakos paliwa albo renówka - 1.6 to zdecydowanie za slaby silnik na to auto Dwulitrówka ma calkiem niezla moc i nie pali wcale duzo wiecej od 1.8 a dostarcza zdecydowanie przyjemniejszych wrażeń z jazdy. Wadą wszystkiego poza T4 i Gdi jest .... skrzynia biegów od żabojadów :/ Ja V40 wspominam miło - mimo slabego w sensie wytrzymalosci zawieszenia i kiepskiej skrzyni biegów. -- PozdrawiAM! Volvo S60 T5 250KM/350Nm 6 |
Data: Czerwiec 13 2007 12:27:54 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: abo | Dwulitrówka ma calkiem niezla moc i nie pali wcale duzo wiecej od 1.8 a jak widać ile głosów tyle opinii, dla mnie te 14KM i 0.8sek od 0-100 nie były warte ponad 1L wiekszego spalania vs. 1.8/122 (NIE 1.8GDI który miał 125KM i zgodnie z tym co piszesz był czuły na jakość paliwa) Wadą wszystkiego poza T4 i Gdi jest .... skrzynia biegów od żabojadów :/ Skrzyni francuskiej NIE BYŁO nie tylko w 1.9T4 i GDI ale też w 2.0 i 2.0T, potem również w 1.8 NIE GDI Ja V40 wspominam miło - mimo slabego w sensie wytrzymalosci zawieszenia T5 250KM w S60 ma 330Nm (350Nm ma wersja T5 260KM od '06) ;) pozdrawiam, -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 7 |
Data: Czerwiec 13 2007 14:59:01 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: Arek M |
Wadą wszystkiego poza T4 i Gdi jest .... skrzynia biegów od żabojadów :/ W zwyklym 2.0 NAPEWNO byla skrzynia francuska :) Przynajmniej wg ASO oraz mechaników ktorych czasem przy roznych okazjach odwiedzałem... -- PozdrawiAM! Volvo S60 T5 250KM/350Nm 8 |
Data: Czerwiec 13 2007 13:08:58 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: |
Masz rację. Zmiany były dopiero w facelifcie w latach 2000-nych. pzdr, -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 9 |
Data: Lipiec 06 2007 16:11:12 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: Pete |
Chyba kupiłbym A4 1.8T quattro ;) A4 1.8T quattro jest stosunkowo ciężkie. Nawet jeśli go zachipujesz, to i tak V40 T4 (200KM) ma dużo lepszego kopa z uwagi na niską masę. Jedynym problemem w V40 jest przedni napęd i 'torque steer' jeśli faktycznie próbujesz w pełni wykorzystać potencjał tego silnika odjeżdżając spod świateł. Trzeba wtedy kierę mocno w łapkach trzymać i ewentualnie korygować, ale generalnie nie ma z tym większego problemu. Zawiecha w T4 uważam jest bardzo udana, wykończenie też. Jeśli chodzi o awaryjność, to po zrobieniu ok. 70 tys. km, jak narazie tylko maglownica była wymieniana (na gwarancji). Osobiście uważam, że silnik w T4 jest dużo bardziej elastyczny od 1.8T. Dodatkowo, przy normalnej (nie wariackiej) mieszanej jeździe, T4 spala poniżej 9-10l/100km. W A4 1.8Tq trudno osiągnąć taki wynik. Pozdr. Pete 10 |
Data: Czerwiec 13 2007 11:17:18 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: Michał Chrzanowski | Witaj 11 |
Data: Czerwiec 13 2007 13:53:24 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: Blyskacz | Michał Chrzanowski napisał(a): proponuje Ci trzymanie sie z daleka od 40tek :)bzdura... albo opinie tych, co kupili volvo za grosze od handlarza... Matki v40tka zrobila 70kkm po naszych drogach i zawieszenie jest OK, pojawil sie problem z mocowaniem lozyska kolumny - standard w rocznikach do 97', jak narazie auto ma cos ok 180kkm i poza wymiana rzeczy typowo eksploatacyjnych nic sie nie dzieje... Z rozmow z mechanikami dowiedzialem sie rowniez o problematycznosci zebez przesady - jak w kazdym wspolczesnym aucie - miejsca malo, ale tez i nie jest tak zle, zeby np. do wymiany rozrzadu trzeba bylo demontowac pol samochodu jak to w niektorych audi i vw... Wszystko jest idealnie upakowane, wymiana sprzegla trwa zdecydowanie??? krócej niz w 850 czy V70 97-00... Samochody niestety maja problemy z zawieszeniem, na polskich drogachtez tak slyszalem, ale nie potwierdzam... Rozmowy z mechanikami szybko wyleczyly mnie z 40tki :)ta... Z mojej strony polecilbym Ci v70 przed liftem, modelowo 95-00.chyba raczej 97-00.. 95' to 850 jeszcze... Samochod naprawde udany, wersja T5 zadowoli Twoje aspiracje.czy ja wiem... auto bardzo dobre, ale v40tka imo lepiej sie prowadzi w ciasnych zakretach... v70, podobnie jak 850 to jednak po prostu krowa z mocnym kopytem - dobra dlugie na trasy z duzym zapasem bezpieczenstwa tak czynnego jak i biernego, ale jako autko miejskie to juz nie bardzo... Tam koledzy dokladniej wytlumacza Ci czemu akurat warto interesowacno tak.. ale autorowi zalezalo na autku mniejszym od a6.. a v70 mniejsze nie jest... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 12 |
Data: Czerwiec 13 2007 15:34:55 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: Grzegorz Krukowski | On Wed, 13 Jun 2007 13:53:24 +0200, Blyskacz wrote: Z tym zawieszeniem to jest poniekąd ciekawie - kupiłem jakiś czas temuSamochody niestety maja problemy z zawieszeniem, na polskich drogachtez tak slyszalem, ale nie potwierdzam... takią V40 2000/2001 a że mi się spieszyło to jedną z usterek , wymienionych przez serwis podczas sprawdzania auta, czyli pękniętą osłonę przegubu, miał wymienić sprzedawca (komis) - i wymienił, tylko nie na taką co potrzeba - wynik do przewidzenia - wymiana przegubu. Serwis Volvo w tym przypadku woła 1600 zł za części, za to polecany przez parę osób serwis oszacował koszty na 400-600 zł w zależności od rodzaju zamiennika. Zgodziłem się, przegub wymieniono, tylko że po 100 metrach okazało się że ABS kaput. Powrót do serwisu, dokładne sprawdzenie i co się okazuje: ilość zębów w zębatce do czujnika taka sama lecz wysokość zębów minimalnie większa - cóż, przepraszamy, wkładamy stary, zwrot kosztów wymiany. Jako iż obecnie jestem w duchowej ojczyźnie tych autek na V to zaszedłem do jednego z tubylczych serwisów - koszt wymiany z częściami to w przeliczeniu około 1000 zł ;) - a ponadto facet był wielce zdziwiony że ta część wogóle siadła - wedle jego słów wymiany przegubu w V40 to on jeszcze nie robił. -- Grzegorz Krukowski 13 |
Data: Czerwiec 13 2007 18:27:32 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: patashnik | On Tue, 12 Jun 2007 21:46:07 +0000, vneb wrote: Jeden z moich pomyslow to auto z tematu, czyli V40 najlepiej z silnikiem Baaa... Mogę pisać tylko na bazie porównań inetowym, v40 t4 nie jezdzilem, testowalem natomiast wersje bez turbo. Moim zdaniem bardzo urokliwy samochod, a ze w cenie golfa mozna znalezc sensowny egzemplarz - nad czym sie tu zastanawiac. Z mojego rozeznania t4 rocznik 98 do 00 realnie mozna bylo miec za mniej wiecej 20 - 25kpln. Jak twoje myśli idą w strone v40 t4 pomysl o saabie 93 aero - też nieźle narwany troll;) Spodobal mi sie stosunek korby do torby, czyli ceny do mocy, ale Jak pisalem, cenowo z tymi volviaczami nie jest tragicznie, opinie mają mieszane. Cierpi zawieszenie i zdaje się problemy mogą być ze skrzynią biegów. Regeneracja turbiny to nie są jakieś tragiczne koszta z zakupem nowej mogą być problemy. Generalnie panuje o nim opinia jako o samochodzie który wymaga zaplecza finansowego... Drugie pytanie jest o gaz, a dokladniej jak te silniki znosza gazowanie? Mam podobny problem, na razie decyzje odkladam na po remoncie samochodu. W sumie przy rozsadnej jezdzie gaz nie powinien byc prpblemem, przy palowaniuzastanawia mnie czy temperatura spalin nie bedzie za wysoka dla turbiny. Najchetniej poznalbym opinie osob ujezdzajacych volvo z tymi silnikami ps. Jakimi innymi autami podobnej wielkosci i o podobnych osiagach warto Ja idąc podobnymi kryteriami wyboru zdecydowałem się na saaba 9-3 w wersji aero... Silnik dostarcza naprawde sporo mocy i samochod sie raczej nie opierdala... ale zawsze to spkojny i łagodny saab dla niewtajemniczonych. No i w zestawieniu bagażników, to pół v40 można w 900/9-3 schować;) -- Jestem tylko publicznością 14 |
Data: Czerwiec 13 2007 21:57:45 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 13.06.2007 patashnik napisał/a: Mam podobny problem, na razie decyzje odkladam na po remoncie samochodu. W A jakie to ma znaczenie ? -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 15 |
Data: Czerwiec 13 2007 23:11:43 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: kml |
Ja idąc podobnymi kryteriami wyboru zdecydowałem się na saaba 9-3 w wersji U mnie w rodzinie kolo ma takiego 93/1997 2.0 130koni ( chyba z turbiną ) i pomimo tego, ze jest 100% kapelusznikiem, jeździ do 100km/h, nie zrywa ze świateł i w ogóle mógłby jeździć karawanem na czele pogrzebów a odcięcie paliwa przy 3k rpm nie stanowiłoby dla niego żadnego utrudnienia w jeździe to samochód na DZIEŃ DOBRY bierze 12l/95PB na 100km po wAw i to bez klimy. Przy normalnej jeździe to wątpie zeby się zmieścić w 15l/100km w mieście a przy dynamicznej jeździe to stawiam coś koło 16l+ na 100km. Samochód fajny, wygodny, miejsca dużo, bagaźnik wielki ale ilość wachy jaką pali jest naprawde duża i w moim odczuciu za duża - zwłaszcza jak taką emerycką jazdę jakieś doświadcza ten samochód ;) -- pozdrawiam kml 16 |
Data: Czerwiec 13 2007 23:22:27 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: Jurand | "kml" wrote in message
No a średnio mi takie auto w jeździe mieszanej po Krakowie i okolicach brało 9/100. Jurand. 17 |
Data: Czerwiec 13 2007 23:26:30 | Temat: Re: Volvo T4 - dwa, albo trzy pytanka [dlugawe] | Autor: kml |
No a średnio mi takie auto w jeździe mieszanej po Krakowie i okolicach brało Możliwe, ze te 12/100 to własnie efekt takiej emeryckiej jazdy... Poza tym dziwi mnie, że ten samochód ma wolne obroty po rozgrzaniu na 1k rpm, ale może taki jego urok... -- pozdrawiam kml |