witam,
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)
przez dwa lata (80k km):
- benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
- lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
(różnica 12 tyś zł)
koszty lpg to:
1. montaż około 4 500zł
2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł
3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie) 2*150zł = 300zł
4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na starcie) -
załóżmy, że 500zł.
razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi to 5 500zł -
myślicie, że warto?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
2 |
Data: Marzec 01 2010 13:49:06 |
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |
Autor: Katanka |
Użytkownik wrote:
koszty lpg to:
1. montaż około 4 500zł
2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł
3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie)
2*150zł = 300zł
4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na
starcie) - załóżmy, że 500zł.
razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi
to 5 500zł - myślicie, że warto?
Dla takiej kwoty rozłozonej na dwa lata kompletnie nie warto :(
--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl
3 |
Data: Marzec 01 2010 13:53:47 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: |
Użytkownik wrote:
> koszty lpg to:
> 1. montaż około 4 500zł
> 2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł
> 3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie)
> 2*150zł = 300zł
> 4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na
> starcie) - załóżmy, że 500zł.
> razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi
> to 5 500zł - myślicie, że warto?
Dla takiej kwoty rozłozonej na dwa lata kompletnie nie warto :(
--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl
Dziękuję - a dla jakiej - wg. Ciebie warto?
Wystarczy, że się gdzieś rypnę w obliczeniach - np.
PB 95 będzie paliło nie 11 litrów tylko 12 litrów (80% jazdy to miasto) i to po
4,50 a gazu nie 15 litrów tylko 14 i instalacja nie 4,500 tylko 3,500 i już
wychodzi 13 tyś do przodu.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
4 |
Data: Marzec 01 2010 15:56:47 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: Katanka |
Użytkownik wrote:
Dziękuję - a dla jakiej - wg. Ciebie warto?
Dla kazdego to będzie inna kwota. Dla mnie około 30 tysięcy rocznie i może bym się wtedy zastanawiał czy gazowac auto. Nie cierpię smroku gazu :(
--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl
5 |
Data: Marzec 01 2010 16:07:56 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: krzysiek82 |
Katanka pisze:
Dla kazdego to będzie inna kwota. Dla mnie około 30 tysięcy rocznie i może bym się wtedy zastanawiał czy gazowac auto. Nie cierpię smroku gazu :(
fakt trochę wali, czasami czuć bardziej czasami mniej zależy pewnie jak się mieszankę ustawi.
--
krzysiek82
6 |
Data: Marzec 01 2010 13:51:15 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: Lewis |
Użytkownik napisał w wiadomości
witam,
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
w grę)
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
(oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)
Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to 1-2litry LPG więcej maksymalnie.
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
7 |
Data: Marzec 01 2010 13:58:28 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: |
Użytkownik napisał w wiadomości
> witam,
> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
> w grę)
> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
> (oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
> czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
> litrów/100km (czy to dobre założenia?)
Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to 1-2litry
LPG więcej maksymalnie.
--
a ile PB pali?
Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na poziomie 12 a
LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
8 |
Data: Marzec 01 2010 14:01:15 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: Lewis |
Użytkownik napisał w wiadomości
Użytkownik napisał w wiadomości
witam,
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
w grę)
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
(oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła
zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na
poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?)
Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to
1-2litry LPG więcej maksymalnie.
--
a ile PB pali?
Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na
poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?
W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem.
Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
9 |
Data: Marzec 01 2010 14:04:00 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: |
Użytkownik napisał w wiadomości
>> Użytkownik napisał w wiadomości
>>
>>> witam,
>>> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
>>> w grę)
>>> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
>>> (oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła
>>> zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
>>> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
>>> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na
>>> poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?)
>> Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to
>> 1-2litry LPG więcej maksymalnie.
>> --
> a ile PB pali?
> Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na
> poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?
W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem.
Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki
zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała
żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
zakładałeś? Zastanawiam się nad:
http://www.godula.pl/
tylko, że z Legnicy to troszkę daleko do Krakowa
Zastanawiam się nad
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
10 |
Data: Marzec 01 2010 15:06:20 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: Lewis |
Użytkownik napisał w wiadomości
Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
zakładałeś? Zastanawiam się nad:
http://www.godula.pl/
Zakładałem w AC-Gaz w Białymstoku.
Z resztą poszukaj na necie map wtrysku sterownika LPG z jakiegoś podobnego silnika, sam zauważysz, ze dopiero przy wyższych obrotach czas wtrysku LPG względem NoPB się nieco wydłuża, tak powyżej 2500-3000krpm, niżej praktycznie się nie różnią
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;).
11 |
Data: Marzec 01 2010 15:08:37 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: |
Użytkownik napisał w wiadomości
> Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
> zakładałeś? Zastanawiam się nad:
> http://www.godula.pl/
Zakładałem w AC-Gaz w Białymstoku.
Z resztą poszukaj na necie map wtrysku sterownika LPG z jakiegoś podobnego
silnika, sam zauważysz, ze dopiero przy wyższych obrotach czas wtrysku LPG
względem NoPB się nieco wydłuża, tak powyżej 2500-3000krpm, niżej
praktycznie się nie różnią
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;).
Dziękuję bardzo.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
12 |
Data: Marzec 01 2010 15:30:40 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: Lewis |
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości
Użytkownik napisał w wiadomości
Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
zakładałeś? Zastanawiam się nad:
http://www.godula.pl/
Zakładałem w AC-Gaz w Białymstoku.
Z resztą poszukaj na necie map wtrysku sterownika LPG z jakiegoś
podobnego silnika, sam zauważysz, ze dopiero przy wyższych obrotach
czas wtrysku LPG względem NoPB się nieco wydłuża, tak powyżej
2500-3000krpm, niżej praktycznie się nie różnią
God damn it... ohh... I, I mean Allah damn it! Chodzi oczywiście o RPM nie kRPM zapędziłem się :)
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
13 |
Data: Marzec 01 2010 15:08:44 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: sebakrk |
W dniu 2010-03-01 14:04, pisze:
napisał w wiadomości
napisał w wiadomości
witam,
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
w grę)
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
(oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła
zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na
poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?)
Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to
1-2litry LPG więcej maksymalnie.
--
a ile PB pali?
Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na
poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?
W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem.
Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki
zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała
żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
zakładałeś? Zastanawiam się nad:
http://www.godula.pl/
No zwłaszcza że zakład ma siedzibę poza Krakowem :)
pozdr Seba
14 |
Data: Marzec 01 2010 15:13:25 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: |
W dniu 2010-03-01 14:04, pisze:
>> napisał w wiadomości
>>
>>>> napisał w wiadomości
>>>>
>>>>> witam,
>>>>> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
>>>>> w grę)
>>>>> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
>>>>> (oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła
>>>>> zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
>>>>> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
>>>>> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na
>>>>> poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?)
>>>> Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to
>>>> 1-2litry LPG więcej maksymalnie.
>>>> --
>>> a ile PB pali?
>>> Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na
>>> poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?
>>
>> W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem.
>> Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki
>> zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała
>> żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.
>>
>>
>> --
>> Pozdrawiam
>> Lewis
>> Hornet PC 41 na sprzedaż
>> Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
>> dB Race: 145,5 dB ;)
>>
>
> Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
> zakładałeś? Zastanawiam się nad:
> http://www.godula.pl/
>
No zwłaszcza że zakład ma siedzibę poza Krakowem :)
pozdr Seba
Tak - dokładnie Niepołomice - napisałem przecież
"tylko, że z Legnicy to troszkę daleko do Krakowa"
co to zmienia?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
15 |
Data: Marzec 01 2010 16:11:04 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: Krzysztof 45 |
napisał(a):
W dniu 2010-03-01 14:04, pisze:
napisał w wiadomości
napisał w wiadomości
witam,
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
w grę)
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
(oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła
zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na
poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?)
Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to
1-2litry LPG więcej maksymalnie.
--
a ile PB pali?
Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na
poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?
W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem.
Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki
zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała
żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
zakładałeś? Zastanawiam się nad:
http://www.godula.pl/
No zwłaszcza że zakład ma siedzibę poza Krakowem :)
pozdr Seba
Tak - dokładnie Niepołomice - napisałem przecież
"tylko, że z Legnicy to troszkę daleko do Krakowa"
co to zmienia?
Chłopie, zobacz jak to wygląda. Tnij zbędne cytaty i sygnatury.
--
Krzysiek
16 |
Data: Marzec 01 2010 19:40:36 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: Bydlę |
On 2010-03-01 14:01:15 +0100, "Lewis" said:
ładnie kręciło do 6700krpm.
Prawie siedem milionów obrotów na minutę?
Fajny silnik.
Wankle się chowają.
--
Bydlę
17 |
Data: Marzec 02 2010 00:38:49 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: Lewis |
Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości
On 2010-03-01 14:01:15 +0100, "Lewis" said:
ładnie kręciło do 6700krpm.
Prawie siedem milionów obrotów na minutę?
Fajny silnik.
Wankle się chowają.
Przeciez sprostowałem już tą pomyłkę w poście z godziny 15:30.
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
18 |
Data: Marzec 02 2010 11:03:27 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: Bydlę |
On 2010-03-02 00:38:49 +0100, "Lewis" said:
Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości
On 2010-03-01 14:01:15 +0100, "Lewis" said:
ładnie kręciło do 6700krpm.
Prawie siedem milionów obrotów na minutę?
Fajny silnik.
Wankle się chowają.
Przeciez sprostowałem już tą pomyłkę w poście z godziny 15:30.
No i?
Bo odpisałem na tę wiadomość.
(inna rzecz, że pisanie tysięcy sprawia olbrzymie problemy - zwłaszcza ludziom techniki; albo nieistniejące "tyś", albo dodawanie tys. po pełnej liczbie)
I, by ci nie było przykro, odpisując o 11.03 wiem już, że poźniej poprawiłeś w wiadomości, której jeszcze nie czytałem.
--
Bydlę
19 |
Data: Marzec 01 2010 14:07:35 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: paranoix |
W dniu 2010-03-01 13:42, pisze:
witam,
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)
przez dwa lata (80k km):
- benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
- lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
(różnica 12 tyś zł)
Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności od charakteru użytkownia i pory roku będsie pwenie z 1l/100 km średnio.
Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.
20 |
Data: Marzec 01 2010 14:23:55 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: |
W dniu 2010-03-01 13:42, pisze:
> witam,
>
> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)
>
> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
> w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
>
> czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
>
> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
>
> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
> litrów/100km (czy to dobre założenia?)
>
> przez dwa lata (80k km):
> - benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
> - lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
> (różnica 12 tyś zł)
>
Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności
od charakteru użytkownia i pory roku będsie pwenie z 1l/100 km średnio.
Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.
Dziękuję, pamiętam - ująłem w kosztach instalacji LPG powyżej - czyż nie? Co
roku przeglądy i tak trzeba robić (a koszt 60zł również dołożyłem).... jeśli
kupię 2006-2005 rok.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
21 |
Data: Marzec 01 2010 14:39:26 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: paranoix |
Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności
od charakteru użytkownia i pory roku będsie pwenie z 1l/100 km średnio.
Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.
Dziękuję, pamiętam - ująłem w kosztach instalacji LPG powyżej - czyż nie? Co
Faktycznie, mea culpa, nie doczytałem.
roku przeglądy i tak trzeba robić (a koszt 60zł również dołożyłem).... jeśli
kupię 2006-2005 rok.
Uwzględniłeś przeglądy instalacji, a o rejestracyjnych nie wspomniałeś na początku. Jeśli są już wliczone to ok.
22 |
Data: Marzec 01 2010 14:45:19 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: |
>>
>> Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności
>> od charakteru użytkownia i pory roku będsie pwenie z 1l/100 km średnio.
>>
>> Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.
>>
> Dziękuję, pamiętam - ująłem w kosztach instalacji LPG powyżej - czyż nie? Co
Faktycznie, mea culpa, nie doczytałem.
> roku przeglądy i tak trzeba robić (a koszt 60zł również dołożyłem).... jeśli
> kupię 2006-2005 rok.
>
>
Uwzględniłeś przeglądy instalacji, a o rejestracyjnych nie wspomniałeś
na początku. Jeśli są już wliczone to ok.
Tak - 100zł przegląd instalacji + 50zł dodatkowych kosztów podczas "rocznego".
Mogłem to rozpisać. Tak czy siak 5 500 zł to dużo a jak wyjdzie 13 000 to już
masakra.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
23 |
Data: Marzec 01 2010 15:50:57 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: Grzegorz Prędki |
pisze:
witam,
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
W 850 montowali do tego silnika instalacje w fabryce. Silnik sie swietnie gazuje.
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)
Moje 850 z ta fabryczna instalacja 2giej generacji palilo w miescie 16l a w trasie 11,5l LPG
koszty lpg to:
1. montaż około 4 500zł
Za 3-3,5 tys zalozysz do tego silnika dobra sekwencje
2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł
Przeglad 160zl.
3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie) 2*150zł = 300zł
Nie mozesz wozic kola? :)
4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na starcie) -
załóżmy, że 500zł.
razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi to 5 500zł -
myślicie, że warto?
Bedzie Ci cos tam palilo na rozruch benzyny, ale ten silnik szybko sie nagrzewa wiec nie powinny to byc spore kwoty.
24 |
Data: Marzec 02 2010 17:59:14 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: V-Tec |
Grzegorz Prędki pisze:
[..]
Moje 850 z ta fabryczna instalacja 2giej generacji palilo w miescie 16l a w trasie 11,5l LPG
nasze 850 paliło 14,5l gazu w mieście, 10-12 w trasie (instaloacja 2. gen.).
też słyszałem, że ten silnik się dobrze gazuje, zresztą u nas nie było większych problemów z nią. Polecam oczywiście coś lepszego założyć, teraz ceny są niższe niż kiedyś.
--
pozdr,
W.
25 |
Data: Marzec 01 2010 20:46:48 | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | Autor: Scyzoryk |
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w
grę)
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
(oczywiście
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
nie wpłynie
czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
nie odczujesz różnicy. Kumpel ma z założoną instalacją w salonie przy
odbiorze samochodu. Teraz coś ok 240kkm i nie protestuje.
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)
może i tak, chociaż może okazać się optymistycznie. Kumpel ma takie Volvo z
tym silnikiem. Spalanie min 12-19L max, ale fakt przy normalnym użytkowaniu
można założyć 15-16L
przez dwa lata (80k km):
- benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k
zł
- lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
(różnica 12 tyś zł)
razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi to 5
500zł -
myślicie, że warto?
warto. Dodatkowo łatwiej będzie odsprzedac zgazowany.
--
Pozdr
Scyzoryk
Almera n16
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |