Grupy dyskusyjne   »   Volvo V 70 2,5 i gaz

Volvo V 70 2,5 i gaz



1 Data: Marzec 01 2010 13:42:40
Temat: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor:

witam,

Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)

Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....

czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?

Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.

Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)

przez dwa lata (80k km):
- benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
- lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
(różnica 12 tyś zł)

koszty lpg to:
1. montaż około 4 500zł
2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł
3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie) 2*150zł = 300zł
4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na starcie) -
załóżmy, że 500zł.
razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi to 5 500zł -
myślicie, że warto?




--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Marzec 01 2010 13:49:06
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: Katanka 

Użytkownik wrote:

koszty lpg to:
1. montaż około 4 500zł
2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł
3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie)
2*150zł = 300zł
4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na
starcie) - załóżmy, że 500zł.
razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi
to 5 500zł - myślicie, że warto?

Dla takiej kwoty rozłozonej na dwa lata kompletnie nie warto :(

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

3 Data: Marzec 01 2010 13:53:47
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor:

Użytkownik wrote:

> koszty lpg to:
> 1. montaż około 4 500zł
> 2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł
> 3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie)
> 2*150zł = 300zł
> 4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na
> starcie) - załóżmy, że 500zł.
> razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi
> to 5 500zł - myślicie, że warto?

Dla takiej kwoty rozłozonej na dwa lata kompletnie nie warto :(

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl


Dziękuję - a dla jakiej - wg. Ciebie warto?
Wystarczy, że się gdzieś rypnę w obliczeniach - np.

PB 95 będzie paliło nie 11 litrów tylko 12 litrów (80% jazdy to miasto) i to po
4,50 a gazu nie 15 litrów tylko 14  i instalacja nie 4,500 tylko 3,500 i już
wychodzi 13 tyś do przodu.


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Marzec 01 2010 15:56:47
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: Katanka 

Użytkownik wrote:

Dziękuję - a dla jakiej - wg. Ciebie warto?

Dla kazdego to będzie inna kwota. Dla mnie około 30 tysięcy rocznie i może bym się wtedy zastanawiał czy gazowac auto. Nie cierpię smroku gazu :(

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

5 Data: Marzec 01 2010 16:07:56
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: krzysiek82 

Katanka pisze:

Dla kazdego to będzie inna kwota. Dla mnie około 30 tysięcy rocznie i może bym się wtedy zastanawiał czy gazowac auto. Nie cierpię smroku gazu :(


fakt trochę wali, czasami czuć bardziej czasami mniej zależy pewnie jak się mieszankę ustawi.

--
krzysiek82

6 Data: Marzec 01 2010 13:51:15
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: Lewis 

Użytkownik  napisał w wiadomości

witam,
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
w grę)
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
(oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)

Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to  1-2litry LPG więcej maksymalnie.


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

7 Data: Marzec 01 2010 13:58:28
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor:

Użytkownik  napisał w wiadomości

> witam,
> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
> w grę)
> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
> (oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
> czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
> litrów/100km (czy to dobre założenia?)

Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to  1-2litry
LPG więcej maksymalnie.


--

a ile PB pali?
Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na poziomie 12 a
LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

8 Data: Marzec 01 2010 14:01:15
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: Lewis 

Użytkownik  napisał w wiadomości

Użytkownik  napisał w wiadomości

witam,
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
w grę)
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
(oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła
zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na
poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?)
Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to
1-2litry  LPG więcej maksymalnie.
--
a ile PB pali?
Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na
poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?

W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem.
Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

9 Data: Marzec 01 2010 14:04:00
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor:

Użytkownik  napisał w wiadomości

>> Użytkownik  napisał w wiadomości
>>
>>> witam,
>>> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
>>> w grę)
>>> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
>>> (oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła
>>> zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
>>> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
>>> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na
>>> poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?)
>> Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to
>> 1-2litry  LPG więcej maksymalnie.
>> --
> a ile PB pali?
> Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na
> poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?

W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem.
Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki
zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała
żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)


Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
zakładałeś? Zastanawiam się nad:
http://www.godula.pl/

tylko, że z Legnicy to troszkę daleko do Krakowa
Zastanawiam się nad

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

10 Data: Marzec 01 2010 15:06:20
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: Lewis 

Użytkownik  napisał w wiadomości

Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
zakładałeś? Zastanawiam się nad:
http://www.godula.pl/

Zakładałem w AC-Gaz w Białymstoku.
Z resztą poszukaj na necie map wtrysku sterownika LPG z jakiegoś podobnego silnika, sam zauważysz, ze dopiero przy wyższych obrotach czas wtrysku LPG względem NoPB się nieco wydłuża, tak powyżej 2500-3000krpm, niżej praktycznie się nie różnią


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;).

11 Data: Marzec 01 2010 15:08:37
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor:

Użytkownik  napisał w wiadomości


> Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
> zakładałeś? Zastanawiam się nad:
> http://www.godula.pl/

Zakładałem w AC-Gaz w Białymstoku.
Z resztą poszukaj na necie map wtrysku sterownika LPG z jakiegoś podobnego
silnika, sam zauważysz, ze dopiero przy wyższych obrotach czas wtrysku LPG
względem NoPB się nieco wydłuża, tak powyżej 2500-3000krpm, niżej
praktycznie się nie różnią


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;).


Dziękuję bardzo.


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

12 Data: Marzec 01 2010 15:30:40
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: Lewis 

Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości

Użytkownik  napisał w wiadomości
Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
zakładałeś? Zastanawiam się nad:
http://www.godula.pl/
Zakładałem w AC-Gaz w Białymstoku.
Z resztą poszukaj na necie map wtrysku sterownika LPG z jakiegoś
podobnego  silnika, sam zauważysz, ze dopiero przy wyższych obrotach
czas wtrysku LPG  względem NoPB się nieco wydłuża, tak powyżej
2500-3000krpm, niżej  praktycznie się nie różnią

God damn it...  ohh...  I, I mean Allah damn it! Chodzi oczywiście o RPM nie kRPM zapędziłem się :)

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

13 Data: Marzec 01 2010 15:08:44
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: sebakrk 

W dniu 2010-03-01 14:04,  pisze:

  napisał w wiadomości

  napisał w wiadomości

witam,
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
w grę)
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
(oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła
zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na
poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?)
Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to
1-2litry  LPG więcej maksymalnie.
--
a ile PB pali?
Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na
poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?

W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem.
Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki
zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała
żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)


Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
zakładałeś? Zastanawiam się nad:
http://www.godula.pl/


No zwłaszcza że zakład ma siedzibę poza Krakowem :)
pozdr Seba

14 Data: Marzec 01 2010 15:13:25
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor:

W dniu 2010-03-01 14:04,  pisze:
>>   napisał w wiadomości
>>
>>>>   napisał w wiadomości
>>>>
>>>>> witam,
>>>>> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
>>>>> w grę)
>>>>> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
>>>>> (oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła
>>>>> zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
>>>>> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
>>>>> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na
>>>>> poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?)
>>>> Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to
>>>> 1-2litry  LPG więcej maksymalnie.
>>>> --
>>> a ile PB pali?
>>> Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na
>>> poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?
>>
>> W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem.
>> Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki
>> zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała
>> żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.
>>
>>
>> --
>> Pozdrawiam
>> Lewis
>> Hornet PC 41 na sprzedaż
>> Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
>> dB Race: 145,5 dB ;)
>>
>
> Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
> zakładałeś? Zastanawiam się nad:
> http://www.godula.pl/
>

No zwłaszcza że zakład ma siedzibę poza Krakowem :)
pozdr Seba


Tak - dokładnie Niepołomice - napisałem przecież
"tylko, że z Legnicy to troszkę daleko do Krakowa"
co to zmienia?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

15 Data: Marzec 01 2010 16:11:04
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: Krzysztof 45 

 napisał(a):

W dniu 2010-03-01 14:04,  pisze:
  napisał w wiadomości

  napisał w wiadomości

witam,
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi
w grę)
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
(oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła
zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na
poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?)
Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to
1-2litry  LPG więcej maksymalnie.
--
a ile PB pali?
Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na
poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?
W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem.
Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki
zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała
żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
zakładałeś? Zastanawiam się nad:
http://www.godula.pl/

No zwłaszcza że zakład ma siedzibę poza Krakowem :)
pozdr Seba


Tak - dokładnie Niepołomice - napisałem przecież
"tylko, że z Legnicy to troszkę daleko do Krakowa"
co to zmienia?

Chłopie, zobacz jak to wygląda. Tnij zbędne cytaty i sygnatury.
--
Krzysiek

16 Data: Marzec 01 2010 19:40:36
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: Bydlę 

On 2010-03-01 14:01:15 +0100, "Lewis"  said:

ładnie kręciło do 6700krpm.


Prawie siedem milionów obrotów na minutę?
Fajny silnik.
Wankle się chowają.

--
Bydlę

17 Data: Marzec 02 2010 00:38:49
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: Lewis 

Użytkownik "Bydlę"  napisał w wiadomości

On 2010-03-01 14:01:15 +0100, "Lewis"  said:
ładnie kręciło do 6700krpm.
Prawie siedem milionów obrotów na minutę?
Fajny silnik.
Wankle się chowają.

Przeciez sprostowałem już tą pomyłkę w poście z godziny 15:30.


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

18 Data: Marzec 02 2010 11:03:27
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: Bydlę 

On 2010-03-02 00:38:49 +0100, "Lewis"  said:

Użytkownik "Bydlę"  napisał w wiadomości
On 2010-03-01 14:01:15 +0100, "Lewis"  said:
ładnie kręciło do 6700krpm.
Prawie siedem milionów obrotów na minutę?
Fajny silnik.
Wankle się chowają.

Przeciez sprostowałem już tą pomyłkę w poście z godziny 15:30.

No i?
Bo odpisałem na tę wiadomość.
(inna rzecz, że pisanie tysięcy sprawia olbrzymie problemy - zwłaszcza ludziom techniki; albo nieistniejące "tyś", albo dodawanie tys. po pełnej liczbie)

I, by ci nie było przykro, odpisując o 11.03 wiem już, że poźniej poprawiłeś w wiadomości, której jeszcze nie czytałem.

--
Bydlę

19 Data: Marzec 01 2010 14:07:35
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: paranoix 

W dniu 2010-03-01 13:42,  pisze:

witam,

Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)

Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....

czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?

Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.

Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)

przez dwa lata (80k km):
- benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
- lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
(różnica 12 tyś zł)



Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności od charakteru użytkownia i pory roku  będsie pwenie z 1l/100 km średnio.

Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.

20 Data: Marzec 01 2010 14:23:55
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor:

W dniu 2010-03-01 13:42,  pisze:
> witam,
>
> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)
>
> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
> w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
>
> czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
>
> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
>
> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
> litrów/100km (czy to dobre założenia?)
>
> przez dwa lata (80k km):
> - benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
> - lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
> (różnica 12 tyś zł)
>


Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności
od charakteru użytkownia i pory roku  będsie pwenie z 1l/100 km średnio.

Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.

Dziękuję, pamiętam - ująłem w kosztach instalacji LPG powyżej - czyż nie? Co
roku przeglądy i tak trzeba robić (a koszt 60zł również dołożyłem).... jeśli
kupię 2006-2005 rok.


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

21 Data: Marzec 01 2010 14:39:26
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: paranoix 


Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności
od charakteru użytkownia i pory roku  będsie pwenie z 1l/100 km średnio.

Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.

Dziękuję, pamiętam - ująłem w kosztach instalacji LPG powyżej - czyż nie? Co

Faktycznie, mea culpa, nie doczytałem.

roku przeglądy i tak trzeba robić (a koszt 60zł również dołożyłem).... jeśli
kupię 2006-2005 rok.



Uwzględniłeś przeglądy instalacji, a o rejestracyjnych nie wspomniałeś na początku. Jeśli są już wliczone to ok.

22 Data: Marzec 01 2010 14:45:19
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor:

>>
>> Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności
>> od charakteru użytkownia i pory roku  będsie pwenie z 1l/100 km średnio.
>>
>> Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.
>>
> Dziękuję, pamiętam - ująłem w kosztach instalacji LPG powyżej - czyż nie? Co

Faktycznie, mea culpa, nie doczytałem.

> roku przeglądy i tak trzeba robić (a koszt 60zł również dołożyłem).... jeśli
> kupię 2006-2005 rok.
>
>

Uwzględniłeś przeglądy instalacji, a o rejestracyjnych nie wspomniałeś
na początku. Jeśli są już wliczone to ok.

Tak - 100zł przegląd instalacji + 50zł dodatkowych kosztów podczas "rocznego".
Mogłem to rozpisać. Tak czy siak  5 500 zł to dużo a jak wyjdzie 13 000 to już
masakra.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

23 Data: Marzec 01 2010 15:50:57
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: Grzegorz Prędki 

 pisze:

witam,

Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)

Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....

czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?


W 850 montowali do tego silnika instalacje w fabryce. Silnik sie swietnie gazuje.

Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.

Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)

Moje 850 z ta fabryczna instalacja 2giej generacji palilo w miescie 16l a w trasie 11,5l LPG


koszty lpg to:
1. montaż około 4 500zł

Za 3-3,5 tys zalozysz do tego silnika dobra sekwencje

2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł

Przeglad 160zl.

3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie) 2*150zł = 300zł

Nie mozesz wozic kola? :)

4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na starcie) -
załóżmy, że 500zł.
razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi to 5 500zł -
myślicie, że warto?

Bedzie Ci cos tam palilo na rozruch benzyny, ale ten silnik szybko sie nagrzewa wiec nie powinny to byc spore kwoty.

24 Data: Marzec 02 2010 17:59:14
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: V-Tec 

Grzegorz Prędki pisze:
[..]

Moje 850 z ta fabryczna instalacja 2giej generacji palilo w miescie 16l a w trasie 11,5l LPG

nasze 850 paliło 14,5l gazu w mieście, 10-12 w trasie (instaloacja 2. gen.).

też słyszałem, że ten silnik się dobrze gazuje, zresztą u nas nie było większych problemów z nią. Polecam oczywiście coś lepszego założyć, teraz ceny są niższe niż kiedyś.


--
pozdr,
W.

25 Data: Marzec 01 2010 20:46:48
Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
Autor: Scyzoryk 


Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w
grę)


Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej
(oczywiście
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....

nie wpłynie


czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?

nie odczujesz różnicy. Kumpel ma z założoną instalacją w salonie przy
odbiorze samochodu. Teraz coś ok 240kkm i nie protestuje.


Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.

Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)


może i tak, chociaż może okazać się optymistycznie. Kumpel ma takie Volvo z
tym silnikiem. Spalanie min 12-19L max, ale fakt przy normalnym użytkowaniu
można założyć 15-16L

przez dwa lata (80k km):
- benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k

- lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
(różnica 12 tyś zł)

razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi to 5
500zł -
myślicie, że warto?

warto. Dodatkowo łatwiej będzie odsprzedac zgazowany.


--
Pozdr
Scyzoryk
Almera n16

Volvo V 70 2,5 i gaz



Grupy dyskusyjne