Grupy dyskusyjne   »   Volvo gearbox i problemy

Volvo gearbox i problemy



1 Data: Maj 09 2011 23:06:52
Temat: Volvo gearbox i problemy
Autor: Irek N. 

Mam pytanie, może ktoś podpowie.
Automat z przebiegiem sporawym (300k) szarpał mi przy przejściu z 1->2 ale też odwrotnie, czasami mocniej,czasami wcale i tak przez powiedzmy pół roku. Teraz pojawiło się coś nowego, przegnałem wózek dosyć mocno i dostałem gustowny komunikat o uszkodzeniu skrzyni biegów (transmission service required). Oczywiście tryb serwisowy na skrzyni (silnik nadal z pełną mocą) i na stałe włączony chyba 4-ty bieg. Startował bardzo spokojnie z tego biegu, dało się też jechać i to nawet szybko. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu bez zmian, ale po 2-3 godzinnym wyłączeniu, service nadal wzywany, ale skrzynia jak nowa. Nic nie szarpie, spokojnie wszystko przełącza - jak nówka dosłownie!
Oczywiście nie dało mi to spokoju, a jako że samochód serwisowany co 20k w volvo to pojechałem od razu. Dowiedziałem się że czeka mnie naprawa skrzyni i mogą _od ręki_ jedynie zresetować wezwanie oraz ewentualnie przeprowadzić jakąś autokalibrację - tak też zrobili na moją prośbę.
Po tych zabiegach wszystko wróciło do normy... znaczy znów szarpie czasami pomiędzy 1 i 2...

Powiedzcie mi proszę co sądzić. Skrzynia padła czy też lada moment padnie, przypadek z tym pierwszym wołaniem o serwis? Da się cokolwiek wyrokować po takim opisie?
Czy będę potrzebował zdolnego do jej naprawy? Jak i gdzie proszę, gdyż chyba czas odpuścić ASO, w końcu nawet komputer już nie piszczy co 20k o przegląd* :)

__
Pzd.
Irek.N.
ps. Bielsko-Biała
* do 280k komunikat był, przy 300k już nie...ciekawostka...



2 Data: Maj 10 2011 00:43:52
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: neoniusz 

W dniu 11-05-09 23:06, Irek N. pisze:

Mam pytanie, może ktoś podpowie.

Wymieniales kiedys olej w niej?

3 Data: Maj 10 2011 10:37:21
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Irek N. 

Wymieniales kiedys olej w niej?


Osobiście nie, wcześniej pewnie tak jak producent sobie życzył (cały czas aso, mogę sprawdzić).
Mniej więcej rok temu pytałem o to i powiedzieli że wymiana oleju w moim przypadku może zakończyć tą skrzynię definitywnie, więc nie polecają. Była natomiast dolewka 0.1l chyba w tamtym czasie właśnie.

Irek.N.

4 Data: Maj 10 2011 09:50:24
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 10 May 2011 10:37:21 +0200, Irek N. napisał(a):

Osobiście nie, wcześniej pewnie tak jak producent sobie życzył (cały
czas aso, mogę sprawdzić).

Producent samochodu, czy skrzyni? Bo jak pokazuje praktyka, jedno i drugie
bywa czasem całkowicie rozbieżne.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

5 Data: Maj 10 2011 11:28:18
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Irek N. 

Waldek Godel pisze:

Dnia Tue, 10 May 2011 10:37:21 +0200, Irek N. napisał(a):

Osobiście nie, wcześniej pewnie tak jak producent sobie życzył (cały czas aso, mogę sprawdzić).

Producent samochodu, czy skrzyni? Bo jak pokazuje praktyka, jedno i drugie
bywa czasem całkowicie rozbieżne.


Nie mam pojęcia, kontakt tylko z ASO volvo i zakładałem że volvo wyprodukowało skrzynie.

__
Pad.
Irek.N.

6 Data: Maj 10 2011 10:37:25
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 10 May 2011 11:28:18 +0200, Irek N. napisał(a):

Nie mam pojęcia, kontakt tylko z ASO volvo i zakładałem że volvo
wyprodukowało skrzynie.

Źle zakładałeś, Volvo ogólnie mało co produkuje, zresztą tak jak i inni
producenci.
A już szczególnie jeżeli chodzi o automatyczne skrzynie, które to mają
ledwie kilku producentów na świecie.
Przy czym informacje producentów samochodów są czasami żenująco mylne. Dla
przykładu - Citroen podaje, że w skrzyniach ZF nie wymienia się oleju w
czasie eksploatacji. Po sprawdzeniu po dokładnym typie fabrycznym skrzyni u
ZF okazuje się, że ZF jak najbardziej przewiduje zmianę oleju.
W zasadzie OIDW to nie ma na świecie automatycznej skrzyni biegów, w której
nie trzeba by zmieniać oleju co 2-3 przeglądy auta.
Zresztą różnica kosztów wymiany oleju i remontu skrzyni powoduje, że
coponiektórzy co bardziej zapobiegliwi użytkownicy zmieniają olej przy
każdym przeglądzie, chyba, że konstrukcja skrzyni to utrudnia - bo są i
takie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

7 Data: Maj 10 2011 17:43:53
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Massai 

Waldek Godel wrote:

Dnia Tue, 10 May 2011 11:28:18 +0200, Irek N. napisał(a):

> Nie mam pojęcia, kontakt tylko z ASO volvo i zakładałem że volvo
> wyprodukowało skrzynie.

Źle zakładałeś, Volvo ogólnie mało co produkuje, zresztą tak jak i
inni producenci.
A już szczególnie jeżeli chodzi o automatyczne skrzynie, które to mają
ledwie kilku producentów na świecie.
Przy czym informacje producentów samochodów są czasami żenująco
mylne. Dla przykładu - Citroen podaje, że w skrzyniach ZF nie
wymienia się oleju w czasie eksploatacji. Po sprawdzeniu po dokładnym
typie fabrycznym skrzyni u ZF okazuje się, że ZF jak najbardziej
przewiduje zmianę oleju.  W zasadzie OIDW to nie ma na świecie
automatycznej skrzyni biegów, w której nie trzeba by zmieniać oleju
co 2-3 przeglądy auta.  Zresztą różnica kosztów wymiany oleju i
remontu skrzyni powoduje, że coponiektórzy co bardziej zapobiegliwi
użytkownicy zmieniają olej przy każdym przeglądzie, chyba, że
konstrukcja skrzyni to utrudnia - bo są i takie.

Ano. Sama prawda.

U mnie jest taka "trudna skrzynia". Żeby zrzucić olej, trzeba oderwać
miskę olejową - taka procedura serwisowa. Chyba dlatego że genialnie
jest ona najniższym punktem podwozia i nie jest niczym specjalnie
trudnym jej pogięcie (a wtedy się rozszczelnia i trzeba ją wymienić).

--
Pozdro
Massai

8 Data: Maj 11 2011 08:18:30
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Robson 

U mnie jest taka "trudna skrzynia". Żeby zrzucić olej, trzeba oderwać
miskę olejową - taka procedura serwisowa. Chyba dlatego że genialnie
jest ona najniższym punktem podwozia i nie jest niczym specjalnie
trudnym jej pogięcie (a wtedy się rozszczelnia i trzeba ją wymienić).

Jedna poprawka: wymiana oleju to nie wszystko, zazwyczaj z olejem powinno sie rowniez wymienic filtr. A do tego trzeba zdjac miske. Poza ty, w dnie miski jest magnes, wiec jesli _fachowiec_ wymienia olej, to przy okazji ocenia jego stan oraz sprawdza obecnosc opilkow metalu na magnesie, co duzo mowi o stanie skrzyni. Do misek olejowych skrzyni sa uszczelki, ale lepiej jest ja mocowac na silikon, bo dluzej wytrzymuje w wysokiej temperaturze w stanie plastycznym i faktycznie uszczelnia.

R

9 Data: Maj 11 2011 18:20:41
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-05-11 08:18, Robson pisze:

U mnie jest taka "trudna skrzynia". Żeby zrzucić olej, trzeba oderwać
miskę olejową - taka procedura serwisowa. Chyba dlatego że genialnie
jest ona najniższym punktem podwozia i nie jest niczym specjalnie
trudnym jej pogięcie (a wtedy się rozszczelnia i trzeba ją wymienić).

Jedna poprawka: wymiana oleju to nie wszystko, zazwyczaj z olejem
powinno sie rowniez wymienic filtr. A do tego trzeba zdjac miske. Poza
ty, w dnie miski jest magnes, wiec jesli _fachowiec_ wymienia olej, to
przy okazji ocenia jego stan oraz sprawdza obecnosc opilkow metalu na
magnesie, co duzo mowi o stanie skrzyni. Do misek olejowych skrzyni sa
uszczelki, ale lepiej jest ja mocowac na silikon, bo dluzej wytrzymuje w
wysokiej temperaturze w stanie plastycznym i faktycznie uszczelnia.

R
Wymień filtr w JF506E - była stosowana też i w Volvo, Roverze, Fordzie, VW :)

Pozdrawiam !

10 Data: Maj 11 2011 18:23:30
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-05-11 18:20, Czarek Daniluk pisze:

Wymień filtr w JF506E - była stosowana też i w Volvo, Roverze, Fordzie,
VW :)

Pozdrawiam !

Tfu zapomniałem dodać - filtr oleju w JF506E z Mondeo 2006 rok ;)

Nigdzie nie widnieje do zakupu ;)

Pozdrawiam !

11 Data: Maj 11 2011 18:38:49
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-05-11 18:23, Czarek Daniluk pisze:

W dniu 2011-05-11 18:20, Czarek Daniluk pisze:

Wymień filtr w JF506E - była stosowana też i w Volvo, Roverze, Fordzie,
VW :)

Pozdrawiam !

Tfu zapomniałem dodać - filtr oleju w JF506E z Mondeo 2006 rok ;)

Nigdzie nie widnieje do zakupu ;)

Pozdrawiam !

Choroba zły przykład, znalazłem w midparts ;)

Pozdrawiam !

12 Data: Maj 12 2011 08:38:05
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Robson 

Choroba zły przykład, znalazłem w midparts ;)

Bardzo zły przykład, w lutym wymieniałem i olej i filtr i taśmę hamującą biegu wstecznego w JF506E w żony Golfie IV :D.

R

13 Data: Maj 12 2011 05:16:51
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Czarek Daniluk 

On 12 Maj, 08:38, Robson  wrote:

> Choroba zły przykład, znalazłem w midparts ;)

Bardzo zły przykład, w lutym wymieniałem i olej i filtr i taśmę hamującą
biegu wstecznego w JF506E w żony Golfie IV :D.

R

Generalnie jak patrzyłem na graty to różnią się trochę i np: do Golfa
4 i do Mondeo MK3 są inne filtry oleju ;) chociaż skrzynia jf506e niby
taka sama ;)
Może by pasowały, trzeba by wyciągnąć i organoleptycznie sprawdzić.

Pozdrawiam !

14 Data: Maj 12 2011 15:17:38
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Robson 

Generalnie jak patrzyłem na graty to różnią się trochę i np: do Golfa
4 i do Mondeo MK3 są inne filtry oleju ;) chociaż skrzynia jf506e niby
taka sama ;)
Może by pasowały, trzeba by wyciągnąć i organoleptycznie sprawdzić.

Bebechy mogly by pasowac, w calosci raczej nie. Pomimo jednakowych oznaczen skrzynie roznia sie mocowaniami a i czesto konektorami. I nie mowie tylko o tym modelu, ale o wszystkich.

R

15 Data: Maj 12 2011 15:32:35
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: GR 

4 i do Mondeo MK3 są inne filtry oleju ;) chociaż skrzynia jf506e niby
taka sama ;)
Może by pasowały, trzeba by wyciągnąć i organoleptycznie sprawdzić.

Bebechy mogly by pasowac, w calosci raczej nie. Pomimo jednakowych
oznaczen skrzynie roznia sie mocowaniami a i czesto konektorami. I nie
mowie tylko o tym modelu, ale o wszystkich.

Kiedyś naprawiałem skrzynie automat  w Blazerze K-5 silnik 5,7 V8,
miałem 2 szt. skrzyń od Blazera k10 4,3 benzyna, oraz od forda Explorera.
Skrzynie miały zupełnie inne oznaczenia, troche inne obudowy,
ale dekielki do filtra miały identyczne. Po rozkręceniu okazało się,
że sprzęgiełka i duża część flaków są dokładnie takie same.
To trochę nie na temat... ale producenci sobie obniżają koszty i upraszczają
sprawę.
pozdr.
Gr

16 Data: Maj 14 2011 09:02:02
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-05-12 15:17, Robson pisze:

Bebechy mogly by pasowac, w calosci raczej nie. Pomimo jednakowych
oznaczen skrzynie roznia sie mocowaniami a i czesto konektorami. I nie
mowie tylko o tym modelu, ale o wszystkich.

R
o jf506e z Mondeo, wszyscy piszą że wymiana filtra oleju jest owszem możliwa, ale tylko podczas remontu skrzyni. Więc do kupna ten filterek będzie widniał jak najbardziej :D

Pozdrawiam !

17 Data: Maj 10 2011 11:49:42
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Robson 

W dniu 2011-05-10 00:43, neoniusz pisze:

W dniu 11-05-09 23:06, Irek N. pisze:
Mam pytanie, może ktoś podpowie.

Wymieniales kiedys olej w niej?


Jesli pacjent jest chory na trąd, to uważasz, że pomoże mu, jak posypiesz pudrem?

18 Data: Maj 10 2011 11:51:27
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: neoniusz 

W dniu 11-05-10 11:49, Robson pisze:

Mam pytanie, może ktoś podpowie.

Wymieniales kiedys olej w niej?


Jesli pacjent jest chory na trąd, to uważasz, że pomoże mu, jak
posypiesz pudrem?

Ile miales aut z ASB?

19 Data: Maj 10 2011 12:19:49
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Robson 

Ile miales aut z ASB?

3. A stycznosc na biezaco z dziesiatkami. Co to ma do rzeczy?

R

20 Data: Maj 10 2011 17:46:37
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Massai 

Robson wrote:

> Ile miales aut z ASB?

3. A stycznosc na biezaco z dziesiatkami. Co to ma do rzeczy?

Szarpanie może być objawem starego oleju. Owszem, objawem przechodzonym
trochę, ale wymiana oleju może skrzynię na następne parę lat uratować.

A jak skrzynia padnie, to dopiero remontować. Biorąc pod uwagę
astronomiczny w PL koszt napraw automatów, finansowo może to być niezła
strategia.

--
Pozdro
Massai

21 Data: Maj 10 2011 22:16:09
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Mumin 

W dniu 2011-05-10 19:46, Massai pisze:
Biorąc pod uwagę

astronomiczny w PL koszt napraw automatów, finansowo może to być niezła
strategia.



No właśnie - czemu to jest takie drogie? Wiem, że konstrukcja bardzo skomplikowana, ale przecież te części nie są z platyny.

--
Pozdrawiam,
Mumin

22 Data: Maj 10 2011 22:51:35
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: P_ablo 

Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomości


No właśnie - czemu to jest takie drogie? Wiem, że konstrukcja bardzo skomplikowana, ale przecież te części nie są z platyny.

Sama robota to przynajmniej 1000 zl.

Czesci sa drogie bo nie ma zamiennikow.

--
Picasso

23 Data: Maj 11 2011 18:57:35
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Mumin 

W dniu 2011-05-10 22:51, P_ablo pisze:


Sama robota to przynajmniej 1000 zl.

Czesci sa drogie bo nie ma zamiennikow.


Właśnie, a w zasadzie czemu nie robi się zamienników?

--
Pozdrawiam,
Mumin

24 Data: Maj 12 2011 06:36:41
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Massai 

Mumin wrote:

W dniu 2011-05-10 22:51, P_ablo pisze:

>
> Sama robota to przynajmniej 1000 zl.
>
> Czesci sa drogie bo nie ma zamiennikow.
>

Właśnie, a w zasadzie czemu nie robi się zamienników?

Bo w Stanach części są tanie, a europa to za mały rynek zbytu?

BTW, kompletna oryginalna NOWA skrzynia do mojego sebringa w stanach
kosztuje 1800 baksów.
Czyli jakieś 5,5 k pln.

Remont to tak:
Samo zrzucenie i ponowny montaż - 4k pln.
Do tego koszt naprawy, części - trudno przewidywalny. Około 5-7k wycena.

Nowa, zakup+montaż wyjdzie pewnie mniej niż 10k.

--
Pozdro
Massai

25 Data: Maj 12 2011 09:32:32
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Robson 

Samo zrzucenie i ponowny montaż - 4k pln.

To cos za wysokie koszty. Demontaz, montaz i weryfykacja 1500zl, reszta wycceny po weryfikacji.

R

26 Data: Maj 12 2011 18:48:26
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Mumin 

W dniu 2011-05-12 08:36, Massai pisze:


Samo zrzucenie i ponowny montaż - 4k pln.

No to ktoś nieźle ździera. W moich okolicach cena za te czynności to 800zł. W takich wypadkach cieszę się, że nie mieszkam w Wa-wie czy innym Wrocławiu. :)

--
Pozdrawiam,
Mumin

27 Data: Maj 12 2011 17:10:56
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Massai 

Mumin wrote:

W dniu 2011-05-12 08:36, Massai pisze:


> Samo zrzucenie i ponowny montaż - 4k pln.

No to ktoś nieźle ździera. W moich okolicach cena za te czynności to
800zł. W takich wypadkach cieszę się, że nie mieszkam w Wa-wie czy
innym Wrocławiu. :)

W ASO krzyknęli 6-7k za robociznę...
Tę wycenę znalazłem w sieci, w jakimś warsztacie specjalizującym sie w
automatach (nadarzyn?)

--
Pozdro
Massai

28 Data: Maj 12 2011 08:39:20
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Robson 

Właśnie, a w zasadzie czemu nie robi się zamienników?

Robi się, ale nie u nas, rynek za mały.

R

29 Data: Maj 13 2011 19:53:24
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Mumin 

W dniu 2011-05-12 08:39, Robson pisze:

Właśnie, a w zasadzie czemu nie robi się zamienników?

Robi się, ale nie u nas, rynek za mały.

R

To skoro już się robi, czemu nie są dostępne w Europie? Rynek mniejszy niż USA, ale coś zawsze mogliby sprzedać.

--
Pozdrawiam,
Mumin

30 Data: Maj 14 2011 06:42:16
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Robson 

W dniu 2011-05-13 19:53, Mumin pisze:

W dniu 2011-05-12 08:39, Robson pisze:
Właśnie, a w zasadzie czemu nie robi się zamienników?

Robi się, ale nie u nas, rynek za mały.

R

To skoro już się robi, czemu nie są dostępne w Europie? Rynek
mniejszy niż USA, ale coś zawsze mogliby sprzedać.


Sa dostepne, po prostu nie umiesz szukac informacji.
http://www.automaticchoice.com/


R

31 Data: Maj 14 2011 13:30:48
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Mumin 

W dniu 2011-05-14 06:42, Robson pisze:
ejszy niż USA, ale coś zawsze mogliby sprzedać.



Sa dostepne, po prostu nie umiesz szukac informacji.
http://www.automaticchoice.com/

Nie szukałem, po prostu przyjąłem to co zostało napisane wyżej, że nie ma zamienników. No to teraz tym bardziej nie rozumiem - skoro dostępne są zamienniki to czemu te naprawy aż tyle kosztują?

--
Pozdrawiam,
Mumin

32 Data: Maj 14 2011 14:29:50
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Robson 

Nie szukałem, po prostu przyjąłem to co zostało napisane wyżej, że nie
ma zamienników. No to teraz tym bardziej nie rozumiem - skoro dostępne
są zamienniki to czemu te naprawy aż tyle kosztują?

Przelicz swoja pensje na euro. ale chyba jeszcze nie zarabiasz, wiecz przelicz 4000. Tyle kosztuje sredni, tani remont skrzyni A604. Miesieczna pensja. A teraz zobacz jaka jest srednia placa w Holandii i jaki jej procent stanowi 1000euro i masz odpowiedz.

R

33 Data: Maj 10 2011 23:25:15
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: J.F. 

On Tue, 10 May 2011 22:16:09 +0200,  Mumin wrote:

Biorąc pod uwagę
astronomiczny w PL koszt napraw automatów, finansowo może to być niezła
strategia.

No właśnie - czemu to jest takie drogie? Wiem, że konstrukcja bardzo
skomplikowana, ale przecież te części nie są z platyny.

Ale moga tyle kosztowac :-)

Na automatach sie nie znam, ale nawet recznych skrzyn sie ostatnio
rzadko naprawia. Roboty duzo, czesci drogie, wymienic by nalezalo
sporo, konstrukcja utrudnia - no i konczy sie "kup se pan druga
skrzynie na szrocie"

J.

34 Data: Maj 11 2011 08:19:47
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Robson 

Na automatach sie nie znam, ale nawet recznych skrzyn sie ostatnio
rzadko naprawia. Roboty duzo, czesci drogie, wymienic by nalezalo
sporo, konstrukcja utrudnia - no i konczy sie "kup se pan druga
skrzynie na szrocie"

Tylko czy szrot da gwarancje, ze nie kupisz... szrotu? ;)

35 Data: Maj 15 2011 14:21:17
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: J.F. 

On Wed, 11 May 2011 08:19:47 +0200,  Robson wrote:

Na automatach sie nie znam, ale nawet recznych skrzyn sie ostatnio
rzadko naprawia. Roboty duzo, czesci drogie, wymienic by nalezalo
sporo, konstrukcja utrudnia - no i konczy sie "kup se pan druga
skrzynie na szrocie"

Tylko czy szrot da gwarancje, ze nie kupisz... szrotu? ;)

No nie, ale czy mechanik daje gwarancje ze dobrze zrobi ? :-(

No i wzyscy to rozwarzaja a wynik rozwazan jest taki jak widac - idz
pan na szrot.

J.

36 Data: Maj 15 2011 23:27:26
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Irek N. 

No nie, ale czy mechanik daje gwarancje ze dobrze zrobi ? :-(

No w?as'nie z.e gwarantuje max 6k5pln* i daje na ponad 315e5s gwarancje;!

Mi?ego.
__
Pzd, Irek.N.
* F-ra brutto, moz.na dogadac' termin i zrobia; praktycznie na poczekaniu, jestem w szoku.

37 Data: Maj 16 2011 06:22:13
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Robson 

W dniu 2011-05-15 14:21, J.F. pisze:

On Wed, 11 May 2011 08:19:47 +0200,  Robson wrote:
Na automatach sie nie znam, ale nawet recznych skrzyn sie ostatnio
rzadko naprawia. Roboty duzo, czesci drogie, wymienic by nalezalo
sporo, konstrukcja utrudnia - no i konczy sie "kup se pan druga
skrzynie na szrocie"

Tylko czy szrot da gwarancje, ze nie kupisz... szrotu? ;)

No nie, ale czy mechanik daje gwarancje ze dobrze zrobi ? :-(

Daje, pisemna, rok bez limitu kilometrow.

R

38 Data: Maj 11 2011 08:22:38
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Robson 

  Szarpanie może być objawem starego oleju. Owszem, objawem przechodzonym

trochę, ale wymiana oleju może skrzynię na następne parę lat uratować.

Moze byc objawem zbyt malej ilosci oleju, a przede wszystkim uszkodzonym ukladem sterujacym. Najglupsza rzecza jest wymiana oleju a potem jechanie ze skrzynia do naprawy, bo stan zuzytego oleju wiele mowi i stanie skrzyni.

R

39 Data: Maj 10 2011 07:30:00
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: ArekM 


Powiedzcie mi proszę co sądzić. Skrzynia padła czy też lada moment
padnie, przypadek z tym pierwszym wołaniem o serwis? Da się cokolwiek
wyrokować po takim opisie?
Czy będę potrzebował zdolnego do jej naprawy? Jak i gdzie proszę, gdyż
chyba czas odpuścić ASO, w końcu nawet komputer już nie piszczy co 20k o
przegląd* :)

Miałem kiedys S60T5 z automatem (geartronic). Sprzedałem, po jakimś czasie rozmawialem z kolejnym wlascicielem i pytam, jak sie auto sprawuje. Powiedzial ze przy 200k km wymienił olej w skrzyni, bo zaczynało auto szarpac przy zmianie biegów.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

40 Data: Maj 30 2011 20:20:32
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Autor: Irek N. 

Tak informacyjnie jedynie, błąd się pojawił znowu - tym razem przy dosyć spokojnej jeździe. To rozwiązuje mój dylemat, mechanicy szykujcie klucze :)


Irek.N.

Volvo gearbox i problemy



Grupy dyskusyjne