Grupy dyskusyjne   »   Wadliwy Sigma 17-50/2.8

Wadliwy Sigma 17-50/2.8



1 Data: Czerwiec 27 2011 05:39:40
Temat: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Autor: Pikus' 

Problem podobny jak poniżej u Adama G.
Zakupiłem 11 dni temu w Fotoceny.pl Sigmę 17-50/2.8 DC HSM OS EX. Cena
godziwa na godziwy sprzęt. Pytałem czy rzecz jest na pewno ok. Podoba mi się
szybkość AF, sprawność OS, odporność na podświetlenia i wierność -
niefiltrowanie barw. Ale przy tym wszystkim potężna jedna wada: rozmyty
lewostronnie gdzieś na ok. 1/5 kadru obraz w zakresie krótkich ogniskowych
17-30 i przysłonie 2.8-8. Zanika przy większym przysłonięciu.
Mam dwa pytania do doświadczonych:
1. Który serwis w Polsce rzetelnie usuwa wady asymetrii osi optycznej
obiektywu i czy rzetelnie to zrobią w ramach gwarancji, czy raczej lepiej
podpłacić?
2. Czy można zawalczyć o wymianę na inny po upływie 10 dni. Trochę
zaniedbałem sprawę przez ten długi weekend.

Pozdrawiam



2 Data: Czerwiec 27 2011 08:36:04
Temat: Re: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Autor: GR001 

1. Który serwis w Polsce rzetelnie usuwa wady asymetrii osi optycznej
obiektywu i czy rzetelnie to zrobią w ramach gwarancji, czy raczej lepiej
podpłacić?
2. Czy można zawalczyć o wymianę na inny po upływie 10 dni. Trochę
zaniedbałem sprawę przez ten długi weekend.

Sigma ma tylko jeden serwis w Polsce chyba.
pozdr.
gr

3 Data: Czerwiec 27 2011 09:57:51
Temat: Re: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Autor: TomekM 


"Pikus'"  wrote in message

Problem podobny jak poniżej u Adama G.
Zakupiłem 11 dni temu w Fotoceny.pl Sigmę 17-50/2.8 DC HSM OS EX. Cena
godziwa na godziwy sprzęt. Pytałem czy rzecz jest na pewno ok. Podoba mi
się szybkość AF, sprawność OS, odporność na podświetlenia i wierność -
niefiltrowanie barw. Ale przy tym wszystkim potężna jedna wada: rozmyty
lewostronnie gdzieś na ok. 1/5 kadru obraz w zakresie krótkich ogniskowych
17-30 i przysłonie 2.8-8. Zanika przy większym przysłonięciu.
Mam dwa pytania do doświadczonych:
1. Który serwis w Polsce rzetelnie usuwa wady asymetrii osi optycznej
obiektywu i czy rzetelnie to zrobią w ramach gwarancji, czy raczej lepiej
podpłacić?
2. Czy można zawalczyć o wymianę na inny po upływie 10 dni. Trochę
zaniedbałem sprawę przez ten długi weekend.

Odstąp od gwarancji i :
jesli kupowałeś na firme to domagaj sie wymiany z tytułu rękojmi,
a jesli na osobe fizyczną - to niezgodnosc towaru z umową.
Oba uprawnienia przysługują Ci względem sprzedawcy - tylko nie daj
sprzedawcy wymigać.

Pozdrawiam
Tomek

4 Data: Czerwiec 27 2011 13:21:59
Temat: Re: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Autor: Robert_J 

Odstąp od gwarancji i :
jesli kupowałeś na firme to domagaj sie wymiany z tytułu rękojmi,
a jesli na osobe fizyczną - to niezgodnosc towaru z umową.
Oba uprawnienia przysługują Ci względem sprzedawcy - tylko nie daj
sprzedawcy wymigać.

Zgodnie z Ustawą sprzedawca ma usunąć niedomaganie sprzętu, natomiast niekoniecznie w drodze wymiany niestety. Może po prostu naprawić.

5 Data: Czerwiec 30 2011 03:01:51
Temat: Re: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Autor: Adam Z. 

On 27 Cze, 13:21, "Robert_J"  wrote:

> Odst p od gwarancji i :
> jesli kupowa e na firme to domagaj sie wymiany z tytu u
> r kojmi,
> a jesli na osobe fizyczn - to niezgodnosc towaru z umow .
> Oba uprawnienia przys uguj Ci wzgl dem sprzedawcy - tylko
> nie daj
> sprzedawcy wymiga .

Zgodnie z Ustaw sprzedawca ma usun niedomaganie sprz tu,
natomiast niekoniecznie w drodze wymiany niestety. Mo e po
prostu naprawi .

Tylko jesli sie klient na to zgodzi.
O sposobie realizacji reklamacji decyduje klient.
Sprzedawca moze sie najwyzej nie zgodzic i jakims bzdurnym argumentem
spuscic klienta na drzewo.
Wtedy pozostaje sad. I tam sprawa jest jasna i prosta. Tylko komu sie
chce.

6 Data: Czerwiec 30 2011 13:05:15
Temat: Re: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Autor: bofh@nano.pl 

On 30.06.2011 12:01, Adam Z. wrote:

On 27 Cze, 13:21, "Robert_J"  wrote:
Odst p od gwarancji i :
jesli kupowa e na firme to domagaj sie wymiany z tytu u
r kojmi,
a jesli na osobe fizyczn - to niezgodnosc towaru z umow .
Oba uprawnienia przys uguj Ci wzgl dem sprzedawcy - tylko
nie daj
sprzedawcy wymiga .

Zgodnie z Ustaw sprzedawca ma usun niedomaganie sprz tu,
natomiast niekoniecznie w drodze wymiany niestety. Mo e po
prostu naprawi .

Tylko jesli sie klient na to zgodzi.
O sposobie realizacji reklamacji decyduje klient.
Sprzedawca moze sie najwyzej nie zgodzic i jakims bzdurnym argumentem
spuscic klienta na drzewo.
Wtedy pozostaje sad. I tam sprawa jest jasna i prosta. Tylko komu sie
chce.
Zgadzając się na gwarancję zgadzasz się na jej warunki.

--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu

7 Data: Lipiec 01 2011 07:08:47
Temat: Re: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Autor: TomekM 


 wrote in message

On 30.06.2011 12:01, Adam Z. wrote:
On 27 Cze, 13:21, "Robert_J"  wrote:
Odst p od gwarancji i :
jesli kupowa e na firme to domagaj sie wymiany z tytu u
r kojmi,
a jesli na osobe fizyczn - to niezgodnosc towaru z umow .
Oba uprawnienia przys uguj Ci wzgl dem sprzedawcy - tylko
nie daj
sprzedawcy wymiga .

Zgodnie z Ustaw sprzedawca ma usun niedomaganie sprz tu,
natomiast niekoniecznie w drodze wymiany niestety. Mo e po
prostu naprawi .

Tylko jesli sie klient na to zgodzi.
O sposobie realizacji reklamacji decyduje klient.
Sprzedawca moze sie najwyzej nie zgodzic i jakims bzdurnym argumentem
spuscic klienta na drzewo.
Wtedy pozostaje sad. I tam sprawa jest jasna i prosta. Tylko komu sie
chce.
Zgadzając się na gwarancję zgadzasz się na jej warunki.

i dlatego reklamując towa, należy odstapic od uprawnien wynikajacych
z gwarancji i powołac sie na niezgodnosc z umową lub rękojmie.
A tu zalatwianie reklamacji regulują stosowne ustawy.

Tomek

8 Data: Czerwiec 30 2011 16:37:00
Temat: Re: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Autor: Robert_J 

Tylko jesli sie klient na to zgodzi.
O sposobie realizacji reklamacji decyduje klient.

Nieprawda. Akurat temat cwiczylem pare miesiecy temu, nawet konsultowalem sie z radca prawnym :-). Owszem, dostaniesz nowy sprzet jesli sprzedawca nie zmiesci sie w dwutygodniowym terminie od momentu zgloszenia niezgodnosci lub naprawa bedzie wiazala sie z niewspólmiernie duzymi kosztami.



Sprzedawca moze sie najwyzej nie zgodzic i jakims bzdurnym argumentem
spuscic klienta na drzewo.
Wtedy pozostaje sad. I tam sprawa jest jasna i prosta. Tylko komu sie
chce.

Zycze szczescia w sadzie ;-).

Wadliwy Sigma 17-50/2.8



Grupy dyskusyjne