Grupy dyskusyjne   »   WFM Osa - wymiary.

WFM Osa - wymiary.



1 Data: Grudzien 30 2010 01:06:46
Temat: WFM Osa - wymiary.
Autor: magnes 

Witam.

Potrzebuje znac wymiary ramy i przedniego zawieszenia od osy, nie ma kto
gdzies w garazu/piwnicy rozkreconej Osy co by mi zwymiarowac? Tak zgrubsza.
Googiel ma co prawda ladne rysunki techniczne tejze, ale niestety bez
wymiarow (a przynajmniej mnie sie nie udalo poszukac). Jak by ktos, cos to
bede zobowiazany :-)

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...



2 Data: Grudzien 30 2010 10:29:11
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: ErgoSum 


Użytkownik "magnes"  napisał w wiadomości

Witam.

Potrzebuje znac wymiary ramy i przedniego zawieszenia od osy, nie ma kto
gdzies w garazu/piwnicy rozkreconej Osy co by mi zwymiarowac? Tak
zgrubsza. Googiel ma co prawda ladne rysunki techniczne tejze, ale
niestety bez wymiarow (a przynajmniej mnie sie nie udalo poszukac). Jak by
ktos, cos to bede zobowiazany :-)

Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi?

erg

3 Data: Grudzien 30 2010 11:03:14
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: magnes 


Użytkownik "ErgoSum"  napisał w wiadomości:

Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi?

Napisz do mnie prosze na priv., przesle Ci zdjecie/rysunek ramy z
zaznaczonymi odleglosciami ktore bym chcial znac. Tak by bylo chyba
najlatwiej ;-)

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...

4 Data: Grudzien 30 2010 11:28:14
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: NESSO 



Użytkownik "ErgoSum"  napisał w wiadomości:
Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi?

Napisz do mnie prosze na priv., przesle Ci zdjecie/rysunek ramy z
zaznaczonymi odleglosciami ktore bym chcial znac. Tak by bylo chyba
najlatwiej ;-)

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...


http://pl.wikipedia.org/wiki/Osa   :D

5 Data: Grudzien 30 2010 12:54:09
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-12-30 11:28, NESSO pisze:


Użytkownik   napisał w wiadomości:
Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi?

Napisz do mnie prosze na priv., przesle Ci zdjecie/rysunek ramy z
zaznaczonymi odleglosciami ktore bym chcial znac. Tak by bylo chyba
najlatwiej ;-)

--
Pozdr.
magnes
600&  ?...


http://pl.wikipedia.org/wiki/Osa   :D



Ooo. Widze ze naszemu specjaliscie od skrotow sie humor wyostrzyl. Brawo !

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

6 Data: Grudzien 30 2010 19:05:13
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: NESSO 


Użytkownik   napisał w wiadomości:
Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi?

Napisz do mnie prosze na priv., przesle Ci zdjecie/rysunek ramy z
zaznaczonymi odleglosciami ktore bym chcial znac. Tak by bylo chyba
najlatwiej ;-)

--
Pozdr.
magnes
600&  ?...


http://pl.wikipedia.org/wiki/Osa   :D



Ooo. Widze ze naszemu specjaliscie od skrotow sie humor wyostrzyl. Brawo !

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

a dziękuje,

choć czasami pytajac powaznie cięzko uzyskac własciwą odpowiedź
nadal nie wiem jak odczytac DL

Pozdr

7 Data: Grudzien 30 2010 20:15:01
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-12-30 19:05, NESSO pisze:

Użytkownik    napisał w wiadomości:
Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi?

Napisz do mnie prosze na priv., przesle Ci zdjecie/rysunek ramy z
zaznaczonymi odleglosciami ktore bym chcial znac. Tak by bylo chyba
najlatwiej ;-)

--
Pozdr.
magnes
600&   ?...


http://pl.wikipedia.org/wiki/Osa   :D



Ooo. Widze ze naszemu specjaliscie od skrotow sie humor wyostrzyl. Brawo !

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

a dziękuje,

choć czasami pytajac powaznie cięzko uzyskac własciwą odpowiedź
nadal nie wiem jak odczytac DL

Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

8 Data: Grudzien 30 2010 15:10:58
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: AZ 

On 30 Gru, 20:15, Kuczu  wrote:


Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd.

W jakiej to jest kolejności?

--
Artur
ZZR 1200

9 Data: Grudzien 31 2010 00:37:33
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-12-31 00:10, AZ pisze:

On 30 Gru, 20:15,   wrote:

Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd.

W jakiej to jest kolejności?

A jaka Cipa suje ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

10 Data: Grudzien 30 2010 15:54:14
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: AZ 

On 31 Gru, 00:37, Kuczu  wrote:

>> Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd.

> W jakiej to jest kolejności?

A jaka Cipa suje ?

Już wszystko jasne, napisałeś w odwrotnej kolejności - czyli miało być
ZZR, ZX, ... . Ale skupmy się na skrótach, lepiej byś koledze
wytłumaczył co oznacza FLHTCUI albo FLHTCUTG.

--
Artur
ZZR 1200

11 Data: Grudzien 31 2010 01:00:01
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-12-31 00:54, AZ pisze:

On 31 Gru, 00:37,   wrote:
Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd.

W jakiej to jest kolejności?

A jaka Cipa suje ?

Już wszystko jasne, napisałeś w odwrotnej kolejności - czyli miało być
ZZR, ZX, ... . Ale skupmy się na skrótach, lepiej byś koledze
wytłumaczył co oznacza FLHTCUI albo FLHTCUTG.

Mysle ze do tego jeszcze nie dorosl. Jest na etapie dwu i trzyliterowek wiec nie mieszajmy mu w glowie.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

12 Data: Grudzien 31 2010 01:18:18
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: zefir 

W dniu 31.12.2010 00:54, AZ pisze:

On 31 Gru, 00:37,   wrote:
Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd.

W jakiej to jest kolejności?

A jaka Cipa suje ?

Już wszystko jasne, napisałeś w odwrotnej kolejności - czyli miało być
ZZR, ZX, ... . Ale skupmy się na skrótach, lepiej byś koledze
wytłumaczył co oznacza FLHTCUI albo FLHTCUTG.

Już jednemu mniej rozgarniętemu ;) koledze tłumaczył:

https://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/msg/0fb8d262f1c5cba1?hl=pl

--
pzdr.
zefir
m600/xx/xr600

13 Data: Grudzien 31 2010 00:29:54
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: masti 

Dnia pięknego Fri, 31 Dec 2010 01:18:18 +0100 osobnik zwany zefir
wystukał:

W dniu 31.12.2010 00:54, AZ pisze:
On 31 Gru, 00:37,   wrote:
Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR
itd.

W jakiej to jest kolejności?

A jaka Cipa suje ?

Już wszystko jasne, napisałeś w odwrotnej kolejności - czyli miało być
ZZR, ZX, ... . Ale skupmy się na skrótach, lepiej byś koledze
wytłumaczył co oznacza FLHTCUI albo FLHTCUTG.

Już jednemu mniej rozgarniętemu ;) koledze tłumaczył:

https://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/msg/0fb8d262f1c5cba1?
hl=pl

w przeciwieństwie do tego o co "kolega" pytał to jest proste jak budowa
cepa :)



--
BMW R1100GS
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

14 Data: Grudzien 30 2010 12:54:52
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: ErgoSum 


Użytkownik "magnes"  napisał w wiadomości



Napisz do mnie prosze na priv., przesle Ci zdjecie/rysunek ramy z
zaznaczonymi odleglosciami ktore bym chcial znac. Tak by bylo chyba
najlatwiej ;-)

Bylem w garazu to zwymiarowalem [cm]:
- szerokosc ramy 28
- szerokosc z podlogami 49
- dlugosc od glowki ramy do gornego mocowanie tylnego blotnika 103
- szerokosc widelca przedniego 18
- wysokosc widelca (od dolu do konca "sztycy") 70

Erg

15 Data: Grudzien 30 2010 22:55:32
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: magnes 


Użytkownik "ErgoSum"  napisał w wiadomości:

Bylem w garazu to zwymiarowalem [cm]:
(...)

O wlasnie! O to mi chodzilo! Dzieki! :-)
Jeszcze tylko pozwole sobie dopytac:
Ta "szerokosc ramy 28" to mniej wiecej w miejscu lozyskowania tylnego
wahacza, tak?

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...

16 Data: Grudzien 31 2010 00:05:33
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: ErgoSum 


Użytkownik "magnes"  napisał w wiadomości


Ta "szerokosc ramy 28" to mniej wiecej w miejscu lozyskowania tylnego
wahacza, tak?

Tak, dokladnie mierzylem wlasnie w tym miejscu.
Zapytam.. a co robisz ze potrzebujesz takie wymiary?

erg

17 Data: Grudzien 31 2010 10:22:56
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: magnes 


Użytkownik "ErgoSum"  napisał w wiadomości:

Tak, dokladnie mierzylem wlasnie w tym miejscu.
Zapytam.. a co robisz ze potrzebujesz takie wymiary?

Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa i
zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...

18 Data: Grudzien 31 2010 10:32:33
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: magnes 


Użytkownik "magnes"  napisał w wiadomości:

Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa i
zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...

"Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem odbudowy
zabytkow, niz przerabiania ich... choc na razie wychodzi mi, ze to co sobie
wymyslilem to chyba raczej sie nie da.
Mozesz mi jeszcze podrzucic wymiary "odwloka" (dlugosc i szerokosc tylnej
karoserii) oraz całego "ukladu napedowego" (dlugosc od swiecy do osi kola)?

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...

19 Data: Styczen 01 2011 20:20:37
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: ErgoSum 


Użytkownik "magnes"  napisał w wiadomości


Mozesz mi jeszcze podrzucic wymiary "odwloka" (dlugosc i szerokosc tylnej
karoserii) oraz całego "ukladu napedowego" (dlugosc od swiecy do osi
kola)?

Ok, ale dopiero po poniedzialku.
Mam Ose jest z pierwszej serii (M50) wiec ma troche inne wymiary odwloka,
ale jak zmierze to wysle.

erg

20 Data: Styczen 04 2011 21:13:52
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: magnes 


Użytkownik "ErgoSum"  napisał w wiadomości:

Ok, ale dopiero po poniedzialku.

Temat nieaktualny, dzieki za pomoc :-)

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...

21 Data: Styczen 03 2011 00:35:30
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: Jackare 

Użytkownik "magnes"  napisał w wiadomości


Użytkownik "magnes"  napisał w wiadomości:
Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...

"Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich


Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.
Osa jest fajnista ale z racji m.in. specyficznego silnika różnie bywa z jej użytecznością...
IMHO lepiej czasem zabytek przerobić i mieć frajdę z użytkowania go niż pracować na stanem "lpeszy niz z fabryki" co w mojej ocenie jest fałszowaniem historii pojazdu. Wolę zabytki z "bagażem hostorii" niż nienaturalnie piękne świecidełka
--
Jackare
m.in. trzy osy....

22 Data: Styczen 03 2011 22:11:02
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:

Użytkownik "magnes"  napisał w wiadomości


Użytkownik "magnes"  napisał w wiadomości:
Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa
i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...

"Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich


Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.

Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w ramie w takiej pozycji:

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-09.jpg

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-05.jpg

Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika, czterosow z oczywistych wzgledow.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

23 Data: Styczen 03 2011 21:43:28
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: masti 

Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu
wystukał:

W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
Użytkownik "magnes"  napisał w wiadomości


Użytkownik "magnes"  napisał w wiadomości:
Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa
i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...

"Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich


Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.

Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
ramie w takiej pozycji:

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-09.jpg

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-05.jpg

Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
czterosow z oczywistych wzgledow.

a co jest nienormalnego w tym silniku poza pozycją?
bo IMHO nie ma żadnych cudów tylko jest ułozony tak jak jest.



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

24 Data: Styczen 03 2011 22:51:58
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-01-03 22:43, masti pisze:

Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu
wystukał:

W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
Użytkownik   napisał w wiadomości


Użytkownik   napisał w wiadomości:
Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa
i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...

"Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich


Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.

Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
ramie w takiej pozycji:

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-09.jpg

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-05.jpg

Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
czterosow z oczywistych wzgledow.

a co jest nienormalnego w tym silniku poza pozycją?
bo IMHO nie ma żadnych cudów tylko jest ułozony tak jak jest.

Normalny silnik, nienormalna pozycja. Oczywiscie nienormalna dla normalnych silnikow :) We wspolczesnym dwusuwie wywali olej ze skrzyni biegow, w czterosuwie doprowadzi do jego zatarcia, co nastapi zanim padna niesmarowane lozyska skrzyni biegow.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

25 Data: Styczen 03 2011 23:09:44
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: J_K_K 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości

Normalny silnik, nienormalna pozycja. Oczywiscie nienormalna dla normalnych silnikow :)

Z ciekawostek - traktorek Fortschritt napędzany silnikiem Simsona S51
miał określone dopuszczalne nachylenia 18% (bok) i 35% (wzdłuż).

Pzdr

JKK

26 Data: Styczen 03 2011 22:53:39
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: masti 

Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:51:58 +0100 osobnik zwany Kuczu
wystukał:

W dniu 2011-01-03 22:43, masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu
wystukał:

W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
Użytkownik   napisał w wiadomości


Użytkownik   napisał w wiadomości:
Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl
Osa i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...

"Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich


Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się
skonczyć jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.

Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik
w ramie w takiej pozycji:

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-09.jpg

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-05.jpg

Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
czterosow z oczywistych wzgledow.

a co jest nienormalnego w tym silniku poza pozycją? bo IMHO nie ma
żadnych cudów tylko jest ułozony tak jak jest.

Normalny silnik, nienormalna pozycja. Oczywiscie nienormalna dla
normalnych silnikow :) We wspolczesnym dwusuwie wywali olej ze skrzyni
biegow, w czterosuwie doprowadzi do jego zatarcia, co nastapi zanim
padna niesmarowane lozyska skrzyni biegow.

skoro normalny, to czemu ma w obecnych normalnych coś wywalić?
czym się ten silnik różni od współczesnych mu poza mocowaniem?
Bo IMHO niczym. I czemu wtedy nie wywalało a teraz ma? a moze tote obecne
są do dupy?


--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

27 Data: Styczen 03 2011 23:02:49
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: J_K_K 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości

Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w ramie w takiej pozycji:

Chęć uzyskania w miarę niskiego "przekroku", a brak silnika z poziomym cylindrem ?
Vide silnik Jawy 50, który oryginalnie był projektowany do skutera (poziomy cylinder),
a dopiero później trafił do Mustanga i Ogara 200.

W skuterze CZ-ty silnika nie obracali, to i niskości nie uzyskali :-)

Pzdr

JKK

28 Data: Styczen 03 2011 23:08:51
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-01-03 23:02, J_K_K pisze:

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości

Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik
w ramie w takiej pozycji:

Chęć uzyskania w miarę niskiego "przekroku", a brak silnika z poziomym
cylindrem ?

Powiem Ci w tajemnicy ze to bylo pytanie retoryczne :)

Vide silnik Jawy 50, który oryginalnie był projektowany do skutera
(poziomy cylinder),
a dopiero później trafił do Mustanga i Ogara 200.

Wiem bo Mustangiem, ponad 20 lat temu, krecilem swoje pierwsze kilometry.

W skuterze CZ-ty silnika nie obracali, to i niskości nie uzyskali :-)

Gupie Czechoslowaki...

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

29 Data: Styczen 04 2011 13:59:43
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: ErgoSum 


Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
Użytkownik "magnes"  napisał w wiadomości



Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
ramie w takiej pozycji:

nic, tylko komuna-kasa, komuna-kasa, itd... Takie byly realia.

Mieli taki silnik, nie mieli kasy na nowy, a KC zgodzilo sie na produkcje
nowego skutera. Robili z tego co mieli.
Takie ulozenie wymagalo tego finezyjnego rozwiazania przeniesienia momentu
lancuchem z dzwigni rozrusznika (btw dlatego wlasnie pierwsze prototypy nie
mialy rozrusznika noznego tylko dluga dzwignie uruchamiana reka) na walek. Z
reszta to spotykane tez w innych skuterach - peugeot 157B. Ten silnik ktory
pokazujesz na fot to pierwsza wersja - 150cm3. To dosc krotka seria ktora ze
wzgledu na to miala problemy z chlodzeniem (a czesc produkcji PRL
eksportowal nawet do Indii), dlatego pozniejsze 175 wyposazyli w wymuszony
obieg chlodzenia i wentylator.

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-09.jpg

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-05.jpg

Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
czterosow z oczywistych wzgledow.

zgadza sie. Dlatego wlasnie jedna ze zmian w silniku w Osie wzgl WFM to
lancuch sprzeglowy ktory dodatkowo mial zadanie rozprowadzania oleju po
calej skrzyni

erg

30 Data: Styczen 04 2011 21:04:15
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: magnes 


Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości:

Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
ramie w takiej pozycji:

Jakkolwiek pozycja jest dziwna to i tak lapsza niz w Vespie, przynajmniej
jest w osi pojazdu ;-)

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...

31 Data: Styczen 05 2011 11:07:45
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: Jackare 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości


Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika, czterosow z oczywistych wzgledow.

spokojnie dałby radę. W osie M52 (silnik 175) skrzynia i sprzęgło nie różniły się niczym od tej z SHL M11 z której pochodził silnik. Łańcuszek sprzęgłowy był inny - miał zabieraki do rozchlapywania oleju.

Pozycja gaźnika była zachowana przez zastosowanie odpowiedniego kolektora. Dodatkowo gaźnik G24 i G26 (pegaz) miał obrotowo mocowaną komorę pływakową. W osie M50, gażnik g20 był pozycjonowany tylko za pomocą kolektora.

problemami w obydwu silnikach były/są szczelnoć połÄ…czeń karteru i szczelnoć - jakoć simmeringów wału. Przez nieszczelności tych elementów lubił się dostawać olej ze skrzyni do skrzyni korbowej powodując dymienie i trudności z uruchomieniem

We współczesnym dwusuwie, poza wykonaniem odpowiedniego kolektora gaźnika nadal nic nie powinno byc problemem dla pracy w pozycji wiszącej, chyba że bedzie miał jakieś odmy itp unimeożliwiające powieszenie.
W czterosuwie problem smarowania rozwiązuje się za pomocą suchej miski olejowej - to już większa sprawa do ementualnej przeróbki bo np zapotrzebowanie na smarowanie rozbryzgowe i konstrukcja układu smarowania mogą to uniemożliwiać lub sprawić że będzie to pracochłonne lub nieopłacalne, ale czego to ludzie nie robią by dopiąć swego...
Istotnym problemem w osie jest chłodzenie. Powietrzne wymaga użycia dmuchawy (brak dmuchawy w M50 był największym mankamentem tego modelu), ewentualne cieczowe skonstruowania/przeróbki/montażu odpowiedniej chłodnicy i to będzie o tyle problemem że w osie choć wielka - nie ma miejsca na nic.
--
Jackare

32 Data: Styczen 04 2011 21:11:11
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: magnes 


Użytkownik "Jackare"  napisał w wiadomości:

Możesz napisać jaki to silnik ?

600ccm, 4T razem z przekladnia z Hondy Silver Wing ;-P

Czy warto, to możemy się tu wspólnie zastanowić

Nie warto. Odpuszczam. Zbyt duza rzezba.

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...

33 Data: Grudzien 31 2010 00:07:41
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: Kosiek 

W dniu 2010-12-30 01:06, magnes pisze:

Witam.

Potrzebuje znac wymiary ramy i przedniego zawieszenia od osy,



http://picasaweb.google.com/kosiek79/OsaManual#5303508935748607794

i następne, dopasuj mniej więcej inne wymiary "na oko" :)

--
Kosiek

34 Data: Styczen 01 2011 15:08:37
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: Tmek 

Użytkownik "Kosiek"  napisał w
wiadomości

W dniu 2010-12-30 01:06, magnes pisze:
Witam.

Potrzebuje znac wymiary ramy i przedniego zawieszenia od
osy,



http://picasaweb.google.com/kosiek79/OsaManual#5303508935748607794

i następne, dopasuj mniej więcej inne wymiary "na oko" :)

Na oko to mozna.., jak suwmiarka mozna http://www.iconico.com/caliper/

Tmek

35 Data: Styczen 03 2011 17:23:08
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Autor: Glub 

"magnes"  wrote:

Witam.

Potrzebuje znac wymiary ramy i przedniego zawieszenia od osy, nie ma kto
gdzies w garazu/piwnicy rozkreconej Osy co by mi zwymiarowac? Tak zgrubsza.
Googiel ma co prawda ladne rysunki techniczne tejze, ale niestety bez
wymiarow (a przynajmniej mnie sie nie udalo poszukac). Jak by ktos, cos to
bede zobowiazany :-)

Marcvs ma Osę. Poda ci wymiary.

--
Glub

WFM Osa - wymiary.



Grupy dyskusyjne