Grupy dyskusyjne   »   Wiarygodność komputerka w PuntoII

Wiarygodność komputerka w PuntoII



1 Data: Kwiecien 05 2007 09:32:26
Temat: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Wit(old) 

Witam!
W jakim stopniu można ufać komputerkowi w PuntoII w temacie spalania? Mi
pokazuje nawet 19km na litrze w mieście, ale to przy jeździe emeryckiej i w
większości z górki. Tak przy  normalnej jeździe to pokazuje 15km na litrze.
--
*****
Wit(old)
gg 2568314
mail: http://tinyurl.com/douj2



2 Data: Kwiecien 05 2007 10:50:00
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Tomasz Pyra 

Wit(old) napisał(a):

Witam!
W jakim stopniu można ufać komputerkowi w PuntoII w temacie spalania? Mi pokazuje nawet 19km na litrze w mieście, ale to przy jeździe emeryckiej i w większości z górki. Tak przy  normalnej jeździe to pokazuje 15km na litrze.

Ufać pewnie spokojnie można, ale to, jak rozumiem, jest chwilowe zużycie paliwa, czyli tak naprawdę parametr niewiele mówišcy, bo jak ruszasz pewnie masz 3km/l, a jak stoisz w korku to w ogóle nieskończonoœć :)

Patrz raczej na wskazanie œrednie zużycia paliwa, bo ono coœ tam już mówi.

Ze spalaniem chwilowym to tak jak ze œredniš prędkoœciš - lecisz niby cały czas 120-140km/h, a się w końcu i tak okazuje że 800km jechałeœ 10h ;)

3 Data: Kwiecien 05 2007 11:28:22
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Marko02 

Ufać pewnie spokojnie można, ale to, jak rozumiem, jest chwilowe zużycie
paliwa, czyli tak naprawdę parametr niewiele mówišcy, bo jak ruszasz
pewnie masz 3km/l, a jak stoisz w korku to w ogóle nieskończonoœć :)

Patrz raczej na wskazanie œrednie zużycia paliwa, bo ono coœ tam już mówi.
w PuntoII nie ma komputera wskazujacego chwilowe zuzycie tylko
wyswietla sie wskazanie srednie ( od czasu ostatniego resetowania
wskazania ) ..
przynajmniej tak to opisuja w instrukcji
A jesli chodzi o twoje spalanie przy normalnej jezdzie to calkiem w porzadku
( ok. 6,7 l/100 km )

pozdr.
Marko

4 Data: Kwiecien 05 2007 10:31:51
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: badzio 

Patrze, patrze a tu Wit(old) porozsypywal nastepujace haczki:

W jakim stopniu można ufać komputerkowi w PuntoII w temacie spalania? Mi pokazuje nawet 19km na litrze w mieście, ale to przy jeździe emeryckiej i w większości z górki. Tak przy  normalnej jeździe to pokazuje 15km na litrze.
A ile faktycznie spala Ci samochod?
Te wskazanai o ktorych piszesz, to wartosc chwilowa/srednia? A jesli chwilowa to w podczas 'normalnej jazdy' czy tez np podczas ruszania?
--
badzio

5 Data: Kwiecien 05 2007 11:28:29
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Shaman 


Użytkownik "Wit(old)"  napisał w wiadomości

Witam!
W jakim stopniu można ufać komputerkowi w PuntoII w temacie spalania? Mi
pokazuje nawet 19km na litrze w mieście, ale to przy jeździe emeryckiej i
w większości z górki. Tak przy  normalnej jeździe to pokazuje 15km na
litrze.

podejrzewam ze w Punto jest tak samo jak w większosci samochodow. W moim
Civicu średnie spalanie z calego baku wg kompa _ZAWSZE_ jest nizsze o 0,3
0,4 litra niz faktyczne.

PZDR
Shaman

6 Data: Kwiecien 05 2007 11:33:30
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Tomasz Pyra 

Shaman napisał(a):

podejrzewam ze w Punto jest tak samo jak w większosci samochodow. W moim Civicu średnie spalanie z calego baku wg kompa _ZAWSZE_ jest nizsze o 0,3 0,4 litra niz faktyczne.

Ciekawe czy wynika to z niedokładnoœci komputera, czy raczej "niedokładnoœci" dystrybutorów na stacjach.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

7 Data: Kwiecien 05 2007 11:39:25
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Shaman"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Wit(old)"  napisał w wiadomości
Witam!
W jakim stopniu można ufać komputerkowi w PuntoII w temacie spalania? Mi pokazuje nawet 19km na litrze w mieście, ale to przy jeździe emeryckiej i w większości z górki. Tak przy  normalnej jeździe to pokazuje 15km na litrze.

podejrzewam ze w Punto jest tak samo jak w większosci samochodow. W moim Civicu średnie spalanie z calego baku wg kompa _ZAWSZE_ jest nizsze o 0,3 0,4 litra niz faktyczne.

To sprawdź wtryski, pewnie zapchane.

8 Data: Kwiecien 05 2007 12:39:58
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Shaman 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


podejrzewam ze w Punto jest tak samo jak w większosci samochodow. W moim
Civicu średnie spalanie z calego baku wg kompa _ZAWSZE_ jest nizsze o 0,3
0,4 litra niz faktyczne.

To sprawdź wtryski, pewnie zapchane.
wtryski zapchane w rocznym Civicu po 25kkm?  poza tym tą prawidłowość notuję
od samego początku - spisuje wszystkie tankowania. Czasem się odczyt z
komputerka zbliży albo nawet pokryje z obliczeniem faktycznego spalania, ale
to rzadkość. Najczęściej jest 0,3 różnicy.

Myślę że to sprawa jakiejś prostej metody pomiarowej zastosowanej w
samochodzie, która jest w miarę tania i stabilna w czasie.

A widział ktoś odcinek "Łowców Mitów" w którym sprawdzali czy więcej traci
się paliwa przez otwarte okna czy klimę. Ze wskazań komputera wyszło że
zupełnie co innego niż przy jeżdżeniu do aż do braku paliwa.

tak więc ja bym za bardzo komputerowi nie ufał - i jeśli by pokazywał że
paliwa starczy na np. 30km a mijałbym stację to raczej nie czekał bym na
następną. (na szczęście nie mam tak zaawansowanych opcji na wyświetlaczu -
pokazuje mi tylko spalanie średnie od resetu)

PZDR
Shaman

9 Data: Kwiecien 05 2007 12:46:53
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Shaman"  napisał w wiadomości news:

podejrzewam ze w Punto jest tak samo jak w większosci samochodow. W moim Civicu średnie spalanie z calego baku wg kompa _ZAWSZE_ jest nizsze o 0,3 0,4 litra niz faktyczne.

To sprawdź wtryski, pewnie zapchane.
wtryski zapchane w rocznym Civicu po 25kkm?  poza tym tą prawidłowość notuję od samego początku - spisuje wszystkie tankowania. Czasem się odczyt z komputerka zbliży albo nawet pokryje z obliczeniem faktycznego spalania, ale to rzadkość. Najczęściej jest 0,3 różnicy.

Myślę że to sprawa jakiejś prostej metody pomiarowej zastosowanej w samochodzie, która jest w miarę tania i stabilna w czasie.

Tak, czas otwarcia wtryskiwacza*jego przekrój. ;-)
A z czym porównujesz, z jakimiś własnymi obserwacjami i wyliczeniami?
Może w nich tkwi błąd?

10 Data: Kwiecien 05 2007 12:59:23
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Shaman 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


Myślę że to sprawa jakiejś prostej metody pomiarowej zastosowanej w
samochodzie, która jest w miarę tania i stabilna w czasie.

Tak, czas otwarcia wtryskiwacza*jego przekrój. ;-)
A z czym porównujesz, z jakimiś własnymi obserwacjami i wyliczeniami?
Może w nich tkwi błąd?

porównuję z obliczeniami typu kartka i ołówek - a dokładniej Calc z
OpenOffice'a :)  żadnej filozofii..  przy 40 tankowaniach widać to ładnie na
wykresie..  linia średniego spalania z odczytu kompa jest cały czas pod
linią spalania liczonego z faktycznej ilości zatankowanego paliwa.

jedynym wytłumaczeniem byłyby przekłamania na dystrybutorach..  ale nie
sądzę żeby wszystkie kłamały podobnie.

PZDR
Shaman

11 Data: Kwiecien 05 2007 13:50:57
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Tomasz Pyra 

Cavallino napisał(a):

Myślę że to sprawa jakiejś prostej metody pomiarowej zastosowanej w samochodzie, która jest w miarę tania i stabilna w czasie.

Tak, czas otwarcia wtryskiwacza*jego przekrój. ;-)

Jeszcze gdzieś tam chyba powinno znaleźć się ciśnienie na listwie którego chyba też nie można uznać za stałe.
Silniki mają jakiś pomiar ciśnienie na listwie uwzględniany przy obliczaniu czasu otwarcia wtrysku?


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

12 Data: Kwiecien 05 2007 14:28:38
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Blyskacz 

Tomasz Pyra napisał(a):

Silniki mają jakiś pomiar ciśnienie na listwie uwzględniany przy obliczaniu czasu otwarcia wtrysku?
klasyczne wielopunkty, monowtryski nie mierza cisnienia -sprawe roznicy cisnien w  kolektorze zalatwia podcisnieniowy regulator cisnienia na listwie.
Drobne zmiany cisnienia sa bez wiekszego znaczenia - korekta i tak nastepuje poprzez lambde.
Cisnienie mierza uklady bezposredniego wtrysku benzyny i oczywiscie Common Rail.

pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

13 Data: Kwiecien 05 2007 12:47:51
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Blyskacz 

Cavallino napisał(a):

To sprawdź wtryski, pewnie zapchane.
hmm.. a co na to lambda i ecu ?

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

14 Data: Kwiecien 05 2007 12:48:40
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Cavallino napisał(a):

To sprawdź wtryski, pewnie zapchane.
hmm.. a co na to lambda i ecu ?

A co z nimi?
W jaki sposób miałyby zareagować, jeśli wtrysk podaje inną ilość paliwa niż powinien?
Komp oczywiście zmieni czasy otwarcia na inne, ale dalej nie spowoduje to że paliwa będzie się lało tyle ile on oblicza.

15 Data: Kwiecien 05 2007 12:58:12
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Blyskacz 

Cavallino napisał(a):

Komp oczywiście zmieni czasy otwarcia na inne, ale dalej nie spowoduje to że paliwa będzie się lało tyle ile on oblicza.

czyli wedlug Ciebie lambda bedzie >1 - brak reakcji na zwiekszenie dlugosci trwania impulsu, czyli sterownik zapala lampke MIL, check, czy co tam jest.
Jesli to nie wystepuje - a raczej nie, to nie ma mowy o braku korelacji pomiedzy zmiana sygnalu sterujacego wtryskami a odczytem lambdy.
Roznica w spalaniu podawanym przez kompa a rzeczywistym pomiarem to normalna sprawa, znaczna czesc rozwiazan oparta jest na pomiarze ilosci powietrza a nie zliczania impulsow na wtryskiwaczach.

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

16 Data: Kwiecien 05 2007 13:01:54
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Shaman 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Cavallino napisał(a):
[ciach..]
Roznica w spalaniu podawanym przez kompa a rzeczywistym pomiarem to
normalna sprawa, znaczna czesc rozwiazan oparta jest na pomiarze ilosci
powietrza a nie zliczania impulsow na wtryskiwaczach.

dokładnie tak..  urzadzenie instalowane przez Łowców Mitów we wcześniej
wspomnianym teście również opierało się na pomiarze ilości powietrza.

PZDR
Shaman

17 Data: Kwiecien 05 2007 13:15:18
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Cavallino napisał(a):
Komp oczywiście zmieni czasy otwarcia na inne, ale dalej nie spowoduje to że paliwa będzie się lało tyle ile on oblicza.

czyli wedlug Ciebie lambda bedzie >1 - brak reakcji na zwiekszenie dlugosci trwania impulsu,

A kto mówi o braku reakcji?
Przecież auto jeździ.....
Ja mówię o rozbieżnościach pomiędzy paliwem które powinno być podane a faktycznie podanym..

18 Data: Kwiecien 05 2007 13:32:03
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Blyskacz 

Cavallino napisał(a):

A kto mówi o braku reakcji?
Ty :  "W jaki sposób miałyby zareagować, jeśli wtrysk podaje inną ilość paliwa niż powinien?
Komp oczywiście zmieni czasy otwarcia na inne, ale dalej nie spowoduje to że paliwa będzie się lało tyle ile on oblicza. "

Przecież auto jeździ.....
nie te czasy... teraz elektronika reaguje szybko, a w japonczykach bardzo szybko - przekroczenie korekt dlugoterminowych = blad i MIL na desce.

Ja mówię o rozbieżnościach pomiędzy paliwem które powinno być podane a faktycznie podanym..
po raz drugi - nie ma takiej mozliwosci ( pomijajac roznice pomiedzy poszczegolnymi cylindrami ) globalnie lambda musi oscylowac kolo 1.
Ecu zwieksza/zmniejsza czas do momentu uzyskania wlasciwej mieszanki - sygnal z sondy lambda - nie obchodzi go czy wtryski sa przytkane czy nie - jak sie nie wyrobi w zadanym przedziale to MIL i jazda do serwisu.Skoro nie ma MIL tzn, ze sklad spalin OK a tzn, ze dostal tyle paliwa ile powinien... bardziej lopatologicznie juz sie wyjasnic chyba nie  da.

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

19 Data: Kwiecien 05 2007 13:39:42
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości news:

Ja mówię o rozbieżnościach pomiędzy paliwem które powinno być podane a faktycznie podanym..
po raz drugi - nie ma takiej mozliwosci

Jak nie ma jak są, każda sekwencja gazowa nie podaje przecież dokładnie tyle gazu, ile komp auta życzy sobie benzyny.
I jakoś nic się nie zapala, ilość daje się zmieniać itd

Ecu zwieksza/zmniejsza czas do momentu uzyskania wlasciwej mieszanki - sygnal z sondy lambda - nie obchodzi go czy wtryski sa przytkane czy nie - jak sie nie wyrobi w zadanym przedziale to MIL i jazda do serwisu.

Chyba się nie rozumiemy, bo generalnie dokładnie o tym piszę przecież.
Oczywiście nie o stopniu powodującym zapalenie się kontrolek.

20 Data: Kwiecien 05 2007 14:19:54
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Blyskacz 

Cavallino napisał(a):

Jak nie ma jak są, każda sekwencja gazowa nie podaje przecież dokładnie tyle gazu, ile komp auta życzy sobie benzyny.
z grubsza podaje, nie wdajac sie w szczegoly.

I jakoś nic się nie zapala, ilość daje się zmieniać itd
zapala i to czesto a ilosc mozna zmieniac w dosc waskim zakresie i w znacznej mierze uzaleznione jest to od tolerancji sterownika, akurat te z civikow sa diablo wrazliwe na odczyty odbiegajace od normy.
Pomijam juz sytuacje, gdzie magicy nawet przy montazu wtrysku wycinaja MIL na czas pracy na gazie, zeby klient nie zglaszal problemow, zwlaszcza u francuzow, ktore czesto  migaja MIL-em  nim przejda w staly tryb serwisowy.

Chyba się nie rozumiemy, bo generalnie dokładnie o tym piszę przecież.
Oczywiście nie o stopniu powodującym zapalenie się kontrolek.
Piszesz o tym ,ze sterownik sobie zmienia dlugosc impulsu, paliwa leci mniej/Twoja teoria o zapchanych wtryskach/ a on sie nie orientuje - a to bzdura.
srednie zmniejszenie spalania o 0.4l/100 bez notorycznego biegania na ubogo jest praktycznie niemozliwe, a to zostaloby zauwazone przez sterownik.

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

21 Data: Kwiecien 05 2007 14:20:58
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Cavallino napisał(a):

Jak nie ma jak są, każda sekwencja gazowa nie podaje przecież dokładnie tyle gazu, ile komp auta życzy sobie benzyny.
z grubsza podaje, nie wdajac sie w szczegoly.

I jakoś nic się nie zapala, ilość daje się zmieniać itd
zapala i to czesto

U mnie nie zapala nic, nawet jak w ogóle gazu nie podaje. ;-)

Chyba się nie rozumiemy, bo generalnie dokładnie o tym piszę przecież.
Oczywiście nie o stopniu powodującym zapalenie się kontrolek.
Piszesz o tym ,ze sterownik sobie zmienia dlugosc impulsu, paliwa leci mniej/Twoja teoria o zapchanych wtryskach/ a on sie nie orientuje - a to bzdura.

Nie wiem czy bzdura, inaczej bym nie był w stanie (na gazie) osiągnąć różnic +-10% w stosunku do pokazywanego zużycia tylko regulacją kompa gazowego.
A osiągam.

srednie zmniejszenie spalania o 0.4l/100 bez notorycznego biegania na ubogo jest praktycznie niemozliwe, a to zostaloby zauwazone przez sterownik.

A kto mówi że zostaje niezauważone?

P.S.
Oczywiście nie mówię dokładnie o Civicach, bo takowego nie posiadam.

22 Data: Kwiecien 05 2007 14:44:29
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Blyskacz 

Cavallino napisał(a):

U mnie nie zapala nic, nawet jak w ogóle gazu nie podaje. ;-)

jesli nie ma paliwa tylko krotka chwile, to nic sie nie dzieje - blad musi powtorzyc sie okreslona ilosc razy nim ecu zapali kontrolke, ale po podpieciu do kompa zdarzenie jest widoczne...
.... no chyba, ze wycieli Ci lampke ;-)

Nie wiem czy bzdura, inaczej bym nie był w stanie (na gazie) osiągnąć różnic +-10% w stosunku do pokazywanego zużycia tylko regulacją kompa gazowego.
czyli mowisz, ze Twoj sterownik benzynowy nie zauwaza, ze dostaje +-10% od tego co sobie zyczy ? no to sonda do wymiany...
A osiągam.
srednio 10%  to duzo - chcialbym zobaczyc wydruk z kontroli spalin w Twoim pojezdzie... bo ktos tu kogos robi w balona... nie wiem, czy Ty mnie czy oni Ciebie.

A kto mówi że zostaje niezauważone?
Ty ;-) caly czas od poczatku mowisz, ze sterownik nie ma pojecia, ze silnik nie dostaje ile powinien, nawet w tym poscie - patrz wyzej.

Oczywiście nie mówię dokładnie o Civicach, bo takowego nie posiadam.
to bez wiekszego znaczenia, norma eobd obowiazuje wszystkich, jedni ja wyprzedzaja bardziej inni mniej...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

23 Data: Kwiecien 05 2007 15:41:54
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Cavallino napisał(a):

U mnie nie zapala nic, nawet jak w ogóle gazu nie podaje. ;-)

jesli nie ma paliwa tylko krotka chwile, to nic sie nie dzieje

Kiedy dłuższą chwilę to też się nie dzieje, jak miałem uszkodzony Matrix to auto stanęło, a "check engine" się nie zapalało.

- blad musi powtorzyc sie okreslona ilosc razy nim ecu zapali kontrolke, ale po podpieciu do kompa zdarzenie jest widoczne...
... no chyba, ze wycieli Ci lampke ;-)

Nie wycięli, jak padła cewka lampka od razu się zaświeciła.



Nie wiem czy bzdura, inaczej bym nie był w stanie (na gazie) osiągnąć różnic +-10% w stosunku do pokazywanego zużycia tylko regulacją kompa gazowego.
czyli mowisz, ze Twoj sterownik benzynowy nie zauwaza, ze dostaje +-10% od tego co sobie zyczy ?

Zapewne zauważa, bo zmienia przecież czasy otwarcia.
Ale widać uznaje że to nie powód to siania paniki.
No i te +-10% to oczywiście mowa o gazie, nie o benzynie.

srednio 10%  to duzo - chcialbym zobaczyc wydruk z kontroli spalin w Twoim pojezdzie... bo ktos tu kogos robi w balona... nie wiem, czy Ty mnie czy oni Ciebie.

Przechodził badanie w listopadzie, żadnych zastrzeżeń nie było.



A kto mówi że zostaje niezauważone?
Ty ;-) caly czas od poczatku mowisz, ze sterownik nie ma pojecia, ze silnik nie dostaje ile powinien

No a jak to wytłumaczysz?



, nawet w tym poscie - patrz wyzej.

Oczywiście nie mówię dokładnie o Civicach, bo takowego nie posiadam.
to bez wiekszego znaczenia, norma eobd obowiazuje wszystkich, jedni ja wyprzedzaja bardziej inni mniej...

No tak właśnie mi się wydaje.
Może soft sterujący w Renault jest bardziej tolerancyjny.

24 Data: Kwiecien 05 2007 16:08:05
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Blyskacz 

Cavallino napisał(a):

No i te +-10% to oczywiście mowa o gazie, nie o benzynie.
bez znaczenia - 10% oznacza czeste ladowanie poza zakres 0,97-1,03,
w  przypadku "wtrysku" lpg rodzaj paliwa nie gra roli..

Przechodził badanie w listopadzie, żadnych zastrzeżeń nie było.
;-) mi nie chodzi o zastrzezenia montazysty czy diagnosty, bo ten dopoki instalacja na gwarancji lub mu klient nie marudzi to zlego slowa nie powie
jak robiles rzetelny przeglad to pewnie masz wydruk z badania, moglbys sie pochwalic ;)

No a jak to wytłumaczysz?
pokaz mi wydruki z analizy spalin dla kilku zakresow obrotow to CI powiem...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

25 Data: Kwiecien 05 2007 16:20:04
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości news:

Przechodził badanie w listopadzie, żadnych zastrzeżeń nie było.
;-) mi nie chodzi o zastrzezenia montazysty czy diagnosty, bo ten dopoki instalacja na gwarancji lub mu klient nie marudzi to zlego slowa nie powie

No nie wiem, jakichś tam duperali (wyciek płynu z reduktora) się diagnosta czepiał, zakładam że jakby coś było nie tak ze spalinami też by to zrobił.

jak robiles rzetelny przeglad to pewnie masz wydruk z badania, moglbys sie pochwalic ;)

Nie żądałem od niego wydruków, wystarczyło mi to że dostałem wpis i fakturę.
Na ręcę mu nie patrzyłem, ale badanie trwało sporo, chyba z godzinę, więc zakładam że zrobił wszystkie przewidziane kontrole.

26 Data: Kwiecien 05 2007 14:45:15
Temat: Re: Wiarygodnoœć komputerka w PuntoII
Autor: J.F. 

On Thu, 5 Apr 2007 11:39:25 +0200,  Cavallino wrote:

podejrzewam ze w Punto jest tak samo jak w większosci samochodow. W moim
Civicu średnie spalanie z calego baku wg kompa _ZAWSZE_ jest nizsze o 0,3
0,4 litra niz faktyczne.

To sprawdź wtryski, pewnie zapchane.

To by mu komp zawyzal wskazanie  ..

J.

27 Data: Kwiecien 05 2007 14:54:40
Temat: Re: Wiarygodno?ć komputerka w PuntoII
Autor: Shaman 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Thu, 5 Apr 2007 11:39:25 +0200,  Cavallino wrote:
podejrzewam ze w Punto jest tak samo jak w większosci samochodow. W moim
Civicu średnie spalanie z calego baku wg kompa _ZAWSZE_ jest nizsze o
0,3
0,4 litra niz faktyczne.

To sprawdź wtryski, pewnie zapchane.

To by mu komp zawyzal wskazanie  ..

to już lepiej niech zaniża..  zawsze to ładniej wygląda :)

PZDR
Shaman

28 Data: Kwiecien 05 2007 15:46:20
Temat: Re: Wiarygodno?ć komputerka w PuntoII
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Shaman"  napisał w wiadomości news:

To by mu komp zawyzal wskazanie  ..

to już lepiej niech zaniża..  zawsze to ładniej wygląda :)

Za to jest mniej bezpieczne - jakbyś chciał wyjeździć paliwo do końca to możesz stanąć wcześniej niż Ci komp zaplanował.

29 Data: Kwiecien 05 2007 15:56:06
Temat: Re: Wiarygodno?ć komputerka w PuntoII
Autor: Shaman 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


to już lepiej niech zaniża..  zawsze to ładniej wygląda :)

Za to jest mniej bezpieczne - jakbyś chciał wyjeździć paliwo do końca to
możesz stanąć wcześniej niż Ci komp zaplanował.

tyle że ja nie mam wskazania ile mogę jeszcze przejechać - wyświetlacz w
civicu pokazuje tylko 3 wartości - przebieg całkowity, przebieg od resetu,
średnie spalanie od resetu.

po drugie staram jak tylko mogę aby nie dopuścić do sytuacji wyjeżdzenia
całego paliwa..  mam takie przyzwyczajenie z Escorta, (gdzie nie było
kontrolki rezerwy) a poza tym pamiętam jak firmowa Astra Classic już nigdy
sie nie otrząsnęła po tym jak zabrakło paliwa w czasie jazdy :)

PZDR
Shaman

30 Data: Kwiecien 05 2007 15:45:37
Temat: Re: Wiarygodno?ć komputerka w PuntoII
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Thu, 5 Apr 2007 11:39:25 +0200,  Cavallino wrote:
podejrzewam ze w Punto jest tak samo jak w większosci samochodow. W moim
Civicu średnie spalanie z calego baku wg kompa _ZAWSZE_ jest nizsze o 0,3
0,4 litra niz faktyczne.

To sprawdź wtryski, pewnie zapchane.

To by mu komp zawyzal wskazanie  ..

Niekoniecznie.
A napisałem że zapchane, bo chyba za duże być nie mogą.....

31 Data: Kwiecien 05 2007 14:53:22
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: MichałG 


Użytkownik "Wit(old)"  napisał w wiadomości

Witam!
W jakim stopniu można ufać komputerkowi w PuntoII w temacie spalania?

Ufaj i kontroluj! jak mawiał towarzysz Dzierżyński.
Sprawdz, ile faktycznie pali i bedziesz wiedział...  zatankuj kilka razy pod
korek np. do 'drugiego odbicia' podziel przez przebieg, pomnóż przez 100
;_)....... i już .... taka dokładnośc wyastarczy.... Komputer liczy jakoś po
swojemu....

Pozdrowienia
Michał

32 Data: Kwiecien 05 2007 15:23:37
Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII
Autor: Al 

Wit(old) wrote:

Witam!
W jakim stopniu można ufać komputerkowi w PuntoII w temacie spalania? Mi pokazuje nawet 19km na litrze w mieście, ale to przy jeździe emeryckiej i w większości z górki. Tak przy  normalnej jeździe to pokazuje 15km na litrze.

W Stilo (też Fiat) jest to na tyle dokładne, że koniec paliwa zgadza się z pokazywanym przez kompa +/- 1 km (można sobie sprawdzić zasięg). Chwilowym bym się nie przejmował, bo i tak nie zejdzie poniżej 2l/100km, nawet jeśli jest w rzeczywistości 0, ani nie będzie wyższe niż 25l/100km. Natomiast średnie działa bardzo dobrze.

Ba, w oparciu o spalanie pokazywane przez kompa i pojemność zbiornika na gaz można sobie w moim przypadku całkiem dokładnie wyliczyć ile jeszcze pojedzie na gazie, choć tutaj dokładność jest już w granicach +/- 10 km, ale raczej nie wyjeżdżam gazu do 0, więc i tak jest bardzo dobrze.

Al

Wiarygodność komputerka w PuntoII



Grupy dyskusyjne