Wiarygodność komputerka w PuntoII
1 | Data: Kwiecien 05 2007 09:32:26 |
Temat: Wiarygodność komputerka w PuntoII | |
Autor: Wit(old) | Witam! 2 |
Data: Kwiecien 05 2007 10:50:00 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Tomasz Pyra | Wit(old) napisał(a): Witam! Ufać pewnie spokojnie można, ale to, jak rozumiem, jest chwilowe zużycie paliwa, czyli tak naprawdę parametr niewiele mówišcy, bo jak ruszasz pewnie masz 3km/l, a jak stoisz w korku to w ogóle nieskończonoć :) Patrz raczej na wskazanie rednie zużycia paliwa, bo ono co tam już mówi. Ze spalaniem chwilowym to tak jak ze redniš prędkociš - lecisz niby cały czas 120-140km/h, a się w końcu i tak okazuje że 800km jechałe 10h ;) 3 |
Data: Kwiecien 05 2007 11:28:22 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Marko02 | Ufać pewnie spokojnie można, ale to, jak rozumiem, jest chwilowe zużyciew PuntoII nie ma komputera wskazujacego chwilowe zuzycie tylko wyswietla sie wskazanie srednie ( od czasu ostatniego resetowania wskazania ) .. przynajmniej tak to opisuja w instrukcji A jesli chodzi o twoje spalanie przy normalnej jezdzie to calkiem w porzadku ( ok. 6,7 l/100 km ) pozdr. Marko 4 |
Data: Kwiecien 05 2007 10:31:51 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: badzio | Patrze, patrze a tu Wit(old) porozsypywal nastepujace haczki: W jakim stopniu można ufać komputerkowi w PuntoII w temacie spalania? Mi pokazuje nawet 19km na litrze w mieście, ale to przy jeździe emeryckiej i w większości z górki. Tak przy normalnej jeździe to pokazuje 15km na litrze.A ile faktycznie spala Ci samochod? Te wskazanai o ktorych piszesz, to wartosc chwilowa/srednia? A jesli chwilowa to w podczas 'normalnej jazdy' czy tez np podczas ruszania? -- badzio 5 |
Data: Kwiecien 05 2007 11:28:29 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Shaman |
Witam! podejrzewam ze w Punto jest tak samo jak w większosci samochodow. W moim Civicu średnie spalanie z calego baku wg kompa _ZAWSZE_ jest nizsze o 0,3 0,4 litra niz faktyczne. PZDR Shaman 6 |
Data: Kwiecien 05 2007 11:33:30 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Tomasz Pyra | Shaman napisał(a): podejrzewam ze w Punto jest tak samo jak w większosci samochodow. W moim Civicu średnie spalanie z calego baku wg kompa _ZAWSZE_ jest nizsze o 0,3 0,4 litra niz faktyczne. Ciekawe czy wynika to z niedokładnoci komputera, czy raczej "niedokładnoci" dystrybutorów na stacjach. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 7 |
Data: Kwiecien 05 2007 11:39:25 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Cavallino |
To sprawdź wtryski, pewnie zapchane. 8 |
Data: Kwiecien 05 2007 12:39:58 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Shaman |
wtryski zapchane w rocznym Civicu po 25kkm? poza tym tą prawidłowość notuję od samego początku - spisuje wszystkie tankowania. Czasem się odczyt z komputerka zbliży albo nawet pokryje z obliczeniem faktycznego spalania, ale to rzadkość. Najczęściej jest 0,3 różnicy. Myślę że to sprawa jakiejś prostej metody pomiarowej zastosowanej w samochodzie, która jest w miarę tania i stabilna w czasie. A widział ktoś odcinek "Łowców Mitów" w którym sprawdzali czy więcej traci się paliwa przez otwarte okna czy klimę. Ze wskazań komputera wyszło że zupełnie co innego niż przy jeżdżeniu do aż do braku paliwa. tak więc ja bym za bardzo komputerowi nie ufał - i jeśli by pokazywał że paliwa starczy na np. 30km a mijałbym stację to raczej nie czekał bym na następną. (na szczęście nie mam tak zaawansowanych opcji na wyświetlaczu - pokazuje mi tylko spalanie średnie od resetu) PZDR Shaman 9 |
Data: Kwiecien 05 2007 12:46:53 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Cavallino |
wtryski zapchane w rocznym Civicu po 25kkm? poza tym tą prawidłowość notuję od samego początku - spisuje wszystkie tankowania. Czasem się odczyt z komputerka zbliży albo nawet pokryje z obliczeniem faktycznego spalania, ale to rzadkość. Najczęściej jest 0,3 różnicy.podejrzewam ze w Punto jest tak samo jak w większosci samochodow. W moim Civicu średnie spalanie z calego baku wg kompa _ZAWSZE_ jest nizsze o 0,3 0,4 litra niz faktyczne. Tak, czas otwarcia wtryskiwacza*jego przekrój. ;-) A z czym porównujesz, z jakimiś własnymi obserwacjami i wyliczeniami? Może w nich tkwi błąd? 10 |
Data: Kwiecien 05 2007 12:59:23 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Shaman |
porównuję z obliczeniami typu kartka i ołówek - a dokładniej Calc z OpenOffice'a :) żadnej filozofii.. przy 40 tankowaniach widać to ładnie na wykresie.. linia średniego spalania z odczytu kompa jest cały czas pod linią spalania liczonego z faktycznej ilości zatankowanego paliwa. jedynym wytłumaczeniem byłyby przekłamania na dystrybutorach.. ale nie sądzę żeby wszystkie kłamały podobnie. PZDR Shaman 11 |
Data: Kwiecien 05 2007 13:50:57 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Tomasz Pyra | Cavallino napisał(a): Myślę że to sprawa jakiejś prostej metody pomiarowej zastosowanej w samochodzie, która jest w miarę tania i stabilna w czasie. Jeszcze gdzieś tam chyba powinno znaleźć się ciśnienie na listwie którego chyba też nie można uznać za stałe. Silniki mają jakiś pomiar ciśnienie na listwie uwzględniany przy obliczaniu czasu otwarcia wtrysku? -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 12 |
Data: Kwiecien 05 2007 14:28:38 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Blyskacz | Tomasz Pyra napisał(a): Silniki mają jakiś pomiar ciśnienie na listwie uwzględniany przy obliczaniu czasu otwarcia wtrysku?klasyczne wielopunkty, monowtryski nie mierza cisnienia -sprawe roznicy cisnien w kolektorze zalatwia podcisnieniowy regulator cisnienia na listwie. Drobne zmiany cisnienia sa bez wiekszego znaczenia - korekta i tak nastepuje poprzez lambde. Cisnienie mierza uklady bezposredniego wtrysku benzyny i oczywiscie Common Rail. pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 13 |
Data: Kwiecien 05 2007 12:47:51 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Blyskacz | Cavallino napisał(a): To sprawdź wtryski, pewnie zapchane.hmm.. a co na to lambda i ecu ? Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 14 |
Data: Kwiecien 05 2007 12:48:40 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Cavallino |
Cavallino napisał(a): A co z nimi? W jaki sposób miałyby zareagować, jeśli wtrysk podaje inną ilość paliwa niż powinien? Komp oczywiście zmieni czasy otwarcia na inne, ale dalej nie spowoduje to że paliwa będzie się lało tyle ile on oblicza. 15 |
Data: Kwiecien 05 2007 12:58:12 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Blyskacz | Cavallino napisał(a): Komp oczywiście zmieni czasy otwarcia na inne, ale dalej nie spowoduje to że paliwa będzie się lało tyle ile on oblicza. czyli wedlug Ciebie lambda bedzie >1 - brak reakcji na zwiekszenie dlugosci trwania impulsu, czyli sterownik zapala lampke MIL, check, czy co tam jest. Jesli to nie wystepuje - a raczej nie, to nie ma mowy o braku korelacji pomiedzy zmiana sygnalu sterujacego wtryskami a odczytem lambdy. Roznica w spalaniu podawanym przez kompa a rzeczywistym pomiarem to normalna sprawa, znaczna czesc rozwiazan oparta jest na pomiarze ilosci powietrza a nie zliczania impulsow na wtryskiwaczach. Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 16 |
Data: Kwiecien 05 2007 13:01:54 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Shaman |
Cavallino napisał(a):[ciach..] Roznica w spalaniu podawanym przez kompa a rzeczywistym pomiarem to dokładnie tak.. urzadzenie instalowane przez Łowców Mitów we wcześniej wspomnianym teście również opierało się na pomiarze ilości powietrza. PZDR Shaman 17 |
Data: Kwiecien 05 2007 13:15:18 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Cavallino |
Cavallino napisał(a): A kto mówi o braku reakcji? Przecież auto jeździ..... Ja mówię o rozbieżnościach pomiędzy paliwem które powinno być podane a faktycznie podanym.. 18 |
Data: Kwiecien 05 2007 13:32:03 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Blyskacz | Cavallino napisał(a): A kto mówi o braku reakcji?Ty : "W jaki sposób miałyby zareagować, jeśli wtrysk podaje inną ilość paliwa niż powinien? Komp oczywiście zmieni czasy otwarcia na inne, ale dalej nie spowoduje to że paliwa będzie się lało tyle ile on oblicza. " Przecież auto jeździ.....nie te czasy... teraz elektronika reaguje szybko, a w japonczykach bardzo szybko - przekroczenie korekt dlugoterminowych = blad i MIL na desce. Ja mówię o rozbieżnościach pomiędzy paliwem które powinno być podane a faktycznie podanym..po raz drugi - nie ma takiej mozliwosci ( pomijajac roznice pomiedzy poszczegolnymi cylindrami ) globalnie lambda musi oscylowac kolo 1. Ecu zwieksza/zmniejsza czas do momentu uzyskania wlasciwej mieszanki - sygnal z sondy lambda - nie obchodzi go czy wtryski sa przytkane czy nie - jak sie nie wyrobi w zadanym przedziale to MIL i jazda do serwisu.Skoro nie ma MIL tzn, ze sklad spalin OK a tzn, ze dostal tyle paliwa ile powinien... bardziej lopatologicznie juz sie wyjasnic chyba nie da. Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 19 |
Data: Kwiecien 05 2007 13:39:42 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Cavallino |
Ja mówię o rozbieżnościach pomiędzy paliwem które powinno być podane a faktycznie podanym..po raz drugi - nie ma takiej mozliwosci Jak nie ma jak są, każda sekwencja gazowa nie podaje przecież dokładnie tyle gazu, ile komp auta życzy sobie benzyny. I jakoś nic się nie zapala, ilość daje się zmieniać itd Ecu zwieksza/zmniejsza czas do momentu uzyskania wlasciwej mieszanki - sygnal z sondy lambda - nie obchodzi go czy wtryski sa przytkane czy nie - jak sie nie wyrobi w zadanym przedziale to MIL i jazda do serwisu. Chyba się nie rozumiemy, bo generalnie dokładnie o tym piszę przecież. Oczywiście nie o stopniu powodującym zapalenie się kontrolek. 20 |
Data: Kwiecien 05 2007 14:19:54 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Blyskacz | Cavallino napisał(a): Jak nie ma jak są, każda sekwencja gazowa nie podaje przecież dokładnie tyle gazu, ile komp auta życzy sobie benzyny.z grubsza podaje, nie wdajac sie w szczegoly. I jakoś nic się nie zapala, ilość daje się zmieniać itdzapala i to czesto a ilosc mozna zmieniac w dosc waskim zakresie i w znacznej mierze uzaleznione jest to od tolerancji sterownika, akurat te z civikow sa diablo wrazliwe na odczyty odbiegajace od normy. Pomijam juz sytuacje, gdzie magicy nawet przy montazu wtrysku wycinaja MIL na czas pracy na gazie, zeby klient nie zglaszal problemow, zwlaszcza u francuzow, ktore czesto migaja MIL-em nim przejda w staly tryb serwisowy. Chyba się nie rozumiemy, bo generalnie dokładnie o tym piszę przecież.Piszesz o tym ,ze sterownik sobie zmienia dlugosc impulsu, paliwa leci mniej/Twoja teoria o zapchanych wtryskach/ a on sie nie orientuje - a to bzdura. srednie zmniejszenie spalania o 0.4l/100 bez notorycznego biegania na ubogo jest praktycznie niemozliwe, a to zostaloby zauwazone przez sterownik. Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 21 |
Data: Kwiecien 05 2007 14:20:58 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Cavallino |
Cavallino napisał(a): U mnie nie zapala nic, nawet jak w ogóle gazu nie podaje. ;-) Chyba się nie rozumiemy, bo generalnie dokładnie o tym piszę przecież.Piszesz o tym ,ze sterownik sobie zmienia dlugosc impulsu, paliwa leci mniej/Twoja teoria o zapchanych wtryskach/ a on sie nie orientuje - a to bzdura. Nie wiem czy bzdura, inaczej bym nie był w stanie (na gazie) osiągnąć różnic +-10% w stosunku do pokazywanego zużycia tylko regulacją kompa gazowego. A osiągam. srednie zmniejszenie spalania o 0.4l/100 bez notorycznego biegania na ubogo jest praktycznie niemozliwe, a to zostaloby zauwazone przez sterownik. A kto mówi że zostaje niezauważone? P.S. Oczywiście nie mówię dokładnie o Civicach, bo takowego nie posiadam. 22 |
Data: Kwiecien 05 2007 14:44:29 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Blyskacz | Cavallino napisał(a): U mnie nie zapala nic, nawet jak w ogóle gazu nie podaje. ;-) jesli nie ma paliwa tylko krotka chwile, to nic sie nie dzieje - blad musi powtorzyc sie okreslona ilosc razy nim ecu zapali kontrolke, ale po podpieciu do kompa zdarzenie jest widoczne... .... no chyba, ze wycieli Ci lampke ;-) Nie wiem czy bzdura, inaczej bym nie był w stanie (na gazie) osiągnąć różnic +-10% w stosunku do pokazywanego zużycia tylko regulacją kompa gazowego.czyli mowisz, ze Twoj sterownik benzynowy nie zauwaza, ze dostaje +-10% od tego co sobie zyczy ? no to sonda do wymiany... A osiągam.srednio 10% to duzo - chcialbym zobaczyc wydruk z kontroli spalin w Twoim pojezdzie... bo ktos tu kogos robi w balona... nie wiem, czy Ty mnie czy oni Ciebie. A kto mówi że zostaje niezauważone?Ty ;-) caly czas od poczatku mowisz, ze sterownik nie ma pojecia, ze silnik nie dostaje ile powinien, nawet w tym poscie - patrz wyzej. Oczywiście nie mówię dokładnie o Civicach, bo takowego nie posiadam.to bez wiekszego znaczenia, norma eobd obowiazuje wszystkich, jedni ja wyprzedzaja bardziej inni mniej... Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 23 |
Data: Kwiecien 05 2007 15:41:54 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Cavallino |
Cavallino napisał(a): Kiedy dłuższą chwilę to też się nie dzieje, jak miałem uszkodzony Matrix to auto stanęło, a "check engine" się nie zapalało. - blad musi powtorzyc sie okreslona ilosc razy nim ecu zapali kontrolke, ale po podpieciu do kompa zdarzenie jest widoczne... Nie wycięli, jak padła cewka lampka od razu się zaświeciła.
Zapewne zauważa, bo zmienia przecież czasy otwarcia. Ale widać uznaje że to nie powód to siania paniki. No i te +-10% to oczywiście mowa o gazie, nie o benzynie. srednio 10% to duzo - chcialbym zobaczyc wydruk z kontroli spalin w Twoim pojezdzie... bo ktos tu kogos robi w balona... nie wiem, czy Ty mnie czy oni Ciebie. Przechodził badanie w listopadzie, żadnych zastrzeżeń nie było.
No a jak to wytłumaczysz? , nawet w tym poscie - patrz wyzej. No tak właśnie mi się wydaje. Może soft sterujący w Renault jest bardziej tolerancyjny. 24 |
Data: Kwiecien 05 2007 16:08:05 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Blyskacz | Cavallino napisał(a): No i te +-10% to oczywiście mowa o gazie, nie o benzynie.bez znaczenia - 10% oznacza czeste ladowanie poza zakres 0,97-1,03, w przypadku "wtrysku" lpg rodzaj paliwa nie gra roli.. Przechodził badanie w listopadzie, żadnych zastrzeżeń nie było.;-) mi nie chodzi o zastrzezenia montazysty czy diagnosty, bo ten dopoki instalacja na gwarancji lub mu klient nie marudzi to zlego slowa nie powie jak robiles rzetelny przeglad to pewnie masz wydruk z badania, moglbys sie pochwalic ;) No a jak to wytłumaczysz?pokaz mi wydruki z analizy spalin dla kilku zakresow obrotow to CI powiem... Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 25 |
Data: Kwiecien 05 2007 16:20:04 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Cavallino |
Przechodził badanie w listopadzie, żadnych zastrzeżeń nie było.;-) mi nie chodzi o zastrzezenia montazysty czy diagnosty, bo ten dopoki instalacja na gwarancji lub mu klient nie marudzi to zlego slowa nie powie No nie wiem, jakichś tam duperali (wyciek płynu z reduktora) się diagnosta czepiał, zakładam że jakby coś było nie tak ze spalinami też by to zrobił. jak robiles rzetelny przeglad to pewnie masz wydruk z badania, moglbys sie pochwalic ;) Nie żądałem od niego wydruków, wystarczyło mi to że dostałem wpis i fakturę. Na ręcę mu nie patrzyłem, ale badanie trwało sporo, chyba z godzinę, więc zakładam że zrobił wszystkie przewidziane kontrole. 26 |
Data: Kwiecien 05 2007 14:45:15 | Temat: Re: Wiarygodnoć komputerka w PuntoII | Autor: J.F. | On Thu, 5 Apr 2007 11:39:25 +0200, Cavallino wrote: podejrzewam ze w Punto jest tak samo jak w większosci samochodow. W moim To by mu komp zawyzal wskazanie .. J. 27 |
Data: Kwiecien 05 2007 14:54:40 | Temat: Re: Wiarygodno?ć komputerka w PuntoII | Autor: Shaman |
On Thu, 5 Apr 2007 11:39:25 +0200, Cavallino wrote: to już lepiej niech zaniża.. zawsze to ładniej wygląda :) PZDR Shaman 28 |
Data: Kwiecien 05 2007 15:46:20 | Temat: Re: Wiarygodno?ć komputerka w PuntoII | Autor: Cavallino |
To by mu komp zawyzal wskazanie .. Za to jest mniej bezpieczne - jakbyś chciał wyjeździć paliwo do końca to możesz stanąć wcześniej niż Ci komp zaplanował. 29 |
Data: Kwiecien 05 2007 15:56:06 | Temat: Re: Wiarygodno?ć komputerka w PuntoII | Autor: Shaman |
tyle że ja nie mam wskazania ile mogę jeszcze przejechać - wyświetlacz w civicu pokazuje tylko 3 wartości - przebieg całkowity, przebieg od resetu, średnie spalanie od resetu. po drugie staram jak tylko mogę aby nie dopuścić do sytuacji wyjeżdzenia całego paliwa.. mam takie przyzwyczajenie z Escorta, (gdzie nie było kontrolki rezerwy) a poza tym pamiętam jak firmowa Astra Classic już nigdy sie nie otrząsnęła po tym jak zabrakło paliwa w czasie jazdy :) PZDR Shaman 30 |
Data: Kwiecien 05 2007 15:45:37 | Temat: Re: Wiarygodno?ć komputerka w PuntoII | Autor: Cavallino |
On Thu, 5 Apr 2007 11:39:25 +0200, Cavallino wrote: Niekoniecznie. A napisałem że zapchane, bo chyba za duże być nie mogą..... 31 |
Data: Kwiecien 05 2007 14:53:22 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: MichałG |
Witam! Ufaj i kontroluj! jak mawiał towarzysz Dzierżyński. Sprawdz, ile faktycznie pali i bedziesz wiedział... zatankuj kilka razy pod korek np. do 'drugiego odbicia' podziel przez przebieg, pomnóż przez 100 ;_)....... i już .... taka dokładnośc wyastarczy.... Komputer liczy jakoś po swojemu.... Pozdrowienia Michał 32 |
Data: Kwiecien 05 2007 15:23:37 | Temat: Re: Wiarygodność komputerka w PuntoII | Autor: Al | Wit(old) wrote: Witam! W Stilo (też Fiat) jest to na tyle dokładne, że koniec paliwa zgadza się z pokazywanym przez kompa +/- 1 km (można sobie sprawdzić zasięg). Chwilowym bym się nie przejmował, bo i tak nie zejdzie poniżej 2l/100km, nawet jeśli jest w rzeczywistości 0, ani nie będzie wyższe niż 25l/100km. Natomiast średnie działa bardzo dobrze. Ba, w oparciu o spalanie pokazywane przez kompa i pojemność zbiornika na gaz można sobie w moim przypadku całkiem dokładnie wyliczyć ile jeszcze pojedzie na gazie, choć tutaj dokładność jest już w granicach +/- 10 km, ale raczej nie wyjeżdżam gazu do 0, więc i tak jest bardzo dobrze. Al |