Wp³yw LPG na komputer samochodu - problem? [cz. 2]
1 | Data: Lipiec 21 2008 17:19:08 |
Temat: Wp³yw LPG na komputer samochodu - problem? [cz. 2] | |
Autor: Kris_N | Witam, 2 |
Data: Lipiec 21 2008 17:23:51 | Temat: Re: Wp³yw LPG na komputer samochodu - problem? [cz. 2] | Autor: PAndy |
Nie wiem czemu, ale jako¶ wierzê temu ostatniemu mechanikowi (mo¿e si³a sugestii). tak czy siak komputer benzynowy bedzie ci robil adaptacje a ta bedzie z kapelusza wzieta i moga sie pojawiac problemy w jezdzie na benzynie... 3 |
Data: Lipiec 21 2008 21:27:46 | Temat: Re: Wp³yw LPG na komputer samochodu - problem? [cz. 2] | Autor: Kris_N |
Czyli ta emulacja nie zapobiegnie wy³apywaniu b³êdów przez komputer benzynowy i pomimo jej za³o¿enia bêdê dalej podziwia³ "check engine" i dziwn± pracê silnika na benzynie? Mo¿e chocia¿ zmniejszy skalê zjawiska? Rozumiem, ¿e emulator wysy³a do komputera benzynowego sygna³ sta³y b±d¼ zmienny (nie wiem) o okre¶lonym przebiegu/charakterystyce. To w takim razie ten¿e sygna³ emulowany bêdzie powodowa³ pó¼niejsze b³êdy? Pozdrawiam kn 4 |
Data: Lipiec 21 2008 22:11:32 | Temat: Re: Wp³yw LPG na komputer samochodu - problem? [cz. 2] | Autor: Adam P³aszczyca | On Mon, 21 Jul 2008 21:27:46 +0200, "Kris_N" Czyli ta emulacja nie zapobiegnie wy³apywaniu b³êdów przez komputer Emulacja to nic innego, jak oszukiwanie ECU sygna³ami, które powinny byc zainterpretowane, ¿e 'jest dobrze'. Rzecz w tym, ¿e sygna³y te nie s± identyczne z tymi, jakie dostaje ECU w czasie jazdy na benzynie. Jednak je¶li emulacja jest dobra, to odchylenie jest na tyle niewielkie, ¿e przej¶cie na benzynê nie daje odczuwalnych efektów, a ECU w ci±gu kilkudziesiêciu sekund 'doci±gnie' parametry adaptuj±c siê do nowych warunków. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 5 |
Data: Lipiec 22 2008 16:18:23 | Temat: Re: Wp³yw LPG na komputer samochodu - problem? [cz. 2] | Autor: PAndy |
Rozumiem, ¿e emulator wysy³a do komputera benzynowego sygna³ sta³y b±d¼ zmienny (nie wiem) o okre¶lonym przebiegu/charakterystyce. To w takim razie ten¿e sygna³ emulowany bêdzie powodowa³ pó¼niejsze b³êdy? tak jak napisal juz Adam Plaszczyca - emulacja w praktyce to generatorek wytwarzajacy dosc regularny sygnal udajacy wskazania sondy lambda - jednak ta regularnosc nie wystepuje w normalnej pracy silnika - z emulatorem problem check engine powinien zniknac - praca na benzynie niekoniecznie musi byc optymalna. 6 |
Data: Lipiec 22 2008 16:56:58 | Temat: Re: Wp³yw LPG na komputer samochodu - problem? [cz. 2] | Autor: Kris_N |
Witam, na znikniêciu "checka" zale¿y mi powiem szczerze. Jestem uczulony na t± kontrolkê jak i na wszystkie czerwone podczas jazdy (na ca³e szczê¶cie czerwone siê nie za¶wiecaj±). Ogólnie czerwony i ¿ó³ty kolor w okolicy zegarów nie le¿y mi jako¶ (wyj±tek - ¶wiat³o p/mgielne tylne). Proponowano mi wyjêcie ¿arówki Check'a, tyle ¿e jak co¶ bêdzie siê dzia³o to nie bêdê nawet o tym wiedzia³, wiêc to zdecydowanie odpada. Czy pomo¿e emulator - zobaczê. Nie jest to 500 z³ za ca³y komputer gazowy. Rozumiem, ¿e jednak problem benzyny to jest co¶ z czym trzeba ¿yæ, albo rozkrêciæ ca³y samochód i szukaæ. W w±tku o tym samym tytule sprzed kilku dni odpowiadaj±cy pisali, ¿e powinno siê co¶ poprawiæ jednak. Có¿ - zobaczê po za³o¿eniu emulatora. Pozdrawiam kn 7 |
Data: Lipiec 21 2008 22:23:18 | Temat: Re: Wp³yw LPG na komputer samochodu - problem? [cz. 2] | Autor: Tomasz Motyliñski | Zerujesz ECU, silnk pracuje kilka minut na Pb, prze³±czasz na LPG i ustawia 8 |
Data: Lipiec 21 2008 13:47:45 | Temat: Re: Wp³yw LPG na komputer samochodu - problem? [cz. 2] | Autor: |
"...w Oplu Astrze F 1,6 8v z inst. LPG 1 generacji (¶rubka) wyst±pi³y ju¿ Pytanie jest, czy poprawa nastapila natychmiast po resecie komputera, czy tez po przejechaniu pewnego dystansu na benzynie ? Generalnie to tak - monowtrysk GM ma znikome funkcje adaptacyjne, dodatkowo podczas zimnego startu sygnal z sondy i tak nie jest brany pod uwage ( i to przez dlugi czas, bo sonda nie jest podgrzewana ), wiec bledy dotyczace skladu mieszanki nie powinny miec wplywu, ale... ostatnie wersje Multeca byly juz bardziej zaawansowane ( tak od ok 95' w zwyz ) i potrafily dziac sie z nimi dziwne rzeczy... Zwykle za takie szopki odpowiadalo zasyfienie ukladu paliwowego a zwlaszcza wtryskiwacza,, stad po dluzszym dystansie na pb wsio wracalo do normy... na jakis czas oczywiscie ;-) Czy mog³a tu wyst±piæzawsze wplywa, tyle ze raczej w przypadku Twojego auta nie skutkuje to takimi problemami jakie opisujesz. Je¶li jednak zachodzi tutaj takietak do konca to sie nie da...zawsze pewne nastawy beda inne podczas pracy na lpg, ale tym nie nalezy sie zbytnio przejmowac.... Czy instalacjê LPG mo¿na "u³agodziæ", ¿eby komputer nie g³upia³jesi idzie Ci o ta lampke Check Engine to wstaw najprostszy emulator sondy lambda 1V - koszt pewnie ok 30zl, + montaz... i "problem" lampki masz z glowy... Co do sedna problemu - zrob prosty test : Jesli odpalasz rano auto i wystapia objawy zlej pracy, wylacz silnik, zrob reset kompa i odpal ponownie - jesli silnik pracuje OK, to problem jest faktycznie po stronie elektroniki ... Jesli reset nie daje natychmiastowego, pozytywnego efektu to problem lezy prawdopodobnie w zasyfionym, zacierajacym sie wtryskiwaczu... pozdrawiam Blyskacz 9 |
Data: Lipiec 21 2008 23:40:14 | Temat: Re: Wp³yw LPG na komputer samochodu - problem? [cz. 2] | Autor: Adam Franik | Dnia Mon, 21 Jul 2008 17:19:08 +0200, Kris_N napisa³(a): Witam, Ty nie przepraszaj bo ja mam identyczny problm w identycznym samochodzie wiec z zaciekawieniem ¶ledze watek. Ja jeszcze wymyslilem ze czujnik temp silnika oszukuje i po odpaleniu nie za³±cza siê ssanie i st±d ten brak mocy, ale to tylko takie moje gdybanie. Jak bede mia³ czas to wezme miernik i sprawdze ten czujnik. -- pozdrawiam, Adam F. & Astra F '93 + LPG [SG][SWD] gg#4423822 10 |
Data: Lipiec 22 2008 06:59:43 | Temat: Re: Wp³yw LPG na komputer samochodu - problem? [cz. 2] | Autor: @he®sk | On Mon, 21 Jul 2008 17:19:08 +0200, "Kris_N" Witam, napisz do mnie na priv to ci wyjasnie co i jak. -- HeSk "Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj± i terytorium darmowego opluwania innych." * My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP) Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan dróg poprawi sie sam ! http://bezswiatel.4.pl/ http://miniurl.pl/manie2006 http://bezswiatel.ath.cx/?page=aktualnosci 11 |
Data: Lipiec 22 2008 15:26:01 | Temat: Re: Wp³yw LPG na komputer samochodu - problem? [cz. 2] | Autor: KSX | @he®sk pisze: On Mon, 21 Jul 2008 17:19:08 +0200, "Kris_N" wrote: Mo¿e napisz w 2ch zdaniach te¿ na grupê - my¶lê, ¿e to typowa przypad³o¶æ aut na gazie i poza rad±: trzeba jechaæ na regulacje gazu, wielu czytaczy chcia³oby sie dowiedzieæ co¶ wiêcej. Mam 2 samochody z gazem na na monowtrysku: Citroen AX (I gen. z emulacja sondy i ¶rub±) i R19 (II gen. z "komputerem", silnikiem krokowym) i w obydwu w zasadzie co miesi±c musia³bym robiæ reset kompa. Samochody je¿d¿one codzinnie do pracy 15km wte i 15km we wte. Objawy s± u mnie takie, ¿e zapalam samochód zawsze na benzynie (np. zimny rano) i nierówno pracuje, obroty spadaj± poni¿ej prawid³owych (pomimo tego, ¿e teoretycznie jest na automatycznym ssaniu) i w zasadzie ga¶nie. W ci±gu dnia (jak nie jest zimny) jest nieco lepiej, ale te¿ nierówno... Po prze³±czeniu na gaz jest, moim zdaniem, OK. Po resecie kompa, przez jaki¶ czas, wszystko wraca do normy, samochód ³adnie pali rano, chodzi równo, widaæ to ssanie, wszystko tak, jak powinno byæ... Po pewnym czasie (3ch tyg?) zaczyna siê chrzaniæ i wraca do poprzedniego stanu... Pytanie dodatkowe: czy aby zresetowaæ komp wystarczy odpi±æ klemê masow±, czy musz± byæ dwie?? -- KSX 12 |
Data: Lipiec 22 2008 16:38:50 | Temat: Re: Wp³yw LPG na komputer samochodu - problem? [cz. 2] | Autor: PAndy |
Pytanie dodatkowe: czy aby zresetowaæ komp wystarczy odpi±æ klemê masow±, czy musz± byæ dwie?? wystarczy jedna z nich, najlepiej masowa. |