Grupy dyskusyjne   »   WpÅ‚yw obróbki gÅ‚owicy na stopieÅ„ sprężania

Wp³yw obróbki g³owicy na stopieÅ„ sprÄ™¿ania



1 Data: Styczen 11 2017 22:27:39
Temat: Wp³yw obróbki g³owicy na stopieÅ„ sprÄ™¿ania
Autor:

Czeæ.
Pyta³em w innym wÄ…tku ale obi³o siÄ™ bez echa a sprawa doæ intersujÄ…ca.

O ile w dieslu ma podobno dodatnie skutki to ciekawi nie jak wyglÄ…da to w benzynie?

Jaki wp³yw na pracÄ™ silnika benzynowego ma planowanie g³owicy np. o 0,2mm? Na ile prawdopodobne jest pojawianie siÄ™ spalana stukowego?



2 Data: Styczen 12 2017 09:01:25
Temat: Re: Wp³yw obróbki g³owicy na stopieÅ„ s prÄ™¿ania
Autor: Lewis 

W dniu 2017-01-12 o 07:27,  pisze:

Czeæ.
Pyta³em w innym wÄ…tku ale obi³o siÄ™ bez echa a sprawa doæ intersujÄ…ca.

O ile w dieslu ma podobno dodatnie skutki to ciekawi nie jak wyglÄ…da to w benzynie?

Jaki wp³yw na pracÄ™ silnika benzynowego ma planowanie g³owicy np. o 0,2mm? Na ile prawdopodobne jest pojawianie siÄ™ spalana stukowego?


Zale¿y ile CR by³o wyjÅ›ciowo. 0.2mm nie wniesie praktycznie ¿adnych zauwa¿alnych zmian, a jak zbiera siÄ™ wiÄ™cej to sÄ… grubsze uszczelki po g³owicÄ™.

--
Pozdrawiam
Lewis

3 Data: Styczen 12 2017 00:13:03
Temat: Re: Wp³yw obróbki g³owicy na stopieÅ„ sprÄ™¿ania
Autor:

przecie¿ ca³y czas siÄ™ mówi ¿e grubsze uszczelki dobiera siÄ™ pod wystajÄ…cy t³ok przy obróbce bloku oraz w dieslach a nie benzynach.
Ka¿dy pisze co innego, jak to w koÅ„cu jest?

4 Data: Styczen 12 2017 09:14:56
Temat: Re: Wp³yw obróbki g³owicy na stopieÅ„ s prÄ™¿ania
Autor: Lewis 

W dniu 2017-01-12 o 09:13,  pisze:

przecie¿ ca³y czas siÄ™ mówi ¿e grubsze uszczelki dobiera siÄ™ pod wystajÄ…cy t³ok przy obróbce bloku oraz w dieslach a nie benzynach.
Ka¿dy pisze co innego, jak to w koÅ„cu jest?


W benzynikach nawet tzw kanapki siÄ™ robi ;)

--
Pozdrawiam
Lewis

5 Data: Styczen 12 2017 05:06:37
Temat: Re: Wp³yw obróbki g³owicy na stopieÅ„ sprÄ™¿ania
Autor:

w sensie dwie uszczelki, jedna na drugÄ…?
A jak z Waszego doświadczenia to wygląda, pojawia się drastycznie spalanie stukowe czy nie widać roznicy?

6 Data: Styczen 12 2017 06:19:15
Temat: Re: Wp³yw obróbki g³owicy na stopieÅ„ sprÄ™¿ania
Autor: Zenek Kapelinder 

Nie sluchaj go z tymi uszczelkami, wpuszcza Cie w kanal. Oczywiscie idiotow nie brakuje i moga z piec zalozyc. Ale to idioci. Jedynym parametrem ktory jest istotny to czy przy maksymalnych obrotach tlok nie zawadzi o zawor, bo zawor nie zdazy sie schowac. Zebranie o dyche czy o pol milimetra nie ma zadnego znaczenia na spalanie stukowe. Dawno temu byla etylina 78 i dalo sie bez spalania stukowego jechac na niej duzym fiatem ktory wymagal lepszej. I jak nie dodawac ostro gazu to nie stukalo. Maly fiat mial stopien sprezania taki jak w silnikach zasilanych etylina 78 lub gorsza i wymagal 94. Wersja eksportowa 125p jaka byla na Chiny byla dostosowana do etyliny 78 i roznila sie od normalnej walkiem aparatu zaplonowego, ustawieniem zaplonu i swiecami. Inny podobno tez byl regulator podcisnieniowy wyprzedzenia zaplonu, mial zmieniona charakterystyke, znaczy sie slabsza sprezyne.

7 Data: Styczen 12 2017 17:24:28
Temat: Re: Wp³yw obróbki g³owicy na stopieÅ„ s prÄ™¿ania
Autor: Lewis 

W dniu 2017-01-12 o 15:19, Zenek Kapelinder pisze:

Nie sluchaj go z tymi uszczelkami, wpuszcza Cie w kanal. Oczywiscie idiotow nie brakuje i moga z piec zalozyc. Ale to idioci. Jedynym parametrem ktory jest istotny to czy przy maksymalnych obrotach tlok nie zawadzi o zawor, bo zawor nie zdazy sie schowac. Zebranie o dyche czy o pol milimetra nie ma zadnego znaczenia na spalanie stukowe. Dawno temu byla etylina 78 i dalo sie bez spalania stukowego jechac na niej duzym fiatem ktory wymagal lepszej. I jak nie dodawac ostro gazu to nie stukalo. Maly fiat mial stopien sprezania taki jak w silnikach zasilanych etylina 78 lub gorsza i wymagal 94. Wersja eksportowa 125p jaka byla na Chiny byla dostosowana do etyliny 78 i roznila sie od normalnej walkiem aparatu zaplonowego, ustawieniem zaplonu i swiecami. Inny podobno tez byl regulator podcisnieniowy wyprzedzenia zaplonu, mial zmieniona charakterystyke, znaczy sie slabsza sprezyne.

OczywiÅ›cie ¿e przy planowaniu i pozostawieniu seryjnego silnika nie ma sensu kombinacji z uszczelkami. Dlatego napisa³em ¿e nie zauwa¿y ¿Ä…dnej ró¿nicy.

Ale skoro wspomnia³, ¿e to tylko w dieslach i przy wystÄ™pie t³oku ponad blok wk³ada siÄ™ grubÄ… uszczelkÄ™, to napisa³em ¿e w benzyniakach te¿... tylko, ¿e takich które siÄ™ uturbia i mocno dmucha, odprÄ™¿a siÄ™ miÄ™dzy innymi kanapkÄ…. OczywiÅ›cie wypada³oby zmienić t³oki na jakiegoÅ› JE, wossnera etc. odprÄ™¿ajÄ…cego ale najtaÅ„sza jest kanapka.


--
Pozdrawiam
Lewis

Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania



Grupy dyskusyjne