Grupy dyskusyjne   »   Wspomaganie kierownicy - Fabia I

Wspomaganie kierownicy - Fabia I



1 Data: Kwiecien 06 2009 12:08:13
Temat: Wspomaganie kierownicy - Fabia I
Autor: Krzysiek Z. 

Witam,

Wyłącza mi się wspomaganie kierownicy w Fabii 2004.
Zapala się kontrolka z kierownicą i wykrzyknikiem i wtedy wspomagania brak.
Pomyślałbym, że to silnik elektryczny który napędza pompę, ale potrafi się
samo naprawić i chodzić kilka dni.
Po paru dniach znowu się psuje i jak samochód postoi przez noc znowu jest
ok, ale i tu nie ma reguły.
Płyn jest, bezpieczniki OK.
Miał ktoś podobny problem?
Może ktoś wie gdzie (Pruszków, Warszawa) można coś takiego zdiagnozować. ASO
mnie nie interesuje, bo ostatnio mają na wszystko ceny z kosmosu a znając
życię powiedzą, że do wymiany cała pompa z silnikiem za 1700 netto.
Problem jest raczej czysto elektryczny, bo kotrolka wspomagania powinna
gasnąć kilka sekund po włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika), a gdy
problem wystepuje - nie gaśnie.
Co z tym dziadostwem zrobić? Ciężko się kręci kierownicą bez "pomocnika" :)

Pozdrawiam
Krzysiek Z.



2 Data: Kwiecien 06 2009 22:00:03
Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - Fabia I
Autor: Qnick 

Dnia 06-04-2009 o 12:08:13 Krzysiek Z.  napisał(a):

Witam,


problem wystepuje - nie gaÂśnie.
Co z tym dziadostwem zrobiĂŚ? CiĂŞÂżko siĂŞ krĂŞci kierownicÂą bez "pomocnika"  :)


Możesz mieć uszkodzony czujnik skrętu który znajduje się w przekładni  kierowniczej i dochodzi do niego kabelek  wtyczką. On równiez może dawać  takie efekty gdy nie działa świeci się kontrolka wspomagania a gaśnie  kiedy zaczyna działać. Koszt częći to od 140 do 250 PLN w zależności od  tego jaki to czujnik tzw. "płaski" lub "okrągły" . Problemem może byc  również gnijąca wiązka silnika ale w Fabiach z 2004 roku ten problem już  nie powinien występować tylko w starszych rocznikach 2000- 2002. Pozdrawiam

3 Data: Kwiecien 08 2009 09:00:06
Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - Fabia I
Autor: Krzysiek Z. 


Użytkownik "Qnick"  napisał w wiadomości

Dnia 06-04-2009 o 12:08:13 Krzysiek Z.  napisał(a):
Możesz mieć uszkodzony czujnik skrętu który znajduje się w przekładni
kierowniczej i dochodzi do niego kabelek  wtyczką. On równiez może dawać
takie efekty gdy nie działa świeci się kontrolka wspomagania a gaśnie
kiedy zaczyna działać. Koszt częśći to od 140 do 250 PLN w zależności od
tego jaki to czujnik tzw. "płaski" lub "okrągły" . Problemem może byc
również gnijąca wiązka silnika ale w Fabiach z 2004 roku ten problem już
nie powinien występować tylko w starszych rocznikach 2000- 2002.
Pozdrawiam

Przez zaślepkę od halogenu dostałem sie do pompy i wypiąłem ten czujnik.
Z tego co wyczytałem, to bez niego wspomaganie powinno działać, ale niestety
tak nie jest  - pompa dalej nie pracuje.
Jak się wyłączy, to nie działa 1- 2 dni, jak zacznie działać, to chodzi 3-4
dni i tak wkółko.
Pompa jest firmy KOYO, więc gdyby to był padnięty czujnik, to nie jest taki
drogi.
Gdzie oprócz ASO mogą mi niedrogo zdiagnozować przyczynę problemu (Warszawa,
Pruszków).

Pozdrawiam
Krzysiek Z.

4 Data: Kwiecien 11 2009 11:40:48
Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - Fabia I
Autor: Maciej Przyboś 

Z tego co wyczytałem, to bez niego wspomaganie powinno działać

A jakim cudem ma dzialac bez czujnika ?
Przeciez pompa nie pracuje caly czas, wlacza sie tylko w czasie krecenia
kierownica, wylacza gdy dojdzie do krancowego polozenia.
Ten czujnik odczytuje polozenie kola kierownicy.

Maciej

5 Data: Kwiecien 11 2009 12:45:52
Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - Fabia I
Autor: Krzysiek Z. 


Użytkownik "Maciej Przyboś"  napisał w wiadomości

Z tego co wyczytałem, to bez niego wspomaganie powinno działać

A jakim cudem ma dzialac bez czujnika ?
Przeciez pompa nie pracuje caly czas, wlacza sie tylko w czasie krecenia
kierownica, wylacza gdy dojdzie do krancowego polozenia.
Ten czujnik odczytuje polozenie kola kierownicy.

Mylisz się kolego.
Wiem już jak działa wspomaganie w Fabii i odkryłem przyczynę uszkodzenia,
którą okazał się ten właśnie czujnik skrętu.
Podejrzana była też pompa, ale to wykluczyłem odpinając czujnik i jeżdżąc
tak przez tydzień.
Bez podpiętego czujnika pompa chodzi cały czas na obrotach "spoczynkowych"
tj. 1200 - 1300 obr/min.
Wspomaganie działa, ale przy gwałtowniejszych ruchach kierownicą wydajność
pompy jest niewystarczająca i "opór" kierownicy chwilowo wzrasta.
Sprawny czujnik nie odczytuje skrajnych położeń przekładni i pompa wcale się
nie wyłącza przy skrajnym położeniu kierownicy - słychać nawet jej
głośniejszą pracę.
Odczytuje on ruch przekładni i gwałtowność tego ruchu, odpowiednio sterując
pompą.
Na podstawie sygnału z czujnika, pompa zwiększa swoje obroty podczas ruchu
kierownicą i dzięki temu wydajność wspomagania jest zawsze wystarczająca.
Gdy czujnik pada, daje jakiś niezrozumiały sygnał na pompę i komputer
sterujący decyduje o wyłączeniu całego układu wspomagania, dlatego może to
wyglądać na uszkodzenie pompy.
W mojej Fabii gdy wspomaganie było, to działało dobrze, gdy się wyłączało -
nie było go wcale.
Przez to obstawiałem, że uszkodzona jest pompa, ale po odpięciu czujnika
pompa nie wyłączyła się ani razu przez tydzień.

Pozdrawiam
Krzysiek Z.

6 Data: Kwiecien 15 2009 18:43:53
Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - Fabia I
Autor: Krzysiek Z. 

Czujnik wymieniony - wszystko wróciło do normy - temat zamknięty :)

Pozdrawiam
Krzysiek Z.

Wspomaganie kierownicy - Fabia I



Grupy dyskusyjne