Grupy dyskusyjne   »   Wybielanie serwisu Nikona?

Wybielanie serwisu Nikona?



1 Data: Listopad 07 2009 02:05:26
Temat: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Les 

Witam,
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9872&skad=news
mam nieodparte przekonanie, że ta "akcja" ma zadanie wybielenie
serwisu Nikona przez pokazanie dużej ilości (zapewne) "błędów" innych
serwisów.
Najciekawsza jest ta "PEŁNA KONSPIRACJA"!

Pozdrawiam
Les



2 Data: Listopad 07 2009 11:41:54
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: m0w 

Co to za tajność akcji, jak się o niej trąbi na stronie internetowej?
Może jeszcze uprzedzą serwisy, która naprawa będzie monitorowana?

To że serwisy działają źle jest winą wadliwie skonstruowanego prawa.
Np. serwis nie ma zadanych ram czasowych naprawy.

3 Data: Listopad 07 2009 11:01:02
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 7 Nov 2009 11:41:54 +0100, m0w napisał(a):

To że serwisy działają źle jest winą wadliwie skonstruowanego prawa.
Np. serwis nie ma zadanych ram czasowych naprawy.

Jak sobie wyobrażasz prawne uregulowanie ram czasowych kompletnie
dobrowonego świadczenia jakim jest gwarancja?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

4 Data: Listopad 07 2009 12:07:11
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Paweł W. 

Waldek Godel pisze:

Dnia Sat, 7 Nov 2009 11:41:54 +0100, m0w napisał(a):

To że serwisy działają źle jest winą wadliwie skonstruowanego prawa.
Np. serwis nie ma zadanych ram czasowych naprawy.

Jak sobie wyobrażasz prawne uregulowanie ram czasowych kompletnie
dobrowonego świadczenia jakim jest gwarancja?


Jak sobie wyobrażasz naprawę trwającą np. 2 lata? ;)
Jeśli już jest gwarancja, to powinno być określony także czas realizacji gwarancji i co, jeśli nie są w stanie. To u nas są takie kFiatki. Mam rodzinę w USA. Jeśli kupisz nowy samochód i 3 razy nie będą w stanie naprawić ci usterki w ramach gwarancji, to dają ci drugi samochód. Jest to z tego co wiem dobrowolna usługa salonu. A u nas? Ktoś ogląda Turbo Kamerę? Włos się jeży. Po prostu u nas nie ma rynku, albo jest rynek, ale konsument nie ma siły przebicia. Może leży to w słabości lokalnych gazet, których w Polsce praktycznie się nie czyta, a tam są to najczęściej czytane gazety. A o czym się pisze w takich gazetkach miasteczka z 20 tys. mieszkańców? A no właśnie o tym, że jakiś sklep robi problemy z reklamacją towaru - i nie ważne, czy klient słusznie się skarży, czy nie. Piszą o tym i roztrząsają problem, a to robi złą reklamę sklepowi, więc ten, żeby się zabezpieczyć przed znacznym spadkiem dochodów, przyjmuje większość reklamacji bez szemrania.

Pozdrawiam,
Paweł W.

--
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

5 Data: Listopad 07 2009 11:29:45
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 07 Nov 2009 12:07:11 +0100, "Paweł W." napisał(a):

Jak sobie wyobrażasz naprawę trwającą np. 2 lata? ;)

Nie wyobrażam sobie, ale jest całkiem możliwa i legalna.

Jeśli już jest gwarancja, to powinno być określony także czas realizacji
gwarancji i co, jeśli nie są w stanie. To u nas są takie kFiatki. Mam
rodzinę w USA. Jeśli kupisz nowy samochód i 3 razy nie będą w stanie
naprawić ci usterki w ramach gwarancji, to dają ci drugi samochód. Jest
to z tego co wiem dobrowolna usługa salonu. A u nas? Ktoś ogląda Turbo

Bo tam ludzie jeżeli im się warunki sprzedaży nie podobają, to nie kupują.
Albo negocjują sporo niższą cenę (za zakup bez gwarancji)


miasteczka z 20 tys. mieszkańców? A no właśnie o tym, że jakiś sklep
robi problemy z reklamacją towaru - i nie ważne, czy klient słusznie się
skarży, czy nie. Piszą o tym i roztrząsają problem, a to robi złą
reklamę sklepowi, więc ten, żeby się zabezpieczyć przed znacznym
spadkiem dochodów, przyjmuje większość reklamacji bez szemrania.

dokładnie, to jest wolny rynek i to działa najlepiej. Taka akcja jak
nikonservicepoland to właśnie działanie wolnego rynku. Nie należy w tym
przeszkadzać.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

6 Data: Listopad 08 2009 19:54:25
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Valwit 

Paweł W. wrote:

Jak sobie wyobrażasz naprawę trwającą np. 2 lata? ;)
Jeśli już jest gwarancja, to powinno być określony także czas realizacji
gwarancji i co, jeśli nie są w stanie. To u nas są takie kFiatki. Mam
rodzinę w USA. Jeśli kupisz nowy samochód i 3 razy nie będą w stanie
naprawić ci usterki w ramach gwarancji, to dają ci drugi samochód.


i wszytsko pieknie, ale samochod reklamujesz u dealera a nie w fabryce,
prawda? wiec z popsutym aparatem idz tam gdzie kupiles. jak w 3 tygodnie
nie naprawia to zadaja kasy albo nowego.

sprzedawca jest strona umowy jaka zawierales przy zakupie, nikon polska
nie ma nic do tego i udziela dobrowolnej gwarancji enduserowi.


--
 Łukasz "Valwit" Grupa    http://valwit.net    ICQ:40117364 GG:1591997
........................................................................

7 Data: Listopad 08 2009 19:57:14
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 08 Nov 2009 19:54:25 +0000, Valwit napisał(a):

i wszytsko pieknie, ale samochod reklamujesz u dealera a nie w fabryce,
prawda? wiec z popsutym aparatem idz tam gdzie kupiles. jak w 3 tygodnie
nie naprawia to zadaja kasy albo nowego.

sprzedawca jest strona umowy jaka zawierales przy zakupie, nikon polska
nie ma nic do tego i udziela dobrowolnej gwarancji enduserowi.

Jest mały problem, bo niezgodność z umową dotyczy wad fabrycznych
istniejących w momencie sprzedaży. Po jakimś czasie egzekwowanie tego robi
się problematyczne.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

8 Data: Listopad 08 2009 22:25:09
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Valwit 

Waldek Godel wrote:

Jest mały problem, bo niezgodność z umową dotyczy wad fabrycznych
istniejących w momencie sprzedaży. Po jakimś czasie egzekwowanie tego robi
się problematyczne.

tyle ze wtedy np. taki nikon polska robi ogolniejsza akcje, jak swego
czasu ze zdychajacym CCD w coolpixach

--
 Łukasz "Valwit" Grupa    http://valwit.net    ICQ:40117364 GG:1591997
........................................................................

9 Data: Listopad 09 2009 01:44:12
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: dominik 

Valwit wrote:

Jest mały problem, bo niezgodnoć z umową dotyczy wad fabrycznych
istniejących w momencie sprzedaży. Po jakimś czasie egzekwowanie tego robi
się problematyczne.
tyle ze wtedy np. taki nikon polska robi ogolniejsza akcje, jak swego
czasu ze zdychajacym CCD w coolpixach

Taki nikon zrobił akcję wymiany matryc sony? :)
Tak jak taki canon, minolta czy jeszcze paru innych.

:)

d.

10 Data: Listopad 07 2009 14:55:01
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: m0w 

To że serwisy działają źle jest winą wadliwie skonstruowanego prawa.
Np. serwis nie ma zadanych ram czasowych naprawy.

Jak sobie wyobrażasz prawne uregulowanie ram czasowych kompletnie
dobrowonego świadczenia jakim jest gwarancja?

Wyobrażam sobie, że kupując produkt powinienm mieć czarno na białym napisane
(i to mogłoby zapewnić prawo) jakie są dokładne warunki gwarancji.
Wtedy wiedziałbym czego się mogę spodziewać kupując produkt.
Mogłoby być napisane, że producent nie udziela wcale gwarancji na towar,
tylko to powinno być napisane w widocznym miejscu i językiem powszechnie zrozumiałym,
nie jakimś maczkiem i żargonem prawniczym.

11 Data: Listopad 07 2009 14:37:21
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 7 Nov 2009 14:55:01 +0100, m0w napisał(a):

Wyobrażam sobie, że kupując produkt powinienm mieć czarno na białym napisane
(i to mogłoby zapewnić prawo) jakie są dokładne warunki gwarancji.
Wtedy wiedziałbym czego się mogę spodziewać kupując produkt.
Mogłoby być napisane, że producent nie udziela wcale gwarancji na towar,
tylko to powinno być napisane w widocznym miejscu i językiem powszechnie
zrozumiałym,

Tak powinno być, niemniej nie jest to obowiązkowe. Jednak kupiłeś towar z
wadliwą gwarancją, więc zaakceptowałeś ten stan. Jeżeli nie akceptujesz
gwarancji bez podanych terminów napraw - nie powinieneś takiego towaru
kupować.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

12 Data: Listopad 07 2009 14:58:35
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: zly 

Dnia Sat, 7 Nov 2009 11:01:02 +0000, Waldek Godel napisał(a):

Jak sobie wyobrażasz prawne uregulowanie ram czasowych kompletnie
dobrowonego świadczenia jakim jest gwarancja?

Po pierwsze dobrowolne jest danie gwarancji, ale jak już jest dana to
całkiem formalnie i prawnie już obowiązuje. Po drugie nawet jakby nie była
dana to jest jeszcze "Niezgodność towaru z umową" więc nie wiem z czym masz
problem.
--
marcin

13 Data: Listopad 07 2009 15:04:25
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: zkruk [Lodz] 

zly wrote:

Dnia Sat, 7 Nov 2009 11:01:02 +0000, Waldek Godel napisał(a):

Jak sobie wyobrażasz prawne uregulowanie ram czasowych kompletnie
dobrowonego świadczenia jakim jest gwarancja?

Po pierwsze dobrowolne jest danie gwarancji, ale jak już jest dana to
całkiem formalnie i prawnie już obowiązuje. Po drugie nawet jakby nie
była dana to jest jeszcze "Niezgodność towaru z umową" więc nie wiem
z czym masz problem.

i dlatego jeśli można - lepiej korzystać z niezgodności
mamy przynajmniej jakieś odgórne prawa...


--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

14 Data: Listopad 07 2009 14:38:26
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 7 Nov 2009 14:58:35 +0100, zly napisał(a):

Po pierwsze dobrowolne jest danie gwarancji, ale jak już jest dana to
całkiem formalnie i prawnie już obowiązuje. Po drugie nawet jakby nie była
dana to jest jeszcze "Niezgodność towaru z umową" więc nie wiem z czym masz
problem.

To nie ja mam problem, jeżeli dokładnie się przypatrzysz. Problem mają
osoby oczekujące urzędowej regulacji rzeczy całkowicie dobrowolnej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

15 Data: Listopad 08 2009 21:32:29
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: zly 

Dnia Sat, 7 Nov 2009 14:38:26 +0000, Waldek Godel napisał(a):

To nie ja mam problem, jeżeli dokładnie się przypatrzysz. Problem mają
osoby oczekujące urzędowej regulacji rzeczy całkowicie dobrowolnej.

Ale to już jest urzędowo uregulowane...
--
marcin

16 Data: Listopad 08 2009 19:55:17
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Valwit 

zly wrote:


Po pierwsze dobrowolne jest danie gwarancji, ale jak już jest dana to
całkiem formalnie i prawnie już obowiązuje. Po drugie nawet jakby nie była
dana to jest jeszcze "Niezgodność towaru z umową" więc nie wiem z czym masz
problem.

a umowe zawierasz z nikonem czy sklepem?


--
 Łukasz "Valwit" Grupa    http://valwit.net    ICQ:40117364 GG:1591997
........................................................................

17 Data: Listopad 08 2009 21:34:21
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: zly 

Dnia Sun, 08 Nov 2009 19:55:17 +0000, Valwit napisał(a):

a umowe zawierasz z nikonem czy sklepem?

A propos, którego to jest pytanie, bo tak ciężko sprecyzować do czego
pijesz. Umowę zawieram ze sklepem, co w żaden sposób nie zwalnie producenta
z odpowiedzialności za towar. Ja do sklepu, sklep do producenta (lub
pośredników którzy są pomiędzy)
--
marcin

18 Data: Listopad 08 2009 20:43:46
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 8 Nov 2009 21:34:21 +0100, zly napisał(a):

A propos, którego to jest pytanie, bo tak ciężko sprecyzować do czego
pijesz. Umowę zawieram ze sklepem, co w żaden sposób nie zwalnie producenta
z odpowiedzialności za towar. Ja do sklepu, sklep do producenta (lub
pośredników którzy są pomiędzy)

A co do tego ma producent? On się nawet gwarancjami nie zajmuje.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

19 Data: Listopad 08 2009 22:49:51
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: zly 

Dnia Sun, 8 Nov 2009 20:43:46 +0000, Waldek Godel napisał(a):

A co do tego ma producent? On się nawet gwarancjami nie zajmuje.

Czyli produkuje, sprzedaje hurtownikom/sklepom, a potem sklep sam sobie
naprawia jak coś jest nie tak, a producent nie ma żadnej odpowiedzialności
za to co sprzedaje?
W branży w której działa moja firma  trochę inaczej to wygląda.
--
marcin

20 Data: Listopad 08 2009 21:55:48
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 8 Nov 2009 22:49:51 +0100, zly napisał(a):

A co do tego ma producent? On się nawet gwarancjami nie zajmuje.

Czyli produkuje, sprzedaje hurtownikom/sklepom, a potem sklep sam sobie
naprawia jak coś jest nie tak, a producent nie ma żadnej odpowiedzialności
za to co sprzedaje?

Nie, produkuje i sprzedaje importerom. Nikon Polska nie jest producentem,
tylko importerem. I dostaje stosowny upust na utworzenie funduszu
gwarancyjnego, bo tak to się odbywa na tym etapie dystrybucji.
To importer wystawia gwarancje i zajmuje się serwisem gwarancyjnym, tzn
autoryzuje serwisy i płaci im za usługi.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

21 Data: Listopad 08 2009 23:23:11
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Marek Dyjor 

Waldek Godel wrote:

Dnia Sun, 8 Nov 2009 22:49:51 +0100, zly napisał(a):

A co do tego ma producent? On się nawet gwarancjami nie zajmuje.

Czyli produkuje, sprzedaje hurtownikom/sklepom, a potem sklep sam
sobie naprawia jak coś jest nie tak, a producent nie ma żadnej
odpowiedzialności za to co sprzedaje?

Nie, produkuje i sprzedaje importerom. Nikon Polska nie jest
producentem, tylko importerem. I dostaje stosowny upust na utworzenie
funduszu gwarancyjnego, bo tak to się odbywa na tym etapie
dystrybucji.
To importer wystawia gwarancje i zajmuje się serwisem gwarancyjnym,
tzn autoryzuje serwisy i płaci im za usługi.

hm chyba nie do końca masz rację.

22 Data: Listopad 08 2009 22:32:05
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Valwit 

zly wrote:

A propos, którego to jest pytanie, bo tak ciężko sprecyzować do czego
pijesz.

przepraszam, ale nie ogarniam gramatycznie tego zdania. postaram sie
odpowiedziec na reszte

Umowę zawieram ze sklepem, co w żaden sposób nie zwalnie producenta
z odpowiedzialności za towar.

zgoda. ale ciebie jako endusera to nie interesuje/dotyczy. sklep juz
sobie to sam zalatwi z nikonem, czy hurtownia, a hurtownia z nikonem.

Ja do sklepu, sklep do producenta (lub pośredników którzy są pomiędzy)

dokladnie tak. sens zwracania sie do serwisu nikona jest jedynie wtedy
kiedy _wiesz_ ze cos w ten sposob wskorasz i wczesniej wszystko ugadasz.
 przynajmniej u mnie sie tyo sprawdza: umawiam sie na wizyte, konkretnie
 uzgadniam kiedy, i po co przyjde, i jeszcze nigdy nie mialem problemu.
wymiane sprzetu czy powazne naprawy (typu zdechnieta matryca)
zalatwialem ze sprzedawca, wlasnie dlatego zeby miec komu konkretnie
truc dupe czy domagac sie wymiany

--
 Łukasz "Valwit" Grupa    http://valwit.net    ICQ:40117364 GG:1591997
........................................................................

23 Data: Listopad 07 2009 18:18:45
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Marek Dyjor 

Waldek Godel wrote:

Dnia Sat, 7 Nov 2009 11:41:54 +0100, m0w napisał(a):

To że serwisy działają źle jest winą wadliwie skonstruowanego prawa.
Np. serwis nie ma zadanych ram czasowych naprawy.

Jak sobie wyobrażasz prawne uregulowanie ram czasowych kompletnie
dobrowonego świadczenia jakim jest gwarancja?

Wystarczyłoby wrócić do poprzednich przepisów. Obecne prawo konsumenckie daje bardzo dużo teoretycznych uprawnienie, które można praktycznie tylko wyegzekwować w sądzie poprzez DOBREGO prawnika i przy założeniu, że trafi sie na sędziego o troszkę wyższej inteligencji niż przeciętna.

24 Data: Listopad 07 2009 09:26:25
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: docxxx 
25 Data: Listopad 07 2009 20:21:18
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Henry(k) 

Dnia Sat, 7 Nov 2009 11:01:02 +0000, Waldek Godel napisał(a):

Jak sobie wyobrażasz prawne uregulowanie ram czasowych kompletnie
dobrowonego świadczenia jakim jest gwarancja?

Uważasz że nie można ograniczać dobrowolnych umów? Czyli ćwierć Kodeksu
Cywilnego jest bez sensu. Że już nie wspomnę o Kodeksie Pracy który śmie
narzucać ramy czasowe "kompletnie dobrowolnych" umów o pracę.

Zresztą początek już jest:

"§ 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w
odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój
koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym."

Wystarczyło by wprowadzić urzędowe odszkodowanie - ktoś Ci zabiera Twoją
własność na kilka miesięcy przez co nie możesz z niej korzystać
i to ma być ok?

Pozdrawiam,
                 Henry

26 Data: Listopad 07 2009 21:08:28
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Jacek_P 

"Henry(k)" napisal:
[ ciach ]

Niestety, w KC nie ma terminu wykonania obowiazkow gwarancyjnych.
Ale sa za to inne dosc ciekawie brzmiace artykuly, m.in.
art. 579 co zamyka twarz sprzedawcom twierdzacym, ze ALBO gwarancja,
ALBO rekojmia.

Bardzo dobry jest tez art. 580 ktory wylacza w zasadzie'
wiekszosc glupich klauzul w umowach gwarancyjnych :)

--
Pozdrawiam,

Jacek

27 Data: Listopad 09 2009 13:04:48
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sat, 7 Nov 2009, Jacek_P wrote:

"Henry(k)" napisal:
[ ciach ]

Niestety, w KC nie ma terminu wykonania obowiazkow gwarancyjnych.

  Jak nie, skoro sam piszesz:

Bardzo dobry jest tez art. 580

  :)
(termin ma być "odpowiedni")
  Kwestią ustalenia jest ścisłość określenia "odpowiedni", ale to co
innego niż "brak terminu" :D

pzdr, Gotfryd

28 Data: Listopad 08 2009 23:18:16
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Marek Dyjor 

Henry(k) wrote:

Dnia Sat, 7 Nov 2009 11:01:02 +0000, Waldek Godel napisał(a):

Jak sobie wyobrażasz prawne uregulowanie ram czasowych kompletnie
dobrowonego świadczenia jakim jest gwarancja?

Uważasz że nie można ograniczać dobrowolnych umów? Czyli ćwierć
Kodeksu Cywilnego jest bez sensu. Że już nie wspomnę o Kodeksie Pracy
który śmie narzucać ramy czasowe "kompletnie dobrowolnych" umów o
pracę.

Zresztą początek już jest:

"§ 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z
gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z
gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie
poprzedzającym."

Wystarczyło by wprowadzić urzędowe odszkodowanie - ktoś Ci zabiera
Twoją własność na kilka miesięcy przez co nie możesz z niej korzystać
i to ma być ok?

po pierwsze powinno sie określicz maksymalny czas naprawy np 14 dni i koniec kropka.

29 Data: Listopad 07 2009 12:35:11
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Roger from Cracow 



"m0w"  wrote in message

Co to za tajność akcji, jak się o niej trąbi na stronie internetowej?
Może jeszcze uprzedzą serwisy, która naprawa będzie monitorowana?

To że serwisy działają źle jest winą wadliwie skonstruowanego prawa.
Np. serwis nie ma zadanych ram czasowych naprawy.

prawo niema tutaj nic do rzeczy... gdyby istniała konkurencja i serwisów
było np.  3 w Polsce i doszło do sytuacji, gdzie zlecenia miałby tylko
jeden ten najlepszy to pozostałe dwa by stanęły na głowie, żeby
poprawić jakość. Ot najprostsze rozwiązanie...

Roger

30 Data: Listopad 07 2009 15:02:11
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Marcin [3M] 


Użytkownik "Roger from Cracow"  napisał w wiadomości



"m0w"  wrote in message
Co to za tajność akcji, jak się o niej trąbi na stronie internetowej?
Może jeszcze uprzedzą serwisy, która naprawa będzie monitorowana?

To że serwisy działają źle jest winą wadliwie skonstruowanego prawa.
Np. serwis nie ma zadanych ram czasowych naprawy.

prawo niema tutaj nic do rzeczy... gdyby istniała konkurencja i serwisów
było np.  3 w Polsce i doszło do sytuacji, gdzie zlecenia miałby tylko
jeden ten najlepszy to pozostałe dwa by stanęły na głowie, żeby
poprawić jakość. Ot najprostsze rozwiązanie...

Wiara w takie mechanizmy ma w sobie coś uroczo naiwnego...

31 Data: Listopad 07 2009 15:57:43
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: elm 



Użytkownik "Marcin [3M]"  napisał w wiadomości grup


Użytkownik "Roger from Cracow"  napisał w wiadomości


"m0w"  wrote in message
Co to za tajność akcji, jak się o niej trąbi na stronie internetowej?
Może jeszcze uprzedzą serwisy, która naprawa będzie monitorowana?

To że serwisy działają źle jest winą wadliwie skonstruowanego prawa.
Np. serwis nie ma zadanych ram czasowych naprawy.

prawo niema tutaj nic do rzeczy... gdyby istniała konkurencja i serwisów
było np.  3 w Polsce i doszło do sytuacji, gdzie zlecenia miałby tylko
jeden ten najlepszy to pozostałe dwa by stanęły na głowie, żeby
poprawić jakość. Ot najprostsze rozwiązanie...

Wiara w takie mechanizmy ma w sobie coś uroczo naiwnego...

Aby nie brzmiało naiwnie, w dobie "permanentnej inwigilacji" większość tel. ma dyktafon +karta w środku.
Jak jest problem z serwisem nagrywa się taką rozmowę- mówię o sytuacji, w której cwaniaczek w słuchawce daje do zrozumienia, że można im skoczyć, a czekać to się będzie cholera wie ile.
Za każdym razem tak robiłem, po czym gdy sprawa stawała w martwym punkcie szła mp-tójka na maile- hurtowni- kierowników central itp itd.
Działa za każdym razem. w 2 przypadkach (raz laptop leżał w serwisie 2 miesiące, innym razem pda wciąż wracało zwalone) przysłali noiwutkie sprzęty w tym model lepszy w przypadku lapka. Fakt, że korporacja_jakaśtam/o. PL ma podpisane umowy serwisowe z np. 2 innymi  zupełnie niezależnymi firmami działało w takim przypadku na plus dla klienta- po prostu chcieli zachować choć pozory dobrej marki.

pozdro
elm

32 Data: Listopad 07 2009 21:04:39
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: KILu 

elm wrote:

Jak jest problem z serwisem nagrywa się taką rozmowę

A czy przypadkiem takie nagrywanie bez wiedzy rozmowcy i udostepnianie
nagrania osobom trzecim nie jest prawnie zakazane?

--
k,

33 Data: Listopad 07 2009 21:49:12
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sat, 7 Nov 2009, KILu wrote:

elm wrote:
Jak jest problem z serwisem nagrywa się taką rozmowę

A czy przypadkiem takie nagrywanie bez wiedzy rozmowcy i udostepnianie
nagrania osobom trzecim nie jest prawnie zakazane?

  Standardowe pytanie: kto poszedł siedzieć, p. Michnik czy p. Rywin?

(hint: chodzi o nagrywanie WŁASNEJ rozmowy, nie wolno "wyjść"
tak że zostałyby same osoby które nie wiedzą o nagrywaniu, bo
to już będzie podsłuch, czyli "przechwytywanie informacji nie
przeznaczonej dla siebie")

pzdr, Gotfryd

34 Data: Listopad 08 2009 17:30:15
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: de Fresz 

On 2009-11-07 21:04:39 +0100, "KILu"  said:

elm wrote:
Jak jest problem z serwisem nagrywa się taką rozmowę

A czy przypadkiem takie nagrywanie bez wiedzy rozmowcy i udostepnianie
nagrania osobom trzecim nie jest prawnie zakazane?

Nie jest. Za to w sądzie może zostać uznane za dowód bądź nie, w zależności od wagi/humoru jaśnie pana sędziego. Zdaje się jeśli było nagrywane za wiedzą/zgodą nagrywanych - jest dowodem bez rozważań.

--
Pozdrawiam
de Fresz

35 Data: Listopad 07 2009 23:02:58
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: T.M.F. 

To że serwisy działają źle jest winą wadliwie skonstruowanego prawa.
Np. serwis nie ma zadanych ram czasowych naprawy.

prawo niema tutaj nic do rzeczy... gdyby istniała konkurencja i serwisów
było np. 3 w Polsce i doszło do sytuacji, gdzie zlecenia miałby tylko
jeden ten najlepszy to pozostałe dwa by stanęły na głowie, żeby
poprawić jakość. Ot najprostsze rozwiązanie...

Dokladnie, tylko pomyslmy dlaczego nie ma 3 serwisow. Czy aby nie dlatego, ze normalny czlowiek (czyli serwisant niezwiazany z nikonem) nie ma dostepu do dokumentacji technicznej i oryginalnych czesci? W efekcie nie ma konkurencji, bo zeby serwisowac nikona, canona, czy co tam zechcesz musisz podpisac stosowne umowy, a nie podpiszesz bo oni maja juz serwis firmowy i kolejnych nie potrzebuja.

36 Data: Listopad 07 2009 14:29:49
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Les 

Dokladnie, tylko pomyslmy dlaczego nie ma 3 serwisow. Czy aby nie
dlatego, ze normalny czlowiek (czyli serwisant niezwiazany z nikonem)
nie ma dostepu do dokumentacji technicznej i oryginalnych czesci? W
efekcie nie ma konkurencji, bo zeby serwisowac nikona, canona, czy co
tam zechcesz musisz podpisac stosowne umowy, a nie podpiszesz bo oni
maja juz serwis firmowy i kolejnych nie potrzebuja.

Witam,
jak już wszyscy zauważyli wcześniej - żyjemy w Polsce więc, wszystkie
chwyty dozwolone!
A wracając do początku - to może być dobra akcja Fotopolis, ale chyba
jednak "coś tu śmierdzi" - do takiego wniosku doszedłem czytając
"zasady" które umożliwią późniejsze podanie jak jest z tymi serwisami.
Przypominam, ze żyjemy w Polsce i np. jeżeli jest afera w której
udział bierze partia A, to zamiast zrobić wszystko żeby "naprostować"
sytuację, robi się aferę w partii B (a ostatnio nawet w reklamach
soków było: nasz sok jest super, bo sok firmy (nie pamiętam nazwy)
dodaje słodzik, więc sok tej firmy jest do du..).
Obym nie miał racji!

Pozdrawiam
Les

37 Data: Listopad 07 2009 14:28:45
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: dagon0@vp.pl 

On 7 Lis, 12:35, "Roger from Cracow"
wrote:


prawo niema tutaj nic do rzeczy... gdyby istniała konkurencja i serwisów
było np.  3 w Polsce i doszło do sytuacji, gdzie zlecenia miałby tylko
jeden ten najlepszy to pozostałe dwa by stanęły na głowie, żeby
poprawić jakość. Ot najprostsze rozwiązanie...

Taaak.. W kraku są co najmniej 4 serwisy niezależne , z czego jeden
kompletnie do chrzanu.
Działa już 20 lat albo i dłużej..
Pozdro Marcin

38 Data: Listopad 08 2009 17:35:47
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: de Fresz 

On 2009-11-07 12:35:11 +0100, "Roger from Cracow"  said:

prawo niema tutaj nic do rzeczy... gdyby istniała konkurencja i serwisów
było np.  3 w Polsce i doszło do sytuacji, gdzie zlecenia miałby tylko
jeden ten najlepszy to pozostałe dwa by stanęły na głowie, żeby
poprawić jakość. Ot najprostsze rozwiązanie...

Piękna teoria, ale życie jest bardziej wredne. Nie byłoby tak cudownie, bo:
- ten jeden najlepszy serwis miałby nadmiar zleceń na swoje możliwości i albo by zaczęli mieć nieatrakcyjne terminy albo jakość napraw by spadła.
- to że któryś serwis byłby najlepszy i zgarniał gros zleceń, wcale by nie oznaczało, że pozostałe, marne nie miałyby ich wystarczająco do przeżycia.


--
Pozdrawiam
de Fresz

39 Data: Listopad 07 2009 18:16:08
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Autor: Marek Dyjor 

m0w wrote:

Co to za tajność akcji, jak się o niej trąbi na stronie internetowej?
Może jeszcze uprzedzą serwisy, która naprawa będzie monitorowana?

To że serwisy działają źle jest winą wadliwie skonstruowanego prawa.
Np. serwis nie ma zadanych ram czasowych naprawy.

ale akcja ma wiele sensu, takie akcje powinno sie prowadzić często wtedy serwisy nigdy by nie wiedziały czy klient którego wsam raz oleją nie jest klientem podstawionym i nie robi im badania.

W Polsce braku jak diabli prawdziwie konsumenckich serwisów które by prowadziły włąśnei takie akcje.

Wybielanie serwisu Nikona?



Grupy dyskusyjne