Wybór vana jakie wady: C8,Picasso, Zafira, inny?
1 | Data: Maj 21 2007 15:32:49 |
Temat: Wybór vana jakie wady: C8,Picasso, Zafira, inny? | |
Autor: uhikura | Witam Grupowiczów ! 2 |
Data: Maj 22 2007 22:48:49 | Temat: Re: Wybór vana jakie wady: C8,Picasso, Zafira, inny? | Autor: Tomasz Nowicki | uhikura powiada w dniu 2007-05-21 17:32: Witam Grupowiczów ! Ja mam Avensis Verso na przykład - bardzo fajne autko. Większe od minivana (n p. Scenika), mniejsze od vana (np. Voyagera). Silnik 150KM (jest też diesel 116KM), dobre wyposażenie, przyzwoite osiągi, wygoda. Są dostępne używki, choć w niedużej ilości. Produkcja wyłącznie japońska, co ma znaczenie IMO T. 3 |
Data: Maj 23 2007 21:47:53 | Temat: Re: Wybór vana jakie wady: C8,Picasso, Zafira, inny? | Autor: uhikura | Witam, 4 |
Data: Maj 23 2007 08:44:17 | Temat: Re: Wybór vana jakie wady: C8,Picasso, Zafira, inny? | Autor: BrunoJ | Powoli przymierzam się do vana. Oceny co do wielkości, wyposażenia,Na poczatek to chyba sie musisz zdecydowac jaka wielkosc auta Cie interesuje, te ktore wymieniles naleza roznych segmentow i IMO nalezy je traktowac rozlacznie. Czyli na poczatek - czy to ma byc dmuchany kompakt z opcja 7 miejsc (tego tez nie napisales, ile miejsc potrzebujesz?!?), typu picasso, zafira, scenic, czy w miare normalny minivan, typu c8, voyager itp Roznice kolosalne, od strony funkcjonalnej przede wszystkim wielkosci auta, i najczesciej te drugie maja lepsze silniki (wieksze pojemnosci itp). Kolejna rzecz - ile miejsc w srodku? Wszystkie kompaktovany maja uklad 2+3+pseudo2 (przy kompletnym braku bagaznika). Wieksze maja juz rozne uklady (czasem przestawialne), europejskie najczesciej 2+3+2/3 lub 2+2+2, chyba zawsze fotele osobne. Amerykanskie maja typowo 2+2+2/3. przy czym calkiem czesto drugi i (szczegolnie) 3ci rzad siedzen to lawki w calosci. W zaleznosci od wersji ilosc miejsca w bagazniku moze byc wieksza lub mniejsza. Kolejne IMO wazne rzeczy to np czesc aut ma drzwi tylne suwane, inne maja otwierane (za i przeciw kazdego rozwiazania). Rozumiem ze patrzysz na koszty utrzymania itp. Ale kupujesz tego vana po cos. Najpierw zobacz ktore wany spelniaja to cos, a dopiero potem wybieraj z tych ktore spelniaja. Ja rowniez do vana sie przymierzam, i po wykonaniu powyzszej selekcji pod moje potrzeby wcale niewiele zostalo (praktycznie tylko eurowan i pojedyncze japonskie wynalazki, ktorych nie kupie to bo wynalazki - przynajmniej u nas). pozdrawiam Bruno, Bydgo Citroen ZX, Defender110 (chwilowo) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 5 |
Data: Maj 23 2007 21:45:47 | Temat: Re: Wybór vana jakie wady: C8,Picasso, Zafira, inny? | Autor: Adam Perzynski | Witam, te ktore wymieniles naleza roznych segmentow i IMO nalezy je traktowacrozlaczn ie.wiem, ale cana używek jest zbliżona :) Czyli na poczatek - czy to ma byc dmuchany kompakt z opcja 7 miejsc (tegoscenic, czy w miare normalny minivan, typu c8, voyager itp 2+3 wystarczy ostatnie dwa do wyjęcia i powiększenia bagażnika (wózek dziecięcy, wakacje...) najczesciej te drugie maja lepsze silniki (wieksze pojemnosci itp). silnik nie musi byc potężny, raczej ma być oszczędny Amerykanskie maja typowo 2+2+2/3. przy czym calkiem czesto drugi i interesująco wygląda dodge grand ale pali jak smok(podobno) Kolejne IMO wazne rzeczy to np czesc aut ma drzwi tylne suwane,to preferuję (wiem- raczej w większych modelach) Rozumiem ze patrzysz na koszty utrzymania itp. Ale kupujesz tego vana pocos. nie chę wymieniać cewek co krok, sond lambda, klimatyzacji itd jak w megance, którą ujeżdzam eurowan - tzn 807/C8 ? japonskie wynalazki, ktorych nie kupie to bo wynalazki tzn avensis verso :) ? pozdrawiam serdecznie, uhikura -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 6 |
Data: Maj 24 2007 07:32:25 | Temat: Re: Wybór vana jakie wady: C8,Picasso, Zafira, inny? | Autor: BrunoJ | > Czyli na poczatek - czy to ma byc dmuchany kompakt z opcja 7 miejsc (tegono to moze lepiej porzadne duze kombi? C5 np czy inne podobne. > najczesciej te drugie maja lepsze silniki (wieksze pojemnosci itp).oj musi. 1.9TD w starszych eurowanach to cos jak 1.1 w kompaktach. Niby jedzie ale... Oszczedny to tez juz jest srednio, bo trzeba go ostro dusic. Pamietaj ze duze auto ma duza mase. Czasem moze bedziesz chcial wyprzedzic kogos ;) > Amerykanskie maja typowo 2+2+2/3. przy czym calkiem czesto drugi iwszystkie tej wielkosci auta pala jak smok. Przy benzynce pozostaje lgp albo gruby portfel. Diesle w amerykancach maja srednia opinie. No i sprawdz dokladnie zeby sie nie okazalo ze na 5 osob masz 2+2+lawka, czyli z tym bagaznikiem nie bardzo. > Kolejne IMO wazne rzeczy to np czesc aut ma drzwi tylne suwane,nie w kazdych - espace, niemieckie (VW, ford, seat) nie maja. > Rozumiem ze patrzysz na koszty utrzymania itp. Ale kupujesz tego vana pohehe, no to scenica (tego nowego z poczatkow produkcji) sobie podaruj ;) tak, jeszcze Ullyse i jakas Lancia. Przy czym ja akurat patrze raczej na poprzednikow (Evasion/806/Ullyse/Zeta). Lancie malo popularne a calkiem ciekawe, wystepuja tylko w najlepszych wypasach, podczas gdy pozostale mozna spotkac z szybami na korbe (przenosnia). > japonskie wynalazki, ktorych nie kupie to bo wynalazkitez, chociaz na mysli mialem jakiegos nissana (serena?) ktorego ogladalem i wygladal ciekawie. Ale kupowanie zbyt rzadkiego auta do codziennego jezdzenia jest troche ryzykowne. Sa jeszcze inne, jak Kia Carnival. Ale to juz sobie mozesz w necie poczytac ;) U mnie wytyczne sa proste: - suwane drzwi - potencjalne 7 miejsc w ukladzie 2+3+2 (5 osob, ale nie chce 3 fotelikow w drugim rzedzie. - nie za duzy mimo wszystko (stary eurovan ma ok 4,5 metra czyli dlugosc normalnego duzego kombi) - citroen ;-) (jako stary cytryniarz mam sentyment, ale i w miare rozumiem technike i zastosowane rozwiazania, czyli rowniez koszty utrzymania. Nie twierdze ze sa najnizsze (chociaz eurovan 1 uchodzil za jedno z bardziej udanych aut), ale znane i podobne jak w obecnie posiadanej cytrynie. Teraz mam kombi (ZX, kompakt, ale dosc szeroki w srodku) i 5 osob pojedzie, ale robi sie ciasno z fotelikami a po co sie meczyc. Rozpartywalem wieksze kombi (C5, 406), ale roznica w zasadzie niewielka z tymi fotelikami wiec korzysc rzadna. Przy 4 osobach ok, przy 5ciu juz nie zawsze. Mozna ewentualnie rozpatrzec inne alternatywy, np teraz chwilowo woze sie 9cio miejscowym defenderem 110. Ale poza fanem dla kierowcy to raczej sie to nie nadaje na auto rodzinne ;-) Chociaz dzieciakom sie podoba ;) pozdrawiam Bruno, Bydg. Citroen ZX, Defender110 (chwilowo) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |