Grupy dyskusyjne   »   Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy

Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy



1 Data: Luty 08 2014 11:49:49
Temat: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Autor: _MichaÅ‚ 

Hej!

JakiÅ› czas temu znalaz³em ciekawy filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470

Goæ sobie lata starym citroenem prawie 200 na mokrym przez las...

jako ¿e citroen v6 mocy i turbin nie ma:
http://www.youtube.com/watch?v=QMv3rvPtYCU
to se polata do 250 i tyle...

Tylko o co chodzi - szokujÄ…ce wyniki trakcyjne ma to auto :)
http://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg-test-test-losia-lista-samochodow/
http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/


Ale nasz³o mnie czy istniejÄ… trochÄ™ wiÄ™ksze i nowsze auta
co by siÄ™ szaleÅ„czo drogi trzyma³y ?

tz. chodzi³o by o mniej wiÄ™cej 8...13letnie auto - czyli
ju¿ z ekranami, trakcjami, radarami do korków, poduszkami
itp.. stare ale jare a przedewszystkim tanie :)

o - mniej wiÄ™cej taki 10latek, tylko ¿e akurat te uparcie nie taniejÄ… :)
http://www.youtube.com/watch?v=3IZO5OBcn3A

coÅ› wam przychodzi do g³owy ?
takie auto co sobie mo¿na normalnie poje¼dzić i porozwalać te¿ trochÄ™...


Pozdrawiam!



2 Data: Luty 08 2014 16:59:03
Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 08 Feb 2014 11:49:49 +0100, _Micha³ napisa³(a):

Hej!

Jaki¶ czas temu znalaz³em ciekawy filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470

Go¶æ sobie lata starym citroenem prawie 200 na mokrym przez las...

Mo¿e tylko przejrza³em, ale raczej wygl±da mi to na okolice 100km/h i
szerokok±tn± kamerê :)

Tylko o co chodzi - szokuj±ce wyniki trakcyjne ma to auto :)
http://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg-test-test-losia-lista-samochodow/
http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/

Test ³osia akurat wydaje siê byæ s³abo miarodajny je¶li chodzi o faktyczne
mo¿liwo¶ci pojazdu.
Pokazuje na ile zawieszenie i fabrycznie montowane opony przystosowane s±
do jazdy z trzema osobami na tylnej kanapie i pe³nym obci±¿eniu baga¿nika.

A znaj±c Citroena, to Xanta wyposa¿ona jest pewnie w hydropneumatykê, która
w takich warunkach dopompowa³a zawieszenie i wymiot³a w tym te¶cie.
Bo Xantia nie ma wcale ¿adnych szczególnych w³a¶ciwo¶ci trakcyjnych.

Ale nasz³o mnie czy istniej± trochê wiêksze i nowsze auta
co by siê szaleñczo drogi trzyma³y ?

To czy bêdziesz tak móg³ szaleæ zale¿y w 5% od mo¿liwo¶ci auta, w 5% od
przygotowania auta (opony, zawieszenie, ogólny stan techniczny) i w 90% od
umiejêtno¶ci kierowcy :-)
Auto mo¿e byæ absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top Gear, mo¿e
byæ nawet Bentley :)


co¶ wam przychodzi do g³owy ?
takie auto co sobie mo¿na normalnie poje¼dziæ i porozwalaæ te¿ trochê...

Naprawdê cokolwiek - chyba ka¿dy model klasy ¶redniej ma mocniejsz± wersjê
w okolicach 200KM.
Ró¿nice miêdzy samochodami o porównywalnym stosunku mocy do masy, to s±
najwy¿ej pojedyñcze sekundy na kilometrze. Od auta wiêc zale¿y tu najmniej
:)

3 Data: Luty 08 2014 20:09:31
Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Autor: P.B. 

Dnia Sat, 8 Feb 2014 16:59:03 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

A znaj±c Citroena, to Xanta wyposa¿ona jest pewnie w hydropneumatykê, która
w takich warunkach dopompowa³a zawieszenie i wymiot³a w tym te¶cie.
Bo Xantia nie ma wcale ¿adnych szczególnych w³a¶ciwo¶ci trakcyjnych.

Xantia Activa to seryjnie produkowany prototyp :) Studium Citroena na temat
trakcji i komfortu zawieszenia. W Activie stabilizatory s± sztywne jak
szyny kolejowe i zamiast jednego z ³±czników stabilizatora maj± si³ownik
hydropneumatyczny sterowany przez komputer. Komputer steruje te¿
sztywno¶ci± si³owników przy ko³ach (hydractiv), które zastêpuj± klasyczny
uk³ad sprê¿yna-amortyzator. Mimo niepozornego wygl±du, jest to prawdziwy
wilk w owczej skórze: zarówno je¿eli chodzi o trakcjê i osi±gi, jak i
koszty i problemy z serwisem. Sprawna Activa V6 zasadniczo w przyrodzie nie
wystêpuje.

--
Pozdrawiam,
Przemek

4 Data: Luty 08 2014 21:26:23
Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Autor: Micha³ 

On 2014-02-08 20:09, P.B. wrote:

Dnia Sat, 8 Feb 2014 16:59:03 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

A znaj±c Citroena, to Xanta wyposa¿ona jest pewnie w hydropneumatykê, która
w takich warunkach dopompowa³a zawieszenie i wymiot³a w tym te¶cie.
Bo Xantia nie ma wcale ¿adnych szczególnych w³a¶ciwo¶ci trakcyjnych.

Xantia Activa to seryjnie produkowany prototyp :) Studium Citroena na temat
trakcji i komfortu zawieszenia. W Activie stabilizatory s± sztywne jak
szyny kolejowe i zamiast jednego z ³±czników stabilizatora maj± si³ownik
hydropneumatyczny sterowany przez komputer. Komputer steruje te¿
sztywno¶ci± si³owników przy ko³ach (hydractiv), które zastêpuj± klasyczny
uk³ad sprê¿yna-amortyzator. Mimo niepozornego wygl±du, jest to prawdziwy
wilk w owczej skórze: zarówno je¿eli chodzi o trakcjê i osi±gi, jak i
koszty i problemy z serwisem. Sprawna Activa V6 zasadniczo w przyrodzie nie
wystêpuje.



W³a¶nie czy ja dobrze zrozumia³em jak to dzia³a...
to dramatycznie lepszy system gdzie komuter rusza ko³ami
góra dó³ jak chce i okrutnie szybko.

i z "zwyk³ym" hydro z XM/C5/C6 ma nie wiele wspólnego,
a ju¿ airmatica, czy hydropneumatyczne bije na g³owê ?


¯adna tam Porsche Panamera 4s czy BMW m3/m5/7 z EDC temu
nie podskakuje ale tak ani trochê ?

5 Data: Luty 08 2014 23:51:27
Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Autor: P.B. 

Dnia Sat, 08 Feb 2014 21:26:23 +0100, _Micha³ napisa³(a):


W³a¶nie czy ja dobrze zrozumia³em jak to dzia³a...
to dramatycznie lepszy system gdzie komuter rusza ko³ami
góra dó³ jak chce i okrutnie szybko.

To tak nie dzia³a

i z "zwyk³ym" hydro z XM/C5/C6 ma nie wiele wspólnego,
a ju¿ airmatica, czy hydropneumatyczne bije na g³owê ?

To jest rozwiniêcie hydropneumatyki znanej z XM o kontrolê nad poprzecznymi
przechy³ami nadwozia.
 
¯adna tam Porsche Panamera 4s czy BMW m3/m5/7 z EDC temu
nie podskakuje ale tak ani trochê ?

Nie wiem, nie przypuszczam. Activa to system z po³owy lat 90-tych. Z
kontroli trakcji to tam tylko ABS by³. Przez 20 lat technika posz³a trochê
do przodu, a Citroen nie rozwija³ tej techniki i pomalutku wycofuje siê z
zawieszeñ hydropneumatycznych.

--
Pozdrawiam,
Przemek

6 Data: Luty 16 2014 18:15:35
Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Autor: Micha³ 

On 2014-02-08 16:59, Tomasz Pyra wrote:

Dnia Sat, 08 Feb 2014 11:49:49 +0100, _Micha³ napisa³(a):

Hej!

Jaki¶ czas temu znalaz³em ciekawy filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470

Go¶æ sobie lata starym citroenem prawie 200 na mokrym przez las...

Mo¿e tylko przejrza³em, ale raczej wygl±da mi to na okolice 100km/h i
szerokok±tn± kamerê :)

Przyj¿e siê jak biegi zmienia, bo mia³em ten silnik w wiêkszym
aucie i kolejny bieg to by³o 180km/h z tego co pamiêtam,
tylko znajdê filmik gdzie widaæ zegary i s³ychaæ silnik :)

Tylko o co chodzi - szokuj±ce wyniki trakcyjne ma to auto :)
http://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg-test-test-losia-lista-samochodow/
http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/

Test ³osia akurat wydaje siê byæ s³abo miarodajny je¶li chodzi o faktyczne
mo¿liwo¶ci pojazdu.
Pokazuje na ile zawieszenie i fabrycznie montowane opony przystosowane s±
do jazdy z trzema osobami na tylnej kanapie i pe³nym obci±¿eniu baga¿nika.

To znaczy ¿e S8 by³o dopakowane do 2.7 tony i wyprzedza³o ferrari ;) ?

mo¿e stare S8 d3 v10 jako tako siê prowadzi ? (czy W12 tam by³)


A znaj±c Citroena, to Xanta wyposa¿ona jest pewnie w hydropneumatykê, która
w takich warunkach dopompowa³a zawieszenie i wymiot³a w tym te¶cie.
Bo Xantia nie ma wcale ¿adnych szczególnych w³a¶ciwo¶ci trakcyjnych.

W³a¶nie w ten "najlepszy model", ale poziomowaæ przód ty³ to chyba
du¿o auto potrafi nawet przy hamowaniu, na boki prawie nic....

Ale nasz³o mnie czy istniej± trochê wiêksze i nowsze auta
co by siê szaleñczo drogi trzyma³y ?

To czy bêdziesz tak móg³ szaleæ zale¿y w 5% od mo¿liwo¶ci auta, w 5% od
przygotowania auta (opony, zawieszenie, ogólny stan techniczny) i w 90% od
umiejêtno¶ci kierowcy :-)

a nie w 80% od auta ?

ostatnio siê "¶ciga³em" ze znajomym mia³ audi quattro (to quatro s2)
i jedn± rêk± siê to obje¿d¿a w BMW, a drug± siê drapiesz po g³owie
bo automat ;) i nie ma po co trakcji wy³±czaæ, bo na prostych
odchodzi...


> Auto mo¿e byæ absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top Gear, mo¿e
> byæ nawet Bentley :)

w³a¶nie taki bentley tylko taniej :)

co¶ wam przychodzi do g³owy ?
takie auto co sobie mo¿na normalnie poje¼dziæ i porozwalaæ te¿ trochê...

Naprawdê cokolwiek - chyba ka¿dy model klasy ¶redniej ma mocniejsz± wersjê
w okolicach 200KM.
Ró¿nice miêdzy samochodami o porównywalnym stosunku mocy do masy, to s±
najwy¿ej pojedyñcze sekundy na kilometrze. Od auta wiêc zale¿y tu najmniej
:)

tylko 200 koni da... 10sekund do setki ;) to to rajdówka nie bêdzie ;)
ale mo¿e i wydgodna ;) co¶ jak C6 2 litry w najs³abszej
wersji - przynajmniej w zakrêt na "pe³nej pi¼dzie" siê wejdzie ;)

generalnie mocniej mocniej !!!

7 Data: Luty 16 2014 19:13:14
Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 16 Feb 2014 18:15:35 +0100, _Micha³ napisa³(a):

Tylko o co chodzi - szokuj±ce wyniki trakcyjne ma to auto :)
http://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg-test-test-losia-lista-samochodow/
http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/

Test ³osia akurat wydaje siê byæ s³abo miarodajny je¶li chodzi o faktyczne
mo¿liwo¶ci pojazdu.
Pokazuje na ile zawieszenie i fabrycznie montowane opony przystosowane s±
do jazdy z trzema osobami na tylnej kanapie i pe³nym obci±¿eniu baga¿nika.

To znaczy ¿e S8 by³o dopakowane do 2.7 tony i wyprzedza³o ferrari ;) ?

Jest to te¿ bardzo ¶cis³y pod wzglêdem procedury jego przeprowadzenia i
ruchów jakie wykonuje kierowca.
Test przeje¿d¿a siê bez gazu, hamuj±c silnikiem, wykonuj±c ¶ci¶le okre¶lony
ruchy kierownic± (m.in. bez kontrowania).

Co¶ tam testuje, ale raczej nie wybiera³bym rajdówki w oparciu o ten test
:)

A znaj±c Citroena, to Xanta wyposa¿ona jest pewnie w hydropneumatykê, która
w takich warunkach dopompowa³a zawieszenie i wymiot³a w tym te¶cie.
Bo Xantia nie ma wcale ¿adnych szczególnych w³a¶ciwo¶ci trakcyjnych.

W³a¶nie w ten "najlepszy model", ale poziomowaæ przód ty³ to chyba
du¿o auto potrafi nawet przy hamowaniu, na boki prawie nic....

Przchy³y samochodu w zakrêcie nie s± czym¶ koniecznie z³ym.
To ju¿ kwestia odpowiedniego zestrojenia zawieszenia ¿eby zachowanie
samochodu by³o przewidywalne dla kierowcy i pozwala³o wykorzystaæ
przyczepno¶æ opon.

Ale nasz³o mnie czy istniej± trochê wiêksze i nowsze auta
co by siê szaleñczo drogi trzyma³y ?

To czy bêdziesz tak móg³ szaleæ zale¿y w 5% od mo¿liwo¶ci auta, w 5% od
przygotowania auta (opony, zawieszenie, ogólny stan techniczny) i w 90% od
umiejêtno¶ci kierowcy :-)

a nie w 80% od auta ?

Zdecydowanie nie.


 > Auto mo¿e byæ absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top
Gear, mo¿e
 > byæ nawet Bentley :)

w³a¶nie taki bentley tylko taniej :)

Ale to ¿e to tak fajnie jecha³o nie by³o zas³ug± tego ¿e by³ to Bentley, a
tego ¿e za kierownic± siedzia³ ogarniêty kierowca.

Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy



Grupy dyskusyjne