Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
1 | Data: Luty 08 2014 11:49:49 |
Temat: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy | |
Autor: _Michał | Hej! 2 |
Data: Luty 08 2014 16:59:03 | Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 08 Feb 2014 11:49:49 +0100, _Micha³ napisa³(a): Hej! Mo¿e tylko przejrza³em, ale raczej wygl±da mi to na okolice 100km/h i szerokok±tn± kamerê :) Tylko o co chodzi - szokuj±ce wyniki trakcyjne ma to auto :) Test ³osia akurat wydaje siê byæ s³abo miarodajny je¶li chodzi o faktyczne mo¿liwo¶ci pojazdu. Pokazuje na ile zawieszenie i fabrycznie montowane opony przystosowane s± do jazdy z trzema osobami na tylnej kanapie i pe³nym obci±¿eniu baga¿nika. A znaj±c Citroena, to Xanta wyposa¿ona jest pewnie w hydropneumatykê, która w takich warunkach dopompowa³a zawieszenie i wymiot³a w tym te¶cie. Bo Xantia nie ma wcale ¿adnych szczególnych w³a¶ciwo¶ci trakcyjnych. Ale nasz³o mnie czy istniej± trochê wiêksze i nowsze auta To czy bêdziesz tak móg³ szaleæ zale¿y w 5% od mo¿liwo¶ci auta, w 5% od przygotowania auta (opony, zawieszenie, ogólny stan techniczny) i w 90% od umiejêtno¶ci kierowcy :-) Auto mo¿e byæ absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top Gear, mo¿e byæ nawet Bentley :) co¶ wam przychodzi do g³owy ? Naprawdê cokolwiek - chyba ka¿dy model klasy ¶redniej ma mocniejsz± wersjê w okolicach 200KM. Ró¿nice miêdzy samochodami o porównywalnym stosunku mocy do masy, to s± najwy¿ej pojedyñcze sekundy na kilometrze. Od auta wiêc zale¿y tu najmniej :) 3 |
Data: Luty 08 2014 20:09:31 | Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy | Autor: P.B. | Dnia Sat, 8 Feb 2014 16:59:03 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a): A znaj±c Citroena, to Xanta wyposa¿ona jest pewnie w hydropneumatykê, która Xantia Activa to seryjnie produkowany prototyp :) Studium Citroena na temat trakcji i komfortu zawieszenia. W Activie stabilizatory s± sztywne jak szyny kolejowe i zamiast jednego z ³±czników stabilizatora maj± si³ownik hydropneumatyczny sterowany przez komputer. Komputer steruje te¿ sztywno¶ci± si³owników przy ko³ach (hydractiv), które zastêpuj± klasyczny uk³ad sprê¿yna-amortyzator. Mimo niepozornego wygl±du, jest to prawdziwy wilk w owczej skórze: zarówno je¿eli chodzi o trakcjê i osi±gi, jak i koszty i problemy z serwisem. Sprawna Activa V6 zasadniczo w przyrodzie nie wystêpuje. -- Pozdrawiam, Przemek 4 |
Data: Luty 08 2014 21:26:23 | Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy | Autor: Micha³ | On 2014-02-08 20:09, P.B. wrote: Dnia Sat, 8 Feb 2014 16:59:03 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a): W³a¶nie czy ja dobrze zrozumia³em jak to dzia³a... to dramatycznie lepszy system gdzie komuter rusza ko³ami góra dó³ jak chce i okrutnie szybko. i z "zwyk³ym" hydro z XM/C5/C6 ma nie wiele wspólnego, a ju¿ airmatica, czy hydropneumatyczne bije na g³owê ? ¯adna tam Porsche Panamera 4s czy BMW m3/m5/7 z EDC temu nie podskakuje ale tak ani trochê ? 5 |
Data: Luty 08 2014 23:51:27 | Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy | Autor: P.B. | Dnia Sat, 08 Feb 2014 21:26:23 +0100, _Micha³ napisa³(a): W³a¶nie czy ja dobrze zrozumia³em jak to dzia³a... To tak nie dzia³a i z "zwyk³ym" hydro z XM/C5/C6 ma nie wiele wspólnego, To jest rozwiniêcie hydropneumatyki znanej z XM o kontrolê nad poprzecznymi przechy³ami nadwozia. ¯adna tam Porsche Panamera 4s czy BMW m3/m5/7 z EDC temu Nie wiem, nie przypuszczam. Activa to system z po³owy lat 90-tych. Z kontroli trakcji to tam tylko ABS by³. Przez 20 lat technika posz³a trochê do przodu, a Citroen nie rozwija³ tej techniki i pomalutku wycofuje siê z zawieszeñ hydropneumatycznych. -- Pozdrawiam, Przemek 6 |
Data: Luty 16 2014 18:15:35 | Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy | Autor: Micha³ | On 2014-02-08 16:59, Tomasz Pyra wrote: Dnia Sat, 08 Feb 2014 11:49:49 +0100, _Micha³ napisa³(a): Przyj¿e siê jak biegi zmienia, bo mia³em ten silnik w wiêkszym aucie i kolejny bieg to by³o 180km/h z tego co pamiêtam, tylko znajdê filmik gdzie widaæ zegary i s³ychaæ silnik :) Tylko o co chodzi - szokuj±ce wyniki trakcyjne ma to auto :) To znaczy ¿e S8 by³o dopakowane do 2.7 tony i wyprzedza³o ferrari ;) ? mo¿e stare S8 d3 v10 jako tako siê prowadzi ? (czy W12 tam by³) A znaj±c Citroena, to Xanta wyposa¿ona jest pewnie w hydropneumatykê, która W³a¶nie w ten "najlepszy model", ale poziomowaæ przód ty³ to chyba du¿o auto potrafi nawet przy hamowaniu, na boki prawie nic.... Ale nasz³o mnie czy istniej± trochê wiêksze i nowsze auta a nie w 80% od auta ? ostatnio siê "¶ciga³em" ze znajomym mia³ audi quattro (to quatro s2) i jedn± rêk± siê to obje¿d¿a w BMW, a drug± siê drapiesz po g³owie bo automat ;) i nie ma po co trakcji wy³±czaæ, bo na prostych odchodzi... > Auto mo¿e byæ absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top Gear, mo¿e > byæ nawet Bentley :) w³a¶nie taki bentley tylko taniej :) co¶ wam przychodzi do g³owy ? tylko 200 koni da... 10sekund do setki ;) to to rajdówka nie bêdzie ;) ale mo¿e i wydgodna ;) co¶ jak C6 2 litry w najs³abszej wersji - przynajmniej w zakrêt na "pe³nej pi¼dzie" siê wejdzie ;) generalnie mocniej mocniej !!! 7 |
Data: Luty 16 2014 19:13:14 | Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 16 Feb 2014 18:15:35 +0100, _Micha³ napisa³(a): Tylko o co chodzi - szokuj±ce wyniki trakcyjne ma to auto :) Jest to te¿ bardzo ¶cis³y pod wzglêdem procedury jego przeprowadzenia i ruchów jakie wykonuje kierowca. Test przeje¿d¿a siê bez gazu, hamuj±c silnikiem, wykonuj±c ¶ci¶le okre¶lony ruchy kierownic± (m.in. bez kontrowania). Co¶ tam testuje, ale raczej nie wybiera³bym rajdówki w oparciu o ten test :) A znaj±c Citroena, to Xanta wyposa¿ona jest pewnie w hydropneumatykê, która Przchy³y samochodu w zakrêcie nie s± czym¶ koniecznie z³ym. To ju¿ kwestia odpowiedniego zestrojenia zawieszenia ¿eby zachowanie samochodu by³o przewidywalne dla kierowcy i pozwala³o wykorzystaæ przyczepno¶æ opon. Ale nasz³o mnie czy istniej± trochê wiêksze i nowsze auta Zdecydowanie nie. > Auto mo¿e byæ absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top Ale to ¿e to tak fajnie jecha³o nie by³o zas³ug± tego ¿e by³ to Bentley, a tego ¿e za kierownic± siedzia³ ogarniêty kierowca. |