Grupy dyskusyjne   »   [CC 700] Wymiana gaźnika AISAN na WEBER lub FOS

[CC 700] Wymiana gaźnika AISAN na WEBER lub FOS



1 Data: Listopad 07 2006 22:41:06
Temat: [CC 700] Wymiana gaźnika AISAN na WEBER lub FOS
Autor: Michał 

Witam,
Jestem szczęśliwym posiadaczem cinquecento 700 z gaźnikiem AISAN.
Jego praca doprowadza mnie do szału. Chciałem, więc wymienić
ten gaźnik na niemiecki WEBER lub polski FOS.
Czy ma ktoś może jakieś informacje w jaki sposób to zrobić?
Co trzeba wymienić?
Może jakieś linki?
Pozdrawiam,
Michał



2 Data: Listopad 08 2006 09:51:55
Temat: Re: [CC 700] Wymiana gaźnika AISAN na WEBER lub FOS
Autor: Dr.Endriu 


Jestem szczęśliwym posiadaczem cinquecento 700 z gaźnikiem AISAN.
Jego praca doprowadza mnie do szału. Chciałem, więc wymienić
ten gaźnik na niemiecki WEBER lub polski FOS.
Czy ma ktoś może jakieś informacje w jaki sposób to zrobić?
Co trzeba wymienić?
Może jakieś linki?
Pozdrawiam,
Michał

A co ci się dzieje z tym Aisankiem? Jakie masz objawy?
 Swego czasu orientowałem się czy idzie wymienić Aissanka na Weberka,
(niesprawdzone
i żadnych konkretów technicznych) i opinie były negatywne.
 Może warto zadzwonić do Fiata ?


--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

3 Data: Listopad 08 2006 19:13:25
Temat: Re: [CC 700] Wymiana gaźnika AISAN na WEBER lub FOS
Autor: Michał 

Dokładnie to wchodzi bez powodu na b. wyskoie obroty, nawet gdy pusze pedał
gazu.
Za chwilę obroty są bardzo niskie (do tego stopnia, że zdarza mu sie
gasnąć).
Probowałem się zorientować co to może być i z tego co sie dowiedziałem,
zrozumiałem, że problem tkwi z układem podciśnienia, od którego ściśle
zależy praca gaźnika AISAN.
Ostatnio miałem uszkodzony, nie pamietam dokładnie nazwy, ale coś jak zawór
dwudrożny
(coś w tym układzie podciśnienia). Po wymianie troche praca silnika się
poprawiła, ale
potem znowu zaczął szaleć. Praca silnika wygląda troche tak jakby nie
reagował
na pedał gazu, albo reaguje z dużym opóźnieniem.
Wyczytałem w internecie, że dosyć często wymienia się te gaźniki na te
bardziej proste.
Ewentualnie może macie jakieś inne propozycje.
Pozdrawiam,
Michał

Użytkownik "Dr.Endriu"  napisał w wiadomości


Jestem szczęśliwym posiadaczem cinquecento 700 z gaźnikiem AISAN.
Jego praca doprowadza mnie do szału. Chciałem, więc wymienić
ten gaźnik na niemiecki WEBER lub polski FOS.
Czy ma ktoś może jakieś informacje w jaki sposób to zrobić?
Co trzeba wymienić?
Może jakieś linki?
Pozdrawiam,
Michał

A co ci się dzieje z tym Aisankiem? Jakie masz objawy?
Swego czasu orientowałem się czy idzie wymienić Aissanka na Weberka,
(niesprawdzone
i żadnych konkretów technicznych) i opinie były negatywne.
Może warto zadzwonić do Fiata ?


--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl




4 Data: Listopad 08 2006 20:03:42
Temat: Re: [CC 700] Wymiana gaźnika AISAN na WEBER lub FOS
Autor: identyfikator: 20040501 

gaźnik AISAN wbrew pozorom daje się regulować a u mnie kłopoty wynikały właśnie ze złego wyregulowania... jak chcesz się pobawić to odłącz sondę lambda i wtedy sprawdź czy Ci dalej wariuje... jak jest zimny to obroty mu wzrastają, jak się nagrzeje obroty spadają bo wyłącza się ssanie i sterownik zaczyna sterować mieszanką i tu jest punkt krytyczny, jak przejdzie to ze wzrostem temperaury znów oboroty wzrastają... kiedy Ci gaśnie?

5 Data: Listopad 09 2006 11:43:55
Temat: Re: [CC 700] Wymiana gaźnika AISAN na WEBER lub FOS
Autor: Dr.Endriu 

Dokładnie to wchodzi bez powodu na b. wyskoie obroty, nawet gdy pusze
pedał
gazu.
Za chwilę obroty są bardzo niskie (do tego stopnia, że zdarza mu sie
gasnąć).
Probowałem się zorientować co to może być i z tego co sie dowiedziałem,
zrozumiałem, że problem tkwi z układem podciśnienia, od którego ściśle
zależy praca gaźnika AISAN.
Ostatnio miałem uszkodzony, nie pamietam dokładnie nazwy, ale coś jak
zawór
dwudrożny
(coś w tym układzie podciśnienia). Po wymianie troche praca silnika się
poprawiła, ale
potem znowu zaczął szaleć. Praca silnika wygląda troche tak jakby nie
reagował
na pedał gazu, albo reaguje z dużym opóźnieniem.
Wyczytałem w internecie, że dosyć często wymienia się te gaźniki na te
bardziej proste.
Ewentualnie może macie jakieś inne propozycje.

Na mojej stronce http://nmp1.w.interia.pl/ odnośnik Rozmaitości / Aisan
jeststrona kawałek zeskanowanej kartki z z poradnika "sam naprawiam"
z poradami odnoszącymi  się do gażnika Aisan.
Warto przeczytać cały rozdział z tej pozycji. O Aisanku- jest tego ze 4
strony.
Wcale nie takie skomplikowane jak by można wnioskować....
W odnosniku CC Silnik jest też o rurkach (zwrócić uwagę na szczelność
szcególnie te na dole z prawej)


--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

[CC 700] Wymiana gaźnika AISAN na WEBER lub FOS



Grupy dyskusyjne