Grupy dyskusyjne   »   Wymiana p³ynów eksploatacyjnych

Wymiana p³ynów eksploatacyjnych



1 Data: Pa?dziernik 14 2007 15:05:42
Temat: Wymiana p³ynów eksploatacyjnych
Autor: Gregus 

Witam !

Od miesi±ca jestem posiadaczem Megi rok 2001, 1.4 16V
Przyszed³ czas na wymianê oleju silnikowego, samochód ma przejechane 46ty¶.
km. Jaki olej wlaæ i ile trzeba go kupiæ ? Poprzednio lany by³ Elf Evolution
5W30 - teraz laæ ten sam ?
Sprawa pozosta³ych p³ynów. Do spryskiwaczy zmieniê, nie wiem co z p³ynem
ch³odnicowym, p³ynem wspomagania uk³adu kierowniczego oraz hamulcowym.
Dorad¼cie proszê.

Pozdrawiam - Grzegorz G.



2 Data: Pa?dziernik 14 2007 23:06:41
Temat: Re: Wymiana p³ynów eksploatacyjnych
Autor: darnok 

In  *Gregus* wrote:

Od miesi±ca jestem posiadaczem Megi rok 2001, 1.4 16V
Przyszed³ czas na wymianê oleju silnikowego, samochód ma przejechane
46ty¶. km. Jaki olej wlaæ i ile trzeba go kupiæ ? Poprzednio lany by³
Elf Evolution 5W30 - teraz laæ ten sam ?

4-4,5l, lac ten sam. Oczywiscie wymienic filtr oleju. Przy okazji powietrza i kabinowy.
Olej sie wymienia co ZTCP 20tys lub 2 lata!

Sprawa pozosta³ych p³ynów. Do spryskiwaczy zmieniê,

Ja bym dolal po prostu ;-)

nie wiem co z
p³ynem ch³odnicowym,

Zmierzyc jego stan (temp zamarazania) i w razie czego wymienic/dolac koncentratu/wody. Jesli jeszcze nie byl wymieniany pasek rozrzadu (5 lat lub 100-120tys) to OBOWIAZKOWO wymienic pasek, przy okazji pompe wody. Wtedy stary plyn i tak trzeba spuscic - wtedy zalac swiezym./

p³ynem wspomagania uk³adu kierowniczego oraz

Sprawdzic poziom, dolac ewnetualnie - nie wymienia sie. To samo dotyczy oleju w skrzyni biegow.

hamulcowym. Dorad¼cie proszê.

Najlepiej wymieniac co 2 lata. Bo sam z siebie sie starzeje chlonac wode. Ale jak radziej wymieniasz to poza slabszym hamowaniem szczegolnie po dlugotrwalym hamowaniu (podgrzanie sie plynu) niewiele sie dzieje ;-)

Jak klima jest to pojechac i sprawdzic ilosc czynnika i prewencyjnie wymienic go wraz ze swiezym olejem. Jak duzy ubytek to sprawdzic szczelnosc ukladu.

Niby przebieg maly ale mozna pomyslec w najblizszej przyszlosci o wymianie swiec i filtra paliwa. Przy okazji zmiany paska rozrzadu (ktory juz powinien byc wymieniony) zmienic pasek akcesoriow (tzw. klinowy).

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

3 Data: Pa?dziernik 15 2007 15:45:54
Temat: Re: Wymiana p³ynów eksploatacyjnych
Autor: Gregus 

Dziêkujê za informacje i wskazówki :)
Ksi±¿ka serwisowa mówi:
- ¿e w styczniu 2007r. wymieniana by³a cewka zap³onowa (niestety nie wiem na
jak±).
- w pa¼dzierniku 2006r. wymieniany by³ pasek klinowy rozrz±du + pompa wody +
akumulator
- wrzesieñ 2006r. (po przegl±dzie w ASO) wymienione zosta³y tarcze
hamulcowe, klocki, smarowanie t³oków zacisków + wymiana oleju, filtra oleju,
filtra paliwa + jakie¶ ¿arówki :)
Wszystkie wymiany w ASO, jak przegl±dam faktury to a¿ mi siê w³os je¿y na
g³owie widz±c ceny za us³ugi.

Pozdrawiam - Grzegorz G.

U¿ytkownik "darnok"  napisa³ w
wiadomo¶ci

In  *Gregus* wrote:

Od miesi±ca jestem posiadaczem Megi rok 2001, 1.4 16V
Przyszed³ czas na wymianê oleju silnikowego, samochód ma przejechane
46ty¶. km. Jaki olej wlaæ i ile trzeba go kupiæ ? Poprzednio lany by³
Elf Evolution 5W30 - teraz laæ ten sam ?

4-4,5l, lac ten sam. Oczywiscie wymienic filtr oleju. Przy okazji
powietrza i kabinowy.
Olej sie wymienia co ZTCP 20tys lub 2 lata!

Sprawa pozosta³ych p³ynów. Do spryskiwaczy zmieniê,

Ja bym dolal po prostu ;-)

nie wiem co z
p³ynem ch³odnicowym,

Zmierzyc jego stan (temp zamarazania) i w razie czego wymienic/dolac
koncentratu/wody. Jesli jeszcze nie byl wymieniany pasek rozrzadu (5 lat
lub 100-120tys) to OBOWIAZKOWO wymienic pasek, przy okazji pompe wody.
Wtedy stary plyn i tak trzeba spuscic - wtedy zalac swiezym./

p³ynem wspomagania uk³adu kierowniczego oraz

Sprawdzic poziom, dolac ewnetualnie - nie wymienia sie. To samo dotyczy
oleju w skrzyni biegow.

hamulcowym. Dorad¼cie proszê.

Najlepiej wymieniac co 2 lata. Bo sam z siebie sie starzeje chlonac wode.
Ale jak radziej wymieniasz to poza slabszym hamowaniem szczegolnie po
dlugotrwalym hamowaniu (podgrzanie sie plynu) niewiele sie dzieje ;-)

Jak klima jest to pojechac i sprawdzic ilosc czynnika i prewencyjnie
wymienic go wraz ze swiezym olejem. Jak duzy ubytek to sprawdzic
szczelnosc ukladu.

Niby przebieg maly ale mozna pomyslec w najblizszej przyszlosci o wymianie
swiec i filtra paliwa. Przy okazji zmiany paska rozrzadu (ktory juz
powinien byc wymieniony) zmienic pasek akcesoriow (tzw. klinowy).

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

4 Data: Pa?dziernik 15 2007 16:20:39
Temat: Re: Wymiana p³ynów eksploatacyjnych
Autor: darnok 

In  *Gregus* wrote:

Dziêkujê za informacje i wskazówki :)
Ksi±¿ka serwisowa mówi:

- ¿e w styczniu 2007r. wymieniana by³a cewka zap³onowa (niestety nie
wiem na jak±).

Bez znaczenia na jaka, ale pewnie masz SAGEM i znow na SAGEM. Lepsze sa Denso lub Bero. Cewek jest 4. I tak z czasem sie jakas inna zepsuje :)

- w pa¼dzierniku 2006r. wymieniany by³ pasek klinowy rozrz±du + pompa
wody + akumulator

No to plyn chlodniczy spuscili.

- wrzesieñ 2006r. (po przegl±dzie w ASO) wymienione zosta³y tarcze
hamulcowe, klocki, smarowanie t³oków zacisków + wymiana oleju, filtra
oleju, filtra paliwa + jakie¶ ¿arówki :)

Sprawdz filtr powietrza i filtr kabinowy. Skoro olej byl w 2006, to jesli 20tys nie zostalo zrobione to mozesz do wiosny z wymiana oleju poczekac.

Wszystkie wymiany w ASO, jak przegl±dam faktury to a¿ mi siê w³os
je¿y na g³owie widz±c ceny za us³ugi.

Nikt nie kaze serwisowac w ASO. Szczegolnie tak proste czynosci.

PS. Odpowiadamy *POD* postem a nie nad.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

5 Data: Pa?dziernik 15 2007 21:36:16
Temat: Re: Wymiana p³ynów eksploatacyjnych
Autor: KriSSo 

darnok pisze:

Niby przebieg maly ale mozna pomyslec w najblizszej przyszlosci o wymianie swiec i filtra paliwa.

Np w Clio 2 filtr paliwa jest w pompie i ni ma szans wymieniæ. Chyba, ¿e ca³a pompê paliwow±. W megane jest inaczej ?

--
Pozdrawiam,

KriSSo

6 Data: Pa?dziernik 15 2007 21:45:30
Temat: Re: Wymiana p³ynów eksploatacyjnych
Autor: darnok 

In  *KriSSo* wrote:

darnok pisze:

Niby przebieg maly ale mozna pomyslec w najblizszej przyszlosci o
wymianie swiec i filtra paliwa.

Np w Clio 2 filtr paliwa jest w pompie i ni ma szans wymieniæ. Chyba,
¿e ca³a pompê paliwow±. W megane jest inaczej ?

Eee w jakim silniku? Cos mi sie wydaje ze sie mylisz. Benzyny na pewno maja.
O taki http://www.wixfiltron.com.pl/2005/katalog/KartaFiltra.php?numer=5817&Typ_Pojazdu=1
Wedlug katalogu Filtrona oczywiscie ze sa filtry zamienne.
Umiejscowiony jest pod podwoziem z tylu w okolicach baku. Mozna go znalesc idac od baku po przewodach paliwowcyh

Tylko silniki dCi maja inny i trudniejszy do kupienia (mniej zamiennikow) oraz drozszy. Umiejscowiony jest pod maska.

Jesli chodzi o Megane, Lagune i inne to oczywiscie ze maja wymienne filtry paliwa.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

7 Data: Pa?dziernik 22 2007 21:07:58
Temat: Re: Wymiana p³ynów eksploatacyjnych
Autor: KriSSo 

darnok pisze:

Eee w jakim silniku? Cos mi sie wydaje ze sie mylisz. Benzyny na pewno maja.

Mowa o silniku K4J, czyli 1.4 16v. W Clio z rocznika 2000 i wcze¶niej, jest filtr paliwa. W Clio z 2001 roku filtra, który wystêpuje osobno niestety ni ma. Wymienia siê ca³± pompê paliwow± z filtrem po oko³o 100 000 km.
Dlatego spyta³em, czy na pewno w przypadku tego silnika wystêpuje filtr paliwa w meganie z _2001_ roku.

--
Pozdrawiam,

KriSSo

Wymiana p³ynów eksploatacyjnych



Grupy dyskusyjne