Grupy dyskusyjne   »   Wymiana szczek hamulcowych w garbie 1200

Wymiana szczek hamulcowych w garbie 1200



1 Data: Listopad 06 2008 09:22:56
Temat: Wymiana szczek hamulcowych w garbie 1200
Autor: kawka kamil 

Witam mam zamiar sam wymienic szczeki hamulcowe w garbie macie moze jakies
przydatne rady a moze jakies fotki pokazujace jak ta wymiana przebiega (
teoretycznie wiem jak to ma byc :) ) .Prosze o jakies rady co moze mnie
zaskoczyc i jak te problemy rozwiazc pzdr



2 Data: Listopad 06 2008 09:38:19
Temat: Re: Wymiana szczek hamulcowych w garbie 1200
Autor: falco 

kawka kamil pisze:

Witam mam zamiar sam wymienic szczeki hamulcowe w garbie macie moze jakies przydatne rady a moze jakies fotki pokazujace jak ta wymiana przebiega ( teoretycznie wiem jak to ma byc :) )

H! ;)

Tył:
Nie odkręcaj koła, tylko sam bęben, będzie Ci łatwiej/szybciej zdjąć bęben, chyba, że masz felgi z małym otworem, np. Krzyżaki, to musisz zdjąć koło.
Podnieś i zabezpiecz Garbika.
Wymyj dokładnie całą tarczę kotwiczną.
Zaopatrz się na wszelki wypadek w talerzyki, sprężynki, trzpienie mocujące szczęki.
Wymyj i nasmaruj regulatory.
Wymyj bębny.
Wkręć regulatory na taką samą odległość.
Sprawdź czy tłoczki chodzą gładko (ja zawsze zabezpieczam pastą ATE).
Złóż wszystko w odwrotnej kolejności, zwracając uwagę na końce szczęk (z przodu, bo tyłów nie pomylisz...) ;) oraz nacięcia w regulatorach.
Opuść bezpiecznie Garbika, dokręć mocno nakrętki bębna.
Wyreguluj - równomiernie ustawiając oba regulatory i co jakiś czas wciskaj pedał hamulca i znów reguluj, do momentu bardzo delikatnego obcierania szczęk.
Wyreguluj równomiernie ręczny, co jakiś czas zaciągając ręczny.
Uzupełnij ewentualnie brakujące gumki osłaniające otwory regulacyjne.

Przód:
Analogicznie jak z tyłem z tą różnica, że warto dać nowy smar do łożysk oraz gdy już je przykręcisz, to z taką siła, aby podkładka dała się przesunąć (po dokręceniu) a koło nie miało żadnego luzu (góra-dół) i swobodnie obracało.

Powodzenia! ;)




--
(Po)zdrówka! falco

fKG - serwis reklama PL cała
__________________________________________________________________________________
www.mfalco.empestudio.com  t:505287636; (22)7173698   gg:2599456  s: mffalco

3 Data: Listopad 06 2008 09:42:44
Temat: Re: Wymiana szczek hamulcowych w garbie 1200
Autor: falco 

acha i zapomniałem o małym, ale ważnym szczególe... ;)
Przed zdjęciem koła z bębnem poluzuj regulatory, wtedy szczęki nie będą "trzymały" bębna... ;)
Chyba, że masz już tak zużyte... ;););)




--
(Po)zdrówka! falco

fKG - serwis reklama PL cała
__________________________________________________________________________________
www.mfalco.empestudio.com  t:505287636; (22)7173698   gg:2599456  s: mffalco

4 Data: Listopad 06 2008 10:28:41
Temat: Re: Wymiana szczek hamulcowych w garbie 1200
Autor: kawka kamil 


Użytkownik "falco"  napisał w wiadomości

kawka kamil pisze:
Witam mam zamiar sam wymienic szczeki hamulcowe w garbie macie moze
jakies przydatne rady a moze jakies fotki pokazujace jak ta wymiana
przebiega ( teoretycznie wiem jak to ma byc :) )

H! ;)

Tył:
Nie odkręcaj koła, tylko sam bęben, będzie Ci łatwiej/szybciej zdjąć
bęben, chyba, że masz felgi z małym otworem, np. Krzyżaki, to musisz zdjąć
koło.
Podnieś i zabezpiecz Garbika.
Wymyj dokładnie całą tarczę kotwiczną.
Zaopatrz się na wszelki wypadek w talerzyki, sprężynki, trzpienie mocujące
szczęki.
Wymyj i nasmaruj regulatory.
Wymyj bębny.
Wkręć regulatory na taką samą odległość.
Sprawdź czy tłoczki chodzą gładko (ja zawsze zabezpieczam pastą ATE).
Złóż wszystko w odwrotnej kolejności, zwracając uwagę na końce szczęk (z
przodu, bo tyłów nie pomylisz...) ;) oraz nacięcia w regulatorach.
Opuść bezpiecznie Garbika, dokręć mocno nakrętki bębna.
Wyreguluj - równomiernie ustawiając oba regulatory i co jakiś czas wciskaj
pedał hamulca i znów reguluj, do momentu bardzo delikatnego obcierania
szczęk.
Wyreguluj równomiernie ręczny, co jakiś czas zaciągając ręczny.
Uzupełnij ewentualnie brakujące gumki osłaniające otwory regulacyjne.

Przód:
Analogicznie jak z tyłem z tą różnica, że warto dać nowy smar do łożysk
oraz gdy już je przykręcisz, to z taką siła, aby podkładka dała się
przesunąć (po dokręceniu) a koło nie miało żadnego luzu (góra-dół) i
swobodnie obracało.

Powodzenia! ;)




--
(Po)zdrówka! falco

fKG - serwis reklama PL cała
__________________________________________________________________________________
www.mfalco.empestudio.com  t:505287636; (22)7173698  
gg:2599456  s: mffalco

dzieki bardzo mi pomogles :) bede sie za to bral jak najszbciej i zdam
relacje pzdr

5 Data: Listopad 08 2008 07:08:21
Temat: Re: Wymiana szczek hamulcowych w garbie 1200
Autor: Kamil Kawka 


Użytkownik "kawka kamil"  napisał w wiadomości

Witam mam zamiar sam wymienic szczeki hamulcowe w garbie macie moze jakies
przydatne rady a moze jakies fotki pokazujace jak ta wymiana przebiega (
teoretycznie wiem jak to ma byc :) ) .Prosze o jakies rady co moze mnie
zaskoczyc i jak te problemy rozwiazc pzdr


Wczoraj przymiarzalem sie do ściągniecie bembna i okazalo sie ze nie mama
takie duzego klucza :/ kombniowalem na różne sposoby i juz zglupialem
,powiedzcie mi ta nakretka zabezpieczajaca  odkerac sie w przecina strone
jak inne sruby nie ? ? podonie jak z przodem a klucz to jest 32 do tego ?

6 Data: Listopad 08 2008 13:44:37
Temat: Re: Wymiana szczek hamulcowych w garbie 1200
Autor: fasola 

Kamil Kawka pisze:

,powiedzcie mi ta nakretka zabezpieczajaca  odkerac sie w przecina strone jak inne sruby nie ? ? podonie jak z przodem a klucz to jest 32 do tego ?

przypuszczam, ze chodzi o tylnie bebny wiec klucz 36 nasadkowy i dłuuuugie ramie w postaci rury. sila razy ramie :) odkreca sie jak zwykly gwint!
pozdrawiam
fasola

Wymiana szczek hamulcowych w garbie 1200



Grupy dyskusyjne