Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
1 | Data: Listopad 23 2010 22:52:04 |
Temat: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Autor: Mr.Pisiek | Witam ! 2 |
Data: Listopad 24 2010 06:48:59 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Kuczu | W dniu 2010-11-23 22:52, Mr.Pisiek pisze: Witam ! Akrapovic slip-on system Honda CB1000R 2008 MUST be used in combination with ECU fuel mapping enrichment, otherwise you risk severe engine damage! PC III USB mappings available for HONDA CB1000R www.powercommander.com: M135-504 (with DB killer) M135-505 (without DB killer)) Skopiowane ze strony ktora podales. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 3 |
Data: Listopad 24 2010 08:13:37 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Mr.Pisiek | W dniu 2010-11-24 06:48, Kuczu pisze: W dniu 2010-11-23 22:52, Mr.Pisiek pisze:Hejka ! To wiem. Natomiast jaka mapa jest właĹciwa? sÄ cztery które znalazłem na stronie powercommandera : ( filtr ma byÄ fabryczny ) M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air filter M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe - with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted Baffle należy rozumieÄ jako DB killer ? Moj rocznik to 2009. Pozdrawiam. Michał 4 |
Data: Listopad 24 2010 01:20:36 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Piotr Kuczynski | On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek" wrote: Hejka ! Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !! Przeciez wyraznie napisali ze M135-504 (with DB killer) M135-505 (without DB killer)) pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy uzywa sie wydech z DB killerem czy bez. Co tu jeszcze mozna dodac ? Kuczu 5 |
Data: Listopad 24 2010 14:43:37 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: James | "Piotr Kuczynski" wrote... Co tu jeszcze mozna dodac ? A taki kawalek tez ze strony producenta: System is not homologated and is developed only for race track use. ;) -- Pozdro James 6 |
Data: Listopad 24 2010 18:27:27 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Mr.Pisiek | W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze: On 24 Lis, 08:13, wrote: Czołem Kuczu ! No tak .... jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy "with baffle" ??? Aha ! Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznaczałoby że mapa M16-013-509 byłaby OK. (???) Czy nie jest to przypadkiem tak że mapy: M135-504 (with DB killer) M135-505 (without DB killer) były dedykowane do Power Commander PCIII USB ??? Czy w starym Power Commander PCIII USB był O2 Eliminator w komplecie ? Jeszcze jedna NIEŚCISŁOŚĆ: street legal slip-on - to system który mnie NIE interesuje (ten z katalizatorem) open slip-on : to ten system który mnie interesuje (no CAT) Są to dwa różne układy wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotyczącym open slip-on system piszą że to tylko różnica DB Killer'a ? http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_for_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_08_10.pdf PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on www.powercommander.com: M135-504 (with DB killer) -- - naprawdę to mapa do Akrapovic street legal slip-on M135-505 (without DB killer)-- naprawdę to mapa do Akrapovic open slip-on Uffff.... Koniguracja jest taka : Akrapovic open slip-on (no CAT) Power Commander V with O2 Eliminator Filtr fabryczny oczywiście steel link pipe żeby to połaczyć. Pytanie : Którą mapę wgrać ? Kuczu ! dzięki za odpowiedź - ja i tak muszę zrobić na ten temat "doktorat" bo nie zamierzam wgrać złej mapy i niedajBÓG narobić sobie kiślu w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-)))) Pozdrawiam Michał 7 |
Data: Listopad 24 2010 20:19:49 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Kuczu | W dniu 2010-11-24 18:27, Mr.Pisiek pisze: W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze: Pokreciles wszystko. Mozna zalozyc sam tlumik przelotowy a mozna wlozyc w niego db-killera (baffle) i miec halas street legal. Oba przy uzyciu oryginalnej sondy lambda. I wtedy uzyc jedna z dwoch pierwszych map. Mozna zrobic to samo ale bez lambdy, wtedy nalezy zmienic rure laczaca (link pipe) i zamiast lambdy podlaczyc o2 eliminator. Wtedy wgrywa sie jedna z nastepnych map (z db-killerem albo bez). Nie wiem czy PC V jest kompatybilny z PC III i czy pasuja mapy z jednego do drugiego. o2 eliminator nigdy nie jest w komplecie bo dla kazdej marki moto jest inny. Sluzy on "oszukaniu" sterownika w momencie gdy wyrzuca sie lambde. PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 8 |
Data: Listopad 24 2010 20:53:34 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Mr.Pisiek | W dniu 2010-11-24 20:19, Kuczu pisze: W dniu 2010-11-24 18:27, Mr.Pisiek pisze:MEGA DZIÄKI .... ! - dziÄki WAM Panowie zaczynam OGARNIAÄ :-) DziÄkujÄ wszystkim którzy mieli cierpliwoć mnie tu edukowaÄ / przyda siÄ napewno !!! - POZDRAWIAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 9 |
Data: Listopad 24 2010 21:37:04 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Arni | Mr.Pisiek pisze: MEGA DZIĘKI .... ! - dzięki WAM Panowie zaczynam OGARNIAĆ :-) to jeszcze zacznij cytaty przycinac i bedzie OK :) -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '91 Honda Prelude 2,0 EX na sprzedaż '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat 10 |
Data: Listopad 24 2010 23:33:43 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: marider | W dniu 2010-11-24 20:19, Kuczu pisze: marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy. A to skad wiadomo? o_O Pzdr -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki 11 |
Data: Listopad 24 2010 17:44:45 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Marcin N |
Witam ! Zdradź mi, po co siÄ instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie ciekawiło, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne to komuĹ, kto nie jest zawodowym Ĺcigantem. 12 |
Data: Listopad 24 2010 08:50:39 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: doktorski | On 24 Lis, 17:44, "Marcin N" wrote: Zdradź mi, po co się instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mniePytasz o wydech czy o rozwiazania do strojenia? pzdr, dr 14/525 13 |
Data: Listopad 24 2010 17:58:21 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Marcin N |
On 24 Lis, 17:44, "Marcin N" wrote: Myślałem, że w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie i poprawianie mocy. Co do wydechu - to wiem, że tylko ego. 14 |
Data: Listopad 24 2010 11:14:10 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: doktorski | On 24 Lis, 17:58, "Marcin N" wrote: My la em, e w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie iNie, to nie jest komplet. Ale wyfuk i modul to zalecane polaczenie. Co daje? Poprawe przebiegu krzywej momentu i mocy - to wersja dla myslacych. Poprawe mocy o kilkanascie kuni i prawo do naklejenia stickera na owiewce - wersja dla lanserow. Do Michala: Skoro juz inwestujesz w wydech i modul to nie zaluj na akcesoryjny filtr. Chyba, ze jestes po tej stronie barykady, ktora uwaza, ze taki filtr przepuszcza tone piachu rocznie itede. Nie namawiam ale polecam. Dalej: tak jak rozmawialismy zadna mapa z www nie bedzie idealna dla Twojego motocykla. Bez hamowni sie nie obejdzie. Z drugiej strony kazda mapa zblizona do konfiguracji Twojego motocykla i przeznaczona do konkretnego typu modulu bedzie bogatsza od serii ale nic nie zepsuje. Po prostu nie wykorzystasz tego co moze Ci zaoferowac silnik. W najgorszym przypadku krzywa momentu zlapie jakis dolek albocos. Poczujesz. Mozesz tez smialo przewalic sobie kazda z map dla PCV i potestowac. Nadal jednak twierdze, ze beda to odczucia subiektywne. Tu nic nie zastapi hamowni. O2eliminator: sprytne rozwiazanie ulatwiajace prace modulom ale z pewnymi ograniczeniami. Standardowo O2 sensor informuje ECU o skladzie mieszanki (lambda, AFR - jak kto woli). Jesli jest zbyt bogata - ECU zmniejsza dawke paliwa. Jesli zbyt uboga - odwrotnie. Myk polega na tym, ze jesli wzbogacisz modulem mieszanke poza zakres akceptowalny dla ECU jako norma (a normy jakie sa wszyscy wiemy) ECU zareaguje zubozeniem mieszanki. I cala robota modulu idzie w powietrze. Dzieki O2 eliminator ECU zawsze dostaje informacje o AFR na tym samym poziomie (np. 15,0). Na rynku dostepne sa tez bardziej zaawansowane rozwiazania czyli O2 modulatory - w przypadku kiedy producent silnika opracowuje rozne wartosci AFR dla roznych stanow TPS i rpm (a tak wlasnie jest w nowszych modelach motocykli - ECU sa w stanie przetwarzac odpowiednio duze ilosci danych i wysterowac na ich podstawie do 8 wtryskiwaczy) konieczne jest dostosowywanie sygnalu O2 sensora dla ECU. Inaczej bedzie prawie tak jak bez O2 eliminatora. Jednoczesnie sygnal z sensora wykorzystywany moze byc przez modul do biezacej kontroli skladu mieszanki i jego optymalizacji. pzdr, dr 14/525 15 |
Data: Listopad 24 2010 18:45:42 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Mr.Pisiek | W dniu 2010-11-24 17:44, Marcin N pisze:
Czołem ! Już wyjaĹniam : Zakupiłem nowÄ CB1000R w salonie. LubiÄ Hondy a ten Stretfighter podoba mi siÄ BARDZO. Normy Euro3 spowodowały że ten LITROWY motocykl brzmi jak elektryczny MELEX a nie jak uliczny ĹOBUZ. ChcÄ to zmieniÄ. Oprócz cudownego dźwiÄku tłumika osiagnÄ również efekt polegajÄ cy na tym że zamyĹlone PANIE w osobowych autach usłyszÄ mnie prÄdzej niż ja zdÄ żÄ siÄ zirytowaÄ ich taktykÄ jazdy w mieĹcie. To moje osobiste zdanie ale uważam że głoĹniejszy wydech ma wpływ na bezpieczeĹstwo jazdy. Im szybciej CiÄ usłyszÄ tym szybciej polookajÄ w lusterka. Nie mówiÄ tu broĹ boże o jakimĹ ryku gołych rur wydechowych bo to wiocha ale rasowy ryk silnika litrowego + Akra to jest to co mam na mysli piszÄ c "Głosniejszy" Katalizator wyglÄ da jak woreczek MOSZNOWY i należy siÄ go pozbyÄ z przyczyn estetycznych. Ten fabryczny układ waży też dużo. Ten model Akrapovica podoba mi siÄ jak SMOK (wersja Titan) Wykres momentu obrotowego po wymianie układu też mi siÄ podoba - bo jak zapewne wiesz to moment jest odpowiedzialny za przyspieszenie maszyny a nie moc. Nie jeżdżÄ na żadnym torze dlatego właĹnie zależy mi na takich modernizacjach które nie bÄdÄ miały negatywnego wpływu na żywotnoć silnika. ( dlatego pragnÄ wgraÄ właĹciwÄ mapÄ do PCV ) A moje EGO jest OK i tłumik tutaj nie gra roli :-))))) Pozdrawiam Michał 16 |
Data: Listopad 24 2010 18:32:38 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: kakmar | Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek napisał/a:
To nie lepiej było kupiÄ od razu coĹ szybkiego? -- kakmaratgmaildotcom emotikonysÄ dlaemo 17 |
Data: Listopad 24 2010 19:39:28 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Mr.Pisiek | W dniu 2010-11-24 19:32, kakmar pisze: Dnia 24.11.2010 napisał/a:Miłoć od pierwszego wejrzenia ........ wiesz jak to jest :-)))) 18 |
Data: Listopad 24 2010 20:26:48 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Ivam | Użytkownik "Mr.Pisiek" napisał w wiadomoĹci grup Normy Euro3 spowodowały że ten LITROWY motocykl brzmi jak elektryczny MELEX a nie jak uliczny ĹOBUZ. ChcÄ to zmieniÄ. No i powod ok. Oprócz cudownego dźwiÄku tłumika osiagnÄ również efekt polegajÄ cy na tym że zamyĹlone PANIE w osobowych autach usłyszÄ mnie prÄdzej niż ja zdÄ żÄ siÄ zirytowaÄ ich taktykÄ jazdy w mieĹcie. Jechales KIEDYS puszka? Wyprzedzil Cie WTEDY ktos z glosnym wydechem? Jesli USLYSZALES go 10, 20, 50, 100 czy tam 300m wczesniej (JADACEGO za Toba) to gratuluje SUPER zajebistego zmyslu sluchu. Ja takiego NIE posiadam i watpie, zeby wiekszosc PANI w tej materii roznila sie ODE MNIE. W praktyce jest tak, ze glosnego AKRAPA kilent/klientka w PUSZCE uslyszy dopiero jak zostanie wyprzedzona przez LOBUZA. To moje osobiste zdanie ale uważam że głoĹniejszy wydech ma wpływ na bezpieczeĹstwo jazdy. Im szybciej CiÄ usłyszÄ tym szybciej polookajÄ w lusterka. Jak zaczniesz JEZDZIC tak, zeby przewidywac zachowania INNYCH to glosna PUSZKA dla zwiekszenia BEZPIECZENSTWA nie bedzie Ci potrzebna. Jedynie w KORKU gdy sie stoi ~5m za puszka i sie zrobi PRZEGAZOWKE to wtedy ewentualnie PANI uslyszy. A dres zastawi Ci droge. Katalizator wyglÄ da jak woreczek MOSZNOWY i należy siÄ go pozbyÄ z przyczyn estetycznych. No i zajebiscie. Ten fabryczny układ waży też dużo.[...] Wykres momentu obrotowego po wymianie układu też mi siÄ podoba[...] Nie jeżdżÄ na żadnym torze Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU i niewiadomo jakie ODCHUDZANIE maszyny? Zeby nie bylo watpliwosci: uwazam, ze akcesoryjne wydechy sa ok, ale takie kombinowanie i tlumaczenia jakie tu odstawiasz przypominaja mi siebie samego, kiedy musze wyjasnic mojej kobiecie koniecznosc zakupu nowych opon zamiast nowej kiecki. Tu sa precle - nie musisz sie tlumaczyc jesli nie chcesz:) A moje EGO jest OK i tłumik tutaj nie gra roli :-))))) Taaa... moje tez... ale i tak chce przelotowke. I tez bede tlumaczyl dziewczynie/zonie/sasiadom/policjantom etc. bardzo racjonalne powody zakupu tej puszki, mimo ze w codziennym zastosowaniu nie ma on wplywu kompletnie na nic. A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;) -- pzdr: Ivam 19 |
Data: Listopad 24 2010 11:55:05 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: doktorski | On 24 Lis, 20:26, "Ivam" wrote: Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU iPochuj to pingwin w wodzie stoi, jak mawiaja starzy indianie. Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety? Pomijam swiadomie wzgledy estetyczne czyli to co widac i slychac. Jesli nie jezdziles (a na to mi wyglada) to nie zadawaj glupich pytan. Zeby nie bylo watpliwosci:Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca. pzdr, dr 14/525 20 |
Data: Listopad 24 2010 21:35:45 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Marcin N |
Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile Nie jezdzilem i nie wiem. Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametrów pojazdu, który ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i odczuwac niedosyt. Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdy inny powód wydaje mi sie zwyczajnym lansem. Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny powód. Sam dla lansu "stuningowalem" swój motocykl o paski na felgach. ;) 21 |
Data: Listopad 24 2010 21:41:11 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Ivam | Uzytkownik "Marcin N" napisal w wiadomosci grup Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametrów pojazdu, który ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i odczuwac niedosyt. Musisz zrozumiec miedzy "potrzeba", a "chec". I po problemie. Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny powód. I tutaj sie z Toba zgadzam w 100% i mniej/wiecej o tym byl moj wczesniejszy post. -- pzdr: Ivam 22 |
Data: Listopad 24 2010 12:54:57 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: AZ | On 24 Lis, 21:35, "Marcin N" wrote: Powiem Ci na moim przykładzie - w UE mamy coś takiego jak normy EuroX które to pojazdy muszą spełniać no i przez te spełnianie tych norm motocykle nie jeżdżą tak jak by się chciało żeby jeździły. Przy 4-5 krpm miałem dziurę w momencie która była wyraźnie odczuwalna do takiego stopnia, że mnie to irytowało. 4 podkładki pod iglice załatwiły sprawę i zygzak jedzi tak jak ma jechać. Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametr wNie wiem czemu tak jarasz się porównywaniem osiągów motocykli do Boxtera czy F1. Czy Boxter/F1 to jest maksymalnie maksimum? Mam Zygzaka od ponad 1,5 roku i mimo tych 160 KM po przejechaniu 55 kkm jego osiągi przestały mnie zadowalać, a wręcz przy ruszaniu na światłach muszę się odpychać nogami. Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdyPojeździsz trochę i sam się przekonasz. BTW. Czemu zamieniłeś GS500 na Fazera skoro ten pierwszy miał osiągi Boxtera? Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny pow d. Sam dlaNie rozróżniasz tuningu optycznego od tego technicznego. Poza tym jak lansować się mocniejszym od seryjnego motocyklem? Na owiewce sobie wykres z hamowni wykleić? -- Artur ZZR 1200 23 |
Data: Listopad 24 2010 21:36:51 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Ivam | Uzytkownik "doktorski" napisal w wiadomosci grup Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile Wiem. Przeczytaj jeszcze raz mojego posta i posta autora tematu. Moze zapalpiesz o co mi chodzilo. Jak nie zalapiesz to nie wysilaj sie na kolejna odpowiedz. Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca. Jak wyzej. -- pzdr: Ivam 24 |
Data: Listopad 24 2010 12:59:33 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: AZ | On 24 Lis, 20:55, doktorski wrote: Ty już jednemu stuningowałeś tak 14, że gdy go zapytałem "i jak?" zrobił oczy jak stare złotówki i powiedział "kurwa, stary - to był demon, musiałem wgrać łagodniejszą mapę" a Tobie nawet się nie przyznał ;-) -- Artur ZZR 1200 25 |
Data: Listopad 24 2010 13:21:37 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: doktorski | On 24 Lis, 21:59, AZ wrote: Ty już jednemu stuningowałeś tak 14, że gdy go zapytałem "i jak?"Przepraszam, nie chcialem. Mi mowil, ze fajnie na kolo wstaje juz od 4krpm.... :) No, ale ostateczna weryfikacja map odbyla sie AFAIK u Tomka Kedziora, ktoren to Tomek ustawil drynde pod preferencje wlasciciela. I mi nic do tego :) pzdr, dr 14/525 26 |
Data: Listopad 24 2010 21:22:19 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Kuczu | W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze: A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;) Wisi pod sufitem w garazu i czeka. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 27 |
Data: Listopad 24 2010 23:45:03 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: marider | W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze: Oprócz cudownego dźwiÄku tłumika osiagnÄ również efekt polegajÄ cy na Tak, edukacja w Polsce lezy i kwiczy z roku na rok. Pewnie juz niewiele osob w ogole wie co to jest efekt Dopplera (tu jest kilka prostych rachunkow z wyjasnieniem -> http://www.if.pw.edu.pl/~mrow/doppler/ ) "Loud pipes saves lives" to bzdura! Za to policjanci i diagnosta na pewno sie uciesza choc fakt ze po wstawieniu chocby koncowek, K&N i PC3 (badz PC V) reakcja moto na gaz i osiagi jest diametralnie rozna. Wyglad i oszczednosc na masie swoja droga ;) Pzdr PS: tez mialem smaka na Akrapa ale mi przeszlo raczej po poprzedniej RN20 i pelnym ukladzie. niby wydech super och i ach najlepszy ale dzwiek taki sobie jak na moje ucho, teraz bedzie chyba 3/4 Yoshi - tj. gole puszki + y-pipe - szkoda mi tracic dol na ulice.. -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki 28 |
Data: Listopad 25 2010 17:28:38 | Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | Autor: Ivam | Użytkownik "marider" napisał w wiadomoĹci grup Tak, edukacja w Polsce lezy i kwiczy z roku na rok. Pewnie juz niewiele osob w ogole wie co to jest efekt Dopplera (tu jest kilka prostych rachunkow z wyjasnieniem -> http://www.if.pw.edu.pl/~mrow/doppler/ ) To mialem w podstawowce. Jedna z rzeczy, ktore najlepiej zapamietalem z calej tamtej szkoly. OIDP nie ma tam nic o glosnosci, a jedynie czestotliwosci. Mozna brac pod uwage ewentualnie zaleznosc przenikania dzwieku przez rozne materialy w zaleznosci od czestotliwosci, ale nie tu bym doszukiwal sie tego, ze glosnej maszyny samochodziarze nie uslysza wczesniej. Mozna sobie zrobic eksperyment stacjonarny. Wezmy glosniki i puscmy muzyke z tych glosnikow. Jesli staniemy przed glosnikami to bedziemy slyszec dzwiek glosniej niz jesli staniemy za glosnikami. Jesli wezmiemy motocykl, nawet na fabrycznej puszce, odpalimy go i staniemy w odleglosci jednego metra za maszyna (od strony czerwonych swiatel) oraz w odleglosci jednego metra z przodu maszyny (od strony bialych swiatel) to na 100% bedziemy slyszec roznice. A teraz wystarczy skumac fakty - dzwiek z wydechu "idzie" do "tylu" maszyny. Osoba siedzaca w puszce skierowana jest do przodu, za soba ma jeszcze fotel, drzwi, tylna kanapa, caly bagaznik i kupe roznych rzeczy, ktore utrudniaja dostep dzwiekow z zewnatrz... jak rozumowanie do niektorych nie dociera to zawsze mozna zrobic empiryczne badania, zdjac tlumik z motocykla i poprosic kolege, zeby jechal za nami, a potem nas wyprzedzil. Na 100% nawet gluchy uslyszy roznice i dojdzie do wniosku, ze dzwiek z glosnego wydechu przed nami jest zdecydowanie glosniejszy niz ten za nami. "Loud pipes saves lives" to bzdura! Kwestia sporna. Uwazam, ze jednak w pewnej materii to powiedzenie to prawda. Chodzi mi o zycie/zdrowie pieszych i rowerzystow ktorzy (momentami odnosze takie wrazenie) sa kompletnie slepi. -- pzdr: Ivam |