Grupy dyskusyjne   »   Wysokość podniesienia karoserii.

Wysokoæ podniesienia karoserii.



1 Data: Styczen 04 2017 18:55:15
Temat: Wysokoæ podniesienia karoserii.
Autor: WW 

Witam

Mo¿e kto¶ mi wyt³umaczyæ, o co w tym chodzi. Oferuje siê samochody mog±ce podnie¶æ karoserie o 20 do 30 mm i og³asza siê to jako wielki sukces. Producenci zapewniaj±, ¿e to zmienia zwyk³y samochód w prawie terenowy.
Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniaj±!
Dlaczego nie stosuje siê podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np. samochód combi z napêdem 4x4 sta³ by siê naprawdê samochodem zdolnym do jazdy w terenie, czym przebi³ by tak modne obecnie Crossovery.

Pozdrawiam
WW



2 Data: Styczen 04 2017 19:24:53
Temat: Re: Wysoko¶æ podniesienia karoserii.
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "WW"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Mo¿e kto¶ mi wyt³umaczyæ, o co w tym chodzi. Oferuje siê samochody mog±ce podnie¶æ karoserie o 20 do 30 mm i og³asza siê to jako wielki sukces. Producenci zapewniaj±, ¿e to zmienia zwyk³y samochód w prawie terenowy.

Prawie :-)

Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniaj±!

Oj ... jak jest droga, albo np kraweznik, to koleiny ma raczej takie, ze przecietna osobowka przejezdza.
A jak sie zrobia te 2 cm glebsze, to 90% osobowek nie przejedzie, i wtedy docenisz, za co zaplaciles :-)

Dlaczego nie stosuje siê podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm?

Zaznacz sobie polozenie kola na blotniku i podnies na lewarku.
20cm sie zachcialo :-)

Wtedy np. samochód combi z napêdem 4x4 sta³ by siê naprawdê samochodem zdolnym do jazdy w terenie, czym przebi³ by tak modne obecnie Crossovery.

Ale one maja byc modne, a nie terenowe :-)

J.

3 Data: Styczen 04 2017 20:06:58
Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii.
Autor: e-Shrek 

W dniu 04.01.2017 o 18:55, WW pisze:

Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniaj±!
Dlaczego nie stosuje siê podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np.

Ch³yt markietingowy ;)

--

e-Shrek

-- -
Ta wiadomo¶æ zosta³a sprawdzona na obecno¶æ wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

4 Data: Styczen 04 2017 21:50:43
Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii.
Autor: Adam 

W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze:

Witam

Mo¿e kto¶ mi wyt³umaczyæ, o co w tym chodzi. Oferuje siê samochody
mog±ce podnie¶æ karoserie o 20 do 30 mm i og³asza siê to jako wielki
sukces. Producenci zapewniaj±, ¿e to zmienia zwyk³y samochód w prawie
terenowy.
Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniaj±!
Dlaczego nie stosuje siê podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np.

Range Rovera wymy¶li³e¶ ;)

Nawet mój by³y dziadek Subaru Legacy podnosi³ kilkana¶cie cm.
Citroen chyba MX czy XM te¿ sporo podnosi³.

(...)


--
Pozdrawiam.

Adam

5 Data: Styczen 04 2017 23:54:30
Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii.
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 4 Jan 2017 18:55:15 +0100, WW napisa³(a):

Witam

Mo¿e kto¶ mi wyt³umaczyæ, o co w tym chodzi. Oferuje siê samochody
mog±ce podnie¶æ karoserie o 20 do 30 mm i og³asza siê to jako wielki
sukces. Producenci zapewniaj±, ¿e to zmienia zwyk³y samochód w prawie
terenowy.
Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniaj±!
Dlaczego nie stosuje siê podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np.
samochód combi z napêdem 4x4 sta³ by siê naprawdê samochodem zdolnym do
jazdy w terenie, czym przebi³ by tak modne obecnie Crossovery.

Te 2-3cm to wbrew pozorom ca³kiem sporo.
Do tego zrobienie tego w ten sposób pozwala zrobiæ to do¶æ prosto na
pneumatycznej lub hydraulicznej poduszce pod sprê¿yn±, a dziêki temu tanio.

Typowy samochód osobowy ma od pozycji spoczynkowej zakres ruchu zawieszenia
zazwyczaj po jakie¶ 8cm w ka¿d± stronê.
Za du¿y zakres regulacji zmniejszy w skrajnych pozycjach mo¿liwo¶æ pracy
zawieszenia, bo bêdzie blisko koñca zakresu.
C5 z hydractive pozwala³ wyci±gn±æ je go koñca zakresu, ale wtedy komputer
nie pozwala³ jechaæ szybciej ni¿ 10km/h, ¿eby nie t³uc ogranicznikiem
zakresu si³ownika zawieszenia.

Ale C5 mia³ ³atwiej, bo sprê¿yny s± tam gazowe.
A w normalnym samochodzie masz stalowe, ¶rubowe, gdzie nie jest to
trywialne znale¼æ miejsce na sprê¿ynê któr± bêdzie pracowaæ w zakresie
wytrzyma³o¶ci materia³u i nie zamknie siê przy dobiciu w maksymalnie
uniesionej pozycji, a jednocze¶nie bêdzie na tyle d³uga ¿eby wyci±gn±æ do
koñca amortyzator przy odci±¿eniu ko³a w dolnej pozycji zawieszenia.

Zawieszenie które pozwala³oby siê podnie¶æ o 20cm to musia³yby byæ jakie¶
pantografy, jakie¶ dodatkowe zawieszenie zawieszenia. Czyli jednym s³owem
kosztowa³oby kilkadziesi±t tysiêcy z³otych, wa¿y³o 250kg i mia³o masê wad.

6 Data: Styczen 05 2017 11:04:31
Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii.
Autor: Trybun 

W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze:

Witam

Mo¿e kto¶ mi wyt³umaczyæ, o co w tym chodzi. Oferuje siê samochody mog±ce podnie¶æ karoserie o 20 do 30 mm i og³asza siê to jako wielki sukces. Producenci zapewniaj±, ¿e to zmienia zwyk³y samochód w prawie terenowy.
Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniaj±!
Dlaczego nie stosuje siê podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np. samochód combi z napêdem 4x4 sta³ by siê naprawdê samochodem zdolnym do jazdy w terenie, czym przebi³ by tak modne obecnie Crossovery.

Pozdrawiam
WW


¦rodek ciê¿ko¶ci.

7 Data: Styczen 05 2017 12:28:48
Temat: Re: Wysoko¶æ podniesienia karoserii.
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze:

Mo¿e kto¶ mi wyt³umaczyæ, o co w tym chodzi. Oferuje siê samochody mog±ce podnie¶æ karoserie o 20 do 30 mm i og³asza siê to jako wielki sukces. Producenci zapewniaj±, ¿e to zmienia zwyk³y samochód w prawie terenowy.
Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniaj±!
Dlaczego nie stosuje siê podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np. samochód combi z napêdem 4x4 sta³ by siê naprawdê samochodem zdolnym do jazdy w terenie, czym przebi³ by tak modne obecnie Crossovery.

¦rodek ciê¿ko¶ci.

W terenie nikt zap* nie bedzie, a aucie tych komputerow tyle, ze bez problemu ogranicza predkosc na asfalcie przy podniesieniu.

20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc.


J.

8 Data: Styczen 05 2017 14:15:58
Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii.
Autor: viktorius 

W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze:


W terenie nikt zap* nie bedzie, a aucie tych komputerow tyle, ze bez
problemu ogranicza predkosc na asfalcie przy podniesieniu.

20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest
czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc.


A przy okazji sporo by siê zmieni³a geometria zawieszenia, czyli zmiana zachowania tego samego pojazdu przy ró¿nych wysoko¶ciach.
Bezbole¶nie dla geometrii za to mo¿na podnosiæ sztywne mosty. Ograniczaj± wtedy tylko wa³y napêdowe, ¿eby nie wyskoczy³y w wieloklinu przy pe³nym zakresie pracy zawieszenia. No i amorki trzeba d³u¿sze...


--
viktorius

9 Data: Styczen 05 2017 14:37:37
Temat: Re: Wysoko¶æ podniesienia karoserii.
Autor: radekp@konto.pl 

Thu, 5 Jan 2017 14:15:58 +0100, w  viktorius
 napisa³(-a):

> 20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest
> czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc.

A przy okazji sporo by siê zmieni³a geometria zawieszenia, czyli zmiana
zachowania tego samego pojazdu przy ró¿nych wysoko¶ciach.
Bezbole¶nie dla geometrii za to mo¿na podnosiæ sztywne mosty.
Ograniczaj± wtedy tylko wa³y napêdowe, ¿eby nie wyskoczy³y w wieloklinu
przy pe³nym zakresie pracy zawieszenia. No i amorki trzeba d³u¿sze...

Citroen ogranicza prêdko¶æ przy maks. podniesieniu bodaj¿e do 40km/h.
Pó¼niej automatycznie zawieszenie opuszcza siê.

10 Data: Styczen 12 2017 14:47:15
Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii.
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2017-01-05 o 14:37,  pisze:


Citroen ogranicza prêdko¶æ przy maks. podniesieniu bodaj¿e do 40km/h.
Pó¼niej automatycznie zawieszenie opuszcza siê.


Przy max i min wysoko¶ci zawieszenia ograniczenie jest do 10km/h. Przy ustawieniu ¶rednio-wysokim jest 40km/h.
A podczas jazdy z prêdko¶ci± ponad 110km/h dodatkowo obni¿a troszkê, a podczas jazdy po s³abej drodze podnosi troszkê.
Ca³kiem sprytnie do dzia³a i do tego ustrojstwo trwa³e...
Do¶wiadczam tego codziennie :)

11 Data: Styczen 05 2017 15:12:22
Temat: Re: Wysoko¶æ podniesienia karoserii.
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "viktorius"  napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze:

20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest
czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc.

A przy okazji sporo by siê zmieni³a geometria zawieszenia, czyli zmiana zachowania tego samego pojazdu przy ró¿nych wysoko¶ciach.
Bezbole¶nie dla geometrii za to mo¿na podnosiæ sztywne mosty. Ograniczaj± wtedy tylko wa³y napêdowe, ¿eby nie wyskoczy³y w wieloklinu przy pe³nym zakresie pracy zawieszenia. No i amorki trzeba d³u¿sze...

Tylko ... czy jest sens podnosic nadwozie o 20cm, a miedzy kolami miec nadal kawal belki z przeswitem po staremu ?

Terenowka to ma byc czy podskakiwacz do miasta ?

J.

12 Data: Styczen 05 2017 16:03:38
Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii.
Autor: viktorius 

W dniu 2017-01-05 o 15:12, J.F. pisze:

U¿ytkownik "viktorius"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze:
20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest
czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc.

A przy okazji sporo by siê zmieni³a geometria zawieszenia, czyli
zmiana zachowania tego samego pojazdu przy ró¿nych wysoko¶ciach.
Bezbole¶nie dla geometrii za to mo¿na podnosiæ sztywne mosty.
Ograniczaj± wtedy tylko wa³y napêdowe, ¿eby nie wyskoczy³y w
wieloklinu przy pe³nym zakresie pracy zawieszenia. No i amorki trzeba
d³u¿sze...

Tylko ... czy jest sens podnosic nadwozie o 20cm, a miedzy kolami miec
nadal kawal belki z przeswitem po staremu ?

Terenowka to ma byc czy podskakiwacz do miasta ?

J.

Zale¿y do czego budujesz wóz. Je¶li chcesz mieæ mo¿liwo¶æ jazdy w jak najg³êbszej koleinie, czyli maksymalizujesz prze¶wit, to albo niezale¿na zawiecha, albo most portalowy, dodatkowo duuu¿e balony na felgach.

Ale jazda w terenie to przedewszystkim dobre k±ty natarcia, zej¶cia, rampowe, wtedy im wy¿ej, tym lepiej, niezale¿nie od wersji mostu.
I tak s± budowane terenówki :)

--
viktorius

13 Data: Styczen 05 2017 19:59:34
Temat: Re: Wysoko¶æ podniesienia karoserii.
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "viktorius"  napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-01-05 o 15:12, J.F. pisze:

U¿ytkownik "viktorius"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Bezbole¶nie dla geometrii za to mo¿na podnosiæ sztywne mosty.

Tylko ... czy jest sens podnosic nadwozie o 20cm, a miedzy kolami miec
nadal kawal belki z przeswitem po staremu ?

Zale¿y do czego budujesz wóz. Je¶li chcesz mieæ mo¿liwo¶æ jazdy w jak najg³êbszej koleinie, czyli maksymalizujesz prze¶wit, to albo niezale¿na zawiecha, albo most portalowy, dodatkowo duuu¿e balony na felgach.

Ale jazda w terenie to przedewszystkim dobre k±ty natarcia, zej¶cia, rampowe, wtedy im wy¿ej, tym lepiej, niezale¿nie od wersji mostu.
I tak s± budowane terenówki :)

no widzialem takich ... na filmach z YT.

U nas chyba jednak problemy terenowek sa inne ?

J.

14 Data: Styczen 05 2017 20:32:44
Temat: Re: Wysoko¶æ podniesienia karoserii.
Autor: Hinek 

U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci


Ale jazda w terenie to przedewszystkim dobre k±ty natarcia, zej¶cia, rampowe, wtedy im wy¿ej, tym lepiej, niezale¿nie od wersji mostu.
I tak s± budowane terenówki :)


no widzialem takich ... na filmach z YT.

U nas chyba jednak problemy terenowek sa inne ?

???
To znaczy jakie?
Offroad i ¶rodowisko offroadowe  ma siê u nas dobrze.

--
Hinek

15 Data: Styczen 05 2017 20:39:03
Temat: Re: Wysoko¶æ podniesienia karoserii.
Autor: Hinek 



U¿ytkownik "J.F."  napisa³


¦rodek ciê¿ko¶ci.



W terenie nikt zap* nie bedzie,


Zmienisz zdanie na trawersach :]

--
Hinek

16 Data: Styczen 06 2017 12:45:01
Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii.
Autor: Trybun 

W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze:
Mo¿e kto¶ mi wyt³umaczyæ, o co w tym chodzi. Oferuje siê samochody mog±ce podnie¶æ karoserie o 20 do 30 mm i og³asza siê to jako wielki sukces. Producenci zapewniaj±, ¿e to zmienia zwyk³y samochód w prawie terenowy.
Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniaj±!
Dlaczego nie stosuje siê podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np. samochód combi z napêdem 4x4 sta³ by siê naprawdê samochodem zdolnym do jazdy w terenie, czym przebi³ by tak modne obecnie Crossovery.

¦rodek ciê¿ko¶ci.

W terenie nikt zap* nie bedzie, a aucie tych komputerow tyle, ze bez problemu ogranicza predkosc na asfalcie przy podniesieniu.

20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc.


J.


Ale przecie wnioskodawca nie pisa³ o przerabianiu auta na pojazd specjalny, czyli taki do poruszania tylko po drogach nie utwardzonych. Auto ma byæ normalne, ma mieæ tylko zwiêkszony prze¶wit a tak¿e spokojnie przechodziæ tzw test ³osia.

17 Data: Styczen 10 2017 01:01:12
Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii.
Autor: adam 

W dniu 2017-01-06 o 12:45, Trybun pisze:

Ale przecie wnioskodawca nie pisa³ o przerabianiu auta na pojazd
specjalny, czyli taki do poruszania tylko po drogach nie utwardzonych.
Auto ma byæ normalne, ma mieæ tylko zwiêkszony prze¶wit a tak¿e
spokojnie przechodziæ tzw test ³osia.

Samo podniesienie karoserii guzik da. Nawet jak podniesiesz o pó³ metra, to pó³o¶ki, belki i inne elementy pozostan± w tym samym miejscu i prze¶wit siê nie zmieni.
Z bud± podniesion± o 20 cm testu ³osia nie przejdziesz, co najwy¿ej test ¿ó³wia.
Podnosi siê zwykle o 2 - 3 cale, chodzi o danie miejsca na wiêksze ko³a i wiêkszy ruch (wykrzy¿e) kó³ na nierówno¶ciach.

18 Data: Styczen 11 2017 09:38:29
Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii.
Autor: Trybun 

W dniu 2017-01-10 o 01:01, adam pisze:

W dniu 2017-01-06 o 12:45, Trybun pisze:

Ale przecie wnioskodawca nie pisa³ o przerabianiu auta na pojazd
specjalny, czyli taki do poruszania tylko po drogach nie utwardzonych.
Auto ma byæ normalne, ma mieæ tylko zwiêkszony prze¶wit a tak¿e
spokojnie przechodziæ tzw test ³osia.

Samo podniesienie karoserii guzik da. Nawet jak podniesiesz o pó³ metra, to pó³o¶ki, belki i inne elementy pozostan± w tym samym miejscu i prze¶wit siê nie zmieni.
Z bud± podniesion± o 20 cm testu ³osia nie przejdziesz, co najwy¿ej test ¿ó³wia.
Podnosi siê zwykle o 2 - 3 cale, chodzi o danie miejsca na wiêksze ko³a i wiêkszy ruch (wykrzy¿e) kó³ na nierówno¶ciach.


W terenówkach tak¿e o zwiêkszone mo¿liwo¶ci brodzenia.

Podnoszenie prze¶witu sam przerabia³em. Niby takie nic, wymiana opon z 195/55/15 na 195/65/15 a od tego czasu ani razu nie zdarzy³o mi siê zahaczyæ podwoziem o pod³o¿e. W³a¶ciwie to nie widzê innej mo¿liwo¶ci zwiêkszenia prze¶witu poza wymiana opon na wiêksze.

Wysokość podniesienia karoserii.



Grupy dyskusyjne