Wysokoæ podniesienia karoserii.
1 | Data: Styczen 04 2017 18:55:15 |
Temat: Wysokoæ podniesienia karoserii. | |
Autor: WW | Witam 2 |
Data: Styczen 04 2017 19:24:53 | Temat: Re: Wysoko¶æ podniesienia karoserii. | Autor: J.F. | U¿ytkownik "WW" napisa³ w wiadomo¶ci grup Mo¿e kto¶ mi wyt³umaczyæ, o co w tym chodzi. Oferuje siê samochody mog±ce podnie¶æ karoserie o 20 do 30 mm i og³asza siê to jako wielki sukces. Producenci zapewniaj±, ¿e to zmienia zwyk³y samochód w prawie terenowy. Prawie :-) Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniaj±! Oj ... jak jest droga, albo np kraweznik, to koleiny ma raczej takie, ze przecietna osobowka przejezdza. A jak sie zrobia te 2 cm glebsze, to 90% osobowek nie przejedzie, i wtedy docenisz, za co zaplaciles :-) Dlaczego nie stosuje siê podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Zaznacz sobie polozenie kola na blotniku i podnies na lewarku. 20cm sie zachcialo :-) Wtedy np. samochód combi z napêdem 4x4 sta³ by siê naprawdê samochodem zdolnym do jazdy w terenie, czym przebi³ by tak modne obecnie Crossovery. Ale one maja byc modne, a nie terenowe :-) J. 3 |
Data: Styczen 04 2017 20:06:58 | Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii. | Autor: e-Shrek | W dniu 04.01.2017 o 18:55, WW pisze: Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniaj±! Ch³yt markietingowy ;) -- e-Shrek -- - Ta wiadomo¶æ zosta³a sprawdzona na obecno¶æ wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus 4 |
Data: Styczen 04 2017 21:50:43 | Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii. | Autor: Adam | W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze: Witam Range Rovera wymy¶li³e¶ ;) Nawet mój by³y dziadek Subaru Legacy podnosi³ kilkana¶cie cm. Citroen chyba MX czy XM te¿ sporo podnosi³. (...) -- Pozdrawiam. Adam 5 |
Data: Styczen 04 2017 23:54:30 | Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii. | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 4 Jan 2017 18:55:15 +0100, WW napisa³(a): Witam Te 2-3cm to wbrew pozorom ca³kiem sporo. Do tego zrobienie tego w ten sposób pozwala zrobiæ to do¶æ prosto na pneumatycznej lub hydraulicznej poduszce pod sprê¿yn±, a dziêki temu tanio. Typowy samochód osobowy ma od pozycji spoczynkowej zakres ruchu zawieszenia zazwyczaj po jakie¶ 8cm w ka¿d± stronê. Za du¿y zakres regulacji zmniejszy w skrajnych pozycjach mo¿liwo¶æ pracy zawieszenia, bo bêdzie blisko koñca zakresu. C5 z hydractive pozwala³ wyci±gn±æ je go koñca zakresu, ale wtedy komputer nie pozwala³ jechaæ szybciej ni¿ 10km/h, ¿eby nie t³uc ogranicznikiem zakresu si³ownika zawieszenia. Ale C5 mia³ ³atwiej, bo sprê¿yny s± tam gazowe. A w normalnym samochodzie masz stalowe, ¶rubowe, gdzie nie jest to trywialne znale¼æ miejsce na sprê¿ynê któr± bêdzie pracowaæ w zakresie wytrzyma³o¶ci materia³u i nie zamknie siê przy dobiciu w maksymalnie uniesionej pozycji, a jednocze¶nie bêdzie na tyle d³uga ¿eby wyci±gn±æ do koñca amortyzator przy odci±¿eniu ko³a w dolnej pozycji zawieszenia. Zawieszenie które pozwala³oby siê podnie¶æ o 20cm to musia³yby byæ jakie¶ pantografy, jakie¶ dodatkowe zawieszenie zawieszenia. Czyli jednym s³owem kosztowa³oby kilkadziesi±t tysiêcy z³otych, wa¿y³o 250kg i mia³o masê wad. 6 |
Data: Styczen 05 2017 11:04:31 | Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii. | Autor: Trybun | W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze: Witam ¦rodek ciê¿ko¶ci. 7 |
Data: Styczen 05 2017 12:28:48 | Temat: Re: Wysoko¶æ podniesienia karoserii. | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Trybun" napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze: Mo¿e kto¶ mi wyt³umaczyæ, o co w tym chodzi. Oferuje siê samochody mog±ce podnie¶æ karoserie o 20 do 30 mm i og³asza siê to jako wielki sukces. Producenci zapewniaj±, ¿e to zmienia zwyk³y samochód w prawie terenowy. ¦rodek ciê¿ko¶ci. W terenie nikt zap* nie bedzie, a aucie tych komputerow tyle, ze bez problemu ogranicza predkosc na asfalcie przy podniesieniu. 20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc. J. 8 |
Data: Styczen 05 2017 14:15:58 | Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii. | Autor: viktorius | W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze:
A przy okazji sporo by siê zmieni³a geometria zawieszenia, czyli zmiana zachowania tego samego pojazdu przy ró¿nych wysoko¶ciach. Bezbole¶nie dla geometrii za to mo¿na podnosiæ sztywne mosty. Ograniczaj± wtedy tylko wa³y napêdowe, ¿eby nie wyskoczy³y w wieloklinu przy pe³nym zakresie pracy zawieszenia. No i amorki trzeba d³u¿sze... -- viktorius 9 |
Data: Styczen 05 2017 14:37:37 | Temat: Re: Wysoko¶æ podniesienia karoserii. | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 5 Jan 2017 14:15:58 +0100, w viktorius > 20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest Citroen ogranicza prêdko¶æ przy maks. podniesieniu bodaj¿e do 40km/h. Pó¼niej automatycznie zawieszenie opuszcza siê. 10 |
Data: Styczen 12 2017 14:47:15 | Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii. | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2017-01-05 o 14:37, pisze:
Przy max i min wysoko¶ci zawieszenia ograniczenie jest do 10km/h. Przy ustawieniu ¶rednio-wysokim jest 40km/h. A podczas jazdy z prêdko¶ci± ponad 110km/h dodatkowo obni¿a troszkê, a podczas jazdy po s³abej drodze podnosi troszkê. Ca³kiem sprytnie do dzia³a i do tego ustrojstwo trwa³e... Do¶wiadczam tego codziennie :) 11 |
Data: Styczen 05 2017 15:12:22 | Temat: Re: Wysoko¶æ podniesienia karoserii. | Autor: J.F. | U¿ytkownik "viktorius" napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze: 20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest A przy okazji sporo by siê zmieni³a geometria zawieszenia, czyli zmiana zachowania tego samego pojazdu przy ró¿nych wysoko¶ciach. Tylko ... czy jest sens podnosic nadwozie o 20cm, a miedzy kolami miec nadal kawal belki z przeswitem po staremu ? Terenowka to ma byc czy podskakiwacz do miasta ? J. 12 |
Data: Styczen 05 2017 16:03:38 | Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii. | Autor: viktorius | W dniu 2017-01-05 o 15:12, J.F. pisze: U¿ytkownik "viktorius" napisa³ w wiadomo¶ci grupZale¿y do czego budujesz wóz. Je¶li chcesz mieæ mo¿liwo¶æ jazdy w jak najg³êbszej koleinie, czyli maksymalizujesz prze¶wit, to albo niezale¿na zawiecha, albo most portalowy, dodatkowo duuu¿e balony na felgach. Ale jazda w terenie to przedewszystkim dobre k±ty natarcia, zej¶cia, rampowe, wtedy im wy¿ej, tym lepiej, niezale¿nie od wersji mostu. I tak s± budowane terenówki :) -- viktorius 13 |
Data: Styczen 05 2017 19:59:34 | Temat: Re: Wysoko¶æ podniesienia karoserii. | Autor: J.F. | U¿ytkownik "viktorius" napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-01-05 o 15:12, J.F. pisze: U¿ytkownik "viktorius" napisa³ w wiadomo¶ci grup Ale jazda w terenie to przedewszystkim dobre k±ty natarcia, zej¶cia, rampowe, wtedy im wy¿ej, tym lepiej, niezale¿nie od wersji mostu. no widzialem takich ... na filmach z YT. U nas chyba jednak problemy terenowek sa inne ? J. 14 |
Data: Styczen 05 2017 20:32:44 | Temat: Re: Wysoko¶æ podniesienia karoserii. | Autor: Hinek | U¿ytkownik "J.F." napisa³ w wiadomo¶ci ??? To znaczy jakie? Offroad i ¶rodowisko offroadowe ma siê u nas dobrze. -- Hinek 15 |
Data: Styczen 05 2017 20:39:03 | Temat: Re: Wysoko¶æ podniesienia karoserii. | Autor: Hinek |
Zmienisz zdanie na trawersach :] -- Hinek 16 |
Data: Styczen 06 2017 12:45:01 | Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii. | Autor: Trybun | W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze: U¿ytkownik "Trybun" napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze: Ale przecie wnioskodawca nie pisa³ o przerabianiu auta na pojazd specjalny, czyli taki do poruszania tylko po drogach nie utwardzonych. Auto ma byæ normalne, ma mieæ tylko zwiêkszony prze¶wit a tak¿e spokojnie przechodziæ tzw test ³osia. 17 |
Data: Styczen 10 2017 01:01:12 | Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii. | Autor: adam | W dniu 2017-01-06 o 12:45, Trybun pisze: Ale przecie wnioskodawca nie pisa³ o przerabianiu auta na pojazd Samo podniesienie karoserii guzik da. Nawet jak podniesiesz o pó³ metra, to pó³o¶ki, belki i inne elementy pozostan± w tym samym miejscu i prze¶wit siê nie zmieni. Z bud± podniesion± o 20 cm testu ³osia nie przejdziesz, co najwy¿ej test ¿ó³wia. Podnosi siê zwykle o 2 - 3 cale, chodzi o danie miejsca na wiêksze ko³a i wiêkszy ruch (wykrzy¿e) kó³ na nierówno¶ciach. 18 |
Data: Styczen 11 2017 09:38:29 | Temat: Re: Wysokoæ podniesienia karoserii. | Autor: Trybun | W dniu 2017-01-10 o 01:01, adam pisze: W dniu 2017-01-06 o 12:45, Trybun pisze: W terenówkach tak¿e o zwiêkszone mo¿liwo¶ci brodzenia. Podnoszenie prze¶witu sam przerabia³em. Niby takie nic, wymiana opon z 195/55/15 na 195/65/15 a od tego czasu ani razu nie zdarzy³o mi siê zahaczyæ podwoziem o pod³o¿e. W³a¶ciwie to nie widzê innej mo¿liwo¶ci zwiêkszenia prze¶witu poza wymiana opon na wiêksze. |