Mam taki oto problem- zapragnąłem wymienić u siebie w Skodzie tarcze z fabrycznych o średnicy 288mm na 312mm, które były stosowane przy silnikach V6. Generalnie zabieg jest prosty, bo wymaga jedynie zastosowania innych jarzm, a cała reszta, łącznie z klockami pozostaje taka sama. Jarzma już mam, jednak przy zamawianiu tarcz pojawił się problem wysokości tarcz. Otóż w zależności od rocznika wynosi ona 46,4, bądź 49,9mm. Sądząc po oryginalnych tarczach o średnicy 288mm pasowały by mi te wyższe. Zastanawiam się jednak, co decyduje o konieczności zastosowania tarczy o takiej, a nie innej wysokości? Jeśli są to jarzma, to chyba jednak powinienem zamówić niższe tarcze...
--
Pozdrawiam, PepedB
2 |
Data: Czerwiec 05 2007 18:06:35 |
Temat: Re: Wysokosc tarcz |
Autor: Wlodek |
Mam taki oto problem- zapragnąłem wymienić u siebie w Skodzie tarcze z
fabrycznych o średnicy 288mm na 312mm, które były stosowane przy silnikach
V6. Generalnie zabieg jest prosty, bo wymaga jedynie zastosowania innych
jarzm, a cała reszta, łącznie z klockami pozostaje taka sama. Jarzma już
mam, jednak przy zamawianiu tarcz pojawił się problem wysokości tarcz.
Otóż w zależności od rocznika wynosi ona 46,4, bądź 49,9mm. Sądząc po
oryginalnych tarczach o średnicy 288mm pasowały by mi te wyższe.
Zastanawiam się jednak, co decyduje o konieczności zastosowania tarczy o
takiej, a nie innej wysokości? Jeśli są to jarzma, to chyba jednak
powinienem zamówić niższe tarcze...
Rozumiem, ze oprocz tego, ze jarzma sa dostosowane do
wiekszej srednicy to jeszcze sa bardziej "odsadzone" -
miejsce pracy klockow wypada w innym miejscu, niz przedtem
a dokladniej mowiac jest bardziej oddalone od plaszczyzny
mocowania jarzm do zwrotnicy ?
po staremu:
|D|
| |D|_______
>| _ |D| _ |
| | \___/ | |
/ |D| \ |=B
D=| |K||D||K| | |
| K |D| | |
| |K||D||K| | |
| K |D| | |=B
| |K||D||K| | |
| K |D| | |
D=| |K||D||K| | |
\ __ / |=B
| |_/|D|\_| |
|->| |D|_______|<-- -|
| | |D| |
| | |
| |<-- - 49,9 -- ->|
| |
|<-- -- constans -- -- -- >|
po nowemu:
| |D|
>| |D|______
| _ |D| _ |
| _| \___/ | |
/ |D| \ |=B
D=| |K||D||K| | |
| K |D| | |
| |K||D||K| | |
| K |D| | |
| |K||D||K| | |=B
| K |D| | |
| |K||D||K| | |
| K |D| | |
D=| |K||D||K| | |
\_ __ / |=B
| |_/|D|\_| |
|->| |D|______|<-- -|
| | |D| |
| | |
| |<-- - 46,4 -- >|
| |
|<-- -- constans -- -- -- >|
|D| tarcza wentylowana
|K| klocek
D= sruby mocujace jarzmo
=B sruby mocujace tarcze
| plaszczyzna mocowania jarzma
|< plaszczyzna mocowania kola
?
;-)
Jesli tak i jarzma sa takie jak powinny byc to najwyrazniej
wypada wziac nizsze (z mniejszym odbiciem/odsadzeniem) tarcze.
W.
|