Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /.
1 | Data: Pa?dziernik 22 2009 00:09:20 |
Temat: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | |
Autor: arek.pp | Witam. Zawsze zastanawia³o mnie, jak d³ugo mozna bezawaryjnie 2 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 09:49:38 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: juhass | arek.pp pisze: Witam. Zawsze zastanawia³o mnie, jak d³ugo mozna bezawaryjnie W sumie to dlaczego mia³oby siê dziaæ co¶ z silnikiem i skrzyni±? Jak tylko jest odpowiednio serwisowany, wymiany dokonywane na czas a rozgrzewanie przebiega spokojnie- IMO poje¼dzi mniej wiêcej tyle co inny, mo¿e nawet wiêcej. Silnikowi mniej szkodzi praca na 100% mo¿liwo¶ci, ni¿ nieumiejêtne/ niezgodne z zasadami u¿ytkowanie... -- Pozdrawiam: juhass gliwice/trzebinia 3 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 09:55:34 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: karol | juhass pisze: arek.pp pisze: No to sie dogadaliscie! Dwa mundrale. 4 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 09:57:29 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: juhass | karol pisze:
No dobra. IMO tak samo d³ugo jak innego. Skoro ju¿ i tak nudzimy siê w pracy... :/ -- Pozdrawiam: juhass gliwice/trzebinia 5 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 09:58:07 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | juhass pisze: mo¿liwo¶ci, ni¿ nieumiejêtne/ niezgodne z zasadami u¿ytkowanie... To spróbuj wcisn±æ peda³ gazu w pod³ogê i zobacz kiedy siê co¶ rozleci, dopiero potem dawaj takie "dobre rady". Samochód s³u¿y do jazdy nie do katowania, a je¶li kto¶ tego nie potrafi zrozumieæ to po prostu bêdzie musia³ ponie¶æ tego koszty. -- krzysiek82 6 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:04:16 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: juhass | krzysiek82 pisze: To spróbuj wcisn±æ peda³ gazu w pod³ogê i zobacz kiedy siê co¶ rozleci, dopiero potem dawaj takie "dobre rady". Samochód s³u¿y do jazdy nie do katowania, a je¶li kto¶ tego nie potrafi zrozumieæ to po prostu bêdzie musia³ ponie¶æ tego koszty. Uwa¿asz to za prawid³owe u¿ytkowanie?? Ja nie mówiê o takim przypadku jak piszesz, ale o korzystaniu z ca³ego zakresu obrotów, oczywi¶cie bez przesady w ¿adn± ze stron... Katowanie silnika na postoju na pewno nie jest zdrowe, w ruchu te¿... -- Pozdrawiam: juhass gliwice/trzebinia 7 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 05:15:59 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkow o :-) /. | Autor: Olleo | To spróbuj wcisn±æ peda³ gazu w pod³ogê i zobacz kiedy siê co¶ rozleci, Dociskam regularnie i czesto. Oczywiscie w ramach bezpiecznej jazdy, tak drogowej, jak i miejskiej, ale staram sie uzywac calego zakresu uzytecznych obrotow. W przypadku mojego samochodu jest to od 2000 do 6500rpm, przy czym mowa o dynamicznym przyspieszaniu, a nie jezdzie stala predkoscia. Nic do tej pory sie nie rozlecialo :P Sa co prawda znane nieliczne przypadki przegrzania nawet prawidlowo serwisowanych silnikow Subaru, ale dotycza one przewaznie wlasnie jednostajnej autostradowej jazdy predkoscia maksymalna przez dlugi czas. p.s. po to producent zaznacza czerwone pole na obrotomierzu i stosuje odciecie paliwa przy pewnych obrotach, by bezpiecznego zakresu nie przekraczac. p.s.2. nie dotyczy geniuszy, ktorzy przy 6500rpm redukuja.. ;-) -- Olleo 8 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 22:47:14 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Tomasz Pyra | krzysiek82 pisze: juhass pisze: A co siê niby ma rozlecieæ? Ka¿dy silnik ma maksymalne obroty pracy ci±g³ej które s± dla niego zupe³nie niegro¼ne nawet przy pracy z maksymalnym obci±¿eniem. Przekroczyæ tych obrotów seryjna elektronika nie pozwoli i tyle. Wiadomo ¿e silnik od takiej jazdy nie m³odnieje, ale nic z³ego siê mu nie dzieje. > Samochód s³u¿y do jazdy nie do katowania Etam :) 9 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 09:43:31 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkow o :-) /. | Autor: JAM | On Oct 22, 4:47 pm, Tomasz Pyra wrote: krzysiek82 pisze: Zmeczenie materialu rosnie wykladniczo przy zmianie obciazenia. Silniki samochodowe nie sa projektowane na stala prace pod pelnym obciazeniem. Wrecz przeciwnie. Konsturktorzy zakldaja, ze przez ponad ~90% czasu uzytkowania silnika bedzie pracowal na ~10% obciazenia. Troche odwrotnie niz silniki lotnicze. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 10 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 18:59:17 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Tomasz Pyra | JAM pisze: On Oct 22, 4:47 pm, Tomasz Pyra wrote: Oczywi¶cie ¿e sam silnik mechanicznie zu¿yje siê odpowiednio wcze¶niej ni¿ traktowany delikatnie. Ale obecnie trwa³o¶æ silników jest i tak bardzo du¿a. Kiedy¶ silniki owszem do¿ywa³y swoich dni, remontowa³o siê je, znowu siê zu¿ywa³y, znowu siê remontowa³o. A dzi¶? Czas ¿ycia silnika i tak znacznie przekracza czas ekonomicznego sensu trzymania samochodu, dlatego ¿e wcze¶niej padn± inne, drogie podzespo³y (np. skrzynia biegów, elektronika, zawieszenie, nadwozie), a malej±ca warto¶æ samochodu szybko sprowadzi go do poziomu gdy dalsze inwestowanie w kolejne naprawy nie bêdzie mia³o sensu. A silnik zazwyczaj nadal bêdzie mechanicznie w doskona³ym stanie. Oczywi¶cie s± jakie¶ tam wyj±tki - tak z tego co siê s³yszy to zamêczyæ ³atwo turbinê w dieslach, ale to te¿ s±dzê ¿e raczej nieumiejêtne wy³±czanie, albo pa³owanie niedogrzanego silnika. 11 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 20:52:08 | Temat: Re: Wytrzyma³oœæ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: J.F. | On Fri, 23 Oct 2009 09:43:31 -0700 (PDT), JAM wrote: Zmeczenie materialu rosnie wykladniczo przy zmianie obciazenia. Jacku, Tych "rekordowych" Mercedesow tez to dotyczy ? J. 12 |
Data: Listopad 03 2009 07:45:21 | Temat: Re: Wytrzyma³oœæ silnika - ostra jazda /czwartkow o :-) /. | Autor: JAM | On Oct 23, 1:52 pm, J.F. wrote: On Fri, 23 Oct 2009 09:43:31 -0700 (PDT), JAM wrote: Wszystkich. Nie projektuje sie samochodow na rezym pracy, ktora nigdy nie wystapi w praktyce. To bylby ekonomiczny nonsens. Mozna najwyzej dyskutowac, jak dobre sa statystyki uzywania pojazdu posiadane przez rozne firmy. Istniaja tez roznice, jaki schemat obciazen przyjmujesz dla typu pojazdu. Na przyklad w GM istnieje rozroznienie na silniki do samochodow osobowych i do truckow. Silniki do truckow sa projektowane na ciezszy rezym pracy i na dlusza trwalosc pod takim rezymem. Istnieje tez pojecie tak zwanego "bandwith", czyli faktu, ze silnik projektuje sie na cala game pojazdow a nie na jeden konkretny. W projekcie trzeba wiec uwzglednic najgorszy przypadek. Taki silnik wlozony do samochodu lzejszego moze sie okazac praktycznie "niezniszczalny". :-) Podobnie zreszta jest ze skrzynkami biegow. JAM http://marchel.home.comcast.net/ 13 |
Data: Listopad 03 2009 22:00:33 | Temat: Re: Wytrzyma?o?? silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: J.F. | On Tue, 3 Nov 2009 07:45:21 -0800 (PST), JAM wrote: On Oct 23, 1:52 pm, J.F. wrote: No to pozostaja nam dwie mozliwosci: -niemieckie zalozenia dopuszczaja ze auto przez 50% czasu bedzie pracowalo na 100% .. a bo to wiadomo gdzie klient mieszka i jak bedzie jezdzil ? -mercedes robi silniki na milion km, i tych 160k z pedalem do oporu jeszcze ich nie rozsypuje. J. 14 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 09:13:37 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: Witam. Zawsze zastanawia³o mnie, jak d³ugo mozna bezawaryjnie mam auto ktore ma przejechane 800 tysiecy km - jezdzi³em bardzo ostroznie od przebiegu 100.000 jak je kupi³em - nadal jezdzi bardzo przyzwocie. Chce widziec, jak wytrzyma³oby gdybym je "dusi³" na maksa. Silnik - 1,9D. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Ludzie nie maj± problemów, tylko sobie sami je stwarzaj±" 15 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 11:17:58 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | Budzik pisze: mam auto ktore ma przejechane 800 tysiecy km - jezdzi³em bardzo ostroznie od przebiegu 100.000 jak je kupi³em - nadal jezdzi bardzo przyzwocie. silniki bez turbo to bardzo trwa³e jednostki, ciê¿ko jest katowaæ bo prêdzej by Ci siê to znudzi³o. Bo wkrêca siê to strasznie opornie. -- krzysiek82 16 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:28:27 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: zgadza sie.mam auto ktore ma przejechane 800 tysiecy km - jezdzi³em bardzosilniki bez turbo to bardzo trwa³e jednostki, ciê¿ko jest katowaæ bo Niemniej mozna to robic, mozna jezdzic 130 zamiast 110 ktrego tym autem nie przekraczam. Mozna ruszac ze swiate³ optymalnie a mozna gaz i rwac sprzeg³o. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Nie po¿±daj ¿ony bli¼niego swego nadaremnie" 17 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 12:40:13 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | Budzik pisze: Niemniej mozna to robic, mozna jezdzic 130 zamiast 110 ktrego tym autem nie przekraczam. Mozna ruszac ze swiate³ optymalnie a mozna gaz i rwac sprzeg³o. mo¿na, ale chyba ma³o takich jest, bo jak kto¶ chce szaleæ to nie kupi diesla bez turbiny. chyba :) ..... -- krzysiek82 18 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:58:22 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: Niemniej mozna to robic, mozna jezdzic 130 zamiast 110 ktrego tymmo¿na, ale chyba ma³o takich jest, bo jak kto¶ chce szaleæ to nie kupi Odbieglismy od tematu. Przypominam, ze teza z ktora rozmawiamy brzmi iz silnik "jezdzony" delikatnie wytrzyma tyle samo co pracujacy w warunkach agresywnej jazdy. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Kobiety mog± uczyniæ milionerem tylko takiego mê¿czyznê, który jest miliarderem" - Charlie Chaplin 19 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 15:29:25 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Toworek | Budzik pisze: Chce widziec, jak wytrzyma³oby gdybym je "dusi³" na maksa. Bo tego siê nawet nie da katowaæ. Mia³em kiedy¶ w±tpliw± przyjemno¶æ uje¿d¿ania 1.8D fordowskiego i wiem ¿e dla w³asnego spokoju lepiej tym je¼dziæ spokojnie bo jak siê próbuje go przycisn±æ to tylko siê cz³owiek denerwuje bo poza wyciem silnika nic siê nie dzieje. Si³± rzeczy je¼dzi³em nim jak emeryt do 2500 rpm. 20 |
Data: Pa?dziernik 24 2009 06:58:22 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: ej, wlasnie, a moze to jest 1,8... :)Chce widziec, jak wytrzyma³oby gdybym je "dusi³" na maksa.Bo tego siê nawet nie da katowaæ. Mia³em kiedy¶ w±tpliw± przyjemno¶æ sam juz nie wiem, za duzo aut... :) -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Wiedza to w³adza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze braku w³adzy." Niels Bohr 21 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:19:46 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Mario | arek.pp pisze: Witam. Zawsze zastanawia³o mnie, jak d³ugo mozna bezawaryjnie Clio 1.5dci wytrzyma³o 3lata i 120tys km takiej jazdy a potem? Potem czas lizingu siê skoñczy³. :-) Nie jestem typem "kata" i nie je¿d¿ê tak codziennie teraz. Poprostu wybitnie ¶miecia nie lubi³em. Aha... nie czeka³em a¿ siê nagrzeje. pozdrawiam mario 22 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:22:38 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | Mario pisze: Potem czas lizingu siê skoñczy³. :-) Oczywi¶cie nie interesowa³o Ciê to, ¿e kto¶ potem to auto kupi i bêdzie mia³ problemy? ehh polaczki. -- krzysiek82 23 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:57:23 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Marcin | krzysiek82 pisze: Mario pisze::) To by³o tak g³upie, ¿e a¿ ¿al komentowaæ. 24 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 11:02:22 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | Marcin pisze: :) To by³o tak g³upie, ¿e a¿ ¿al komentowaæ. Oczywi¶cie masz na my¶li wypowiedz Mario? -- krzysiek82 25 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 11:57:19 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Wojtekk |
Oczywi¶cie nie interesowa³o Ciê to, ¿e kto¶ potem to auto kupi i bêdzie mia³ problemy? ehh polaczki. A co to? Samochód to jakie¶ dobro wspólne? Samochód ka¿dy uzytkownik kupuje DLA SIEBIE, a nie dla przysz³ych nabywców. Kazdy w³a¶ciciel mo¿e z autem robiæ co chce, bo to jego w³asno¶æ. Jedyna rzecz nad któr± mo¿na siê zastanowiæ to jaka bêdzie warto¶æ takiego samochodu w momencie odsprzeda¿y. Uczciwo¶æ polega na poinformowaniu nabywcy o stanie technicznym i dostosowaniu ceny do tego stanu. Dlatego auta u¿ywane s± tañsze od nowych - s± czê¶ciowo zu¿yte i obarczone wiêkszym ryzykiem awarii. Pozdrawiam Wojtek 26 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:28:31 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: Uczciwo¶æ polega na poinformowaniu nabywcy o stanie technicznym jak najbardziej i dostosowaniu ceny do tego stanu. chyba zartujesz... cene dostosowuje sie do tego za ile ktos bedzie chetny je kupic i za ile ja bede chetny je sprzedac. Dlatego auta u¿ywane s± tañsze od nie, sa tansze, poniewaz za cene nowego nikt by ich nie kupi³. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Czy ¶wiat siê bardzo zmieni gdy z m³odych, gniewnych wyrosn± starzy, wkurwieni..?" J. Kofta 27 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 13:27:22 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Wojtekk |
Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:Gdy samochód bêdzie w lepszym stanie znajd± siê chêtni na zakup za wy¿sz± kwotê. Gdy bêdzie to z³om, cena bêdzie niska. Jak nie uwzglêdnie w cenie stanu technicznego, to nie znajdê na bywcy lub sprzedam niekorzystnie dla siebie. To w³a¶nie wynika z szeroko pojêtego zu¿ycia. Produkty, które siê nie zu¿ywaj± (lub zu¿ycie nie ma wp³ywu na ich funkconalno¶æ) nie taniej±. Pozdrawiam Wojtek 28 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 11:58:25 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: Uczciwo¶æ polega na poinformowaniu nabywcy o stanie technicznym Gdy samochód bêdzie w lepszym stanie znajd± siê chêtni na zakup zachyba sam nie rozumiesz o czym dyskutujesz. To ze tak jest (przewaznie) nie oznacza ze inne postepowanie jest nieuczciwe. Np. mam auto, w kiepskim stanie, ale jakos specjalnie nie zaly mi na sprzedazy. Czy wed³ug ciebie wystawienie go w cenie np. lepszego rocznika jest nieuczciwe? Oczywiscie zmniejsza szanse sprzedazy, ale co to ma wspolnego z nieuczciwoscia?
To w³a¶nie wynika z szeroko pojêtego zu¿ycia. Produkty, które siê nie Tanieja rowniez. Np pamieci do komputerow taiej kupisz na allegro niz w sklepie. Niemniej jeszcze raz do meritum - to ze auta uzywane sa tansze nie wynika z uczciwosci je sprzedajacych a z prostego faktu, ze w normalnej cenie nikt by ich nie kupi³. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Jako¶æ wewnêtrznego monologu przez ca³e ¿ycie to jest charakter" Karol Irzykowski 29 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 14:35:40 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Wojtekk |
chyba sam nie rozumiesz o czym dyskutujesz.Dobrze wiem o czym mówiê. Nieuczciwe jest zatajenie prawdziwego stanu technicznego, a zawy¿ona cena jest nastêpstwem tego zatajenia. Na przyk³ad przekrêcenie licznika w ty³ i wystawienie z cen± samochodu o mniejszym przebiegu jest nieuczciwe. Samo podniesienie ceny bez zatajania czegokolwiek nieuczciwe nie jest - tu oczywi¶cie masz racjê. Ale zazwyczaj po to siê ukrywa wady samochodu aby uzyskaæ lepsz± cenê. Tanieja rowniez.Nie twierdzi³em, ¿e spadek ceny zwi±zany jest z nieuczciwo¶ci± tylko ze zu¿yciem i wzrostem ryzyka wyst±pienia awarii. a z prostego faktu, ze w normalnej cenie niktPójd¼ dalej. Dlaczego by ich nie kupi³? Pozdrawiam Wojtek 30 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 13:13:26 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: Samo podniesienie ceny bez zatajania czegokolwiek nieuczciwe nie jest - i to konczy dyskusje. Jezeli nie - wroc do pierwszego posta na ktory odpowiadam - z niego wynika³o, ze cena musi byc wyznacznikiem jakosci. Ja sie z tym nie zgadzam - nie ma nic nieuczciwego w wystawieniu malucha wartego 1.000 z cena 10.000. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Kobiety mog± uczyniæ milionerem tylko takiego mê¿czyznê, który jest miliarderem" - Charlie Chaplin 31 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 12:14:52 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Robert_J | Oczywi¶cie nie interesowa³o Ciê to, ¿e kto¶ potem to auto kupi i bêdzie mia³ problemy? Zauwa¿ tylko prost± rzecz: jak kto¶ kupuje cokolwiek to raczej dla siebie, a nie dla ew. nastêpnego u¿ytkownika. Co mnie k... obchodzi ¿e kto¶ to potem kupi? Ja kupujê sobie auto ¿eby nim je¼dzoæ, a nie oszczêdzaæ dla nastêpcy. Nie rozró¿niasz dwóch bardzo istotnych spraw. Mianowicie sprzedanie komu¶ zakatowanego, ale podpicowanego auta (z regu³y z cofniêtym licznikiem) od uczciwej sprzeda¿y zaje¿d¿onego, kiedy nabywca widzi prawdziwy stan i przebieg. W pierwszym przypadku najczê¶ciej jest to mina, ale w drugim nabywca ¶wiadomie kupuje auto, którego poprzednik nie oszczêdza³. I zapewne liczy siê z wydatkami, jakie to mo¿e za sob± nie¶æ... ehh polaczki. A kim Ty jeste¶? 32 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 12:41:12 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Przemys³aw Bernat | Dnia Thu, 22 Oct 2009 12:14:52 +0200, Robert_J napisa³(a): ehh polaczki. Krzysiek jest transwestyt±: Koreañczykiem uwiêzionym w ciele polaka (z ma³ej). -- Pozdrawiam, Przemek 33 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 12:46:39 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | Przemys³aw Bernat pisze: Krzysiek jest transwestyt±: Koreañczykiem uwiêzionym w ciele polaka (z po prostu staram siê robiæ wszystko ¿eby byæ ponad tym wszystkim i siê z tym nie identyfikowaæ. Co¶ w tym z³ego:)? -- krzysiek82 34 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 13:01:52 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Robert_J | po prostu staram siê robiæ wszystko ¿eby byæ ponad tym wszystkim i siê z tym nie identyfikowaæ. Popatrz, aj te¿ siê staram i powiem Ci ¿e czêsto nawet mi siê udaje ;-). Tylko nie uwa¿am ka¿dego my¶l±cego inaczej za "polaczka", choæ zapewne wielu spokojnie mo¿na tak nazwaæ :-) Co¶ w tym z³ego:)? Niby nie, dopóki nie zaczynasz uwa¿aæ siebie za kogo¶ ponad innymi ;-)). A co gorsza uzewnêtrzniaæ tego ;-)). St±d bardzo krótka droga do pogardy dla innych... 35 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 13:10:10 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | Robert_J pisze: Niby nie, dopóki nie zaczynasz uwa¿aæ siebie za kogo¶ ponad innymi ;-)). A co gorsza uzewnêtrzniaæ tego ;-)). St±d bardzo krótka droga do pogardy dla innych... gardzê tylko i wy³±cznie g³upot± i prymitywem i daleko mi to wywy¿szania siê. -- krzysiek82 36 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 11:16:31 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: to | Robert_J wrote: A kim Ty jesteÅ›? To Ãœbermensch, nie pozna³eÅ›? -- cokolwiek 37 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:28:23 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: ROTFL...Nie jestem typem "kata" i nie je¿d¿ê tak codziennie teraz. PoprostuOczywi¶cie nie interesowa³o Ciê to, ¿e kto¶ potem to auto kupi i bêdzie do kwadratu. Z ca³ym szacunkiem ale to okreslenie z konca postu wsadz sobie w dupe. Tylko g³eboko. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Ironi± czêsto pokrywa siê niemo¿no¶æ my¶lenia. Frank Herbert 38 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 12:35:07 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | Budzik pisze: ROTFL... ju¿ to zrobi³em, mam tam wszystkich polaczków, nie myliæ z polakami. -- krzysiek82 39 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:58:26 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: ROTFL...ju¿ to zrobi³em, mam tam wszystkich polaczków, nie myliæ z polakami. Ciekawe kim jest dla ciebie polak, czym rózni sie od Polaka i jak rozrózniasz te kategorie w kntekscie sposobu uzytkowania samochodów. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej 40 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 11:20:21 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: to | Budzik wrote: Ciekawe kim jest dla ciebie polak, czym rózni sie od Polaka i jak MyÅ›lÄ™, ¿e grupa o samochodach nie s³u¿y do dyskusji o tematyce medycznej... -- cokolwiek 41 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 03:34:17 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkow o :-) /. | Autor: maciej debski |
Oczywi¶cie nie interesowa³o Ciê to, ¿e kto¶ potem to auto kupi i bêdzie a ty krzysiu to co? amerykaniczek? dlaczego mialoby go to interesowac? kupujesz samochod z mysla o inastepnych uzytkownikach czy o sobie? puknij sie w glowke. mac 42 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 12:37:55 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | maciej debski pisze: a ty krzysiu to co? amerykaniczek? tak my¶leæ o sobie i tylko o sobie to na prawdê godne pochwa³y :/ ¿enada -- krzysiek82 43 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 12:42:59 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Robert_J | tak my¶leæ o sobie i tylko o sobie to na prawdê godne pochwa³y :/ ¿enada Odstaw ju¿ tê butelkê bo pieprzysz jak pot³uczony. Co kupowanie rzeczy dla siebie i robienie z ni± co siê chce ma wspólnego z my¶leniem tylko o sobie? Jak kupiê telewizor to te¿ mam go w³±czaæ na godzinê dziennie, bo mo¿e kiedy¶ go sprzedam i nabywca bêdzie mia³ "niezaje¿d¿ony"? A mo¿e ubrania te¿ mam oszczêdzaæ, bo jak potem oddam dla domu dziecka to dzieci bêd± mia³y w lepszym stanie? Napisa³em ju¿ wcze¶niej: wa¿ne jest uczciwe podej¶cie do pó¼niejszej odsprzeda¿y... Wyluzuj cz³owieku ;-) 44 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 12:49:16 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | Robert_J pisze: tak my¶leæ o sobie i tylko o sobie to na prawdê godne pochwa³y :/ ¿enada to poka¿ mi teraz kogo¶ kto ma uczciwe podej¶cie podczas sprzeda¿y? zobacz na allegro wszystkie u¿ywki jak nówki w super stanie s±. Bredzisz cz³owieku. Za³o¿enie masz dobre ale ono siê nie sprawdza. A porównanie do telewizora i ciuchów nie jest zbyt trafione. Stary telewizor oddaje siê do utylizacji i nie sprzedaje siê go raczej. Tak przynajmniej jest w bardziej rozwiniêtych krajach. -- krzysiek82 45 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 13:12:09 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Robert_J | to poka¿ mi teraz kogo¶ kto ma uczciwe podej¶cie podczas sprzeda¿y? Np. ja. Mo¿esz nie wierzyæ, ale np. tu¿ przed sprzeda¿± poprzedniego auta wymieni³em w nim wszystkie przewody hamulcowe (by³y ju¿ mocno skorodowane, ale jeszcze nie puszcza³y) i zrobi³em przegl±d. W³a¶nie dlatego, ¿e jestem uczciwy. Choæ mog³em tego nie robiæ, i tak posz³oby za tyle samo... Klient wiedzia³ te¿ o kolizji sprzed kilku miesiêcy i szpachlowanym progu, choæ by³o to zrobione bardzo dobrze i naprawdê niewidoczne :-). Dosta³ te¿ do wgl±du fakturê za wymianê rozrz±du, ¿eby nie musia³ tego robiæ, bo nowy mia³ raptem nieca³e 20.000 km (do sprawdzenia w serwisie, ale klient zaufa³). zobacz na allegro wszystkie u¿ywki jak nówki w super stanie s±. Bredzisz cz³owieku. Mam wra¿enie ¿e to jednak Ty bredzisz. To ¿e nie znasz uczciwych sprzedawców nie znaczy ¿e ich nie ma. A porównanie do telewizora i ciuchów nie jest zbyt trafione. Porównanie nie ma znaczenia, chodzi o uczciwo¶æ. 46 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 11:13:28 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: tak my¶leæ o sobie i tylko o sobie to na prawdê godne pochwa³y :/ chcesz kupic ode mnie auto? Nigdy nic nie ukrywa³em, nawet jak kiedys sprzedawa³em auto z przebiegiem 200 tysiecy, to mowi³em ze licznik juz sie raz obróci³ ale to by³ Mercedes 207D wiec, jak to sie mowilo, jak kurwa - nie do zajechania :) zobacz na allegro wszystkie u¿ywki jak nówki w super stanie s±. troche to tez wina kupujacych. Pamietasz ostatni watek o gosciu co sie na kilkaset zlotych polaszczy³, pomimo ze od razu widzia³e, ze sprzedajacy to oszust? Po prostu - kazde takie udowodnione oszustwo powinno konczyc sie w sadzie - po pierwszych 20 wyrokach od razu zmieni³oby sie podejscie handlarzy do pisania niebity jak golym okiem widac niedoróbki itp. O przebiegu nie wspomne, bo dzis juz chyba nikt nie podaje przebiegu a tylko stan licznika i z drugiej strony nikt chyba przebiegu po liczniku nie ocenia. A dlaczego? Wlasnie poszukuje jakiegos TV21 za 100-150z³. Dlaczego mia³bym kupowac nowy skoro stary bedzie ok? Dlaczego ktos mia³by wyrzucac i zasmiecac planete skoro jeszcze komus moze sie przydac. Ach, jakie to "polaczkowe" podejscie... ;-P -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Synonim jest to s³owo, którego pisarz u¿ywa, gdy nie wie, jak pisze siê s³owo w³a¶ciwe." Julian Tuwim 47 |
Data: Pa?dziernik 30 2009 08:39:37 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: graf grafen | maciej debski napisa³(a): Chyba nie zauwa¿y³e¶ jednej rzeczy - clio, o którym mówicie by³o leasingowane i - jako takie - prawdopodobnie by³o w³asno¶ci± firmy leasinguj±cej, nie tego ch³opca, który je katowa³ na zimnym silniku. Jako u¿ytkownik tego samochodu, mia³ obowi±zek dbaæ o nie jak najlepiej, a nie niszczyæ przez takie u¿ytkowanie. On z premedytacj± niszczy³ cudz± w³asno¶æ. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 48 |
Data: Pa?dziernik 30 2009 10:28:50 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Fox£ód¼_nspam | maciej debski napisa³(a): powioem tak - ka¿de swoje auto traktujê tak samo, z wielka dba³o¶ci± czasem je¿d¿ê autem ¿ony (firmowym) i nie ma to dla mnie róznicy tak samo podchodze do naszych motocykli nie znaczy to ¿e my¶lê o kolejnym u¿ytkowniku, ale chcialbym kupowaæ auta u¿ytkowane choæ w czê¶ci tak jak ja je u¿tkuje... Fox 49 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 12:57:54 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Heraklit | By³ 22 pa¼dziernik (czwartek), gdy o godzinie 10:22 *krzysiek82* w pocie Oczywi¶cie nie interesowa³o Ciê to, ¿e kto¶ potem to auto kupi i bêdzieto pewnie s³u¿bowe auto. Z prywatnym, by tak nie postêpowa³. ehh polaczki.nie ubli¿aj - jeste¶ na to za inteligentny. -- Pozdrawiam, Post stworzono 2009-10-22 12:52:19 50 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 13:05:39 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | Heraklit pisze: nie ubli¿aj - jeste¶ na to za inteligentny. Kolego mianem polaczków okre¶lam ludzi których z powodu swoich zachowañ nie mogê nazwaæ Polakami. Je¶li kto¶ czuje siê tym okre¶leniem ura¿ony to przepraszam ale w skrócie dotyczy ono tylko ludzi których zachowanie odstaje od powszechnie przyjêtych kanonów zachowañ w cywilizowanym spo³eczeñstwie. -- krzysiek82 51 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 13:28:08 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Robert_J | ...ale w skrócie dotyczy ono tylko ludzi których zachowanie odstaje od powszechnie przyjêtych kanonów zachowañ w cywilizowanym spo³eczeñstwie. Twoje s³owa: "Oczywi¶cie nie interesowa³o Ciê to, ¿e kto¶ potem to auto kupi i bêdzie mia³ problemy? ehh polaczki." Przyj±³e¶ z góry za³o¿enie ¿e Kolega Mario bêdzie ukrywa³ stan auta (zreszt± po co skoro zwraca³ je do FL). A on tego nigdzie nie powiedzia³, napisa³ tylko ¿e leasing siê skoñczy³. Móg³ po prostu zwróciæ samochód, a nastêpny w³a¶ciciel ogl±daj±c auto zobaczy wszystkie mankamenty. Gdzie tu nieuczciwo¶æ, "polaczkowo¶æ" czy co¶ podobnego? Albo "odstawanie od powszechnie przyjêtych kanonów"? Bezpodstawnie za³o¿y³e¶ ¿e Mario jest nieuczciwy. I nadal twierdzisz ¿e nie uwa¿asz siê za kogo¶ lepszego? 52 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 13:50:12 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Mario | Robert_J pisze: ...ale w skrócie dotyczy ono tylko ludzi których zachowanie odstaje od powszechnie przyjêtych kanonów zachowañ w cywilizowanym spo³eczeñstwie. Widzê ¿e niez³a dyskusja siê wywi±za³a. Autkiem "zarz±dza³a" firma lizingowa/flotowa i tamtej firmie oddali¶my autka u¿ywane przez ludzi z mojej firmy, m.in. te¿ moje. Dostali¶my nastêpne nowe, znowu na 3 lata. Tym razem wiêksze. Co zrobi³a z tym klijo firma lizingowa, czy sprzeda³a dalej na uczciwych warunkach? Nie wiem. Autko pod koniec mojego u¿ywania nie zdradza³o oznak nadmiernego zu¿ycia, brania oleju itp. Mo¿e troche jako usprawiedliwienie powiem tak: je¼dzili¶my wiêkszymi samochodami, a tymczasem na 3latka dali nam te kupy, zrozumia³e ¿e nikt nie pa³a³ mi³o¶ci± do tego ma³ego badziewia. Prywatnie mia³em autko które gdy je sprzedawa³em, poinformowa³em nabywcê o niedomaganiach oraz o przebytych naprawach/wymianach. Ale to inna bajka bo autko do¶æ nietypowe to i nabywcy s± "nietypowi" ;-), czêsto ze znajomego krêgu. A autko to Chevy Camaro. :-) no i jazda by³a nieco mniej forsowna ni¿ s³u¿bowym. Ale tego i tak krzysiek82-polaczek nie zrozumie. pozdrawiam mario 53 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 11:58:22 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: ...ale w skrócie dotyczy ono tylko ludzi których zachowanie odstaje "polaczkowosc" (a moze "turkowosc", niemcowosc") pojawia sie tutaj w momencie kiedy zabieramy sie do generalizowania i szufladkowania. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Wiem, ¿e to, co piszê, jest mo¿e ¶rednio m±dre, ale có¿ - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski 54 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 13:04:35 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Wielebny |
Mario pisze: Taaaa, zawsze jak u¿ytkuje jaki¶ przedmiot to w taki sposób, ¿eby nastêpny w³a¶ciciel/w³asciciele byli szczê¶liwi.... Przecie¿ nie kupi³em go dla siebie... Zmieñ dealera, bo ten Ciê truje... W. 55 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 11:13:04 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: to | krzysiek82 wrote: ehh polaczki. Spadaj do niemieckiego usenetu, czy gdziekolwiek, z tÄ… swojÄ… antypolskÄ… fiksacjÄ…. -- cokolwiek 56 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 13:51:54 | Temat: Re: Wytrzyma³oæ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | to pisze: Spadaj do niemieckiego usenetu, czy gdziekolwiek, z tÄ… swojÄ… antypolskÄ… fiksacjÄ…. o jesteÅ› typowym przyk³adem polaczka, albo udajesz :) -- krzysiek82 57 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 20:58:49 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: to | krzysiek82 wrote: o jesteÅ› typowym przyk³adem polaczka, albo udajesz :) W Twoich ustach to brzmi jak komplement. -- cokolwiek 58 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 13:52:02 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Mario | krzysiek82 pisze: Mario pisze: szczerze? Nie interesowa³o. Clio to niby dzie³o sztuki czy jak? ehh polaczki. PLONK debilu nie pozdrawiam mario 59 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 14:01:33 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | Mario pisze: ehh polaczki. milo, ¿e tak ³adnie siê przedstawi³e¶, jeste¶ z siebie dumny? -- krzysiek82 60 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 18:29:46 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: szwagier |
Pozwole sobie zauwazyc ze sposob uzytkowania smaochodu jest problemem jego wlasciciela, osobiscie mam gleboko w dupie to co sie bedzie dzialo z samochodem jak go sprzedam. Jak sie komus nie podoba jezdzenie uzywanym - to moze isc do salonu i sobie kupic nowy. Juz widze jak jezdzac uzywanym ladujesz w niego forse tylko dlatego zeby przyszly uzytkownik byl zadowolony. W skrocie - belkot i komunizm w Twoim wykonaniu. szwagier 61 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 16:09:54 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Jan Strybyszewski | szwagier pisze:
Do czasu az nie przyjdzie prokurator z policja, ze te cwiartke toscie troche slabo wspawali bo nowy wlasciciel ukatrupil rodzine na A2 jak mu sie auto rozpadlo. 62 |
Data: Pa?dziernik 24 2009 07:13:30 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: Oczywi¶cie nie interesowa³o Ciê to, ¿e kto¶ potem to auto kupi iPozwole sobie zauwazyc ze sposob uzytkowania smaochodu jest problemem zwracam tylko delikatnie uwage ze to o czym pisa³ Krzysiu nie tyczy³o sie oszustwa przy sprzedazy, spawania mercedesa z rozwalonej budki telefonicznej, tylko normalnego, agresywnego uzytkowania auta. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Wiedza to w³adza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze braku w³adzy." Niels Bohr 63 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 20:31:55 | Temat: Re: Wytrzyma³oæ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Samotnik | Dnia 22.10.2009 krzysiek82 napisa³/a: Potem czas lizingu siê skoñczy³. :-) A dlaczego mia³oby to go interesowaæ? :) -- Samotnik 64 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:20:14 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: bratPit[pr] | Witam. Zawsze zastanawia³o mnie, jak d³ugo mozna bezawaryjnie zale¿y od producenta, ja tak je¼dzi³em Fiest± 1.25-16V która przy zakupie mia³a 60kkm [pewny] i sprzeda³em przy 160kkm, je¼dzi³a na Castrolu SLX 5W30 zmienianym co 15kkm, silnik zacz±³ siê koñczyæ stopniowo od ok 130kkm, bra³ coraz wiêcej oleju a¿ do ilo¶ci >1L/1kkm, ja ju¿ nie robi³em nic z silnikiem ale z symptomów wynika³o ¿e skoñczy³y siê pier¶cienie t³okowe, natomiast tak samo traktowane silniki oplowskie sprzed 2001r na Mobilu 1 5w50 znosi³y to dzielnie i nie by³o problemów, dyrektor firmy w której pracuje obecnie je¼dzi Peugeotem 406, 1.8-16V z 2000r, ma taki styl jazdy -np jedzie po prostej na IV biegu na obrotach 5500/min i nie zmienia na V-tkê, auto ma obecnie 220kkm i je¼dzi, w moim przekonaniu zale¿y to od producenta silników i na ile przy jego budowie majstrowali ksiêgowi a na ile in¿ynierowie, brat 65 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:28:53 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | bratPit[pr] pisze: dyrektor firmy w której pracuje obecnie je¼dzi Peugeotem 406, 1.8-16V z 2000r, ma taki styl jazdy -np jedzie po prostej na IV biegu na obrotach 5500/min i nie zmienia na V-tkê, to nie styl jazdy a brak wiedzy i bardzo zasobny portfel bo pewnie tankuje czê¶ciej ni¿ inni :) auto ma obecnie 220kkm i je¼dzi, w moim przekonaniu zale¿y to od producenta silników i na ile przy jego budowie majstrowali ksiêgowi a na ile in¿ynierowie, to tak¿e prawda, bardzo wiele jak nie najwiêcej zale¿y od pocz±tkowego traktowania silnika w czasie docierania. -- krzysiek82 66 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:39:34 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: bratPit[pr] |
dyrektor firmy w której pracuje obecnie je¼dzi Peugeotem 406, 1.8-16V z brak wiedzy? nie s±dzê, jest in¿. mechanikiem ;p brat 67 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:41:55 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | bratPit[pr] pisze: brat wykszta³cenie a dok³adnie tytu³ nie jest wyznacznikiem wiedzy a tym bardziej inteligencji. Zwróæ uwagê ilu takich w rz±dzie jest, ka¿dy wykszta³cony a wypowiedzi maj± takie, ¿e czasami dzieciaki lepiej siê wypowiadaj± ;D -- krzysiek82 68 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 11:01:55 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: bratPit[pr] | brak wiedzy? nie s±dzê, jest in¿. mechanikiem ;p skoro mówimy powa¿nie to wspomniany cz³owiek jest konstruktorem maszyn, wiêc w tym przypadku jest do¶æ obyty z zagadnieniami technicznymi, brat 69 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 11:02:58 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | bratPit[pr] pisze: skoro mówimy powa¿nie to wspomniany cz³owiek jest konstruktorem maszyn, wiêc w tym przypadku jest do¶æ obyty z zagadnieniami technicznymi, có¿ jego auto :) -- krzysiek82 70 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:28:26 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: to juz nie polaczek nie dbajacy o osobe ktorej to auto sprzeda?skoro mówimy powa¿nie to wspomniany cz³owiek jest konstruktorem maszyn, -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Niech twoje ¿ycie bêdzie wykrzyknikiem, nie znakiem zapytania" H. Jackson Brown, Jr. 71 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 12:36:15 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | Budzik pisze: to juz nie polaczek nie dbajacy o osobe ktorej to auto sprzeda?to wla¶nie polaczki nie dbaj± o auta, katuj± je a potem maskuj± wszelkie usterki i r¿n± g³upa, ¿e wszystko jest ok. -- krzysiek82 72 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 12:46:46 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Robert_J | to wla¶nie polaczki nie dbaj± o auta, A niemiaszki to k.... dbaj± :-). W takim razie sk±d tyle gówna na kó³kach stoj±cego w komisach, jeszcze na niemieckich blachach? Pewnie faszy¶ci kupili je od Polaków, przerejestrowali na siebie ¿eby potem móc z powrotem im opchn±æ ;-))) katuj± je a potem maskuj± wszelkie usterki i r¿n± g³upa, ¿e wszystko jest ok. A widzisz, tu jest pies pogrzebany ;-). Mo¿e jak jeszcze trochê pokoncypujesz to uda Ci siê zauwa¿yæ ró¿nicê miêdzy sprzeda¿± uczciw±, czyli bez ukrywania wad, przebiegu itp, od opchniêcia wypolerowanego z³omu ze znikomym przebiegiem... 73 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 12:53:08 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | Robert_J pisze: to wla¶nie polaczki nie dbaj± o auta, oczywi¶cie, ¿e dbaj±, bierz pod uwagê, ¿e wiêkszo¶ci wypadków takimi starszymi autami to nie jezdz± Niemcy ale np jaki¶ turek czy inna flejtuch. W takim razie sk±d tyle gówna na kó³kach stoj±cego w komisach, jeszcze na niemieckich blachach? odpowiedz masz wy¿ej. Oczywi¶cie to nie regu³a ¿eby nie by³o. Pewnie faszy¶ci kupili je od Polaków, przerejestrowali na siebie ¿eby potem móc z powrotem im opchn±æ ;-))) a to ju¿ twoja wyobra¼nia :) -- krzysiek82 74 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 11:22:39 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: to | krzysiek82 wrote: oczywiÅ›cie, ¿e dbajÄ…, bierz pod uwagÄ™, ¿e wiÄ™kszoÅ›ci wypadków takimi A Ty pewnie gardzisz takimi pó³aryjskimi autami, co? -- cokolwiek 75 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 13:52:55 | Temat: Re: Wytrzyma³oæ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | to pisze: A Ty pewnie gardzisz takimi pó³aryjskimi autami, co? Jak dobrze stwierdzi³eÅ›, ta grupa nie zajmuje siÄ™ zagadnieniami medycznymi, jeÅ›li masz problem w tym zakresie zachÄ™cam do szukania pomocy gdzie indziej. -- krzysiek82 76 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 20:50:17 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: to | krzysiek82 wrote: Jak dobrze stwierdzi³eÅ›, ta grupa nie zajmuje siÄ™ zagadnieniami Opowiedz kolegom z pl.sci.medycyna o swoim problemie z nienawiÅ›ciÄ… do w³asnego kraju to mo¿emy tam kontynuować dyskusjÄ™. -- cokolwiek 77 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 16:07:39 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Jan Strybyszewski | Robert_J pisze: to wla¶nie polaczki nie dbaj± o auta, Te auta sa wyciagniete przez handlarzyny z polski Z NIEMIECKIEGO ZLOMOWISKA. Bo to szkoda taka nowke sztuke po emerycie 78 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 16:47:18 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | Jan Strybyszewski pisze: Te auta sa wyciagniete przez handlarzyny z polski Z NIEMIECKIEGO ZLOMOWISKA. Bo to szkoda taka nowke sztuke po emerycie Dok³adnie, polscy z³omiarze wywo¿± te z³omy od Niemców a oni z ironicznym u¶miechem nie rozumiej±c tego za bardzo ciesz± siê pozbywaj±c z³omu. -- krzysiek82 79 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:58:22 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: nadinterpretowywujesz.to juz nie polaczek nie dbajacy o osobe ktorej to auto sprzeda?to wla¶nie polaczki nie dbaj± o auta, katuj± je a potem maskuj± Dotychczas mowi³es o agresywnej jezdzie, obecnie mowisz o oszustwach w czasie sprzedazy. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej 80 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:25:11 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: dziadekJacek | Ci tak je¼dzili :) 81 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 10:37:22 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | dziadekJacek pisze: Ci tak je¼dzili :) t³ok spotka³ siê z zaworem i koniec burackiej zabawy :) -- krzysiek82 82 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 09:58:55 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Micha³ | Witam. Zawsze zastanawia=B3o mnie, jak d=B3ugo mozna bezawaryjnie Tak zupe³nie na oko: Lanos 1.6 - oko³o 30kkm do czasu kiedy uszczelki zaczynaj± siê psuæ, wcze¶niej poduszka pod silniikiem i amortyzatory, skrzynia mocna. Safrane silnik renult - oko³o 60kkm, poduszki mocniejsze, z zawieszniem siê nic nie dzieje, skrzynia/sprzeg³o ok (tylko to konstukcje s± pod biturbo). Safrane silnik volvo - pewnie siê za chwile oka¿e ¿e 20kkm, bo co¶ zaczyna olej je¶æ chyba ze tak silnik ma. pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 83 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 12:54:45 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: KJ Si³a S³ów | arek.pp pisze: Witam. Zawsze zastanawia³o mnie, jak d³ugo mozna bezawaryjnie Umowmy sie ze tak nie jezdze, to watek bedzie 3 razy krotszy. :-) Wg mnie w benzynach ciagniecie do czerwonego pola przy rozgrzanym silniku (uwaga, rozgrzanie wg temperatury chlodziwa to za malo, rozgrzanie powinno byc wg wskaznika temperatury oleju) nie ma istotnego wplywu na dlugowiecznosc (w kategoriach 100-200 tys kkm), bedzie miec na zuzycie oleju, ale dla mnie zuzycie oleju nie jest zadnym wskaznikiem zakatowania silnika. Jak ktos tak musi to niech nie zaluje na olej (czesta wymiana, dobry olej). Co innego jazda na odcieciu non-stop - wg mnie wiekszosc silnikow bedzie sie od tego w roznych miejscach przegrzewac z roznymi mozliwymi konsekwencjami, moze uszczelka pod glowica, moze glowica, moze krzywki rozrzadu sie wytra, moze cos w ukladzie korbowo-tlokowym sie zatrze... KJ 84 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 14:34:06 | Temat: Re: Wytrzyma³oæ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Bydlê | On 2009-10-22 09:09:20 +0200, "arek.pp" said: Witam. Zawsze zastanawia³o mnie, jak d³ugo mozna bezawaryjnie To proste. A¿ do wyst±pienia awarii. Czy ktos tak jezdzi S±dz±c z odg³osów, to tak. i nie ma problemów? Trudno powiedzieæ, bo tak najcze¶ciej tylko upo¶ledzeni umys³owo je¿d¿± i to z³omem sprowadzanym z Niemiec. Natomiast bez debilnego "przyspieszaj±c na maksa w kazdym mozliwym momencie" je¿d¿ê wykorzystaj±c moc i zakres obrotów silnika (nie boj±c siê ani maksymalnej prêdko¶ci, ani przyspieszania) od 11 lat jednym pojazdem. Co pad³o w tym czasie? Uszczelka pod g³owic±, tarcze hamulców, mechanizm wycieraczki przedniej, akumulator, alternator (tu wystarczy³o lakierowanie uzwojeñ) i ca³kiem niedawno urwa³o siê mocowanie skrzyni biegów. Rozrz±du (raz) i sprzêg³a (raz) nie liczê, bo na 200 kkm to i tak musia³y byæ wymieniane. Znajomy je¼dzi powoli i wyj±tkowo ostro¿nie i mia³ 3 awarie w ci±gu pó³ roku od kupna nowego auta. Czy z tego wynika jaki¶ wniosek? ¯aden... -- Bydlê 85 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 15:55:50 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Pawe³ | U¿ytkownik "arek.pp" napisa³ w wiadomo¶ci Witam. Zawsze zastanawia³o mnie, jak d³ugo mozna bezawaryjnie Kilka okr±¿eñ toru. -- Pawe³ 86 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 22:06:48 | Temat: Re: Wytrzyma³oœæ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: J.F. | On Thu, 22 Oct 2009 00:09:20 -0700 (PDT), arek.pp wrote: Witam. Zawsze zastanawia³o mnie, jak d³ugo mozna bezawaryjnie Moze nie do konca to o co pytasz, ale porzadny silnik moze dlugo krecic na maksa http://www.carpages.co.uk/mercedes_benz/mercedes-benz-e320-cdi-part-1-13-05-05.asp http://www.gizmag.com/go/4003/ J. 87 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 22:31:06 | Temat: Re: Wytrzyma³oœć silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Bydlê | On 2009-10-22 22:06:48 +0200, J.F. said: On Thu, 22 Oct 2009 00:09:20 -0700 (PDT), arek.pp wrote:http://www.gizmag.com/go/4003/ Jazda z du¿± prêdko¶ci± na torze (np. oko³o 260 km/h), to co¶ innego ni¿: "przyspieszaj±c na maksa w kazdym mozliwym momencie". -- Bydlê 88 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 22:48:30 | Temat: Re: Wytrzyma³o?æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: J.F. | On Thu, 22 Oct 2009 22:31:06 +0200, Bydlê wrote: On 2009-10-22 22:06:48 +0200, J.F. said: Jazda ze srednia 224km/h w takim samochodzie to jazda z pedalem w podlodze caly czas :-) J. 89 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 14:34:00 | Temat: Re: Wytrzyma³o?ć silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Bydlê | On 2009-10-22 22:48:30 +0200, J.F. said: On Thu, 22 Oct 2009 22:31:06 +0200, Bydlê wrote: Jazda z wci¶niêtym peda³em, na d³ugim dystansie, to co¶ innego, ni¿ zwalnianie, ruszanie, podje¿d¿anie, zwalnianie, ruszanie, zwalnianie, podje¿d¿anie, ruszanie i za ka¿dym razem z wciskaniem gazu do dechy, jak chcia³ autor w±tku. (chyba, ¿e chcia³ czego¶ innego, ni¿ napisa³) -- Bydlê 90 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 08:44:58 | Temat: Re: Wytrzyma³o?æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: arek.pp | On 23 Pa¼, 14:34, Bydlê wrote: Jazda z wci¶niêtym peda³em, na d³ugim dystansie, to co¶ innego, ni¿ Rzeczywiscie chodzi³o mi o jazdê z maksymalnym wciskaniem gazu - mo¿e nie gwa³townym wdeptywaniem, ale jednak zdecydowanie do konca /nie przekraczaj±c "czerwonych" obrotów !! /. Nie pytam o szalencze gnanie przez miasto, jazde po krawznikach inne g³upoty, juz i tak po³owa w±tku nie na temat. W zadnej instrukcji /a przez kilka lat pare sztuk przeczyta³em/ nie zabraniaj± takiego uzywania silnika. Podane s± zazwyczaj zasady: 1.nie osi±gaæ obrotów "czerwonych", 2.przez pierwsze 3-4 tys km nie przekraczac 2/3 maks. obrotów, 3.pe³ne wykorzystanie mocy po rozgrzaniu silnika, itp. zasady, o których wszyscy wiemy. 91 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 22:31:29 | Temat: Re: Wytrzyma³o?ć silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Bydlê | On 2009-10-23 17:44:58 +0200, "arek.pp" said: Rzeczywiscie chodzi³o mi o jazdê z maksymalnym wciskaniem gazu - mo¿e A, to ja tak czêsto je¼dzi³em. Trzema autami. Nic z³ego siê nie dzia³o. Po prostu lubi³em dynamicznie ruszaæ, osi±gaæ prêdko¶æ przelotow± i siê jej trzymaæ. (no tak, tu autokorekta - na najwy¿szych biegach nie trzyma³em gazu z pod³odze) -- Bydlê 92 |
Data: Pa?dziernik 24 2009 11:27:08 | Temat: Re: Wytrzyma³o?æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: W zadnej instrukcji /a przez kilka lat pare sztuk przeczyta³em/ w moim jest napisane, ze tak nie powinno sie jezdzic. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Si³± kobiet s± s³abostki mê¿czyzn" - Voltaire 93 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 22:56:09 | Temat: Re: Wytrzyma³oœć silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Tomasz Pyra | BydlÄ™ pisze: z du¿Ä… prÄ™dkoÅ›ciÄ… na torze (np. oko³o 260 km/h), to coÅ› innego ni¿: "przyspieszajÄ…c na maksa w kazdym mozliwym momencie". Dla silnika w zasadzie obojÄ™tne. 94 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 23:22:00 | Temat: Re: Wytrzyma?oœ? silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 22.10.2009 Tomasz Pyra napisa³/a: Bydl? pisze: W zasadzie to siê nie zgodz. Dolary przeciw orzechom, ¿e silnik szybciej padnie id±æ na odciêciu na I ni¿ na IV biegu. Hint: ch³odzenie. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 95 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 09:23:59 | Temat: Re: Wytrzyma?o?? silnika - ostra jazda/czwartkowo :-) /. | Autor: LEPEK | Adam 'Chloru' Drzewososki pisze: Dnia 22.10.2009 Tomasz Pyra napisa³/a: A poza tym czym innym jest utrzymywanie max prêdko¶ci na torze, a co innego styl jazy "but w pod³odze na mie¶cie". W tym drugim przypadku obrywa nie tylko silnik, ale i sprzêg³o ze skrzyni± (szarpanie i to, ¿e nie zawsze uda siê trafiæ ga³k± ;) ), zawieszenie (jednak wiêcej jest dziur i innych przeszkód w mie¶cie, ni¿ na torze), oraz wszystko inne - ³o¿yska, uk³ad kierowniczy, poduszki, itd. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdañski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 96 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 18:26:43 | Temat: Re: Wytrzyma?o?? silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Tomasz Pyra | Adam 'Chloru' Drzewososki pisze: Dnia 22.10.2009 Tomasz Pyra napisa³/a: Je¿eli ch³odnica da radê odebraæ ciep³o z silnika jad±c ju¿ na I biegu, a w wielu samochodach tak bêdzie, to ró¿nicy nie bêdzie. Natomiast bywaj± samochody w których po¿a³owano ch³odnicy i tam faktycznie mo¿e byæ problem. 97 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 20:40:40 | Temat: Re: Wytrzyma?o?? silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 23.10.2009 Tomasz Pyra napisa³/a: W zasadzie to siê nie zgodz. Dolary przeciw orzechom, ¿e silnik szybciej W Hondzie na torze w ciep³± pogodê gdzie raz wbija³em III olej zacz±³ siê poddawaæ. JAk auto posta³o to przesta³o puszczaæ b±ki. IMHO ch³odnica i olej nie dawa³y radê odbieraæ ciep³a. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 98 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 21:50:15 | Temat: Re: Wytrzyma?o?? silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Tomasz Pyra | Adam 'Chloru' Drzewososki pisze: Dnia 23.10.2009 Tomasz Pyra napisa³/a: Ró¿nie bywa - w Corolli nigdy nie uda³o mi siê nawet poruszyæ wskazówki temperatury, chocia¿ zdarza³o mi siê te¿ czasem je¼dziæ ostro ale powoli, tyle ¿e tam ch³odnica jest naprawdê du¿a. A mam CC o dok³adnie tej samej mocy, którego ch³odnica jest wielko¶ci co¶ oko³o pude³ka na buty który wtedy regularnie siê przegrzewa. Ch³odnica w CC by³a przewidziana do silnika 900, potem jak wprowadzono silnik 1.1, to ju¿ siê okaza³a trochê za ma³a, a u mnie jest jeszcze wiêkszy silnik. Niedawno je¼dzi³em po górach Citroenem C3 1.4 (75KM), co prawda nie ma tam wska¼nika temperatury (tylko lampka oznaczaj±ca przegrzanie), ale wjazd blisko 2.5km w pionie maj±c prawie ca³y czas I-II bieg i gaz w pod³odze go nie przegrza³, ale te¿ ch³odnica by³a spora. 99 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 23:28:29 | Temat: Re: Wytrzyma³ooeæ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Olleo | z du¿± prêdko¶ci± na torze (np. oko³o 260 km/h), to co¶ innego ni¿: Z predkoscia maksymalna gorzej. Przynajmniej przyspieszajac z glowa, czyli od rozsadnych obrotow. -- Olleo 100 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 22:48:32 | Temat: Re: Wytrzyma³ooeæ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Maciej Browarczyk | Olleo pisze: Z predkoscia maksymalna gorzej. Przynajmniej przyspieszajac z glowa, A jak to jest ze smiganiem po autostradzie 1.9TDI 130KM z predkosciami w okolicach 200-210 (czyli maks)? Bo jest sporo osob, ktore sie sadzi, ze zeby jezdzic z takimi predkosciami Audi A4 bez wiekszego uszczerbku dla auta trzeba miec 2.5TDI, ktore jakoby bylo stworzone do wyzszych predkosci... Mi sie wydaje, ze to bzdura skoro przy 200km/h obroty nie sa jeszcze na czerwonym polu. -- Pozdrawiam, Maciek 101 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 22:42:25 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Tomasz Pyra | arek.pp pisze: Witam. Zawsze zastanawia³o mnie, jak d³ugo mozna bezawaryjnie W rajdówce ze zu¿yciem silnika raczej nie mam problemów. Innym te¿ raczej nie rozpadaj± siê silniki - przynajmniej benzynowe. Od ostrej jazdy rozpada siê za to ca³a reszta samochodu. Silniki zaczynaj± siê szybciej zu¿ywaæ dopiero jak siê je dodatkowo wy¿y³uje, wtedy faktycznie trwa³o¶æ leci ju¿ na ³eb. Cinsê ten silnik ile fabryka da³a, jestem jego chyba trzecim w³a¶cicielem, do tego dochodz± takie zabawy jak nag³e zblokowanie silnika hamulcami, a potem ich puszczanie i silnik sobie skacze z 0 na 6000rpm, czasami przy redukcji wskazówka ucieka gdzie¶ za obrotomierz itp... Nic siê nie dzieje. Silnik w ¶rodku w stanie idealnym - kompresja 4x16bar, zu¿ycie oleju przy normalnej je¼dzie minimalne, w ¶rodku zero nagaru. Ale za ka¿dym razem silnik jest dobrze nagrzany i to zazwyczaj delikatnie, na postoju, na wolnych obrotach. Do tego czêstsze wymiany oleju. Oczywi¶cie nie ma co liczyæ na to ¿e silnik zrobi miêdzy remontami takie same jak traktowany delikatnie. Tu nie ma wielkiej filozofii - wy¿sze obroty to wiêcej ruchów wszystkich urz±dzeñ w silniku, które powoduj± jego zu¿ycie. Wiêksza uzyskiwana moc to wiêksze si³y które te¿ przek³adaj± siê na szybko¶æ zu¿ycia. Do tego dochodzi zu¿ycie ca³ej reszty podzespo³ów - skrzynia biegów, przeniesienie napêdu, wydech... To wszystko pada ju¿ du¿o szybciej przy ostrej je¼dzie. Zreszt± s± ludzie którzy do pracy doje¿d¿aj± autostradami i w przypadku mniejszych silników czêsto oznacza to ¿e auto przez du¿± czê¶æ swojego ¿ycia leci z prêdko¶ci± maksymaln±, a ka¿de ruszenie spod ¶wiate³ w zasadzie musi byæ robione "ile fabryka da³a" ¿eby auto w ogóle poruszyæ. A silnikowi obojêtnie czy w³a¶nie rozpêdza samochód na jedynce, czy trzyma sta³e 5500rpm jad±c z prêdko¶ci± maksymaln±. 102 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 09:24:16 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: krzysiek82 | Tomasz Pyra pisze: delikatnie, na postoju, ciekawa teoria, ale wiesz, ¿e to z³e rozwi±zane jest? Silnik rozgrzewa siê zdecydowanie d³u¿ej a co za tym idzie pracuje w niekorzystnych warunkach przez d³u¿szy czas. -- krzysiek82 103 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 18:47:30 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Tomasz Pyra | krzysiek82 pisze: Tomasz Pyra pisze: Ale to nie s± niekorzystne warunki. W³a¶nie szybkie rozgrzewanie silnika skutkuje nierównomiernym rozgrzewaniem siê, zwi±zanymi z tym naprê¿eniami i to s± w³a¶nie warunki zu¿ywaj±ce silnik przy uruchamianiu na zimno - elementy które w równo nagrzanym silniku s± dopasowane, w szybko rozgrzewaj±cym siê ju¿ niekoniecznie. A krêcenie siê bez obci±¿enia na biegu ja³owym nic nie zrobi silnikowi. Zreszt± ka¿de urz±dzenie mechaniczne podlegaj±ce nagrzewaniu w³a¶nie po to nale¿y rozgrzewaæ powoli i równo. 104 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 14:41:27 | Temat: Re: Wytrzyma³oæ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Bydlê | Tak z zupe³nie innej beczki: Ale za ka¿dym razem silnik jest dobrze nagrzany i to zazwyczaj delikatnie, na postoju, na wolnych obrotach. Nie wiedzieæ czemu, ci±gle siê s³yszy, ¿e rozgrzewaæ nale¿y jazd±, nie staniem. Czy¿by sportowcy wiedzieli jednak lepiej? -- Bydlê 105 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 18:41:38 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Tomasz Pyra | Bydlê pisze: Tak z zupe³nie innej beczki: Od dawien dawna w instrukcjach do wszystkich silników (zarówno samochodowych, jak i wszelkich innych) mo¿na by³o znale¼æ informacje o nagrzewaniu bez obci±¿enia. A¿ tu nagle w okolicach roku 2000 okaza³o siê ¿e wszystkie silniki w samochodach (ale tylko te w samochodach) nale¿y ju¿ od pierwszej sekundy po uruchomieniu normalnie obci±¿aæ. Bywa ¿e ten sam silnik, który w miêdzy czasie nie przeszed³ ¿adnych modyfikacji kiedy¶ trzeba by³o rozgrzewaæ, a¿ tu nagle wraz z kolejnym wydaniem instrukcji ju¿ nie trzeba. Rozwi±zanie jest proste - sza³ ekologii, dziury ozonowej, ocieplenia/oziêbienia (w zale¿no¶ci od aktualnej pory roku) klimatu. Samochód który stoi rozgrzewa siê wolniej, d³ugo emituje szkodliwe substancje (d³u¿szy czas startu sondy lambda, d³u¿sze niedzia³anie katalizatora), do tego emituje spaliny a nie jedzie. Natomiast w³a¶nie dlatego ¿e rozgrzewa siê d³ugo, to siê nie zu¿ywa. Pracuj±c bez obci±¿enia jego elementy mechaniczne poddane dzia³aniu niewielkich si³ praktycznie siê nie zu¿ywaj±, a d³ugi czas nagrzewania zapewnia nagrzewanie równomierne, a wiêc nie dochodzi do sytuacji powstania naprê¿eñ zwi±zanych z nierównomiern± rozszerzalno¶ci± termiczn±. Czy¿by sportowcy wiedzieli jednak lepiej? Przypadek :) Po prostu przed startem ma siê sporo czasu, w³±cza siê silnik i on sobie stoi. Dobry czas ¿eby poogl±daæ trasê, pogadaæ z sêdzi±, za³atwiæ formalno¶ci, a silnik spokojnie siê rozgrzewa. 106 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 22:34:45 | Temat: Re: Wytrzyma³oæ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Bydlê | On 2009-10-23 18:41:38 +0200, Tomasz Pyra said: Bydlê pisze: Tak, to wiele wyja¶nia.
A ja zaobserwowa³em (szczególnie na wy¶cigach), ¿e zimnym siê nie ¶ciga. Potem ty napisa³e¶ resztê - teraz mam jasny obraz. Dziêkujê bardzo! -- Bydlê 107 |
Data: Pa?dziernik 26 2009 23:20:08 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkow o :-) /. | Autor: Olleo | Cinsê ten silnik ile fabryka da³a, jestem jego chyba trzecim Silnik moze i nagrzany, ale skrzynia i pozostale elementy napedu, wliczajac w to opony, to juz w ogole. -- Olleo 108 |
Data: Pa?dziernik 30 2009 08:16:19 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Tomasz Pyra | Olleo pisze: Cinsê ten silnik ile fabryka da³a, jestem jego chyba trzecim Ale pytanie by³o o silnik. To ¿e reszta podzespo³ów dostaje to przecie¿ sam napisa³em. 109 |
Data: Pa?dziernik 30 2009 10:26:26 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Fox£ód¼_nspam |
Ale za ka¿dym razem silnik jest dobrze nagrzany i to zazwyczaj jak silnik angrzewasz na postoju to to dla niego dobre nie jest Fox 110 |
Data: Pa?dziernik 31 2009 22:48:20 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Tomasz Pyra | Fox£ód¼_nspam pisze:
Bo? 112 |
Data: Listopad 03 2009 18:32:29 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: cef | Fox£ód¼_nspam wrote: Najlepiej od razu po uruchomieniu ruszyæ z Tak, tak. Dodatkowa sk³adowa prêdko¶ci poziomej pomaga mu siê rozgrzaæ. 113 |
Data: Listopad 03 2009 19:22:13 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: Tomasz Pyra | Fox£ód¼_nspam pisze: U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci jak silnik angrzewasz na postoju to to dla niego dobre nie jest Który konkretnie kanalik masz na my¶li? Twierdzisz ¿e s± miejsca w silniku do których nie dociera olej nim silnik siê rozgrzeje? I jakie elementy s± tam smarowane dopiero po rozgrzaniu silnika? Im szybciej siê nagrzeje (rozzedzi) tym szybciej zacznie spe³niaæ swoje zadanie we wszystkich miejscach gdzie ma je spelniaæ. Je¶li silnik rpacuje na obrotach jalowych rozgrzewanie trwa znacznie dlu¿ej ni¿ w czasie jazdy. Dodatkowo dochodzi do naprê¿eñ na tle termincznym, bo ró¿ne elementy silnika szybko uzysuj± du¿e ró¿nice temperatur - tam gdzie jest du¿e tarcie, tam nagrzewaj± siê szybciej, a z braku oleju gorzej chlodz±... A które to elementy silnika samochodu rozgrzewaj± siê od tarcia? A naprê¿enia termiczne s± tym wiêksze im szybsze rozgrzewanie. Dlatego jak wlejesz wrz±tek do kufla to pêknie, ale jak go w³o¿ysz do piekarnika, to powoli da siê rozgrzaæ do znacznie wy¿szych temperatur nie pêkaj±c. A silnik na biegu ja³owym obci±¿ony jest kilkukrotnie mniej ni¿ nawet podczas najdelikatniejszej jazdy. Najlepiej od razu po uruchomieniu ruszyæ z miejsca. Jedynie z punktu widzenia ekologii i zu¿ycia paliwa. Poza samochodami, w instrukcji do ka¿dego mechanizmu tego rodzaju (czyli silniki, pompy itp.) znajdziesz czêsto ca³e skomplikowane procedury uruchamiania urz±dzenia maj±ce na celu w³a¶nie spokojne nagrzanie siê mechanizmu na biegu ja³owym. 114 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 09:54:46 | Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /. | Autor: | Witam serdecznie. Witam. Zawsze zastanawia³o mnie, jak d³ugo mozna bezawaryjnieCR-V 2002, wytrzyma³ 6 lat i 300kkm. takiej jazdy od nowo¶ci. Kiedy szed³ na przetarg nic mu nie dolega³o i nigdy w miêdzyczasie nic siê z silnikiem ani sprzêg³em nie dzia³o. Zu¿y³em tylko trochê wiskozê w tylnym mo¶cie;-) Ha³asowa³a ale jeszcze trzyma³a. Z ta ró¿nic±, ¿e krêci³em do odciêcia czyli oko³o 7kRPM i hamowa³em z odciêcia, czasami nawet z 8kRPM. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl |