Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
1 | Data: Marzec 26 2017 17:52:21 |
Temat: Wyząbkowana Dębica Frigo HP2 | |
Autor: Leszek Kowalski | Witam !! 2 |
Data: Marzec 26 2017 18:19:29 | Temat: Re: WyzÄ…bkowana DÄ™bica Frigo HP2 | Autor: Cavallino | W dniu 26-03-2017 o 17:52, Leszek Kowalski pisze: Teraz pytanie, czy te wyzÄ…bkowanie to bÄ™dzie wada albo przypad³oæ Niektóre samochody zÄ…bkujÄ… opony, zw³aszcza takie z niezale¿nym zawieszeniem. Ceed mi tak zrobi³ po 2 latach - geometria by³a ok. 3 |
Data: Marzec 26 2017 18:44:37 | Temat: Re: WyzÄ…bkowana DÄ™bica Frigo HP2 | Autor: Leszek Kowalski | W dniu 2017-03-26 o 18:19, Cavallino pisze: W dniu 26-03-2017 o 17:52, Leszek Kowalski pisze: Opony sÄ… na Fordzie Mondeo Mk3. Problem pojawi³ siÄ™ po 6 miesiÄ…cach, czyli trochÄ™ za szybko chyba. Z tego co czyta³em, to problem raczej powinien dotyczyć tylnej osi, a u mnie jest na odwrót. Podejrzewam te¿ samÄ… oponÄ™, bo Frigo HP2 to nowoæ. Pytanie czy na przysz³y sezon za³o¿yć te wyzÄ…bkowane na ty³, czy na przód? -- pozdrawiam Leszek Kowalski -- - Ta wiadomoæ zosta³a sprawdzona na obecnoæ wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus 4 |
Data: Marzec 28 2017 22:18:47 | Temat: Re: WyzÄ…bkowana DÄ™bica Frigo HP2 | Autor: ąćęłńóśźż | Prze³ó¿, najlepiej LP na PT i PP na LT (ale w takim przypadku trzeba przek³adać gumy na felgach - dodatkowa robota i wiÄ™cej kosztuje - wiÄ™c znacznie proÅ›ciej jest prze³o¿yć ca³e ko³a PP na PT i LP na LT). Pytanie czy na przysz³y sezon za³o¿yć te wyzÄ…bkowane na ty³, czy na przód? 5 |
Data: Marzec 26 2017 23:00:22 | Temat: Re: WyzÄ…bkowana DÄ™bica Frigo HP2 | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 26 Mar 2017 17:52:21 +0200, Leszek Kowalski napisa³(a): Konkretnie wyz±bkowana A nie pompujesz opon za mocno? Ze szczególnym uwzglêdnieniem tego, ¿e na wiêkszo¶ci stacji benzynowych jak manometr pokazuje 2.2, to w oponie jest jakie¶ 2.8. Wg. ksi±¿ki: https://www.puretyre.co.uk/ford-mondeo-tyre-pressure-placard-2/ powiniene¶ pompowaæ wszystkie ko³a 2.2bar, chyba ¿e masz diesla to 2.4 z przodu. 6 |
Data: Marzec 27 2017 19:16:59 | Temat: Re: WyzÄ…bkowana DÄ™bica Frigo HP2 | Autor: Leszek Kowalski | W dniu 2017-03-26 o 23:00, Tomasz Pyra pisze: A nie pompujesz opon za mocno? No dzi¶ sprawdzi³em na Orlenie i by³o 2,3 bara. Jednak gdy sprawdzi³em za pomoc± takiego przyrz±du który znalaz³em w szafie - http://tiny.pl/g57dz (niby z homologacj± i auto ¶wiat poleca), to okaza³o siê, ¿e w oponie jest ponad 2,7 atm ! Upu¶ci³em teraz do 1,9 atm (wed³ug mojego przyrz±du) i wydajê siê jakby by³o trochê ciszej, ale to pewnie autosugestia. Czy jak teraz poje¿d¿ê trochê gdy ciep³o z takim obni¿onym ci¶nieniem (albo obni¿ê jeszcze bardziej), to opona siê chocia¿ trochê "dotrze" i bêdzie mniej ha³a¶liwa, czy ju¿ nadaje siê tylko na ¶mietnik? -- pozdrawiam Leszek Kowalski -- - Ta wiadomo¶æ zosta³a sprawdzona na obecno¶æ wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus 7 |
Data: Marzec 27 2017 23:44:03 | Temat: Re: Wyz±bkowana Dêbica Frigo HP2 | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 27 Mar 2017 19:16:59 +0200, Leszek Kowalski napisa³(a): No dzi¶ sprawdzi³em na Orlenie i by³o 2,3 bara. Jednak gdy sprawdzi³em No zgadza³oby siê to z moimi obserwacjami, chocia¿ ten ci¶nieniomierz te¿ jako¶ na super wiarygodnie nie wygl±da :) Czy jak teraz poje¿d¿ê trochê gdy ciep³o z takim obni¿onym ci¶nieniem Trudno powiedzieæ, raczej my¶lê ¿e najlepszy pomys³ to je¼dziæ z prawid³owym ci¶nieniem. 8 |
Data: Marzec 28 2017 00:20:43 | Temat: Re: WyzÄ…bkowana DÄ™bica Frigo HP2 | Autor: | W dniu poniedzia³ek, 27 marca 2017 19:17:06 UTC+2 u¿ytkownik Leszek Kowalski napisa³: W dniu 2017-03-26 o 23:00, Tomasz Pyra pisze:Trudno powiedzieć. Z tego co wyczytalem to zÄ…bkowanie bierze sie z d³ugiej i monotonnej jazdy po autostradach/ekspresówkach. Jak sie zrobi to tylko frezowanie pomaga. No chyba ¿e opona nie jest kierunkowa to mo¿na za³ozyc ja na druga strone i sie zetrze odwrotnie. Jak to zimówka to nie dziwota ze tak szybko sie wyzÄ…bkowa³a. Zimy nie ma, jezdzi sie po asfalcie to sie szybko wytar³a i wyzÄ…bkowa³a. I raczej nie jest mozliwe aby ja prze³ozyć bo jest kierunkowa. Jak jest z przodu to mo¿esz sprobować jÄ… zetrzeć na asfalcie. Spal gume przez chwile to zÄ…bki powinny sie stracic. Ale metody nie testowa³em, moze ktos tu doradzi jak jÄ… wyrównać. Pomierz sobie ile ci bie¿nika uby³o. Jesli za³ozysz ze opona maksymalnie zyje 6-8 sezonów to bedziesz wiedzia³ czy sciera sie z zapasem który mozna zetrzeć czy jednak szybciej. 9 |
Data: Marzec 28 2017 21:22:39 | Temat: Re: Wyz±bkowana Dêbica Frigo HP2 | Autor: pueblo | Witaj Tomasz Pyra, 26 mar 2017 w Ze szczeg¢lnym uwzglednieniem tego, ze na wiekszosci stacji No w³a¶nie, to jak to jest nie ma co wierzyæ kompresorom na stacjach - to regu³a? 10 |
Data: Marzec 29 2017 00:23:02 | Temat: Re: Wyz±bkowana Dêbica Frigo HP2 | Autor: Tomasz Pyra | Dnia 28 Mar 2017 21:22:39 GMT, pueblo napisa³(a): Witaj Tomasz Pyra, 26 mar 2017 w Moim zdaniem te na stacjach bardzo czêsto s± popsute. Manometr to delikatne urz±dzenie, a takie na wê¿ach s± rzucane, uderzane, zamarzaj± z wilgoci± w ¶rodku itp. Potem dok³adnie tak to wygl±da ¿e jak manometr pokazuje 2.0 a w oponie jest 2.5. Nie wiem jak takie kompresory z cyfrowo ustawianym ci¶nieniem które same pompuj± oponê. Albo takie które maj± manometr w samej "budce" kompresora - widzia³em taki wygl±daj± porz±dniej, z manometrem pracuj±cym w oleju. 11 |
Data: Marzec 27 2017 12:40:54 | Temat: Re: WyzÄ…bkowana DÄ™bica Frigo HP2 | Autor: Adam | W dniu 2017-03-26 o 17:52, Leszek Kowalski pisze: Witam !! Oprócz tego, co koledzy napisali (zw³aszcza przekroczenie ci¶nienia) doda³bym jeszcze problem z t³okiem lub zaworkiem w amortyzatorze. -- Pozdrawiam. Adam |