Xara II - jaki silnik?
1 | Data: Grudzien 01 2010 11:31:17 |
Temat: Xara II - jaki silnik? | |
Autor: Kuba | Witam, 2 |
Data: Grudzien 01 2010 10:42:02 | Temat: Re: Xara II - jaki silnik? | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 01 Dec 2010 11:31:17 +0100, Kuba napisał(a): 1.9 D 71KM (wolnossący? powinien być niezniszczalny, ale jak jest ten ostatni - oszczędny i niezawodny. 109 jest nieco bardziej problematyczny, nawet jeżeli część z tych problemów to urban legend (np. koło dwumasowe - jest tańsze niż wielu się wydaje i nie pada aż tak często jak wielu się wydaje) 1.9D XUD był montowany w dwójce do 2002 roku, później była jego przeróbka zwana DW8 - miał już częściowo sterowany elektronicznie wtrysk 2.0 HDi będzie palił o litr mniej niż 1.9D, jest podobnie niezawodny, auto tych rozmiarów całkiem przyjemnie jeździ, zwłaszcza po mieście, bo silnik ciągnie już od bardzo niskich obrotów -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 3 |
Data: Grudzien 01 2010 12:08:53 | Temat: Re: Xara II - jaki silnik? | Autor: Kuba | W dniu 2010-12-01 11:42, Waldek Godel pisze: ten ostatni - oszczędny i niezawodny. 109 jest nieco bardziej czyli generalnie - szukać 2.0HDi 90 KM :) a coś ciekawego odnośnie samego autka? z tego co słyszałem to tylna belka kosztowna (ale po jej zrobieniu spokój na lata) I co odnośnie samego wyboru? Założenia: w miarę młody diesel w okolicach 15 tys. zł - niezły wybór nie? :) (choć i tak zależy na co się trafi...) pozdrawiam, Kuba. 4 |
Data: Grudzien 01 2010 11:19:57 | Temat: Re: Xara II - jaki silnik? | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 01 Dec 2010 12:08:53 +0100, Kuba napisał(a): czyli generalnie - szukać 2.0HDi 90 KM :) tylna belka jest bardzo tania, zestaw naprawczy kosztuje 100 zł, plus robocizna, powiedzmy kolejne 100 zł. Jak ktoś jeździ z rozwalonymi łożyskami, tak, że wahacze zamiast w łożyskach obracają się w metalu belki, ryjąc w niej, wtedy jest konieczne tulejowanie. Pełna regeneracja to okolice 500 zł I co odnośnie samego wyboru? Założenia: w miarę młody diesel w okolicach pewnie i tak będą się trafiały głównie przystanki z kręconymi licznikami. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 5 |
Data: Grudzien 01 2010 12:23:59 | Temat: Re: Xara II - jaki silnik? | Autor: Kuba | W dniu 2010-12-01 12:19, Waldek Godel pisze: pewnie i tak będą się trafiały głównie przystanki z kręconymi licznikami. w to nie wątpię - ale raczej mniej okazji typu 'Golf 4 w skórze w klimie i dizlu za 15tys.' ... czas mnie nie goni - poszukam, jak znajdę coś wartego uwagi to kupię - wszystko na spokojnie. pozdrawiam, Kuba. 6 |
Data: Grudzien 01 2010 12:54:59 | Temat: Re: Xara II - jaki silnik? | Autor: AL | Kuba pisze: W dniu 2010-12-01 11:42, Waldek Godel pisze: autko przyjemne (choc ja akuram mialem Breaka a nie Berline i benzyne 110KM). U mnie 7 lat = zero problemow. Co do diesla - to nie slychac, by byly problemy, z tym, ze nie jestem pewien czy w Xsarach II montowano HDi 110KM - IMHO byly tylko 90KM. 1.9D to tzw wol roboczy, bardzo trwaly. Tylna belka to mity, albo - tak jak powiedzial Waldek - jesli trafisz od jakiegos szmaciarza, to wowczas wydatki beda wieksze. Obsluga tej belki to w zasadzie wymiana lozysk igielkowych w przedziale najczesciej 80-120tys km - poznasz po luzach ew. ustawieniu tylkych kol patrzac od tylu. Jak tyl opadniety, to kumajacy mechanik podciagnie Ci przy okazji drazki skretne. Koszty to ok 200-250 z robocizna - zalezy od warsztatu (samo lozysko ok 50pln/strone). Sprawdz sobie jak bedziesz w warsztacie przy okazji: elementy gumowe w zawieszeniu (tuleje w wahaczach, czy sie guma nie rozwarstwia), uszczelnienie skrzyni biegow (jesli mokro to 90% uszczeniacz walu korbowego), przy pompie wody czy sie nic nie osadza no i ogolny stan auta jak to przy kazdym bywa. -- pozdr Adam (AL) TG 7 |
Data: Grudzien 01 2010 12:07:32 | Temat: Re: Xara II - jaki silnik? | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 01 Dec 2010 12:54:59 +0100, AL napisał(a): Koszty to ok 200-250 z robocizna - zalezy od warsztatu (samo lozysko ok samo łożysko to jeszcze mniej, ale jeszcze są uszczelniacze, najwygodniej kupować zestaw naprawczy. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 8 |
Data: Grudzien 01 2010 12:52:34 | Temat: Re: Xara II - jaki silnik? | Autor: Mac | czyli generalnie - szukać 2.0HDi 90 KM :) Rakieta to nie jest, ale da się tym przemieszczać. a coś ciekawego odnośnie samego autka? z tego co słyszałem to tylna belka kosztowna (ale po jej zrobieniu spokój na lata) 650-700 zł w warsztacie, który się w regeneracji specjalizuje i robi to solidnie. I co odnośnie samego wyboru? Założenia: w miarę młody diesel w okolicach 15 tys. zł - niezły wybór nie? :) (choć i tak zależy na co się trafi...) Chyba jeden z lepszych. Czasami wentylator nawiewu się popsuje, czasami klameczka zewnętrzna zostanie w ręce... ale generalnie fajne auto :) -- Mac 9 |
Data: Grudzien 01 2010 18:49:54 | Temat: Re: Xara II - jaki silnik? | Autor: ToMasz | Waldek Godel pisze: Dnia Wed, 01 Dec 2010 11:31:17 +0100, Kuba napisał(a):nada sie o ile znajdziesz z tego rocznika. chcesz klime? oby niemial FAPa. jak ma - odpuść sobie.2.0 HDi 109KM (czy coś oprócz mocy przemawia na jego korzyść? mniejsza 2.0 HDi 90KM Tak 2.0 HDi będzie palił o litr mniej niż 1.9D,tak, to mnie też zdziwiło. 6.5 w mieście, nie małym autkiem (xsara kombi) Tak ogólnie, Xsary to najtańsze auta ze wszystkimi wadami i zaletami. Ja mam egzemplarz tzw niebity, czyli 3 odcienie farby, poduszki w fotelach montowane na kropelkę. oficjalnie 160 tyś, po 4 latach auto miało wymienione sprzegło pompę paliwa, tarcze i klocki. ostatno rozszczelnił sie wtrysk, (dmuchało z głowicy do atmosfery) ale naprawa wyszła 200zł. Udało sie bo kumpel "Trafił" na odpowiedzialneg mechanika. On sam nie miał tyle szczęscia. jego piewszy mechanik wymontował wtryski, właściwie 2.5 wtrysku bo reszta została. następny to jeszcze bardzej spieprzył. dopiero ten trzeci wiedział co jest i jak to tanio naprawić. niestety 4 nowe wtryski były drogie. Tak wiec jak kupujesz Xsare( i każde wmiarę nowe technologicznie auto) warto odrazu szukać porządnego mechanika. Pozdrawaim ToMasz Klub cytrynki jest i działa. Na tej grupie panuje przekonanie ze auta na F to złom. 10 |
Data: Grudzien 02 2010 11:49:43 | Temat: Re: Xara II - jaki silnik? | Autor: Kuba | W dniu 2010-12-01 18:49, ToMasz pisze: Klub cytrynki jest i działa. no właśnie nie bardzo coś tam działa, serwery chyba śnieg zasypał bo się strony nie chcą wczytywać (chyba, że to działa pod innym adresem teraz). pozdrawiam, Kuba. 11 |
Data: Grudzien 02 2010 12:08:55 | Temat: Re: Xara II - jaki silnik? | Autor: kamil | "Kuba" wrote in message W dniu 2010-12-01 18:49, ToMasz pisze: Na grupie? Samochody z kraju na F nie traca na wartosci bardziej od innych na calym swiecie tylko i wylacznie dzieki fantazji ich wlascicieli. Pozdrawiam Kamil 12 |
Data: Grudzien 03 2010 09:41:59 | Temat: Re: Xara II - jaki silnik? | Autor: CeSaR | Na grupie? Samochody z kraju na F nie traca na wartosci bardziej od innych Ale masz coś na poparcie tej tezy? C 13 |
Data: Grudzien 03 2010 09:35:42 | Temat: Re: Xara II - jaki silnik? | Autor: Waldek Godel | Dnia Fri, 3 Dec 2010 09:41:59 +0100, CeSaR napisał(a): Na grupie? Samochody z kraju na F nie traca na wartosci bardziej od innych Auta na F się psują - przestają działać szyby i trzeba auto wyrzucić. Nie czytaleś? No jak mogłeś przeoczyć tak fundamentalne tezy. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 14 |
Data: Grudzien 03 2010 11:29:19 | Temat: Re: Xara II - jaki silnik? | Autor: CeSaR | Auta na F się psują - przestają działać szyby i trzeba auto wyrzucić. Nie To w takim razie muszę się cieszyć że moje auta na F nie potrafiły i nie potrafią czytać dzięki czemu nie wiedzą o tym wszystkim. C 15 |
Data: Grudzien 03 2010 14:25:49 | Temat: Re: Xara II - jaki silnik? | Autor: AL | CeSaR pisze: Auta na F się psują - przestają działać szyby i trzeba auto wyrzucić. Nie bo masz jakies wybrakowane,zepsute ;) tzn bez tego dodatku podnoszacego adrenaline :-P -- pozdr Adam (AL) TG |