Grupy dyskusyjne   »   Xara II - jaki silnik?

Xara II - jaki silnik?



1 Data: Grudzien 01 2010 11:31:17
Temat: Xara II - jaki silnik?
Autor: Kuba 

Witam,
po 2 miesiącach zastanawiania się jakie będzie moje następne auto (w kręgu zainteresowań znajdowały się auta takie jak civic, stilo, almera, astra, golf) - wybór padł na ... citroena Xara II hatchback z silnikiem diesela, rocznik 2003-2004. Tylko teraz mam kłopot co tu za silnik wybrać?
1.4 HDi 68KM (nie za mały do w sumie dużego auta?)
1.9 D 71KM (wolnossący? powinien być niezniszczalny, ale jak jest faktycznie? jakie spalanie i jakie osiągi? montowali go jeszcze w tych rocznikach?)
2.0 HDi 109KM (czy coś oprócz mocy przemawia na jego korzyść? mniejsza awaryjność? lepsze spalanie?)
2.0 HDi 90KM
Dodam, że zależy mi w pierwszej kolejności na bezawaryjności, w następnej są tanie części i zapotrzebowanie na paliwo. Dynamikę zostawiam na sam koniec. Dziękuję za wszytki opinie tych, którzy meli to auto lub inne z tymi silnikami.

Pozdrawiam,
Kuba.



2 Data: Grudzien 01 2010 10:42:02
Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 01 Dec 2010 11:31:17 +0100, Kuba napisał(a):

1.9 D 71KM (wolnossący? powinien być niezniszczalny, ale jak jest
faktycznie? jakie spalanie i jakie osiągi? montowali go jeszcze w tych
rocznikach?)
2.0 HDi 109KM (czy coś oprócz mocy przemawia na jego korzyść? mniejsza
awaryjność? lepsze spalanie?)
2.0 HDi 90KM

ten ostatni - oszczędny i niezawodny. 109 jest nieco bardziej
problematyczny, nawet jeżeli część z tych problemów to urban legend (np.
koło dwumasowe - jest tańsze niż wielu się wydaje i nie pada aż tak często
jak wielu się wydaje)
1.9D XUD był montowany w dwójce do 2002 roku, później była jego przeróbka
zwana DW8 - miał już częściowo sterowany elektronicznie wtrysk

2.0 HDi będzie palił o litr mniej niż 1.9D, jest podobnie niezawodny, auto
tych rozmiarów całkiem przyjemnie jeździ, zwłaszcza po mieście, bo silnik
ciągnie już od bardzo niskich obrotów

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

3 Data: Grudzien 01 2010 12:08:53
Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
Autor: Kuba 

W dniu 2010-12-01 11:42, Waldek Godel pisze:

ten ostatni - oszczędny i niezawodny. 109 jest nieco bardziej
problematyczny, nawet jeżeli część z tych problemów to urban legend (np.
koło dwumasowe - jest tańsze niż wielu się wydaje i nie pada aż tak często
jak wielu się wydaje)
1.9D XUD był montowany w dwójce do 2002 roku, później była jego przeróbka
zwana DW8 - miał już częściowo sterowany elektronicznie wtrysk

2.0 HDi będzie palił o litr mniej niż 1.9D, jest podobnie niezawodny, auto
tych rozmiarów całkiem przyjemnie jeździ, zwłaszcza po mieście, bo silnik
ciągnie już od bardzo niskich obrotów


czyli generalnie - szukać 2.0HDi 90 KM :)
a coś ciekawego odnośnie samego autka? z tego co słyszałem to tylna belka kosztowna (ale po jej zrobieniu spokój na lata)

I co odnośnie samego wyboru? Założenia: w miarę młody diesel w okolicach 15 tys. zł - niezły wybór nie? :) (choć i tak zależy na co się trafi...)

pozdrawiam,
Kuba.

4 Data: Grudzien 01 2010 11:19:57
Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 01 Dec 2010 12:08:53 +0100, Kuba napisał(a):

czyli generalnie - szukać 2.0HDi 90 KM :)
a coś ciekawego odnośnie samego autka? z tego co słyszałem to tylna
belka kosztowna (ale po jej zrobieniu spokój na lata)


tylna belka jest bardzo tania, zestaw naprawczy kosztuje 100 zł, plus
robocizna, powiedzmy kolejne 100 zł.
Jak ktoś jeździ z rozwalonymi łożyskami, tak, że wahacze zamiast w
łożyskach obracają się w metalu belki, ryjąc w niej, wtedy jest konieczne
tulejowanie. Pełna regeneracja to okolice 500 zł

I co odnośnie samego wyboru? Założenia: w miarę młody diesel w okolicach
15 tys. zł - niezły wybór nie? :) (choć i tak zależy na co się trafi...)

pewnie i tak będą się trafiały głównie przystanki z kręconymi licznikami.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

5 Data: Grudzien 01 2010 12:23:59
Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
Autor: Kuba 

W dniu 2010-12-01 12:19, Waldek Godel pisze:

pewnie i tak będą się trafiały głównie przystanki z kręconymi licznikami.


w to nie wątpię - ale raczej mniej okazji typu 'Golf 4 w skórze w klimie i dizlu za 15tys.' ...
czas mnie nie goni - poszukam, jak znajdę coś wartego uwagi to kupię - wszystko na spokojnie.

pozdrawiam,
Kuba.

6 Data: Grudzien 01 2010 12:54:59
Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
Autor: AL 

Kuba pisze:

W dniu 2010-12-01 11:42, Waldek Godel pisze:
ten ostatni - oszczędny i niezawodny. 109 jest nieco bardziej
problematyczny, nawet jeżeli część z tych problemów to urban legend (np.
koło dwumasowe - jest tańsze niż wielu się wydaje i nie pada aż tak często
jak wielu się wydaje)
1.9D XUD był montowany w dwójce do 2002 roku, później była jego przeróbka
zwana DW8 - miał już częściowo sterowany elektronicznie wtrysk

2.0 HDi będzie palił o litr mniej niż 1.9D, jest podobnie niezawodny, auto
tych rozmiarów całkiem przyjemnie jeździ, zwłaszcza po mieście, bo silnik
ciągnie już od bardzo niskich obrotów


czyli generalnie - szukać 2.0HDi 90 KM :)
a coś ciekawego odnośnie samego autka? z tego co słyszałem to tylna belka kosztowna (ale po jej zrobieniu spokój na lata)

I co odnośnie samego wyboru? Założenia: w miarę młody diesel w okolicach 15 tys. zł - niezły wybór nie? :) (choć i tak zależy na co się trafi...)


autko przyjemne (choc ja akuram mialem Breaka a nie Berline i benzyne
110KM). U mnie 7 lat = zero problemow.
Co do diesla - to nie slychac, by byly problemy, z tym, ze nie jestem
pewien czy w Xsarach II montowano HDi 110KM - IMHO byly tylko 90KM.
1.9D to tzw wol roboczy, bardzo trwaly.

Tylna belka to mity, albo - tak jak powiedzial Waldek - jesli trafisz od
jakiegos szmaciarza, to wowczas wydatki beda wieksze.
Obsluga tej belki to w zasadzie wymiana lozysk igielkowych w przedziale
najczesciej 80-120tys km - poznasz po luzach ew. ustawieniu tylkych kol
patrzac od tylu.  Jak tyl opadniety, to kumajacy mechanik podciagnie Ci
przy okazji drazki skretne.
Koszty to ok 200-250 z robocizna - zalezy od warsztatu (samo lozysko ok
50pln/strone).

Sprawdz sobie jak bedziesz w warsztacie przy okazji: elementy gumowe w
zawieszeniu (tuleje w wahaczach, czy sie guma nie rozwarstwia),
uszczelnienie skrzyni biegow (jesli mokro to 90% uszczeniacz walu
korbowego), przy pompie wody czy sie nic nie osadza no i ogolny stan
auta jak to przy kazdym bywa.

--
pozdr
Adam (AL)
TG

7 Data: Grudzien 01 2010 12:07:32
Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 01 Dec 2010 12:54:59 +0100, AL napisał(a):

Koszty to ok 200-250 z robocizna - zalezy od warsztatu (samo lozysko ok
50pln/strone).


samo łożysko to jeszcze mniej, ale jeszcze są uszczelniacze, najwygodniej
kupować zestaw naprawczy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

8 Data: Grudzien 01 2010 12:52:34
Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
Autor: Mac 

czyli generalnie - szukać 2.0HDi 90 KM :)

Rakieta to nie jest, ale da się tym przemieszczać.

a coś ciekawego odnośnie samego autka? z tego co słyszałem to tylna belka kosztowna (ale po jej zrobieniu spokój na lata)

650-700 zł w warsztacie, który się w regeneracji specjalizuje i robi to solidnie.

I co odnośnie samego wyboru? Założenia: w miarę młody diesel w okolicach 15 tys. zł - niezły wybór nie? :) (choć i tak zależy na co się trafi...)

Chyba jeden z lepszych. Czasami wentylator nawiewu się popsuje, czasami klameczka zewnętrzna zostanie w ręce... ale generalnie fajne auto :)

--
Mac

9 Data: Grudzien 01 2010 18:49:54
Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
Autor: ToMasz 

Waldek Godel pisze:

Dnia Wed, 01 Dec 2010 11:31:17 +0100, Kuba napisał(a):

1.9 D 71KM (wolnossący? powinien być niezniszczalny, ale jak jest
faktycznie? jakie spalanie i jakie osiągi? montowali go jeszcze w tych
rocznikach?)
nada sie o ile znajdziesz z tego rocznika. chcesz klime?
2.0 HDi 109KM (czy coś oprócz mocy przemawia na jego korzyść? mniejsza
awaryjność? lepsze spalanie?)
oby niemial FAPa. jak ma - odpuść sobie.
2.0 HDi 90KM

ten ostatni - oszczędny i niezawodny.

Tak

2.0 HDi będzie palił o litr mniej niż 1.9D,
tak, to mnie też zdziwiło. 6.5 w mieście, nie małym autkiem (xsara kombi)

Tak ogólnie, Xsary to najtańsze auta ze wszystkimi wadami i zaletami. Ja
mam egzemplarz tzw niebity, czyli 3 odcienie farby, poduszki w fotelach
montowane na kropelkę. oficjalnie 160 tyś, po 4 latach auto miało
wymienione sprzegło pompę paliwa, tarcze i klocki. ostatno rozszczelnił
sie wtrysk, (dmuchało z głowicy do atmosfery) ale naprawa wyszła 200zł.
Udało sie bo kumpel "Trafił" na odpowiedzialneg mechanika. On sam nie
miał tyle szczęscia. jego piewszy mechanik wymontował wtryski, właściwie
2.5 wtrysku bo reszta została. następny to jeszcze bardzej spieprzył.
dopiero ten trzeci wiedział co jest i jak to tanio naprawić. niestety 4
nowe wtryski były drogie. Tak wiec jak kupujesz Xsare( i każde wmiarę
nowe technologicznie auto) warto odrazu szukać porządnego mechanika.

Pozdrawaim
ToMasz

Klub cytrynki jest i działa. Na tej grupie panuje przekonanie ze auta na
F to złom.

10 Data: Grudzien 02 2010 11:49:43
Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
Autor: Kuba 

W dniu 2010-12-01 18:49, ToMasz pisze:

Klub cytrynki jest i działa.

no właśnie nie bardzo coś tam działa, serwery chyba śnieg zasypał bo się strony nie chcą wczytywać (chyba, że to działa pod innym adresem teraz).

pozdrawiam,
Kuba.

11 Data: Grudzien 02 2010 12:08:55
Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
Autor: kamil 

"Kuba"  wrote in message

W dniu 2010-12-01 18:49, ToMasz pisze:

Klub cytrynki jest i działa.

no właśnie nie bardzo coś tam działa, serwery chyba śnieg zasypał bo się strony nie chcą wczytywać (chyba, że to działa pod innym adresem teraz).

Na grupie? Samochody z kraju na F nie traca na wartosci bardziej od innych na calym swiecie tylko i wylacznie dzieki fantazji ich wlascicieli.




Pozdrawiam
Kamil

12 Data: Grudzien 03 2010 09:41:59
Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
Autor: CeSaR 

Na grupie? Samochody z kraju na F nie traca na wartosci bardziej od innych
na calym swiecie tylko i wylacznie dzieki fantazji ich wlascicieli.

Ale masz coś na poparcie tej tezy?

C

13 Data: Grudzien 03 2010 09:35:42
Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 3 Dec 2010 09:41:59 +0100, CeSaR napisał(a):

Na grupie? Samochody z kraju na F nie traca na wartosci bardziej od innych
na calym swiecie tylko i wylacznie dzieki fantazji ich wlascicieli.

Ale masz coś na poparcie tej tezy?


Auta na F się psują - przestają działać szyby i trzeba auto wyrzucić. Nie
czytaleś? No jak mogłeś przeoczyć tak fundamentalne tezy.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

14 Data: Grudzien 03 2010 11:29:19
Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
Autor: CeSaR 

Auta na F się psują - przestają działać szyby i trzeba auto wyrzucić. Nie
czytaleś? No jak mogłeś przeoczyć tak fundamentalne tezy.

To w takim razie muszę się cieszyć że moje auta na F nie potrafiły i nie
potrafią czytać dzięki czemu nie wiedzą o tym wszystkim.

C

15 Data: Grudzien 03 2010 14:25:49
Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
Autor: AL 

CeSaR pisze:

Auta na F się psują - przestają działać szyby i trzeba auto wyrzucić. Nie
czytaleś? No jak mogłeś przeoczyć tak fundamentalne tezy.

To w takim razie muszę się cieszyć że moje auta na F nie potrafiły i nie potrafią czytać dzięki czemu nie wiedzą o tym wszystkim.


bo masz jakies wybrakowane,zepsute ;)
tzn bez tego dodatku podnoszacego adrenaline :-P

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Xara II - jaki silnik?



Grupy dyskusyjne