Ząbkowanie tylnych opon
1 | Data: Kwiecien 13 2009 20:11:25 |
Temat: Ząbkowanie tylnych opon | |
Autor: Robert Wicik | Witajcie, 2 |
Data: Kwiecien 13 2009 20:45:38 | Temat: Re: Ząbkowanie tylnych opon | Autor: Tomasz Pyra | Robert Wicik pisze: Witajcie, Tzn jak rozumiem nierówno starły się klocki bieżnika i teraz są trójkątami (tzn. raczej trapezami), a nie prostokątami? Z której strony klocki bieżnika są niższe? Czy teraz na przodzie dotrą się? Jest spora szansa. Są założone zgodnie z poprzednim kierunkiem toczenia - ząbkami do przodu - może to zmienić? załóż tak jak powinny być, inaczej spadnie im zdolność odprowadzania wody. Czy coś trzeba robić z tylnym zawieszeniem? Sprawdź geometrie i ciśnienie w oponach. Jeżeli to FWD to jest to dziwne zużycie, bo ząbkowanie jest charakterystyczne raczej dla zużycia pod dużym obciążeniem. Jeżeli RWD to za ciężka noga :) 3 |
Data: Kwiecien 14 2009 06:58:19 | Temat: Re: Ząbkowanie tylnych opon | Autor: ::[TOOMAS]:: | Tomasz Pyra pisze: Robert Wicik pisze: A jeśli to np Ford Focus to niestety tak się dzieje. Sam miałem Focusa i wiem, że ząbkowanie tylnych opon to tu normalka. 4 |
Data: Kwiecien 14 2009 07:31:27 | Temat: Re: Ząbkowanie tylnych opon | Autor: Robert Wicik | Użytkownik "::[TOOMAS]::" napisał w wiadomości A jeśli to np Ford Focus to niestety tak się dzieje. Sam miałem Focusa i Chevrolet Lacetti :) http://members.chello.pl/r.wicik/IKCh_L.html#sedanL 5 |
Data: Kwiecien 14 2009 07:30:43 | Temat: Re: Ząbkowanie tylnych opon | Autor: Robert Wicik | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Tzn jak rozumiem nierówno starły się klocki bieżnika i teraz są trójkątami Przody klocków są wyższe od tyłów - czuć ząbki jadąc palcem po oponie. Sprawdź geometrie i ciśnienie w oponach. To przednionapędowiec. Z tego co doczytałem, to może być wina zbyt wysokiego ciśnienia w tylnych kołach, gdy jeździły bez obciążenia. 6 |
Data: Kwiecien 14 2009 20:26:48 | Temat: Re: Ząbkowanie tylnych opon | Autor: Tomasz Pyra | Robert Wicik pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Może tak być. Pytanie jaki ten samochód ma rozkład obciążenia przód/tył na pusto (czyli tak jak zapewne jeździ na co dzień). Za 20zł można się tego dowiedzieć na większości SKP robiąc test amortyzatorów (tylko się trzeba wcześniej upewnić czy przyrząd podaje statyczny nacisk na badaną oś). W samochodach FWD z silnikiem z przodu wcale nie jest niespotykane że nacisk na przednią oś jest 2x większy niż na tylną. Wtedy bez ładunku tylne opony powinny być znacznie mniej napompowane niż przednie. A instrukcja do samochodu sugeruje zazwyczaj tylko 2 przekrojowe profile dla normalnej eksploatacji i maksymalnego ładunku (żeby biedny użytkownik nie popadł w paranoje i nie zmieniał ciśnienia w zależności czy jedzie z nim pasażer czy nie) - bez zwrócenia uwagi na to że samochód najczęściej jeździ po prostu pusty z samym tylko kierowcą. Potem może być taki efekt że pomimo że opony są napompowane tyle co zaleca producent, to są napompowane zbyt mocno. Druga sprawa to to, że ciśnieniomierze na stacjach benzynowych często pokazują co chcą... Raz już sobie nabiłem 3.5bar, a manometr pokazywał dopiero 2. 7 |
Data: Kwiecien 14 2009 20:44:14 | Temat: Re: Ząbkowanie tylnych opon | Autor: Robert Wicik | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Druga sprawa to to, że ciśnieniomierze na stacjach benzynowych często Ciśnieniomierz mam dobry. A w instrukcji napisane, aby pompować po równo 2,1 przód i tył. IMO tył powinien mieć mniej. Coś kole 1.8 bez obciążenia. 8 |
Data: Kwiecien 14 2009 21:35:47 | Temat: Re: Ząbkowanie tylnych opon | Autor: Tomasz Pyra | Robert Wicik pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Zależy... Jak masz rozkład mas około 50/50 to pompuj po równo. Ale jak masz np. 65/35 to faktycznie w tylnych można trochę zmniejszyć ciśnienie. 9 |
Data: Kwiecien 14 2009 08:10:30 | Temat: Re: Ząbkowanie tylnych opon | Autor: Hinek |
Nie ma szansy. Pozabkowana opone mozna tylko wyrzucic. Pozdr -- Hinek 10 |
Data: Kwiecien 14 2009 08:21:46 | Temat: Re: Ząbkowanie tylnych opon | Autor: Robert Wicik | Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości Nie ma szansy. Pozabkowana opone mozna tylko wyrzucic. Pojeżdżę ten sezon i zobaczę. W sumie sprawują się dobrze. Jedynie gdzieś przy prędkości 30km/h są głośniejsze. 11 |
Data: Kwiecien 14 2009 12:35:12 | Temat: Re: Ząbkowanie tylnych opon | Autor: zbylu | Użytkownik "Robert Wicik" napisał w wiadomoci Witajcie, Mam identyczny przypadek - tyle że z Hondš Civic 5D (2004). Z tego co się dowiadywałem w serwisie i w wulkanizacji - jest to "wina" wielowahaczowego tylnego zawieszenia. Pomaga wymiana opon - zamiana przód - tył spowodowała tylko większy hałas w kabinie. Oponki sš od nowoci (majš obecnie 5 lat). -- Pozdrowienia, Zbylu |