Grupy dyskusyjne   »   Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)

Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)



1 Data: Kwiecien 02 2008 22:54:18
Temat: Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)
Autor: Dumak 

No właśnie co kupić mieszcząc się w kwocie 15000zł.
Priorytety:
1. Niskie koszty paliwa (będzie robione ok. 100km dziennie, w tym 20km po mieście),
2. Tanie części zamienne,
3. Niska awaryjność,
4. Komfort jazdy, bezpieczeństwo
5. Wygląd,
6. Instalacja gazowa - raczej nie, mam obecnie i jakoś nie darze jej sympatią.

Moje typy: Peugeot 206 (2.0 HDi), Golf III (1.9 TDI), Polo (1.4 TDI/ 1.9 TDI), Clio (1.5 DCI).

Co doradzacie, a co odradzacie?



--
Pozdrawiam
Dumak
(usuń wszystkie '1' z adresu e-mail)



2 Data: Kwiecien 03 2008 01:56:53
Temat: Re: Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)
Autor: Lewis 

Odpowiem na podstawie golfa III TDI 1Z

1. Niskie koszty paliwa (będzie robione ok. 100km dziennie, w tym 20km po mieście),

Baaaardzo ekonomiczny silniczek.

2. Tanie części zamienne,

Naprawde tanie części

3. Niska awaryjność,

Przez niecałe 2 lata wymieniłem odme 98zł która byla pęknięta jak go kupowałem, króciec wodny 25zł, sprężyny tył 188zł i swiece żarowe 4x34zł a zrobiłem 45kkm

4. Komfort jazdy, bezpieczeństwo

od 0-10 dam max 2, komfort znikomy, buja nim niemiłosiernie, w zakrętach dupa ucieka, skuteczność hamowania beznadziejna...

5. Wygląd,

Paskudnik jak dla mnie... szczególnie wnętrze.

6. Instalacja gazowa - raczej nie, mam obecnie i jakoś nie darze jej sympatią.

1Z będzie całkiem sympatycznym silniczkiem.
W obecnym aucie mam sekwencyjną instalacje i darze ja sympatią ;)


Podsumowując jak chcesz golfa 3 to tylko i wyłącznie z 97 roku z ostatnich wypustów, podobno miał jakis tam ocynk i nie gnił tak jak te starsze rodzeństwo.
Ogólnie nie polecam tego auta poza tym ze jest bardzo tani w utrzymaniu niema zadnych zalet.

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW

3 Data: Kwiecien 02 2008 22:56:39
Temat: Re: Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)
Autor: Arkadiusz Górski 

On 3 Kwi, 01:56, "Lewis"  wrote:

Odpowiem na podstawie golfa III TDI 1Z

> 1. Niskie koszty paliwa (będzie robione ok. 100km dziennie, w tym 20km po
> mieście),

Baaaardzo ekonomiczny silniczek.

> 2. Tanie części zamienne,

Naprawde tanie części

> 3. Niska awaryjność,

Przez niecałe 2 lata wymieniłem odme 98zł która byla pęknięta jak go
kupowałem, króciec wodny 25zł, sprężyny tył 188zł i swiece żarowe 4x34zł a
zrobiłem 45kkm

> 4. Komfort jazdy, bezpieczeństwo

od 0-10 dam max 2, komfort znikomy, buja nim niemiłosiernie, w zakrętach
dupa ucieka, skuteczność hamowania beznadziejna...

> 5. Wygląd,

Paskudnik jak dla mnie... szczególnie wnętrze.

> 6. Instalacja gazowa - raczej nie, mam obecnie i jakoś nie darze jej
> sympatią.

1Z będzie całkiem sympatycznym silniczkiem.
W obecnym aucie mam sekwencyjną instalacje i darze ja sympatią ;)

Podsumowując jak chcesz golfa 3 to tylko i wyłącznie z 97 roku z ostatnich
wypustów, podobno miał jakis tam ocynk i nie gnił tak jak te starsze
rodzeństwo.
Ogólnie nie polecam tego auta poza tym ze jest bardzo tani w utrzymaniu
niema zadnych zalet.

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW

Ekonomiczny, tani, względnie mało awaryjny, a go nie polecasz. A co z
nim nie tak ? Bo ci się nie podoba ?

Nie ma zadnych zalet - nie bluźnij.

4 Data: Kwiecien 03 2008 09:02:12
Temat: Re: Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)
Autor: Mlody 

Użytkownik "Arkadiusz Górski"  napisał w
wiadomości

Ekonomiczny, tani, względnie mało awaryjny, a go nie polecasz. A co z
nim nie tak ? Bo ci się nie podoba ?

Nie ma zadnych zalet - nie bluźnij.

Pewnie na zasadzie boo tooo Gooolfff...

5 Data: Kwiecien 03 2008 09:46:53
Temat: Re: Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)
Autor: AL 

Mlody pisze:

Użytkownik "Arkadiusz Górski"  napisał w wiadomości
Ekonomiczny, tani, względnie mało awaryjny, a go nie polecasz. A co z
nim nie tak ? Bo ci się nie podoba ?

Nie ma zadnych zalet - nie bluźnij.

Pewnie na zasadzie boo tooo Gooolfff...


a co ma Golf czego nie ma np. jakis ford, mazda, peugeot,... ?

IMO nic wiecej - a na pewno nie wyposazenia ;)

W danym wieku nie ma juz aut - nieawaryjnych z racji chodzby zuzycia czesci podzespolow - wiec i tak z drobnymi naprawami musi sie liczyc - reszta to lud szczescia i jak

Pozostaja wiec pozostale cechy: tani w eksploatacji = spalaniu paliwa, wygodny.

--
pozdr
Adam (AL)
TG

6 Data: Kwiecien 03 2008 12:03:54
Temat: Re: Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)
Autor: Lewis 


Ekonomiczny, tani, względnie mało awaryjny, a go nie polecasz. A co z
nim nie tak ? Bo ci się nie podoba ?

Nie ma zadnych zalet - nie bluźnij.

Już nieraz wałkowałem ten temat, chcesz się dowiedziec poczytaj archiwum nawet nie tak dawno pisałem o tym wywody.
Bo to gooolf, dresowóz?? z jednej strony może i tak ale to akurat koło tyłka mi lata ze ktoś ma jakieś uprzedzenia jeżdze tym na co mnie stac.
Ogromna wada to komfort podróżowania, na jakieś małe trasy i miasto ujdzie, ale jechać gdzies dalej porażka, wnętrze jest tragiczne, wszystko jest tak tandetne ze juz nawet nie chce na nie patrzeć.
Ale jak komuś nie przeszkadza jakość wnętrza i komfort jazdy rodem z ikarusa to prącie bardzo.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW

9 Data: Kwiecien 03 2008 14:15:09
Temat: Re: Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)
Autor: Maverick 

Sebastian wrote:

Arkadiusz Górski pisze:

Ekonomiczny, tani, względnie mało awaryjny, a go nie polecasz. A co z
nim nie tak ? Bo ci się nie podoba ?

Nie ma zadnych zalet - nie bluźnij.

Najbardziej popularne auto wśród złodziei, niezależnie od rocznika, nawet stary złomy znajdują swoich amatorów. Zdobywają na nich doświadczenie czy co?

Szukam dokładnie takiego auta jak Dumak, przebiegi będą tylko mniejsze jakieś 20~30km dziennie, 10 w mieście. Produkty Volkswagena skreślam z powodu braku garażu i dresiarstwa szwendającego się w okolicy.

Jakie autko do około 15tyś w miarę bezawaryjne z tanim, łatwym do znalezienia serwisem i częściami? Jakby było ekonomiczne i ładne to fajnie ale za tą sumę na cuda nie liczę.

Nubira. niby nie jest zbyt ekonomiczna (w miescie 12-13l gazu) ale za to tania , duza, wygodna, tani serwis ("kazdy kowal naprawi") oraz tanie czesci.
Ew Thalia - tez tania i sie dobrze sprawuje na polskich drogach.



Olej Hondy i WV, Audi - za ta cene mozesz miec 3-5 lat mlodsze wozy niz z tej grupy (IMHO cena za duza na dana jakosc)

10 Data: Kwiecien 05 2008 09:48:55
Temat: Re: Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)
Autor: Dumak 

Lewis pisze:


6. Instalacja gazowa - raczej nie, mam obecnie i jakoś nie darze jej sympatią.

1Z będzie całkiem sympatycznym silniczkiem.
W obecnym aucie mam sekwencyjną instalacje i darze ja sympatią ;)



Ja mam teraz instalację pierwszej generacji to może dla tego.., ale znowu słyszałem że nowsze silniki znacznie szybciej się zużywają kiedy mają założony gaz.

--
Pozdrawiam
Dumak
(usuń wszystkie '1' z adresu e-mail)

11 Data: Kwiecien 03 2008 12:26:09
Temat: Re: Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)
Autor: Scyzoryk 

Co doradzacie, a co odradzacie?

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4749457

np takie cos


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

12 Data: Kwiecien 04 2008 14:23:05
Temat: Re: Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)
Autor: Paweł 

Użytkownik "Scyzoryk"  napisał w wiadomości

Co doradzacie, a co odradzacie?
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4749457
np takie cos

2000cm3 82kM?? Było coś takiego?

--
Paweł
wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i
googlemail.com  kasuję bez czytania

13 Data: Kwiecien 04 2008 01:08:07
Temat: Re: Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)
Autor: Stefan Szczygielski 

Dumak wrote:

No właśnie co kupić mieszcząc się w kwocie 15000zł.
Moje typy: Peugeot 206 (2.0 HDi), Golf III (1.9 TDI), Polo (1.4 TDI/ 1.9
TDI), Clio (1.5 DCI).
Co doradzacie, a co odradzacie?

Hm, nie podałeś niezłych osiągów, to może Nissan Almera N15 z silnikiem
diesla?

Części ogólnosamochodowe zamienne nie są super tanie, ale też i nie
porażająco drogie. Części do samego silnika diesla (wtryskiwacze, etc.)
w stosunku do tych wszystkich superetchnologii śmiesznie tanie :)
Turbiny nie posiada, to nie trzeba regenerować ;P Sam silnik (2.0
wolnossący 75KM) jak się olej na czas zmieni prawie niezniszczalny.

Komfort jazdy bardzo dobry i trasowo, i na zakrętach; samochód
przysadzisty, odporny na deszcz/wiatr, nie rzuca i elegancko się
prowadzi. Wyglądem w oczy się nie rzuca, ale brzydki nie jest.

Trudność: dobry egzemplarz z silnikiem diesla znaleźć ciężko (w PL nie
były takowe sprzedawane, podobnie z egzemplarzami z ABSem za wyjątkiem
bodajże ostatniego rocznika), osiągi relatywnie słabe (katalogowo 16,8
do setki). Sam silnik pracuje przyjemnie, klekle jak na technologię z
początku lat 90tych bardzo umiarkowane. :)

Mi się odpowiedniego egzemplarza nie udało znaleźć, trochę byłem nie
kontent z osiągów, w efekcie kupiłem benzynowy i jestem bardzo
zadowolony. Samochód jest naprawdę ,,dla ludzi''. Brakuje termometru
zewnętrznego i możliwości pyrgnięcia wycieraczkami bez zatrzaskiwania
ich w pozycji przerywanej, ale za to fotele z tyłu kładą się na płasko
(w hatchbacku) i w wersji poliftowej (~97) są 2 liczniki ,,dzienne''
kilometrów ;) Fotel kierowcy z regulacją, da się ustawić tryb inny, niż
siedzenie na podłodze ;P Apetyt na benzynę znośny (1.4 16V w cyklu
głównie miejskim przy umiarkowanej jeździe weźmie ~7,5, w trasie w góry
ze sporym obciążeniem bez oszczędzania 6,5).

S.

14 Data: Kwiecien 05 2008 09:46:51
Temat: Re: Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)
Autor: Dumak 

Stefan Szczygielski pisze:

Dumak wrote:
No właśnie co kupić mieszcząc się w kwocie 15000zł.
Moje typy: Peugeot 206 (2.0 HDi), Golf III (1.9 TDI), Polo (1.4 TDI/ 1.9
TDI), Clio (1.5 DCI).
Co doradzacie, a co odradzacie?

Hm, nie podałeś niezłych osiągów, to może Nissan Almera N15 z silnikiem
diesla?


Osiągi nie są jakoś dla mnie super ważne, ale jakiegoś zamulacza też bym nie chciał.

Części ogólnosamochodowe zamienne nie są super tanie, ale też i nie
porażająco drogie. Części do samego silnika diesla (wtryskiwacze, etc.)
w stosunku do tych wszystkich superetchnologii śmiesznie tanie :)
Turbiny nie posiada, to nie trzeba regenerować ;P Sam silnik (2.0
wolnossący 75KM) jak się olej na czas zmieni prawie niezniszczalny.


Obadam ;)

--
Pozdrawiam
Dumak
(usuń wszystkie '1' z adresu e-mail)

Z cyklu co kupić (auto do 15000 zł)



Grupy dyskusyjne