Witam
Wielka prośba do znających stare motocykle o identyfikację z jakiego motoru pochodzą te części.
Dodam że raczej z jednego, ale nie koniecznie.
Pamiętam tylko że dziadek jeździł na polskim motorze. To wszystko co po motorze zostało, a tak bym chciał zobaczyć jak wyglądał, chociaż na zdjęciach.
Pamiętam niewiele, bo to było jak miałem kilka lat.
Pozdrawiam
http://www.bazar.com.pl/lampa/lampa.html
Jeżeli jest grupa o zabytkach to proszę o wskazanie
2 |
Data: Grudzien 11 2008 19:39:58 |
Temat: Re: Z jakiego zabytku te części ? Kto wie ? |
Autor: McGregor |
Użytkownik "KS" napisał w wiadomości
Witam
Wielka prośba do znających stare motocykle o identyfikację z jakiego motoru pochodzą te części.
Dodam że raczej z jednego, ale nie koniecznie.
Pamiętam tylko że dziadek jeździł na polskim motorze. To wszystko co po motorze zostało, a tak bym chciał zobaczyć jak wyglądał, chociaż na zdjęciach.
Pamiętam niewiele, bo to było jak miałem kilka lat.
Pozdrawiam
http://www.bazar.com.pl/lampa/lampa.html
Jeżeli jest grupa o zabytkach to proszę o wskazanie
Niektóre z roweru Ukraina, a inne pewnie pochodzą z ruskiego ciągnika Władimiriec:-)
--
McGregor
3 |
Data: Grudzien 11 2008 20:09:50 | Temat: Re: Z jakiego zabytku te części ? Kto wie ? | Autor: Baczek |
Wielka prośba do znających stare motocykle o identyfikację z jakiego
motoru pochodzą te części.
Dodam że raczej z jednego, ale nie koniecznie.
Pamiętam tylko że dziadek jeździł na polskim motorze. To wszystko co po
motorze zostało, a tak bym chciał zobaczyć jak wyglądał, chociaż na
zdjęciach.
Pamiętam niewiele, bo to było jak miałem kilka lat.
Pozdrawiam
http://www.bazar.com.pl/lampa/lampa.html
Pierwsze od gory przypomina mi (pewnosci nie mam) wlacznik stopu w Osie
(rocznik 1966 wskazuje M52, ja mialem M50)
4 |
Data: Grudzien 12 2008 12:06:17 | Temat: Re: Z jakiego zabytku te części ? Kto wie ? | Autor: Kefir |
Elou!
wrote in message On 11 Gru, 20:09, "Baczek" wrote:
> Wielka prośba do znających stare motocykle o identyfikację z jakiego
> motoru pochodzą te części.
> Dodam że raczej z jednego, ale nie koniecznie.
> Pamiętam tylko że dziadek jeździł na polskim motorze. To wszystko co po
> motorze zostało, a tak bym chciał zobaczyć jak wyglądał, chociaż na
> zdjęciach.
> Pamiętam niewiele, bo to było jak miałem kilka lat.
> Pozdrawiam
>http://www.bazar.com.pl/lampa/lampa.html
Pierwsze od gory przypomina mi (pewnosci nie mam) wlacznik stopu w Osie
(rocznik 1966 wskazuje M52, ja mialem M50)
A ja kojarzę ten wyłącznik stopu z Junaka chyba,ale światło
nieznane ,poza tym rocznik na Junaka nie podchodzi.
Wodzu
************************************************************
W siermieznym socjalizmie wlacznik swiatla STOP byl wspolny dla wszystkich motocykieli - WSK, Junak czy SHL. Podpiete drucikiem i sprezynka pod pedal hamulca noznego. Przeciez, na wypadek "W", wszystko mialo trafic do armii wiec unifikowano co sie tytlko dalo. Drugie to koszty.
Do Autora: wykonanie drugiego elementu (lampa tylna) ze stopu przypominajacego mosiadz wskazuje na jego przedwojenne pochodzenie, co mija sie nieco z Twoja teoria, badz rekodzielo. IMVHO oczywiscie.
--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& 7/4 majtasow ST 955
http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
A moze by tak rajdy motocyklowe dla motocykli?
5 |
Data: Grudzien 12 2008 12:22:19 | Temat: Re: Z jakiego zabytku te części ? Kto wie ? | Autor: KS |
A ja kojarzę ten wyłącznik stopu z Junaka chyba,ale światło
nieznane ,poza tym rocznik na Junaka nie podchodzi.
Wodzu
************************************************************
W siermieznym socjalizmie wlacznik swiatla STOP byl wspolny dla wszystkich motocykieli - WSK, Junak czy SHL. Podpiete drucikiem i sprezynka pod pedal hamulca noznego. Przeciez, na wypadek "W", wszystko mialo trafic do armii wiec unifikowano co sie tytlko dalo. Drugie to koszty.
Do Autora: wykonanie drugiego elementu (lampa tylna) ze stopu przypominajacego mosiadz wskazuje na jego przedwojenne pochodzenie, co mija sie nieco z Twoja teoria, badz rekodzielo. IMVHO oczywiscie.
To zbieranina części ze starego strychu. Leżały razem więc myślałem że może z jednego motoru, ale pisałem że nie koniecznie.
Lampa jest z mosiądzu. Nie ma żadnych znaków firmowych, ani numerów itp.
A co do włącznika to też myślę że robili je długo jednakowe.
Pozdrawiam
6 |
Data: Grudzien 12 2008 12:28:09 | Temat: Re: Z jakiego zabytku te części ? Kto wie ? | Autor: Monster |
Użytkownik "KS" napisał w wiadomości
A co do włącznika to też myślę że robili je długo jednakowe.
Chyba bardzo długo,z 10 lat temu kupowałem bardzo podobny w
motoryzacyjnym,pewnie od WSK:-)
Monster
BMW R1100S
7 |
Data: Grudzien 12 2008 15:47:58 | Temat: Re: Z jakiego zabytku te części ? Kto wie ? | Autor: Jacot |
"Kefir" wrote:
W siermieznym socjalizmie wlacznik swiatla STOP byl wspolny dla wszystkich
motocykieli - WSK, Junak czy SHL.
Blad.
W WFM, WSK, SHL zastosowano w istocie ten sam wylacznik suwakowy
powziety jak sie zdaje od Miemca. W Junaku byly z grubsza dwa rodzaje
ale oparte o te sama zasade: dzwigienka obrotowa. Nikt nie wie
dlaczego tak.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/
8 |
Data: Grudzien 12 2008 16:02:32 | Temat: Re: Z jakiego zabytku te części ? Kto wie ? | Autor: Kefir |
ELou!
"Jacot" wrote in message
"Kefir" wrote:
W siermieznym socjalizmie wlacznik swiatla STOP byl wspolny dla wszystkich
motocykieli - WSK, Junak czy SHL.
Blad.
W WFM, WSK, SHL zastosowano w istocie ten sam wylacznik suwakowy
powziety jak sie zdaje od Miemca. W Junaku byly z grubsza dwa rodzaje
ale oparte o te sama zasade: dzwigienka obrotowa. Nikt nie wie
dlaczego tak.
Dzieki za korekte. Mimo zaawansowanego wieku nie mam go dosc by pamietac nowego Janka prosto z salunu ;)
Te ktore oogladalem mogly doznac haniebnych przerobek.
--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& 7/4 majtasow ST 955
http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
A moze by tak rajdy motocyklowe dla motocykli?
9 |
Data: Grudzien 12 2008 17:17:19 | Temat: Re: Z jakiego zabytku te cz?Âści ? Kto wie ? | Autor: Jacot |
"Kefir" wrote:
Te ktore oogladalem mogly doznac haniebnych przerobek.
Ano bezsprzecznie:) Oryginalne mialy nieco zbyt finezyjna konstrukcje
jak na mozliwosci przecietnego usera.
Do tego jak wiekszosc produktow tego typu w siermieznym socjalizmie,
pochodzily od prywatnych producentow, roznie wiec bywalo z powszechnym
dostepem. A suwak czy od jawy czy wueski albo innego MZ albo BMW to
sie dorwalo.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/
| | | | | | | |