Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabrykÄ… (czy realne)
1 | Data: Wrzesien 14 2010 16:54:49 |
Temat: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabrykÄ… (czy realne) | |
Autor: krzysiek82 | witajcie 2 |
Data: Wrzesien 14 2010 17:22:38 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: Rafal | W dniu 14.09.2010 16:54, krzysiek82 pisze: witajcie Nieco dro¿sze od sc, ale mo¿e akurat by Ci spasowa³o:) I od razu odpowied¼ ¿e siÄ™ da:) http://www.joemonster.org/filmy/28546/Skladanie_od_podstaw_BMW_Z4_GT3 3 |
Data: Wrzesien 14 2010 16:26:16 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabrykÄ… (czy realne) | Autor: kamil |
witajcie Ty albo jestes miliarderem, albo bezrobotnym. Inaczej nie potrafie wyjasnic, dlaczego mozesz cale dnie skladac i rozkladac cinqucento. Pozdrawiam Kamil 4 |
Data: Wrzesien 14 2010 09:22:02 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: amos | On 14 Wrz, 17:26, "kamil" wrote: Ty albo jestes miliarderem, albo bezrobotnym. Inaczej nie potrafie wyjasnic,Fantast± mo¿e? -- amos 5 |
Data: Wrzesien 14 2010 18:26:06 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: lukasz | dlaczego mozesz cale dnie skladac i rozkladac cinqucento.Fantast± mo¿e? od dawna go obserwuje, imho zwykly troll luk 6 |
Data: Wrzesien 15 2010 09:42:04 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-14 18:26, lukasz pisze: od dawna go obserwuje, imho zwykly troll my¶lê wiêc jestem powiedzia³e¶, po czym znikn±³e¶? -- krzysiek82 7 |
Data: Wrzesien 15 2010 09:41:47 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-14 18:22, amos pisze: On 14 Wrz, 17:26, wrote: my¶lê wiêc jestem powiedzia³e¶, po czym znikn±³e¶? -- krzysiek82 8 |
Data: Wrzesien 15 2010 08:46:59 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: amos | On 15 Wrz, 09:41, krzysiek82 wrote: my¶lê wiêc jestemznowu ci sie tylko cos wydaje -- amos 9 |
Data: Wrzesien 14 2010 16:26:45 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej (czy realne) | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Tue, 14 Sep 2010 16:26:16 +0100 osobnik zwany kamil Ty albo jestes miliarderem, albo bezrobotnym. Inaczej nie potrafie Ciiii. przynajmniej nie bÄ™dzie tu trollowa³ i 3 koty mniej rozjedzie -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 10 |
Data: Wrzesien 15 2010 09:42:18 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-14 18:26, masti pisze: Ciiii. przynajmniej nie bÄ™dzie tu trollowa³ i 3 koty mniej rozjedzie myÅ›lÄ™ wiÄ™c jestem powiedzia³eÅ›, po czym zniknÄ…³eÅ›? -- krzysiek82 11 |
Data: Wrzesien 15 2010 08:00:07 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej (czy realne) | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Wed, 15 Sep 2010 09:42:18 +0200 osobnik zwany krzysiek82 W dniu 2010-09-14 18:26, masti pisze: p³yta Ci siÄ™ zaciÄ™³a? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 12 |
Data: Wrzesien 15 2010 10:14:45 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-15 10:00, masti pisze: p³yta Ci siÄ™ zaciÄ™³a? Nie po prostu nie trawie wypisywania g³upot, jeÅ›li nie masz nic do powiedzenia to nic nie pisz. Zawsze odezwie siÄ™ kilku debili którzy wnoszÄ… syf do dyskusji, pytanie tylko w jakim celu? -- krzysiek82 13 |
Data: Wrzesien 15 2010 10:37:51 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: Przemys³aw Bernat | Dnia Wed, 15 Sep 2010 10:14:45 +0200, krzysiek82 napisa³(a): Nie po prostu nie trawie wypisywania g³upot, je¶li nie masz nic do I kto to mówi? ROTFL -- Pozdrawiam, Przemek 14 |
Data: Wrzesien 15 2010 09:05:25 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-14 17:26, kamil pisze: Ty albo jestes miliarderem, albo bezrobotnym. Inaczej nie potrafie D³ubanie przy tym aucie znakomicie mnie relaksuje, mam sentyment do tego pojazdu jak dla mnie jest to coÅ› wiÄ™cej ni¿ samochód. -- krzysiek82 15 |
Data: Wrzesien 15 2010 10:02:36 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabrykÄ… (czy realne) | Autor: kamil |
W dniu 2010-09-14 17:26, kamil pisze: A beda felgi i gleba, czy to nie dosc kultowe jest? ;) Pozdrawiam Kamil 16 |
Data: Wrzesien 15 2010 11:07:39 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-15 11:02, kamil pisze: A beda felgi i gleba, czy to nie dosc kultowe jest? ;) a jak intry 7 cali do tego kapeć 175/50r13 zawias -70/50 ;D -- krzysiek82 17 |
Data: Wrzesien 15 2010 21:47:00 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabrykÄ… (czy realne) | Autor: Plumpi | U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³ w wiadomoÅ›ci Ty albo jestes miliarderem, albo bezrobotnym. Inaczej nie potrafie Dorobek ca³ego ¿ycia ;D 18 |
Data: Wrzesien 14 2010 16:32:55 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej (czy realne) | Autor: to | begin krzysiek82 mam dosyć blacharzy partaczy rdzy i innego dziadostwa. Chcia³bym z³o¿yć Co siÄ™ bÄ™dziesz szczypa³ z blachÄ…, zrób sobie odpowiedniki z alu na zamówienie. Albo mo¿e z tytanu? -- ignorance is bliss 19 |
Data: Wrzesien 14 2010 22:27:45 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabrykÄ… (czy realne) | Autor: Maciek | Co siÄ™ bÄ™dziesz szczypa³ z blachÄ…, zrób sobie odpowiedniki z alu na eee tam za drogo wyjdzie:-) a kiedys w telewizorni pokazywali, ze da sie nawet z wlokien od skorek bananow. Dostepne wszedzie na tony :-) do tego troche zywicy i voila ;-D P.S Nie rdzewieja :-) 20 |
Data: Wrzesien 15 2010 09:43:15 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-14 18:32, to pisze: Co siÄ™ bÄ™dziesz szczypa³ z blachÄ…, zrób sobie odpowiedniki z alu na po Tobie spodziewa³bym siÄ™ bardziej logicznej odpowiedzi. -- krzysiek82 21 |
Data: Wrzesien 14 2010 18:42:49 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabrykÄ… (czy realne) | Autor: Pan Piskorz | mam dosyć blacharzy partaczy rdzy i innego dziadostwa Tak, Kolega drutem zrobi wszystko lepiej ni¿ roboty w fabryce. P. 22 |
Data: Wrzesien 14 2010 19:23:35 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2010-09-14 18:42, Pan Piskorz pisze: A jak, drut przed palnik i gniotsa nie ³amiotsa :Dmam dosyć blacharzy partaczy rdzy i innego dziadostwa Pozdrawiam !! 23 |
Data: Wrzesien 14 2010 19:57:51 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: venioo | W dniu 2010-09-14 16:54, krzysiek82 pisze: witajcie Ale co - bude masz i pytasz o poszycie? To jest do zrobienia, tylko wymaga duuuuzo czasu i porzadny warsztat z podnosnikiem najlepiej. A jak chcesz skladac samochod "z cwiartek" domowymni sposobami, to nie polecam :| Poza tym pomysl jest durny, bo bardzo czasochlonny i wbrew pozorom kosztowny, a efekty beda niekoniecznie zgodne z oczekiwaniami (jedynie wartosc zdobytej wiedzy bezcenna, no i ta satysfakcja...) -- venioo sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 24 |
Data: Wrzesien 14 2010 18:05:06 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Robert Rêdziak | On Tue, 14 Sep 2010 19:57:51 +0200, venioo Poza tym pomysl jest durny, bo bardzo czasochlonny i wbrew pozorom Æwiczenia z kataforezy w ³azience i cynkowania ogniowego w piekarniku? ;) r. -- _________________________________________________________________ robert rêdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 25 |
Data: Wrzesien 14 2010 21:00:25 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii pozafabryk± (czy realne) | Autor: kogutek | On Tue, 14 Sep 2010 19:57:51 +0200, venioosie czepiasz drobiazgów. -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 26 |
Data: Wrzesien 14 2010 23:25:01 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: elmer radi radisson | On 2010-09-14 19:57, venioo wrote: Poza tym pomysl jest durny, bo bardzo czasochlonny i wbrew pozorom Zawsze mozna zyskac praktyczna wiedze w dziedzinie wznoszenia wiat przystankowych, a tych chocby stolica ostatnio chce troche wymienic. -- memento lorem ipsum 27 |
Data: Wrzesien 15 2010 09:44:03 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-14 23:25, elmer radi radisson pisze: Zawsze mozna zyskac praktyczna wiedze w dziedzinie wznoszenia wiat my¶lê wiêc jestem powiedzia³e¶, po czym znikn±³e¶? -- krzysiek82 28 |
Data: Wrzesien 15 2010 11:20:07 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: elmer radi radisson | On 2010-09-15 09:44, krzysiek82 wrote: my¶lê wiêc jestem powiedzia³e¶, po czym znikn±³e¶? Coz za przejaw dlugotrwalego myslenia, Wujku Staszku. -- memento lorem ipsum 29 |
Data: Wrzesien 15 2010 09:08:11 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-14 19:57, venioo pisze: Ale co - bude masz i pytasz o poszycie? nie chodzi o ca³± karoseriê, wczoraj robi³em rozpoznanie rozmawia³em z by³ym pracownikiem FSO stwierdzi³, ¿e zadanie wykonalne ale zajmie sporo czasu potrzebna jest dokumentacja techniczna której on nie posiada i to podobno jest najwiêkszy problem. -- krzysiek82 30 |
Data: Wrzesien 15 2010 10:12:50 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: venioo | W dniu 2010-09-15 09:08, krzysiek82 pisze: W dniu 2010-09-14 19:57, venioo pisze: zawsze mozna rozpruc jakiegos taniego "trupa" kupionego za mala sume, i podejrzec w nim co i jak... Nie jest to jakas super skomplikowana konstrukcja, zeby nie daæ rady, tylko duzo miejsca i czasu trzeba -- venioo sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 31 |
Data: Wrzesien 15 2010 10:15:56 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-15 10:12, venioo pisze: zawsze mozna rozpruc jakiegos taniego "trupa" kupionego za mala sume, i taki trup ju¿ jest, moja decyzja jest taka a nie inna poniewa¿, z jednej strony co¶ naprawiê z drugiej znowu ju¿ ruda wychodzi. Dlatego to nadwozie które mam nie jest dla mnie przysz³o¶ciowe. -- krzysiek82 32 |
Data: Wrzesien 15 2010 10:46:32 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: kamil |
W dniu 2010-09-15 10:12, venioo pisze: To jest Cinqucento. Kilkunastuletni samochod, ktory zostal projektowany w celu "ma pojezdzic 5 lat do sklepu, a pozniej ulec biodegradacji". Na zachodzie kupowany za rownowartosc dniowki recepcjonistki. Co bedzie nastepne? Pranie papieru toaletowego, bo brazowieje? Pozdrawiam Kamil 33 |
Data: Wrzesien 15 2010 12:26:52 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-15 11:46, kamil pisze: To jest Cinqucento. Kilkunastuletni samochod, ktory zostal projektowany to takie recepcjonistki zarabiaj± dziennie 500-600euro? hmm nie wiedzia³em, a zadbane egzemplarze dochodz± do 2-3ty¶ euro. W tym sêk, ¿e sprzedaj± siê migiem, je¶li ju¿ kto¶ zdecyduje siê sprzedaæ zadbane cacko. Co bedzie nastepne? Pranie papieru toaletowego, bo brazowieje? nie przesadzaj. -- krzysiek82 34 |
Data: Wrzesien 15 2010 11:43:06 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: kamil |
W dniu 2010-09-15 11:46, kamil pisze: Twoj najwyrazniej do zadbanych nie nalezy, za pol dniowki taki kupisz: http://tinyurl.com/33vypb4 Co bedzie nastepne? Pranie papieru toaletowego, bo brazowieje? Ja? :) Pozdrawiam Kamil 35 |
Data: Wrzesien 15 2010 12:58:03 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-15 12:43, kamil pisze: Twoj najwyrazniej do zadbanych nie nalezy, za pol dniowki taki kupisz: jeste¶ na etapie og³oszeñ i podniecania siê cenami? to pojedz i kup auto za tak± kasê. Mnie siê nigdy nie uda³o :) -- krzysiek82 36 |
Data: Wrzesien 15 2010 12:24:12 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: kamil |
W dniu 2010-09-15 12:43, kamil pisze: Widzisz - kupiles drozsze a i tak trzeba cala karoserie wymieniac. Warto bylo przeplacac? :) Pozdrawiam Kamil 37 |
Data: Wrzesien 15 2010 14:09:19 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: venioo | W dniu 2010-09-15 12:58, krzysiek82 pisze: W dniu 2010-09-15 12:43, kamil pisze: Ale ta cena jest jak najbardziej realna, tylko po dodaniu dodatkowych kosztow juz nie jest tak rozowo (w naszym zlodziejskim kraju), bo trzeba po to pojechac, paliwo, zaswiadczenie o zwolnieniu z VATu za 160PLN, akcyza z czapy wziêta bo takiego rocznika nie ma w katalogach, opl. recykl. 500PLN, blablabla i z tych 100EUR sie zrobi 2kPLN :| -- venioo sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 38 |
Data: Wrzesien 15 2010 13:37:29 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: kamil | "venioo" wrote in message W dniu 2010-09-15 12:58, krzysiek82 pisze: Biednemu zawsze wiatr w oczy, gorzej ze polski rzad zamiast pomagac, utrudnia zycie jeszcze bardziej.. Tak z innej beczki, swojego WRXa kupilem za rownowartosc 36k PLN. Pomijajac juz czas pracy na te kwote, w polsce te roczniki ponizej 45-50 nie schodzily, z czego wiekszosc po niemieckim emerycie albo bezwypadkowe ze stanow oczywiscie. Pozdrawiam Kamil 39 |
Data: Wrzesien 16 2010 12:53:20 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: RadekNet | W dniu 15.09.2010 12:26, krzysiek82 pisze: W dniu 2010-09-15 11:46, kamil pisze: Ile?? 2-3 tys euro?? Za CC?? Chyba ze zlota... 500e to juz duzo. W Ire CC kupisz spokojnie ponizej 100e jesli jest w super stanie. Inne sa juz dawno na zlomie. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com 40 |
Data: Wrzesien 16 2010 12:59:57 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-16 12:53, RadekNet pisze: Ile?? 2-3 tys euro?? Za CC?? tak z cc zrobione zgodne z specyfikacj±, w sam raz do amatorskich rajdów itp itd. Znaj±c warunki Niemieckie to nawet nie po³owa kosztów w³o¿ona w to auto. -- krzysiek82 41 |
Data: Wrzesien 16 2010 16:13:56 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: RadekNet | W dniu 16.09.2010 12:59, krzysiek82 pisze: W dniu 2010-09-16 12:53, RadekNet pisze: Aaa ok, bo w watku nic na temat rajdowek nie znalazlem i myslalem, ze mowimy o zwyklym, cywilnym aucie. pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com 42 |
Data: Wrzesien 16 2010 16:16:46 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-16 16:13, RadekNet pisze: Aaa ok, bo w watku nic na temat rajdowek nie znalazlem i myslalem, ze bo i nie napisa³em, mój b³±d :) -- krzysiek82 43 |
Data: Wrzesien 15 2010 12:42:08 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 15.09.2010 11:46, kamil pisze: To jest Cinqucento. Kilkunastuletni samochod, ktory zostal projektowany Biodegradacji? Komu¶ chyba mózg zbiodegradowa³o ;) On ma mieæ taki okres "¿ycia", ¿eby kapitali¶ci mogli wiêcej kasy skroiæ na frajerach, co to musz± mieæ co kilka lat nowy samochód, bo "je¼dziæ æwieræ wieku takim samym to obciach". Potem z tym trupem s± problemy, bo coraz wiêcej elementów jest coraz trudniejszych w recyklingu. zachodzie kupowany za rownowartosc dniowki recepcjonistki. A to ju¿ jaka¶ totalna brednia. 44 |
Data: Wrzesien 15 2010 11:45:33 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: kamil |
W dniu 15.09.2010 11:46, kamil pisze: To raczej po prostu tanie, male, wozidlo. Samochod mozna zrobic solidny i drogi, albo tani i rozpadajacy sie po kilku latach. Pomijam tu wciskanie klientom drogiej tandety. ;) Potem z tym trupem s± problemy, bo coraz wiêcej elementów jest coraz No niech bedzie, tygodniowki, jesli ma byc w idealnym stanie: http://pistonheads.com/sales/1918364.htm Pozdrawiam Kamil 45 |
Data: Wrzesien 15 2010 16:45:03 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: CeSaR | http://pistonheads.com/sales/1918364.htm 46 |
Data: Wrzesien 15 2010 17:32:50 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: kamil |
http://pistonheads.com/sales/1918364.htm I po pijaku ktos skladal te kierownice chyba.. Pozdrawiam Kamil 47 |
Data: Wrzesien 16 2010 10:32:43 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 15.09.2010 12:45, kamil pisze: On ma mieæ taki okres "¿ycia", ¿eby kapitali¶ci mogli wiêcej kasy skroiæ Mo¿na te¿ zrobiæ niedrogi i solidny - tylko bez bajerów, potê¿nego silnika i baga¿nika na dwie pralki. 48 |
Data: Wrzesien 16 2010 10:35:49 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 15.09.2010 12:45, kamil pisze: A to ju¿ jaka¶ totalna brednia. Kupi³e¶ go w praktyce za tyle i faktycznie by³ z stanie idealnym (nic do zrobienia)? 49 |
Data: Wrzesien 15 2010 14:11:33 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: venioo | W dniu 2010-09-15 12:42, Andrzej Lawa pisze:
....czyzby? Dniowka za mala czy cena za wysoka? (abstrahujac od tego, ze cos pokroju cienkusia ciezko nazywac samochodem) -- venioo sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 50 |
Data: Wrzesien 16 2010 10:34:58 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 15.09.2010 14:11, venioo pisze: W dniu 2010-09-15 12:42, Andrzej Lawa pisze: Za ma³a. Chyba ¿e przez "recepcjonistkê" pojmujesz call girl ;-> (abstrahujac od tego, ze cos pokroju cienkusia ciezko nazywac samochodem) Dlaczego? Masz jakie¶ kompleksy zwi±zane z innymi rozmiarami, ¿e musisz siê podbudowywaæ codziennym je¿d¿eniem do pracy "kr±¿ownikiem szos"? 51 |
Data: Wrzesien 16 2010 17:40:17 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: venioo | W dniu 2010-09-16 10:34, Andrzej Lawa pisze: W dniu 15.09.2010 14:11, venioo pisze: Aaaa to OK. W 2003r. zamiatacz w fabryce Daimler-Benz w Stuttgarcie mial 110EUR dniowki (netto), dzisiaj nie wiem ile jest. Wiadomo, ze auto za te pieniadze to nie bedzie ideal, ale nie zmienia to faktu, ze da sie kupic. (abstrahujac od tego, ze cos pokroju cienkusia ciezko nazywac samochodem) Jednak wspolczesnie cos bez ABS i poduchy w dodatku tych rozmiarow nie jest IMHO bezpiecznym wyborem, jedyna wersja jaka jezdzilem i dawala rade to CC Sporting, reszta ani nie przyspieszala sensownie, ani nie hamowala, ani nie bylo cicho, nie bylo tez wygodnie. Dlatego jak dla mnie to nie samochod, ale "de gustibus...", a ze jezdze na codzien wiekszym, to moj wybor - jak musze spedzic w czyms 20% swojego czasu dziennie, to chce zeby chociaz bylo w miare cicho, wygodnie i bezpiecznie na ile sie da. PZDR -- venioo sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 52 |
Data: Wrzesien 14 2010 22:21:55 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: P_ablo | U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³ w wiadomo¶ci czy mo¿e jest to durny pomys³ jest - jak i pozostale... -- Picasso 53 |
Data: Wrzesien 15 2010 09:44:19 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-14 22:21, P_ablo pisze: jest - jak i pozostale... my¶lê wiêc jestem powiedzia³e¶, po czym znikn±³e¶? -- krzysiek82 54 |
Data: Wrzesien 15 2010 19:56:07 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: P_ablo | U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³ w wiadomo¶ci
Ty troche ich przypominasz: http://gabrysiulka.wrzuta.pl/film/26i7ldnVC33/twins_-_mam_talent._conga_bonga_i_kabasa Z jedna zasadnicza roznica. Im nikt nie powiedzial, ze robia z siebie idiotow. A My Tobie piszemy to co watek... i nadal z uporem maniaka kontynuujesz! -- Picasso 55 |
Data: Wrzesien 16 2010 10:36:46 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-15 19:56, P_ablo pisze: Z jedna zasadnicza roznica. Im nikt nie powiedzial, ze robia z siebie co ty sobie kurwa my¶lisz polaczku? wypierdalaj jak nie masz nic do powiedzenia w temacie. (³agodniej siê nie da³o jak syf siê panoszy) -- krzysiek82 56 |
Data: Wrzesien 16 2010 11:37:50 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: mleko | On 2010-09-16 10:36, krzysiek82 wrote: co ty sobie kurwa my¶lisz polaczku? wypierdalaj jak nie masz nic do Przeginasz krzysiu osiemdziesiatdwa, przeginasz... 57 |
Data: Wrzesien 16 2010 11:40:59 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-16 11:37, mleko pisze: Przeginasz krzysiu osiemdziesiatdwa, przeginasz... przeginaj± debile którzy wpieprzaj± siê bez sensu w temat w którym nie maj± nic ciekawego do powiedzenia. -- krzysiek82 58 |
Data: Wrzesien 16 2010 09:58:06 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej (czy realne) | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Thu, 16 Sep 2010 11:40:59 +0200 osobnik zwany krzysiek82 W dniu 2010-09-16 11:37, mleko pisze: widzisz to jest publiczna grupa dyskusyjna. WiÄ™c jak tu piszesz to siÄ™ nie dziw, ¿e inni komentujÄ…. Czy mo¿e to zatrudne do zrozumienia dla Ciebie? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 59 |
Data: Wrzesien 16 2010 12:05:07 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-16 11:58, masti pisze: widzisz to jest publiczna grupa dyskusyjna. WiÄ™c jak tu piszesz to siÄ™ rozumiem, ale przykre jest to, ¿e garstka oszo³omów potrafi zaburzyć normalnÄ… dyskusje i zrobić z niej chlewik. Dla mnie sprawa jest prosta jak czegoÅ› nie wiem lub nie mam nic do dodania to siÄ™ nie odzywam. -- krzysiek82 60 |
Data: Wrzesien 21 2010 21:03:15 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabrykÄ… (czy realne) | Autor: Plumpi | U¿ytkownik "masti" napisa³ w wiadomoÅ›ci przeginajÄ… debile którzy wpieprzajÄ… siÄ™ bez sensu w temat w którym nie To tym bardziej nie ma tu miejsca na osobiste przje¿d¿ki i ubli¿anie. Dla kogoÅ› mo¿e siÄ™ wydawać pomys³ KrzyÅ›ka idiotycznym lub nieop³acalnym, ale chyba nie o takie rady mu chodzi³o lecz o informacjÄ™ gdzie mo¿na zdobyć kompletnÄ… budÄ™ i czy ju¿ ktoÅ› próbowa³. Ludzie nauczcie siÄ™ sznanować ludzi, nawet jak ich pomys³y wydajÄ… siÄ™ Wam idiotyczne. Je¿eli macie doÅ›wiadczenia w takim temacie i wiecie, ¿e sÄ… idiotyczne czy nieop³acalne to napiszcie, ¿e jest to nieop³acalne lub idiotyczne, ale nie piszcie, ¿e ten kto zadaje takie pytania jest idiotÄ…. Wbrew pozorom części blacharskie do SC czy CC sÄ… stosunkowo tanie, a majÄ…c odrobinÄ™ samozaparcia i wiedzy technicznej mo¿na posk³adać samemu do kupy i cieszyć siÄ™ prawie nowym samochodem. Na bodaj¿e Discovery jest program o firmie, która zajmuje siÄ™ odnawianiem starych, czÄ™sto pordzewia³ych samochodów. CoÅ› wytnÄ…, wspawajÄ… nowe, dorobiÄ… części blacharki, poszpachlujÄ…, zabezpieczÄ… przed korozjÄ… i wychodzÄ… z tego piÄ™kne cacka, które zapewna przez wiele lat jeszcze pos³u¿Ä… w³aÅ›cicielom. Jak widać ca³a sprawa nie jest a¿ tak niedorzeczna jak by siÄ™ wydawa³o. 61 |
Data: Wrzesien 22 2010 11:21:54 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: JacekJ |
Na bodaj¿e Discovery jest program o firmie, która zajmuje siÄ™ http://www.koraszewski.com/audisqs1.htm JJ 62 |
Data: Wrzesien 16 2010 11:40:59 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: P_ablo | U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³ w wiadomo¶ci
ROTFL Rozbawiasz mnie coraz bardziej :) Wlasnie dlatego tacy jak ty nie siedza u mnie w KFie... Kontynuuj prosze te swoje wywody i chore zalozenia. Jednym z nich jest wlasnie to skladanie wlasnej budy. Poczytaj troche jak to sie robi w fabryce a wtedy dojdziesz do tego, ze nawet gdy uda ci sie pospawac kaste z nowych elementow, to zacznie i tak rdzewiec za kilka lat. Do tego - czesto do zgrzewania poszczegolnych elementow potrzebne sa odpowiednie kleszcze, ktore moga byc robione dla fabryki na zamowienie i sama zgrzewarka - ktore rzadko sa na wyposazeniu warsztatow - nic nie da. A spawanie tego wszystkiego migomatem skonczy sie pewnie jeszcze gorzej... -- Picasso 63 |
Data: Wrzesien 16 2010 11:46:21 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-16 11:40, P_ablo pisze: Poczytaj troche jak to sie robi w fabryce a wtedy dojdziesz do tego, ze jak na obecn± chwile odpu¶ci³em ten temat, ale czy taki pytanie musi spotykaæ siê a¿ z tak± krytyk± ? Wydaje mi siê, ¿e nie gdy¿ jednak znalaz³a siê jedna osoba która by siê tego podjê³a. Inna sprawa to, to ¿e nie gwarantuje po¿±danych rezultatów. Je¶li chodzi o kleszcze to nie stanowi± one podobno problemy, kluczowy problem to rozmieszczenie elementów w przestrzeni, bez dokumentacji jest to nierealne a zdobycie dokumentacji tak¿e graniczy z cudem. -- krzysiek82 64 |
Data: Wrzesien 16 2010 12:02:47 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 16.09.2010 11:40, P_ablo pisze: Kontynuuj prosze te swoje wywody i chore zalozenia. Wiesz, kiedy¶ jaki¶ wielki przywódca wojskowy uzna³ za chore wywody cz³owieka, który chcia³ napêdzaæ okrêty pod wiatr przy pomocy rozpalania ognia pod kocio³kiem z wod± ;) Wiêc nie ma co skopaæ cz³owieka tylko ¿e ma nieco szalony pomys³ - ja np. chcê na próbê wrzuciæ sobie w ogrodzie losowo ziemniaczki tu i tam - bez grz±dek, spulchniania itepe. Chcê mieæ ziemniaczane krzaczki na trawniku, czê¶ciowo w charakterze nietypowej ozdoby. Z punktu widzenia rolnika pomys³ idiotyczny. Ale to dlatego, ¿e rolnik + ziemniaki to kwestia wydajno¶ci produkcji, wielko¶ci plonów itepe. Tutaj cz³owiek chce hobbystycznie sobie budê pospawaæ. Prywatnie uwa¿am, ¿e pomys³ ma³o sensowny - chyba ju¿ lepiej zmajstrowaæ SAMa na ramie i daæ karoseriê z dobrze zaimpregnowanej sklejki ;) Ale jak cz³owiek chce - to albo rzeczowo odradziæ (tzw. konstruktywna krytyka) albo doradziæ, jak zrobiæ dobrze. 65 |
Data: Wrzesien 16 2010 12:10:49 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-16 12:02, Andrzej Lawa pisze: Prywatnie uwa¿am, ¿e pomys³ ma³o sensowny - chyba ju¿ lepiej zmajstrowaæ po prostu to auto ma dla mnie warto¶æ sentymentaln± to by³o kiedy¶ moje pierwsze auto. Nie potrzebuje samochodu do lansu, nie potrzebuje te¿ auta praktycznego bo do tego celu mam inne. Chce po prostu mieæ dobr± bazê do dalszego d³ubania. Szkoda, ¿e nie wszyscy to rozumiej±. Odno¶nie budowania na ramiê, fakt prostsza sprawa ale jeszcze nie doszed³em do etapu auto prawie terenowych mo¿e to siê kiedy¶ zmieni. Ale jak cz³owiek chce - to albo rzeczowo odradziæ (tzw. konstruktywna dok³adnie, poza nielicznymi wyj±tkami zosta³em objechany na lewo i prawo a przecie¿ to nie ma nic wspólnego z wolno¶ci± s³owa ani kultur±. Problemem jednak jest chyba co¶ innego a dok³adnie moje radykalne podej¶cie do wszystkiego i to niektórych bardzo denerwuje, bo co¶ czuje, ¿e zaczynaj± przez to widzieæ swoje wady, a w³asne wady bol± najbardziej. -- krzysiek82 66 |
Data: Wrzesien 16 2010 12:59:45 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g | W dniu 2010-09-16 12:10, krzysiek82 pisze: dok³adnie, poza nielicznymi wyj±tkami zosta³em objechany na lewo i prawo Swoj± ju¿ pokaza³e¶ - w sumie nie pierwszy raz... Problemem jednak jest chyba co¶ innego a dok³adnie moje radykalne Ooo, widzê przemy¶lenia natury filozoficznej, które wiele wspólnego z rzeczywisto¶ci± nie maj±. Jak kto¶ siê zabiera za takie tematy, to najpierw musi posiadaæ do tego stosowne podstawy, a nie zadawaæ podobne pytania, wcze¶niej ju¿ przedstawiaj±c brak elementarnej wiedzy w zakresie np. zabezpieczeñ antykorozyjnych (które jakby nie by³o, mia³y byæ uzasadnieniem pomys³u). O bucie i braku kultury ju¿ nie wspomnê. W restauracjê pojazdów siê bawi³em, w naprawy te¿, próbê z³o¿enia poloneza poza fabryk± (warsztat dobrze wyposa¿ony, ludzie mieli stosowan± dokumentacjê, umiejêtno¶ci oraz praktykê zdobyt± w fabryce) te¿ przerabia³em - nawet siê to uda³o, ale raczej nikt przy zdrowych zmys³ach by tego nie powtórzy³. 67 |
Data: Wrzesien 16 2010 13:04:35 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-16 12:59, Artur 'futrzak' Ma¶l±g pisze: Swoj± ju¿ pokaza³e¶ - w sumie nie pierwszy raz... przyznaje siê ponios³o mnie, nie mam nic na swoj± obronê ale ile mo¿na wytrzymaæ? Ooo, widzê przemy¶lenia natury filozoficznej, które wiele wspólnego w tej kwestii nie mam do¶wiadczenia ale i tak nie mia³em zamiaru tego robiæ sam. np. zabezpieczeñ antykorozyjnych (które jakby nie by³o, mia³y byæ uzasadnieniem pomys³u) w tej kwestii mam spore do¶wiadczenie .. O bucie i braku kultury ju¿ nie wspomnê. W restauracjê pojazdów siê bawi³em, w naprawy te¿, Dlatego na podstawie danych wej¶ciowych na wyj¶ciu ukaza³ siê napis "nie rób tego, bo szansa na sukces jest znikoma" -- krzysiek82 68 |
Data: Wrzesien 16 2010 13:14:46 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Przembo | U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2010-09-16 12:02, Andrzej Lawa pisze: Je¶li faktycznie chcesz mieæ dobr± baze to najlepsza opcja to wyczyszczenie nadwozia do go³ego metalu, wymiana blach zatakowanych przez ruda i dalej zabezpieczenie i z³o¿enie ca³o¶ci. Budowa nadwozia od zera doda Ci sporo do¶wiadczenia, ale efekt nie bêdzie tak dobry jak w powy¿szej opcji, o kosztach ju¿ nie wspomne. Kumpel sk³ada³ z czê¶ci kilka lat temu 126p i siê nawet ³adnie uda³o, ale ruda mimo prób solidnego zabzepieczenia po czasie zaczê³a siê pojawiaæ Ale jak cz³owiek chce - to albo rzeczowo odradziæ (tzw. konstruktywnadok³adnie, poza nielicznymi wyj±tkami zosta³em objechany na lewo i prawo Sam przy ka¿dej sposobno¶ci obje¿dzasz ka¿dego, jak na Twoje wyczyny nie masz na co narzekaæ. Problemem jednak jest chyba co¶ innego a dok³adnie moje radykalne podej¶cie do wszystkiego i to niektórych bardzo denerwuje, bo co¶ czuje, ¿e zaczynaj± przez to widzieæ swoje wady, a w³asne wady bol± najbardziej. Problemem nie s± radykalne pogl±dy tylko poczucie w³asnej wy¿szo¶ci które rzecz jasna okazujesz na ka¿dym kroku. Dziwne jest to, ¿e kto¶ kto ma innych gdzie¶ i we wszystkich widzi w najlepszym razie oszustów, oczekuje od tych samych ludzi czego¶ konstruktywnego. Nie jeden Ci ju¿ pisa³ ¿e niepotrzebnie siê mêczysz w tym pod³ym narodzie... Pozdr 69 |
Data: Wrzesien 16 2010 13:21:15 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-16 13:14, Przembo pisze: wyczyszczenie nadwozia do go³ego metalu, wymiana blach zatakowanych prawda jest taka jakbym mia³ usun±æ wszystko co jest zaatakowane przez rud± to bym zosta³ z dachem tylko. Sam przy ka¿dej sposobno¶ci obje¿dzasz ka¿dego, jak na Twoje wyczyny nie ale chyba nie robiê tego w tak prymitywny sposób jak inni? Problemem nie s± radykalne pogl±dy tylko poczucie w³asnej wy¿szo¶ci pozwolê siê nie zgodziæ z tym stwierdzeniem, nie mam poczucia wy¿szo¶ci prezentuje jedynie moje zdanie. Dziwne jest to, ¿e kto¶ kto ma innych gdzie¶ i we wszystkich widzi w bo jak nie raz pyta³em w t³umie znajdzie siê czasami kto¶ z kim mo¿na normalnie porozmawiaæ. Nie jeden Ci ju¿ pisa³ ¿e niepotrzebnie siê mêczysz w tym pod³ym narodzie... ja siê nie mêczê po prostu smutno mi, ¿e Polska jest pogr±¿ana przez swój naród. Chocia¿by z szacunku dla walcz±cych o wolno¶æ naszego kraju wypada³oby co¶ zmieniæ na plus. Ja nie umiem i nie lubiê ¿yæ fikcj± i nieudolnym retuszem, je¶li widzê, ¿e co¶ jest do bani to o tym pisze. -- krzysiek82 70 |
Data: Wrzesien 16 2010 23:16:15 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: venioo | W dniu 2010-09-16 13:14, Przembo pisze: Je¶li faktycznie chcesz mieæ dobr± baze to najlepsza opcja to Wlasnie mi przypomniales, jak parenascie lat temu z kumplem w ten wlasnie sposob z kolega jego fiacika remontowalismy - gola buda i ruda do blachy. To wszystko bez elektronarzedzi, rekami, papierkiem sciernym na klocku itp. Ladnie cortanin, szpachla, poprawki po poprzednich skladaczach (bo to byly czasy, gdy uzywany maluch kosztowal pare wyplat i "mlody" mial troche zbierania). Doprowadzilismy trupa do idealu, na koniec sliczny lakier akrylowy czerwony (to juz lakiernik) i CUDO!!! Wygladal jak noweczka z fabryki! Cale wakacje z glowy, ale ile satysfakcji i nauki. ...tydzien to jezdzilo i jakis zagapiony koles z bramy wyjezdzajac caly bok w maluchu skasowal. Ubezp. wyplacila, ponowny remont - znowu igla :) ...3 dni minely i inny koles sie na swiatlach zagapil i w kolegi "malca" w tyl wjechal az sie buda zlozyla, nie bylo co skladac :) To tyle w kwestiach rozczulania sie nad autem i doprowadzaniem go do perfekcji :) Wiecej tego z kumplem juz nie powtarzalismy, a dzisiaj gdy samochody sa za grosze to juz sie nikomu nie chce ;) -- venioo sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 71 |
Data: Wrzesien 16 2010 21:19:37 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Robert Rêdziak | On Thu, 16 Sep 2010 23:16:15 +0200, venioo To tyle w kwestiach rozczulania sie nad autem i doprowadzaniem go do Przynajmniej szlag Was nie trafi³, jakby po trzech latach mlaskacze siê za ni± zabra³y ;) r. -- _________________________________________________________________ robert rêdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 72 |
Data: Wrzesien 17 2010 00:34:37 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: venioo | W dniu 2010-09-16 23:19, Robert Rêdziak pisze: On Thu, 16 Sep 2010 23:16:15 +0200, wrote: Wspominamy z lezka w oku jak jego mama z kompocikiem agrestowym i chusteczkami lnianymi wylatywala na podworko gdzie to dlubalismy z tekstem "chlopcy, bo udaru dostaniecie" do ponad 20-sto letnich bykow ;) -- venioo sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 73 |
Data: Wrzesien 17 2010 09:44:25 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Przembo | U¿ytkownik "venioo" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2010-09-16 13:14, Przembo pisze: Kumpel sam rozbi³ tego malca, nie wiem czy to lepiej czy gorzej... Uderzenie by³o tak "potê¿ne" ¿e pogie³y siê blachy w okolicy baga¿nika :D Da³o siê go posk³adaæ, ale walka z rud± wcale nie by³a wygrana ;) To tyle w kwestiach rozczulania sie nad autem i doprowadzaniem go do perfekcji :) Wiecej tego z kumplem juz nie powtarzalismy, a dzisiaj gdy samochody sa za grosze to juz sie nikomu nie chce ;) Kumpla do¶wiadczenia wyleczy³y mnie z pomys³u sk³adania z czêsci poloneza borewicza ;) Pozdr 74 |
Data: Wrzesien 16 2010 22:10:05 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: P_ablo | U¿ytkownik "Andrzej Lawa" napisa³ w
Alez ja kulturalnie odradzilem co prawda rzeczowo nie uzasadnilem ale to nie jest naistotniejsze :) Najbardziej rozsmieszyl mnie powod tego pomyslu. Wiesza psy na blacharzach - dostal tylko to za co zaplacil a tu nagle rodzi sie pomysl zmontowania wlasnej budy IMO za jakies chore pieniadze. Nie bez powodu ubezpieczalnie kasuja zamiast naprawiac. W najlepiej wyposazonym warsztacie nie idzie tego zrobic tak dobrze jak w fabryce za rozsadne pieniadze. Ja np nie widzialem warsztatu ktory mialby pod reka trafostacje aby zasilic zgrzewarki ktore dadza rade podluznicom... -- Picasso 75 |
Data: Wrzesien 21 2010 21:14:01 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Plumpi |
Alez ja kulturalnie odradzilem co prawda rzeczowo nie uzasadnilem ale to nie jest naistotniejsze :) Od kultury to by³o jednak bardzo dalekie. Najbardziej rozsmieszyl mnie powod tego pomyslu. Ha ha ha. Ch³opie! Mamy 21 wiek i spawarka TIG czy MIG-MAG kosztuje naprawdê niewielkie pieni±dze, a potrafi zapewniæ lepsze po³±czenia i wiêksz± sztywno¶æ elementów ni¿ zgrzewarka, której u¿ywa siê w fabryce tylko i wy³±cznie ze wzglêdów ekonomicznych, poniewa¿ zgrzanie punktowe elementów poch³ania o wiele mniej czasu ni¿ zabawa z TIG-iem czy MIG-MAG-iem. 76 |
Data: Wrzesien 16 2010 12:58:26 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 16.09.2010 10:36, krzysiek82 pisze: W dniu 2010-09-15 19:56, P_ablo pisze: Przeginasz nieco. 77 |
Data: Wrzesien 16 2010 13:05:07 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-16 12:58, Andrzej Lawa pisze: 78 |
Data: Wrzesien 21 2010 21:15:03 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Plumpi | U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³ w wiadomo¶ci > Przeginasz nieco. Ale jednak przeginasz :) 79 |
Data: Wrzesien 14 2010 22:50:40 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk¹ (czy realne) | Autor: J.F. | On Tue, 14 Sep 2010 16:54:49 +0200, krzysiek82 wrote: mam dosyæ blacharzy partaczy rdzy i innego dziadostwa. Chcia³bym z³o¿yæ Realne, pod warunkami .. np zgrzewarke trzeba miec. Tylko niekoniecznie oplacalne to bedzie - np rok bedziesz skladal :-) http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci-dnia/news/zbudowalem-slr,381388 http://motoryzacja.interia.pl/galerie/inne/mercedes-slr-vision,4070 http://www.motoforum.pl/312/vision.html http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci-dnia/news/grand-prix-spo-dla-slr,391610 Chodzi o karoseriê fiata cinquecento. Wszystkie ? Slupki itp ? Czy kto¶ ju¿ próbowa³ czego¶ takiego czy mo¿e jest to durny przepisy zabraniaja zmiany "budy", czy innego podstawowego elementu obdarzonego numerem VIN. J. 80 |
Data: Wrzesien 14 2010 23:50:50 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: kogutek | On Tue, 14 Sep 2010 16:54:49 +0200, krzysiek82 wrote:Akurat to nie problem. Kupi protoplastê po zderzeniu z lokomotyw±. -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 81 |
Data: Wrzesien 15 2010 08:46:17 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk¹ (czy realne) | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 14.09.2010 22:50, J.F. pisze: przepisy zabraniaja zmiany "budy", czy innego podstawowego elementu Niestety - trzeba by "zez³omowaæ" i zbudowaæ SAMa ;) 82 |
Data: Wrzesien 15 2010 09:45:06 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk¹ (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-15 08:46, Andrzej Lawa pisze: 83 |
Data: Wrzesien 15 2010 09:11:00 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk¹ (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-14 22:50, J.F. pisze: Realne, pod warunkami .. np zgrzewarke trzeba miec. dziêki za wypowiedz, w g±szczu debilnych wypowiedzi kretynów jeste¶ rodzynkiem :) czas nie gra wiêkszej roli, koszta s± wa¿ne ale co zrobiæ jak siê nie da kupiæ zdrowej budy :)?
oczywi¶cie nie w jednym miejscu, ale obdzwoni³em ju¿ ró¿ne polmozbyty i 99% czê¶ci jest dostêpna od rêki za ¶mieszne pieni±dze bo siê tego pozbywaj±. przepisy zabraniaja zmiany "budy", czy innego podstawowego elementu To mo¿e byæ problem, a jako sam to bym wola³ nie rejestrowaæ :/ -- krzysiek82 84 |
Data: Wrzesien 17 2010 00:53:25 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabrykš (czy realne) | Autor: J.F. | On Wed, 15 Sep 2010 09:11:00 +0200, krzysiek82 wrote: W dniu 2010-09-14 22:50, J.F. pisze: Na pewno nie marzyc o tym ze sie ja samemu posklada w garazu, bo to bedzie szybciej i taniej. J. 85 |
Data: Wrzesien 14 2010 23:57:28 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-09-14 16:54, krzysiek82 pisze: witajcie Wszystko jest realne, pytanie tylko czy op³acalne. Wiem, ¿e wszystkie potrzebne elementy poszycia i reszty karoserii sÄ… do Dach, pod³oga, s³upki? I to nowe? Bo jeÅ›li u¿ywane z jakiÅ› ciÄ™tych aut to jaki sens? Kup po prostu ca³e u¿ywane Cinquecento bez rdzy i bÄ™dziesz mia³ wszystko gotowe. Czy ktoÅ› ju¿ próbowa³ czegoÅ› takiego czy mo¿e jest to durny Hmmm... A pyta³eÅ› w ASO? Tam ostatnio jakaÅ› wyprzeda¿ części do CC chyba jest, bo ceny jakieÅ› takie niskie. Mo¿e i budy majÄ…? Mo¿esz te¿ polować na jakimÅ› Allegro albo forach markowych - mo¿e akurat trafisz zdrowe blachy od kogoÅ› komu zdech³ silnik i dostaniesz auto za grosze. Tyle ¿e tu trzeba polować. Ale przy tak tanim i popularnym aucie jak CC to raczej nie ma sensu - po prostu kupujesz jakiÅ› gara¿owany bez rdzy i ju¿. 86 |
Data: Wrzesien 15 2010 09:15:54 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-14 23:57, Tomasz Pyra pisze: Dach, pod³oga, s³upki? tak wszystkie te elementy sÄ… dostÄ™pne. I to nowe? tak nowe, orygina³y, oczywiÅ›cie progi osobno nie wystÄ™pujÄ… sÄ… w zestawie z ca³ymi bokami. Bo jeÅ›li u¿ywane z jakiÅ› ciÄ™tych aut to jaki sens? tylko nowe, nie chce ju¿ ¿adnych u¿ywek. Kup po prostu ca³e u¿ywane Cinquecento bez rdzy i bÄ™dziesz mia³ wszystko gotowe. od jakich 2-3 lat szukam i nic. Hmmm... A pyta³eÅ› w ASO? Tam ostatnio jakaÅ› wyprzeda¿ części do CC chyba w sumie części sporo ju¿ w aso za grosze kupi³em, mam przednie wzmocnienie, okulary, tylny pas, pod³ogÄ™ przedniÄ…, pod³u¿nice tylne za wszystko da³em ok 700z³, o ca³Ä… budÄ™ nie pyta³em :) Mo¿esz te¿ polować na jakimÅ› Allegro albo forach markowych - mo¿e akurat non stop poluje, ma³o tego egzemplarze z niemiec te¿ ju¿ sÄ… bez wiÄ™kszej wartoÅ›ci ruda w progach, itp itd, wiÄ™c nawet import straci³ sens. Ale przy tak tanim i popularnym aucie jak CC to raczej nie ma sensu - po niestety to nie jest takie proste, tutaj mnie wa¿na jest op³acalnoæ, po prostu chce dokoÅ„czyć projekt na solidnej podstawie. -- krzysiek82 87 |
Data: Wrzesien 15 2010 10:06:39 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: BartekK | W dniu 2010-09-14 16:54, krzysiek82 pisze: witajcieJak inni pisali - sens to ma, ale nie finansowy. Budowa³em dawno temu skorupkÄ™ 126p w taki sposób, roboty co nie miara, i to nie ze spawaniem/zgrzewaniem, a z pozycjonowaniem elementów. Blachy luzem ¿adnych wymiarów nie trzymajÄ… (w dodatku sÄ… czÄ™sto powypaczane od przechowywania i transportu), to nie jest ikea by wszystko pasowa³o i mia³o ko³ki monta¿owe... W normalnej wymianie progu, nadkola czy nawet dachu masz resztÄ™ auta która ju¿ stanowi jakÄ…Å› konstrukcjÄ™ do której mo¿esz siÄ™ dopasowywać, ew. dogiąć wymieniany element. W przypadku sk³adania od zera - nie bardzo jest czego siÄ™ trzymać, trzeba by mieć ramÄ™ z bolcami/uchwytami na charakterystyczne punkty ustawcze dla pojedyÅ„czych blach (i to nie tylko w 2D ale 3D!), a ani ramy takiej nie znajdziesz, ani nie ma takich danych by sobie zrobić, wiÄ™c trzeba brać wymiary z jakiegoÅ› innego auta, a 1) pomiar wcale nie jest ³atwy 2) precyzja te¿ niezbyt. Efekt tego jest taki, ¿e sk³adasz pod³ogÄ™, progi, wzmocnienia, kupÄ™ czasu robisz by uzyskać choćby prostokÄ…t, a potem siÄ™ okazuje ¿e dach ci tego nie "zamknie" bo wszystko jest poprzesuwane i do s³upków nie pasuje ;) Albo otwór na drzwi wyjdzie nie w kszta³cie drzwi... -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 88 |
Data: Wrzesien 15 2010 10:21:19 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-15 10:06, BartekK pisze: Jak inni pisali - sens to ma, ale nie finansowy. ju¿ zmarnowa³em sporo kasy na reanimacje tego co mam, powiedzia³em sobie doæ. Budowa³em dawno temu skorupkÄ™ 126p w taki sposób, roboty co nie miara, i no w³aÅ›nie o to mi chodzi o ustawienie elementów w przestrzeni. Blachy luzem ¿adnych wymiarów nie trzymajÄ… (w dodatku sÄ… czÄ™sto te¿ zdaje sobie sprawÄ™, dlatego moje pytanie. wszystko jest poprzesuwane i do s³upków nie pasuje ;) Albo otwór na mam tego Å›wiadomoæ, napisa³em do fiata czy udostÄ™pniÄ… niezbÄ™dne dane, na obecnÄ… chwile zero odzewu. -- krzysiek82 89 |
Data: Wrzesien 15 2010 08:53:22 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: amos | On 15 Wrz, 10:21, krzysiek82 wrote: ju¿ zmarnowa³em sporo kasy na reanimacje tego co mam, powiedzia³em sobieI na tym sie zatrzymaj. Znajdz sobie jakies naprawde fajne auto, i zacznyj odrestaurowywac. Skoro sprawia to przyjemnosc to zrob cos, co bedzie potem wzbudac jakies emocje i co bedziesz mogl odsprzedac z jakims zyskem. Polacz przyjemne z pozytecznym. Bez urazy, ale przechodzac obok Seicento odbudowanego ze zdrowych blach niewiele osob sie zatrzyma i powie "Zajefane!". Nigdy tez nie zwroci sie zainwestowany czas, pieniadze tym bardziej. A po kilku latach znow zacznie zrec ruda.... -- amos 90 |
Data: Wrzesien 16 2010 10:39:21 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-15 17:53, amos pisze: Skoro sprawia to przyjemnosc to zrob cos, co tylko cc wchodzi w grê, mnie interesuj± moje emocje a nie innych ludzi :) Bez urazy, ale przechodzac obok Seicento odbudowanego ze zdrowych jak wy¿ej opinia ludzi z ulicy (nie z bran¿y) mnie nie interesuje. Nigdy tez nie zwroci sie zainwestowany czas, pieniadze tym bardziej. A po kilku to fakt, ale chyba pozostaje z tym ¿yæ :) -- krzysiek82 91 |
Data: Wrzesien 16 2010 11:00:13 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Maciek | to fakt, ale chyba pozostaje z tym ¿yæ :) Przeciez sam sobie strzelasz gola, chcesz bez rdzy a wiesz, ze i tak bedzie rdzewial. Jezeli to dla Ciebie fakt to osobiscie nie rozumiem po co chcesz skladac krzywego strucla, ktory zardzewieje. Oby to przedsiewziecie nie okazalo sie wywaleniem kasy w bloto, rozsypem auta czy tez krzywym zlomem nawet na 1 rzut oka, nie mowiac juz o jakiejs katastrofie drogowej. Sam przed soba odpowiedz na pytanie jaka masz wiedze i praktyke w konstruowaniu samochodow od podstaw;) Jezeli chcesz zminimalizowac ryzyko rdzy budy to rozgladnij sie za samochodem z poludnia np. z Wloch. Jest szansa, ze wyhaczysz cos co prawdziwej zimy nie widzialo. Nie mowiac juz o tym ze nowego co prawda nie CC ale SC bez poczatkowej rdzy kupisz w granicach 22tys. Maciek 92 |
Data: Wrzesien 16 2010 11:04:42 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-16 11:00, Maciek pisze: Przeciez sam sobie strzelasz gola, chcesz bez rdzy a wiesz, ze i tak liczy³em, na to ¿e zabezpieczê odpowiednio. Fabrycznie cieniasy nie by³y w ¿aden sposób zabezpieczone, po prostu w profilach zero zabezpieczenia. Pewnie producent co¶ przewidzia³ a pracownicy w polskiej montowni wszystko wynie¶li jak to zwykle bywa :/ Nie mowiac juz o tym ze nowego co prawda nie CC ale SC bez poczatkowej SC odpada, to ju¿ nie te kszta³ty, generalnie temat budowy budy od podstaw raczej odpada nie dosta³em odpowiedzi z fiata, jeden zapaleniec by siê podj±³ ale nie gwarantuje rezultatu as godzina jego pracy to 100z³ netto czyli w skrócie "gra nie jest warta ¶wieczki" Dodam, ¿e za³o¿enia pocz±tkowe to praca nad karoseri± kilka miesiêcy. -- krzysiek82 93 |
Data: Wrzesien 21 2010 21:21:45 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Plumpi | U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³ w wiadomo¶ci Fabrycznie cieniasy nie by³y w ¿aden sposób zabezpieczone, po prostu w profilach zero zabezpieczenia. Oj, tutaj to siê mylisz. 94 |
Data: Wrzesien 22 2010 10:10:54 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-21 21:21, Plumpi pisze: Oj, tutaj to siê mylisz. sprawdza³em centymetr po centymetrze wszystkie profile zamkniête, wszêdzie zero jakiegokolwiek zabezpieczania, jedynie rdza na pocz±tkach i koñcach pod³u¿nic po ¶rodku o dziwo zdrowa blacha mimo braku zabezpieczenia a progi ca³e zjedzone. -- krzysiek82 95 |
Data: Wrzesien 22 2010 20:08:19 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Plumpi | U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³ w wiadomo¶ci Oj, tutaj to siê mylisz. sprawdza³em centymetr po centymetrze wszystkie profile zamkniête, wszêdzie zero jakiegokolwiek zabezpieczania, jedynie rdza na pocz±tkach i koñcach pod³u¿nic po ¶rodku o dziwo zdrowa blacha mimo braku zabezpieczenia a progi ca³e zjedzone. Gdyby nie mia³a ta blacha zabezpieczenia w postaci warstwy cynku to ju¿ po roku od sprzeda¿y wpiernicza³a by j± rdza. Cinkusie wbrew temu co piszesz od zawsze mia³y blachy ocynkowane i dlatego spotkanie kilkunastoletniego cieniasa bez rdzy nie jest niczym nadzwyczajnym. Cieniasy rdzewiej± tylko wtedy, kiedy by³y "bite" i spawane oraz wtedy, kiedy w³a¶ciel posk±pi³ na chalapacze montowane zaraz za ko³ami, bo wtedy pryskal±ce z kó³ b³oto (piach) niszczy³y warstwê lakieru i ocynku na pod³odze oraz na progach i b³otnikach. Po zniszczeniu warstw ochronnych zaczyna³y one gniæ i bardzo czêsto dochodzi³o do tworzenia siê dziur w pod³odze zaraz za przednimi ko³ami (w nogach kierowcy i pasa¿era). To gnicie nie by³o efektem braku zabezpieczenia antykorozyjnego, ale dzia³aniem mechanicznym piachu, który te warstwy niszczy³. Powiem jeszcze wiêcej. Cieniasy nie do¶æ, ¿e mia³y pe³ny ocynk to jeszcze dodatkowo profile wewnêtrzne by³y malowane. 96 |
Data: Wrzesien 23 2010 09:19:08 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-22 20:08, Plumpi pisze: Gdyby nie mia³a ta blacha zabezpieczenia w postaci warstwy cynku to ju¿ nie mam na my¶li ocynku a np fluidol. Cinkusie wbrew temu co piszesz od zawsze mia³y blachy ocynkowane i przepraszam gdzie mogê taki egzemplarz trafiæ? przejecha³em ju¿ ca³a polskê w poszukiwaniu takiego egzemplarza ju¿ nawet kolor nie mia³ dla mnie znaczenia, nawet egzemplarze od naszych zachodnich s±siadów ju¿ s± zaatakowane przez rud±. Cieniasy rdzewiej± tylko wtedy, kiedy by³y "bite" i spawane oraz wtedy, egzemplarz który mam nigdy nie by³ bity a jednak rdza by³a. kiedy w³a¶ciel posk±pi³ na chalapacze montowane zaraz za ko³ami, bo to czê¶ciowo prawda, ale jak wyt³umaczyæ rdzê w pod³u¿nicach? Powiem jeszcze wiêcej. Cieniasy nie do¶æ, ¿e mia³y pe³ny ocynk to podk³adem tylko, bo ja wewn±trz pod³u¿nic oprócz rdzy znalaz³em szar± farbê podk³adow±. -- krzysiek82 97 |
Data: Wrzesien 23 2010 19:45:39 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabryk± (czy realne) | Autor: Plumpi |
nie mam na my¶li ocynku a np fluidol. Widzisz, jak do tej pory najlepiej sprawdza³ siê ocynk + dobra konserwacja. Wszelkie metody chemiczne i lakiery po prostu siê nie sprawdza³y w motoryzacji. No mo¿e poza Golfem II :D przepraszam gdzie mogê taki egzemplarz trafiæ? przejecha³em ju¿ ca³a polskê w poszukiwaniu takiego egzemplarza ju¿ nawet kolor nie mia³ dla mnie znaczenia, nawet egzemplarze od naszych zachodnich s±siadów ju¿ s± zaatakowane przez rud±. Sprzedam Ci ;D egzemplarz który mam nigdy nie by³ bity a jednak rdza by³a. I bêdzie. Piach, sól, du¿e skoki temperatur dobowych, wiêkszo¶æ roku to chlapa (deszcz, ¶nieg i b³oto). Zatem czego oczekujesz, ¿e kilkunastoletnie aut nie bêdzie nosi³o w ogóle ¶ladów rdzy ? Zapomnij, albo kup nówkê z salonu, rozbierz auto do go³ej blachy po czym zakonserwuj metod± zanurzeniow± i powtarzaj tê konseracjê co 2-3 lata :D to czê¶ciowo prawda, ale jak wyt³umaczyæ rdzê w pod³u¿nicach? No có¿ ? Tutaj breja chyba najbardziej szaleje w czasie jazdy. gdybyæ pomy¶la³ o dobrej konserwacji zaraz po zakupie auta u¿ywaj±c przy tym gor±cego powietrze w celu dobrego jej rozprowadzenia w profilach to mo¿e by¶ nie widzia³ tej rdzy. Widzisz najs³abszym elementem ka¿dego samochodu pod wzglêdem rdzy s± punkty zgrzewów. Wystarczy, ze w takim punkcie pozostanie odrobina odprysku, który po pewnym czasie siê oderwie i ju¿ zaczyna siê korozja. podk³adem tylko, bo ja wewn±trz pod³u¿nic oprócz rdzy znalaz³em szar± farbê podk³adow±. Oczywi¶cie podk³adow±, ale zawsze to co¶ ni¿ nic :D 98 |
Data: Wrzesien 15 2010 21:52:07 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: BartekK | W dniu 2010-09-15 10:21, krzysiek82 pisze: Poniewa¿ SC i 126 to podobne wielkoÅ›ci, to powiem ci jak ja robi³em:Budowa³em dawno temu skorupkÄ™ 126p w taki sposób, roboty co nie miara, ino w³aÅ›nie o to mi chodzi o ustawienie elementów w przestrzeni. - mia³em zdrowy prosty 126p rozebrany do go³ej budy, wolnÄ… ramÄ™ warsztatowÄ…, na niej przykrÄ™cona 2x p³yta OSB 22mm jako podstawa, na tym ko³ki drewniane (chyba 5x5cm? mo¿e grubsze) poprzykrÄ™cane tak ¿e wyglÄ…da³o to jak stó³ z wieloma nogami, postawiony dogórynogami. Na górze ka¿dego ko³ka by³ wkrÄ™cony gruby drewno-wkrÄ™t, coÅ› chyba z M10 12cm d³ugi (przykrÄ™cane kluczem 13 albo 17, du¿e stalowe wkrÄ™ty), tak by da³o siÄ™ tym regulować ostateczny punkt podparcia. Ko³ki drewniane od do³u przykrÄ™cane do osb-podstawy te¿ na takie wkrÄ™ty. Realnie to zrobi³em tak, ¿e wzorcowÄ… budÄ™ ustawi³em na pierwszych ko³kach na tej mojej ramie-podstawie, tak ¿e przyciÄ™te ko³ki+wkrÄ™ty opiera³y siÄ™ w miejscach oparcia zawieszenia (z przodu miejsce przykrÄ™cenia resora do belki, z ty³u miejsca mocowania wahaczy). Gdy ju¿ sobie buda sta³a na 4 ko³kach, zosta³a wypoziomowana rama, wypoziomowana buda (regulacjÄ… tych wkrÄ™tów), i dostawiane by³y kolejne ko³ki do kolejnych punktów (gniazda amortyzatorów, charakterystyczne punkty w pod³odze, progach, mocowania skrzyni, belki itd). Miejsce dotkniÄ™cia Å›ruby do budy by³o oznaczane markerem, by w razie powtórki dok³adnie to ustawić tak samo. Podobnie z drewnianych elementów zrobi³em sobie "stojaczki" do sk³adania blach wewnÄ™trznych (wewnÄ™trzne części nadkoli, progów itd) by utrzymać szerokoæ (by nie pójæ z blachami / \ lub odwrotnie) Po odstawieniu orygina³u na bok, przyszed³ czas na skejanie blach na takiej wzorcowej "pod³odze z bolców", tyle ¿e ja czÄ™æ blach zastÄ™powa³em konstrukcjÄ… rurowo-kratowÄ…, mocowanie na inny silnik itd, a chodzi³o o to by zewnÄ™trznie zamocować blachy i osprzÄ™t z 126p z powodów formalnych. W moim przypadku dok³adnoæ wysz³a "taka sobie", na drzwiach by³o widać najbardziej ;) ale mi to nie przeszkadza³o. Rok roboty, drugi raz nawet bym tego nie zaczyna³ ;) mam tego Å›wiadomoæ, napisa³em do fiata czy udostÄ™pniÄ… niezbÄ™dne dane,Raczej nie liczy³bym na wielki sukces... -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 99 |
Data: Wrzesien 15 2010 10:56:36 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 15.09.2010 10:06, BartekK pisze: Jak inni pisali - sens to ma, ale nie finansowy. Jakby wszyscy kierowali siÄ™ finansowym sensem, to nikt nie kupi³by na codzienne dojazdy do pracy SUVa i nie by³oby wyÅ›cigów do czerwonego Å›wiat³a ;) Budowa³em dawno temu skorupkÄ™ 126p w taki sposób, roboty co nie miara, i Ja mam nieco odmienne marzenie - zmajstrować normalnÄ…, porzÄ…dnÄ…, klasycznÄ… ramÄ™, i do tego mocować karoseriÄ™ choćby ze sklejki :) Haczyk: ¿eby do tej ramy pasowa³y wszystkie inne elementy (silnik, zawieszenie, fotele itede) z wybranego seryjnego samochodu. Ciekawe jestem, czy ktoÅ› siÄ™ bawi³ w takie coÅ› ;) Bo wariant prostszy jest robiony doæ rutynowo - kitcar z ramÄ… i resztÄ… sk³adajÄ… z seryjnych. 100 |
Data: Wrzesien 15 2010 11:01:24 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-15 10:56, Andrzej Lawa pisze: Ja mam nieco odmienne marzenie - zmajstrować normalnÄ…, porzÄ…dnÄ…, ja a¿ na takie konstrukcje nie mam za bardzo czasu, tym bardziej, ¿e jeszcze teraz robiÄ™ dodatkowÄ… specjalizacjÄ™. Ale nie ukrywam chcia³em kiedyÅ› zrobić trochÄ™ wiÄ™kszego gokarta na dwie osoby do tego karoseria w³asnej produkcji. -- krzysiek82 101 |
Data: Wrzesien 15 2010 12:38:30 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 15.09.2010 11:01, krzysiek82 pisze: W dniu 2010-09-15 10:56, Andrzej Lawa pisze: Có¿ - to marzenie ;) Aktualnie w produkcji jest dom, w fazie koÅ„czenia detali i robienia ogrodu. Ale konsekwentnie - dom z porzÄ…dnÄ… ramÄ…, a nie jakiÅ› samonoÅ›ny ;) 102 |
Data: Wrzesien 15 2010 13:03:14 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-15 12:38, Andrzej Lawa pisze: Aktualnie w produkcji jest dom, w fazie koÅ„czenia detali i robienia ogrodu. ja ju¿ mam ten etap za sobÄ…, ale oczywiÅ›cie zawsze siÄ™ coÅ› znajdzie do zrobienia. z lenistwa nie po³o¿y³em kostki przed gara¿em i teraz jak popada bryja straszna. -- krzysiek82 103 |
Data: Wrzesien 16 2010 10:37:02 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 15.09.2010 13:03, krzysiek82 pisze: W dniu 2010-09-15 12:38, Andrzej Lawa pisze: To wylej zwyk³y beton z jakimÅ› zbrojeniem ;) Koszt ni¿szy, a jak chcesz mieć kolorki - zawsze mo¿esz pomalować ;-> 104 |
Data: Wrzesien 16 2010 10:47:04 | Temat: Re: Z³o¿enie ca³ej karoserii poza fabry kÄ… (czy realne) | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-09-16 10:37, Andrzej Lawa pisze: To wylej zwyk³y beton z jakimÅ› zbrojeniem ;) Koszt ni¿szy, a jak chcesz w takÄ… pogodÄ™ jak teraz to ju¿ pozamiatane, ale w przysz³ym roku coÅ› czuje, ¿e podjazd zrobiÄ™ z asfaltu. -- krzysiek82 |