Grupy dyskusyjne   »   Za duze spalanie na wtrysku - co dalej ?

Za duze spalanie na wtrysku - co dalej ?



1 Data: Grudzien 04 2006 12:45:47
Temat: Za duze spalanie na wtrysku - co dalej ?
Autor: Telemach 


Zanim pojade i wybule na ustawienie map od nowa chcialem zapytac :
czy sa takie elementy instalacji ktore moge samemu sprawdzic a ktore moga miec
wplyw na spalanie ? Obecnie to jest 16l w jezdzie miejskiej i uwazam ze to
stanowczo za duzo bo powinno byc w okolicach 10-12l. Wiem ze z wtryskiem duzo
sie nie da zrobic poza ustawieniem nowych map wiec chcialbym sie dowiedziec czy
moge cos samemu lub z pomoca gaziarzy sprawdzic ustawic co moze miec znaczacy
wplyw na zmniejszenie spalania do bardziej realnego poziomu. Druga sprawa to czy
diagnoze mozna zrobic w wiekszosci zakladow auto gazu czy trzeba szukac jakiegos
konkretniejszego od III generacji ?

- Telemach -

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Grudzien 04 2006 14:27:42
Temat: Re: Za duze spalanie na wtrysku - co dalej ?
Autor: Alti 


Użytkownik "Telemach"  napisał w wiadomości


Zanim pojade i wybule na ustawienie map od nowa chcialem zapytac :
czy sa takie elementy instalacji ktore moge samemu sprawdzic a ktore moga miec
wplyw na spalanie ?

A jak lambda? Chodzi czy się jej zedchło?
Wojtek

3 Data: Grudzien 04 2006 19:52:07
Temat: Re: Za duze spalanie na wtrysku - co dalej ?
Autor: pablo 

Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Telemach"  napisał w
wiadomości

Zanim pojade i wybule na ustawienie map od nowa chcialem zapytac :
czy sa takie elementy instalacji ktore moge samemu sprawdzic a ktore moga
miec
wplyw na spalanie ?

A jak lambda? Chodzi czy się jej zedchło?
Wojtek

No wlasnie najpierw sprawdz czy mieszanka nie jest zbyt bogata.  Jesli
mieszanka wedlug sterownika gazu jest zbyt bogata to masz winowajce - zle
zmapowanie . Jesli jest caly czas uboga to prawdopodobnie sonda padnieta,
ale jesli jest ok to musisz podpiac zewnetrzny analizator spalin i porownac
wyniki.

Nie jest to przypadkiem BMW E34  2.0 l ??? i Igs landi renzo?
Lambda powinna byc w okolicy 1 praktycznie caly czas procz ostrego
przyspieszania i przy maksymalnym obciazeniu, przy tym 2 mozna troche
ubozsza ustawic to bedzie mniej palil.
Ogolnie instalacje 3 generacji to najbardziej poroniony pomysl w historii
gaziarstwa :)
Najmilsze sa problmy z wolnymi obrotami  :)

Picasso

4 Data: Grudzien 04 2006 20:04:10
Temat: Re: Za duze spalanie na wtrysku - co dalej ?
Autor: Blyskacz 

Nie jest to przypadkiem BMW E34  2.0 l ??? i Igs landi renzo?
Lambda powinna byc w okolicy 1 praktycznie caly czas procz ostrego przyspieszania i przy maksymalnym obciazeniu, przy tym 2 mozna troche ubozsza ustawic to bedzie mniej palil.
dziwne rzeczy proponujesz... podczas max obciazenia, czyli przy otwarciu przepustnicy na maxa ( lub powyzej jakiejs ustalonej wartosci) ustawia sie mieszanke bogata, nawet oryginalny sterownik benzynowy tak robi...
ubozsza to "mozna" ustawic wlasnie przy malym/srednim obciazeniu...

Ogolnie instalacje 3 generacji to najbardziej poroniony pomysl w historii gaziarstwa :)
pomysl jak pomysl... gorsze wykonanie...ale i tak czasem te instalacje sa niezastapione...

pozdrawiam Blyskacz

--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

5 Data: Grudzien 04 2006 21:05:25
Temat: Re: Za duze spalanie na wtrysku - co dalej ?
Autor: Telemach 

No wlasnie najpierw sprawdz czy mieszanka nie jest zbyt bogata.  Jesli
mieszanka wedlug sterownika gazu jest zbyt bogata to masz winowajce - zle
zmapowanie.

Niestety ale jestem laikiem gazowym wiec tak od razu nie sprawdze tego i owego.
Jutro podjade do autoryzowanego serwisu Elpigazu i niech zdiagnozuja co jest.

Nie jest to przypadkiem BMW E34  2.0 l ??? i Igs landi renzo?

Nie, to Mazda 626 z Elpigazem i sterownikiem Leonardo (nie zakladalem, auto a
taka instalacja kupilem)

Najmilsze sa problmy z wolnymi obrotami  :)

jak na razie poza wyzszym spalaniem innych problemow nie doswiadczylem

- Telemach -

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6 Data: Grudzien 04 2006 22:20:51
Temat: Re: Za duze spalanie na wtrysku - co dalej ?
Autor: Blyskacz 

Nie, to Mazda 626 z Elpigazem i sterownikiem Leonardo (nie zakladalem, auto a
taka instalacja kupilem)
Leonardo to sterownik do instalacji podcisnieniowych a wiec II generacja
a nie wtrysk III ...

nastepnym razem postaraj sie zamiescic w  poscie chociaz minimum danych   nt samochodu i rodzaju instalacji, w przeciwnym razie otrzymasz odpowiedzi, ktore o kant **** rozbic... tak jak teraz

pozdrawiam Blyskacz

--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

7 Data: Grudzien 04 2006 22:04:04
Temat: Re: Za duze spalanie na wtrysku - co dalej ?
Autor: Telemach 

Leonardo to sterownik do instalacji podcisnieniowych a wiec II generacja
a nie wtrysk III ...

sorry zapomnialem dodac slowa PRO, i jest to na pewno wtrysk, mam nawet fakture
z zakladania instalacji oraz papier na zbiornik w kole

nastepnym razem postaraj sie zamiescic w  poscie chociaz minimum danych
  nt samochodu i rodzaju instalacji

Jak pisalem Mazda 626, silnik benzynowy F2 na wtrysku, 2.2 litra
co do instalacji to moge napisac tylko tyle co widze na fakturze bo w
samochodzie to jest pomontowane nie tylko w jednym miejscu

- Telemach -

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

8 Data: Grudzien 04 2006 23:51:33
Temat: Re: Za duze spalanie na wtrysku - co dalej ?
Autor: Blyskacz 

sorry zapomnialem dodac slowa PRO, i jest to na pewno wtrysk, mam nawet fakture
z zakladania instalacji oraz papier na zbiornik w kole

wtrysk to Ty chlopie masz benzyny a nie lpg - leonardo z pro czy bez to dalej instalacja podcisnieniowa a wiec IIg!

co do instalacji to moge napisac tylko tyle co widze na fakturze bo w
samochodzie to jest pomontowane nie tylko w jednym miejscu
z tego co widze to samemu nic nie zdzialasz... chyba ze zaopatrzysz sie w ksiazke o instalacjach lpg i interface do tego sterownika, taki standardowy jak do wiekszosci + stosowny soft na jakims PC...

pozdrawiam Blyskacz
--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

Za duze spalanie na wtrysku - co dalej ?



Grupy dyskusyjne