Grupy dyskusyjne   »   Zabezpieczenie rozrządu w Audi

Zabezpieczenie rozrządu w Audi



1 Data: Grudzien 05 2006 10:48:52
Temat: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Pitras 

Cześć

Ostatnio dowiedziałem się że Audi (nie wiem czy wszystkie modele)
mają mechanizm zabezpieczenia rozrządu w wypadku zerwania pasku
rozrządu.
Przyznam się, że zaskoczyło mnie to trochę i dało do myślenia
czemu Audi plasuje się wyżej niż np. Opel, który takiego
zabezpieczenia nie posiada.
Jakie auta mają jeszcze takie "cudo". Prawdopodobnie również
Volkswagen??

Pozdrawiam,



2 Data: Grudzien 05 2006 12:04:29
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Wit(old) 




Użytkownik "Pitras"  napisał w wiadomości

Cześć

Ostatnio dowiedziałem się że Audi (nie wiem czy wszystkie modele)
mają mechanizm zabezpieczenia rozrządu w wypadku zerwania pasku
rozrządu.
Przyznam się, że zaskoczyło mnie to trochę i dało do myślenia
czemu Audi plasuje się wyżej niż np. Opel, który takiego
zabezpieczenia nie posiada.
Jakie auta mają jeszcze takie "cudo". Prawdopodobnie również
Volkswagen??

Pozdrawiam,


Fiaty, na pewno Punto II i Brva/Bravo, ale pewnie inne Fiaty tez.
--
*****
Wit(old)
gg 2568314
mail: http://tinyurl.com/douj2

3 Data: Grudzien 05 2006 12:11:25
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: nowy140 


Pozdrawiam,


Fiaty, na pewno Punto II i Brva/Bravo, ale pewnie inne Fiaty tez.
--
*****
Wit(old)
gg 2568314
mail: http://tinyurl.com/douj2

Ale maja zabezpieczenie czy po prostu silnik bezkolizyjny?

4 Data: Grudzien 05 2006 12:35:23
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Wit(old) 




Użytkownik "nowy140"  napisał w wiadomości


Ale maja zabezpieczenie czy po prostu silnik bezkolizyjny?

Jeśli jest różnica to czysto techniczna. Po prostu nic złego sie nie stanie
jak sie pasek zerwie.
--
*****
Wit(old)
gg 2568314
mail: http://tinyurl.com/douj2

5 Data: Grudzien 05 2006 14:11:41
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Cyneq 

Wit(old) napisał(a):


Fiaty, na pewno Punto II i Brva/Bravo, ale pewnie inne Fiaty tez.

132/Argenta nie ma :) 131 też, oprócz OHVki oczywiście.

--
Cyneq

6 Data: Grudzien 05 2006 17:25:42
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Przemysław Gubernat 

Wit(old) napisał(a):
[..]

Fiaty, na pewno Punto II i Brva/Bravo, ale pewnie inne Fiaty tez.

AFAIK to Bravo/Brava/Marea z silnikami 16V właśnie nie mają :/
No chyba że to w ASO straszą kosztami gdy się zerwie ;-)

7 Data: Grudzien 05 2006 12:35:16
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: El_Kadafi 

Przyznam się, że zaskoczyło mnie to trochę i dało do myślenia
czemu Audi plasuje się wyżej niż np. Opel

Ssij mi pałę.

8 Data: Grudzien 05 2006 12:35:14
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Alti 


Użytkownik "Pitras"  napisał w wiadomości
Przyznam się, że zaskoczyło mnie to trochę i dało do myślenia
czemu Audi plasuje się wyżej niż np. Opel, który takiego
zabezpieczenia nie posiada.

To gdzie auto sie plasuje nie zależy od posiadania lub nie jakiegos zabezpieczenia.
Wojtek

9 Data: Grudzien 05 2006 12:52:06
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Pitras 

Alti napisał(a):

Użytkownik "Pitras"  napisał w wiadomości
Przyznam się, że zaskoczyło mnie to trochę i dało do myślenia
czemu Audi plasuje się wyżej niż np. Opel, który takiego
zabezpieczenia nie posiada.

To gdzie auto sie plasuje nie zależy od posiadania lub nie jakiegos
zabezpieczenia.
Wojtek

A od czego ???
Nie uważasz że wartość auta rośnie jeśli ma w/w zabezpieczenie.
Bo przypadku zerwania paska płacę tylko za pasek i jego założenie.
Gdy nie ma zabezpieczenia płacę za pasek, założenie, i tzw.
klawiaturkę. w silnikach V6 opla naprawa silnika po zerwania paska
zaczyna się od 6 tyś zł !!!! w salonie rzecz jasna)
Porównaj teraz koszty.

10 Data: Grudzien 05 2006 13:57:11
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Alti 


Użytkownik "Pitras"  napisał w wiadomości

Nie uważasz że wartość auta rośnie jeśli ma w/w zabezpieczenie.
Bo przypadku zerwania paska płacę tylko za pasek i jego założenie.

Co ty palisz?
Wojtek
BTW nie uważam.

11 Data: Grudzien 05 2006 13:20:29
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Pitras 

Alti napisał(a):

Użytkownik "Pitras"  napisał w wiadomości
>Nie uważasz że wartość auta rośnie jeśli ma w/w zabezpieczenie.
>Bo przypadku zerwania paska płacę tylko za pasek i jego założenie.

Co ty palisz?
Wojtek
BTW nie uważam.

Czy jest coś nielogicznego w mojej wypowiedzi ???

12 Data: Grudzien 05 2006 14:23:00
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Alti 


Użytkownik "Pitras"  napisał w wiadomości Alti napisał(a):

Użytkownik "Pitras"  napisał w wiadomości
>Nie uważasz że wartość auta rośnie jeśli ma w/w zabezpieczenie.
>Bo przypadku zerwania paska płacę tylko za pasek i jego założenie.
Czy jest coś nielogicznego w mojej wypowiedzi ???

Szkoda prądu...
Wojtek

13 Data: Grudzien 05 2006 14:53:35
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Pitras 

Alti napisał(a):

Użytkownik "Pitras"  napisał w wiadomości

Alti napisał(a):
> Użytkownik "Pitras"  napisał w wiadomości
> >Nie uważasz że wartość auta rośnie jeśli ma w/w zabezpieczenie.
> >Bo przypadku zerwania paska płacę tylko za pasek i jego założenie.
>Czy jest coś nielogicznego w mojej wypowiedzi ???

Szkoda prądu...
Wojtek

Wypowiedział się ekspert.... Jak nie masz nic sensownego do
powiedzenia to nic nie pisz.

14 Data: Grudzien 05 2006 15:40:47
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Jakub Witkowski 

Pitras wrote:

To gdzie auto sie plasuje nie zależy od posiadania lub nie jakiegos
zabezpieczenia.
Wojtek

A od czego ???
Nie uważasz że wartość auta rośnie jeśli ma w/w zabezpieczenie.

Skoro się tak upierasz, to niech ci będzie: posiadanie owego "zabezpieczenia"
(czyli po prostu bezkolizyjnej głowicy), jest charakterystyczne raczej
dla starszych, mniej wymyślnych konstrukcji z mniejszą ilością zaworów,
czyli "plasuje" samochód w gronie szrotów :)

--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl

15 Data: Grudzien 05 2006 14:56:17
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Pitras 

Jakub Witkowski napisał(a):

Pitras wrote:

>> To gdzie auto sie plasuje nie zależy od posiadania lub nie jakiegos
>> zabezpieczenia.
>> Wojtek
>
> A od czego ???
> Nie uważasz że wartość auta rośnie jeśli ma w/w zabezpieczenie.

Skoro się tak upierasz, to niech ci będzie: posiadanie owego "zabezpieczenia"
(czyli po prostu bezkolizyjnej głowicy), jest charakterystyczne raczej
dla starszych, mniej wymyślnych konstrukcji z mniejszą ilością zaworów,
czyli "plasuje" samochód w gronie szrotów :)

Czyli rozumiem, że staje się to powoli anachronizmem i większość
nowych aut nie ma tego zabezpieczenia ??

16 Data: Grudzien 05 2006 16:09:53
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Jakub Witkowski 

Pitras wrote:

Czyli rozumiem, że staje się to powoli anachronizmem i większość
nowych aut nie ma tego zabezpieczenia ??

Skutek uboczny jego konstrukcji.
Np. małego fiata nie da się rozpędzić do niedozwolonych prędkości
na autostradzie. Nazwiesz to "zabezpieczeniem"?

--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl

17 Data: Grudzien 05 2006 16:38:25
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Blyskacz 

Czyli rozumiem, że staje się to powoli anachronizmem i większość
nowych aut nie ma tego zabezpieczenia ??
to nie zabezpieczenie a cecha konstrukcyjna, ktora wynika z wielu uwarunkowan...od jakis 10 lat coraz rzadziej wystepujaca w silnikach..

Blyskacz

--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

18 Data: Grudzien 05 2006 15:04:47
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Blyskacz 

Ostatnio dowiedziałem się że Audi (nie wiem czy wszystkie modele)
> mają mechanizm zabezpieczenia rozrządu w wypadku zerwania pasku
> rozrządu.

moze jakies zrodlo ?
o zadnym "zabezpieczeniu" przed kolizja w trakcie zerwania paska, poza
poprostu bezkolizyjnym skonstruowaniu silnika nie slyszalem...
znany 1.8T wali po zaworach az milo, tak samo 2.8 z lat 97-02,
wiec jak masz jakies sensowne dane poza "slyszalem" to podziel sie nimi...

czemu Audi plasuje się wyżej niż np. Opel, który takiego
zabezpieczenia nie posiada.
rotfl
FYI stare ople z serii 8v sa bezkolizyjne, wiec posiadaja takie "zabezpieczenie"...czyli stary kadett plasuje sie w czolowce limuzyn :-)
o klasie auta swiadcza zupelnie inne rzeczy... przecietnego uzytkownika auta nie obchodza takie detale jak kolizyjnosc rozrzadu ...

pozdrawiam Blyskacz

--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

19 Data: Grudzien 05 2006 14:52:25
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Pitras 

Blyskacz napisał(a):

> Ostatnio dowiedziałem się że Audi (nie wiem czy wszystkie modele)
 > mają mechanizm zabezpieczenia rozrządu w wypadku zerwania pasku
 > rozrządu.

moze jakies zrodlo ?
o zadnym "zabezpieczeniu" przed kolizja w trakcie zerwania paska, poza
poprostu bezkolizyjnym skonstruowaniu silnika nie slyszalem...
znany 1.8T wali po zaworach az milo, tak samo 2.8 z lat 97-02,
wiec jak masz jakies sensowne dane poza "slyszalem" to podziel sie nimi...

> czemu Audi plasuje się wyżej niż np. Opel, który takiego
> zabezpieczenia nie posiada.
rotfl
FYI stare ople z serii 8v sa bezkolizyjne, wiec posiadaja takie
"zabezpieczenie"...czyli stary kadett plasuje sie w czolowce limuzyn :-)
o klasie auta swiadcza zupelnie inne rzeczy... przecietnego uzytkownika
auta nie obchodza takie detale jak kolizyjnosc rozrzadu ...

pozdrawiam Blyskacz

Ok. Nie twierdzę, że dzięki temu auto staję się limuzyną ale jest
to jeden z elementów, dzięki któremu dana marka ma lepszą opinię.
I tak np. jest porównując Audi z Oplem.
A tak w ogóle to chciałem zweryfikować tą informację ale ludzie
jacyś nerwowi.... Dawno nie pisałem na tej grupie ale widzę że
sporo się zmieniło. Na gorsze rzecz jasna.

20 Data: Grudzien 05 2006 16:30:15
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Jakub Witkowski 

Pitras wrote:

Ok. Nie twierdzę, że dzięki temu auto staję się limuzyną ale jest
to jeden z elementów, dzięki któremu dana marka ma lepszą opinię.
I tak np. jest porównując Audi z Oplem.
A tak w ogóle to chciałem zweryfikować tą informację ale ludzie
jacyś nerwowi.... Dawno nie pisałem na tej grupie ale widzę że
sporo się zmieniło. Na gorsze rzecz jasna.

Usłyszałeś coś piate przez dziewiąte o kolizyjności, i jednocześnie
stawiasz z miejsca tezę, nazwijmy to: dość ryzykowną, o związu tejże
kolizyjności z "plasowaniem" marki auta. No, i się dziwisz...

Im bardziej śrubuje się osiągi silników, tym bardziej wzrasta stopień
sprężania, tym wymyślniejsze kształty komory spalania, tym więcej
w niej zaworów, i tym bliżej dochodzi do nich tłok.
I dlatego w tych nowocześniejszych silnikach byłoby bardzo trudno,
albo wręcz niemożliwe, aby zawory w jakimś nietypowym położeniu
(po zerwaniu paska) nie kolidowały z tłokiem.
W starych, mało wysilonych konstrukcjach było to o wiele łatwiejsze
do osiągnicia. Ot i cała tajemnica.

--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl

21 Data: Grudzien 05 2006 17:15:14
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Golab 

A Audi A4 1.8 5V ma taka własciwość czy nie, pytam bo mnie czeka wymiana
paska,
 a jezeli to jest prawda rowniez dla mojego auta to poczekam az sie zerwie
:) 500zl droga nie chodzi.

Marcin

Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

> Ostatnio dowiedziałem się że Audi (nie wiem czy wszystkie modele)
 > mają mechanizm zabezpieczenia rozrządu w wypadku zerwania pasku
 > rozrządu.

moze jakies zrodlo ?
o zadnym "zabezpieczeniu" przed kolizja w trakcie zerwania paska, poza
poprostu bezkolizyjnym skonstruowaniu silnika nie slyszalem...
znany 1.8T wali po zaworach az milo, tak samo 2.8 z lat 97-02,
wiec jak masz jakies sensowne dane poza "slyszalem" to podziel sie nimi...

> czemu Audi plasuje się wyżej niż np. Opel, który takiego
> zabezpieczenia nie posiada.
rotfl
FYI stare ople z serii 8v sa bezkolizyjne, wiec posiadaja takie
"zabezpieczenie"...czyli stary kadett plasuje sie w czolowce limuzyn :-)
o klasie auta swiadcza zupelnie inne rzeczy... przecietnego uzytkownika
auta nie obchodza takie detale jak kolizyjnosc rozrzadu ...

pozdrawiam Blyskacz

--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

22 Data: Grudzien 05 2006 18:36:32
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: P11 

Golab napisał(a):

A Audi A4 1.8 5V ma taka własciwość czy nie, pytam bo mnie czeka wymiana
paska,
 a jezeli to jest prawda rowniez dla mojego auta to poczekam az sie zerwie
:) 500zl droga nie chodzi.
Nie ma.

23 Data: Grudzien 05 2006 21:01:54
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Kriso 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Ostatnio dowiedziałem się że Audi (nie wiem czy wszystkie modele)
> mają mechanizm zabezpieczenia rozrządu w wypadku zerwania pasku
> rozrządu.

moze jakies zrodlo ?
o zadnym "zabezpieczeniu" przed kolizja w trakcie zerwania paska, poza
poprostu bezkolizyjnym skonstruowaniu silnika nie slyszalem...
znany 1.8T wali po zaworach az milo, tak samo 2.8 z lat 97-02,
wiec jak masz jakies sensowne dane poza "slyszalem" to podziel sie nimi...

A to 2.8 V6 ma pasek rozrzadu?? Mialem golfa 3 97rok i mial lancuch.
Chyba ze cos zle wyczytalem :)

Kris

24 Data: Grudzien 05 2006 22:40:54
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Blyskacz 

A to 2.8 V6 ma pasek rozrzadu?? Mialem golfa 3 97rok i mial lancuch.
to zupelnie inne silniki ...

Chyba ze cos zle wyczytalem :)
co wyczytales to nie wiem, ale w silniku o ktorym pisalem lancucha nie ma...

pozdrawiam Blyskacz

--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

25 Data: Grudzien 05 2006 16:41:07
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Jakub Witkowski 

BTW można by wymyślić jaiś mechanizm takiego zabezpieczenia.

Np.: napinacz paska po jego pęknięciu "wpada" głębiej i jednocześnie
porzesuwa jakąś dźwignię slużącą do powiększenia (mechanicznie?
hydraulicznie?) luzu zaworowego na tyle, aby zawory pozostały
na stale zamknięte.

Ale szczerze wątpię czy jakikolwiek producent będzie wkładał
do silnika elementy, które prawdopodobnie nie zadziałają ani raz
w czasie jego eksploatacji, a które służą tylko temu aby
w razie awarii klient... mniej zapłacił w serwisie... :)

--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl

26 Data: Grudzien 05 2006 17:01:03
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: GrzegorzG 


Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w
wiadomości


Ale szczerze wątpię czy jakikolwiek producent będzie wkładał
do silnika elementy, które prawdopodobnie nie zadziałają ani raz
w czasie jego eksploatacji, a które służą tylko temu aby
w razie awarii klient... mniej zapłacił w serwisie... :)


nie jest to glupie, bo za zabezpieczenie zaplaca wszyscy a paski zrywaja sie
rzadko ;)

27 Data: Grudzien 05 2006 18:24:18
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: nowy140 


"GrzegorzG"  wrote in message


Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w
wiadomości
>
> Ale szczerze wątpię czy jakikolwiek producent będzie wkładał
> do silnika elementy, które prawdopodobnie nie zadziałają ani raz
> w czasie jego eksploatacji, a które służą tylko temu aby
> w razie awarii klient... mniej zapłacił w serwisie... :)
>

nie jest to glupie, bo za zabezpieczenie zaplaca wszyscy a paski zrywaja
sie
rzadko ;)


quasi zabezpieczeniem podobnym i jednak tanszym jest lancuch i wpis w
ksazeczce obslugi "element niewymienny przez cale zycie samochodu"
a jak sie zerwie? Komu i gdzie i kiedy? Po milionie km gdzies u ruskich czy
w Polsce... w starym zlomiastym aucie ktore ktos juz raczej odda na zlom.
Producenci tez umieja liczyc. Przede wszystkim liczyc.......niestety.

28 Data: Grudzien 05 2006 19:22:48
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

On 2006-12-05, nowy140  wrote:


quasi zabezpieczeniem podobnym i jednak tanszym jest lancuch i wpis w
ksazeczce obslugi "element niewymienny przez cale zycie samochodu"
a jak sie zerwie? Komu i gdzie i kiedy?


Podobno sie zdarza. Robert Redziak pisal nie raz o umierajacych
napinaczach hydraulicznych. Od tego pewnie niedaleko do zelaznego
deszczu... 

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

29 Data: Grudzien 05 2006 18:47:13
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: P11 

GrzegorzG napisał(a):

Ale szczerze wątpię czy jakikolwiek producent będzie wkładał
do silnika elementy, które prawdopodobnie nie zadziałają ani raz
w czasie jego eksploatacji, a które służą tylko temu aby
w razie awarii klient... mniej zapłacił w serwisie... :)


nie jest to glupie, bo za zabezpieczenie zaplaca wszyscy a paski zrywaja sie rzadko ;)
Jest :( Dla współczesnych nastawianych wyłącznie na szybki zysk koncernów jest bezdennie głupie. Koszta produkcji rosna a jeszcze chroni przed usterka (z winy klienta) generującą zyski dla fabryki po okresie gwarancji. To nie ma prawa przejść.
weźmy takie starsze silniki TDI czy HDI. Kreca sie zaledwie do 4500rpm maja 2 zawory na cylinder - az sie prosi o rozrząd ohv taki jak w Polonezie ale napędzany kołami zębatymi. Niestety producent uparł sie na pozornie nowocześniejszy ohc napędzany zrywającym sie paskiem. Zalet niskiej bezwładności rozrządu ohv wolnoobrotowy diesel nie wykorzystuje no a wady w postaci ryzyka zerwania paska i okresowej wymiany obciążają klientów. A to jest z kolei bezgranicznie głupie dla użytkownika.

30 Data: Grudzien 10 2006 15:27:31
Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi
Autor: Pete 


"Pitras" wrote

Ostatnio dowiedziałem się że Audi (nie wiem czy wszystkie modele)
mają mechanizm zabezpieczenia rozrządu w wypadku zerwania pasku
rozrządu.

No to które konkretnie modele, bo z tego co mi wiadomo większość obecnie produkowanych silników do Audi to jednak silniki kolizyjne?  Jest kilka, które zamiast paska mają łańcuch.  Łańcucha nie trzeba tak często wymieniać jak paska, ale jak się łańcuch zerwie, to też będzie katastrofa.

Pozdr.
Pete

Zabezpieczenie rozrządu w Audi



Grupy dyskusyjne