Grupy dyskusyjne   »   ZÄ™batki 428 vs 520

Zębatki 428 vs 520



1 Data: Listopad 02 2012 10:21:18
Temat: Zębatki 428 vs 520
Autor: Piotr Rezmer 

Witam,

MuszÄ™ w XLR wymienić zestaw napedowy. Do tej pory mysla³em ¿e rozmiar 428 jest mniej trwa³y z powodu mniejszych rozmiarów zÄ™ba. Tymczasem wyglÄ…da na to ¿e gruboæ zÄ™batki 428 to 7,2 mm a 520 to 5,8 mm. Mo¿na zatem wnioskować ¿e rozmiar 520 jest mniej trwa³y - dobrze kombinujÄ™?



Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w ³aÅ„cuch inny ni¿ bezoringowy do motocykla enduro.

NajtaÅ„szy bezoringowy RK 428 H/134 kosztuje w Larssonie 70 z³ Szerokoæ rolki 7,95 mm
NajtaÅ„szy oringowy  RK 428 SO/132 kosztuje 290 z³ szerokoæ rolki 7,95 mm

NajtaÅ„szy oringowy  RK 520 SO/112 kosztuje 275 z³ szerokoæ rolki 6,35

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar



2 Data: Listopad 02 2012 11:04:58
Temat: Re: Zębatki 428 vs 520
Autor: Piotr Rezmer 

Piotr Rezmer pisze:


Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w ³aÅ„cuch inny ni¿ bezoringowy
do motocykla enduro.

Ju¿ znalaz³em potencjalnÄ… ró¿nicÄ™: ponoć bezoringowy warto stosować tam gdzie liczy siÄ™ ka¿dy u³amek KM. Wytrzyma³oæ ³aÅ„cucha bezoringowego jest nikczemna, co zgodza siÄ™ z moimi doÅ›wiadczeniami.

DochodzÄ™ do wniosku, ¿e zakup ³aÅ„cucha oringowego zwróci siÄ™ bardzo szybko.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

3 Data: Listopad 02 2012 10:30:13
Temat: Re: Zêbatki 428 vs 520
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Fri, 02 Nov 2012 11:04:58 +0100) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
wyklawiaturowal co nastepuje:

Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestowaæ w ³añcuch inny ni¿ bezoringowy
do motocykla enduro.

Ju¿ znalaz³em potencjaln± ró¿nicê: ponoæ bezoringowy warto stosowaæ tam
gdzie liczy siê ka¿dy u³amek KM. Wytrzyma³o¶æ ³añcucha bezoringowego
jest nikczemna, co zgodza siê z moimi do¶wiadczeniami.

Dochodzê do wniosku, ¿e zakup ³añcucha oringowego zwróci siê bardzo szybko.

Ja do DT za³o¿y³em drugi raz bezoringowy RK za oko³o 70z³, poprzedni da³
radê przejechaæ oko³o 2000km w b³ocie. £añcuch ma zapinkê, wiêc wymiana to
5 minut roboty a przynajmniej nie przejmujê siê widz±c w jakich warunkach
pracuje. Nie s±dzê ¿eby oringowy przejecha³ 4 razy wiêcej kilometrów.


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

4 Data: Listopad 02 2012 11:43:13
Temat: Re: Zêbatki 428 vs 520
Autor: Piotr Rezmer 

Piotr Klimek pisze:

Ja do DT za³o¿y³em drugi raz bezoringowy RK za oko³o 70z³, poprzedni da³
radê przejechaæ oko³o 2000km w b³ocie. £añcuch ma zapinkê, wiêc wymiana to
5 minut roboty a przynajmniej nie przejmujê siê widz±c w jakich warunkach
pracuje. Nie s±dzê ¿eby oringowy przejecha³ 4 razy wiêcej kilometrów.

U mnie jest teraz tak ¿e je¶li przed jazd± ustawiê ³añcuch na prawid³owy luz, to po przejechaniu 100 km w ci±gu dnia wisi jak psu jaja :) Wygl±da to tak niefajnie ¿e a¿ obawiam siê czy kiedy¶ mi nie spadnie z zêbatek i nie zablokuje ty³u.

Znalaz³em jeszcze PDFa DIDa który przedstawia porównanie ¿ywotno¶ci ³añcuchów, ale wiadomo to marketing

http://www.motor-land.com.pl/did/files/did.pdf

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

5 Data: Listopad 02 2012 10:55:22
Temat: Re: Zêbatki 428 vs 520
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Fri, 02 Nov 2012 11:43:13 +0100) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ja do DT za³o¿y³em drugi raz bezoringowy RK za oko³o 70z³, poprzedni da³
radê przejechaæ oko³o 2000km w b³ocie. £añcuch ma zapinkê, wiêc wymiana to
5 minut roboty a przynajmniej nie przejmujê siê widz±c w jakich warunkach
pracuje. Nie s±dzê ¿eby oringowy przejecha³ 4 razy wiêcej kilometrów.

U mnie jest teraz tak ¿e je¶li przed jazd± ustawiê ³añcuch na prawid³owy
luz, to po przejechaniu 100 km w ci±gu dnia wisi jak psu jaja :) Wygl±da
to tak niefajnie ¿e a¿ obawiam siê czy kiedy¶ mi nie spadnie z zêbatek i
nie zablokuje ty³u.

Ja te¿ do¶æ czêsto muszê korygowaæ naci±g.

Znalaz³em jeszcze PDFa DIDa który przedstawia porównanie ¿ywotno¶ci
³añcuchów, ale wiadomo to marketing

http://www.motor-land.com.pl/did/files/did.pdf

Kup oringowy i daj znaæ czy faktycznie ró¿nica w cenie jest adekwatna do
ceny. Jednak patrz±c na to co siê dzieje z ³añcuchem po tym jak siê
zakopiesz po osie to nie wró¿ê d³ugiego czasu ¿ycia uszczelnieniom.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

6 Data: Listopad 02 2012 12:21:12
Temat: Re: Zębatki 428 vs 520
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-11-02 10:21, Piotr Rezmer pisze:

Witam,

MuszÄ™ w XLR wymienić zestaw napedowy. Do tej pory mysla³em ¿e rozmiar
428 jest mniej trwa³y z powodu mniejszych rozmiarów zÄ™ba. Tymczasem
wyglÄ…da na to ¿e gruboæ zÄ™batki 428 to 7,2 mm a 520 to 5,8 mm. Mo¿na
zatem wnioskować ¿e rozmiar 520 jest mniej trwa³y - dobrze kombinujÄ™?

To sa inne lancuchy i juz. 428 jest szerszy ale za to ogniwo jest krotsze. Ma tez mniejsza srednice rolki. Wieksza srednica rolki to grubszy swozen  a wiec wieksza wytrzymalosc.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

Zębatki 428 vs 520



Grupy dyskusyjne