Zagłówki, nietypowe pasy bezpieczeństwa, mec hanizm zmiany biegów i opony 1-kierunkowe
1 | Data: Wrzesien 24 2007 18:25:04 |
Temat: Zagłówki, nietypowe pasy bezpieczeństwa, mechanizm zmiany biegów i opony 1-kierunkowe | |
Autor: Maciek | 1) Mój pasażer ma ranę na brzuchu i przeszkadza mu pas bezpieczeństwa, a konkretnie ta jego część, która idzie poziomo przez brzuch. Może sobie załatwić zwolnienie z pasów, ale boi się jeździć tak zupełnie bez. Stąd pytanie, jakie jeszcze pasy można sobie zamontować. Jeżeli trzeba by było, to nawet mógłbym zmienić fotel. Chodzi o pasy, które ominą następującą okolicę: 2 |
Data: Wrzesien 24 2007 18:42:46 | Temat: Re: Zagłówki, nietypowe pasy bezpieczeństwa, mechanizm zmiany biegów i opony 1-kierunkowe | Autor: Grejon | Maciek pisze: 2) Po czym poznać, czy opony są przystosowane tylko do kręcenia się w jedną stronę, czy nie i mogę spokojnie zamienić lewe przednie koło z prawym) Najłatwiej po konstrukcji bieżnika, jeśli po obróceniu o 180 stopni opona będzie zostawiać taki sam ślad na nawierzchni to nie ma znaczenia z której strony będzie. Druga metoda to sprawdzenie czy na boku opony jest strzałka wskazująca kierunek toczenie "do przodu". -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 3 |
Data: Wrzesien 24 2007 16:43:03 | Temat: Re: Zagłówki, nietypowe pasy bezpieczeństwa, mechanizm zmiany biegów i opony 1-kierunkowe | Autor: 'Tom N' | Maciek w 1) Mój pasażer ma ranę na brzuchu i przeszkadza mu pas bezpieczeństwa, a Patrząc z góry na swój brzuch, miej więcej 2 cm poniżej pępka i 10 cm w To niech ułoży i zapnie pas porządnie, na wysokości bioder. 2) Po czym poznać, czy opony są przystosowane tylko do kręcenia się w jedną Po napisach, strzałkach lub ich braku. Kierunkowe asymetryczne raczej nie. 3) Po maksymalnym wysunięciu zagłówka do góry i tak jest on zdecydowanie za Czyli gdzie jest najwyższy punkt zagłówka w stosunku do oczu? -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 4 |
Data: Wrzesien 24 2007 18:44:19 | Temat: Re: Zagłówki, nietypowe pasy bezpieczeństwa, mechanizm zmiany biegów i opony 1-kierunkowe | Autor: Maciek | Czyli gdzie jest najwyższy punkt zagłówka w stosunku do oczu? Gdyby miał być na linii oczu, tak jak powinien, to brakuje mi jeszcze z 8 cm albo lepiej. 5 |
Data: Wrzesien 24 2007 20:47:32 | Temat: Re: Zagłówki, nietypowe pasy bezpieczeństwa, mechanizm zmiany biegów i opony 1-kierunkowe | Autor: Maciek | Patrząc z góry na swój brzuch, miej więcej 2 cm poniżej pępka i 10 cm w No tak, ale ta rana idzie też trochę w dół. Uwierz mi - klasyczne pasy odpadają. Pytanie jakie inne są dostępne. 6 |
Data: Wrzesien 24 2007 22:12:13 | Temat: Re: Zagłówki, nietypowe pasy bezpieczeństwa, mechanizm zmiany biegów i opony 1-kierunkowe | Autor: Tomasz Pyra | Maciek pisze: 1) Mój pasażer ma ranę na brzuchu i przeszkadza mu pas bezpieczeństwa, a konkretnie ta jego część, która idzie poziomo przez brzuch. Może sobie załatwić zwolnienie z pasów, ale boi się jeździć tak zupełnie bez. Stąd pytanie, jakie jeszcze pasy można sobie zamontować. Jeżeli trzeba by było, to nawet mógłbym zmienić fotel. Chodzi o pasy, które ominą następującą okolicę: Nie radzę robić takich eksperymentów z niepełnym zapinaniem pasów, bo efekty mogą być opłakane. Lepiej pas założyć poprawnie, np. "ciążowo" (jak kobiety w ciąży), czyli pod brzuchem, po biodrach. W ogóle pas nie ma iść po brzuchu - ma trzymać za miednice, a nie za jelita :) 2) Po czym poznać, czy opony są przystosowane tylko do kręcenia się w jedną stronę, czy nie i mogę spokojnie zamienić lewe przednie koło z prawym) Na oponach mogą znajdować się następujące napisy: inside - ta strona opony ma być po wewnętrznej stronie koła outside - ta strona opony ma być po zewnętrznej stronie koła rotation (i strzałka) - opona ma się obracać w stronę wskazywaną strzałką. Jeżeli masz opony asymetryczne (napisy inside i outside, ale bez rotation) to możesz takie koło założyć na dowolne miejsce w samochodzie. Jak masz rotation, to już musisz taką oponę przełożyć na feldze jak chcesz używać po drugiej stronie. Są chyba też opony które są i asymetryczne i kierunkowe (a więc inna budowa lewej i prawej), takich to już w ogóle nie da się przełożyć na drugą stronę. 3) Po maksymalnym wysunięciu zagłówka do góry i tak jest on zdecydowanie za nisko. Czy można dokupić jakiś wyższy zamiennik? Hmmm... Czy aby na pewno jest on zdecydowanie za nisko? Ile wzrostu ma ta osoba? Może raczej nieprawidłowo ustawia zagłówek? Górna krawędź zagłówka powinna być mniej-więcej równo z górną linią głowy. Nie słyszałem o dłuższych zagłówkach jako opcji. Spróbowałbym najwyżej dopasować coś z innego modelu/samochodu, ewentualnie pozostaje indywidualna przeróbka albo wymiana siedzeń. 4) Ostatnio mechanik przebąkiwał coś, że mam do wymiany mechanizm zmiany biegów. Faktycznie czasami mam problemy z II i wstecznym, ale żadko. Podobno standard w tym modelu po paru latach. Zastanawiam się, czy wymieniać to od razu, czy czekać, aż się całkowicie nie rozleci. Zależy od tego czy nie przeraża Cię totalny pad samochodu w trasie i wołanie lawety setki kilometrów od domu. Bo rozleci się nie wiadomo kiedy, a póki jeździ to możesz odstawić samochód do warsztatu kiedy chcesz i bez lawety. Kolejna sprawa, że może teraz wystarczy wymienić jakiś synchronizator, łożysko czy zespół jednego biegu. Jak to się rozsypie to do wymiany może być cała skrzynia. Inna sprawa że jak ostatnio widzę, to nie bardzo się opłaca naprawiać skrzynie - drogie podzespoły i dużo roboty. Zazwyczaj ekonomiczniej od razu kupić całą skrzynię z jakiegoś rozbitka. Nie wiem, jakie mogą być konsekwencje czekania na ostatnią chwilę. W tej chwili kosztowałoby mnie to jakieś 500 zł. Czyli tyle ile 100km holowania samochodu... Dobrze to przemyśl :) -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 7 |
Data: Wrzesien 24 2007 20:26:31 | Temat: Re: Zagłówki, nietypowe pasy bezpieczeństwa, mechanizm zmiany biegów i opony 1-kierunkowe | Autor: 'Tom N' | Tomasz Pyra w 3) Po maksymalnym wysunięciu zagłówka do góry i tak jest on zdecydowanie Hmmm... Czy aby na pewno jest on zdecydowanie za nisko? Ile wzrostu ma Kto ma oczy czubku głowy? :P Zazwyczaj ekonomiczniej od I wozić w bagażniku i wymienić w 2 godziny... ała, to nie Granada :) -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 8 |
Data: Wrzesien 24 2007 20:37:41 | Temat: Re: Zagłówki, nietypowe pasy bezpieczeństwa, mechanizm zmiany biegów i opony 1-kierunkowe | Autor: 'Tom N' | Tomasz Pyra w 3) Po maksymalnym wysunięciu zagłówka do góry i tak jest on zdecydowanie Hmmm... Czy aby na pewno jest on zdecydowanie za nisko? Ile wzrostu ma Kto ma oczy na czubku głowy? :P Zazwyczaj ekonomiczniej od I wozić w bagażniku i wymienić w 2 godziny... ała, to nie Granada :) -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 9 |
Data: Wrzesien 25 2007 10:12:53 | Temat: Re: Zagłówki, nietypowe pasy bezpieczeństwa, mechanizm zmiany biegów i opony 1-kierunkowe | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 24 Sep 2007 18:25:04 +0200, "Maciek" 1) Mój pasażer ma ranę na brzuchu i przeszkadza mu pas bezpieczeństwa, a Raczej bez szans, wszystkie pasy jakie znam tam przechodzą. 2) Po czym poznać, czy opony są przystosowane tylko do kręcenia się w jedną Po oznaczeniu na boku - strzałka z napisem 'direction'. Lewa prawa również w podobny sposób. 3) Po maksymalnym wysunięciu zagłówka do góry i tak jest on zdecydowanie za Tak. W innym samochodzie. 4) Ostatnio mechanik przebąkiwał coś, że mam do wymiany mechanizm zmiany Wymienić od razu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |