Grupy dyskusyjne   »   [tech] Zagadka serwisowa

[tech] Zagadka serwisowa



1 Data: Kwiecien 18 2011 22:46:30
Temat: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: Ivam 

Witam!

Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.

1) ver. 1 - krotka
Po zimie postanowilem wyczyscic gazniki. Wyczyscilem bylo ok, potem padla uszczelka pod glowica. Naprawilem, ale juz nie jest ok. Nie moge dograc wszystkiego - kopci na brazowo-czarno, dwa gary sa zalewane. Pozostale 2 cylindry sa ok. Gazniki kilka razy sprawdzalem i czyscilem, bez skutku.

2) ver. 2 - dluga
Po zimie wyczyscilem gazniki. Uzylem do tego celu benzyny ekstrakcyjnej i myjki ultradziwiekowej. Jeden gaznik (jako kontrolny) umylem tez w benzynie ekstrakcyjnej, ale bez uzycia myjki ultradziekowej. Efekty byly bardzo zaskakujace - dysze umyte w myjce maja wiekszy otwor (pod slonce szlo to zauwazyc golym okiem) niz ta myta tradycyjnie. Zatem i ostatni gaznik umylem w myjce - wszystkie dysze ten sam rozmiar ("na oko"). Maszyna ladnie odpala, regulacja dokonana tylko srubkami od skladu, tak aby temperatury na wszystkich kolektorach byly jednakowe i wynosily ~210*C. Srubkami krecilem o mniej niz 1/4 obrotu, aby uzyskac ten efekt.

Po parku km kontrola swiec i wszystkie czarne.

Zanim zdazylem dojechac na synchro to padla mi uszczelka pod glowica. Wciagal wode na drugim cylindrze. Temperatura na tym kolektorze spadla do okolo 150*C. Glowica do planowania o 0.08mm, wymienione uszczelniacze, zawory sprawdzone i wyczyszczone. Wszystko poskladane do kupy i zonk.

3) podsumowanie:
objawy:
Ciezko odpala, kopci, strzela w wydech, kopci na czarno. Na zimno silnik ma problem przejsc granice 3000 rpm, przy obrotach biegu jalowego gwaltowne dodanie gazu czasami konczy sie zgaszeniem silnika. Po przekroczeniu granicy 3k rpm, wszystko ok. Odnotowuje pewna poprawe po wyjeciu filtra powietrza, ale dalej nie jest to rewelacja

Temepratury na kolektorach to kolejno (na biegu jalowym):
1 - 150*C
2 - 140*C
3 - 220*C
4 - 220*C

Przy wyzszych obrotach kolektory 1 i 2 nagrzewaja sie do ~200*, a 3 i 4 do ~300*

Swiece od cylindrow 1 i 2 mokre, czarne; od cylindrow 3 i 4 suche, czarne.

Luzy na zaworach sa w dolnych granicach, z wyjatkiem 2 zaworow wydechowych z 4'go cylindra (tam jest zbyt ciasno).

Kompresja:
1 - 1500kPa
2 - 1500kPa
3 - 1500kPa
4 - 1550kPa

Czyli ksiazkowo zajebiscie. Co ciekawe na zamknietej przepustnicy juz byly spore roznice:
1 - 1000kPa
2 - 1050kPa
3 - 1200kPa
4 - 1200kPa

Wyeliminowano:
- slaba kompresja
- wiekszosc problemow z elektryka (nie wymienialem kabli WN, natomiast zamienialem miejscami fajki od swiec)
- swiece (1 komplet nowych + 2 komplety "sprawnych" starych CR9E + 1 komplet "sprawnych" CR8E)
- zle ustawione, zamienione miejscami, etc. walki rozrzadu

Zagadka pozostala:
- gazniki czyscilem 3 razy, poziom paliwa ustawialem, wychodzi na to, ze jest ok, ale wciaz mam watpliwosci
- zawory - sa w dolnej granicy (dolot listek 0.1 wchodzi luzno, 0.15 nie wchodzi; wydech listek 0.2 wchodzi, 0.25 nie wchodzi)
- fajki swiec - ksiazka mowi 10k ohm, a ja mierze i mam jak byk ~5k ohm, a wygladaja na oryginalne od fazera
- lewe powietrze na kroccach ssacych (pryskam na nie plack'iem albo innym WD-40 i nie widac zadnej roznicy w pracy silnika. Tak na wszelki wypadek, nieelegancko potraktowalem je silikonem - w sensie przykrecilem na silikonie)

Gazniki za kazdym razem jak czyscilem to ulkladalem komplety tak jak czyscilem - czyli dana dysza zawsze wraca do tego samego gaznika. Mysle pozamieniac dysze gaznikow 1 i 4 oraz 2 i 3 ze soba, tak zeby zobaczyc, czy teraz prawe cylindry beda zalewane. Dobry pomysl, czy glupota?

Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?




Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym kombinowac, zeby bylo ok.


--
pzdr:
Ivam



2 Data: Kwiecien 18 2011 22:57:11
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-18 22:46, Ivam pisze:

Witam!

Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.

1) ver. 1 - krotka
Po zimie postanowilem wyczyscic gazniki. Wyczyscilem bylo ok, potem
padla uszczelka pod glowica. Naprawilem, ale juz nie jest ok. Nie moge
dograc wszystkiego - kopci na brazowo-czarno, dwa gary sa zalewane.
Pozostale 2 cylindry sa ok. Gazniki kilka razy sprawdzalem i czyscilem,
bez skutku.

2) ver. 2 - dluga
Po zimie wyczyscilem gazniki. Uzylem do tego celu benzyny ekstrakcyjnej
i myjki ultradziwiekowej. Jeden gaznik (jako kontrolny) umylem tez w
benzynie ekstrakcyjnej, ale bez uzycia myjki ultradziekowej. Efekty byly
bardzo zaskakujace - dysze umyte w myjce maja wiekszy otwor (pod slonce
szlo to zauwazyc golym okiem) niz ta myta tradycyjnie. Zatem i ostatni
gaznik umylem w myjce - wszystkie dysze ten sam rozmiar ("na oko").
Maszyna ladnie odpala, regulacja dokonana tylko srubkami od skladu, tak
aby temperatury na wszystkich kolektorach byly jednakowe i wynosily
~210*C. Srubkami krecilem o mniej niz 1/4 obrotu, aby uzyskac ten efekt.

Po parku km kontrola swiec i wszystkie czarne.

Zanim zdazylem dojechac na synchro to padla mi uszczelka pod glowica.
Wciagal wode na drugim cylindrze. Temperatura na tym kolektorze spadla
do okolo 150*C. Glowica do planowania o 0.08mm, wymienione
uszczelniacze, zawory sprawdzone i wyczyszczone. Wszystko poskladane do
kupy i zonk.

3) podsumowanie:
objawy:
Ciezko odpala, kopci, strzela w wydech, kopci na czarno. Na zimno silnik
ma problem przejsc granice 3000 rpm, przy obrotach biegu jalowego
gwaltowne dodanie gazu czasami konczy sie zgaszeniem silnika. Po
przekroczeniu granicy 3k rpm, wszystko ok. Odnotowuje pewna poprawe po
wyjeciu filtra powietrza, ale dalej nie jest to rewelacja

Temepratury na kolektorach to kolejno (na biegu jalowym):
1 - 150*C
2 - 140*C
3 - 220*C
4 - 220*C

Przy wyzszych obrotach kolektory 1 i 2 nagrzewaja sie do ~200*, a 3 i 4
do ~300*

Swiece od cylindrow 1 i 2 mokre, czarne; od cylindrow 3 i 4 suche, czarne.

Luzy na zaworach sa w dolnych granicach, z wyjatkiem 2 zaworow
wydechowych z 4'go cylindra (tam jest zbyt ciasno).

Kompresja:
1 - 1500kPa
2 - 1500kPa
3 - 1500kPa
4 - 1550kPa

Czyli ksiazkowo zajebiscie. Co ciekawe na zamknietej przepustnicy juz
byly spore roznice:
1 - 1000kPa
2 - 1050kPa
3 - 1200kPa
4 - 1200kPa

Wyeliminowano:
- slaba kompresja
- wiekszosc problemow z elektryka (nie wymienialem kabli WN, natomiast
zamienialem miejscami fajki od swiec)
- swiece (1 komplet nowych + 2 komplety "sprawnych" starych CR9E + 1
komplet "sprawnych" CR8E)
- zle ustawione, zamienione miejscami, etc. walki rozrzadu

Zagadka pozostala:
- gazniki czyscilem 3 razy, poziom paliwa ustawialem, wychodzi na to, ze
jest ok, ale wciaz mam watpliwosci
- zawory - sa w dolnej granicy (dolot listek 0.1 wchodzi luzno, 0.15 nie
wchodzi; wydech listek 0.2 wchodzi, 0.25 nie wchodzi)
- fajki swiec - ksiazka mowi 10k ohm, a ja mierze i mam jak byk ~5k ohm,
a wygladaja na oryginalne od fazera
- lewe powietrze na kroccach ssacych (pryskam na nie plack'iem albo
innym WD-40 i nie widac zadnej roznicy w pracy silnika. Tak na wszelki
wypadek, nieelegancko potraktowalem je silikonem - w sensie przykrecilem
na silikonie)

Gazniki za kazdym razem jak czyscilem to ulkladalem komplety tak jak
czyscilem - czyli dana dysza zawsze wraca do tego samego gaznika. Mysle
pozamieniac dysze gaznikow 1 i 4 oraz 2 i 3 ze soba, tak zeby zobaczyc,
czy teraz prawe cylindry beda zalewane. Dobry pomysl, czy glupota?

Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak
jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany
ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?




Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
kombinowac, zeby bylo ok.

Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione minimalnie fazy rozrzadu.



--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

3 Data: Kwiecien 18 2011 23:12:30
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: Arni 

Kuczu pisze:


Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
kombinowac, zeby bylo ok.

Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione minimalnie fazy rozrzadu.

ale te 110 linii cytatu to mogłes przyci±ć

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

4 Data: Kwiecien 18 2011 23:13:05
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-18 23:12, Arni pisze:

Kuczu pisze:

Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
kombinowac, zeby bylo ok.

Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
minimalnie fazy rozrzadu.

ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć


Chyba Ci oko wypadlo bo cytat mam idealnie przyciety

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

5 Data: Kwiecien 18 2011 21:17:06
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: masti 

Dnia pięknego Mon, 18 Apr 2011 23:13:05 +0200 osobnik zwany Kuczu
wystukał:

W dniu 2011-04-18 23:12, Arni pisze:
Kuczu pisze:

Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z
czym kombinowac, zeby bylo ok.

Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
minimalnie fazy rozrzadu.

ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć


Chyba Ci oko wypadlo bo cytat mam idealnie przyciety

niestety nie



--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

6 Data: Kwiecien 18 2011 23:19:31
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-18 23:17, masti pisze:

Dnia pięknego Mon, 18 Apr 2011 23:13:05 +0200 osobnik zwany Kuczu
wystukał:

W dniu 2011-04-18 23:12, Arni pisze:
Kuczu pisze:

Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z
czym kombinowac, zeby bylo ok.

Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
minimalnie fazy rozrzadu.

ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć


Chyba Ci oko wypadlo bo cytat mam idealnie przyciety

niestety nie

No to nie, widocznie TB mnie oszukuje.
BTW. A co w temacie napiszecie ? Jakies sugestie ?
--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

7 Data: Kwiecien 18 2011 23:27:08
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: Arni 

Kuczu pisze:

W dniu 2011-04-18 23:12, Arni pisze:
Kuczu pisze:

Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
kombinowac, zeby bylo ok.

Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
minimalnie fazy rozrzadu.

ale te 110 linii cytatu to mogłes przyci±ć


Chyba Ci oko wypadlo bo cytat mam idealnie przyciety


chcesz zrzut ekranu?  Twoj post ma 112 linii a ivama 103, Twoje to nagłowek (1 linia), jednia linia tresci i stopka.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

8 Data: Kwiecien 18 2011 23:44:31
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: KJ Siła Słów 

W dniu 2011-04-18 23:27, Arni pisze:

chcesz zrzut ekranu? Twoj post ma 112 linii a ivama 103, Twoje to
nagłowek (1 linia), jednia linia tresci i stopka.

Arni, jak Ci od 6 lat wisze flaszke tak Cie prosze, wez pierdol te linie.

3 razy czytalem i mozdzylem i na to ze przy monazu glowicy ktos sie mogl omsknac nie wpadlem, a niby cos tam kiedys grzebalem.

KJ

9 Data: Kwiecien 18 2011 23:51:30
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: Arni 

KJ Siła Słów pisze:

W dniu 2011-04-18 23:27, Arni pisze:

chcesz zrzut ekranu? Twoj post ma 112 linii a ivama 103, Twoje to
nagłowek (1 linia), jednia linia tresci i stopka.

Arni, jak Ci od 6 lat wisze flaszke tak Cie prosze, wez pierdol te linie.

3 razy czytalem i mozdzylem i na to ze przy monazu glowicy ktos sie mogl omsknac nie wpadlem, a niby cos tam kiedys grzebalem.

ale ja nie podważam fachowosci porady. Tylko to, że tak sie trzeba do niej przebijać :)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

10 Data: Kwiecien 19 2011 19:03:19
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: Ivam 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione minimalnie fazy rozrzadu.

Zagadka trwa. Rozrzad zgodnie z ksiazka, czyli:

znak "T" na magnecie pokrywa sie z plaszczyzna podzialu silnika. Kropki na walkach pokrywaja sie z kropkami na mostkach. Mostki E2, I2 od strony sprzegla, mostki E1 i I1 od strony magneta. Mostki I na walku dolotowym (tez oznaczony I), mostki E na wydechu.

Teraz pytanie - powinno byc tak jak jest zgodnie z ksiazka (czyli na znak "T") czy na znaki "magneto - otwor od pokrywy"? Bo tutaj jest pewna roznica, tak ~0,5 zabka na zebatce (mniej wiecej tyle co napinacz lancucha pociagnal).

--
pzdr:
Ivam

11 Data: Kwiecien 18 2011 23:03:50
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: Arni 

Ivam pisze:


Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?


przepustnice to nawet na oko daja sie zweryfikowac. trzeba je podniesc gwałtownie paluchem i obserwowac jak szybko wracaj±. Jak sie zacinaj± to widac. Jak pęknięta membrana to widac ze inna sila jest potrzebna do podniesienia i inna jest predkosc opadania.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

12 Data: Kwiecien 18 2011 23:32:21
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: Arni 

jeszcze mi sie przypomniało cos:
gazniki po zrobieniu glowicy tez były czyszczone?
bo jak sobie przypomne jak szybko zarosły moje kiedy motocykl zimował to wszystko wydaje sie mozliwe.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

13 Data: Kwiecien 19 2011 06:06:29
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: Ivam 

Użytkownik "Arni"  napisał w wiadomo¶ci grup

jeszcze mi sie przypomniało cos:
gazniki po zrobieniu glowicy tez były czyszczone?

Od zrobienia glowicy 3 razy.

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomo¶ci grup
Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione minimalnie fazy rozrzadu.

Sprawdze jeszcze raz, akurat z tym duzo roboty nie ma.

--
pzdr:
Ivam

14 Data: Kwiecien 19 2011 06:24:24
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: J_K_K 

Użytkownik "Ivam"  napisał w wiadomo¶ci

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomo¶ci grup
Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione minimalnie fazy rozrzadu.

Sprawdze jeszcze raz, akurat z tym duzo roboty nie ma.

Kable od ¶wiec na pewno w dobrej kolejno¶ci ?

Pzdr

JKK

15 Data: Kwiecien 19 2011 08:35:44
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: Hinek 


Użytkownik "J_K_K"  napisał


Kable od ¶wiec na pewno w dobrej kolejno¶ci ?


To wtedy jakies cylindry nie beda wcale palic - a tu wszystkie
pala. Pewnie jest tak jak Kuczu napisal - rozrzad jest przestawiony.
Pozdr

--
Hinek

16 Data: Kwiecien 19 2011 00:12:05
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: Tytus 

Siemka

***"Ivam"
 Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.

Piekna historia a jaka preclowa :)
A moto to nie czasem KHI ???

Rowniez stawiam na rozrzad o zabek czy dwa.
Sprawdz przekrec silnikiem ze dwa razy i znow sprawdz.

T
P.S. Czego uzyles do mycia w ultradzwiekach???

17 Data: Kwiecien 19 2011 05:33:22
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: nightwatch77 


T
P.S. Czego uzyles do mycia w ultradzwiekach???

nietoperzy

18 Data: Kwiecien 19 2011 16:00:00
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: Ivam 

Użytkownik "Tytus"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Piekna historia a jaka preclowa :)
A moto to nie czasem KHI ???

Heheheh;) Nie - stary fazer.

Rowniez stawiam na rozrzad o zabek czy dwa.
Sprawdz przekrec silnikiem ze dwa razy i znow sprawdz.

Kilka razy bylo sprawdzane ale na znak miedzy kolem magnesowym, a blokiem silnika. Kumpel podpowiada, zeby sprawdzic na kreski na kole magnesowym, zeby pasowaly z otworem w deklu. Moglem niezbyt uwaznie za slabo naciagnac lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc przestawiony akurat o ten naciag lancucha.

Tylko teraz pytanie za 100ptk - ani haynes, ani serwisowka yamahy nic nie wspominaja o tych kreskach, a sa dwie. Roznica miedzy nimi to okolo 5mm. Z ktora kreska maja mi sie walki zgrywac?

--
pzdr:
Ivam

19 Data: Kwiecien 19 2011 19:53:53
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: Wojtek SobociĹ„ski 

W dniu 2011-04-19 16:00, Ivam pisze:

Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomoĹ›ci grup


Piekna historia a jaka preclowa :)
A moto to nie czasem KHI ???

Heheheh;) Nie - stary fazer.

Rowniez stawiam na rozrzad o zabek czy dwa.
Sprawdz przekrec silnikiem ze dwa razy i znow sprawdz.

Kilka razy bylo sprawdzane ale na znak miedzy kolem magnesowym, a
blokiem silnika. Kumpel podpowiada, zeby sprawdzic na kreski na kole
magnesowym, zeby pasowaly z otworem w deklu. Moglem niezbyt uwaznie za
slabo naciagnac lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc
przestawiony akurat o ten naciag lancucha.

Tylko teraz pytanie za 100ptk - ani haynes, ani serwisowka yamahy nic
nie wspominaja o tych kreskach, a sa dwie. Roznica miedzy nimi to okolo
5mm. Z ktora kreska maja mi sie walki zgrywac?


U mnie w xtz też sÄ… dwie kreski i uznałem, że pierwsza jest po to żeby
było wiadomo że przekrÄ™ca siÄ™ wał do punktu. Ustawiłem na tÄ™ drugÄ… i działa. W serwisówce xtz też nie ma ani słowa o pierwszej, za to druga jest pokazana na zdjÄ™ciu.
--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

20 Data: Kwiecien 19 2011 20:56:42
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-19 19:53, Wojtek Sobociński pisze:

W dniu 2011-04-19 16:00, Ivam pisze:
Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomoĹ›ci grup



Piekna historia a jaka preclowa :)
A moto to nie czasem KHI ???

Heheheh;) Nie - stary fazer.

Rowniez stawiam na rozrzad o zabek czy dwa.
Sprawdz przekrec silnikiem ze dwa razy i znow sprawdz.

Kilka razy bylo sprawdzane ale na znak miedzy kolem magnesowym, a
blokiem silnika. Kumpel podpowiada, zeby sprawdzic na kreski na kole
magnesowym, zeby pasowaly z otworem w deklu. Moglem niezbyt uwaznie za
slabo naciagnac lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc
przestawiony akurat o ten naciag lancucha.

Tylko teraz pytanie za 100ptk - ani haynes, ani serwisowka yamahy nic
nie wspominaja o tych kreskach, a sa dwie. Roznica miedzy nimi to okolo
5mm. Z ktora kreska maja mi sie walki zgrywac?


U mnie w xtz też sÄ… dwie kreski i uznałem, że pierwsza jest po to żeby
było wiadomo że przekrÄ™ca siÄ™ wał do punktu. Ustawiłem na tÄ™ drugÄ… i
działa. W serwisówce xtz też nie ma ani słowa o pierwszej, za to druga
jest pokazana na zdjęciu.

pierwsza kreska oznacza na ogol punkt zaplonu a druga GMP.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

21 Data: Kwiecien 19 2011 21:52:49
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: Wojtek SobociĹ„ski 

W dniu 2011-04-19 20:56, Kuczu pisze:

W dniu 2011-04-19 19:53, Wojtek Sobociński pisze:
W dniu 2011-04-19 16:00, Ivam pisze:
Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomoĹ›ci grup




Piekna historia a jaka preclowa :)
A moto to nie czasem KHI ???

Heheheh;) Nie - stary fazer.

Rowniez stawiam na rozrzad o zabek czy dwa.
Sprawdz przekrec silnikiem ze dwa razy i znow sprawdz.

Kilka razy bylo sprawdzane ale na znak miedzy kolem magnesowym, a
blokiem silnika. Kumpel podpowiada, zeby sprawdzic na kreski na kole
magnesowym, zeby pasowaly z otworem w deklu. Moglem niezbyt uwaznie za
slabo naciagnac lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc
przestawiony akurat o ten naciag lancucha.

Tylko teraz pytanie za 100ptk - ani haynes, ani serwisowka yamahy nic
nie wspominaja o tych kreskach, a sa dwie. Roznica miedzy nimi to okolo
5mm. Z ktora kreska maja mi sie walki zgrywac?


U mnie w xtz też sÄ… dwie kreski i uznałem, że pierwsza jest po to żeby
było wiadomo że przekrÄ™ca siÄ™ wał do punktu. Ustawiłem na tÄ™ drugÄ… i
działa. W serwisówce xtz też nie ma ani słowa o pierwszej, za to druga
jest pokazana na zdjęciu.

pierwsza kreska oznacza na ogol punkt zaplonu a druga GMP.


CzajÄ™, i pewnie jest opisana w rozdziale zapłon do którego nie zaglÄ…daliĹ›my, thx.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

22 Data: Kwiecien 19 2011 21:46:23
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: Tytus 

Siemka

*** "Ivam"
Moglem niezbyt uwaznie za slabo naciagnac
 lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc przestawiony akurat o ten
 naciag lancucha.

No wlasnie - czyli o zabek lub jak skladacz zdolny to i o dwa :)
ale ja to nie wiem tak do konca - ostatni rozrzad w moto skladalem jak sie tak nieszczesliwie zlozylo ze kupilem KHI - wstyd sie przyznac, z dziesiec lat temu. I za pierwszym razem zlozylem wlasnie zle - choc dalbym se paluch obciac ze jest OK.
Potem juz staralem sie kupowac takie co sie nie psuly. Choc z trzema kamertonami to roznia bywa - zwlaszcza z tymi "popularnymi" modelami


--
         Tytus
żółta motorynka
  i malagutek

23 Data: Kwiecien 19 2011 21:59:02
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: Ivam 

Użytkownik "Tytus"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

No wlasnie - czyli o zabek lub jak skladacz zdolny to i o dwa :)

Mam fotke podeslac, zeby udowodnic, ze jest ok?

Na serio to mam zagadke - czy stosowac sie do ksiazki i ustawiac znak "T" (tak jest teraz) czy na GMP - dodam, ze "T" jest pozniej niz GMP, ktore jest pokazane przez druga kreske w otworze pokrywy.


--
pzdr:
Ivam

24 Data: Kwiecien 19 2011 22:02:53
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-19 21:59, Ivam pisze:

Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomoĹ›ci grup

No wlasnie - czyli o zabek lub jak skladacz zdolny to i o dwa :)

Mam fotke podeslac, zeby udowodnic, ze jest ok?

Na serio to mam zagadke - czy stosowac sie do ksiazki i ustawiac znak
"T" (tak jest teraz) czy na GMP - dodam, ze "T" jest pozniej niz GMP,
ktore jest pokazane przez druga kreske w otworze pokrywy.

Ale masz problem. Wykrec swiece na 1. cylindrze, wsadz do srodka "patyk" i zobacz kiedy dokladnie masz GMP. I wtedy ustaw prawidlowo rozrzad.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

25 Data: Kwiecien 19 2011 22:08:35
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: Ivam 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Ale masz problem. Wykrec swiece na 1. cylindrze, wsadz do srodka "patyk" i zobacz kiedy dokladnie masz GMP. I wtedy ustaw prawidlowo rozrzad.

Aha, czyli jednak ma byc w GMP. Wszystko jasne, jutro przestawiam.

--
pzdr:
Ivam

26 Data: Kwiecien 19 2011 22:08:52
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-19 22:08, Ivam pisze:

Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomoĹ›ci grup

Ale masz problem. Wykrec swiece na 1. cylindrze, wsadz do srodka
"patyk" i zobacz kiedy dokladnie masz GMP. I wtedy ustaw prawidlowo
rozrzad.

Aha, czyli jednak ma byc w GMP. Wszystko jasne, jutro przestawiam.


no a jak inaczej ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

27 Data: Kwiecien 19 2011 22:24:03
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: Ivam 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

no a jak inaczej ?

Zgodnie z serwisowka. Nie wiem czy mi sie jakis felerny egzemplarz trafil, ale za cholere jasna punkt "T" na kole magnesowym ustawiony zgodnie z serwisowka, ani yamahy, ani haynesa nie zgadza sie z GMP. A jak w obu ksiazkach jest tak samo napisane, to tak zrobilem, bo pomyslalem sobie "madrzejsi ode mnie te ksiazke pisali", najwidoczniej punkt mijania sie zaworow ma byc inaczej niz w puszkach.

--
pzdr:
Ivam

28 Data: Kwiecien 19 2011 23:44:31
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: PanAdol 

czesc


Na serio to mam zagadke - czy stosowac sie do ksiazki i ustawiac znak "T"
(tak jest teraz) czy na GMP - dodam, ze "T" jest pozniej niz GMP, ktore
jest pokazane przez druga kreske w otworze pokrywy.

tak na pierwszego znalezionego linka wszedlem :
http://www.fazer-hispania.com/biblia_fazero.htm
i pierwszy manual http://www.fazer-hispania.com/manuales/5dm1-as1.zip

moze jakos nie w tym miejscu patrzysz te oznaczenie "T" ? - tutaj jest
narysowane nie w miejscu otworu tylko na laczeniu karterow ?
tak tylko kombinuje ;)
jesli nie to jak mocowane jest kolo magnesowe do walu ? jak jakis klin to
moze scielo ?
Pzdr

29 Data: Kwiecien 19 2011 16:09:12
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: Ivam 

Użytkownik "Tytus"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

P.S. Czego uzyles do mycia w ultradzwiekach???

Zapomnialo mi sie odpowiedziec.

Benzyna ekstrakcyjna, a myjka to kupilem chinska zabawke, zeby sprawdzic jak sie to w ogole spisuje. W biedronce byly jakis czas temu, nikt tego w mojej okolicy tego nie kupowal, wiec cene obnizyli na jakies 10zl za jedna myjke. Wtedy im sie dosc szybko skonczyly;)

--
pzdr:
Ivam

30 Data: Kwiecien 19 2011 17:06:39
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: Tytus 

Siemka

***"Ivam"
Benzyna ekstrakcyjna, a myjka to kupilem chinska zabawke, zeby sprawdzic jak

sie to w ogole spisuje. W biedronce byly jakis czas temu, nikt tego w mojej okolicy tego nie kupowal, wiec cene obnizyli na jakies 10zl za jedna myjke. Wtedy im sie dosc szybko skonczyly;)

Benzyna w myjce ultra - no to ciekawe.
U mnie myja w jakis specjalnych dynksach ale myjka za trylion euro do wtryskow za bilion - nie znam sie na tym bo to nie moja dzialka ale cos o kawitacji mowili...
W gaznikach podobno trzeba pierw jakies usuwanie bombelkow bo siem moga pozmieniac rozmiary...
Ale moze to wszystko nieprawda
i tylko rozrzad zle zlozony


--
         Tytus
żółta motorynka
  i malagutek

31 Data: Kwiecien 19 2011 17:10:42
Temat: Re: Zagadka serwisowa
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

W dniu 2011-04-19 17:06, Tytus pisze:

Benzyna w myjce ultra - no to ciekawe.

wiesz w takiej budzetowej myjce to najbardziej ultra to jest napis na obudowie.

Chodzi mi o to ze prawdopodobnie ani super nie myje ani mocno nie zaszkodzi.

KJ

32 Data: Kwiecien 23 2011 14:59:10
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Autor: Ivam 

Użytkownik "Ivam"  napisał w wiadomo¶ci grup

Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.

Zagadka rozwiazana. Rozrzad byl kilka razy sprawdzany, zawiozlem walki do pomiarow, wszystkie wartosci w polowie tych zalecanych przez ksiazke. Elektryka sprawdzona, wszystko ok.

Zawinily gazniki. Nie wiem kiedy, nie wiem jak, ale wykrecila sie srubka od synchronizacji prawej i lewej pary gaznikow. Ledwo sie trzymala na dwoch zwojach gwintu. Dwie lewe przepustnice byly kompletnie zamkniete, a prawe byly podniesione na tyle mocno, ze lewe gary konkretnie zalewalo, mimo ze silnik pracowal.

--
pzdr:
Ivam

[tech] Zagadka serwisowa



Grupy dyskusyjne