Grupy dyskusyjne   »   Zagwozdka z trakcją

Zagwozdka z trakcją



1 Data: Grudzien 25 2015 10:07:06
Temat: Zagwozdka z trakcją
Autor: Irek.N. 

Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.
Jak skręcam w lewo, to włącza mi się kontrola trakcji, w prawo - nic się nie dzieje. Skręt w lewo spokojny, ot choćby małe rondo pokonywane czasami na "kapelusznika", a i tak odcina mi motor i miga złowrogo na pomarańczowo.

Nie pamiętam od kiedy się to zaczęło, ale dawno. Najpierw założyłem, że skoro dojeżdżam starawe już i zużyte opony, to może one są powodem.
Po wymianie na nowe, nie pomogło. Później przy okazji wymiany amorów zrobiłem zbieżność całości (przód i tył), wyszła lepiej niż czasami fabrycznie się dostaje, a i tak nie miało to wpływu na efekt. Wymieniłem też piastę z przodu po lewej, zaczęła być już słyszalna.

Zastanawia mnie, dlaczego tylko przy skręcie w lewo, jakiś luźny przewód trzymający się tylko na izolacji przestaje kontaktować? Trochę wątpię w tą teorię. Co ciekawe czasami pokonuję rondo (większe) szybko, gdzie odśrodkowa jest już wręcz przeszkadzająca i nie włączy się kontrola, a czasami przy skręcie na skrzyżowaniu typu T - na spokojnie, potrafi zamigać.

Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?

Irek.N.



2 Data: Grudzien 25 2015 12:00:35
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Autor: Budzik 

Użytkownik Irek.N.  ...

Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.
Jak skręcam w lewo, to włącza mi się kontrola trakcji, w prawo - nic
się nie dzieje. Skręt w lewo spokojny, ot choćby małe rondo pokonywane
czasami na "kapelusznika", a i tak odcina mi motor i miga złowrogo na
pomarańczowo.

Nie pamiętam od kiedy się to zaczęło, ale dawno. Najpierw założyłem,
że skoro dojeżdżam starawe już i zużyte opony, to może one są powodem.
Po wymianie na nowe, nie pomogło. Później przy okazji wymiany amorów
zrobiłem zbieżność całości (przód i tył), wyszła lepiej niż czasami
fabrycznie się dostaje, a i tak nie miało to wpływu na efekt.
Wymieniłem też piastę z przodu po lewej, zaczęła być już słyszalna.

Zastanawia mnie, dlaczego tylko przy skręcie w lewo, jakiś luźny
przewód trzymający się tylko na izolacji przestaje kontaktować? Trochę
wątpię w tą teorię. Co ciekawe czasami pokonuję rondo (większe)
szybko, gdzie odśrodkowa jest już wręcz przeszkadzająca i nie włączy
się kontrola, a czasami przy skręcie na skrzyżowaniu typu T - na
spokojnie, potrafi zamigać.

Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam
nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że
kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?

Chyba najlepiej pokaze komputer co tam sie dzieje podczas skretu - moze po
prostu jakis uwalony czujnik?

3 Data: Grudzien 25 2015 13:56:33
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Autor: Myjk 

Fri, 25 Dec 2015 10:07:06 +0100, Irek.N.

Ktoś ma pomysł może?

Czujnik ABS. Miałem podobne efekty w Szkódce. ESP/ABS pajacował zawsze przy
skręcie w lewo, ergo, uszkodzony był czujnik w prawym przednim kole.

--
Pozdor
Myjk

4 Data: Grudzien 26 2015 00:45:20
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Autor: Irek.N. 

Czujnik ABS. Miałem podobne efekty w Szkódce. ESP/ABS pajacował zawsze przy
skręcie w lewo, ergo, uszkodzony był czujnik w prawym przednim kole.


Ok, ale przy jeździe na wprost czy prawoskręcie też powinien raportować błÄ™dy obrotu koła, a tak się nie dzieje. Tylko skręt w lewo.

Miłego.
Irek.N.

5 Data: Grudzien 28 2015 09:59:17
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 26 Dec 2015 00:45:20 +0100, Irek.N. napisał(a):

Czujnik ABS. Miałem podobne efekty w Szkódce. ESP/ABS pajacował zawsze przy
skręcie w lewo, ergo, uszkodzony był czujnik w prawym przednim kole.
> Ok, ale przy jeździe na wprost czy prawoskręcie też powinien raportować
błędy obrotu koła, a tak się nie dzieje. Tylko skręt w lewo.

Prawdopodobnie kabel przelamany, na wprost jeszcze kontaktuje, ale
przy skrecie przestaje.
I nie upieralbym sie ze w prawym kole.

A moze i inne czujniki.

J.

6 Data: Grudzien 25 2015 14:00:41
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Autor: spider 

W dniu 2015-12-25 o 10:07, Irek.N. pisze:

Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam
nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że
kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?

Czujnik przyspieszenia bocznego może świruje

7 Data: Grudzien 26 2015 00:46:07
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Autor: Irek.N. 

spider pisze:

W dniu 2015-12-25 o 10:07, Irek.N. pisze:

Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam
nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że
kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?

Czujnik przyspieszenia bocznego może świruje

Może, wygląda znajomo. Trochę ten czujnik kosztuje :(

Miłego.
Irek.N.

8 Data: Grudzien 25 2015 20:00:42
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Autor: Jarek 



Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.

Szkoda, że nie napisałeś jakie Volvo.
Sprawdź dokręcenie śrub mocujących półoś do piasty (klucz nasadka 14 mm chyba)

9 Data: Grudzien 26 2015 00:43:57
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Autor: Irek.N. 

Szkoda, że nie napisałeś jakie Volvo.
Sprawdź dokręcenie śrub mocujących półoś do piasty (klucz nasadka 14 mm chyba)

Już poprawiam się. XC70

Może być luźna piasta? Nie poczuł bym podczas zakrętów luźnej?

Swoją drogą poszedłem jak koledzy podpowiedzieli za czujnikiem przyspieszenia bocznego, niby pasuje.

Miłego.
Irek.N.

10 Data: Grudzien 26 2015 10:25:53
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Autor: Jarek 



Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup

Szkoda, że nie napisałeś jakie Volvo.
Sprawdź dokręcenie śrub mocujących półoś do piasty (klucz nasadka 14 mm chyba)

Już poprawiam się. XC70

Może być luźna piasta? Nie poczuł bym podczas zakrętów luźnej?

Nie piasta, chodzi o śrubę centralną wkręconą w przegub półosi. Jak masz alu felgi, to wystarczy wyjąć ten mały dekielek ze znaczkiem Volvo i widzisz tą śrubę. Może to nie to, ale sprawdzenie to minuta roboty.

Pozdrawiam
Jarek

11 Data: Grudzien 26 2015 00:58:33
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.

Taa, starawe powiadasz...;-)

Jak skręcam w lewo, to włącza mi się kontrola trakcji, w prawo - nic się
nie dzieje.

Jak nic V ma prawidlowe poglady polityczne;-)

Zastanawia mnie, dlaczego tylko przy skręcie w lewo, jakiś luźny przewód
trzymający się tylko na izolacji przestaje kontaktować?

To bym obstawial. ESP bierze sobie sygnaly z czujnikow ABSu, musi cos przerywa i sie temu Volvu zdaje, ze sie 1 kolko nie kreci. Poza kabelkami czujniki tez padaja, nawet chyba czesciej niz kable. A ABS dziala normalnie?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

12 Data: Grudzien 28 2015 14:28:27
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Autor: Irek.N. 

Nie wytrzymałem, poprosiłem o szybką diagnozę.
Zrobiliśmy z 3 kółeczka na małym rondzie i pojawił się zanik impulsów z czujnika ABS prawego przedniego koła. Na chwilę się pojawił.
Co ciekawe od 2 dni wozidło sporadycznie odcinało silnik, jak by się chciało naprawić. Ewidentnie coś jest na granicy zadziałania/usterki.
Stawiam na kabelek czujnika.

Irek.N.

Zagwozdka z trakcją



Grupy dyskusyjne