Zakładanie turbo do silnika
1 | Data: Pa?dziernik 24 2007 14:29:17 |
Temat: Zakładanie turbo do silnika | |
Autor: Michał | Witam 2 |
Data: Pa?dziernik 24 2007 14:39:32 | Temat: Re: Zakładanie turbo do silnika | Autor: Agent |
Witam A po co ci tyle mocy? Jak nawet uda ci sie cos zwiekszyc to moze sie okazać ze silnik pochodzi naprawde krótko. Nie dalej jak wczoraj oglądałem "5 bieg" na Tvn turbo. Kupili lotusa i chcieli przekroczyc predkosc 200mil/h. No to podkręcili silnik. piersza próba - nie wytrzymała skrzynia, druga róba - nie wytrzymało sprzęgło, trzecia proba z podtlenkiem azotu - nie wytzrymały tłoki. Jak tuning to nie tylko silnika, problemów moze byc tyle ze lepiej po prostu kupic mocniejsze auto przetestowane przez producenta. 3 |
Data: Pa?dziernik 24 2007 14:44:49 | Temat: Re: Zakładanie turbo do silnika | Autor: R. | Michał napisał(a): Witam wszystko spoko ale te spaliny musza jeszcze gdzies uciekac - one sluza tylko do obracania turbiny. Czy ma sens wsadzenie do silnika V8 lub V12 o mocy blisko 300 KM 2 turbosprężarek od Lanci 2.0 które miały 200-225 KM? Czy można dzięki temu uzyskać z 400-450 KM nie niszcząc charakterystyki silnika? sama sprezarka nic tu nie da - potrzebnajest jeszcze elektronika, wzmocnione elementy silnika, odpowiedznia regulacja i wiele wiele wiele godzin dlubania i kombinacji -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT >>> http://tnij.com/M323F PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB 4 |
Data: Pa?dziernik 24 2007 14:45:12 | Temat: Re: Zakładanie turbo do silnika | Autor: J.F. | On Wed, 24 Oct 2007 14:29:17 +0200, Michał wrote: Jak to jest z turbo... tak się przyglądam temu elementowi i duże to to Jeszcze olej. no i miejsce pod maska, bo turbosprezarka moze duza nie jest, ale 4 grube rury trzeba jeszcze doprowadzic. Czy sprężarka od Diesla nadaje się do silnika benzynowego? Nie bardzo - cisnienia za duze. Ale w archiwum jest jeden ciekawy post. Czy można przyjąć że ilość powietrza potrzebna silnikowi jest W zasadzie tak. Czy ma sens wsadzenie do silnika V8 lub V12 o mocy blisko 300 KM 2 Ja bym sie o inne rzeczy niz charakterystyka martwil. Andy Zdzitowiecki polecal tu kiedys ksiazke ... J. 5 |
Data: Pa?dziernik 24 2007 16:10:50 | Temat: Re: Zakładanie turbo do silnika | Autor: szerszen |
Jak się to robi przy twin-turbo? Dwie turbosprężarki równolegle? Nie rozsadzi tej mniejszej na wysokich obrotach? a czy w twin turbo to nie jest tak ze kazda z tych sprezarek dziala przy innych obrotach, znaczy sie jedna przy nizszych, druga przy wyzszych, tak aby wlasnie zachowac charakterystyke silnika i ciaglosc doladowania w pelnym zakresie obrotow? 6 |
Data: Pa?dziernik 24 2007 16:18:22 | Temat: Re: Zakładanie turbo do silnika | Autor: R. | szerszen napisał(a): a czy w twin turbo to nie jest tak ze kazda z tych sprezarek dziala przy innych obrotach, znaczy sie jedna przy nizszych, druga przy wyzszych, tak aby wlasnie zachowac charakterystyke silnika i ciaglosc doladowania w pelnym zakresie obrotow? afair to jest tak ze jedna z turbin zasila jeden rzad cylindrow a druga drugi - dlatego systemy twin-turbo montuje sie zazwyczaj w silnikach V -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT >>> http://tnij.com/M323F PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB 7 |
Data: Pa?dziernik 24 2007 16:21:32 | Temat: Re: Zakładanie turbo do silnika | Autor: staszek | afair to jest tak ze jedna z turbin zasila jeden rzad cylindrow a druga mylisz twinturbo z biturbo. 8 |
Data: Pa?dziernik 24 2007 16:29:36 | Temat: Re: Zakładanie turbo do silnika | Autor: R. | staszek napisał(a):
mylisz biturbo z Parallel twin-turbo i Sequential twin-turbo twin-turbo: http://en.wikipedia.org/wiki/Twin-turbo biturbo: http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri134.htm -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT >>> http://tnij.com/M323F PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB 9 |
Data: Pa?dziernik 24 2007 16:20:23 | Temat: Re: Zakładanie turbo do silnika | Autor: Alex |
Może są i takie rozwiązanie, jednak częściej chyba jednak obie działają tak samo. Każda z nich zasilana jest przez "połowę" spalin. Dosyć naturalne rozwiązanie w silnikach w układzie V. I jedna nie rozsadzi drugiej, jako że każda ma "swój" układ dolotowy/wydechowy. Pozdrawiam, Alex. 10 |
Data: Pa?dziernik 24 2007 17:54:49 | Temat: Re: Zakładanie turbo do silnika | Autor: PAndy |
11 |
Data: Pa?dziernik 24 2007 19:28:47 | Temat: Re: Zakładanie turbo do silnika | Autor: Boombastic |
To sie nazywa kompresor a nie turbo. 12 |
Data: Pa?dziernik 24 2007 20:05:53 | Temat: Re: Zakładanie turbo do silnika | Autor: Tomasz Pyra | Michał pisze: Witam Turbosprężarkę montuje się na układzie wydechowym. Trzeba do niej doprowadzić dolot powietrza i wyprowadzić go dalej do przepustnicy i kolektora dolotowego. Kolejną rzeczą której potrzebuje turbosprężarka to olej, a więc trzeba ją włączyć w obieg smarowania silnika. Jak się to robi przy twin-turbo? Dwie turbosprężarki równolegle? Nie rozsadzi tej mniejszej na wysokich obrotach? Takich systemów chyba nie podłącza się "tak sobie", a są tam układy sterujące pracą sprężarek. Dziś to raczej się stosuje sprężarki ze zmienną geometrią łopatek. Czy sprężarka od Diesla nadaje się do silnika benzynowego? Może być tak że sprężarka z jednego benzynowego nie będzie się nadawała do innego benzynowego. Każda sprężarka musi być dopasowana do silnika, a silnik do sprężarki. To trzeba policzyć w zależności od prędkości przepływu spalin i przekroju kolektora wydechowego i zapotrzebowania na powietrze silnika. Czy można przyjąć że ilość powietrza potrzebna silnikowi jest proporcjonalna do jego mocy? Tak, ale to niekoniecznie znaczy że 2x takie ciśnienie doładowania nagle Ci wzmocni 2x samochód. Sam silnik musi być dopasowany do turbosprężarki. Przy wyższych ciśnieniach doładowania silnik musi być odprężony żeby mieszanka pod wysokim ciśnieniem nie ulegała zapłonowi samoczynnemu, elektronika sterująca silnikiem musi też wiedzieć o turbosprężarce żeby potrafić obliczyć dawkę paliwa, chociaż teoretycznie przepływomierz masowy powinien dać sobie radę z wyższym ciśnieniem (ale też niekoniecznie jest przystosowany do pracy z takimi ciśnieniami i przepływami). Przy dużych zmianach trzeba jeszcze wymienić wtryskiwacze na większe i pompę paliwa na wydajniejszą, bo seryjna instalacja może nie nadążać z podawaniem paliwa w krótkim czasie jaki jest do tego przeznaczony. Czy ma sens wsadzenie do silnika V8 lub V12 o mocy blisko 300 KM 2 turbosprężarek od Lanci 2.0 które miały 200-225 KM? Czy można dzięki temu uzyskać z 400-450 KM nie niszcząc charakterystyki silnika? Taki V8 o mocy 300KM, to trochę jak dwa silniki R4 o mocy 150KM każdy. W silnikach w układzie V często stosuje się osobne sprężarki na każdy rząd cylindrów. Co do charakterystyki, to zależy co masz na myśli. Turbo (zwłaszcza bez zmiennej geometrii) zawsze będzie pracowało progresywnie, a więc wyższe obroty i obciążenie silnika powoduje zwiększenie ciśnienia doładowania i dalsze zwiększenie mocy. Charakterystyka stanie się na pewno bardziej stroma, co nie znaczy że będzie gorzej. Stara charakterystyka może się w zasadzie w całości zmieścić pod nową, czyli przy każdych obrotach samochód będzie miał większą moc niż przed przeróbką. W silnikach turbo można sobie poradzić i z turbodziurą :) Z tym że raczej nie są to przeróbki klasy "wziąć dwie sprężarki z Lancii i dwa weekendy w garażu na wstawieniu tego jakoś do silnika" ;> -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 13 |
Data: Pa?dziernik 24 2007 22:35:40 | Temat: OT | Autor: Filip | [cut] 14 |
Data: Pa?dziernik 25 2007 08:36:48 | Temat: Re: OT | Autor: fv | Filip wrote: Przerazajace jest, ze kazdy kto zajal glos w tym watku, ma gowno a nie^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ W sensie, że ty akurat masz? :> Na h taki zamet wprowadzacie? Pytanie było nierozważne, nawet chyba trolowate. Przecież to oczywiste, że montaż turbo nie jest rzeczą, którą można wyjaśnić w jednym wątku na grupie dyskusyjnej. Już sama odległość turbiny od zaworów wylotowych mogłaby stanowić temat pracy doktorskiej... Ja bym się nie ekscytował - może pożytek będzie taki, że ludzie jednak zwrócą się do fachowców? -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GS 500E Auto: Nissan Primera 2,0 15 |
Data: Pa?dziernik 25 2007 07:51:23 | Temat: Re: Zakładanie turbo do silnika | Autor: |
Czy sprężarka od Diesla nadaje się do silnika benzynowego? Na skoda-autokacik.pl jest dosyć dokładny opis dołożenia sprężarki do benzynowego 1.3. Sprężarka pochodziła od diesla. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |