Zakup Fabia Mint 1.4/55kW (75KM)
1 | Data: Kwiecien 17 2007 10:54:41 |
Temat: Zakup Fabia Mint 1.4/55kW (75KM) | |
Autor: pit | Witam 2 |
Data: Kwiecien 17 2007 11:09:32 | Temat: Re: Zakup Fabia Mint 1.4/55kW (75KM) | Autor: Funaki | Witam Warto się też zainteresować Kia Cee'd http://www.kia.pl/ceed_wyposazenie.htm -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. 3 |
Data: Kwiecien 17 2007 14:14:26 | Temat: Re: Zakup Fabia Mint 1.4/55kW (75KM) | Autor: darek | to zależy ile robisz rocznie km? 4 |
Data: Kwiecien 17 2007 15:02:34 | Temat: Re: Zakup Fabia Mint 1.4/55kW (75KM) | Autor: pit | darek napisał(a): to zależy ile robisz rocznie km?dzięki za słowa komentarza, mysle ze rocznie to bedzie okolo 20tys takze gaz mi sie zwroci za jakis czas, ale co do instalacji to jestem przekonany i bez niej raczej nie bede kupowal Pozdr. 5 |
Data: Kwiecien 17 2007 18:31:19 | Temat: Re: Zakup Fabia Mint 1.4/55kW (75KM) | Autor: Sebastian Ciesielski | dzięki za słowa komentarza, mysle ze rocznie to bedzie okolo 20tys takze na pewno Ci się zwróci przy tak małym planowanym przebiegu? S. 6 |
Data: Kwiecien 20 2007 10:25:48 | Temat: Re: Zakup Fabia Mint 1.4/55kW (75KM) | Autor: TMK | Sebastian Ciesielski napisał(a): dzięki za słowa komentarza, mysle ze rocznie to bedzie okolo 20tys takze gaz mi sie zwroci za jakis czas, ale co do instalacji to jestem przekonany i bez niej raczej nie bede kupowal Przy ok.20.000 km rocznie, instalacja za około 2100,00 powinna się zwrócić gdzieś po 12 miesiącach. Oczywiście licząc wyłącznie różnicę w cenie paliwa - po uwzględnieniu droższych przeglądów rejestracyjnych, z 50zł za przegląd lpg, dojdzie jeszcze parę miesięcy na zwrot. W felicji 1.3 miałem zwrotkę po 6-7 miesiącach :)) -- Pozdrawiam, TMK 7 |
Data: Kwiecien 20 2007 11:07:24 | Temat: Re: Zakup Fabia Mint 1.4/55kW (75KM) | Autor: krzysn | TMK napisał(a): Przy ok.20.000 km rocznie, instalacja za około 2100,00 gdzie Ty widziales instalacje za 2 tysiace ? Do tego silnika koszt okolo 4kzl pozdr, krzysn 8 |
Data: Kwiecien 20 2007 15:09:05 | Temat: Re: Zakup Fabia Mint 1.4/55kW (75KM) | Autor: Przembo | Użytkownik "TMK" napisał na pewno Ci się zwróci przy tak małym planowanym przebiegu? A Ig jeszcze szybciej, bo instalacja kosztuje okolo 1kpln... Jaki jest sens pakowania sie w IIg, to tylko problemy i oszczednosc 1kpln na instalacji moze sie zemscic problemami. zwrócić gdzieś po 12 miesiącach. Oczywiście licząc wyłącznie różnicę w cenie paliwa - po uwzględnieniu droższych przeglądów rejestracyjnych, z 50zł za przegląd lpg, dojdzie jeszcze parę miesięcy na zwrot. W ciagu pierwszych 3 lat za przeglady dojdzie 400pln! Przeglad gazowki jest co rok za prawie 170pln, w porownianiu z 98 po 3 latach. W ciagu 5 lat roznica siegnie 650pln. Dopiero po tym czasie bedzie jedynie 70pln roznicy. Chyba ze za swoja gazownie placisz na przegladzie 148pln i nowym autem jezdzisz co roku na przeglad... W ciagu 3 lat przy 20kkm rocznie, to bedzie jeden serwis instalacji gazowej (filtry i moze regulacja za kilkadziesiat pln), ale przy instalacji za 2100pln mozna sporo czasu tracic na walke z instalacja. Generalnie LPG dalej sie oplaca, ale liczenie jedynie roznic w cenie paliwa i najtanszej instalacji na ktorej auto jakos pojedzie jest co najmniej naiwne. Nie po to kupuje sie nowe auto by sie pozniej meczyc z instalacja niedopasowana do auta, ciaglymi regulacjami... juz pomijam koszty zwiazane z niezadzialaniem gwidkow jak gazownik nie poradzi sobie z ustawieniem kompa IIg... Pozdr 9 |
Data: Kwiecien 17 2007 17:50:17 | Temat: Re: Zakup Fabia Mint 1.4/55kW (75KM) | Autor: Wlodzimierz Macewicz |
z CD). Całość: gaz plus pakiet ubezpieczenia (OC/AC/NW) bedzie czesc, kupowalem w zeszlym roku w pazdzierniku, dalem za wszystko ok 46 k zl (bez gazu oczywiscie) wytargowalem, radio z CD (clarion; za blaupunkta musialbym doplacic) lakier metalik alarm, dywaniki i siatka do bagaznika samochod ma 2 poduszki 75 KM abs regulacja siedzenia kierowcy w pionie (polecam) pelen pakiet ubezpieczen za 1400 PLN swiatla p. mgielne czujniki cofania klimatyzacje reczna nie ma kontroli trakcji calosc kosztowala mnie 43.600 samochod 1400 ubezpieczenie 940 opony zimowe (z zamontowaniem) 140 rejestracja pozdrawiam WM 10 |
Data: Kwiecien 17 2007 19:48:09 | Temat: Re: Zakup Fabia Mint 1.4/55kW (75KM) | Autor: Dwight | Podobnie jak Funaki namawialbym do Ceed'a. 11 |
Data: Kwiecien 17 2007 21:51:40 | Temat: Re: Zakup Fabia Mint 1.4/55kW (75KM) | Autor: Sebastian Ciesielski | Podobnie jak Funaki namawialbym do Ceed'a. trzeba dodać, że zakończono już produkcję fabki w Polsce dostępnej, w większości krajów jest wersja zmodernizowana (nowa karoseria, wnętrze i duperele, bo podłoga i układ jezdny ten sam zdaje się), jeżdziłem kią cee'd na drzwiach otwartych, sama uroda auta, jego wielkość, ilość miejsca z tyłu, zachowanie silnika i jakość wykonania (wersji postawowej, dodam), biją fabkę (i kilka lepszych aut) o głowę, idź się przejedź, a zapomnisz, że to kia i nietypowe auto, to dziwo jest naprawdę udane, i nie buja się przy machaniu kierownicą jak daewoo/chewrolety auta, trzyma się drogi, a najtańszy (90 km) silnik ze zmiennymi fazami rozrządu i dynamiczny, za proponowaną cenę, nie ma dziś konkurencji - tak myślę, ja czekam na kombi (w sierpniu i ma być ładne) a gaz przy taki planowanym przebiegu - olej, wydasz min. 4 tys, a pewnie problemów nie unikniesz i gaz ma zdrożeć zwróć też uwagę na gwarancję (5/7 lat) S. 12 |
Data: Kwiecien 30 2007 10:02:01 | Temat: Re: Zakup Fabia Mint 1.4/55kW (75KM) | Autor: Marcin Szczygieł |
Witam Zapytaj jeszcze o wersję Sportline. Ja kupowałem jesienią/zimą 2005 i była to niby końcówka serii limitowanej, ale jako że zamówiłem sobie dość rzadkie wyposażenie auto było na zamówienie robione w fabryce a nie wzięte gotowe z magazynu. Wersja Sportline w takiej samej albo i niższej cenie ma IMO lepsze wyposażenie. Poniżej wklejam to co było w wersji na przełom 2005/2006 a nie znalazłem w MINT: Zdalnie sterowany centralny zamek ze składanym kluczykiem - bajer na miarę Passata albo Audi Radioodtwarzacz Skoda Auto Symphony z CD Instalacja radiowa (8 głośników, antena) - świetne brzmienie, aufdiofil byłby co najmniej zadowolony Trójramienna sportowa kierownica Sportowe fotele przednie - super trzymanie na zakrętach, przy tym nie są tak wąskie jak klasyczne kubełki. Poza kolorem są identyczne jak w wersji RS. Tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia (SUNSET) Obręcze kół ze stopów lekkich BAND 6J x 15"/195/50 R15 Nowy wzór gałki dźwigni zmiany biegów Tapicerka Dynamic Pakiet skórzany (kierownica, dźwignia i osłona dźwigni zmiany biegów, dźwignia hamulca ręcznego) Klamki i lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia Przednie i tylne dywaniki podłogowe Chromowane elementy wykończenia (klamki wewnętrzne, gałka dźwigni zmiany biegów, przycisk blokady hamulca ręcznego, przyciski blokowania drzwi od wewnątrz) Brak oznaczenia silnika Oznaczenie modelu Sportline Jednego nie mam - zapalniczki!! Ale to mi akurat zwisa bo nie palę a w gniazdku na stałe włożona wtyczka od CB :-) Do tego wybrałem jeszcze klimatyzację za 2700 zł, ESP (kapitalna sprawa) wtedy za 1500, i alarm z czujnikami ruchu. Aha, i silnik w wersji 1.4 101KM (automatycznie dostajesz tarcze z tyłu i ASR gratis) no i oczywiście kolor Czerń MAGIC :-) Ten silnik robi z auta małą rakietę zwłaszcza że zdecydowanie chętniej wchodzi na obroty. Powyżej 4000 rpm w wersji 75KM silnik praktycznie przestaje istnieć, a w 101KM przy 4000 jest dopiero maksymalny moment, który bardzo wolno maleje aż do punktu maksymalnej mocy przy 6000 rpm. Niestety tak do 2500 rpm to można co najwyżej podjeżdżać w korku, ale IMO w silnikach benzynowych jazda z takimi obrotami to katorga dla panewek i korbowodów. A tak dla przypomnienia silniki 16V są nierozbieralne, tzn. żeby wymienić wał korbowy i/lub panewki trzeba wymienić blok silnika! (tak przynajmniej pisze Cedrych) Moje pytania są dwojakie: czy to jest dobra cena czy moge sie jeszcze targowac, Jak najbardziej się targuj. Ja wysłałem zapytanie do kilkunastu salonów w promieniu 200 km, po czym z najlepszymi pod względem oferty zacząłem negocjacje. Ostatecznie auto kupiłem w Wieliczce (niniejszym polecam tamtejszy salon!) mimo że mieszkam w Rzeszowie. oraz czy ten wybór za tę cene jest dobry czy moze inny model SKody albo inna marka( dodam ze zalezy mi na samochodzie z salonu-nowy oraz z klimatyzacja) ? O tym już się rozpisałem wyżej. Czy z tymi Fabiami Mint są jakieś problemy eksploatacyjne, mają może jakieś wady czy może lepeij inny samochód? Wady jak na razie są takie że powinienem był poprosić jeszcze o tempomat i wysuwany schowek na napoje, bo kosztowałoby to niewiele, podczas gdy teraz żeby dołożyć to do gotowego samochodu to koszt ok. 1000 zł (i tu mały minus dla salonu że nie podpowiadał co mi jeszcze mogą sprzedać :-)) A zalety coraz to się ujawniają. Na przykład od jakiegoś czasu bardzo przydają się mocowania fotelika ISOFIX i przyciemniane szyby z tyłu :-) 2 komplety kół - też sama przyjemność bo w godzinę sobie sam zmieniam, nie stoję w 5-godzinnych kolejkach, a najważniejsze że opony nie są 2 razy w roku rozdzierane maszyną do zakładania i zdejmowania (ważne zwłaszcza dla niskoprofilowych jakie dostałem). A na wyważenie kół które akurat są zdjęte wybieram się w połowie sezonu czyli w środku lata lub zimy. W sumie wszystko razem jeszcze z felgami stalowymi 14" i oponami zimowymi oraz ubezpieczeniem kosztowało ok. 52-53000. Tak więc zamiast gazu wybierz wersję Sportline z mocniejszym silnikiem i klimą bo tak jak ktoś napisał przy gazie aktualnie się majstruje i może wyjść tak że instalacja zwróci się po 100 tys. km. A spojrzenia innych kierowców jak zostają w blokach - bezcenne. -- pozdrawiam Marcin Szczygieł marcin (SHIFT + 2) szczygiel.info |