Grupy dyskusyjne   »   Zakup Opla - proszę o rad

Zakup Opla - proszę o rad



1 Data: Styczen 21 2008 18:57:12
Temat: Zakup Opla - proszę o rad
Autor: Archie 

Witam.
Planuję zakup Zafiry 2l diesel rok ok 00 - 01. Podpowiedzcie na co zwrócić
uwagę, bo wogóle z oplami nie miałem do czynienia. Dziś oglądałem jedna
sztukę sprowadzoną z Włoch. Wygląda elegancko ale kiedyś słyszałem, że Włosi
nie dbają o samochody czy macie w tym jakieś doświadczenie.
I jeszcze jestem ciekaw na jakiej podłodze jest zbudowana taka Zafira, tzn.
astra czy vectra?

Pozdrawiam, Arek.



2 Data: Styczen 21 2008 19:09:46
Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad
Autor: |--=Bartek=--| 

Witam.
Planuję zakup Zafiry 2l diesel rok ok 00 - 01. Podpowiedzcie na co zwrócić uwagę, bo wogóle z oplami nie miałem do czynienia. Dziś oglądałem jedna sztukę sprowadzoną z Włoch. Wygląda elegancko ale kiedyś słyszałem, że Włosi nie dbają o samochody czy macie w tym jakieś doświadczenie.
I jeszcze jestem ciekaw na jakiej podłodze jest zbudowana taka Zafira, tzn. astra czy vectra?

Podwozie Astra G kombi. Która wersja silnika? 82 czy 101 KM?

Jedyny minus to pompa wtryskowa. W razie konieczności wymiany to dość spory koszt ;(.


Pozdrawiam, Arek.


B.Z.

3 Data: Styczen 21 2008 20:05:20
Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad
Autor: franz 

|-- =Bartek=-- | pisze:

Witam.
Planuję zakup Zafiry 2l diesel rok ok 00 - 01. Podpowiedzcie na co zwrócić uwagę, bo wogóle z oplami nie miałem do czynienia. Dziś oglądałem jedna sztukę sprowadzoną z Włoch. Wygląda elegancko ale kiedyś słyszałem, że Włosi nie dbają o samochody czy macie w tym jakieś doświadczenie.
I jeszcze jestem ciekaw na jakiej podłodze jest zbudowana taka Zafira, tzn. astra czy vectra?

Podwozie Astra G kombi. Która wersja silnika? 82 czy 101 KM?

Jedyny minus to pompa wtryskowa. W razie konieczności wymiany to dość spory koszt ;(.


Pozdrawiam, Arek.


B.Z.

od razu taki spory, nowa mozna za circa 3.5k dostac, naprawa to juz nawet ponizej 2k. W porownaniu do CR to nawet nie koszt 1 wtrysku...

Ale zeby nie straszyc, nie wszystkie padaja, zalezy co sie leje.
Moja przechulane ma w tej chwili 273kkm i jezdzi bez zarzutu. Ale
fakt, nie tankuje nigdy u Henia na stacjach albo poza...
A poza tym, to wady elektroniki mialy pierwsze wersje tych pomp (zdaje sie VP44 - niech mnie ktos poprawi), potem bylo juz lepiej.

A jesli chodzi o rady co do auta: wiadomo, najlepiej nie bite, bo nie bedzie problemu z rudą. Co do silników, DI (DTL 82KM) to jakies strasznie zwane nie jest ale za to niewysilone i sie nie psuje.
DTI (DTH 101KM) juz jest lepiej - dodatkowo ma intercooler + inna
turbina delikatnie (+ soft kompa), reszta to wlasciwie to samo (oba
silniki maja lancuch rozrzadu).

Spalanie: u mnie w VB 2.0DI: 5/6/6/8 (trasa econo < 120km/h / trasa nieekono < 150km/h / miasto spokojnie / miasto niespokojnie lub korki).
W zimie doliczyc okolo + 1l dopoki silnik zimny.

Co sie tyczy wlasciwosci trakcyjnych i typowych z uzytkowania, nie wypowiadam sie - nie jezdzilem.


pozdr,

--
fumfel

4 Data: Styczen 21 2008 22:52:31
Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad
Autor: |--=Bartek=--| 

Podwozie Astra G kombi. Która wersja silnika? 82 czy 101 KM?

Jedyny minus to pompa wtryskowa. W razie konieczności wymiany to dość spory koszt ;(.


Pozdrawiam, Arek.


B.Z.

od razu taki spory, nowa mozna za circa 3.5k dostac, naprawa to juz nawet ponizej 2k. W porownaniu do CR to nawet nie koszt 1 wtrysku...


Patrząc na ten roczniki to jednak spory. 21 grudnia 2007 padała mi pompa i poszło trochę kasy (przy okazji parę innych rzeczy zrobiłem, ale zamknąłem się w 3k).

Ale zeby nie straszyc, nie wszystkie padaja, zalezy co sie leje.
Moja przechulane ma w tej chwili 273kkm i jezdzi bez zarzutu. Ale
fakt, nie tankuje nigdy u Henia na stacjach albo poza...

Autko na liczniku miało wtedy 185k km (od 20k u mnie) - nie wiem ile w przebiegu prawdy. Paliwo pewne (na sprawdzonej stacji i jestem pewny na 1000% tego paliwa - w końcu sam zamawiam tam dostawy).

A poza tym, to wady elektroniki mialy pierwsze wersje tych pomp (zdaje sie VP44 - niech mnie ktos poprawi), potem bylo juz lepiej.

A jesli chodzi o rady co do auta: wiadomo, najlepiej nie bite, bo nie bedzie problemu z rudą. Co do silników, DI (DTL 82KM) to jakies strasznie zwane nie jest ale za to niewysilone i sie nie psuje.

Właśnie ten silnik mam - nawet dobrze się spisuje - nie narzekam na dynamikę jazdy, ale zawsze... ;-)

DTI (DTH 101KM) juz jest lepiej - dodatkowo ma intercooler + inna
turbina delikatnie (+ soft kompa), reszta to wlasciwie to samo (oba
silniki maja lancuch rozrzadu).

Spalanie: u mnie w VB 2.0DI: 5/6/6/8 (trasa econo < 120km/h / trasa nieekono < 150km/h / miasto spokojnie / miasto niespokojnie lub korki).
W zimie doliczyc okolo + 1l dopoki silnik zimny.

Co sie tyczy wlasciwosci trakcyjnych i typowych z uzytkowania, nie wypowiadam sie - nie jezdzilem.


pozdr,

-- fumfel

5 Data: Styczen 21 2008 19:52:49
Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad
Autor: bratPit 


Planuję zakup Zafiry 2l diesel rok ok 00 - 01. Podpowiedzcie na co zwrócić
uwagę, bo wogóle z oplami nie miałem do czynienia. Dziś oglądałem jedna
sztukę sprowadzoną z Włoch. Wygląda elegancko ale kiedyś słyszałem, że
Włosi
nie dbają o samochody czy macie w tym jakieś doświadczenie.
I jeszcze jestem ciekaw na jakiej podłodze jest zbudowana taka Zafira,
tzn.
astra czy vectra?

generalnie to przyzwoite auto bez jakichś wyraźnych mankamentów, zawieszenie
pancerne jak na nasze drogi i tanie w serwisie, trzeba uważać zeby za mocno
nie było tłuczone, tak jak już kolega wcześniej napisał elektronika
wokółsilnikowa potrafi psuć krew, przepływomierz to standard w każdym chyba
dieslu ale najgorsze są wrażliwe pompy wtryskowe [regeneracja coś koło
3kzł], nie aż tak wraźliwe jak w sławnej serii TDCI forda ale jednak, wiec
jak w każdym przypadku - auto na serwis, dokładne sprawdzenie, pomiar
lakieru itp
brat
ps rzeczywiście często auta z włoch są mocno zmasakrowane zanim się
ztuningują na igły u rodzimych handlarzy :/

6 Data: Styczen 21 2008 22:24:34
Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad
Autor: Mirek Ptak 

Podepnę się :)
BratPit - Ty powinieneś wiedzieć, bo ja nie mam w tym względzie zupełnie doświadczenia a i szperać mi się nie chce, bo to auto znajomego mojego szwagra ;).
Problem jest taki, że czasem (nawet często) auto (Zafira 2.0 DTH) się muli - jedzie np całkiem dobrze, gość bierze się za wyprzedzanie a tu nagle moc spada.
Co to Twoim zdaniem może być? bardzo ogólnie pytam :) ja podejrzewałem przepływomierz lub (co ni do końca mi pasuje) turbinę - jakis garażowy serwis chce wymieniać pompę...

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

7 Data: Styczen 22 2008 07:17:04
Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad
Autor: Agent 


Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości

Podepnę się :)
BratPit - Ty powinieneś wiedzieć, bo ja nie mam w tym względzie zupełnie doświadczenia a i szperać mi się nie chce, bo to auto znajomego mojego szwagra ;).
Problem jest taki, że czasem (nawet często) auto (Zafira 2.0 DTH) się muli - jedzie np całkiem dobrze, gość bierze się za wyprzedzanie a tu nagle moc spada.
Co to Twoim zdaniem może być? bardzo ogólnie pytam :) ja podejrzewałem przepływomierz lub (co ni do końca mi pasuje) turbinę - jakis garażowy serwis chce wymieniać pompę...

Ja mam już drugiego diesla. W poprzednim przy okazji różnych awarii już trzy razy mówiono mi że pompa do wymiany a chodzi do dziś. W nowych konstrukcjach co by nie było to zaraz winna jest turbina. Miałem tej zimy problem z zamarzniętym paliwem (o dziwo przy -10 w nocy) albo wodą w paliwie i tez radzono mi wymianę turbiny ew. innych rzeczy. Także upewni się zanim się za to zabierzesz. Problemem w dignozie pompy jest to, że można to zrobić na przyrządach dopiero po wyjęciu z auta i robią w w serwisach diesla. Napewno w www.pezal.pl

8 Data: Styczen 22 2008 08:21:24
Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad
Autor: bratPit[pr] 


Problem jest taki, że czasem (nawet często) auto (Zafira 2.0 DTH) się
muli - jedzie np całkiem dobrze, gość bierze się za wyprzedzanie a tu nagle moc spada.
Co to Twoim zdaniem może być? bardzo ogólnie pytam :) ja podejrzewałem przepływomierz lub (co ni do końca mi pasuje) turbinę

wiesz Mirku, tam jest troche namieszane ;-) ale tak gdybając to po objawach może być rzeczywiście przepływomierz, ale równie dobrze jeden z trzech zaworów sterowania turbiną [pytanie może troche dziwne ale nie bez powodu czy ma osłonę pod silnikiem? :-) ], a być może wężyk podciśnienia? oczywiście nie zapominajmy o zaworze egr... słowem wiele rzeczy może dawać takie objawy, zdecydowanie należy podjechać do kogoś kto ma doświadczenie w nierównej walce z elektroniką  tych silnikach,
turbina raczej wątpię, najpierw by wywalała/paliła oliwę

jakis garażowy serwis chce wymieniać pompę...

eeee, od takiego serwisu daleko,
objaw pompy w tych autach jest taki że na początku gaśnie na wolnch obrotach i trzeba przytrzymywać gaz żeby nie zgasł, później mówi papa i gaśnie całkiem i nie daje się uruchomić [ew od razu ten drugi objaw :/  ]
brat

9 Data: Styczen 22 2008 12:44:22
Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad
Autor: |--=Bartek=--| 

eeee, od takiego serwisu daleko,
objaw pompy w tych autach jest taki że na początku gaśnie na wolnch obrotach i trzeba przytrzymywać gaz żeby nie zgasł, później mówi papa i gaśnie całkiem i nie daje się uruchomić [ew od razu ten drugi objaw :/  ]

Jeszcze trzeci (a właściwie 1a) objaw:
jak autko postoi parę godzin to przy odpaleniu trochę dłużej idzie na rozruszniku (tak jak by jedna lub dwie świece żarowe padły). Lubi po tym zgasnąć.

Przyznam, że myślałem nad wymianą świecy i pac...

brat

B.Z.

10 Data: Styczen 22 2008 13:34:57
Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad
Autor: bratPit[pr] 



Jeszcze trzeci (a właściwie 1a) objaw:
jak autko postoi parę godzin to przy odpaleniu trochę dłużej idzie na rozruszniku (tak jak by jedna lub dwie świece żarowe padły). Lubi po tym zgasnąć.

Przyznam, że myślałem nad wymianą świecy i pac...

może być, historia radziecka zna różne przypadki ;-)
przy czym czestszym objawem w takich jak Twoim przypadku jest zapowietrzanie się przez uszczelki nad wtryskiwaczami lub przewody przelewowe, a może u Ciebie się zapowietrzał i to że chełtałeś bez paliwka szyciej ją skończyło? hmm, ale pewnie skoro po regeneracji/wymianie się tak nie dzieje to była jednak pompa :/
brat

11 Data: Styczen 22 2008 16:35:15
Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad
Autor: |--=Bartek=--| 

Jeszcze trzeci (a właściwie 1a) objaw:
jak autko postoi parę godzin to przy odpaleniu trochę dłużej idzie na rozruszniku (tak jak by jedna lub dwie świece żarowe padły). Lubi po tym zgasnąć.

Przyznam, że myślałem nad wymianą świecy i pac...

może być, historia radziecka zna różne przypadki ;-)
przy czym czestszym objawem w takich jak Twoim przypadku jest zapowietrzanie się przez uszczelki nad wtryskiwaczami lub przewody przelewowe, a może u Ciebie się zapowietrzał i to że chełtałeś bez paliwka szyciej ją skończyło?

Raczej to odpada - jestem osoba, która tankuje do pełna i raczej stan paliwa rzadko spada poniżej 1/4 lub 1/5 baku. Po prostu tankuję jak przejadę te 400-450 km.


hmm, ale pewnie skoro po regeneracji/wymianie się tak nie dzieje to była jednak pompa :/

Dokładnie sprawdzone i niestety pompa. Też miałem nadzieję, że to co innego...
brat


12 Data: Styczen 24 2008 11:57:35
Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-22 08:21,  *bratPit[pr]* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:


Problem jest taki, że czasem (nawet często) auto (Zafira 2.0 DTH) się
muli - jedzie np całkiem dobrze, gość bierze się za wyprzedzanie a tu nagle moc spada.
Co to Twoim zdaniem może być? bardzo ogólnie pytam :) ja podejrzewałem przepływomierz lub (co ni do końca mi pasuje) turbinę

wiesz Mirku, tam jest troche namieszane ;-) ale tak gdybając to po objawach może być rzeczywiście przepływomierz, ale równie dobrze jeden z trzech zaworów sterowania turbiną [pytanie może troche dziwne ale nie bez powodu czy ma osłonę pod silnikiem? :-) ], a być może wężyk podciśnienia? oczywiście nie zapominajmy o zaworze egr... słowem wiele rzeczy może dawać takie objawy, zdecydowanie należy podjechać do kogoś kto ma doświadczenie w nierównej walce z elektroniką  tych silnikach,
turbina raczej wątpię, najpierw by wywalała/paliła oliwę

Kilka nowych informacji :)
Osłona pod silnikiem jest. Rocznik 2000.
Przypomniało sie właścicielowi, że jak jechał ta Zafirą do Polski to zabrakło mu paliwa co może być kluczową informacją jak sądzę...
Zdarza się, że samochód nie chce zapalić - najczęściej rano, ale nie jest to codzienny problem. Wymienione były świece i filtr paliwa.
To mniej więcej wszystko...

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

13 Data: Styczen 24 2008 12:12:13
Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad
Autor: bratPit[pr] 

wiesz Mirku, tam jest troche namieszane ;-) ale tak gdybając to po objawach może być rzeczywiście przepływomierz, ale równie dobrze jeden z trzech zaworów sterowania turbiną [pytanie może troche dziwne ale nie bez powodu czy ma osłonę pod silnikiem? :-) ], a być może wężyk podciśnienia? oczywiście nie zapominajmy o zaworze egr... słowem wiele rzeczy może dawać takie objawy, zdecydowanie należy podjechać do kogoś kto ma doświadczenie w nierównej walce z elektroniką  tych silnikach,
turbina raczej wątpię, najpierw by wywalała/paliła oliwę

Kilka nowych informacji :)
Osłona pod silnikiem jest. Rocznik 2000.
Przypomniało sie właścicielowi, że jak jechał ta Zafirą do Polski to zabrakło mu paliwa co może być kluczową informacją jak sądzę...
Zdarza się, że samochód nie chce zapalić - najczęściej rano, ale nie jest to codzienny problem. Wymienione były świece i filtr paliwa.
To mniej więcej wszystko...


hmm, ciężka sprawa, mogą być np dwie rzeczy, coś z elektroniką skoro traci moc przy przyspieszaniu i odcina zawór sterownia turbiny - to raz, dwa to niech sprawdzi czy kłopoty z odpalaniem są wówczas gdy stawia auto przodem z górki lub na odwrót - już tłumaczę - układ paliwa w dieslach oplowskich ma tendencję do zapowietrzania się [brak pompki pomocniczej elektrycznej w baku], teraz jeżeli stawia auto przodem z górki a z jakiegoś powodu się zapowietrza to paliwo naturalnie stara się wypychać ewentualne powietrze z układu, natomiast gdy będzie stał przodem pod górkę to będzie starało się odpływać do baku wzmacniając efekt zapowietrzania, jeżeli to ewentualne zapowietrzanie się układu jest w niewielkim na razie stopniu to gdyby się zapowietrzył trochę to uda się kręcąc rozrusznikiem uda się wreszcie zassać paliwo do pompy wtryskowej, wytworzy ciśnienie i odpali, może też już się kończyc pompa poprzez np właśnie to ze brakło paliwa, ale wiesz Mirku to są takie raczej dywagacje przy piwie niż rzeczywiste sprawdzenie, warto na pewno sprawdzić to stawianie auta z góry i pod górę  nawet niewielką typu podjazd, pochyły lekko parking itp.,
jeżeli by sie zapowietrzał to zaradzimy choć może nie być supertanio :/ ale na pewno dużo taniej niż pompa ech,
brat

14 Data: Styczen 24 2008 13:06:11
Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-24 12:12,  *bratPit[pr]* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
....

Dzięki za odpowiedź - przekażę :)

pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Zakup Opla - proszę o rad



Grupy dyskusyjne