Grupy dyskusyjne   »   Zakup felgi

Zakup felgi



1 Data: Czerwiec 02 2014 18:52:29
Temat: Zakup felgi
Autor: Radomir 

Witam

czy przy kupowaniu felgi trzeba, podobnie jak przy oponie, dbać o to, by były identyczne na jednej osi, czy też wystarczy dokupić po prostu stalow±, skoro mam stalowe, i mozna wtedy kupić i założyć jedn±?

Pzdr
RK



2 Data: Czerwiec 02 2014 19:19:30
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: MichaelData® 

Radomir wydumał(a) w  :

Witam
czy przy kupowaniu felgi trzeba, podobnie jak przy oponie, dbać o to, by były identyczne na jednej osi, czy też wystarczy dokupić po prostu
stalowÄ…,  skoro mam stalowe, i mozna wtedy kupić i założyć jednÄ…?

Można jednÄ…. Warunek aby miała taki sam rozmiar/ciÄ™zar jak pozostałe. W przypadku różnych opon to raczej różnica w biezniku a co za tym idzie inne "działanie" opony, stad stosuje siÄ™ takie same dla osi.
--
Michael________™
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

3 Data: Czerwiec 03 2014 00:26:35
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: Poldek 

Radomir wrote:

czy przy kupowaniu felgi trzeba, podobnie jak przy oponie, dbać o to, by
były identyczne na jednej osi, czy też wystarczy dokupić po prostu
stalow±, skoro mam stalowe, i mozna wtedy kupić i założyć jedn±?

Nie ryzykowałbym. Nawet jeżeli maj± tak± sam± masę, to rozkład masy może być inny i wtedy inne momenty przy hamowaniu. Wolałbym kupić dwie takie same używane i kołpaki do zasłonięcia rdzy, niż jedn± now±, ale inn± niż po drugiej stronie.

4 Data: Czerwiec 03 2014 00:34:43
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: MichaelData® 

"Poldek" wydumał(a) w wiadomoĹ›ci ID

Radomir wrote:
czy przy kupowaniu felgi trzeba, podobnie jak przy oponie, dbać o to, by
były identyczne na jednej osi, czy też wystarczy dokupić po prostu
stalowÄ…, skoro mam stalowe, i mozna wtedy kupić i założyć jednÄ…?
Nie ryzykowałbym. Nawet jeżeli majÄ… takÄ… samÄ… masÄ™, to rozkład masy może być inny i wtedy inne momenty przy hamowaniu. Wolałbym kupić dwie takie same używane i kołpaki do zasłoniÄ™cia rdzy, niż jednÄ… nowÄ…, ale innÄ… niż po drugiej stronie.

Możesz wyjaĹ›nić "rozkład masy" przy takich samych wymiarach i masie?

--
Michael________
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™

5 Data: Czerwiec 03 2014 15:41:06
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2014-06-03 00:34, MichaelData® pisze:

Nie ryzykowałbym. Nawet jeżeli majÄ… takÄ… samÄ… masÄ™, to rozkład masy może być inny i wtedy inne momenty przy hamowaniu. Wolałbym kupić dwie takie same używane i kołpaki do zasłoniÄ™cia rdzy, niż jednÄ… nowÄ…, ale innÄ… niż po drugiej stronie.

Możesz wyjaĹ›nić "rozkład masy" przy takich samych wymiarach i masie?

Masa rozłożona bliżej lub dalej od osi obrotu. Ta sama masa, a inny moment bezwładnoĹ›ci.
WiÄ™c niby może to jakoĹ› wpłynąć, np. na ABS. Teoretycznie. Moim zdaniem jest to pomijalne.

--
JW

6 Data: Czerwiec 04 2014 00:21:18
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: MichaelData® 

"Jakub Witkowski" wydumał(a) w wiadomoĹ›ci ID

W dniu 2014-06-03 00:34, MichaelData® pisze:
Nie ryzykowałbym. Nawet jeżeli majÄ… takÄ… samÄ… masÄ™, to rozkład masy może być
inny i wtedy inne momenty przy hamowaniu. Wolałbym kupić dwie takie same używane
i kołpaki do zasłoniÄ™cia rdzy, niż jednÄ… nowÄ…, ale innÄ… niż po drugiej stronie.
Możesz wyjaĹ›nić "rozkład masy" przy takich samych wymiarach i masie?
Masa rozłożona bliżej lub dalej od osi obrotu. Ta sama masa, a inny moment
bezwładnoĹ›ci. WiÄ™c niby może to jakoĹ› wpłynąć, np. na ABS. Teoretycznie. Moim
zdaniem jest to pomijalne.

Wiesz, felga to nie balans zegarka :) Nawet w przypadku różnego rozłożenia masy, przy tak sporym nacisku na oĹ› jest to sumarycznie niemierzalne, nawet przez ABS. Fizyka jest tutaj bezwzglÄ™dna :)

--
Michael________
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™

7 Data: Czerwiec 06 2014 15:14:16
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: Poldek 

MichaelData® wrote:

"Jakub Witkowski" wydumał(a) w wiadomoĹ›ci ID

W dniu 2014-06-03 00:34, MichaelData® pisze:
Nie ryzykowałbym. Nawet jeżeli majÄ… takÄ… samÄ… masÄ™, to rozkład masy
może być
inny i wtedy inne momenty przy hamowaniu. Wolałbym kupić dwie takie
same używane
i kołpaki do zasłoniÄ™cia rdzy, niż jednÄ… nowÄ…, ale innÄ… niż po
drugiej stronie.
Możesz wyjaĹ›nić "rozkład masy" przy takich samych wymiarach i masie?
Masa rozłożona bliżej lub dalej od osi obrotu. Ta sama masa, a inny
moment
bezwładnoĹ›ci. WiÄ™c niby może to jakoĹ› wpłynąć, np. na ABS.
Teoretycznie. Moim
zdaniem jest to pomijalne.

Wiesz, felga to nie balans zegarka :) Nawet w przypadku różnego
rozłożenia masy, przy tak sporym nacisku na oĹ› jest to sumarycznie
niemierzalne, nawet przez ABS. Fizyka jest tutaj bezwzględna :)

Co ma do tego nacisk na oĹ›?
Jeżeli na kołach sÄ… różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje siÄ™ wczeĹ›niej niż drugie.

8 Data: Czerwiec 06 2014 15:30:41
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: Tomasz WĂłjtowicz 

W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:

Co ma do tego nacisk na oĹ›?
Jeżeli na kołach sÄ… różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
siÄ™ wczeĹ›niej niż drugie.


Przecież moment powstaje z pÄ™du całego samochodu. Moment bezwładnoĹ›ci felgi to przy tym pierdniÄ™cie.

Kilka lat przejeĽdziłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba wyciÄ™tych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego Ĺ›ciÄ…gania.

9 Data: Czerwiec 06 2014 17:22:43
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: Poldek 

Tomasz Wójtowicz wrote:

W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:

Co ma do tego nacisk na oĹ›?
Jeżeli na kołach sÄ… różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
siÄ™ wczeĹ›niej niż drugie.


Przecież moment powstaje z pÄ™du całego samochodu. Moment bezwładnoĹ›ci
felgi to przy tym pierdnięcie.

Kilka lat przejeĽdziłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba
wyciÄ™tych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej
i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego Ĺ›ciÄ…gania.

https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowana

10 Data: Czerwiec 06 2014 08:39:11
Temat: Re: Zakup felgi
Autor:

W dniu pi±tek, 6 czerwca 2014 17:22:43 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

Tomasz Wójtowicz wrote:

> W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:

>

>> Co ma do tego nacisk na o¶?

>> Jeżeli na kołach s± różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje

>> się wcze¶niej niż drugie.

>>

>

> Przecież moment powstaje z pędu całego samochodu. Moment bezwładno¶ci

> felgi to przy tym pierdnięcie.

>

> Kilka lat przejeĽdziłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba

> wyciętych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej

> i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego ¶ci±gania.



https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowana

Masz rację że istnieje pojęcie masy nie resorowanej. Ale nie bierzesz pod uwagę że nie liczy się w opisywanym przypadku to że felga będzie miała inn± masę a różnica masy pomiędzy lew± i praw± stron±. W skład masy nie resorowanej wchodzi wiele elementów a nie tylko felga. Jak felga będzie cięższa albo lżejsza o 10 deko to 10 deko stanowi ułamek masy nieresorowanej jaka przypada na koło.

11 Data: Czerwiec 06 2014 21:04:06
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: Poldek 

 wrote:

W dniu pi±tek, 6 czerwca 2014 17:22:43 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
Tomasz Wójtowicz wrote:

W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:



Co ma do tego nacisk na o¶?

Jeżeli na kołach s± różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje

się wcze¶niej niż drugie.





Przecież moment powstaje z pędu całego samochodu. Moment bezwładno¶ci

felgi to przy tym pierdnięcie.



Kilka lat przejeĽdziłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba

wyciętych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej

i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego ¶ci±gania.



https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowana

Masz rację że istnieje pojęcie masy nie resorowanej. Ale nie bierzesz pod uwagę że nie liczy się w opisywanym przypadku to że felga będzie miała inn± masę a różnica masy pomiędzy lew± i praw± stron±. W skład masy nie resorowanej wchodzi wiele elementów a nie tylko felga. Jak felga będzie cięższa albo lżejsza o 10 deko to 10 deko stanowi ułamek masy nieresorowanej jaka przypada na koło.

Oprócz pojęcia masy nieresorowanej warto jeszcze odwołać się do drugiego pojęcia, które ¶ci¶le się z nim wi±że w omawianym kontek¶cie, czyli efektu żyroskopowego. Przy założeniu, że po lewej mamy koło o takiej samej masie, jak po prawej, ale różny jest rozkład masy, to efekt żyroskopowy na każdym z tych kół będzie różny.

12 Data: Czerwiec 06 2014 13:53:42
Temat: Re: Zakup felgi
Autor:

W dniu pi±tek, 6 czerwca 2014 21:04:06 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

 wrote:

> W dniu pi�tek, 6 czerwca 2014 17:22:43 UTC+2 u�ytkownik Poldek napisa�:

>> Tomasz W�jtowicz wrote:

>>

>>> W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:

>>

>>>

>>

>>>> Co ma do tego nacisk na oďż˝?

>>

>>>> Je�eli na ko�ach s� r�ne momenty, to przy hamowaniu jedno ko�o blokuje

>>

>>>> si� wcze�niej ni� drugie.

>>

>>>>

>>

>>>

>>

>>> Przecie� moment powstaje z p�du ca�ego samochodu. Moment bezw�adno�ci

>>

>>> felgi to przy tym pierdni�cie.

>>

>>>

>>

>>> Kilka lat przeje�dzi�em z r�nymi felgami stalowymi (inna liczba

>>

>>> wyci�tych k�ek) na jednej osi i nie odczu�em �adnej r�nicy. Na prostej

>>

>>> i przy hamowaniu auto jecha�o po linii, bez �adnego �ci�gania.

>>

>>

>>

>> https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowana

>

> Masz racj� �e istnieje poj�cie masy nie resorowanej. Ale nie bierzesz pod uwag� �e nie liczy si� w opisywanym przypadku to �e felga b�dzie mia�a inn� mas� a r�nica masy pomi�dzy lew� i praw� stron�. W sk�ad masy nie resorowanej wchodzi wiele element�w a nie tylko felga. Jak felga b�dzie ci�sza albo l�ejsza o 10 deko to 10 deko stanowi u�amek masy nieresorowanej jaka przypada na ko�o.



Opr�cz poj�cia masy nieresorowanej warto jeszcze odwo�a� si� do drugiego

poj�cia, kt�re �ci�le si� z nim wi��e w omawianym kontek�cie, czyli

efektu �yroskopowego. Przy za�o�eniu, �e po lewej mamy ko�o o takiej

samej masie, jak po prawej, ale r�ny jest rozk�ad masy, to efekt

�yroskopowy na ka�dym z tych k� b�dzie r�ny.

Oczywi¶cie efekt żyroskopowy występuje. Je¶li by jednak był dostatecznie duży to by się nie dało kołami skręcić. A bez względu na prędko¶ć z jak± obracaj± się kola w samochodzie daje się skręcić kołami. Różnica w masie na poziomie dwudziestu deko nie spowoduje takiego wzrostu momentu żyroskopowego żeby był zauważalny. Poza tym wszystkim dlaczego inna felga miała by być cięższa? Felg fabryka nie robi na oko tylko najpierw licz± pod względem wytrzymało¶ci. Przy podobnej mocy każdemu konstruktorowi wyjd± podobne grubo¶ci blachy. Zgodnie za sztuk± weĽmie najbliższ± grubo¶ć powyżej grubo¶ci jaka wyszła z obliczeń. Nie wiem na 100% ale elementy typu felga, czyli współpracuj±ce z oponami wytwarzanymi przez innego producenta s± na pewno tak jak opony znormalizowane. Parametrem decyduj±cym w takiej sytuacji będzie to czy ilo¶ć otworów pod ¶ruby będzie zgodna i czy da się fizycznie felgę zalożyć. Reszta to jakie¶ kosmetyczne różnice wynikaj±ce z polityki producenta samochodów. Oprócz felg fabrycznych istnieję felgi typu unisex. S± produkowane przez fabryki felg, s± zgodne z normami i pasuj± do wielu marek i modeli samochodów. Unifikacja to się nazywa. I jest powszechnie stosowana w każdym przemy¶le, z samochodowym wł±cznie.

13 Data: Czerwiec 07 2014 13:33:54
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 6 Jun 2014 13:53:42 -0700 (PDT), 

Oczywi¶cie efekt żyroskopowy występuje. Je¶li by jednak był
dostatecznie duży to by się nie dało kołami skręcić. A bez względu
na prędko¶ć z jak± obracaj± się kola w samochodzie daje się skręcić
kołami. Różnica w masie na poziomie dwudziestu deko nie spowoduje
takiego wzrostu momentu żyroskopowego żeby był zauważalny.

Bo to g* prawda z tym momentem zyroskopowym.
Przeciwstawia sie skretowi tylko przy swobodnym kole, a nie
utrzymywanym przez zawieszenie w osi pionowej.

Zreszta mamy dwa kola krecace sie w te sama strone i momenty sie
dodaja a nie znosza.


Poza tym
wszystkim dlaczego inna felga miała by być cięższa? Felg fabryka
nie robi na oko tylko najpierw licz± pod względem wytrzymało¶ci.
Przy podobnej mocy każdemu konstruktorowi wyjd± podobne grubo¶ci
blachy.

Podobnej, ale nie takiej samej.

Tyle ze te gramy nie maja znaczenia.

Zgodnie za sztuk± weĽmie najbliższ± grubo¶ć powyżej
grubo¶ci jaka wyszła z obliczeń. Nie wiem na 100% ale elementy typu
felga, czyli współpracuj±ce z oponami wytwarzanymi przez innego
producenta s± na pewno tak jak opony znormalizowane.

Ale widzisz ile roznych felg na rynku jest.
Kazdy robi jak mu wygodniej. A potem waga rozna :-)

J.

14 Data: Czerwiec 07 2014 06:01:55
Temat: Re: Zakup felgi
Autor:

W dniu sobota, 7 czerwca 2014 13:33:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Dnia Fri, 6 Jun 2014 13:53:42 -0700 (PDT), 

> Oczywi�cie efekt �yroskopowy wyst�puje. Je�li by jednak by�

> dostatecznie du�y to by si� nie da�o ko�ami skr�ci�. A bez wzgl�du

> na pr�dko�� z jak� obracaj� si� kola w samochodzie daje si� skr�ci�

> ko�ami. R�nica w masie na poziomie dwudziestu deko nie spowoduje

> takiego wzrostu momentu �yroskopowego �eby by� zauwa�alny.



Bo to g* prawda z tym momentem zyroskopowym.

Przeciwstawia sie skretowi tylko przy swobodnym kole, a nie

utrzymywanym przez zawieszenie w osi pionowej.



Zreszta mamy dwa kola krecace sie w te sama strone i momenty sie

dodaja a nie znosza.





> Poza tym

> wszystkim dlaczego inna felga mia�a by by� ci�sza? Felg fabryka

> nie robi na oko tylko najpierw licz� pod wzgl�dem wytrzyma�o�ci.

> Przy podobnej mocy ka�demu konstruktorowi wyjd� podobne grubo�ci

> blachy.



Podobnej, ale nie takiej samej.



Tyle ze te gramy nie maja znaczenia.



> Zgodnie za sztuk� we�mie najbli�sz� grubo�� powy�ej

> grubo�ci jaka wysz�a z oblicze�. Nie wiem na 100% ale elementy typu

> felga, czyli wsp�pracuj�ce z oponami wytwarzanymi przez innego

> producenta sďż˝ na pewno tak jak opony znormalizowane.



Ale widzisz ile roznych felg na rynku jest.

Kazdy robi jak mu wygodniej. A potem waga rozna :-)



J.

Ale ty pierdolisz, jak mały kazio przytrza¶nięty szaf±.

15 Data: Czerwiec 06 2014 20:53:47
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: Tomasz WĂłjtowicz 

W dniu 2014-06-06 17:22, Poldek pisze:

Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:

Co ma do tego nacisk na oĹ›?
Jeżeli na kołach sÄ… różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
siÄ™ wczeĹ›niej niż drugie.


Przecież moment powstaje z pÄ™du całego samochodu. Moment bezwładnoĹ›ci
felgi to przy tym pierdnięcie.

Kilka lat przejeĽdziłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba
wyciÄ™tych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej
i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego Ĺ›ciÄ…gania.

https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowana

:D

Jeszcze gdybyĹ›my rozmawiali o ciÄ™żarze osi napÄ™dowej w pociÄ…gu, na której wisi ciÄ™żar silnika i/lub przekładni (kilka ton ekstra w stosunku do osi tocznej) to problem masy nieodsprÄ™żynowanej byłby istotny. Natomiast w samochodzie, nawet jeĹ›li taka felga byłaby ciÄ™ższa o kilogram, to nie robi żadnej różnicy, zwłaszcza, że zawieszenie samochodu pracuje inaczej niż zawieszenie pociÄ…gu - wiÄ™ksza niezależnoć poszczególnych kół.

16 Data: Czerwiec 06 2014 21:01:57
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: Poldek 

Tomasz Wójtowicz wrote:

W dniu 2014-06-06 17:22, Poldek pisze:
Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:

Co ma do tego nacisk na oĹ›?
Jeżeli na kołach sÄ… różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
siÄ™ wczeĹ›niej niż drugie.


Przecież moment powstaje z pÄ™du całego samochodu. Moment bezwładnoĹ›ci
felgi to przy tym pierdnięcie.

Kilka lat przejeĽdziłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba
wyciÄ™tych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej
i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego Ĺ›ciÄ…gania.

https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowana

:D

Jeszcze gdybyĹ›my rozmawiali o ciÄ™żarze osi napÄ™dowej w pociÄ…gu, na
której wisi ciÄ™żar silnika i/lub przekładni (kilka ton ekstra w stosunku
do osi tocznej) to problem masy nieodsprÄ™żynowanej byłby istotny.
Natomiast w samochodzie, nawet jeĹ›li taka felga byłaby ciÄ™ższa o
kilogram, to nie robi żadnej różnicy, zwłaszcza, że zawieszenie
samochodu pracuje inaczej niż zawieszenie pociÄ…gu - wiÄ™ksza niezależnoć
poszczególnych kół.

Dlatego niektórzy wydajÄ… kilka stów, a nawet kilka tys. na felgi aluminiowe, że sÄ… lżejsze o te parÄ™ deko.

17 Data: Czerwiec 06 2014 21:16:22
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: tck 


Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomoĹ›ci

Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2014-06-06 17:22, Poldek pisze:
Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:

Co ma do tego nacisk na oĹ›?
Jeżeli na kołach sÄ… różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
siÄ™ wczeĹ›niej niż drugie.


Przecież moment powstaje z pÄ™du całego samochodu. Moment bezwładnoĹ›ci
felgi to przy tym pierdnięcie.

Kilka lat przejeĽdziłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba
wyciÄ™tych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej
i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego Ĺ›ciÄ…gania.

https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowana

:D

Jeszcze gdybyĹ›my rozmawiali o ciÄ™żarze osi napÄ™dowej w pociÄ…gu, na
której wisi ciÄ™żar silnika i/lub przekładni (kilka ton ekstra w stosunku
do osi tocznej) to problem masy nieodsprÄ™żynowanej byłby istotny.
Natomiast w samochodzie, nawet jeĹ›li taka felga byłaby ciÄ™ższa o
kilogram, to nie robi żadnej różnicy, zwłaszcza, że zawieszenie
samochodu pracuje inaczej niż zawieszenie pociÄ…gu - wiÄ™ksza niezależnoć
poszczególnych kół.

Dlatego niektórzy wydajÄ… kilka stów, a nawet kilka tys. na felgi aluminiowe, że sÄ… lżejsze o te parÄ™ deko.

tu strzeliles kula w plot- zwykle popularne felgi aluminiowe nie beda lzejsze od odpowiednika w tym samym rozmiarze wykonanym ze stali


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

18 Data: Czerwiec 06 2014 21:53:06
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: Tomasz WĂłjtowicz 

W dniu 2014-06-06 21:16, tck pisze:


Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomoĹ›ci

Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2014-06-06 17:22, Poldek pisze:
Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:

Co ma do tego nacisk na oĹ›?
Jeżeli na kołach sÄ… różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło
blokuje
siÄ™ wczeĹ›niej niż drugie.


Przecież moment powstaje z pÄ™du całego samochodu. Moment bezwładnoĹ›ci
felgi to przy tym pierdnięcie.

Kilka lat przejeĽdziłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba
wyciÄ™tych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na
prostej
i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego Ĺ›ciÄ…gania.

https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowana

:D

Jeszcze gdybyĹ›my rozmawiali o ciÄ™żarze osi napÄ™dowej w pociÄ…gu, na
której wisi ciÄ™żar silnika i/lub przekładni (kilka ton ekstra w stosunku
do osi tocznej) to problem masy nieodsprÄ™żynowanej byłby istotny.
Natomiast w samochodzie, nawet jeĹ›li taka felga byłaby ciÄ™ższa o
kilogram, to nie robi żadnej różnicy, zwłaszcza, że zawieszenie
samochodu pracuje inaczej niż zawieszenie pociÄ…gu - wiÄ™ksza niezależnoć
poszczególnych kół.

Dlatego niektórzy wydajÄ… kilka stów, a nawet kilka tys. na felgi
aluminiowe, że sÄ… lżejsze o te parÄ™ deko.

tu strzeliles kula w plot- zwykle popularne felgi aluminiowe nie beda
lzejsze od odpowiednika w tym samym rozmiarze wykonanym ze stali

Bym powiedział, że wrÄ™cz ciÄ™ższe, a trochÄ™ felg nosiłem.

19 Data: Czerwiec 16 2014 11:54:43
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: Poldek 

Tomasz Wójtowicz wrote:

W dniu 2014-06-06 21:16, tck pisze:

Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomoĹ›ci

Dlatego niektórzy wydajÄ… kilka stów, a nawet kilka tys. na felgi
aluminiowe, że sÄ… lżejsze o te parÄ™ deko.

tu strzeliles kula w plot- zwykle popularne felgi aluminiowe nie beda
lzejsze od odpowiednika w tym samym rozmiarze wykonanym ze stali

Bym powiedział, że wrÄ™cz ciÄ™ższe, a trochÄ™ felg nosiłem.

Ok, w takim razie jakie jest uzasadnienie wywalenia ponad 1 tys. zł na alufele? CiÄ™ższe i droższe w eksploatacji.

20 Data: Czerwiec 16 2014 12:16:24
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-06-16 11:54, Poldek pisze:

Ok, w takim razie jakie jest uzasadnienie wywalenia ponad 1 tys. zł na
alufele? CiÄ™ższe i droższe w eksploatacji.

SÄ…siedzi :-)

21 Data: Czerwiec 18 2014 01:18:38
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: MichaelData® 

"Tomasz Pyra" wydumał(a) w wiadomoĹ›ci ID

W dniu 2014-06-16 11:54, Poldek pisze:
Ok, w takim razie jakie jest uzasadnienie wywalenia ponad 1 tys. zł na
alufele? CiÄ™ższe i droższe w eksploatacji.
SÄ…siedzi :-)

Eeee ja mam "podglÄ…d" na klocki hamulcowe. Jak miałem żelazo to nie mogłem ocenić zużycia, dokÄ…d nie zdjÄ…łem :> Na dodatek jak wymalowałem na CZERWONO zaciski, to teraz je widać jakie ładne:]
--
Michael________
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™

22 Data: Czerwiec 18 2014 14:56:55
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: Tomasz WĂłjtowicz 

W dniu 2014-06-16 11:54, Poldek pisze:

Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2014-06-06 21:16, tck pisze:

Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomoĹ›ci

Dlatego niektórzy wydajÄ… kilka stów, a nawet kilka tys. na felgi
aluminiowe, że sÄ… lżejsze o te parÄ™ deko.

tu strzeliles kula w plot- zwykle popularne felgi aluminiowe nie beda
lzejsze od odpowiednika w tym samym rozmiarze wykonanym ze stali

Bym powiedział, że wrÄ™cz ciÄ™ższe, a trochÄ™ felg nosiłem.

Ok, w takim razie jakie jest uzasadnienie wywalenia ponad 1 tys. zł na
alufele? CiÄ™ższe i droższe w eksploatacji.

Ja osobiĹ›cie nie znam żadnego uzasadnienia. JeżdżÄ™ na alu bo z takimi kupiłem samochód, ale do zimówek kupiłem stalowe, żeby nie musieć przekładać opon. Dobrze że te nowe stalowe też majÄ… takie półkoliste gniazda Ĺ›rub pasujÄ…ce do łbów od alu. DziÄ™ki temu nie muszÄ™ mieć drugiego kompletu Ĺ›rub.

23 Data: Czerwiec 10 2014 01:09:04
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: MichaelData® 

"Poldek" wydumał(a) w wiadomoĹ›ci ID

Nie ryzykowałbym. Nawet jeżeli majÄ… takÄ… samÄ… masÄ™, to rozkład masy
może być
inny i wtedy inne momenty przy hamowaniu. Wolałbym kupić dwie takie
same używane
i kołpaki do zasłoniÄ™cia rdzy, niż jednÄ… nowÄ…, ale innÄ… niż po
drugiej stronie.
Możesz wyjaĹ›nić "rozkład masy" przy takich samych wymiarach i masie?
Masa rozłożona bliżej lub dalej od osi obrotu. Ta sama masa, a inny
moment
bezwładnoĹ›ci. WiÄ™c niby może to jakoĹ› wpłynąć, np. na ABS.
Teoretycznie. Moim
zdaniem jest to pomijalne.
Wiesz, felga to nie balans zegarka :) Nawet w przypadku różnego
rozłożenia masy, przy tak sporym nacisku na oĹ› jest to sumarycznie
niemierzalne, nawet przez ABS. Fizyka jest tutaj bezwzględna :)
Co ma do tego nacisk na oĹ›?
Jeżeli na kołach sÄ… różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje siÄ™ wczeĹ›niej niż drugie.

Ten efekt uzyskasz nawet 500% wiÄ™kszy jeĹ›li jedno koło jedzie po wilgotnej linii ciÄ…głej a drugie po suchej nawierzchni:>
Rozmawiamy o efekcie żyroskopowym, który jes NIEMIERZALNY w tej materii. Nawet niewyważone koło da Ci wiÄ™cej zagadek niż różnica w rozłożeniu masy, nie wspominajÄ…c nawet o zużyciu (różnicach) bieżnika, gdzie pomiÄ™dzy prawÄ… a lewÄ… oponÄ… mogÄ… być tak duże różnice, że nie doć iż przeważÄ… różnice żyroskopowe felg to jeszcze nanoszÄ… swoje :> GdzieĹ› Ci siÄ™ matematyka i fizyka pomieszała z SF :> Porównaj teraz ciÄ™żar opony i ciÄ™zar felgi, dodaj 10% różnicÄ™ na oponach i doznasz olĹ›nienia że teoretyzujesz w temacie bez pokrycia w rzeczywistoĹ›ci.

--
Michael________
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™

24 Data: Czerwiec 16 2014 12:15:01
Temat: Re: Zakup felgi
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-06-02 18:52, Radomir pisze:

Witam

czy przy kupowaniu felgi trzeba, podobnie jak przy oponie, dbać o to, by
były identyczne na jednej osi, czy też wystarczy dokupić po prostu
stalow±, skoro mam stalowe, i mozna wtedy kupić i założyć jedn±?

Jeżeli chcesz kupić jedn± - musi mieć tak± sam± ¶rednicę, szeroko¶ć i ET (odsadzenie), t± sam± ilo¶ć i rozstaw ¶rub no i pasuj±cy otwór centruj±cy.

Nawet niewielka różnice ET na przedniej osi spowoduje że samochód będzie ¶ci±gał w jedn± stronę przy przyspieszaniu i w drug± przy hamowaniu.

Zakup felgi



Grupy dyskusyjne